Pullotin juuri 40 pulloa omenaviiniä. Puolet pulloista oli Alkon kierrekorkillisia pulloja. Panin pullot kyljelleen jotta näkee vuotaako korkit. Ja kyllähän ne vuotaa, vaikka kuinka olen yrittänyt kiristää korkkeja niin aina vaan osasta pulloja tihkuu.
Kyselen onko muilla kokemusta niistä?
Jos tihkuvan pullon säilyttää pystyssä niin pysyykö se hyvänä?
Vai olisiko parempi vaihtaa oikeat korkit pulloihin?
Kierrekorkkien käyttö?
vaari.
2
651
Vastaukset
- WineFarm
kieritä jokaisen vuotavan pullon korkin ympärille elmukelmua niin ei vuoda :) tai limsa pullojen muovikorkit on tullut myös todettua loistaviksi. Itse käytän noita ns väliaikaisesti, ja sitten kun olen luonnonkorkit hommannut käytän niitä, jotta viini pystyy kypsymään.
- Pikku piru!
Luonnonkorkki on ainoa materiaali, joka läpäisee happea kypsymistä varten. Pullot pidetään siksi kyljellään, jotta luonnonkorkit eivät kuivuisi.
Kierrekeorkkeja en suosittelisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1676444Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv982979Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1021835Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am441554Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko101266Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m81144- 131137
- 511087
- 171040
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751023