Pienamin ratsastuskoulu

Amiir Basiir

Mitä mieltä olette Pienamin ratsastuskoulusta? Minusta on ihan hyvä paikka ja hevoset ovat kivoja. Suokkeja on paljon ja joukkoon on mahtunut yksi arabikin ja muutama muukin lämppäri. Onko tallilla muuten kotisivua? En ole ainakaan löytänyt...

11

2050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mansikka998

      tietääkseni ratsastuskoululla ei ole kotisivuja :( Pienamissa on aivan ihanat hevoset ja se on kouluratsastuspainoitteinen ratsastuskoulu... mutta kyllä esteitäkin pääsee hyppäämään. :) Tallilla ei vissiin ole poneja? Pienamin ratsastuskoululta löytyy yksi iso ratsastuskenttä, maneesia ei ole. Tarhat/laitumet ovat sopivan kokoisia. Tallin "alakerrassa" sekä "yläkerrassa" on karsinoita. Talli tarjoaa mm. ratsastustunteja, karsinapaikkoja, myyntihevosia... Ainoa miinus tallilla on, että siellä (ainakin kesällä) tupakoitiin. Mutta muuten talli on ihan paras ja taatusti Jämsän tasokkain ratsastuskoulu! Suosittelen Pienamin ratsastuskoulua kaikille =)

    • ddddddddddddddd

      moikka! haluutteko sivistää tyhmää paikan hintatasosta?

      • girahvi96

        Moi.Ainakin pari vuotta sitten hinta oli jotain 20€ luokkaa...


      • myfriendhorse

        Ratsastustunti (irtotunti) on 30€ ja sitten voi ostaa 10 kerran kortin joka maksaa 260€. Karsinapaikka jtn päälle 300 :).


    • mette

      Ihana paikka

    • hulda7

      Kuinkahan paljon täällä on hevosia?

    • Jettefani

      Hevoset ovat Pienamissa tosi kilttejä ja ne ovat hyvätapaisia: Eivät näyki, potki tai pure. Osaavia ratsujakin ovat. Itse en hirveästi välitä paikan omistajasta ja ratsastuksenopettajasta, hän on aika tiukka ja jotenkin vähän "jäätävä". Kohtelu ei jotenkaan ole kovin mukavaa, ja jää huono fiilis. Minua on tallilla myöskin haukuttu, eikä se tuntunut kovinkaan mukavalta. Itse kysyin häneltä, missä löytyy ne ja ne varusteet, mutta en saanut vastausta. Onneksi sieltä löytyy kuitenkin avulias ja mukava tallityöntekijä, joka neuvoo tarvittaessa minkä kiireiltänsä ennättää. :) Valitettavasti kuitenkin itse tulin sieltä aika usein itku kurkussa, ja aina tuntui hyvin pahalta. Tuija vaikuttaa kuitenkin hyvältä opettajalta, ja häneltä löytyy tiukkuutta ja jämäkkyyttä riittävästi opettamiseen. Hän on kyllä ammattitaitoinen opettaja, joten siinä mielessä en ihmettele, miksi hänen tallillaan käydään. Opetus on laadukasta, kouluratsastuspainoitteista. Tallilla kävijät ovat ihan mukavia, ja minun yksi hyvä ystävä käy tällä tallilla, koska hänen hevosensa asuu täällä. Talli on aika ränsistynyt ja hiukan likainenkin, mutta eipä se nyt ole niin paha asia. Maneesia ei ole, täytyy ratsastaa ulkokentällä. Tuntihinnat ovat jotain lähemmäs kolmeakymppiä, eikä talli ole tietääkseni SRL:n hyväksymä.

      Plussat:

      - Tallityöntekijä, joka auttaa tarvittaessa
      - Kiltit ja mukavat hevoset, eivät omista huonoja tapoja
      - Hyvä opetus, pääsee kehittymään jos tosissaan haluaa :)

      Miinukset:

      -Tiukka, "jäätävä", hieman ärsyttävä omistaja ja opettaja
      - Ilmapiiri vähän huono omistajan takia (mutta siellä käyvät asiakkaat ja hevosenomistajat kivoja)
      - Ränsistynyt ja hieman likainen paikka
      - Ei SRL:n hyväksymä
      - Ei maneesia
      - Kalliit tuntihinnat

      Itse en mitenkään kauheasti välitä Pienamin tallista. :( Jos omistaja olisi toisenlainen, niin olisi varmasti ihan jättekiva paikka!! :) Suosittelen Pienamin tallia ainoastaan sitten, jos oikeasti haluat kehittyä ihan vaikka aluetasolle asti ja intoa riittää kisaamiseen etkä suutu pienistä sillä tämä ei todellakaan ole herkkänahkaisten paikka! Aloittelijoille ei välttämättä mikään paras paikka eikä tavalliselle harrasteratsastajallekaan. Minä en aio siellä jatkossa käydä kuin ainoastaan ystäväni kanssa, sen verran huono maku jäi suuhun enkä halua pahoittaa mieltäni. :) Toivottavasti kukaan ei pahastu kommentistani, tämä on vain minun mielipiteeni ja te saatte olla aivan eri mieltä. Tämä on minun kuvani Pienamin tallista! :)

      • Jettefani

        Niin ja tuota tupakoimista oli hevosten lähelläkin aika paljon, joka oli aika inhottavaa. :(( Sen voisi lisätä miinuslistaan!


      • mompula

        Otetaanko tallille tettiläisiä? Tietääkö joku? Olis kiva kuulla kun tämä talli on aika lähellä?


      • Diamondhorse
        mompula kirjoitti:

        Otetaanko tallille tettiläisiä? Tietääkö joku? Olis kiva kuulla kun tämä talli on aika lähellä?

        Otetaan tettiläisiä. :) Itse olen ollut siellä tetissä. Ei mikään kauhean hyvä kokemus, omistaja oli aika ilkeä minua kohtaan. Hepat oli kivoja ja se hevosenhoitaja on myös kiva. Jos sinulla on jotain kysyttävää, niin kysy vaan. :)


    • Windywonder

      Plussat: Hevoset ovat ovat hyviä, ja niiden avulla on helppo kehittyä ratsastuksessa eteenpäin. Ne eivät näyki, potki tms. (lukuunottamatta yhtä poikkeusta, joka ei ole tuntikäytössä). Aivan loistavia opetusmestareita siis! :) Opetus on hyvää, ja siinä tosissaan kehittyy halutessaan. Hevosenhoitaja on mukava ja auttaa tarvittaessa, siitä erityisesti iso plussa! (:

      Miinukset: Opettaja on tiukka ja vähän ilkeänpuoleinen. Puhui joistakin ratsastajista pahaa toisille asiakkaille ja nauroi vähemmän osaaville. Jos pyysi apua tai kysyi missä on esim. satula niin käänsi vaan selkänsä ja meni pois. Jotenkaan ei tuntunu kovin kivalle ja itku meinas välillä tulla:'(. Sitten tietysti talli oli likainen ja ränsistynyt, tupakointia hevosten läheellä, hiekkakentässä ei aitoja, ei maneesia, ei SRL:n hyväksyntää, kalliit tuntihinnat.

      Tässä nyt oli lyhyt arvostelu MINUN ARVOSTELUNI Pienamista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe