Suututko, jos joku tulee väittämään sinulle, että uskomalla leppäkerttuihin ja kumartamalla niitä, voi pelastua iankaikkiselta jättiläisten padassa poreilulta?
Todennäköisesti et.
Jos joku tulee väittämään sinulle, että vain Jeesuksen kautta voi pelastua (iankaikkiselta kadotukselta), suututko hänelle?
Miksi sitten suutut, kun et kerran usko koko juttuun?
Hei ateisti!
26
442
Vastaukset
Hassun kehäpäätelmän rustasit.
Kyse ei ole itse väitteestä vaan sen esitystavasta, sillä mielestäni on lähinnä huvittavaa seurata ihmistä, joka puhuu abstrakteista käsitteistä, kuin ne olisivat konkreettisia ja absoluuttisia.
Vihan määrä pienenisi jos em. väittelijät lakkaisivat suoltamasta argumenttivirheitään. Nimimerkki "Jaakob":lle vastaaminen on mielestäni ajanhaaskausta koska hän ei järjenkäyttöön pysty.No ei todellakaan pysty, mekaaninen vastausrobotti jolta tulee ne valmiiksi syötetyt vastaukset ja hankalammat kysymykset ohitetaan täysin.
KeljuKooKojootti kirjoitti:
No ei todellakaan pysty, mekaaninen vastausrobotti jolta tulee ne valmiiksi syötetyt vastaukset ja hankalammat kysymykset ohitetaan täysin.
Hän on oikeasti "vastannut" sinulle? Itse olen saanut takaisin vain hämmentävää Jargonia
- kultapanda__ ei kirj
oikeestaan en "suutu" jos joku tulee syöttämään mulle pajuköyttä Jeesuksestakaan. Siitä on mielenkiintoista keskustella, koska kuitenkin niin monet ihmiset uskoo kristinuskon Jumalaan. Siinä tapauksessa saatan suuttuakin, jos joku jankkaa samaa asiaa tuhanteen kertaan, eikä ymmärrä jos sanon EI KIITOS.
- moi.................
Ymmärsinhän minä tämän, mutku piti keksiä vaan hauska ajatusleikki...
Tuputtaminenhan se pahinta juuri on...
Mulle Jeesus ei kuitenkaan oo mikään pelottava ukko-ylijumala, johon helvetinpelossa uskon.
Jeesus on mun Jumala ja Vapahtaja. Ystävä.
Mut hyvät jatkot teille! - en edes pelottele
moi................. kirjoitti:
Ymmärsinhän minä tämän, mutku piti keksiä vaan hauska ajatusleikki...
Tuputtaminenhan se pahinta juuri on...
Mulle Jeesus ei kuitenkaan oo mikään pelottava ukko-ylijumala, johon helvetinpelossa uskon.
Jeesus on mun Jumala ja Vapahtaja. Ystävä.
Mut hyvät jatkot teille!Mitäs ajatusleikkiä leikit, tarkenna. Typerin kanssaveljien IRTOvastaukset poistetaan, johtuen jatkuvasta forumispämmistä
tv. en edes pelottele
- khjjkhkjhjkhjkhjkhjk
Jos joku olisi 2000 vuoden ajan kertonut Leppäkertusta, joku saattaisi suuttuakin, minusta sekä Leppäkerttua että Jeesusta pelkäävät ihmiset ovat naurettavia
- herttainenhertta
sinulle, että uskomalla leppäkerttuihin ja kumartamalla niitä, voi pelastua iankaikkiselta jättiläisten padassa poreilulta, etkö ajattelesi, että kyseinen henkilö on poikkeuksellisen harhainen?
- en edes pelottele
Älä kumoa Lepäpkerttu-juttua. Leppikset auttavat maailmaan toisikuin jeesus jumala.
Jos pyörittäisin omaa firmaa ja joutuisin maksamaan "yhteisöveroa" leppäkerttujen kumartelijoille. Tai kuoltuani osa maallisesta - lapsilleni tarkoitetusta perinnöstä - menisi verona jättiläisen padassa uhkailijoille.
Kyllä suuttuisin , jos lapseni joutuisi koulussa aamuisin kuuntelemaan aamunavauksena leppäkertun kumartelijoiden propagandaa - ja on viellä useampiakin syitä suuttua !
Ymmärtäisitkö kiukkuni ?- en edes pelottele
Siis Leppäkerttu-juttuun?
Jeesushomma on satua, koska on sotia ja lapsia ilman kotia.
Jos Jeesus olisi, viskasin sen alas Taivasata ja kuvaisin tippumisen, Jeesustakaan en edes pelottele vaan työntaisin sen alas Taivaasta - +++++++++++
"Miksi sitten suutut, kun et kerran usko koko juttuun?"
Vastaan vaikka epäilen ettet otat vastauksia mitenkään huomioon, liian useat uskovat tekevät niin:
Siksi "suutun" koska sanomalla, että joudun ikuiseen kärsimyksen vain sen takia, että en usko ei uskottavaan hömppään on todella suuri loukkaus. - Lapin Ateistit
Hei vaan.
- mantarmantra
Niin kauan kuin muistan on joku hokenut jumalan olemassaolosta sekä vakuuttanut todeksi. Olen 45-vuotias enkä ole nähnyt vilaustakaan kyseisestä häiskästä eikä kukaan ole pystynyt näyttämää toteen ja olemassaolevaksi, siis ei mitään näyttöä mikä kestäisi kriittisen tarkastelun. Miten kukaan aikuinen täysjärkinen ihminen voi tuollaista toitottaa ja hokea? -väkisinkin tulee mieleeni henkilön vajavaisuus.
Jos et muutoin ymmärrä niin kuvittele jonkun vaittävän sinulle joka aamu ja päivä joulupukin olevan totta, olet lukenut hänestä monta hyvää tarinaa ja joka joulu hän tuo hyvän mielen ja pelastaa lahjattomat.
Jos et muutoin ymmärrä niin kuvittele jonkun vaittävän sinulle joka aamu ja päivä joulupukin olevan totta, olet lukenut hänestä monta hyvää tarinaa ja joka joulu hän tuo hyvän mielen ja pelastaa lahjattomat.
Kuten huomaat, kaikella on rajansa, jopa sinulla kun asia tuntuu typerältä ja joku hokee sitä tosissaan. "Suututko, jos joku tulee väittämään sinulle, että uskomalla leppäkerttuihin ja kumartamalla niitä, voi pelastua iankaikkiselta jättiläisten padassa poreilulta?
Todennäköisesti et."
No e.
"Jos joku tulee väittämään sinulle, että vain Jeesuksen kautta voi pelastua (iankaikkiselta kadotukselta), suututko hänelle?"
e.- goddeloos
"Jos joku tulee väittämään sinulle, että vain Jeesuksen kautta voi pelastua (iankaikkiselta kadotukselta), suututko hänelle?"
- Miksi taikauskoiselle pitäisi suuttua hänen taikauskostaan? Suutun jos hän alkaa minulle tuputtaan mielisairauttaan minulle totena. - Dara
"Suututko, jos joku tulee väittämään sinulle, että uskomalla leppäkerttuihin ja kumartamalla niitä, voi pelastua iankaikkiselta jättiläisten padassa poreilulta?"
En suutu.
En suutu.
Tosin jälkimmäisestä saatan ärsyyntyä.
Kuvittele itse, että koko elämäsi ajan sinulle vähän päästä joku toitottaisi, että uskomalla leppäkerttuihin ja kumartamalla niitä, voi pelastua iankaikkiselta jättiläisten padassa poreilulta. Jos sinulle tämän tästä koko elämäsi ajan kerrottaisiin, kuinka ainoastaan Pyhän Leppäkertun Pyhään ja kaiken pelastavaan pilkullisuuteen uskomalla tulet autuaaksi ja et siis kelpaa sellaisena kuin olet; ihmisenä jonka mielestä leppis on yksi hyönteinen monien joukosta. Eikö rupeaisi pikkuhiljaa vaikkapa 38 ikävuoden aikana ärsyttämään? Aloitetaas tällä:
Kysytkö ihan oikein tosissasi?>> Jos joku tulee väittämään sinulle, että vain Jeesuksen kautta voi pelastua (iankaikkiselta kadotukselta), suututko hänelle?
- en edes pelottele
Typerys! Miksi ET usko Leppäkerttuihin? Minä ainakin uskot. Luuketko sinä että JEESUS todella parantaa lapsiamme?! Fritz-setäkin sai toimia ja Jeesus veti vain hetken käteensä. Ja EI tullut sittenkään Jeesus. homo.
En minä suutu kenenkään mielikuvitusjutuista, uskoipa hän sitten leppiksiin, muurahaisiin, jeesuksiin tai vaikka pyhiin paarmoihin.
Joskus kylläkin turhaudun, kun joku yrittää vängätä väkisin uskomuksiaan ja vielä perustelee väitteensä kestämättömillä perusteilla. On vaikeaa olla kommentoimatta, kun huomaa miten ahtaasti sekä elämää ja maailmaa ymmärtämättömästi jotkut tarkastelevat tätä yhteiseloamme ja julistavat löytäneensä totuuden kun itse asiassa he vain toistavat mantrojaan aistit tiukasti suljettuina ja peläten ympäröivää reaalimaailmaa.
Lisäksi jonkin uskonnon, oli se sitten islam tai joku kristinuskoista, ajaminen yhteiskunnan normeja sääteleväksi instituutioksi saa minut näkemään vähintään vaaleanpunaista. Yhteiskunnan asioidenhoidossa tulisi pysyä todellisuudessa eikä ottaa siihen mukaan minkäänlaisia henkiolento-oletuksia. Jokainen leikkiköön päänsä sisällä millaisen mielikuvitushahmon tai -asian kanssa tahansa, siihen meillä on oikeus.
Lähimmäisten syrjiminen ja sortaminen uskonnon varjolla saa minut takuuvarmasti reagoimaan. Tosin pienten ja heikkojen kiusaaminen mistä tahansa syystä tekee saman.
Lisäksi koen henkilökohtaisena loukkauksena sen, että joudun rahoittamaan tahtomattani seurakuntien toimintaa yhteisöveron ja perintöveron muodossa! En missään nimessä halua tulla haudatuksi seurakuntien tontille! EN! Oli se sitten taiottu tai ei. En halua myöskään olla rahoittamassa muiden uskonnottomien loukkaamista hautaamalla heitä jonkin uskonlahkon omistamaan maahan."Suututko, jos joku tulee väittämään sinulle, että uskomalla leppäkerttuihin ja kumartamalla niitä, voi pelastua iankaikkiselta jättiläisten padassa poreilulta?
"
En.
En.
"Miksi sitten suutut, kun et kerran usko koko juttuun? "
Suutun?Sen sijaan minua suututtaa se että tuohon jälkimmäiseen satuun vedoten ihmiset yrittävät rajoittaa muiden oikeuksia.
- kuin härälle punaine
Ateisti kestää mitä vain, mutta jopa Jumalasta puhumisen, mutta Jeesusken Kristuksen sovitus ja voitto Golgatalla saa hänet raivoon. Jos juttu olisi huuhata palaute olis sellaista.
- khgjkjghjkghjghjkghj
Älä valehtele
'Jos juttu olisi huuhata palaute olis sellaista.'
No eikö teidän huuhaalle vastata huuhaalla
"Miksi sitten suutut, kun et kerran usko koko juttuun? "
Miksi sitten tulisit esim. minulle sellasia väittämään, jos kerran tietäisit etten usko koko juttuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906313- 1723682
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2142261- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191713
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707