Kun täytän käskyt niin Jeesus pelastaa, niinkö?

Änkyräadventistit ovat koettaneet syytellä että kumoan käskyt, mutta minähän muistutan samaa kuin adventistit,
että ei kahta käskyä ja kahdeksaa kieltokäskyä noudattamalla mitään saavuta, vaan pitää tuntea Jeesus pelastajanaan. Joka aamu tulee vastaan käskyjä enemmänkin kuin 10, jotka 10 on varsin helppo pitää.
Minä alan heti aamulla uskossa tunnustaa itselleni: tänään en tapa ketään, tänään en tapa ketään - niin se toimii.
Mutta enemmän kuin kielloista minä nautin ylistyksestä: kiitos, Jeesus, että joka aamu on armo uusi minulle
syntiselle.

Jos monen luterilaisen uskonkäsitys on sama kuin esim. Esko Ahon, niin on se usko sitten yksinkertainen etuoikeus.
Presidentinvaalien aikaan kristillinen toimittaja kysyi Eskolta että oletko kristitty. Johon Esko, että kyllä minä olen
koettanut kymmentä käskyä noudattaa. On hyvä että poliitikot noudattavat käskyjä, sapattikäskyäkin, mutta usko voi olla enemmänkin. Adventistit muistuttavat seuraavanlaisesta seikasta:

"Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojele
meitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaan
Jumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
Jeesukseen Kristukseen."
( Kolmen Enkelin Sanoma, s. 64 - Kirjatoimi 2010 )

"Jos haluamme kolmannen enkelin sanoman hengen ja voiman, meidän tulee esittää
laki ja evankeliumi yhdessä, sillä ne kulkevat käsi kädessä." (Ellen G White, KES, s.64)

Antti

9

157

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eepu*

laki ja evankeliumi yhdessä, sillä ne kulkevat käsi kädessä." (Ellen G White, KES, s.64)

Katso:
      KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
      http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=76764e6709275f89bdee79c957624f1a

*
      Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
      " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• Kirjoitin: "Kun täytän käskyt niin Jeesus pelastaa - näinkö on? Johon eepu*: "Juuri niin!"

Joten ikäväkseni totean että Jeesus lienee aivan turhaan kuollut eepu*n puolesta.

Gal.2:19
        Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle.
        Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
        ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21
        En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,
        silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

Arvelinkin ettei ainakaan adventisti lankeaisi virittämääni opilliseen kuoppaan. Eepuhan siihen sitten meni.

Gal. 5:4
        Te olette joutuneet pois Kristuksesta,
        te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi;
        te olette langenneet pois armosta.

5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus,
        vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

• == Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
        ♥ MARANATA! ♥ ==

Ihan syrämmellisesti huomauttaisin että oli kyse vanhasta uhrilakiliitosta juutalaiskansan kanssa-
        Armoliitosta ei tuossa puhuta halaistun uhrieläimen vertaa!

Armoliiton merkki on sisimmässä, niinkuin adventistitkin opettavat. Se on Jeesuksen tunteminen.

Kas näin:
        "Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojele
        meitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaan
        Jumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
        Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
        Jeesukseen Kristukseen."

Kolmen Enkelin Sanoma, s. 64 - Kirjatoimi 2010

Poikkeappa eepu joskus sapattihölkän lomassa adventtikirkkoon sapattiopetusta maistelemaan.
        Tämmöiset on syyskauden ohjelmat ... http://salo.adventist.fi/raamattutuntien-aiheet/

Tule, Herra Jeesus!

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kirjoitin: "Kun täytän käskyt niin Jeesus pelastaa - näinkö on? Johon eepu*: "Juuri niin!"

Joten ikäväkseni totean että Jeesus lienee aivan turhaan kuollut eepu*n puolesta.

Gal.2:19
        Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle.
        Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20
        ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
        ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21
        En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,
        silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

Arvelinkin ettei ainakaan adventisti lankeaisi virittämääni opilliseen kuoppaan. Eepuhan siihen sitten meni.

Gal. 5:4
        Te olette joutuneet pois Kristuksesta,
        te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi;
        te olette langenneet pois armosta.

5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus,
        vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Vastaukseni oli E.G.Whiten kirjoitukseen (ei otsakkeeseen), anteeksi jos vastaukseni ei mennyt sinulle perille, lue käsitykseni ko. asiaan täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=59f9e68fb1f32b85da99d65e8a3364bc

" Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, HUUDA AVUKSI hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu* kirjoitti:

Vastaukseni oli E.G.Whiten kirjoitukseen (ei otsakkeeseen), anteeksi jos vastaukseni ei mennyt sinulle perille, lue käsitykseni ko. asiaan täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=59f9e68fb1f32b85da99d65e8a3364bc

" Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, HUUDA AVUKSI hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'"
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Kysyin aloituksessani, että jos täyttää käskyt niin pelastaako Jeesus sitten ja sinä vastasit "juuri niin", mutta
        vastasitkin "EGW:hen". Onko siis aloitukseni aihe liian vaikea sinulle? Vaikea löytää sellaista kysymystä,
        johon eepu*kin osaisi vastata. "Jos täytän käskyt, pelastaako Jeesus sitten minut" on siis liian vaikea, entäs ...

Tuliko Jeesus kutsumaan syntisiä vaiko vanhurskaita?
        Jos me olemme uskottomat, pysyykö Jeesus silti uskollisena?
        Kuuleeko Jeesus syntisen rukoukset vaiko täydellisten laintäyttäjäin?
        Mihin tarvitsen Jeesusta jos pystyn täyttämään kaiken lain?
        Annetaanko Pyhä Henki laintäyttämisestä vaiko armosta?

2. Tim. 2:13
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

1. Joh. 2:1
        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kysyin aloituksessani, että jos täyttää käskyt niin pelastaako Jeesus sitten ja sinä vastasit "juuri niin", mutta
        vastasitkin "EGW:hen". Onko siis aloitukseni aihe liian vaikea sinulle? Vaikea löytää sellaista kysymystä,
        johon eepu*kin osaisi vastata. "Jos täytän käskyt, pelastaako Jeesus sitten minut" on siis liian vaikea, entäs ...

Tuliko Jeesus kutsumaan syntisiä vaiko vanhurskaita?
        Jos me olemme uskottomat, pysyykö Jeesus silti uskollisena?
        Kuuleeko Jeesus syntisen rukoukset vaiko täydellisten laintäyttäjäin?
        Mihin tarvitsen Jeesusta jos pystyn täyttämään kaiken lain?
        Annetaanko Pyhä Henki laintäyttämisestä vaiko armosta?

2. Tim. 2:13
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

1. Joh. 2:1
        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

Aivan kyllä asia on niin, siis lue mitä kirjoitan Jumalan Lain noudattamisesta, synnin voittamisesta, kasteen jälkeen:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=a1a7ae9455130a35a157edc67bc93490

Roomalaiskirje:
        2:13 "sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain NOUDATTAJAT (pelastetaan) vanhurskautetaan."

*
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu* kirjoitti:

Aivan kyllä asia on niin, siis lue mitä kirjoitan Jumalan Lain noudattamisesta, synnin voittamisesta, kasteen jälkeen:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=a1a7ae9455130a35a157edc67bc93490

Roomalaiskirje:
        2:13 "sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain NOUDATTAJAT (pelastetaan) vanhurskautetaan."

*
        ♥ MARANATA! ♥

1. Kor. 1:17
        Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan -
        ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

1.Kor.1:14
        Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella,
        ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Onko kaste Jumalan teko vai onko se ihmisen ensimmäinen askel Jumalan yhteyteen, eepu?
        Kun tätä taannoin kysyin uskonhenkiseltä pastoriltani, hän vastasi: pastorilla on oikeus vaieta.
        (Eli jäädä sanattomaksi)

Sinä eepu olet langennut ylös ylpeyteen ja ryömit latvasta kohti tyveä. Viis papeista toimitti tänään
        yhteyden messun ja siinä bändissä akustista kitaraa soittava kirkkoherra totesi, että kaste on kuitenkin
        vain vesileima meissä - varsinainen sinetti on enemmän.

Ef. 1:13
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin,
        uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

2. Tim. 2:19
        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:
        "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

Gal. 3:2
        Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

Jos kaste ja evankeliumi olisi synnittömille, ei evankeliumia tarvittaisikaan. Ja jos Hengen lahjat
        olisivat täydellisille, eivät ne olisi ARMOlahjoja. Jospa tutkisit adventistien perusopinkohdat 17 ja 18.

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahjat.htm
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/profet.htm

Luepa vaikkapa EGWn "Tie Kristuksen luo", niin havaitset, että tällä vajavaisella kirjailijalla oli ainakin sana
        hallussaan, lahja kirjoittaa opetukseksi muillekin.

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

1. Kor. 1:17
        Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan -
        ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

1.Kor.1:14
        Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella,
        ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Onko kaste Jumalan teko vai onko se ihmisen ensimmäinen askel Jumalan yhteyteen, eepu?
        Kun tätä taannoin kysyin uskonhenkiseltä pastoriltani, hän vastasi: pastorilla on oikeus vaieta.
        (Eli jäädä sanattomaksi)

Sinä eepu olet langennut ylös ylpeyteen ja ryömit latvasta kohti tyveä. Viis papeista toimitti tänään
        yhteyden messun ja siinä bändissä akustista kitaraa soittava kirkkoherra totesi, että kaste on kuitenkin
        vain vesileima meissä - varsinainen sinetti on enemmän.

Ef. 1:13
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin,
        uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

2. Tim. 2:19
        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:
        "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

Gal. 3:2
        Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

Jos kaste ja evankeliumi olisi synnittömille, ei evankeliumia tarvittaisikaan. Ja jos Hengen lahjat
        olisivat täydellisille, eivät ne olisi ARMOlahjoja. Jospa tutkisit adventistien perusopinkohdat 17 ja 18.

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahjat.htm
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/profet.htm

Luepa vaikkapa EGWn "Tie Kristuksen luo", niin havaitset, että tällä vajavaisella kirjailijalla oli ainakin sana
        hallussaan, lahja kirjoittaa opetukseksi muillekin.

Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Muuten, milloin aiot lukea tämän kirjoitukseni; KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=02b5ddf97a8bafe21140dfda769e5e2e
        -- niin tietäisit enemmän käsityksestäni ko. asiaan?!

*
        ♥ MARANATA! ♥

• skreivi

>>>>Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
      Jeesukseen Kristukseen."
      ( Kolmen Enkelin Sanoma, s. 64 - Kirjatoimi 2010 )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      163
      1085
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      737
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      129
      694
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      26
      678
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      659
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      625
    7. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      582
    8. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      580
    9. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      52
      570
    10. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      192
      566
    Aihe