Sulle, jostain syystä tänään yksin Sapattia viettävälle juutalaiselle/israelilaiselle ja muillekin kiinnostuneille on tarjolla juuri tämä nettisivusto:
http://www.cyber-synagogue.com/Audio_files/audio_L_chaim_B_Yeshua.htm
Sapatin iloksi ja sisäisen ihmisesi rakennukseksi :)
38
296
Vastaukset
- .
vietä sapttia vasta sunnuntaina,etkä alkuperäisenä lauanatina.
- .
mitään messiaanista juutalaisuutta,joten men helvettiin pilaamasta palstaa.
. kirjoitti:
mitään messiaanista juutalaisuutta,joten men helvettiin pilaamasta palstaa.
...mitä pidit laulusta musiikillisesti?
Sen sisältö ainakin on mahtava ja totuudellinen eli just' sulle sopivaa, vai kuinka?
Ps. Vilkaiseppa karttaa alla olevasta linkistä ja klikkaa siinä Usa:n eri osavaltioita, niin näet miten monta rekisteröityä messiaanisten juutalaisten synagoogaa mistäkin osavaltiosta löytyy ja miten Usa:n juutalaiset ovat löytäneet oikean Messiaan Yeshuassa yhä enenevässä määrin aivan viime vuosina! Pidä sen vuoksi kiirettä, ettet sä vaan jää jonon viimeiseksi tai peräti pois taivaallisista juhlista!
http://www.man-na.com/messianic_congregations_USA.htm
Shabbat shalom!
Ps. Olen viettänyt Sapattia jo kymmeniä vuosia ennen sinun syntymääsi !- Viikonpäivät sekasin
Joosuan aikana aurinko pysyi taivaalla päiväkauden pitempään kiirehtimättä laskemaan ja kuningas Hiskiaan aikana varjo aurinkokellossa siirtyi 10 asetta taaksepäin. Noi yhdessä tekee kokonaisen päivän.
Voitko todistaa, että juutalaiset ovat huomioineet tuon ylimääräisen vuorokauden viikonpäiviä laskiessaan? - l,öp.
Yakov kirjoitti:
...mitä pidit laulusta musiikillisesti?
Sen sisältö ainakin on mahtava ja totuudellinen eli just' sulle sopivaa, vai kuinka?
Ps. Vilkaiseppa karttaa alla olevasta linkistä ja klikkaa siinä Usa:n eri osavaltioita, niin näet miten monta rekisteröityä messiaanisten juutalaisten synagoogaa mistäkin osavaltiosta löytyy ja miten Usa:n juutalaiset ovat löytäneet oikean Messiaan Yeshuassa yhä enenevässä määrin aivan viime vuosina! Pidä sen vuoksi kiirettä, ettet sä vaan jää jonon viimeiseksi tai peräti pois taivaallisista juhlista!
http://www.man-na.com/messianic_congregations_USA.htm
Shabbat shalom!
Ps. Olen viettänyt Sapattia jo kymmeniä vuosia ennen sinun syntymääsi !voi perustaa minkä tahansa kermanokan palvonta temppelin,ja sapatista et ole hyötynyt mitään.
Kumartelet kansantarua pölvästi - öpl.
Viikonpäivät sekasin kirjoitti:
Joosuan aikana aurinko pysyi taivaalla päiväkauden pitempään kiirehtimättä laskemaan ja kuningas Hiskiaan aikana varjo aurinkokellossa siirtyi 10 asetta taaksepäin. Noi yhdessä tekee kokonaisen päivän.
Voitko todistaa, että juutalaiset ovat huomioineet tuon ylimääräisen vuorokauden viikonpäiviä laskiessaan?sun teoriasi
Viikonpäivät sekasin kirjoitti:
Voitko todistaa, että juutalaiset ovat huomioineet tuon ylimääräisen vuorokauden viikonpäiviä laskiessaan?...eivät muuta mitenkään sitä säädöstä, että J-lan säätämä vuorokausi alkaa illalla auringon laskiessa ja päättyy seuraavaan auringonlaskuun. Siis liki 2pv:n mittainen päivä Joosuan aikana oli sekin vain yksi päivä, koska päivän pituus määritellään Tanakh'issa auringonlaskusta auringonlaskuun. Samoin kuningas Hiskian aikainen normaalia lyhyempi päivä oli saman määritelmän mukaan yksi päivä.
Eri asia on sitten se, että onko jossain vaiheessa ajanlaskua missattu jokin viikonpäivä tai tahallaan siirrytty jonkin viikonpäivän ylitse, niinkuin jotkut historioitsijat väittävät tapahtuneen. Mä en usko sellaista tapahtuneeen.
Joka tapauksessa mä tahdon pyhittää ja olen jo vuodesta 1972 alkaen pyhittänyt (tai ainakin pyrkinyt pyhittämään) lepopäivänä Herralle juuri sen päivän, jota useimmat juutalaiset pitävät J-lan säätämänä Tanakh'in mukaisena lepopäivänä ja jota J-la ei ole kumonnut, kuten ei muitakaan Lain säädöksiä.
Kuten apostoli Paavali kirjoitti meille Uuden Liiton pyhille, ei Sapatin vietto ole pelastuksen perusta, vaan Sapatti on säädetty siksi, että ihminen tarvitsee lepoa vähintään joka 7. pv. Mä vietän Sapattia siksi, että kysyin aikoinaan (1972) Herraltani, että mikä on Hänen mielestään oikea lepopäivä, koska huomasin siitä olevan monenlaisia mielipiteitä eri herätysliikkeissä? Hän vastasi siihen yksiselitteisesti, että juutalaisten Sapatti.
En tuomitse ketään kristittyä, juutalaista, enkä pakanaa, joka viettää lepopäivää jonakin muuna päivänä tai ei vietä sitä ollenkaan. Mä annan ihmisille vapauden tehdä juuri niin kuin hän sydämessään kokee Luojansa edessä oikeaksi. J-lalle on tärkeintä todellinen tekomme vaikutin. Silti mielelläni kehoitan jokaista ihmistä viemään tämän Sapatti-asiankin rukouksin Herran eteen ja kysymään Hänen mielipidettä asian suhteen! Samoin kannattaa menetellä muissakin asioissa, kuten Paavali kehotti:
"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne HaMashiach Yeshuassa!" Fil.4:6-7- .,.,.
Yakov kirjoitti:
...eivät muuta mitenkään sitä säädöstä, että J-lan säätämä vuorokausi alkaa illalla auringon laskiessa ja päättyy seuraavaan auringonlaskuun. Siis liki 2pv:n mittainen päivä Joosuan aikana oli sekin vain yksi päivä, koska päivän pituus määritellään Tanakh'issa auringonlaskusta auringonlaskuun. Samoin kuningas Hiskian aikainen normaalia lyhyempi päivä oli saman määritelmän mukaan yksi päivä.
Eri asia on sitten se, että onko jossain vaiheessa ajanlaskua missattu jokin viikonpäivä tai tahallaan siirrytty jonkin viikonpäivän ylitse, niinkuin jotkut historioitsijat väittävät tapahtuneen. Mä en usko sellaista tapahtuneeen.
Joka tapauksessa mä tahdon pyhittää ja olen jo vuodesta 1972 alkaen pyhittänyt (tai ainakin pyrkinyt pyhittämään) lepopäivänä Herralle juuri sen päivän, jota useimmat juutalaiset pitävät J-lan säätämänä Tanakh'in mukaisena lepopäivänä ja jota J-la ei ole kumonnut, kuten ei muitakaan Lain säädöksiä.
Kuten apostoli Paavali kirjoitti meille Uuden Liiton pyhille, ei Sapatin vietto ole pelastuksen perusta, vaan Sapatti on säädetty siksi, että ihminen tarvitsee lepoa vähintään joka 7. pv. Mä vietän Sapattia siksi, että kysyin aikoinaan (1972) Herraltani, että mikä on Hänen mielestään oikea lepopäivä, koska huomasin siitä olevan monenlaisia mielipiteitä eri herätysliikkeissä? Hän vastasi siihen yksiselitteisesti, että juutalaisten Sapatti.
En tuomitse ketään kristittyä, juutalaista, enkä pakanaa, joka viettää lepopäivää jonakin muuna päivänä tai ei vietä sitä ollenkaan. Mä annan ihmisille vapauden tehdä juuri niin kuin hän sydämessään kokee Luojansa edessä oikeaksi. J-lalle on tärkeintä todellinen tekomme vaikutin. Silti mielelläni kehoitan jokaista ihmistä viemään tämän Sapatti-asiankin rukouksin Herran eteen ja kysymään Hänen mielipidettä asian suhteen! Samoin kannattaa menetellä muissakin asioissa, kuten Paavali kehotti:
"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne HaMashiach Yeshuassa!" Fil.4:6-7sama kun liikennetolppia kumartelisi.
Ei jumalaa ole. l,öp. kirjoitti:
voi perustaa minkä tahansa kermanokan palvonta temppelin,ja sapatista et ole hyötynyt mitään.
Kumartelet kansantarua pölvästiMä olen hyötynyt todella paljon siitä, että olen ollut Herrani Yeshuan opetukselle kuuliainen myös tässä Sapatti-asiassa. Olen saanut kokea usein yliluonnollista lepoa, rauhaa ja iloa Herrani Yeshuan ja taivaallisen Isäni yhteydessä Pyhän Hengen kautta, jopa sellaista, ettet voi tajuta sitä ellet ole itse sellaista kokenut!
Lisäksi olen saanut kokea useita kertoja sellaista täysin käsittämättömän yliluonnollista johdatusta elämässäni, että se menee yli inhimillisen käsityskyvyn! HalleluYah! Toki elämässäni on ollut myös uskonkoetuksia, sairauksia, vastoinkäymisiä ja jopa vainoja, mutta juuri niiden kautta rakas taivaallinen Isämme koettelee uskomme laadun ja pitää meitä valittujaan lähellään, koska Hän rakastaa meitä niin tavattomasti! HalleluYah!
Mitä sulle merkitsee (?) seuraava valtava Uuden Liiton jäsenille annettu lupaus:
"Mutta me TIEDÄMME, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka Hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut." (Room.8:28)
Jollei tuo lupaus VIELÄ merkitse sulle mitään, niin suuntaa uskossa silmäsi kohden 'lupausten tähtitaivasta' ja ala laskea kaikkia Raamatun verrattomia lupauksia, kuten uskonisämme Aabraham muinoin laski tähtiä. Paras Raamatun lupauksista on seuraava:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä!" Joh.3:16- ,lmlm
Yakov kirjoitti:
Mä olen hyötynyt todella paljon siitä, että olen ollut Herrani Yeshuan opetukselle kuuliainen myös tässä Sapatti-asiassa. Olen saanut kokea usein yliluonnollista lepoa, rauhaa ja iloa Herrani Yeshuan ja taivaallisen Isäni yhteydessä Pyhän Hengen kautta, jopa sellaista, ettet voi tajuta sitä ellet ole itse sellaista kokenut!
Lisäksi olen saanut kokea useita kertoja sellaista täysin käsittämättömän yliluonnollista johdatusta elämässäni, että se menee yli inhimillisen käsityskyvyn! HalleluYah! Toki elämässäni on ollut myös uskonkoetuksia, sairauksia, vastoinkäymisiä ja jopa vainoja, mutta juuri niiden kautta rakas taivaallinen Isämme koettelee uskomme laadun ja pitää meitä valittujaan lähellään, koska Hän rakastaa meitä niin tavattomasti! HalleluYah!
Mitä sulle merkitsee (?) seuraava valtava Uuden Liiton jäsenille annettu lupaus:
"Mutta me TIEDÄMME, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka Hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut." (Room.8:28)
Jollei tuo lupaus VIELÄ merkitse sulle mitään, niin suuntaa uskossa silmäsi kohden 'lupausten tähtitaivasta' ja ala laskea kaikkia Raamatun verrattomia lupauksia, kuten uskonisämme Aabraham muinoin laski tähtiä. Paras Raamatun lupauksista on seuraava:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä!" Joh.3:16olet jatkuvasti kipeänä ja rättiväsynyt vaikka et mitään edes tee kuin kävelet pari kilsaa päivässä.
Joko olet tayäs taneli tai saatananmoinen valehtelija,epäilen kumpaakin.
Ja huonokäytöksinenkin vielä,uima-altaiseen räkijä .,.,. kirjoitti:
sama kun liikennetolppia kumartelisi.
Ei jumalaa ole.Sä voit todellakin jo lopettaa oman ymmärryksesi ja tietosi varassa toivomisen sekä vaivaisten ihmisrabbien kynttilän valossa hapuilun, koska valtava armonaurinko Yeshua HaMashiach on jo noussut toivon taivaalle loistamaan kaikille kansoille ja yksittäisille ihmisille jo 2000 vuotta sitten!
J-la todellakin ON OLEMASSA*) ja Hän on Kaikkitietävä, kaikkialla läsnäoleva, armollinen, laupias ja erityisesti heikkoja ja sorrettuja ihmisiä puolustava J-la!
*) Yksi Hänen Nimistäänkin on käännettynä 'MINÄ OLEN',lmlm kirjoitti:
olet jatkuvasti kipeänä ja rättiväsynyt vaikka et mitään edes tee kuin kävelet pari kilsaa päivässä.
Joko olet tayäs taneli tai saatananmoinen valehtelija,epäilen kumpaakin.
Ja huonokäytöksinenkin vielä,uima-altaiseen räkijä...mä kerron kaiken Blogissani? En suinkaan. Kerron kuitenkin sellaista, etteivät ihmiset saisi liian ruusuista kuvaa elämän kaidan tien kulkemisesta.
Muistelehan, miten Israel joutui vaeltamaan 40 vuotta kuivassa ja paahtavassa erämaassa! Mun kokemani uskonkoetukset ovat siihen verraten kuin ei mitään!
Ja muistele, mitä Mooses kirjoitti syyksi siihen, että Israelin kansaa koeteltiin:
5.Mooseksen kirja:
8:16 ja antoi erämaassa sinulle mannaa syödä, jota sinun isäsi eivät tunteneet - nöyryyttääksensä ja koetellaksensa sinua ja lopuksi sinulle hyvää tehdäksensä.
Ne ihmiset, jotka eivät edes uskaltaudu lähtemään Yeshuaa seuraamaan iankaikkiseen elämään johtavalle tielle, eivät voi edes käsittää sitä, että J-la nimenomaaan ARMOSSAAN koettelee meitä monenlaisissa uskonkoetuksissa!
Aabrahamia koeteltiin kaikkein ankarimmin vasta tämän ollessa yli 100-vuotias. Häntä kehotettiin menemään uhraamaan Iisak-poikansa Moorian maahan sille vuorelle, jonka Herra hänelle paikan päällä osoitti (Kyseessä oli sama paaikka, kuin ns. Araunan puimatanner ja sama kuin Golgata vanhan Jerusalemin kaupungin ulkopuolella). Mä olen Aabrahamia huomattavasti nuorempi, joten mielenkiinnolla odottelen mitä ihmeellisiä koetuksia sitä rakas Herrani minun eteeni vielä kiikuttelee ;o)
Voit lukea Blogiani edelleen ja seurata tapahtumia, sillä kirjoittelen ainakin suurimmista uskonkoetuksistani siihen. Samalla voit todeta, ettei uskovan elämä ole ainakaan mitään tasapaksua mämminsyöntiä, vaan TODELLISTA uskonseikkailua kaikkine mausteineen ;=)
Hmmmm.... Mutta miksi tyytyisit vain sivusta seuraajaksi? Ei penkkiurheilijan kunto kohene, vaan pitää itse mennä urheilemaan! Mars matkaan siitä ja riipukin uskon otteella kiinni Yeshuassa ja tutustu Hänen Sanojensa voimaan ja paikkansa pitävyyteen elämän todellisissa tilanteissa! Sitten kun sä tahdot uskovien apostoliselle upotuskasteelle ja myös otat sen, niin huomaat, että edessäsi avautuu ikkuna TODELLISEEN hengelliseen ulottuvuuteen, jonka olemassaolosta sulla ei olut sitä ennen harmainta aavistustakaan!!!- knmkmm
Yakov kirjoitti:
...mä kerron kaiken Blogissani? En suinkaan. Kerron kuitenkin sellaista, etteivät ihmiset saisi liian ruusuista kuvaa elämän kaidan tien kulkemisesta.
Muistelehan, miten Israel joutui vaeltamaan 40 vuotta kuivassa ja paahtavassa erämaassa! Mun kokemani uskonkoetukset ovat siihen verraten kuin ei mitään!
Ja muistele, mitä Mooses kirjoitti syyksi siihen, että Israelin kansaa koeteltiin:
5.Mooseksen kirja:
8:16 ja antoi erämaassa sinulle mannaa syödä, jota sinun isäsi eivät tunteneet - nöyryyttääksensä ja koetellaksensa sinua ja lopuksi sinulle hyvää tehdäksensä.
Ne ihmiset, jotka eivät edes uskaltaudu lähtemään Yeshuaa seuraamaan iankaikkiseen elämään johtavalle tielle, eivät voi edes käsittää sitä, että J-la nimenomaaan ARMOSSAAN koettelee meitä monenlaisissa uskonkoetuksissa!
Aabrahamia koeteltiin kaikkein ankarimmin vasta tämän ollessa yli 100-vuotias. Häntä kehotettiin menemään uhraamaan Iisak-poikansa Moorian maahan sille vuorelle, jonka Herra hänelle paikan päällä osoitti (Kyseessä oli sama paaikka, kuin ns. Araunan puimatanner ja sama kuin Golgata vanhan Jerusalemin kaupungin ulkopuolella). Mä olen Aabrahamia huomattavasti nuorempi, joten mielenkiinnolla odottelen mitä ihmeellisiä koetuksia sitä rakas Herrani minun eteeni vielä kiikuttelee ;o)
Voit lukea Blogiani edelleen ja seurata tapahtumia, sillä kirjoittelen ainakin suurimmista uskonkoetuksistani siihen. Samalla voit todeta, ettei uskovan elämä ole ainakaan mitään tasapaksua mämminsyöntiä, vaan TODELLISTA uskonseikkailua kaikkine mausteineen ;=)
Hmmmm.... Mutta miksi tyytyisit vain sivusta seuraajaksi? Ei penkkiurheilijan kunto kohene, vaan pitää itse mennä urheilemaan! Mars matkaan siitä ja riipukin uskon otteella kiinni Yeshuassa ja tutustu Hänen Sanojensa voimaan ja paikkansa pitävyyteen elämän todellisissa tilanteissa! Sitten kun sä tahdot uskovien apostoliselle upotuskasteelle ja myös otat sen, niin huomaat, että edessäsi avautuu ikkuna TODELLISEEN hengelliseen ulottuvuuteen, jonka olemassaolosta sulla ei olut sitä ennen harmainta aavistustakaan!!!on pelkkää satua,jos olisi totta niin jälkiä siitä ,todisteita ois löytynyt.
Mutta ei mitään,ei yhtään mitään,nyyh nyyh.
Ja olet siis sairaampi kun kirjoitat. - 89465120
Yakov kirjoitti:
Sä voit todellakin jo lopettaa oman ymmärryksesi ja tietosi varassa toivomisen sekä vaivaisten ihmisrabbien kynttilän valossa hapuilun, koska valtava armonaurinko Yeshua HaMashiach on jo noussut toivon taivaalle loistamaan kaikille kansoille ja yksittäisille ihmisille jo 2000 vuotta sitten!
J-la todellakin ON OLEMASSA*) ja Hän on Kaikkitietävä, kaikkialla läsnäoleva, armollinen, laupias ja erityisesti heikkoja ja sorrettuja ihmisiä puolustava J-la!
*) Yksi Hänen Nimistäänkin on käännettynä 'MINÄ OLEN'Allah ja toinen Visnu,vai mikä vaisva se olikaan.
Ihmisen mielikuvituksella ei ole rajoja. knmkmm kirjoitti:
on pelkkää satua,jos olisi totta niin jälkiä siitä ,todisteita ois löytynyt.
Mutta ei mitään,ei yhtään mitään,nyyh nyyh.
Ja olet siis sairaampi kun kirjoitat.Voit lukea esim. Ron Wyatt'in sivuilta valtavat määrät dokumentteja, sillä hän koki elämäntyökseen selvittää juuri Tanakh'in aikaisista tapahtumista kertovat muinaisjäänteet, kuten Nooan arkki ja faaraon sotajoukon hukkumisen jäännökset (sotavaunujen pyörät Kaislameren eli Akaban lahden keskivaiheen pohjassa jne.) ja löysikin kiistattomia todisteita niille. Sulle ne saattavat olla kiistanalaisia, mutta ei mulle.
Mä olen nimittäin tullut vakuuttuneeksi Tanakh'in ja Raamatun Uuden Liiton Kirjoitusten paikkansa pitävyydestä ihan eri tietä kuin ulkoisten ja näkyvien todistusten kautta, nimittäin oppimalla tuntemaan rakkauden J-lan ja Hänen Poikansa henkilökohtaisesti. Sen tähden annan pitkät sille, vaikka koko maailma huutaisi kurkku suorana, ettei ole J-laa!89465120 kirjoitti:
Allah ja toinen Visnu,vai mikä vaisva se olikaan.
Ihmisen mielikuvituksella ei ole rajoja....ja Hänen Pojastaan Yeshuasta, enkä pakanain epäjumalista, joihin edellä viittasit!
Jeremia:
10:11 Sanokaa heille näin: Jumalat, jotka eivät ole tehneet taivasta eikä maata, ne katoavat maan päältä ja taivaan alta.- ååö.ö
Yakov kirjoitti:
Voit lukea esim. Ron Wyatt'in sivuilta valtavat määrät dokumentteja, sillä hän koki elämäntyökseen selvittää juuri Tanakh'in aikaisista tapahtumista kertovat muinaisjäänteet, kuten Nooan arkki ja faaraon sotajoukon hukkumisen jäännökset (sotavaunujen pyörät Kaislameren eli Akaban lahden keskivaiheen pohjassa jne.) ja löysikin kiistattomia todisteita niille. Sulle ne saattavat olla kiistanalaisia, mutta ei mulle.
Mä olen nimittäin tullut vakuuttuneeksi Tanakh'in ja Raamatun Uuden Liiton Kirjoitusten paikkansa pitävyydestä ihan eri tietä kuin ulkoisten ja näkyvien todistusten kautta, nimittäin oppimalla tuntemaan rakkauden J-lan ja Hänen Poikansa henkilökohtaisesti. Sen tähden annan pitkät sille, vaikka koko maailma huutaisi kurkku suorana, ettei ole J-laa!koko maailma tietäisi moisista jos ne ois totta,vai ihan noan arkki.
Sä olet hullu,yksinkertainen ja hullu.
Se mies on täyshuijari,"vaihtoehtoargeologi" voi vittu sentään,,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ronald_Wyatt - +5+52
Yakov kirjoitti:
...ja Hänen Pojastaan Yeshuasta, enkä pakanain epäjumalista, joihin edellä viittasit!
Jeremia:
10:11 Sanokaa heille näin: Jumalat, jotka eivät ole tehneet taivasta eikä maata, ne katoavat maan päältä ja taivaan alta.kuten kaikki muutkin uskovaiset,olkoon jumalat minkänimisiä tahansa.
Ja aina voi keksiä uusia ååö.ö kirjoitti:
koko maailma tietäisi moisista jos ne ois totta,vai ihan noan arkki.
Sä olet hullu,yksinkertainen ja hullu.
Se mies on täyshuijari,"vaihtoehtoargeologi" voi vittu sentään,,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ronald_Wyatt...wikipedia (jolle kuka tahansa pimahtanut voi kirjoitella mitä lystää) on luotettavampi tietolähde kuin ylistetty Raamattu!
Taidat olla myös hikipedia-fani, vai ootko?
Tosiasia on, että Ronia kadehtineet arkeologit ovat heittäneet oikein olan takaa mutapaakkuja tämän päälle, mikä ei ole ollenkaan harvinaista tiedemiespiireissä. Älä sinä ole noin helposti nenästä vedettävä!
Wyatt teki todella mahtavia löytöjä Araratin vuoren rinteellä, Akaban lahden pohjamudista ja sen molemmilla rannoilta, jopa ns. Gordonin Golgatalta eli entiseltä Moorian vuorelta! Vaikka hän eräissä kohden 'innostui liikaa', niin se ei tee tyhjäksi hänen ainutlaatuisia löytöjään :)
Lue hänen nettisivujaan ja hämmästy hänen löydöistään!
http://www.wyattmuseum.com/+5+52 kirjoitti:
kuten kaikki muutkin uskovaiset,olkoon jumalat minkänimisiä tahansa.
Ja aina voi keksiä uusia...näkymättömissä maailmoissa erityisen suuri merkitys!
Ihmiseen nähden Yeshuan muiden Nimien lukuisat eri versiot alkoivat usein sanoilla MINÄ OLEN...
Samalla Hän viittasi Nimillään usein Tanakh'in Pyhiin Kirjoituksiin.
Otanpa tähän muutaman Hänen Nimistään:
A) Tanakh'ista:
1. 1Moos.3:15 / 2. 1Moos.48:16 / 3. 1Moos.49:10 / 4. 2Moos.23:20 /
5. 2Moos.23:21 /6. 4Moos.24:17 / 7. 5Moos.18:15 / 8. 5Moos.18:18 /
9. Joos.5:14 / 10. Job.9:33 / 11. Ps.2:2 / 12. Ps.16:10 / 13. Ps.24:7 /
14. Ps.24:8 / 15. Ps.24:9 / 16. Ps.24:10 / 17. Ps.45:3 / 18. Ps.80:1 /
19. Ps.89:27 / 20. Sananl.8:12 / 21. Laul.l.2:1 / 22. Laul.l.5:10 /
23. Jes.7:14 / 24. Jes.8:14 / 25. Jes.9:6 / 26. Jes.11:10 / 27. Jes.28:16 /
28. Jes.30:29 / 29. Jes.33:22 / 30. Jes.40:3 / 31. Jes.41:14 / 32. Jes.42:1 /
33. Jes.42:6 / 34. Jes.43:14 / 35. Jes.43:15 / 36. Jes.44:6 / 37. Jes.45:15 /
38. Jes.49:7 / 39. Jes.51:9 / 40. Jes.51:10 / 41. Jes.53:3 / 42. Jes.53:11 /
43. Jes.54:5 / 44. Jes.55:4 / 45. Jes.59:20 / 46. Jes.60:20 / 47. Jes.63:1 /
48. Jes.63:9 / 49. Jer.23:5 / 50. Jer.23:6 / 51. Jer.30:9 / 52. Hes.34:29/
53. Dan.9:24 / 54. Dan.9:25 / 55. Miika.5:2 / 56. Hab.2:7 / 57. Sak.3:8 /
58. Sak.13:1 / 59. Sak.13:7 / 60. Sak.14:9 / 61. Mal.3:1 / 62. Mal.4:2 /
B) B'rit Chadashah'sta:
63. Matt.1:1 / 64. Matt.1:16 / 65. Matt.1:21 / 66. Matt.1:23 / 67. Matt.2:2 /
68. Matt.2:6 / 69. Matt.2:23 / 70. Matt.9:12 / 71. Matt.9:15 / 72. Matt.9:27 /
73. Matt.11:19 / 74. Matt.13:55 / 75. Matt.16:20 / 76. Matt.19:16 /
77. Matt.21:5 / 78. Matt.21:11 / 79. Matt.21:42 / 80. Matt.23:8 /
81. Matt.27:19 / 82. Matt.27:24 / 83. Matt.27:37 / 84. Mark.1:24 /
85. Mark.2:28 / 86. Mark.6:3 / 87. Mark.14:27/ 88. Mark.14:61 /
89. Luuk.1:32 / 90. Luuk.1:35 / 91. Luuk.1:69 / 92. Luuk.1:78 /
93. Luuk.2:11 / 94. Luuk.2:25 / 95. Luuk.2:26 / 96. Luuk.2:27 /
97. Luuk.2:30 / 98. Luuk.2:32 / 99. Luuk.2:43 / 100. Luuk.9:20
Siis tyydyin vain 100:an Nimeen, vaikka esim. Dimi Sefanja on löytänyt niitä peräti 262!
C) Vielä lähemmin muutamasta Yeshuan Nimestä BC:n (UT:n) mukaan:
1) MINÄ OLEN tie ja totuus ja elämä
2) MINÄ OLEN elämän leipä
3) MINÄ OLEN maailman Valkeus
4) MINÄ OLEN Isästä tullut maailman ja menen jälleen Isän luo
5) MINÄ OLEN! Yeshuan vastaus kysymykseen: "Oletko sinä HaMashiach, sen Ylistetyn Poika?"
6) MINÄ OLEN se, joka on ollut alusta asti
7) MINÄ OLEN tullut Isäni Nimessä ja te ette ota minua vastaan
8) MINÄ OLEN totinen viinipuu ja minun Isäni on viinitarhuri
9) MINÄ OLEN ensimmäinen ja viimeinen
10) MINÄ OLEN se Hyvä Paimen (josta esim. Daavid kirjoitti Psalmin 23)
11) MINÄ OLEN ilmoittanut Sinun (Isä J-lan) Nimesi heille (valituille)
12) MINÄ OLEN ylösnousemus ja elämä! Joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole!- 656+6
Yakov kirjoitti:
...wikipedia (jolle kuka tahansa pimahtanut voi kirjoitella mitä lystää) on luotettavampi tietolähde kuin ylistetty Raamattu!
Taidat olla myös hikipedia-fani, vai ootko?
Tosiasia on, että Ronia kadehtineet arkeologit ovat heittäneet oikein olan takaa mutapaakkuja tämän päälle, mikä ei ole ollenkaan harvinaista tiedemiespiireissä. Älä sinä ole noin helposti nenästä vedettävä!
Wyatt teki todella mahtavia löytöjä Araratin vuoren rinteellä, Akaban lahden pohjamudista ja sen molemmilla rannoilta, jopa ns. Gordonin Golgatalta eli entiseltä Moorian vuorelta! Vaikka hän eräissä kohden 'innostui liikaa', niin se ei tee tyhjäksi hänen ainutlaatuisia löytöjään :)
Lue hänen nettisivujaan ja hämmästy hänen löydöistään!
http://www.wyattmuseum.com/huijari kuten 100% jenkkievankelistoistakin
Näköjään jotkut latvalahot kuten sinä olette aika helposti vietävissä 656+6 kirjoitti:
huijari kuten 100% jenkkievankelistoistakin
Näköjään jotkut latvalahot kuten sinä olette aika helposti vietävissä...sen pienen vaivan, että lukisit hänen tutkimustuloksiaan muualta kuin hänen vihamiestensä artikkeleista, niin saisit oikeamman kuvan hänestä.
Valinta on tietenkin sinun, samoin häpeäsi silloin, kun tuomitset miehen pelkkien pahansuopaisten huhupuheiden perusteella...- nimellä ällemin
Yakov kirjoitti:
...näkymättömissä maailmoissa erityisen suuri merkitys!
Ihmiseen nähden Yeshuan muiden Nimien lukuisat eri versiot alkoivat usein sanoilla MINÄ OLEN...
Samalla Hän viittasi Nimillään usein Tanakh'in Pyhiin Kirjoituksiin.
Otanpa tähän muutaman Hänen Nimistään:
A) Tanakh'ista:
1. 1Moos.3:15 / 2. 1Moos.48:16 / 3. 1Moos.49:10 / 4. 2Moos.23:20 /
5. 2Moos.23:21 /6. 4Moos.24:17 / 7. 5Moos.18:15 / 8. 5Moos.18:18 /
9. Joos.5:14 / 10. Job.9:33 / 11. Ps.2:2 / 12. Ps.16:10 / 13. Ps.24:7 /
14. Ps.24:8 / 15. Ps.24:9 / 16. Ps.24:10 / 17. Ps.45:3 / 18. Ps.80:1 /
19. Ps.89:27 / 20. Sananl.8:12 / 21. Laul.l.2:1 / 22. Laul.l.5:10 /
23. Jes.7:14 / 24. Jes.8:14 / 25. Jes.9:6 / 26. Jes.11:10 / 27. Jes.28:16 /
28. Jes.30:29 / 29. Jes.33:22 / 30. Jes.40:3 / 31. Jes.41:14 / 32. Jes.42:1 /
33. Jes.42:6 / 34. Jes.43:14 / 35. Jes.43:15 / 36. Jes.44:6 / 37. Jes.45:15 /
38. Jes.49:7 / 39. Jes.51:9 / 40. Jes.51:10 / 41. Jes.53:3 / 42. Jes.53:11 /
43. Jes.54:5 / 44. Jes.55:4 / 45. Jes.59:20 / 46. Jes.60:20 / 47. Jes.63:1 /
48. Jes.63:9 / 49. Jer.23:5 / 50. Jer.23:6 / 51. Jer.30:9 / 52. Hes.34:29/
53. Dan.9:24 / 54. Dan.9:25 / 55. Miika.5:2 / 56. Hab.2:7 / 57. Sak.3:8 /
58. Sak.13:1 / 59. Sak.13:7 / 60. Sak.14:9 / 61. Mal.3:1 / 62. Mal.4:2 /
B) B'rit Chadashah'sta:
63. Matt.1:1 / 64. Matt.1:16 / 65. Matt.1:21 / 66. Matt.1:23 / 67. Matt.2:2 /
68. Matt.2:6 / 69. Matt.2:23 / 70. Matt.9:12 / 71. Matt.9:15 / 72. Matt.9:27 /
73. Matt.11:19 / 74. Matt.13:55 / 75. Matt.16:20 / 76. Matt.19:16 /
77. Matt.21:5 / 78. Matt.21:11 / 79. Matt.21:42 / 80. Matt.23:8 /
81. Matt.27:19 / 82. Matt.27:24 / 83. Matt.27:37 / 84. Mark.1:24 /
85. Mark.2:28 / 86. Mark.6:3 / 87. Mark.14:27/ 88. Mark.14:61 /
89. Luuk.1:32 / 90. Luuk.1:35 / 91. Luuk.1:69 / 92. Luuk.1:78 /
93. Luuk.2:11 / 94. Luuk.2:25 / 95. Luuk.2:26 / 96. Luuk.2:27 /
97. Luuk.2:30 / 98. Luuk.2:32 / 99. Luuk.2:43 / 100. Luuk.9:20
Siis tyydyin vain 100:an Nimeen, vaikka esim. Dimi Sefanja on löytänyt niitä peräti 262!
C) Vielä lähemmin muutamasta Yeshuan Nimestä BC:n (UT:n) mukaan:
1) MINÄ OLEN tie ja totuus ja elämä
2) MINÄ OLEN elämän leipä
3) MINÄ OLEN maailman Valkeus
4) MINÄ OLEN Isästä tullut maailman ja menen jälleen Isän luo
5) MINÄ OLEN! Yeshuan vastaus kysymykseen: "Oletko sinä HaMashiach, sen Ylistetyn Poika?"
6) MINÄ OLEN se, joka on ollut alusta asti
7) MINÄ OLEN tullut Isäni Nimessä ja te ette ota minua vastaan
8) MINÄ OLEN totinen viinipuu ja minun Isäni on viinitarhuri
9) MINÄ OLEN ensimmäinen ja viimeinen
10) MINÄ OLEN se Hyvä Paimen (josta esim. Daavid kirjoitti Psalmin 23)
11) MINÄ OLEN ilmoittanut Sinun (Isä J-lan) Nimesi heille (valituille)
12) MINÄ OLEN ylösnousemus ja elämä! Joka uskoo minuun, se elää vaikka olisi kuollut, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole!Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
nimellä ällemin kirjoitti:
Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
...jotka tavoittelevat korkeampaa asemaa, kuin minkä J-la on heille valmistanut.
Sitä ei mitenkään voi soveltaa Yeshuaan, J-lan Karitsaan, jolla oli taivaassa ennen maan päälle tuloaan J-lan muoto, mutta joka luopui siitä tyhjentäen itsensä jumaluudesta ottaen orjan muodon ja sovitti maailman synnin omalla kuolemallaan ja kärsimisellään!
Tästä maailmasta ei ole puuttunut, ei puutu, eikä tule vastedes puuttumaankaan 'pikkukeisareita' ja hengellisiä huijareita, jotka luulevat itsestään liikoja. Kaikkein pahin ja ovelin 'väärä messias' on vasta tulossa, joten olehan äärimmäisen varuillasi!
Yeshua on ja pysyy ainoana oikeana Messiaana, vaikka taivaat ja maa katoavat!- 94+461
Yakov kirjoitti:
...sen pienen vaivan, että lukisit hänen tutkimustuloksiaan muualta kuin hänen vihamiestensä artikkeleista, niin saisit oikeamman kuvan hänestä.
Valinta on tietenkin sinun, samoin häpeäsi silloin, kun tuomitset miehen pelkkien pahansuopaisten huhupuheiden perusteella...jonkun itseoppineen vaihtoehtoargeologin juttuihin,mies on täys huijari.
Pitää todellakin olla TÄYSDORKA että uskoo moiseen paskaa mitä hän kertoo.
Kyllä olet napannut ison vyyhdin pajunköyttä - jnkm,lö.
Yakov kirjoitti:
...jotka tavoittelevat korkeampaa asemaa, kuin minkä J-la on heille valmistanut.
Sitä ei mitenkään voi soveltaa Yeshuaan, J-lan Karitsaan, jolla oli taivaassa ennen maan päälle tuloaan J-lan muoto, mutta joka luopui siitä tyhjentäen itsensä jumaluudesta ottaen orjan muodon ja sovitti maailman synnin omalla kuolemallaan ja kärsimisellään!
Tästä maailmasta ei ole puuttunut, ei puutu, eikä tule vastedes puuttumaankaan 'pikkukeisareita' ja hengellisiä huijareita, jotka luulevat itsestään liikoja. Kaikkein pahin ja ovelin 'väärä messias' on vasta tulossa, joten olehan äärimmäisen varuillasi!
Yeshua on ja pysyy ainoana oikeana Messiaana, vaikka taivaat ja maa katoavat!jumala,kastematokin on älykkääpi kuin esinahka fetissi Pippelijumalasi,koska jumalaa ei ole.
jnkm,lö. kirjoitti:
jumala,kastematokin on älykkääpi kuin esinahka fetissi Pippelijumalasi,koska jumalaa ei ole.
Älä ihmeessä korota itseäsi J-laa korkeammalle, sillä sieltä on pitkä pudotus helvetin kamaralle, mikä selviää jakeista:
Jesaja:
"14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
14:13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14:14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
14:15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan."94+461 kirjoitti:
jonkun itseoppineen vaihtoehtoargeologin juttuihin,mies on täys huijari.
Pitää todellakin olla TÄYSDORKA että uskoo moiseen paskaa mitä hän kertoo.
Kyllä olet napannut ison vyyhdin pajunköyttä...palautteestasi heti seuraavat jakeet:
2.Tessalonikalaiskirje:
3:1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
En tarkoita tuolla sitä, että sä 'suorasukaisesti läppää heittävä nuori kapinallinen' olisit nurja tai häijy, sillä sähän olet itse kiltteyden perikuva ja sun lasikaapissas on varmaan iso kokoelma hymypatsaita kouluajoiltasi ;)
Pääpaino jakeissa on nimittäin sanoilla "Usko ei ole joka miehen (eikä naisen)"!
Sussa onkin J-lalle haastetta kerrakseen, sillä yhtä epäuskoista tyyppiä en olekaan aikoihin tavannut näillä foorumeilla, joten valmistaudu 'uskonmuilutukseen', sillä kun Herran myllyt jauhavat, niin akanat saa kyytiä!- +54+4
Yakov kirjoitti:
...palautteestasi heti seuraavat jakeet:
2.Tessalonikalaiskirje:
3:1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
En tarkoita tuolla sitä, että sä 'suorasukaisesti läppää heittävä nuori kapinallinen' olisit nurja tai häijy, sillä sähän olet itse kiltteyden perikuva ja sun lasikaapissas on varmaan iso kokoelma hymypatsaita kouluajoiltasi ;)
Pääpaino jakeissa on nimittäin sanoilla "Usko ei ole joka miehen (eikä naisen)"!
Sussa onkin J-lalle haastetta kerrakseen, sillä yhtä epäuskoista tyyppiä en olekaan aikoihin tavannut näillä foorumeilla, joten valmistaudu 'uskonmuilutukseen', sillä kun Herran myllyt jauhavat, niin akanat saa kyytiä!kuten kaikki hyvät ihmiset,mutta tyhmä en ole.
Tyhmiä on ihmiset jotka uskovat tuollaisiin vaihtoehtoargeologeihin josta jauhavat silkkaa paskaa. - mlö,,
Yakov kirjoitti:
Älä ihmeessä korota itseäsi J-laa korkeammalle, sillä sieltä on pitkä pudotus helvetin kamaralle, mikä selviää jakeista:
Jesaja:
"14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
14:13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14:14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
14:15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan."Huhuu,hahahha,hihhuli.
Tottaikait olen korkeampi kuin jumalasi,jumalaa ei ole minä olebn. +54+4 kirjoitti:
kuten kaikki hyvät ihmiset,mutta tyhmä en ole.
Tyhmiä on ihmiset jotka uskovat tuollaisiin vaihtoehtoargeologeihin josta jauhavat silkkaa paskaa....koska muut eivät ole saaneet mitään todellista aikaan noiden mielenkiintoisten Raamatun tapausten selvittämiseksi, jotka Ron tutki käden käänteessä ja jopa ilman kansalaisten verovarojen tuhlaamista!
Nostan hattua Ronille hänen hyvästä tutkimustyöstään, vaikka hän on jo siirtynyt parempaan paikkaan!
Edelleen painotan sitä, että Raamatun historiallisten ihmeiden uskominen voi viime kädessä perustua vain siihen, että opit tuntemaan henkilökohtaisella tasolla ihmeellisen Lunastajasi ja Vapahtajasi Yeshuan...
....ja aikaa sulla on siihen tasan tarkkaan niin monta päivää, kuin Korkein on sun elämäsi 'tiimalasiin' päiviä antanut! Tänäänkin sulta valui yksi päivä ikuisesti pois!mlö,, kirjoitti:
Huhuu,hahahha,hihhuli.
Tottaikait olen korkeampi kuin jumalasi,jumalaa ei ole minä olebn.Pelkkä tänne kirjoittelu ei riitä, sillä kuka tahansa voi ihan hyvin leikkiä olevansa mlö!
En usko sun olemassaoloosi, ennenkuin näen sut! Siksi en toivota edes hyvää yötä, sillä miksi sellaista toivottaisin 'ei-kenellekään'!- +5+52
Yakov kirjoitti:
...koska muut eivät ole saaneet mitään todellista aikaan noiden mielenkiintoisten Raamatun tapausten selvittämiseksi, jotka Ron tutki käden käänteessä ja jopa ilman kansalaisten verovarojen tuhlaamista!
Nostan hattua Ronille hänen hyvästä tutkimustyöstään, vaikka hän on jo siirtynyt parempaan paikkaan!
Edelleen painotan sitä, että Raamatun historiallisten ihmeiden uskominen voi viime kädessä perustua vain siihen, että opit tuntemaan henkilökohtaisella tasolla ihmeellisen Lunastajasi ja Vapahtajasi Yeshuan...
....ja aikaa sulla on siihen tasan tarkkaan niin monta päivää, kuin Korkein on sun elämäsi 'tiimalasiin' päiviä antanut! Tänäänkin sulta valui yksi päivä ikuisesti pois!hokkupokkus tasoksi,jotkut käyttää nimeä Harry Potter Jumalasta
- +5+5
Yakov kirjoitti:
Pelkkä tänne kirjoittelu ei riitä, sillä kuka tahansa voi ihan hyvin leikkiä olevansa mlö!
En usko sun olemassaoloosi, ennenkuin näen sut! Siksi en toivota edes hyvää yötä, sillä miksi sellaista toivottaisin 'ei-kenellekään'!aivan normaalia hihhuli toimintaa siis.
+5+52 kirjoitti:
hokkupokkus tasoksi,jotkut käyttää nimeä Harry Potter Jumalasta
...että mihin tai kehen sä oikein luotat elämäsi suurimman hädän hetkellä?
Perustele sitten mulle MIKSI sä siihen luotat (tai kehen sitten luotatkin)?
Huomioi ennen perustelujasi seuraava Raamatun antama viisas neuvo:
Sananlaskut:
28:26 Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu.
Mistä sitten löytäisimme sulle viisauden avuksi oikeaan aikaan?
Suosittelen, että kokeilet ennakkoluulottomasti J-lan Viisautta, jota UT:n puolella kutsutaan Nimellä HaMashiac Yeshua!+5+5 kirjoitti:
aivan normaalia hihhuli toimintaa siis.
...on vierasta kunnolla kuulla.
Olen mieluummin J-lalle otollinen hihhuli, kuin hengellisesti umpikuuro- tai umpisokea atte ateisti.
Ps. Tää ei sitten ollut sulle, jota ei ole olemassa, vaan muille lukijoille, jotka ovat, joten voit rauhassa olla edelleen olematon ;)- +5+5
Yakov kirjoitti:
...että mihin tai kehen sä oikein luotat elämäsi suurimman hädän hetkellä?
Perustele sitten mulle MIKSI sä siihen luotat (tai kehen sitten luotatkin)?
Huomioi ennen perustelujasi seuraava Raamatun antama viisas neuvo:
Sananlaskut:
28:26 Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu.
Mistä sitten löytäisimme sulle viisauden avuksi oikeaan aikaan?
Suosittelen, että kokeilet ennakkoluulottomasti J-lan Viisautta, jota UT:n puolella kutsutaan Nimellä HaMashiac Yeshua!että oot yksinkertainen ihminen,mutta niinhän hihhulit ovat.
Tutkitusti alhaisen äo ihmisiä,ei voi muuta sanoa ettei kateeks käy sun orjuutesi. +5+5 kirjoitti:
että oot yksinkertainen ihminen,mutta niinhän hihhulit ovat.
Tutkitusti alhaisen äo ihmisiä,ei voi muuta sanoa ettei kateeks käy sun orjuutesi.Ensinmainittu on puhdasta ja vertaansa vailla olevaa Viisautta, jota vain hengelliset ihmiset ymmärtävät, koska he ovat J-lan Pyhästä Hengestä syntyneitä.
Toinen eli ihmisviisaus on hullutusta J-lan silmissä, koska se on itsekästä, maallista, sielullista riivaajien viissautta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205756Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222949Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1582647- 262469
- 821684
- 1461565
- 1341414
- 1351038
- 901022
- 91013