Alkkaritarjous :D :O :(

Ei puhelinmyynnille!

Onko teille soitellu puhelinmyyjät kaupaten jotain ihmeen ruby, rubi tms. hipstereitä ilmaiseksi väittäen, että asiakkaan ei tarvitse maksaa edes postimaksuja?

Kuulemma postissa tulee yhdet valkoiset tai mustat S-XL -kokoiset alkkarit ja siinä liittyy kerhoon, jossa niitä alkkareita putkahtaa postiluukusta joka toinen kuukausi hintaan 18,90€. Kuulemma lähetysväliä saa myöhemmin muuttaa esim. 3 kuukauteen. Myyjä väitti lisäksi, että kerhosta saa erota koska tahansa, eikä siihen tarjoukseen liity ostovelvoitetta. Kerhosta saisi erota sähköpostilla.

Itselleni tuli tällainen puhelu, ja jostain syystä (ihmettelen suuresti, mitä oikein ajattelin?!?) suostuin tarjoukseen. Ajattelin, että se on todellakin vain näyte, ja jos on tyytyväinen, voi jatkaa kerhon jäsenyyttä, tai jos ei ole tyytyväinen, voi lopettaa sen.

Puhelun numeroa ei tietenkään näkynyt. Uskon, että minulle on soiteltu tästä firmasta ennenkin, kun puhelimeeni on tullut aika paljon puheluita näkymättömästä numerosta. Sen vuoksi vastasin, että halusin tietää, että kuka ihme oikein aina soittelee.

Mikäköhän yritys tällaisen tarjouksen esitti? Yritin kysyä tätä myyjältä, mutta hän taitavasti ohitti kysymyksen höpisemällä, että tällaista juttua ei oo aikaisemmin ollu Suomessa, siis että nää Ruby/Rubi/tms. pöksyt on joku uus juttu. Voisiko kyseessä olla esim. Provea?

Kuulemma tarjous nauhoitettiin. Nauhoitukseen tuli osoitteeni, nimeni ja syntymäaikani. Siinä mainittiinm että liityin nyt johonkin kerhoon. Puhelun jälkeen huomasin, että sitä tarjous-osaa myyjä ei nauhoittanu eli sitä kohtaa, jossa sanotaan, ettei tule postimaksuja ym. Liittyyköhän siihen kohtaan jonkin kikka? Esim. pöksyistä tuleekin postimaksu. Voidaan vain esittää nauhoitus, jossa kuuluu, että olen suostunut kerhon jäseneksi, ja kertonut tietoni, sekä suostunut, että kaupasta ei lähetetä erillistä tilausvahvistusta, vaan kyseessä on suullinen sopimus.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko teille tullut tällaisia tarjouksia ILMAN POSTIKULUJA? Minua ihmetyttää suuresti, että mikä tässä on nyt takana?

Olen lukenut kauhujuttuja keskustelupalstoilta näistä pöksyfirmoista, että niistä ei meinaa päästä millään irti. Asiakkuuden katkaiseminen on vaikeaa.
Jos sieltä nyt sitten ilmestyy näytepakkaus, ja epäilyni osoittautuu todeksi, niin sitten laitan kyllä pakkauksen menemään suoraan takaisin sinne, mistä se sitten tuleekin.

P.S. Kaipaan asiallisia vastauksia, eli ei mitään pikkarihuumoria, kiitos! :)

P.P.S. Joo, mä tiedän. Tää oli eka ja vika kerta kun suostun tällaiseen tarjoukseen. PISTE. :D

218

20897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei puhelinmyynnille!

Myyjä aloitti puhelun lauseella, ettei hän yritä kaupata mitään. Se on nykyään tosi yleinen fraasi puhelinmyyjillä. :D

Tietysti maalailen nyt kauhukuvaa alushousuja täynnä olevasta postilaatikosta, vaikka en ole vielä näytepöksyjäkään nähnyt. Pitää kai kattoa, mitä tapahtuu, mutta olis kiva kuulla jos joillakin olis kokemuksia tästä tarjouksesta tai yleensäkin noista pöksyfirmoista.

• MargeHoo

Soitettiin sieltä mullekin (tuntemattomasta numerosta), ja menin myös suostumaan ilmaishipsteritarjoukseen. Sellasta tämä rahapula teettää... Nyt vaan pisti mietityttämään, kun en löytänytkään netistä tietoja kyseisestä firmasta. "Ruby" firman nimi kuulemma oli.

Myyjä luki nauhalle, ettei minua velvoiteta mihinkään muuhun kuin ilmaislähetyksen vastaanottamiseen, jonka jälkeen jäsenyyden voi halutessaan katkaista. Paketin mukana tulee kuulemma yhteystiedot, johon ilmoitus tehdään. Lähetys tulee kahden viikon päästä, jonka jälkeen on kaksi viikkoa aikaa katkaista jäsenyys.

Toivottavasti joku tietää kertoa lisää kyseisestä firmasta!

• Ei puhelinmyynnille!
        MargeHoo kirjoitti:

Soitettiin sieltä mullekin (tuntemattomasta numerosta), ja menin myös suostumaan ilmaishipsteritarjoukseen. Sellasta tämä rahapula teettää... Nyt vaan pisti mietityttämään, kun en löytänytkään netistä tietoja kyseisestä firmasta. "Ruby" firman nimi kuulemma oli.

Myyjä luki nauhalle, ettei minua velvoiteta mihinkään muuhun kuin ilmaislähetyksen vastaanottamiseen, jonka jälkeen jäsenyyden voi halutessaan katkaista. Paketin mukana tulee kuulemma yhteystiedot, johon ilmoitus tehdään. Lähetys tulee kahden viikon päästä, jonka jälkeen on kaksi viikkoa aikaa katkaista jäsenyys.

Toivottavasti joku tietää kertoa lisää kyseisestä firmasta!

Hipstereitä ei ole vieläkään tullut postissa. Oon ollut jo yhteydessä kuluttajaneuvojaankin asian tiimoilta ja kysynyt, että osaisiko hän sanoa, mikä yritys on kyseessä. Siihen en saanut vastausta, mutta hän oli sitä mieltä, että hipsterit voi laittaa takaisin, jos ne tulee.
        Aika erikoista, että yrityksen nimi ei tullut puhelussa ihan selville, ainakaan minulle. En tiedä onko se Ruby vain niiden hipstereiden nimi vai ihan yrityksen nimi.

• haldet
        Ei puhelinmyynnille! kirjoitti:

Hipstereitä ei ole vieläkään tullut postissa. Oon ollut jo yhteydessä kuluttajaneuvojaankin asian tiimoilta ja kysynyt, että osaisiko hän sanoa, mikä yritys on kyseessä. Siihen en saanut vastausta, mutta hän oli sitä mieltä, että hipsterit voi laittaa takaisin, jos ne tulee.
        Aika erikoista, että yrityksen nimi ei tullut puhelussa ihan selville, ainakaan minulle. En tiedä onko se Ruby vain niiden hipstereiden nimi vai ihan yrityksen nimi.

No just äsken sain saman puhelun ja vastasin myöntävästi vaikka yleensä en noin toimi. Kyllä on mainio kikka saada asiakkaita. Googletin ja löysin pierre ropert tuotteen, joten oliskohan se sen tuotteen nimi. Kun kysyin tuotteen nimeä/firman vastas mulle että ropert. Googlen kautta löyty "ilmaiset hipsterit" nimellä toi tuote jonka luulen sen olevan. Mitenköhän sais peruttua koko jutun ei enään kiinnosta saada edes noita ilmaisia kun on noin vaikea löytää kyseinen firma.... oliko teillä jollain tullut se tuote ja mitkä on yhteystiedot? Taas tuli opittua etten ota edes ilmaiseksi mitään puhelimen kautta!!!

• MargeHoo

Jännä nähdä, miten käy, tuleeko ilmaispöksyjä tai mitään pöksyjä postissa koskaan ja onko paketissa edes firman yhteystietoja. Nyt on yli kolme viikkoa mennyt soitosta. Ajattelin, että ne tekevät varmaan niin, että ilmaislähetys myöhästyy tahallaan siten, että ensimmäinen maksullinen lähetys ehtii tulla ja se olis muka pakko maksaa. Hyvä, että olit yhteydessä jo kuluttajaneuvojaan. Laitan pökät saman tien takaisin, olivatpa ne millaset hyvänsä - jos ne siis joskus tulevat.

Mä ymmärsin, että firman nimi olis ollut Ruby, mutta sen nimistä puljua ei netistä löytynyt. Netistä löyty kyllä osumia kun googlasi sanoilla ruby ja hipsters, esim tämmöinen blogi: http://josabeth.blogs.se/2008/02/05/sacga_upp_hipsters~3682410/ Riesana suuri osa piti tällaisia pöksyfirmoja, mutta näistä Rubyistä oli kai päästy eroon meilaamalla johonkin asiakaspalveluun. Sikäli huojensi hiukan.

Opin ainakin itse tästä, etten noteeraa mitenkään kaupustelua, joka tehdään tuntemattomasta numerosta.

• ketjun aloittaja

Tosi merkillinen firma. Luulis, että kun saadaan jotain myytyä, niin yritys postittaa ne saman tien. On mennyt jo yli kuukausi. Mäkin koitan googlettaa, jos tuo Pierre Robert -nimi tois jotain tietoa asiasta. :)

• Hipsterinsä saanut

Itse sain hipsterini eilen postissa. Toimitus kestää ilmeisesti siksi niin kauan(itsellekin yli kuukauden) koska ne tulee Hollannista :O ja lähettävät ilmeisesti ison satsin kerrallaan. Postimaksuja ei tarvitse maksaa ja paketti on muutenkin ilmainene, kuten luvattiin. Heillä ei ole kuitenkaan kotisivuja, joista lapussa puhutaan eli sitä kautta ei jäsenyyden irtisanominen käy. Firma on ennenkin kaupannut partakoneen teriä yms. Kirjeen mukana tulee asiakaspalvelu numero 09-32961446( soittoajat 9.30-16.30 ) johon soitin ja muutaman minuutin jonotuksen jälkeen sain peruttua jäsenyyteni. Kysyi vaan asiakasnumeroni( joka löytyy hipstereiden mukana tulleesta "laskusta") ja asia oli silläselvä. Pelästyin jo itsekin että saanko irtisanottua jäsenyyttäni, mutta onneksi sain. Olen kuullut että monet ovat jonottaneet asiakaspalveluun pitempiäkin aikoja mutta itse soitin heti aamusta. Onpahan viimeinen kerta kun mitään puhelimesta tilaan, sen verran pelästyin itsekin, että onko joku huijari nyt kyseessä kun ei löydy mistään koko firmasta tietoja.

• travel mate

Suomalaiseen puree hyvin tuo sanan ilmainen, itseni mukaan lukien :O Tilasin tään saman Ruby hipsterin tarjouspaketin joka tuli tänään. Tuotteessa ei mitään vikaa, ihan laadukkaat varmaan jokseenkin aika ohutta materiaalia, vastannee jotakuinkin 60 denierin sukkia. Ehkä jonkun nuoremman naisen käytössä vaikka farkkujen alla toimii, tälläisen nelikymppisen naisen alusvaatteena ei ainakaan minulla ole niin mukavan tuntuinen päällä. Kaipaisiin jämäkämpää materiaalia.

Soitin asiakaspalveluun (09-suuntainen numero) ja pääsin pienen odottelun jälkeen läpi. Peruin jäsenyyteni koska en halua joutua tilanteeseen, että jos joudun palauttamaan tuotteen, teen sen omalla kustannuksellani Hollantiin. Mainitsin puhelussa myös siitä, että mukana tulleissa mainoksissa ( myyjä aikanaa soittaessa mainitsi), perumiset ja muut yhteydenotot voisi tehdä nettisivujen välityksellä. Näitä nettisivuja ei löydy, eikä niitä itseasiassa ole olemassakaan koska ne ovat kuulemma vasta tekeillä.

Siitä päivästä kun tilasin, kesti ekan paketin tuleminen parisen kuukautta.

• travel mate
        travel mate kirjoitti:

Suomalaiseen puree hyvin tuo sanan ilmainen, itseni mukaan lukien :O Tilasin tään saman Ruby hipsterin tarjouspaketin joka tuli tänään. Tuotteessa ei mitään vikaa, ihan laadukkaat varmaan jokseenkin aika ohutta materiaalia, vastannee jotakuinkin 60 denierin sukkia. Ehkä jonkun nuoremman naisen käytössä vaikka farkkujen alla toimii, tälläisen nelikymppisen naisen alusvaatteena ei ainakaan minulla ole niin mukavan tuntuinen päällä. Kaipaisiin jämäkämpää materiaalia.

Soitin asiakaspalveluun (09-suuntainen numero) ja pääsin pienen odottelun jälkeen läpi. Peruin jäsenyyteni koska en halua joutua tilanteeseen, että jos joudun palauttamaan tuotteen, teen sen omalla kustannuksellani Hollantiin. Mainitsin puhelussa myös siitä, että mukana tulleissa mainoksissa ( myyjä aikanaa soittaessa mainitsi), perumiset ja muut yhteydenotot voisi tehdä nettisivujen välityksellä. Näitä nettisivuja ei löydy, eikä niitä itseasiassa ole olemassakaan koska ne ovat kuulemma vasta tekeillä.

Siitä päivästä kun tilasin, kesti ekan paketin tuleminen parisen kuukautta.

Firman nimi linee Wearus. Se ainakin oli laskussa saajan kohdalla. Osoite postilokeroon Hollantiin. Tuotteen nimi on Ruby hipsters.

• ketjun aloittaja

Koitan perua jäsenyyden sähköpostilla. Hyvä juttu, että nyt tietää tosiaan firman nimen ym. Tuli näköjään pelästyttyä turhaan, kun netistä ei löytynyt mitään tietoa. :D

• Ei puhelinmyynnille!

• Puhelinmyynnin uhri

Nämä ovat kai sen yrityksen nettisivut, eikä niitä näköjään vielä ole suomen kielellä.
        http://www.easyshave.se/wearus_index2.php

Itse sorruin myös liittymään jäseneksi, antamalla luvan lähettää ilmaiset hipsterit. Paketti tuli muutamassa viikossa, nettiosoitetta ei tosiaan ole vaikka niin sanottiin ja puhelinpalvelu toimii onneksi paikallispuhelun hintaan. Soitin ja ilmoitin että haluan irtisanoa jäsenyyden, asiakaspalvelija sanoi että asia on sillä selvä. Asia kuitenkin epäilytti ja laitoin vielä varmuuden vuoksi kirjallisena jäsenyyden irtisanomisen firman sähköpostiosoitteeseen. Ilmaisen ensimmäisen paketin saan kuulemma pitää. Nyt sitten odotan, että kuuluuko firmasta Wearus vielä jotain vai onnistuinko pääsemään koko mokasta eroon.

• puhelinmyynnin uhti
        Puhelinmyynnin uhri kirjoitti:

Itse sorruin myös liittymään jäseneksi, antamalla luvan lähettää ilmaiset hipsterit. Paketti tuli muutamassa viikossa, nettiosoitetta ei tosiaan ole vaikka niin sanottiin ja puhelinpalvelu toimii onneksi paikallispuhelun hintaan. Soitin ja ilmoitin että haluan irtisanoa jäsenyyden, asiakaspalvelija sanoi että asia on sillä selvä. Asia kuitenkin epäilytti ja laitoin vielä varmuuden vuoksi kirjallisena jäsenyyden irtisanomisen firman sähköpostiosoitteeseen. Ilmaisen ensimmäisen paketin saan kuulemma pitää. Nyt sitten odotan, että kuuluuko firmasta Wearus vielä jotain vai onnistuinko pääsemään koko mokasta eroon.

Voiko joku katsoa laskusta tän hipsteri-firman sähköpostiosoitteen?

Mä löysin sen sieltä pienellä präntättynä, mutta mies meni ja heitti laskun menemään ennenku kerkesin perua jäsenyyteni >:/

• tarjoukseen langennu
        puhelinmyynnin uhti kirjoitti:

Voiko joku katsoa laskusta tän hipsteri-firman sähköpostiosoitteen?

Mä löysin sen sieltä pienellä präntättynä, mutta mies meni ja heitti laskun menemään ennenku kerkesin perua jäsenyyteni >:/

[email protected]

• JAYAJAY
        tarjoukseen langennu kirjoitti:

[email protected]

Tuonne viestiä, notta haluan perua ennen kuin edes lähettävät.

Liikaa ongelmia yksistä alkkareista.

• JAYAYJAY

• rölliäinen
        tarjoukseen langennu kirjoitti:

[email protected]

Ei toimi enää kyseinen sähköpostiosote!!! Minnehän seuraavaksi yrittäis ku asikaspalvelunumerosta ei vastata??

• huijattu

Hei sain tänään samaisen puhelun jossa tarjottiin hipstereitä. Enkä tiedä mikä minuun meni että suostuin. Kai se on se Sulo Vilen syndrooma. Epäilin koko asiaa mutta sittenkin suostuin. Heti puhelun jälkeen tuli pelottava olo että olen tullut huijatuksi. Soitin kuluttaja-asiamiehelle ja kysyin asiasta hän sanoi että pitää heti lähetyksen tultua peruuttaa se. On kuulemma jonkin verran firmoja joihin ei saa mitenkään yhteyttä. Ja jos jättää laskun maksamatta se siirtyy suoraan perintätoimistolle. Kuulostaa aika pelottavalta.

Puhelinmyyjä sanoi firman nimeksi western fild ( en tiedä miten nimi kirjoitetaan)ja tuotteen nimi Ruby.

toivon todella että pääsemme näistä hipstereistä eroon.

• 10

Sain puhelun, tilasin ilmaset alkkarit, peruin tilauksen sähköpostitse kalsarien saavuttua, sain vahvistuksen tilauksen perumiselle eikä mitään ongelmia ole ollut. Oikein yllätti itteäkii kun kaiken maailman kauhutarinoita on kuullu.

• jeppisjeee

Itsellenikin tänään tuollainen puhelu tuli, ja jonkun mielenhäiriön seurauksena tuli suostuttua. Heti puhelun jälkeen alko kuitenki hälytyskellot soimaan päässä ja heti tulin googlettamaan, ja oikeinhan arvasin, jotain mätää tässä on. Pitäiskö mun siis nyt ootella että pöksyt tulee ja sitte peruuttaa jäsenyys vai peruuttaa se nyt iha suoraan? Ja mielummin soittamalla vai sähköpostilla?
        Oli muute viimenen kerta ku otan puhelinmyyjiltä mitään, edes ilmasta. :D

• hipsterii
        jeppisjeee kirjoitti:

Itsellenikin tänään tuollainen puhelu tuli, ja jonkun mielenhäiriön seurauksena tuli suostuttua. Heti puhelun jälkeen alko kuitenki hälytyskellot soimaan päässä ja heti tulin googlettamaan, ja oikeinhan arvasin, jotain mätää tässä on. Pitäiskö mun siis nyt ootella että pöksyt tulee ja sitte peruuttaa jäsenyys vai peruuttaa se nyt iha suoraan? Ja mielummin soittamalla vai sähköpostilla?
        Oli muute viimenen kerta ku otan puhelinmyyjiltä mitään, edes ilmasta. :D

Samanlainen hölmö täällä! Mikähän olisi numero josta voisi perua? Kamala stressi yhistä pöksyistä..prkl!

• Hipsterii
        hipsterii kirjoitti:

Samanlainen hölmö täällä! Mikähän olisi numero josta voisi perua? Kamala stressi yhistä pöksyistä..prkl!

Hei, (8.2.2011)
        Voit peruuttaa tilauksen ensimmäisen paketin saavuttua.
        Ystävällisin terveisin,
        Westerfieldin Asiakaspalvelu

EIKS TOI OO JO LAITONTA?

• ??
        Hipsterii kirjoitti:

Hei, (8.2.2011)
        Voit peruuttaa tilauksen ensimmäisen paketin saavuttua.
        Ystävällisin terveisin,
        Westerfieldin Asiakaspalvelu

EIKS TOI OO JO LAITONTA?

Täällä myös yksi ihmettelijä, minulle soitettiin tänään samaisesta firmasta. Vähän epäilyttävä kuva minullekkin jäi ja siksi lähdin googlettamaan yritystä.

Helpottavaa kuitenkin kuulla että tilaus on noin helposti peruttavissa jos tuote ei sitten miellytäkkään. Ehdin muiden tavoin jo maalailla kaikkia kauhukuvia mielessäni :D

Tietääkö kukaan kuinka nopeasti seuraavan lähetyksen pitäisi tulla? Mietin sitä, että jos ensimmäisen paketin lähetys viivästyy niin paljon että toinen ehtii jo tulla. Sitten tulee vähän kallis kokeilu! Myyjä mainitsi puhelimessa että lähetysväliin voi itse vaikuttaa, mutta jäi vähän epäselväksi että miten..

• Pelkkää huijausta!
        ?? kirjoitti:

Täällä myös yksi ihmettelijä, minulle soitettiin tänään samaisesta firmasta. Vähän epäilyttävä kuva minullekkin jäi ja siksi lähdin googlettamaan yritystä.

Helpottavaa kuitenkin kuulla että tilaus on noin helposti peruttavissa jos tuote ei sitten miellytäkkään. Ehdin muiden tavoin jo maalailla kaikkia kauhukuvia mielessäni :D

Tietääkö kukaan kuinka nopeasti seuraavan lähetyksen pitäisi tulla? Mietin sitä, että jos ensimmäisen paketin lähetys viivästyy niin paljon että toinen ehtii jo tulla. Sitten tulee vähän kallis kokeilu! Myyjä mainitsi puhelimessa että lähetysväliin voi itse vaikuttaa, mutta jäi vähän epäselväksi että miten..

Minullekin soitettiin tänään aamulla samasta firmasta ja typeränä suostuin tuohon tarjoukseen. Puhelin jälkeen iski paniikki, että mihinköhän nyt on suostunut ja rupesin googlettamaan. Onneksi löytyi tämä sivu ja soitinkin sitten tuohon numeroon, jonka joku tänne oli laittanut. Ilmoitin, että en halua koko tarjousta, mutta vastaus oli, että tiedot ovat jo lähteneet eteenpäin ja tilauksen voi perua vasta kun paketti tulee kotiin. !

Muutenkin puhelinmyyjä oli erittäin kiero ja selvää pakkomyyntiä oli, kun kertoessaan tuotteesta sanoi, ettei mitään pakkoa ole ostaa tai maksaa mitään ja tarjous ei velvoita yhtään mihinkään. Sopimusta lukiessaan kuulinkin sitten, että alkkareita rupeaa putkahtelemaan postiluukusta säännöllisesti. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun suostun yhtään mihinkään puhelimitse!

Nyt sitten vaan odottelen että paketti tulee ja pääsen lopettamaan koko touhun...

• MaryLely
        Pelkkää huijausta! kirjoitti:

Minullekin soitettiin tänään aamulla samasta firmasta ja typeränä suostuin tuohon tarjoukseen. Puhelin jälkeen iski paniikki, että mihinköhän nyt on suostunut ja rupesin googlettamaan. Onneksi löytyi tämä sivu ja soitinkin sitten tuohon numeroon, jonka joku tänne oli laittanut. Ilmoitin, että en halua koko tarjousta, mutta vastaus oli, että tiedot ovat jo lähteneet eteenpäin ja tilauksen voi perua vasta kun paketti tulee kotiin. !

Muutenkin puhelinmyyjä oli erittäin kiero ja selvää pakkomyyntiä oli, kun kertoessaan tuotteesta sanoi, ettei mitään pakkoa ole ostaa tai maksaa mitään ja tarjous ei velvoita yhtään mihinkään. Sopimusta lukiessaan kuulinkin sitten, että alkkareita rupeaa putkahtelemaan postiluukusta säännöllisesti. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun suostun yhtään mihinkään puhelimitse!

Nyt sitten vaan odottelen että paketti tulee ja pääsen lopettamaan koko touhun...

Mullekin soitettiin just äsken tuolta, ja menin hölmönä suostumaan, vaikka kyllä varmistin vielä että sen tosiaan voi perua heti kun on näytepaketti tullut, netissä tai puhelimitse. Tän sivun perusteella siis netissä sitä ei voi tehdä, mutta aion kyllä soittaa sillä sekunnilla kun ekat pöksyt tulee postiluukusta.. Ärsyttävää touhua tollainen, ja miksi on tuntematon numero kun soittaa? Hirvee hälinä ja suhina kuului puhelun taustalta, olis pitäny lyödä luuri heti kun kuulin että on jonku sortin myyjä..

Mitä se kuluttaja-asiamies oli sanonut tästä että jos näytepaketin tulossa kestää niin kauan että ehtii tulla se maksullinen pakettikin jo heti? En kyllä aio sitä maksaa, kai sen voi lähettää heti takaisin?

• pika-asiakas
        MaryLely kirjoitti:

Mullekin soitettiin just äsken tuolta, ja menin hölmönä suostumaan, vaikka kyllä varmistin vielä että sen tosiaan voi perua heti kun on näytepaketti tullut, netissä tai puhelimitse. Tän sivun perusteella siis netissä sitä ei voi tehdä, mutta aion kyllä soittaa sillä sekunnilla kun ekat pöksyt tulee postiluukusta.. Ärsyttävää touhua tollainen, ja miksi on tuntematon numero kun soittaa? Hirvee hälinä ja suhina kuului puhelun taustalta, olis pitäny lyödä luuri heti kun kuulin että on jonku sortin myyjä..

Mitä se kuluttaja-asiamies oli sanonut tästä että jos näytepaketin tulossa kestää niin kauan että ehtii tulla se maksullinen pakettikin jo heti? En kyllä aio sitä maksaa, kai sen voi lähettää heti takaisin?

Minulle soitettiin useita viikkoja sitten, ja suostuin vastaanottamaan ilmaiset hipstersit kun vielä varmistin että voin perua jäsenyyteni maksuttomasti, jos en halua jatka. Tänään tulivat hipstersit, jotka äkkiseltään vaikutti ihan OK:lta. Ongelmaksi koen lähinnä sen että ehtojen mukaan lähetetään paketti kuukausittain sisältäen parit alkkarit hintaan se ja se. Peruutuksen voi tehdä tiettyyn päivämäärään mennessä, jos ei halua seuraavaa pakettia. Mutta mistä voin tietää miltä ne seuraavat hipstersit näyttävät?? Ja jos otan paketin vastaan ja avaan sen katsoakseni housuja, en voi enää palauttaa niitä. Ja palautuskin avaamattomana tapahtuu omalla kustannuksella!! En ostaa sikaa säkissä muutenkaan, joten lähetin sähköpostilla irtisanomisen välittömästi luettuani ehdot 0-laskun takapuolelta.

• Samma här
        pika-asiakas kirjoitti:

Minulle soitettiin useita viikkoja sitten, ja suostuin vastaanottamaan ilmaiset hipstersit kun vielä varmistin että voin perua jäsenyyteni maksuttomasti, jos en halua jatka. Tänään tulivat hipstersit, jotka äkkiseltään vaikutti ihan OK:lta. Ongelmaksi koen lähinnä sen että ehtojen mukaan lähetetään paketti kuukausittain sisältäen parit alkkarit hintaan se ja se. Peruutuksen voi tehdä tiettyyn päivämäärään mennessä, jos ei halua seuraavaa pakettia. Mutta mistä voin tietää miltä ne seuraavat hipstersit näyttävät?? Ja jos otan paketin vastaan ja avaan sen katsoakseni housuja, en voi enää palauttaa niitä. Ja palautuskin avaamattomana tapahtuu omalla kustannuksella!! En ostaa sikaa säkissä muutenkaan, joten lähetin sähköpostilla irtisanomisen välittömästi luettuani ehdot 0-laskun takapuolelta.

Minulle soitettiin kanssa ihan äsken. Ensimmäisenä repesin nauramaan räkäisesti, kun nuori mies soittaa saadakseen lupaa lähettää naiselle pikkuhousut postissa. Teki mieli sanoa, että laitatko vähän hajua mukaan. :D No mutta, tavoista poiketen otin myös tarjouksen vastaan. Yhtä lailla mies kierteli, kun kysyin mikö firman nimi on ja haluaisin ottaa vähän etukäteen selvää, mistä tässä on kyse! Mies kuiteknin antoi sähköpostiosoitteen, johon perumisen voi tehdä. Hän ei puhununt halaistua sanaa, koska pöksyjen olisi tarkoitus kolahtaa postiluukusta. Nyt alkoi heräämään epäilys, että ilmaisnäyte tulee vasta sitten/samaan aikaan kuin ensimmäinen maksullinen paketti. En kuitenkaan ilmeisesti voi peruuttaa tilausta nyt, kun pakettia ei ole vielä tullut, mikäli sähköpostiin pitäisi joku asiakasnumero laittaa? Aiemmista poiketen, tämä mies sanoi kalsarien tulevan Tsekeistä ja sähköposti on [email protected] . Selvensi sitten tuon osoitteen antaessaan, että Wear Us on tämä yritys, joka pöksyjä naisille lähettelee.

Nyt todella alkoi kaduttaa, että suostuin moiseen. Sanoin aluksi kyllä että ei kiitos, mutta mies alkoi vängätä, että miksi ei. Jeesus. Mutta niin, alkaako "asiakkuus" vasta sitten, kun se ensimmäinen paketti on saapunut? Nyt ihan oikeasti kaduttaa ja isolla kädellä.

• Minäkin hölmö
        Samma här kirjoitti:

Minulle soitettiin kanssa ihan äsken. Ensimmäisenä repesin nauramaan räkäisesti, kun nuori mies soittaa saadakseen lupaa lähettää naiselle pikkuhousut postissa. Teki mieli sanoa, että laitatko vähän hajua mukaan. :D No mutta, tavoista poiketen otin myös tarjouksen vastaan. Yhtä lailla mies kierteli, kun kysyin mikö firman nimi on ja haluaisin ottaa vähän etukäteen selvää, mistä tässä on kyse! Mies kuiteknin antoi sähköpostiosoitteen, johon perumisen voi tehdä. Hän ei puhununt halaistua sanaa, koska pöksyjen olisi tarkoitus kolahtaa postiluukusta. Nyt alkoi heräämään epäilys, että ilmaisnäyte tulee vasta sitten/samaan aikaan kuin ensimmäinen maksullinen paketti. En kuitenkaan ilmeisesti voi peruuttaa tilausta nyt, kun pakettia ei ole vielä tullut, mikäli sähköpostiin pitäisi joku asiakasnumero laittaa? Aiemmista poiketen, tämä mies sanoi kalsarien tulevan Tsekeistä ja sähköposti on [email protected] . Selvensi sitten tuon osoitteen antaessaan, että Wear Us on tämä yritys, joka pöksyjä naisille lähettelee.

Nyt todella alkoi kaduttaa, että suostuin moiseen. Sanoin aluksi kyllä että ei kiitos, mutta mies alkoi vängätä, että miksi ei. Jeesus. Mutta niin, alkaako "asiakkuus" vasta sitten, kun se ensimmäinen paketti on saapunut? Nyt ihan oikeasti kaduttaa ja isolla kädellä.

Niin, sinuna en jatkaisi jäsenyyttä ja ostaisin pikkuhousuni kaupasta, jossa todellä näen mitä ostan. Peru siis jäsenyytesi äläkä avaa mitään paketteja, joita tältä firmalta enää tulee!

• minä se
        Samma här kirjoitti:

Äsken tein tilauksen minä myös. Joo o ja samaa pohdin kuin tekin siellä)

Kysyin myyjältä firman nimeä ja hän kertoi sen olevan Ruby. Miksi myyjä ei vastannut suoraan kysymykseen suoraan vaan kiersi kysymyksen. Se pistää todellakin miettimään mihin on itsensä laittanut. Miksi firman nimeä ei kerrota kun suoraan kysytään, todella erikoista!!

Tähän voisi vastata vaikka "Rubyn" asiakaspalvelu.

Muutenhan homma oli tähän asti ainakin aivan asiallista, mutta miksi siis halutaan vedättää....

• Saralie
        minä se kirjoitti:

Äsken tein tilauksen minä myös. Joo o ja samaa pohdin kuin tekin siellä)

Kysyin myyjältä firman nimeä ja hän kertoi sen olevan Ruby. Miksi myyjä ei vastannut suoraan kysymykseen suoraan vaan kiersi kysymyksen. Se pistää todellakin miettimään mihin on itsensä laittanut. Miksi firman nimeä ei kerrota kun suoraan kysytään, todella erikoista!!

Tähän voisi vastata vaikka "Rubyn" asiakaspalvelu.

Muutenhan homma oli tähän asti ainakin aivan asiallista, mutta miksi siis halutaan vedättää....

Minulle myös soitettiin äsken ja myyjä sanoi firman olevan Rubin. Kysyin siis: Mikä sen firman nimi olikaan ja vastaus oli RubiN. Outoa jos ei myyjä edes kysynyt firman nimeä.. sitten tiedustelin myyjän nimeä, jotta tietäisin, kenestä valittaa jos sellaista tulee vastaan.. sanoi ensin vain etunimensä ja sitten sukunimensä vasta uudelleen kysyttäessä. Ja samaa väitti minullekin, että mitään en ole myymässä. Kun kysyin, että millaisesta asiasta on kyse, sanoi tekevänsä kampanjaa naisille. Mutta ei siis myy mitään. Mielestäni, jos jotain haluaa ilmaiseksi laittaa voi sen laittaa tulemaan soittamatta, joten kieltäydyn kaikista tällaisista. Aina tuntuu olevan koira haudattuna..

• miksi

Moi. Sain kanssa hipsterit ja irtisanoutuisin, mutta mistä löydän, mikä on sähköpostiosoite?

• Onnistui

Sain perutuksi tehdyn tilauksen nr:lla 09 32961 446. Kokeilkaapa ainakin!

• kolli8
        hipsterii kirjoitti:

Asiakaspalvelun numero on09-32961446

• Höynäytetty
        Onnistui kirjoitti:

Sain perutuksi tehdyn tilauksen nr:lla 09 32961 446. Kokeilkaapa ainakin!

Ja kalliksi tulee linjoilla odottelu!

• toinen höynäytetty
        Höynäytetty kirjoitti:

Ja kalliksi tulee linjoilla odottelu!

Täällä on sii joku toinenkin joka on tänään linjoilla seisoskellut :/ Mä laitoin just sähköpostia peruutuksesta. Saa nähdä miten käy..

• mihin se pyrkii

Saman soiton jälkeen tulin itsekin googlettelemaan mistä on kyse. Myyjä sanoi soittavansa Rubenista ja oli niin sujuvapuheinen, että pärjäisi varmaan puhelinmyyjänä jossain kannattavammassa ja ihan asiallisessakin hommassa.

Itsekin olin jo ottamassa pöksyjä vastaan ja lueteltuani syntymäpäivän, osoitteen ja takapuolen koon, tulin kuitenkin katumapäälle siinä kohtaa missä "lahjan" vastaanotto/sopimus nauhoitettiin. Eli nauhoite ei kuitenkaan vastannut sitä, mitä tarjottiin, ja heppu lukikin sen kyllä tosi nopeasti. Myös miellyttävyys loppui siihen paikkaan kun kieltäydyin nauhoitteessa "sopimuksesta.

• 159

jep. Tässä sama homma, tuli tos yks päivä hipdterit, ihan ok. Mutta joo, yritin kans just etsii tän firman, kun kuulemma on helppoo laitta vaan viesti, et haluan erota.. mutta ei kyseistä sivua eikä siis firmaa
        löydykään
        Mutta soittelen tässä kohtapuolin ja perun koko jutun, ei kai se ole sen kummempi, kun nämä muutakaan firmat. mutta joo.. pakko kaikkee kokeilla...

• uninen hönö

Täällä kans yksi tuohon halpaan mennyt... Hitto se tyyppi vielä herätti meikäläisen päiväunilta, ni ei ollu mikään ihme, että suostuin, kun ihan unenpöpperössä vielä olin. :D Heti sen puhelun jälkeen tuli kyllä sellainen paniikki, mutta onneks en näytä olleen ainoa. Laitoin jo viestiä tuohon mainittuun mailiosoitteeseen, että en halua edes niitä näytekappaleita, jos vain mahdollista. Onko se kellään onnistunut, vai pitääkö odottaa siihen, että ne pöksyt tulee? Jos on tullakseen...

Ei saa unista ihmistä höynäyttää! :D Ja mulla ku on vielä markkinointikielto, mut se unohtu jonnekin, kun olin oikeesti ihan yössä... ;)

• no problem

mulle tuli puhelu ja ilmaisnäyte ja ihan hyvin sain peruttua jatkon laittamalla sähköpostia. Mulla ei siis mitään ongelmia, enkä kokenut missään vaiheessa tulleeni huijatuksi. Mun mielestä nauhoitteessakin vain todettiin ihan samat asiat mitä oli jo puhuttu.

• Mrlsa

Mullekin tarjottiin joku kuukausi sitten niitä alushousuja ja nyt ne sitten tulivat. Soittelin sitten heti sinne asiakaspalveluun ja peruin tilauksen. Pääsin heti läpi puhelimella. Toivotti vielä hyvää naistenpäivääkin. Tosiaa ihmetytti kans se että siinä laskussa lukee että tilauksen voi perua yrityksen verkkosivuilla, mutta kyseistä osoitetta ei löydy paketista eikä laskusta eikä edes netisä!!? Laitan kyllä vielä sähköpostia perään.

• Angela..

Samaan lankaan menin minäkin hetki sitten. Hälytyksellot alkoivat soivat heti puhelun jälkeen. Onneksi täältä löytyy muitakin ja tästä kehosta pääsee helposti pois. Laitoin kuitenkin sähköpostia heille etten halua vastaanottaa minkäänlaisia pöksyjä heiltä. Vetosin myös lakiin, että etämyynnin voi perua.

• Pettynyt asiakas

Pöksyjä sai joo odottaa yli kuukauden!! Eivät mitään maksa tuo ensimmäinen näyte, ihan postilaatikkoon tuli. Mielestäni minulle puhuttiin näytteessä olevan kahdet pöksyt!? Yhdet kuitenkin tuli.. Anyway, sain peruttua tilauksen puhelimitse asiakaspalvelusta, johon pääsin miltein samantien. Toivottavasti ei tule enempää postissa! Viimeiseen asti nainen asiakaspalvelussa yritti jos jatkaisin tilausta, vaikka sitten hintaa pudottamalla! :D Oli kyllä viimeinen kerta kun puhelimessa suostun yhtään mihinkään! Kovan säikähdyksen aiheutti tuo kun nettisivuja ei löydy ollenkaan! :S

• Angela..

Yritin siis perua sähköpostitse tuon tilauksen, niin vastaus tulikin salaman nopeasti -ja eihän se onnistu ennen hipstereiden saantia.. :

Hei,

Paketin toimituksessa menee tosiaan se kolme viikkoa koska tuote tulee EU:n
      ulkopuolelta. Jäsenyyttäsi en voi vielä perua, koska tiedot rekisteröityvät
      meille vasta sen jälkeen ku paketti on lähetetty. Joten kun saat paketin
      kotia voit ottaa meihin uudelleen yhteyttä soittamalla tai sähköpostilla.

Ystävällisin terveisin,

Sandra,
      Westerfieldin asiakaspalvelu

• Tänään itsekkin höynähdin tilaamaan kyseiset hipsterit ja sen nauhotus puhelun jälkeen rupesi kellot soimaan ja ajattelin että voi P.....le. No nyt sitten odotettaan histereitä ja sitä että saadaan tehtyä peruutus. Onko ne täällä ilmoitettu nettiosoitteet ja puhelinnumerot oikeat osoitteet joihin voi sitten sen peruutuksen tehdä aikanaan?

• niinpäni

Kannattaako toi ilmaisnäyte palauttaa myös?

• miumaumou123

Mullekin soitettiin kuukausi sitten, ja tulihan siihen suostuttua. Pikkarit tuli eilen ja laskukin tuli, mutta summana pyöreät nolla euroa eli mitään ei tosiaan tarvinnut maksaa. Äsken soitin laskussa olleeseen asiakaspalvelunumeroon ja irtisanoin jäsenyyden ihan minuutissa. Mua ei ainakaan jäänyt mikään harmittamaan, sainpahan ilmaiset pikkarit :--D

• jujuju

sama juttu,ongelmitta irtisanoin jäsenyyden.Mutta nyt mua harmittaa,miten voi olla näin helppoa?oliko pikkarissa joku bakteerikantaa?voi minua

• hiphop74

ja täällä myös imaisuuden uhri. On se jännää että heti pitää syöksyä guuklettamaan mitä hullua on tullu tehtyä... Eikö taas järki voinu toimia silloin kun oli vielä puhelimessa... No jään odottelemaan kalsonkeja, ja toivon käret kyynärpäitä myöten ristissä, jotta peruutus onnistuu!
      Voi meitä naisia!!

• A_L_O

Hei,

ihana kuulla että kaikilla on mennyt hyvin tämän firman kanssa..

säikähdin aluksi kun tulin etsimään tietoja että mihin sitä on joutunu,
        housuja odotellaan..

tosiaan puhelimessa kyllä moneen kertaan kysyin että se 2viikkoa ja voi perua niin näin se kuulemma menee..

• vitunkusipäät
        A_L_O kirjoitti:

Hei,

ihana kuulla että kaikilla on mennyt hyvin tämän firman kanssa..

säikähdin aluksi kun tulin etsimään tietoja että mihin sitä on joutunu,
        housuja odotellaan..

tosiaan puhelimessa kyllä moneen kertaan kysyin että se 2viikkoa ja voi perua niin näin se kuulemma menee..

Minä olen lopen vittuntunut, sanon että pirkää verta ja
        painukaa vittuun. Vaikka ei saisi yleistää.
        Voihan siellä ollu 1 sadasta ihminenkin.

• iina83

Itsekin googlettamalla päädyin tänne, ja olin varma että joudun velkavankeuteen ja häpeäpuuhun ja vaikka mitä. No, eilen sain hipsterit (ihan hienot valkoiset) ja saman tien peruin tilauksen mukana tulleeseen sähköpostiosoitteeseen, joka täälläkin mainittiin. Tänään sain vahvistuksen tilauksen lopetuksesta. Joten ei paniikkia.

• lauraluu83

Juu hipsterit rubylta tilasin. Tuntemattomana soittivat, ja minä hiuskatti vastasin, koska olivat juuri terveyskeskukselta soittaneet (tuntematon...) ja aattelin, että jäiköhän niiltä jotain =)
      Ilmaiset hipsterit 1kpl kun olivat niin mikäs siinä. Joskus oon ollut evitan ja muiden asiakkaina niin sen verran on ollut näihin luottamusta...
      Mutta nytkun ne sain, kaippa meni muutama viikko, en laskenut, niin perun heti jäsenyyteni. Hyvä kun sähköpostillakin voi, kun en oikein jaksasi soitella..

=) Kevättä!

• pikkumyy810

Minä sain samaisen puhelun noin vajaa kuukausi sitten ja suostuin vastaanottamaan ilmaiset alushousut postikuluitta. Alushousut tulivat ja juuri irtisanoin jäsenyyteni. Minusta asiat hoituivat mutkattomasti. Toivottavasti en saa uutta puhelua ilmaisista kalsareista :D vaikka ihan hyvät ovat ko.alushousut :)

• Kalsari-Kaisa

Moikka!
      Itse "tilasin" kans nää kyseiset kalsarit, ja niiden tultua peruin jäsenyyteni puhelimella. Pääsin suoraan läpi ja asiakaspalvelija kysyi syytä, joksi ilmoitin, että kalsarit on vähän turhan pelkistetyt mun makuun. Sanoi, että asia on sillä selvä, enkä sen jälkeen oo kuullu ko. firmasta. Eli ilmaset alushousut sain aika pienellä vaivalla. :) Eivät vaan oikeasti oo ihan sellaiset, mitä useammat haluaisin.
      Oon myöskin vastaavan firman Provean asiakas ja ollut tosi tyytyväinen niiden palveluun ja alusvaatteisiin. Parin kuun välein lähettävät esitteen, missä kuva kolmista alushousuista (hinta 17.90€) ja niihin sopivista rintaliiveistä (12,90€). Jos en niistä diggaa, ni saan peruttua netissä, ja jos tykkään, ni lähettävät ilman erillistä tilausta alushousut ja usein oon tilannu sit sopivat liivit just niiden kotisivuilla. Nyt vaan, ku oon kotiäitinä ja imetän, ni jääny vähän vähemmällä tavallisten liivien tilailu.. ;) Innolla odotan, että palaudun (toivottavasti!) entisiin mittoihini. :)

• jokru123

Itse menin kanssa ottamaan vastaan tuon Rubyn ilmaishipster paketin. Siellä oli yhdet ihan ok hipsterit. Seuraava lähetys olisi maksanut 18,90 (kahdet hipsterit).
      Soitin asiakaspalveluun ja peruutin jäsenyyteni. Ensin kun numeroon soitti tuli "ei saada yhteyttä", mutta hetken päästä numero toimi.
      No, ne kysyivät mitä pidin tuotteesta. Sanoin, että ihan ok, mutta turhan kallis.
      Silloin myyjä sanoi että mitä jos muutamme hinnaksi 11,90.

??? :DD

sanoin että kiitos tarjouksesta, mutta en nyt tilaa mitään... aika outoa, että tuollaisissa voi tinkiä :DD

tuntuu aika hämärältä. Kuinkahan monta mummoa on tullut höynäytetyksi :S

• Tshh

Hei, täällä myös yksi, joka haksahti tilaamaan mokomat!

Jotenkin se sana 'ilmainen' sai minutkin lankaan. Siinä vaiheessa, kun puhelua piti oikein ruveta nauhoittamaan, alkoi paniikki nousta! Varsinkin, kun myöhemmin koulussa opin lainsäädännön tunneilla, että noita puheluita nimenomaan nauhoitetaan mahdollisia oikeusjuttuja varten...

Kun pakettia ei kuulunut pariin viikkoon, aloin hermoilla. Myös minulla välähteli kauhukuvat, että sieltä tulee jo jotain maksullisia pakettejakin ennenkuin sitä ensimmäistäkään ilmaispakettia saan! Tänään kuitenkin räpsähti pöksyt viimein postiluukusta. Ihan kivathan nuo oli, mutta turhan tylsät ja yksinkertaiset, kuten täällä on aiemminkin todettu.

Laskusta löytyi hyvin pienellä meiliosoite, ja sinne sitten lähetin saman tien viestiä, että haluaisin perua tilaukseni. Ilmoitin asiakasnumeroni (löytyi myös laskusta) ja pyysin vielä, että lähettävät varmistuksen, että tilaukseni on taatusti peruttu.

Opiskelijabudjetilla elävälle tuo 18 euroa kaksista pikkupöksyistä on todellakin liikaa, joten toivotaan, että pääsen nyt hyvällä eroon koko yrityksestä. Jään odottelemaan, tuleeko sieltä sitä pyytämääni varmistusta...

• Angela..

Sain hipsterini eilen ja peruin tilauksen samantien sähköpostitse. Kuittaus tuli samana päivänä, että irtisanominen on voimassa siitä hetkestä lähtien. Homma on siis ihan ok, toivottavasti firmasta ei kuulu enää mitään :)

• kaisamaria17

HYVÄ juttu! mä hetken luulin olevani ainoa, jota on nyt kusetettu jotenkin. Tosiaan joku kuukausi sitten soittivat, mutta ei mulle mitään pakettia ole tullut..? No odottelen vielä hetken... sitten voinkin laittaa viestiä tuohon sähköpostiin, joka tässakin keskustelussa on mainittu, ja sanoa että pitäkää se ilmaispakettinne. En mä alusvaatteita puhelinmyynnistä osta!! :D mutta hyvä tietää, että muilla on tämä peruminen/irtisanominen mennyt hyvin!

• ei enää koskaan

no ei ihan samanlaista , mutta sukkakauppias kylläkin. Lupasi maat ja taivaat ( = 1. pakkaus ilmaiseksi , sitten saa päättää jatkaako) joten tilasin näytepakkauksen. Yllätys yllätys : hintaa oli 20 e toimitus ja postituskuluja eikä minkäänlaista osoitetta tai puhnroa mistä olisi voinut tavoittaa. Eli en voinut edes palauttaa tuotetta . En maksanut sitä , sillä toimitus ei vastannut sovittua. Jonkun ajan kuluttua alkoi tulla ulosottomieheltä kirjeitä , mutta niistäkin selvittiin kun kävin ihan henk.koht selvittämässä hänelle tapauksen

• MargeHoo

Kuittaan vielä omalta osaltani tämän Ruby-saagan. Hipsterit tuli pari viikkoa myöhässä ja ilmoitin samantien paketissa olleeseen ja yllä mainittuun sähköpostiosoitteeseen, että irtisanon jäsenyyteni heti. Se kuitattiin aika pian, eikä toistaiseksi firmasta ole lähetelty mitään.

En tykännyt hipsterimallista, mutta se onkin makuasia. Kestävyydestä en vielä tiedä, mutta kaksi saumurilankaa roikkui housuista niin, että viimeistelyt täytyi tehdä itse. Joku muukin tässä ketjussa muisteli, että myyjä lupasi lähettää kahdet pikkarit. Eipä ollut minunkaan paketissa kuin yhdet, vaikka kaksista oli puhe. Kun kyse oli ilmaisnäytteestä, eipä tuo sinänsä harmita, mutta ei se anna hyvää kuvaa jatkon kannalta. Että miten lupaukset olisi jatkossa pidetty, jos näytepakkauskin on toista kuin mitä puhutaan.

Omalta osaltani tässä puhelinmyyntijutussa tuli panikoitua ennenaikaisesti netin kauhukertomusten perusteella. Myyjän tuntematon numero ei kyllä herätä luottamusta, enkä sellaisesta tehtyyn kaupusteluun enää suostu.

• Artturi L

Minulla on hyviä kokemuksia. paketti tulee kotiin, todellakin ilmaiseksi, partaterät sai irtisanottua nettipalvelusta, sukka tarjoukseen piti soittaa mutta se meni ok.

Avain sana on vain että muistaa irtisanoa mahdollisimman nopeasti, eli heti kun saat asiakastietosi paketin mukana eli asiakasnumeron.

• Kokemusta on

Aina kun puh myyjä soittaa kannattaa varmistaa ettei ole Talking People firmasta! (Ne ei sano sitä jollei kysy, sanovat olevansa esim Rubylta tai Matadorilta). Se firma vedättää ihmisiä!!! Menetin yli 500e!!!

• tyytyväinennro1

500euroa? miten voi olla mahdollista?? sain itse ainaki tilauksen helposti pistettyä poikki,

• Jösses.

Opin, etten koskaan enää mene puhelinmyyjän lankaan. Sain ilmaiset alkkarit ja peruin heti jäsenyyteni sähköpostilla. Ehdin jo unohtaa (ties kuinka monta viikkoa tuosta onkaan kulunut) niin tänään huomasin kauhukseni postilaatikossa Ruby-paketin ja sen mukana yli 18e laskun. Firmahan on kuin mikäkin tarra. Ei jaksais säätää yhtään tollasten palauttamisen kanssa, ja tuskin siitä on tehty edes kovin helppoa... Tsemppiä naiset, ostetaan tästä eteenpäin alusvaatteet kaupasta!

• Ei hipstereille

Moi, itselläni oli juuri samanlainen tapaus ja suostuin saadakseni puhelun päättymään. Tuli lähetys ja tuli toinen ehkä kolmaskin, päätin etten ole hipsteri tyyppiä.... Soitin peruutus tarkoituksena.... linja aukesi ilman hälyytystä MUSIIKILLA ja kuului heikosti, jonkin ajan kuluttua kuului piipitystä (ihmis ääni) ja tajusin jotta jokuhan puhui jotain....aloin huhuilla jotta kuuluu heikosti TODELLA heikosti.... sain änkytetyksi, että asiani koskee hipseri tilausta jonka haluan lopettaa, koska malli ei sovi kropalleni.... ihmeekseni hento ihmis ääni kysyi asiakas numeroani ja kerroin.... toisesta päästä kerrottiin henkilötietoni ja hämmästyksekseni asia luultavasti oli sillä selvä..... TIETYSTI ELÄN TOIVOSSA JOTTEI MEILLÄ ENÄÄN TULE POSTILAATIKKOON NIITÄ PIRUN HIPSTEREITÄ... :(

• jaaha**

Minä tilasin myös nuo kalsarit puhelinmyynnistä. Tein tuossa huhtikuussa peruutuksen nettisivujen kautta, ja sain vahvistuksenkin, että jäsenyys on peruutettu. Tuli osoitteesta [email protected].
      Viime viikolla kolahti postilaatikkoon sitten uudet kalsarit...??!! WTF??
      Sähköpostiosoitetta ei ole nettisivuilla, että vois asiasta kysyä.
      Laitoin juuri uuden peruutuksen menemään, katsotaan miten käy.

• Ehheikx

No jopas! Tämä Sandra Westerfield niminen yritys kauppaa myös
      muita tuotteita mm kosmetiikkaa. Tilaus tuli ja sitten se
      palautettiin samantien, koska mihinkään ei haluttu liittyä.
      Posti ei perinyt mitään postimaksua palautuksesta, eikä edes kuittausta tullut
      otettua. Asian piti olla selvä ja asiakkuus peruttiin vielä puhelimessa.
      Kunnes tältä firmalta alkoi tulla karhukirjeitä palautetusta paketista.
      Asiakaspalvelu väitti sähköpostissaan, että paketti ei ole palautunut heille.
      Tilanne on nyt siinä vaiheessa, että firma ilmoitti laittaneensa laskun
      Gothialle perintään. Maksaisimmeko tyhjästä? Ottakaa aina palautuksesta tosite. Meillä eiole nyt mitään tositetta palautuksesta.
      Kuluttajaneuvontaan olemme olleet jo yhteydessä. Kommentoikaa Pliis.

• sh

Sama täällä, sain paketin ja pistin sen takaisin menemään postiin eikä postissa pyydetty (enkä itse tiennyt) mitään maksua ja tänään tuli karhukirje että on pöksyt maksamatta! Soitin asiakaspalveluun ja kyseistä naista ei kiinnostanut kuin se että pääasia että maksan laskun tai muuten menee perintään ja tulee vielä lisälaskuua yli 20 euroa! Nyt en tiedä mitä tekis, postiin soitin josko ne olis heillä vielä siellä josain vai onko kyseinen firma lunastanut ne takaisin ja silti lähettää karhukirjeen´koska en ole maksanut kun olen paluttanut ne! Jäsenyyden peruuttaminen onnistui kyllä hyvin, siitä pisteet firmalle mutta nyt kun pitäis maksaa ei oosta ni pistää hieman kiukuksi

• fu*keduplife

Moikka!

Itse suostuin tyhmänä hyvältä kuulostavaan tajoukseen keväällä ja itseasiassa juuri tänään tuli kirje kotiin VELKOJALTA. En ole kuulemma maksanut laskua pikkupöksyistä jotka laitoin palautukseen asiakaspalvelun ohjeiden mukaisesti. Nyt olen siis saanut maksuhäiriömerkinnän vaikka peruutin tilaukseni, jäsenyyteni ja palautin tuotteen. Asiakaspalvelu on "tilapäisesti ruuhkautunut kun yritän soittaa sinne". Toisin sanoen mahdotonta saada kiinni ketään kun sähköposteihin ei vastata ja puhelin on ruuhkautunut.
      Pienoinen ressi päällä.

• dfh

Hei, oletkohan vielä linjoilla. Kiinnostaisi tietää miten sulle kävi? Otitko yhteyttä esim. kuluttaja-asiamieheen?

• DIVA..? tai Divine?

Hei, joku myyjä jostain DIV...? Diva/ Dive /Divine alushousukaupasta sai minutkin lankaan kun lupasi täysin ilmaiset alushousut. Peräti sveitsistä asti tulee, ja nauhoitti sen sopimuskohdan. Tietysti hälytyskellot alkoi soida että oikeudenkäyntiä varten nauhoitetaan.Mutta kertokaa mulle oletteko joutuneet maksamaan mitään niistä hipstereistä?
      Ja mikä on sen firman nimi? Puhelinnumero oli tuntematon, mut eikös se näy operaattorin pueluerittelystä jos haluaa soittaa takasin?

• Hm

Hei, mullekin soitettiin samasta firmasta juuri äskettäin, ja itsekin jäin miettimään, mikä sen firman nimi oli. Netistä en löytänyt mitään Divineä, Divanea enkä mitään siltä väliltä. Mutta joku sellainen se oli, ja Sveitsistä asti lähetttivät. Mäkin tuohon tarjoukseen tartuin hetken mielenhäiriössä, ja lisäksi ne lupasivat mulle ilmaiset step by step-sukat. Numero oli tuntematon, joten mäkin mietin tuota takaisinsoittoa. Ja puhelimessa luvattiin, että saisin peruttua jatkotilaukset ilmaisnäytteen mukana tulevilla asiakaspalvelutiedoilla. Muakin tämä touhu jäi vähän epäilyttämään, onko muilla kokemuksia tästä?

• Hullua touhua

Mulle tuli kanssa kirje VELKOJALTA vaikka palautin pöksyt asianmukaisesti jo kuukausia sitten. Siinä välissä, maaliskuussa, kerkesi tulla muistutuslasku, ja soitin asiakaspalveluun. Sanoivat, että "postin kulku joskus kestää", joten eräpäiväksi karhulaskulle laittoi maaliskuun lopun. Tänään tuli kuitenkin kirje tuolta velkojalta ukaasien kera, ja eipä tietenkään voi odottaa kuin maanantaihin ja alkaa selvitellä asiaa... Just joo, laskukin todella asiallinen, kun siellä lukee "Askiakaspalvelu" ja "Teitä kehotetaan maksamaan summa viimeistään ahdentoista (12) kuluessa tai kyseisen ajan sisään Imoittaa mikäli vastustatte vaatimusta". Jaa minkä 12 kuluessa? Imoittaa? Lasku on päivätty 13.7. joten kiirus tässä tulee.

Huhhei, en kyllä ikinä enää mihinkään näin epäselvään hommaan lähde mukaan.

Olisi mukava kuulla, miten teidän muiden velkojalta kirjeen saaneiden lopulta käy!

• JAYJAY..

Itsekin tilasin, en edes halunnut lopulta koko hemmetin pöksyjä joten tein seuraavaa:

Saat postissa jossakin vaiheessa paperin jossa vahvistetaan tilaus ja kerrotaan nettiosoite ja asiakasnumero. Mene heti peruuttamaan tilaus netin kautta tai soita suoraan ilmoitettuun numeroon.

Ei ole sen jälkeen mitään kuulunut kyseistä lafkasta.

P.S Ottakaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan ennen kuin alatte maksaa mitään laskuja!!! Ihan ilmaiseksi nuo auttavat. Katso googlesta paikallinen neuvojasi! Ne tuntee lainsäädönnön jne.

• Kieroa touhua...

Minullekin soitettiin kyseisestä Ruby ilmaisnäytteestä ja puhelu nauhoitettiin. Ilmaisnäyte tuli kyllä postissa ja laskussa luki 0 euroa. Sitten tuli kuukauden perästä seuraava maksullinen paketti ja lähetin sen postissa takaisin laskussa mainittuun osoitteeseen. Soitin myös laskussa olevaan puhelinnumeroon ja pyysin, että he katkaisevat jäsenyyteni ja myyjä sanoi sen olevan sillä selvä. Moneen kuukauteen ei enää tullut postissa mitään kirjeitä ja luulin päässeeni eroon tuosta jäsenyydestä. Nyt monen kuukauden jälkeeen postissa tuli kirje, jossa lukee "velkoja" ja väitetään etten ole maksanut suoritustani oheiseen laskuun. Ja minähän en tilannut siis mitään maksullisia tuotteita vaan lähetin ne heti takaisin kyseiseen osoitteeseen ja vielä nopeimmalla postitoimituksella.

• AnsQheiiii

ÄLKÄÄ VAAN TILATKO NOITA. Menin puoli vuotta sitten suostumaan tuohon, että lähettävät mulle ilmaisen pikkarit. Ne tuli, ok. Sitten tuli seuraava (maksullinen) paketti ja soitin heti sen jälkeen peruakseni tilaukseni. Sanoivat homma ok ja enää pöksyjä ei tullut. LÄHETIN PAKETIN TAKAISIN MAKSAEN POSTIMAKSUT ITSE. Noniin. Meni PUOLI VUOTTA kunnes nyt (kesällä) tuli joku helvetin lasku siitä paketista, jonka silloin talvella palautin. WTFF?!?!
      Soitin heti asiakaspalveluun ja ne sanoi siellä että lasku (44,95e!!) pitää maksaa, koska he eivät muka ole saaneet niitä mun palauttamia pikkareita. Vittu sentään. Niin varmaan. Kuulemma kirjeen olis pitänyt olla kirjattu (postimaksut tällöin 7e) ja mulla olisi pitänyt olla siis se kijatun kirjeen kuitti mukana. No ei ne sitä postissa sanoneet, vaan kertoivat sen menevän perille parilla postimerkillä. Eli ihan varmasti on mennyt paketti perille, mutta ne vaan kusetti noin.
      Missään lapuissakaan ei lukenut, että kirje tulisi ehdottomasti kirjata, jos sen lähettää takasin. Just joo.
      Soitan heti maanantaina kuluttajaneuvojalle tästä ja kyselen vähän. Mitään en maksa, se on varma :D

• höynäytetty...

Sorruin myös tähän...sain ensimmäisen paketin joka ei todella maksanut mitään. sitten tuli toinen, jonka palautin asiakaspalautuksena takaisin sinne mistä oli tullutkin. Nyt karhuavat kirjein saatavia tästä lähetyksestä...palautin paketin jo helmikuussa 2011 alussa, jonka jälkeen tuli muistutuslasku helmi-maaliskuun vaihteessa. Silloin lähetin heille s-postia, että olen palauttanut tuotteen ja vastaus oli että ok, ei vaan näy vielä koneella tai jotain. Nyt sitten heinäkuussa 2011 tuli uusi kirje, jossa oli jo perintätoimiston kulut mukana!!
      käsittämätöntä...Älkää vaan tilakko mitään sieltä!Nyt lähetin uutta s-postia ja ajattelin vielä soittaa seuraavana arkipäivänä...jos ei auta, sitten marssin kuluttajaviranomaisen jutuille...

• Juumjuum

Jotain joukkokannetta Westerfieldiä vastaan???
      Olen mukana!

• Ehheikx

No niin, vihdoinkin tuli firmalle oikea nimi. Piti vaan odottaa
        perintätoimiston laskua.

WESTERFIEL INTERNATIONAL AG on saanut ylipuhuttua

GOTHIA -perintätoimiston huijaukseensa mukaan.

Näistä löytyy sentään jotain tietoa myös netistä.
        Tosin suomalaiset firman edustajat pysyttelevät edelleen raukkamaisesti
        tuntemattomina. Epäilyttävää toimintaa, eikö totta?

• jukki4

Olen mukana

• höynäytetty...

jatkoa edelliseen viestiini. ajattelin kertoa vielä miten minulle kävi kun kuulin firmasta vihdoin jotain takaisin.ensin he kysyivät miten olin palauttanut pakettini, että oliko asiakaspalautus vai mikä. no tietysti laitoin sen asiakaspalautuksena takaisin lähettäjälle postin kautta, niinkun suomen lakien mukaan saa tehdä ja maksuttomasti.netistä tilatuissa tuotteissa kun on lain mukaan 14 vrk palautusoikeus.Sitten sieltä tuli vastausta että "paketin viivakoodissa on ollut jotain vikaa, siksi ei ole kirjautunut palautetuksi"...kuulostaa kyllä epämääräiseltä.joka tapauksessa asia on nyt kuulemma hoidettu ja laskua en joudu maksamaan.
      Pommitin firmaa kyllä usealla kiukkuisella sähköpostilla ja uhkailin kuluttajaviranomaisilla, kun asiakaspalvelukaan ei vastaa.tiedä sitten oliko uhkailu tarpeeksi tehokasta vai mikä auttoi? !

• Ronttos

Sandra, Westerfield niminen firma ainakin vaikuttaa täysin roistofirmalta.
        Tavallisesti kaupanteossa neuvottelemalla sovitaan asioista ja päästään
        ostajaa, että myyjää tyydyttävään ratkaisuun. Tämä harrastaa sanelupolitiikkaa
        ja asiakaspalvelusta ei saa minkäänlaista palvelua, pelkkää uhkailua.
        Lisäksi rehellinen asiakas joutuu todistamisvelvollisuuteen, mutta
        mutta firma voi valehdella mitä lystää eikä joudu mihinkään vastuuseen.
        Kuluttajavirasto näyttää olevan täysin hampaaton tälläisen toiminnan edessä.
        Suositteli maksamaan olemattomasta ostoksesta näille rikollisille, jotka tekevät näin "laillista" rosvousta. Miten lie Suomen lainsäädännössä joukkokanteen
        nostamisen laita. Jos sama firma toimii myös esim. USA:ssa, joukkokanteen nostaminen siellä saattaisi tulla kyseeseen.
        Kun tälle palstalle kirjoitetaan, pitää muistaa, että myös tämä firman
        asiakas"palvelu" lukee tekstit. Olisi hyvä vaihtaa ajatuksia jollain
        muulla tavalla.

• vedätys
        Ronttos kirjoitti:

Sandra, Westerfield niminen firma ainakin vaikuttaa täysin roistofirmalta.
        Tavallisesti kaupanteossa neuvottelemalla sovitaan asioista ja päästään
        ostajaa, että myyjää tyydyttävään ratkaisuun. Tämä harrastaa sanelupolitiikkaa
        ja asiakaspalvelusta ei saa minkäänlaista palvelua, pelkkää uhkailua.
        Lisäksi rehellinen asiakas joutuu todistamisvelvollisuuteen, mutta
        mutta firma voi valehdella mitä lystää eikä joudu mihinkään vastuuseen.
        Kuluttajavirasto näyttää olevan täysin hampaaton tälläisen toiminnan edessä.
        Suositteli maksamaan olemattomasta ostoksesta näille rikollisille, jotka tekevät näin "laillista" rosvousta. Miten lie Suomen lainsäädännössä joukkokanteen
        nostamisen laita. Jos sama firma toimii myös esim. USA:ssa, joukkokanteen nostaminen siellä saattaisi tulla kyseeseen.
        Kun tälle palstalle kirjoitetaan, pitää muistaa, että myös tämä firman
        asiakas"palvelu" lukee tekstit. Olisi hyvä vaihtaa ajatuksia jollain
        muulla tavalla.

Mä olen pistänyt oman keissini Wearus-alushousuista kuluttajaneuvontaan.
        Irtisanoin yli puolivuotta sitten tilaukseni nettisivujen kautta.
        Tilanne on edennyt siihen, että olen palauttanut paketin mutta sain kirjeen perintätoimistosta. Jossa lukee nimen perässä idiootti!!. Kenelle lähtee kunnianloukkauskanne...?
        ONKO KENELLÄKÄÄN TALLELLA SITÄ PAKETIN MUKANA TULLUTTA KIRJETTÄ jossa kehoitetaan ottamaan yhteyttä nettisivujen kautta? Tarvitsisin sitä kipeästi.

• olen ääliö

Noniin! Tuntemattomasta numerosta soitti tyttö, jolle varmasti urkenisi hieno ura urheiluselostajana. Firman nimeä en muista, mutta hipsterit ja stepbystep-sukat lupasi TÄYSIN ILMAISEKSI. Varmistin vielä, ettei asiakaspalveluun soittaminen maksa enempää kuin pvm, ja tyttö kovasti lupaili, että kaikki on TÄYSIN ILMAISTA. Puhelun nauhoittaminen oli erittäin omituista, mutta hälytyskellot pirahtivat soimaan vasta suljettuani puhelun. O-ou! Onneksi ihmisillä näyttää olevan ihan harmittomia(kin) kokemuksia kyseisestä firmasta. Itse en kyllä varmasti odota postiluukusta yhtään maksullista pakettia, vaan perun tilauksen heti, kun sukat ja pöksyt ilmestyvät!!
      Pitääköhän tuo sukkatilaus perua erikseen?

• oukki doukki

Joo mulle tuli kans pikkarit ja sukat. Peruin nyt juuri jäsenyyteni sähköpostitse (samalla sähköpostilla). Nolla-laskuissa oli eri asiakasnumerot, joten kannattaa laittaa molemmat peruutusviestiin.
        Toivotaan, että peruutus meni perille.
        Siinä laskussa muuten luki, että "seuraavan lähetyksen viimeinen peruutuspäivä on 1.9, joten enköhän ehtinyt tarpeeksi ajoissa.

• TyHhmä

Täs on taas yksi, joka ei kuunnellut hälytyskellojaan. Nyt sit odotellaan ilmaisia hipsterseja ja toivotaan, et jäsenyyden peruttaminen onnistuu helposti... En kyllä muista, et ois firman nimeks sanottu WearUs, mut sitä Divine-nimeä toisti kyllä. Ilmoitelkaahan viel jos sattuu olemaan ongelmia kyseisen firman kans.

• visitori

tuotteet on mun mielestäni oikein hyviä, ton irtisanomisen kanssa vain tökkii.
        Kehoitan tekemään sen sähköpostilla ja vahtikaa että saatte vastauksen.

• Lala...

Minulle soitettiin myös juuri hetki sitten (lauantaina ja tuntemattomasta numerosta). Sanoin, että ei kiitos, en ole kiinnostunut, jonka jälkeen pieni hiljaisuus ja myyjä tokaisi happamalla äänellä "joo,moi" ja läpsäs luurin kiinni :DD

• divineE

Itse myös olin tilailemassa hipstereitä ja sukkia kun kuulin sanan ilmainen. Kuinka tyhmä ihminen voi ollakaan. Eilen tuli hipsterit postissa ja soitin samantien asiakaspalveluun, että haluan irtisanoa ja toisessa päässä vielä sanottiin, ettei enää tule postiluukusta mitään. Tänään tuli sukat ja peruin ne myös soittamalla ja kysyttiin vielä että onko muita tilauksia, että täällä näkyy pikkaritilaus. siihen sitten vaan sanoin että peruin sen jo eilen ja sanoi, että osian siis selvä. Nyt kumminkin vielä jännityksellä odottelen ja toivon, ettei postiluukusta mitään epämääräistä tipu ja tästälähtien en kyllä sano mihinkään kyllä. Huh Huh, toivotaan että asia tosiaan jää tähän. Liput ja laput kyllä säilytän ihan vaan varuiksi.

• menin lankaan myös

Sinä joka kirjoitit tämän viestin:

"Mä olen pistänyt oman keissini Wearus-alushousuista kuluttajaneuvontaan.
      Irtisanoin yli puolivuotta sitten tilaukseni nettisivujen kautta.
      Tilanne on edennyt siihen, että olen palauttanut paketin mutta sain kirjeen perintätoimistosta. Jossa lukee nimen perässä idiootti!!. Kenelle lähtee kunnianloukkauskanne...?
      ONKO KENELLÄKÄÄN TALLELLA SITÄ PAKETIN MUKANA TULLUTTA KIRJETTÄ jossa kehoitetaan ottamaan yhteyttä nettisivujen kautta? Tarvitsisin sitä kipeästi"

Mulla on nuo paperit tallessa, voin laittaa sulle s-postilla kopion noista jos haluat.

• uusi asiakas

Hei! 2.9.2011 kirjatussa Divine laskussani lukee, että voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse: 09-32961446 tai sähköpostitse: [email protected]! Molemmat toimivat! Kirjeessä ei ole internetsivuston osoitetta, eikä kehoteta sitä käyttämään!

• hemuli1215
        uusi asiakas kirjoitti:

Hei! 2.9.2011 kirjatussa Divine laskussani lukee, että voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse: 09-32961446 tai sähköpostitse: [email protected]! Molemmat toimivat! Kirjeessä ei ole internetsivuston osoitetta, eikä kehoteta sitä käyttämään!

moi mein mummu koiti tuone soita ja eikä vastanu tulee vaan tähän numeroo ei voi soitaaa.... nyt laitoivat uuden löaskun .. meinm ummo on syrän halvausen partaalla

• Seraf

Hei!
      Sinulle, joka kyselit sukkatilauksesta... Minulle puhelinmyyjä painotti, että jos haluan perua sähköpostilla jäsenyyteni, minun pitää selvästi ilmoittaa, että haluan perua alushousujen lisäksi myös sukkajäsenyyteni.

• APUA HETI!

Hei, minulle soitettiin juuri tuolta ja tyhmä menin lankaan!! Olisiko kellään antaa jotain yhteystietoja johon voin heti ottaa yhteyttä ja perua tämän! mulla ei ole varaa edes ruokaan
      olen hyvin huolissani tästä!! :(

• ...

Joo. Kalsarieta ja sukkia on myyty. Oon sanonu etten minä mitään postimyyntikalsareita tilaile.

• APUA HETI! 2.

Onko kenelläkään käynyt niin että peruutus olisi heti onnistunut eikä olisi tullut mitään laskuja myöhemmin perässä? Tässä nyt odottelen tilausta ja katotaan minkälaiseen härdelliin joudutaan....heti yritän perua kun mahdollista!! miten tyhmä voi olla kun menee tollaseen mukaan...voi vittu kyllä nyt ottaa päähän

• Ville E

http://www2.lappeenranta.fi/lehtitietokanta/artikkeli.php?id=12222

Lukekaa tuo artikkelin loppu. Jon Leander-Engström vaihtelevine yrityksineen ja tuotenimineen on ilmeisesti koko homman takana. Tuotenimet vaihtuu tiuhaan tahtiin, Yrityksen nimet hieman harvemmin.

Eli kaveri on seuraavien yritysten takana:
      Talking People AB - www.talkingpeople.se - www.talkingpeople.fi

Centurion International AB

Westerfield International AG

Kornhausstrasse 3, 9000 St.Gallen, Schweiz

Ruotsalaisessa mediassa kaverista on puhuttu enemmänkin. Muistaakseni oli jotain perintätoimisto hommaa jonka luvat oli peruttu. Sellainen Uppsalan ekönöömi.

Kertokaa lisää tietoa jos löytyy.

• TyHhmä

Hei! Mikä se puhelinnumero on, mitä kautta voi peruuttaa?? Nyt on yli neljä viikkoa siitä, kun tilasin ne vitsin ilmaishipstersit eikä mitään ole kuulunut. Pelkään jo, et on liian myöhäistä peruuttaa sitä ekaa maksullista hipstersiparia :S ...Aargh, ei voi tarpeeksi omaa tyhmyyttä katua, mut täst on nyt kyl opittu jotain!

• EI ILMAISIA LOUNAITA

Koko ketjun luettuani en voi tajua, että NIIN MONI meni suostumaan tähän "alkkarit ilmaiseksi" -tarjoukseen.

HEI, HALOO! Eikö vuonna 2011 vielä tajuta, että maailmassa EI OLE mitään ILMAISTA!

Itse en ole puhelimitse ostanut viimeiseen 10 vuoteen mitään: en ilmaisia lehtitilauksia enkä ilmaisia alushousujakaan. Tyhmäkin tajuaa, ettei sellaista liiketoimintamallia voi olla yhdelläkään yrityksellä, että se jakaa tavaraa ilmaiseksi.

Kyseessä on siis aina jonkinmoinen "liityt kerhoon" -kusetus! Tai sitten ne myy yhteystiedot eteenpäin jne.

Älkää nyt hyvät ihmiset olko tyhmiä. Ala-asteella pitäisi jo opettaa lapsille, ettei elämässä ole ilmaisia lounaita!

• Hullua touhua

Kirjoitin aiemmin jännittyneenä siitä, joudunko maksamaan velkojalta tulleet aiheettomat perintäkulut, vaikka olen kuukausia aikaisemmin palauttanut paketin, vai saadaanko tähän sopu aikaiseksi. Kirjoitin sähköpostia aspaan, ja "Westerfieldin asiakaspalvelun" henkilöltä sain sähköpostilla vastauksen, että hän merkitsee paketin palautuneeksi, minulla ei ole enää avoimia laskuja ja asia on sillä selvä. Toivottavasti onkin, en todellakaan halua enää kuulla koko firmasta yhtään mitään.

Never again anything like this.

• 38

Voi sentään..

Vajaa kuukausi sitten koin saman kohtalon kuin tekin eli puolinukuksissa puhelimeen vastattuani menin suostumaan Divine underwear -ilmaistarjoukseen. Myös Step by steb -sukat kuuluivat pakettiin, joten otin nekin varmistettuani vielä, että tilauksen saa katkaistua ilmaisen näytepaketin saavuttua. Alkoi epäilyttää jo puhelun aikana kun kerrottiin, että suostumiseni ehtoihin nauhoitetaan, mutta sitten en vain pystynyt enää kieltäytymään aggressiivisen myyjän takia. Numero oli tuntematon, enkä ollut kuullut kunnolla firman nimeä, että olisin voinut netistä etsiä. Niinpä jäin odottamaan ilmaispakettia peloissani.

Noin viikon kuluttua soitosta (8.9) paketti sitten jo tipahtikin luukusta ja helpottuneena lähetin sähköpostia asiakaspalveluun katkaistakseni tilauksen. Vastaus Westerfieldin asiakaspalvelusta tuli heti ja siinä sanottiin, että jäsenyyteni on irtisanottu kyseisestä päivästä alkaen. Etsiessäni samalla nettikäynnillä tietoa laskussa mainitusta Wearus-firmasta löysin sitten tämän keskustelun ja kauhistuin. Voisiko tilauksen peruminen kohdallani olla oikeasti noin helppoa kun se täällä on niin monelle tuottanut ongelmia?

Viikonlopun yli mietittyäni päätin lähettää suomi@wearukselle uudestaan sähköpostia, sillä halusin varmistaa jäsenyyteni todella olevan irtisanottu. Lisäksi tajusin, etten ollut edellisessä viestissäni maininnut asiakasnumeroitani. Lähetin viestin ti 13.9 ja lähes samantien vastaukseksi tuli tämä:

"Hei
      Teille ei tule enää tämän jälkeen paketteja, koska olette irtisanoneet jäsenyytenne.

Ystävällisin terveisin,

Jonna,
      Westerfieldin asiakaspalvelu"

Tänään (pe 16.9) postiluukustani sitten tipahti 2 uutta pakettia, jotka uusien maksullisten pöksyjen sijaan sisälsivätkin uudet ilmaisnäytteet! Toisessa paketissa oli siis saumattomat Divine underwear -hipsterit ja toisessa Step by step -sukat laskujen mukaan ilmaisina. Myös asiakasnumerot olivat uudet molemmissa laskuissa, joten lähetin jälleen tuonne suomi@wearusiin viestiä ja kysyin, että onko jäsenyyteni varmasti irtisanottu.

Nyt sitten taas vastausta odotellaan. Syvältä on tämä touhu. Selvää on, että firma on silkkaa huijausta, mutta toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Joku joukkokanne tai vastaava tästä olisi hemmetin hieno saada aikaiseksi.

• gronroos.markku

Kyseinen firma lienee viralliselta nimeltään Westerfield International AG. Tietoja ko. firmasta lienee turha etsiä netistä. Haku menee milloin minnekin. Haukut on parasta osoittaa sähköpostitse osoitteeseen:
        [email protected]
        Tätä sähköpostia tuskin löytyy mistään, se on vain kysyttävä yrityksestä. Itse kävin pitkähkön (toistakymmmentä sähköpostia) keskustelun "kovapäisten" vastaajien kanssa. Sitten pimahdin (Ke 21.09.2011) ja päätin toimittaa kaikki tiedot Kuluttajavirastoon.
        Markku Grönroos

• yjjty
        gronroos.markku kirjoitti:

Kyseinen firma lienee viralliselta nimeltään Westerfield International AG. Tietoja ko. firmasta lienee turha etsiä netistä. Haku menee milloin minnekin. Haukut on parasta osoittaa sähköpostitse osoitteeseen:
        [email protected]
        Tätä sähköpostia tuskin löytyy mistään, se on vain kysyttävä yrityksestä. Itse kävin pitkähkön (toistakymmmentä sähköpostia) keskustelun "kovapäisten" vastaajien kanssa. Sitten pimahdin (Ke 21.09.2011) ja päätin toimittaa kaikki tiedot Kuluttajavirastoon.
        Markku Grönroos

Voitko kertoa miten lopulta kävi?

• Markku Grönroos
        yjjty kirjoitti:

Voitko kertoa miten lopulta kävi?

Koska kyseinen yritys tai paremminkin sen aivopestyt asioiden hoitajat eivät halunneet / voineet ymmärtää pyyntöjäni, laitoin koko paketin Kuluttajavirastolle. Siitä kohta lisää.
        Ensin selvitys siitä, mitä kyseiset henkilöt (Jenna, Jonna ym.) eivät ymmärtäneet / voineet ymmärtää. Tilausvahvistus kuuluu ehdottomasti tällaiseen myyntitapahtumaan. Sitä ei koskaan tullut. Yrittivät kertoa, että tilausvahvistus oli sitä ja tätä, sopimusehdot ovat tilausvahvistus jne jne. Lopuksi tuli "tilausvahvistus" liitteenä ja se oli puhdas lasku, ei mitään muuta.
        Koska asia ei ollut minulle henkilökohtainen (olin siis asiamiehenä hoitamassa erään vanhemman henkilön tapausta), kysyin häneltä, jatketaanko? Hän vastasi, että vie Kuluttajavirastoon mutta ei pitemmälle. Yritin tivata häneltä syytä siihen, mutta hän vain kertoi olleensa väsynyt moiseen tapahtumaan. Olin nimittäin jatkuvasti häneen yhteydessä puhelimitse, koska hänellä ei ollut tietokonetta.
        No, vein siis koko paketin Kuluttajavirastoon, josta yksinkertaisesti todettiin, että tapaus tulee viedä Kuluttajariitalautakuntaan. Itse Kuluttajavirasto oli tapauksesta tasan nollan verran kiinnostunut. Soitinkin sinne, ei kiinnostanut. Eivät kuulemma voi tehdä mitään asioiden muuttamiseksi. Toimitin kuitenkin koko pumaskan sinne ja asia jäi sille tielleen. Itse olisin halunnut viedä asian vähintäänkin Kuluttajariitalautakuntaan mutta hyvien kokemusten vuoksi olisin ollut valmis viemään asian Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Tämä siksi, että kyseisen firman tavoissa hoitaa asioita Suomessa oli useita erilaisia laittomuuksia, josta syystä sen olisi voinut viedä oikeusasiamiehelle. Päämieheni kuitenkin sanoi, että hän maksaa ko. laskun (runsaat 23 euroa) ja toivoo sitten rauhaa itselleen. Harmittaa vietävästi tuollainen suorastaan laittomien tapahtumien viljely suomalaisille kuluttajille, varsinki, kun Kuluttajasuojalautakuntakin on aivan hampaaton.
        Vielä ehdotin päämiehelleni, että koska kyseinen firma toimi laittomuuksien avulla, voisi olla hyväksi jättää lasku maksamatta ja katsoa sitä kautta, kuka oikein on oikeassa. Tämä ei kuitenkaan sopinut päämiehelleni ja asia jäi valitettavasti silleen.
        Se, että olisin jättänyt laskun maksamatta perustellen laittomuuksilla (ei saatu tilausvahvistusta, palautuksesta olisi pitänyt maksaa jne.) olisi perintätoimisto voinut perua perinnän varsinkin kun perintätoimisto oli ottanut hoitaakseen riidanalaisen tehtävän itselleen. Tämä kaikki jäi valitettavasti kokeilematta. Opetus tietysti tälle päämiehelleni oli, että pysyy tosi kaukana kaikista "ilmaisista" mainoksista, sillä ilmaista lounasta ei todellakaan ole edes olemassa.

• 38

Jatkoa edelliseen viestiini:

No niin, nyt vastasivat, että kyseessä on tuplalähetys ja paketit ovat tosiaan ilmaisia. Voikohan tuohon luottaa, ettei maksullisia paketteja enää luukusta kolahda?

• Ärsyyntynyt

Hei,

Minä erehdyin myös vastaanottamaan ilmaiset alushousut vuodenvaihteessa, enkä muistanut heti perua kestotilausta, joten ehtivät lähettämään myös toisen, maksullisen lähetyksen. Tämän palautin heti ja soitin asiakaspalveluun, mistä ymmärsin, että kaiken pitäisi olla kunnossa. Nyt kuitenkin n. puoli vuotta jälkeenpäin tuli iso lasku perintäyhtiön kautta!!!!!! Minulla ei tietenkään ole enää tallessa postista saamaani paluatuskuittia.. Nyt siten tappelen perintäyhtiön kanssa ja laitan varmasti myös kuluttajaneuvontaan postia asiasta. On kuitenkin jotenkin helpottavaa kuulla, että täällä on muitakin kohtalotovereita :)

-Johanna

• tietoa lisää

Voisiko joku scannata tai kuvata ilmaislähetysten mukana tulleet esitteet? Voisitte vaikka jakaa jonkun kuvapalvelun kautta ja laittaa linkin tänne.
      Tämä olisi tervetullutta kaikkien Westerfieldin tuotteiden osalta.

• sstt

Wearus on yrityksen nimi, itsekkin sorruin moiseen. Eka paketti tuli aika äkkiä ja oli sovitun mukainen. Nyt tuli toinen paketti. Lähetysväli on 2 kk.

• Trust inte pä svedu?

VAROKAA VAROKAA VAROKAA
      Suomenkielistä nettipalvelua peruutuksille vaikea löytää.
      Peruutin asiakkuuden ja n. kuukauden päästä tuli ruotsinkielinen sähköposti ettei peruutusta voitu hoitaa. Ja tietty uusi maksullinen paketti oli lähetetty jo heti saman kuukauden aikana kuin "maksuton" näyte.

Suomenruotsalainen huijari ja heidän asiakaspalvelunsa on tehnyt maksuttoman palautuksen täysin vaikeaksi ja tätä on älyttävä vaatia.

Käsittääkseni samanlainen tai sama suomenruotsalainen tekijä on ollut mm. Kirkkonummelaisessa ja Ahvenanmaalaisessa samanlaisessa kupruissa mukanan. Firman nimet aina vain vaihtuu? Onko kenelläkään tietoa samoista huijausfirmoista?

• annajarvi72

ota yhteyttä [email protected]. kerätään tieto yhteen. olen ottanut useampaan median edustajaan jo yhteyttä

• No more svedu
    • hohhoijaaa

Samaan sortunut myös täällä. Unohdin perua tilauksen, joten alushousupaketti tuli minullekin. Peruin tilaukseni, mutta unohdin palauttaa alushousut. Näistä siis tipahtikin uusi lasku vähän ajan kuluttua, KUTEN MYÖS SUKISTA, joita en koskaan ollut siis saanut. Maksoin alushousujen laskun, ja ilmoitin, että sukkalasku on aiheeton. Kuulemma kumpaakaan suoritusta ei heidän tilillään näy, ja sukatkin on kuulemma lähetetty ennen kuin jäsenyys on peruttu, joten perintälasku on aiheellinen (perintälaskua ei vielä ole luukusta kolahtanut, mutta ilmeisesti tälläinen on tulossa). Hohhoijaa. Täytyy vissiin ottaa yhteyttä Kuluttajavirastoon.

• äkänenämmä

Olen käynyt myös kiivasta sähköposti kirjeenvaihtoa Wearusiin alushousuista ja sukista. Olen ensin perunut paketin netistä (joka ei päde suomessa) ja palauttanut paketit takaisin. Nyt tulee laskuja ukaasien kanssa. Lupasin maksaa jos palauttavat tuotteet takaisin. Eli kuluttavirastoon.... Tyypin voisi kasseista hirttää!!!!

• tyytyväinenasiakas

Suomessahan on 14 vuorokauden palautusoikeus tuotteilla ja jos kyseistä ohjetta ei noudata on ymmärrettävää, että tällöin lasku on aiheellinen. Itselläni on pelkästään myönteisiä kokemuksia kyseisestä firmasta jos jaksaa ja vitsii vain lukea ohjeet huolella.

• tuhlari

Ilmaiseksi minullekin noita housuja kaupattiin. Postikulut kuitenkin sieltä tuli maksettavaksi.
        Itse hain myös sitä nettiosoitetta, mutte ne löytänyt.
        Niinpä sitten soitin laskussa olevaan asiakasnumeroon. Vastasivat nopeasti, kysyivät jäsenumeroa ja varmistivat nimen. Sen jälkeen kysyivät mitä mieltä housuista olin ollut. Vastaukseni jälkeen jäsenyyden irtisanominen tuli voimaan.
        Aika näppärästi tuo sujui ja selvällä suomenkielellä vielä ja minun ei tarvinnut odotella mitään pimpelipompeli musiikkia kuunnellen yhtään, onneksi!

• kagejoad
        tuhlari kirjoitti:

Ilmaiseksi minullekin noita housuja kaupattiin. Postikulut kuitenkin sieltä tuli maksettavaksi.
        Itse hain myös sitä nettiosoitetta, mutte ne löytänyt.
        Niinpä sitten soitin laskussa olevaan asiakasnumeroon. Vastasivat nopeasti, kysyivät jäsenumeroa ja varmistivat nimen. Sen jälkeen kysyivät mitä mieltä housuista olin ollut. Vastaukseni jälkeen jäsenyyden irtisanominen tuli voimaan.
        Aika näppärästi tuo sujui ja selvällä suomenkielellä vielä ja minun ei tarvinnut odotella mitään pimpelipompeli musiikkia kuunnellen yhtään, onneksi!

Ei ole tullut mitään muita laskuja perässä?

Minulta sukka tilauksen peruuttamisessa, kysyttiin asiakasnumero ja varmistettiin nimi, tuotteesta ei kyselty mitään.

Vasta vähän aikaa sitten peruin tilauksen, mutta nyt kun olen lukenut näitä viestejä, nii alkaa vähän pelottaa, että ilmestyykö sieltä sitten vielä ongelmia.

Peruutuksen kyllä tein ihan ohjeiden mukaan.

• (ei numeroa)=huijari

Itsekin tilasin melkein, kun rupesivat nauhoittamaan niin kysyin että minkä takia. Kun vastasi että on tullut ongelmia jälkeenpäin niin aloin kyselemään enemmän ja kävi ilmi että tuossahan sitoutuu tilaamaan jatkossa. Sanoin loppuun että perun koko homman ja "toivottavasti tämä meni ainakin nauhalle". Veemäinen lafka kyllä.

• stupid

täällä myös yksi lankaan mennyt- kesällä sorruin tilaamaan- sekä nämä sukat että hipsterit tulivat. hipstereistä pidän mutta nyt niitä on muutamat jo (ainut vika että niissä eivät pysy terveyssiteet :( ) ja huomenna aion irtisanoa itseni tästä. sukat olivat tosi surkeat.

• Irtisanoutumaton

Minäkin olin tyhmä ja suostuin tilaamaan sukat ja alushousut. Sanoin jäsenyyteni HETI irti, mutta silti minulle tuli uusi paketti sukkia. Otin yhteyttä yritykseen ja palautin avaamattoman paketin ohjeiden mukaan. Myöhemmin pukkasi maksumuistutus, jolloin otin taas yhteyttä yritykseen ja he sanoivat, että paketti ei ole heille vielä saapunut, niin siksi tullut maksumuistutus. No tänään tuli TOINEN maksumuistutus, jonka jälkeen lasku menee perintätoimistolle. On se vittu kumma, että mua rangaistaan siitä, kun itse sössivät ja lähettelevät paketteja jo irtisanotun jäsenyyden jälkeenkin! Kauhulla nyt sitten odotellaan miten tässä käy.

• Vipuun mennyt

Lähetä E-Mail Osoitteeseen: [email protected]
        ja ilmoita siinä haluavasi irtisanoutua jäsenyydestä. Vaadi
        vastausta viestiisi,

Itse pääsin eroon moisesta rikollisesta pakkokeinosta
        em. keinolla

• Har har hauskaa

Kaikki on aina ilmaista mukamas. Joudut vain sitoutumaan sopimukseen mikä maksaa. Milloin on sukkia, boksereita, googlen ilmaisia klikkauksia nettisivuilleni,.. Itseasiassa nautin jo näistä soitoista kun pyydän nopeasti esittämään asian ja tyrmään heidän ilmaisuutensa. Voi sitä raivon määrää kun minulle suututaan, lyödään luuria korvaan eder moroa sanomatta tai ahdistutaan kun tiedustelen mikä prosenttiosuus oikeasti rahasummastani menee hyväntekeväisyyteen, eikä palkkoihin.

• AnskuO

Minulle tuli myös näytepaketti ja koska unohdin irtisanoutua niin sain myöhemmin uuedn paketin. Soitin asiakaspalveluun irtisanouduin kerhosta ja sain osoitteen johon voin paluttaa avaamattoman paketin. Ja huom palautus tapahtuu asiakaspalautuksena ilmaiseksi, kun kysyy vain sen ositteen sieltä asiakaspalvelusta. Ei siis mitään kovin vaikeaa, hämärää tai epäilyttävää. Jos Suomessa ostaa etämyynnistä jotain niin aina on palautusmahdollisuus, tietysti paketti on syytä olla avaamaton.

• hohhoijjaa85

Kirjoittelin muutama kuukausi sitten tästä aiheesta. Aiheettomia huomautuslaskuja tuli postiluukusta useita. Olin siis maksanut jo nämä ensimmäiset AIHEETTOMAT huomautuslaskut, sillä heidän kirjanpitonsa mukaan ne olivat olleet myöhässä ja tietenkin luottotietojen menetys ei kiinnostanut. Jokaisen aiheettoman huomautuslaskun jälkeen olin asiakaspalveluun yhteydessä ja he sanoivat mitätöivänsä laskun ja että saatavia ei enää ollut. Kuitenkin näitä aina vaan tipahteli luukusta lisää, viimeisin oli perintälasku perintäyhtiöltä. Selvitin tätä asiaa sekä perintäyhtiön (saman firman omistuksessa tämäkin kyllä...) että itse Westerfieldin kanssa ja lopulta postiluukusta sain todistuksen perintäyhtiöltä siitä, että perintä on lopetettu. Koko rumba kesti miltei koko vuoden, enkä oikein edelleenkään suostu uskomaan, että tästä ei mitään ongelmia enää seuraisi. Kuluttajavirastoon olin yhteydessä, ja kuulemma hankalaa selvittää ulkomaalaisten firmojen asioita, mutta he olisivat olleet puolestani yhteydessä johonkin Euroopan kuluttajaneuvontaan. Tähän olisi tarvittu kaikki laskut ja yhteydenotot, ja valitettavasti näitä ihan ensimmäisiä laskuja minulla ei ollut enää tallessa, joten jäin odottelemaan, että asia selviäisi ilmankin. Toivotaan, ettei tästä firmasta tarvisi enää koskaan kuulla mitään.

• kagejoad

Luettuani tämän todella toivon, että ottivat minun peruutukseni kunnolla, eikä alkaisi tuollasta rumbaa.

• kagejoad

Itse olen kanssa ottanut hipsteri ja sukka tarjouksen vastaan.

Tuo hipsteri tilaus ei tainnut olla tuosta Westerfield firmalta, ja oli asiallinen palvelu ja sain tilauksen lopetettua mutkitta.
      Tarjouksen kerrottaessa kyllä kerrottiin, että täytyy maksaa vain postimaksu ja hyväksyin tarjouksen sellaisenaan.
      Ei ongelmia tässä.

Tuo sukka tarjous tuli Westerfield:stä ja tästä sukka tarjouksesta ei ole pitkä aika.
      Ja kyllä minulle kerrottiin, että tarjouksessa täytyisi maksaa postimaksu, ja puhelinmyyjä sanoi että lukee sopimuksen nytten, joka nauhoitetaan ja kyseisessä sopimuksessa kertoi, että postimaksusta ja peruutusoikeudesta.
      Myös tämän tilauksen sitten peruin, en kauaa sitten, asiakaspalvelija kuulosti, että huono päivä oli, mutta otti peruutuksen muitta mutkitta vastaan.

Joten ei vielä ole hankaluuksia Westerfield:n kanssa ollut, mutta ainahan sitä ei voi tietää.

• LuuriKorvaan

Itse suostuin myös kyseiseen puhelinmyyntiin ja nyt sitä ollaan hipster-noidankehässä. Hipstereitä tuli tänään nyt kolmas kerta, ja hinnat nousseet kerta kerralta.
      Ensimmäisellä kerralla hinta oli mikä sovittiin mutta nyt tuo 19€ kaksista pöksyistä on omalle rahapussilleni tyyristä noin tavallisista hipstereistä, samalla rahalla saisi kaupasta ainakin kolmet, HIENOT pöksyt. Toisekseen edellisen erän pöksyt ehtivät olla pari tuntia jalassa kun oli saumasta ratkennut reiäksi asti.
      Toivon todella, että huomenna aamulla vastaavat puhelimeen ja onnistuu tämä irtisanoutuminen. Omaa tyhmyyttään tässä saa taas syyttää, tuskinpa ne mitään laitonta tekee. Muka asiakkaan vika kun ei heti ymmärrä kaikkea kysyä ja kyseenalaistaa.
      Tulevaisuudessa ei varmaan auta kuin lyödä luuria korvaan.

• 'OPPIA IKÄ KAIKKI'

LÄHETYKSEN MUKANA ON KIRJEKUORI, JONKA SISÄLLE KIRJOITTAA TERVEISET NIIN RUMASTI KUIN HALUTTAA JA KÄÄNTÄÄ KIRJEEN LÄHTEMÄÄN TAKAISI LÄHETTÄJÄLLEEN....HYVIN SIMPPELIÄ JA ILMAISTA!!!

• justus just us

jooooooo luuria korvaan jatkossa varmasti,eivät ymmärrä suomea eikä enklantia .voe ko oesin pohohjalaane ja aikaa ja rahaa käymään paikanpäällä.

• Tyttlvaan

Nimimerkille OPPIA IKÄ KAIKKI: Älä lähetä mitään paketteja palautuksena! Jos teet ilmoittamallasi tavalla, tulet saamaan kys. firmalta myös jatkopaketteja. Lisäksi saatat joutua maksamaan palautuksestasi postimaksun. Kirjeessähän tulee varta vasten puhelinnumero, johon soittamalla voit perua jatkotilaukset. Jos te ihmiset todella näin hölmösti haluatte toimia, niin turha on valitella, että puhelinmyynti on pelkkää kusetusta. Monesti se on kuluttajasta kiinni, että puhelinmyynti on huonossa valossa. Ja muistakaa se 2 viikon peruutusaika.

• Piia

Ilmaiset housut tuli viime viikolla, mutta hassua, lapussa mikä tulee mukana lukee "Jäsenyyden irtisanominen on helppoa. Voit irtisanoa jäsenyytesi koska tahansa." Miksi tuossa yhteydessä ei voi olla sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa. Olisi vielä paljon kätevämpää!

• E.M.

Sain myös ilmaiset housut viime viikolla. Tänän yritin sitten perua jäsenyyttäni puhelimitse. Tosi pitkään odotettuani puheluuni vastattiin ja peruutuksen pitäisi olla nyt huomioitu. Pyysin sähköpostiosoitetta, että voisin laittaa vielä kirjallisesti peruutukseni, mutta sitä ei kuulemma ole vielä. Saa nähdä kuinka käy, huomioidaanko peruutukseni...

• Voihan....

Oh no. Monien muiden tavoin lankesin jostain kumman syystä tähän ilmaiset hipsterit hommaan. Nyt kauhulla lukenut viestejä, miten ihmisille käynyt...
      Tuote oli siis jokin ruby, ja 3vk:n sisällä pitäisi tulla, sveitsistä lähettävät ilmaiseksi. Lupasi, että seur. lähetysten peruutus onnistuu maksuttomaan asiakaspalveluun soittamalla. APUA, toivottavasti tulee sitten onnistumaan noin helposti!!
      Never again...

• pirtuli

Kyseisellä firmalla on kyllä nettisivut, vaikka niitä ei missään paketin mukana tulevassa lapussa lukenutkaan. Firman nimi on siis Wear Us (lukee laskun saajan kohdalla) ja tällä nimellä löytyi sivut. Sivut ovat tosin ruotsin kieliset, mutta peruutus onnistuu.
      Elikkä kotisivun osoite on: http://www.wearus.ch/
      ja tuo Divine underwear on hipsterien "puoli", myy siis muutakin kuin hipstereitä.
      Ja sieltä kohta "Kontakta kundtjänst" . Sitte vaikka google kääntäjällä kääntää ne jutut jos ei muuten onnistu (ite ainakin jouduin kääntään).

• Tyrmistynyt

Irtisanomista ei voi hoitaa nettisivuston kautta, koska irtisanomiset menevät Ruotsiin. Kyseessä ei siis ole suomen asiakaspalvelu vaan ruotsin. Suomen asiakaspalvelun numero on 09 329 61 446 ja palvelee asiakkaita 9.30-16.30 arkisin.
      Paketteja ei voi palauttaa maksutta asiakaspalautuksena vaan ole aina ensin yhteydessä asiakaspalveluun.
      Kerroin näistä asiakaspalveluun ja antoivat seuraavat ohjeet. Näin kun toimin sain asiani hoidettua ja olen jo toista kertaa heidän tyytyväinen asiakkaansa!

• ---

HUOM: Kuulemma heillä ei ole enää sähköpostiosoitettakaan. Itsekään he eivät kuulemma voi lähettää sähköpostia, koska kuulemma "viestit asiakkailta tulevat bumerangina takaisin".

Kirjallinen peruminen ei siis onnistu mitenkään.

Olisin ehkä halunnutkin niitä tuotteita, mutta en halua asioida sellaisen firman kanssa, joka toimii toisin kuin väittää eli luvattuja nettisivuja ei ole eikä edes sähköpostitse voi lainkaan asioida.

• tyhmä-67

itse lankesin samaan ansaan ja olen yrittänyt soittaa koko hemmetin päivän asiakaspalveluun, mutta ovat varattuja koko ajan. Laitoin s-postia menemään katsotaan kuinka käy.tulekoo vai ei vastausta. Mietin, palautanko kalsarit vai en? Onko muut palauttaneet? Ja onko ollu seurauksia? Puhelimitse en saa ketään kiinni!!!

• ou-nouu

Itelläkin täytyy huomenna soitella sinne ja yrittää perua. Kerroppa jos sait sähköpostiin vastausta?

• tyhmä-67

Yllätys, yllätys, sain s-postiin vastauksen klo 16.04. Aika nopeeta toimintaan postin kautta. Laitoin aika tulenkatkusen viestin ja nyt on onnellisesti irtisanottu jäsenyys. Ilmaispakkausta ei tarvitse palauttaa. Suosittelen laittamaan postia.

• ou-nouu

Mahtavaa! Laitoitko tuohon [email protected] , vai mihin osoitteeseen? Mulla ei laskussa mainittu mitään sähköpostiosoitetta...

• tyhmä-67

Osoite on [email protected]. Laskussa on jäsennumero, muista ilmoittaa se. Ja säästä lähettämäsi s-posti. Kirjottele onnistuiko irtisanominen.

• ou-nouu

Sehän onnistui helposti. Vastaus tuli viidessä minuutissa! Ja sähköpostit on tallessa, varmuuden vuoksi...

• tyhmä-67

Hyvä, että onnistui!

• KylNyTaas

Sain myös ilmaisen alkkarinäytteen ja yritin perua seuraavat paketit.Aluksi en meinannut päästä as.palvelunroihin,mutta juuri lukiessani kirjoitustasi minulle vastattiin.Pyysin,että tietoni pyyhitään pois heidän arkistoistaan ja näin luvattiin tehtävän...saas kattoo miten käy!Näitten puh.myyntifirmojen kanssa saa kyllä olla varovainen.Laskussa saajan nimi on Wearus,Hollannista.

• Pirkko-Petteri

Sain myös ihan asiallisen puhelun, suostuin kun ehdottomasti sanottiin, ettei postimaksuakaan tule akasta lähetuksestä. Näin myös kävi. Valkoiset pöksyt tuli, eikä minkäänlaista laskua. En vaan aio jatkaa, vaikka materiaali on tosi ihanaa, mutta malli ei miellytä, koska kävellessä käy kuin olisi ne stringit...... en vanha jaksa mitään naruja pakaroitten välissä.....

• ykshoomoilanen

onko tää sama kuin evita alushousu, minäkin idiootti postimaksun hinnalla ja peruutusehdot kuultuani tilasin tuon näytepaketin. Ihan samanlainen nauhoitus tuli, mikä lisää epäilyksiä että jotain vikaa...

• liana

Miten voin päästä eroon kyseistä firmasta kun Suomen asiakaspalvelun puhelinnumero menee johonkin päiväkotiin.
      Olenko siis ikuisesti kiinni siinä ja ostelen milloin housuja, milloin sukkia. Myönnän, olin tyhmä, höynäytettävä ihan mitä vain. Kuitenkin, yleensä ihmisistä uskoo aina hyvä. Ainakin minä uskon.

• Mummo

Hej lähettin eilen irtisanomis sähkärin sinne ja sain tänn vastauksen :

Hei,

Jäsenyytenne on irtisanottu 2.10.2012 alkaen.

Palautuksia koskevissa asioissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse.

Ystävällisin terveisin,

Emma
      Westerfieldin asiakaspalvelu

• V*ttuuntunut

Moikka. Itse p*erkele erehdyin tilaamaan kesällä kyseiset Ruby-pikkarit. Nyt ketuttaa niin vietävästi, eroon en pääse tästä helvetin firmasta mitenkään. As.palv. numero joka laskussa on sanoo vaan "linjat ruuhkaiset, vastaamme kun kerkeämme" ja vastausta ei tule ikinä. 24h puhelinvastaaja tilauksen peruuttamiseksi ei toimi, nettisivujakaan ei ole enää olemassa, sähköpostiin ei vastata (laitoin sitä kautta asiakkuuden päättämis ilmoituksen kun muuten ei vittu saa yhteyttä). Tuotteen olen tähän asti aina maksanut, koska en todellakaan halua maksuhäiriöitä itselleni joidenkin vitun pikkareiden takia! Ihan naurettavaa.. suorat sanat sanoisin jos joskus joku minulle vastaisi tuohon numeroon. Tiedäppä sitte mitä tässä pitäs tehä, joka kuukausi 21,95e on kohtuu iso raha paskasta... Onneksi en oo ainut!

• puhelinmyyntikielto

Et taida olla. valitettavasti, tehkää oikeasti kaikki huijatut valitus niin saadaan touhu loppumaan... sama vitun firma monen jtun takana googleta flexifront westerfield. ketjussa on muutama muukin hyvin hyödyllinen linkki vinkattavaksi eteenpäin.

• petteri vaan

Pitäisi tehdä rikosilmoitus asiasta , koska kyseessä on selkeästi rikollinen toliminta , eiköhän sinun vastuusi lopu siihen ja asia kuuluu poliisille , luulisi ettet joudu maksamaan enää . Vie paketit poliisi asemalle sitä mukaa kun tulee .

• don't understand

Hei,
      minulle kävi nyt niin, että sain yritykseltä tarkat palutusosoitteet ja -tunnuksen. Toimin annettujen ohjeiden mukaan. ja nyt kolme kuukautta myöhemmin sieltä aletaan periä maksua pöksyistä, 26 euroa.

Mitä pitäisi tehdä?

• mie vaan.

joo mulle kans käyny just samallalailla. mie oon yrittäny soittaa sinne mutta ei vastata ja sähköpostiakin olen lähettänyt osoitteeseen, kirjeenkin lähettänyt.. eikä minkäänlaista vastausta ole kyseiseltä firmalta tullut. Olen samaa mieltä v*ttuuntuneen kanssa, sanoisin myös suorat sanat ja todella kovasti sekä lujalla äänellä. sais painua suolle tuommoset huijarit. Jokaisen paketin olen lähettänyt takaisin, ja koko ajan tulee lisää paketteja ja laskuja. Nyt on lopullisesti palanut pinna. En haluaisi maksuhäiriömerkintöjäkään, mutta en kyllä aio maksaa tuotteista jotka olen palauttanut.

• petra5

Huomasin saman ongelman, eli irtisanomisesta huolimatta tulee edelleen paketteja ja laskuja... Tänään viimeksi lähetin irtisanomisviestin, ja jos niitä edelleen tulee perumisyrityksistä huolimatta aion viedä asian eteenpäin. Mulle ei puhelussa edes puhuttu mistää kerhoista tai kestotilauksista vaan ihan testattavaksi olis halunnut tuotteet lähettää :D

• peruutus onnistuu

Kyllä 09 alkuseen numeroon vastaa asiakaspalvelu ja peruutus onnistuu
      aivan hyvin vaikka hieman yrittävät vielä tuotteita tietekin tyrkyttää, mutta ei siis mitään ongelmaa vaikka useammankin tuotteen kestotilauksen perumisessa.
      Ei siis huolta.

• 48956834hgnerölg

Oli viimenen kerta että sorrun tuommosiin. puhelimella ei saa yhteyttä, jonotuttavat toista kymmentä minuuttia --> keräävät kai sillä ne rahat "ilmaisiin housuhin"...

• närkästynyt

Hei Mummo, mihin osoitteeseen sähkärin laitoit?

• nippo1

Minähän en tällaista sulata, että saivat huijattua minut tähän mukaan.
      Aion viedä asian loppuun saakka, jos jotain kuluja/ongelmia irtisanomisen suhteen tulee, ja vaikkei tulisikaan, niin silti aion jotain asian suhteen tehdä, koska kuulostaa niin hämärähommilta, ainakin puolirikolliselta toiminnalta. Onnekseni tunnen ihmisiä, jotka pystyvät tällaisia mahdollisia kusetuksia hoitamaan.

Puljulla ei ole sähköpostiosoitetta eikä kotimaisia nettisivuja. Puhelinnumero on toimiva.

Pystyykö sopimuksia tekemään pelkästään suullisesti ja nauhoittamalla? Aion ottaa asiasta selvää. Jos saan selvitettyä ja muutenkin, ajattelin laittaa juttuvinkiksi esim. Iltalehdelle, että saisi asian julkisuuteen, ja säästyisi muutkin ihmiset tältä. Kun kerta tätä on jatkunut jo ainakin vuodesta 2010, kun tämä keskustelu on tänne avattu.

• artikkeli asiasta

http://www2.lappeenranta.fi/lehtitietokanta/artikkeli.php?id=12222

Leander-Engström esiintyi viime maaliskuun alussa Ruotsin yleisradioyhtiön SVT:n ajankohtaisohjelmassa puolustautumassa edelleen jatkuvia kuluttajien syytöksiä vastaan.
        Tuolloin hän esiintyi sveitsiläisen Westerfield International -yhtiön edustajana. Leander-Engström on yhtiön omistaja.
        Televisio-ohjelmassa kävi ilmi, että Westerfield oli ottanut yhteyttä kuluttajiin Ruotsin puhelinmarkkinointia koskevien eettisten ohjeiden vastaisesti.
        Ongelmana oli myös se, että asiakkaat olivat saaneet alushousuja, Omega-pillereitä ja partahöyliä sekä laskuja tuotteista tilaamatta niitä ja saamatta yhteyttä yritykseen voidakseen selvittää sotkut.

Kirjoittaja: Mari Pajari, Outi Salovaara
        Julkaisupäivä: 19.11.2009
        Tallennuspäivä: 08.12.2009

• annajarvi72

Heippa! Oletko saanut asiaa eteenpäin? Olen itse viemässä asiaa eteenpäin, juristin ja media välityksellä. Ota yhteyttä, samoin toivoisin saavani muilta viestejä koskien westerfieldin epäeettistä toimintaa niin työnantajana kuin kestotilauksen epäonnistuneesti peruttaneilta. Tätä toimintaa tukee Suomessa myös te-toimisto, sosiaalisia yrityksiä kun eivät samat ehdot koske. [email protected] http://users.tkk.fi/~eahakkin/pyramidihuijaus/info.txt tarinoita on kerätty jo lukuisia. samoja nimiä, eri merkkejä. leander-enkström? yhdistävä nimi? googlella jo selviää aika moinen määrä ....infinity, wearus, goodshave, ruby, stepbystep......

• Shea155

Apua,menin lankaan. Nyt tulee ilmaiset alkkarit ja sukat. Onko muille soitettu ja onko peruminen onnistunut? :(

• juueikiitos

Onnistui näköjään irtisanoa sukkatilaus [email protected] kautta. Asiakasnumero ja laskun numero mukaan. Vastaus tuli 24h sisällä. Jospa ensi kerralla sanoisin heti kättelyssä ei kiitos?

• vihainen3

minulle soitti JOSTAIN äsken, sanoi että ilmaiset pöksyt tulee ja kysyin mikä koira haudattuna? sanoi että ei kuluja ja voit peruuttaa jatkossa, sanoin että en kuitenkaan halua mitään, jonka jälkeen poika sanoi jotain että kiitos tilauksesta ja reilu 20e kuussa maksaa jne.. sanoin että en ole mitään tilannut?! että kiitos hei vain, mutta poika jatkoi että "et voi enään perua kun tilaus on pistetty jo eteenpäin" jatkoin vain huutamista että en ole mitään tilannut ja kysyin pojalta mistä soitat? niin ei enään vastausta kuulunut ja puhelu jäi auki mutta muutaman minuutin yksinpuhumisen ja huhuilun jälkeen luovutin, koska sekin varmaan minulle maksoi mammonaa... tuntemattomasta numerosta soitti ja jos yksikin paketti tulee niin revin hiukset päästä.. tuli niin paha mieli kun tollaisia ihmisiä soittelee!! olisi kiva tietää mistä hän soitti ja kuka on että voisin tehdä henkilökohtaisesti hänelle valituksen, koska jotkut tekevät varmasti tuota rehellisestikkin. Jos jollain on tietoa mistä soittelee noita hipstereitä niin olisi mukava tietää joku numero mihin soittaa? :(

• Shit happens

Tähän numeroon vastataan 09 329 61 446. Ihmettelen kyllä tuota edellistä viestiä, että on onnistunut perumaan tilauksen sähköpostitse kun viime viikolla soitin tuonne, ja nimenomaan sanoivat, että heillä ei ole ollut enää vuoteen käytössä sähköpostia. Uskoisin kuitenkin, että tuon pystyy perumaan heti, kun ensimmäinen ilmaisnäytepaketti on tullut postista. Kunhan vaan muistaa samantien perua sen, ainakin, mitä edellisiä viestejä olen lukenut.

• juss2
    • skrewd

Tänään tuli Minulle tilaukset kotiini, ihan ok mutta asiakaspalvelu numeroon ei vastata, ja vaihtoehtoisena oli puhelin vastaaja jonka minuuttiveloitus oli 0,76 euroa. laitoin juuri sähkpostiaja yritän taas myöhemmin soittaa,jos en tänään niin heti aamusta, joka joillakin oli tominyt. nyt kyllä vituttaa kun köyhää kustaan linssiin

• lumi2013

Hei,

minulle puhelinmyyjä soitti tammikuussa 2013 ja tarjosi ilmaista näytettä Ruby-hipstereistä ja Step by Step -puuvillasukista. Heti alkuun myyjä mainitsi, ettei kuulemma kauppaa mitään, vaan lähettää minulle kyseiset tuotteet postikuluitta ilmaiseksi. Kuten niin monet täällä, minäkin tyhmyyksissäni menin suostumaan. Sitten sain kuulla myyjältä, että vastaanottamalla ilmaiset näytteet, liityn Wearusin (tai Westerfieldin) jäseneksi, mutta että voin heti ilmaisnäytteet saatuani vain soittaa asiakaspalveluun ja perua jäsenyyteni. Tuossa vaiheessa hälytyskelloni rupesivat soimaan ja oli ihan hilkkua vaille, että perun koko jutun siinä tilausvaiheessa - myyjä kun ei kuulemma yrittänyt kaupata mitään. Edelleen en kuitenkaan jostain syystä tehnyt niin, ja tätä harmittelen. Jotenkin minua rupesi vaivaamaan puhelun päätyttyä ja rupesin googlettamaan ja löysin mm. nämä sivut. Hätäännyin lukiessani viestejä, vaikka asiointi Westerfieldiin on täällä monella sujunutkin OK. Soitin heti samana pvänä eli tilauspvänä asiakaspalveluun, jonka numeron löysin täältä. Ilmoitin, että haluan perua koko tilaukseni enkä halua ilmaisnäytteitä lainkaan. Minulle vastattiin, että peruutuksen ja jäsenyyden irtisanomisen voi tehdä vasta, kun ilmaisnäytteet ovat tulleet postiluuksta kotiin. Vasta heidän lähetettyä näytteet, asiakkuuteni rekisteröityy. Eilen, eli 4 viikkoa myyjän soiton jälkeen ilmaisnäytteet tulivat luukusta, molemmat omissa paketeissaan. Varmuuden vuoksi en avannut niitä eilen. Näytteissä on sekä alushousuihin että sukkiin omat asiakasnumerot. Tänään soitin asiakaspalveluun ja olin varautunut ilmoittamaan nämä molemmat asiakasnumerot, sillä halusin varmistaa että irtisanoudun molemmista. Myyjä löysi tietoni, kun olin antanut Ruby -asiakasnumeroni. Kerroin, että haluan irtisanoa jäsenyyteni sekä alushousujen että sukkien osalta. Myyjä kysyi, mitä pidin tuotteista. Sanoin, etten ole vielä avannut paketteja. Sitten myyjä olisi halunnut lähettää minulle ilmaisen näytteen bambusukista. Kieltäydyin vastaanottamasta niitä ja kerroin että haluan vain irtisanoa jäsenyyteni molemmista. Kysyin vielä ilmaisnäytteistä, että voinko pitää ne vai lähetänkö takaisin. Näyteet kuulemma saan pitää ja irtisanominen oli sillä selvä. Näiltä sivuilta olen kuitenkin lukenut, ettei puhelinsoitto asiakaspalveluun olekaan välttämättä ollut tae jäsenyyden irtisanomisesta ja varmuuden vuoksi laitoin sähköpostia osoitteeseen [email protected] ja pyysin heitä lisäksi kuittaamaan viestin. Sen verran olen säikähtänyt tätä kaikkea, että soitin vielä kuluttaja-asiamiehelle tänään. Hän neuvoi minua tallentamaan lähettämäni spostin ja riitatilanteen niin sattuessa, se toimii dokumenttina, vaikken olisi siihen vahvistusta Wearusilta (tai Westerfieldiltä) saanutkaan. Kuulemma 14 pv on aikaa tehdä palautus, peruutus tai irtisanominen näytteiden vastaanottamisesta. Nyt odottelen vahvistusta mailiini ja toivon, että irtisanominen on omalta osaltani ok. Asiakaspalvelun nro on 09-32961446 (09:30-16:30). Itse pääsin läpi melkein heti.

• lumi2013
        lumi2013 kirjoitti:

Hei,

minulle puhelinmyyjä soitti tammikuussa 2013 ja tarjosi ilmaista näytettä Ruby-hipstereistä ja Step by Step -puuvillasukista. Heti alkuun myyjä mainitsi, ettei kuulemma kauppaa mitään, vaan lähettää minulle kyseiset tuotteet postikuluitta ilmaiseksi. Kuten niin monet täällä, minäkin tyhmyyksissäni menin suostumaan. Sitten sain kuulla myyjältä, että vastaanottamalla ilmaiset näytteet, liityn Wearusin (tai Westerfieldin) jäseneksi, mutta että voin heti ilmaisnäytteet saatuani vain soittaa asiakaspalveluun ja perua jäsenyyteni. Tuossa vaiheessa hälytyskelloni rupesivat soimaan ja oli ihan hilkkua vaille, että perun koko jutun siinä tilausvaiheessa - myyjä kun ei kuulemma yrittänyt kaupata mitään. Edelleen en kuitenkaan jostain syystä tehnyt niin, ja tätä harmittelen. Jotenkin minua rupesi vaivaamaan puhelun päätyttyä ja rupesin googlettamaan ja löysin mm. nämä sivut. Hätäännyin lukiessani viestejä, vaikka asiointi Westerfieldiin on täällä monella sujunutkin OK. Soitin heti samana pvänä eli tilauspvänä asiakaspalveluun, jonka numeron löysin täältä. Ilmoitin, että haluan perua koko tilaukseni enkä halua ilmaisnäytteitä lainkaan. Minulle vastattiin, että peruutuksen ja jäsenyyden irtisanomisen voi tehdä vasta, kun ilmaisnäytteet ovat tulleet postiluuksta kotiin. Vasta heidän lähetettyä näytteet, asiakkuuteni rekisteröityy. Eilen, eli 4 viikkoa myyjän soiton jälkeen ilmaisnäytteet tulivat luukusta, molemmat omissa paketeissaan. Varmuuden vuoksi en avannut niitä eilen. Näytteissä on sekä alushousuihin että sukkiin omat asiakasnumerot. Tänään soitin asiakaspalveluun ja olin varautunut ilmoittamaan nämä molemmat asiakasnumerot, sillä halusin varmistaa että irtisanoudun molemmista. Myyjä löysi tietoni, kun olin antanut Ruby -asiakasnumeroni. Kerroin, että haluan irtisanoa jäsenyyteni sekä alushousujen että sukkien osalta. Myyjä kysyi, mitä pidin tuotteista. Sanoin, etten ole vielä avannut paketteja. Sitten myyjä olisi halunnut lähettää minulle ilmaisen näytteen bambusukista. Kieltäydyin vastaanottamasta niitä ja kerroin että haluan vain irtisanoa jäsenyyteni molemmista. Kysyin vielä ilmaisnäytteistä, että voinko pitää ne vai lähetänkö takaisin. Näyteet kuulemma saan pitää ja irtisanominen oli sillä selvä. Näiltä sivuilta olen kuitenkin lukenut, ettei puhelinsoitto asiakaspalveluun olekaan välttämättä ollut tae jäsenyyden irtisanomisesta ja varmuuden vuoksi laitoin sähköpostia osoitteeseen [email protected] ja pyysin heitä lisäksi kuittaamaan viestin. Sen verran olen säikähtänyt tätä kaikkea, että soitin vielä kuluttaja-asiamiehelle tänään. Hän neuvoi minua tallentamaan lähettämäni spostin ja riitatilanteen niin sattuessa, se toimii dokumenttina, vaikken olisi siihen vahvistusta Wearusilta (tai Westerfieldiltä) saanutkaan. Kuulemma 14 pv on aikaa tehdä palautus, peruutus tai irtisanominen näytteiden vastaanottamisesta. Nyt odottelen vahvistusta mailiini ja toivon, että irtisanominen on omalta osaltani ok. Asiakaspalvelun nro on 09-32961446 (09:30-16:30). Itse pääsin läpi melkein heti.

Hei!
        Ja tänään minulle myös vastattiin Westerfieldin asiakaspalvelusta ([email protected]), että jäsenyyteni on irtisanottu tästä päivästä alkaen. Eli kaikki sujui omalla kohdallani varsin hyvin ja asiallisesti. Sitä toivon myös teille muille!

• pave5

Ihanaa, kerrankin osasin ajatella järkevästi ja sanoin ei kiitos!

• wsedrftgyhujkiolpö

http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=AoAwj5bRGTo 9/11 Finnish television. A car bomb exploded outside the State Department.

http://www.youtube.com/ watch?v=PpOmdEfPnHs
      9/11: Car & Sewer Bombs?

2001
      Toiset olivat varautuneet asbestipölyn varalle, toiset ei.
      Pari poliisia pitää huolen, ettei uteliaat pääse lähelle ja että heidän hengityssuojaimensa pysyy tiukasti kasvoilla, vaikka pitäisi sitten vastata uteliaan toimittajan kyselyihin, jolla ei ole hengityssuojainta.
      Taustalla käppäilee pari palomiestä, näillekään kukaan ei ole kertonut, että pöly sisältää huomattavan määrän terveydelle vaarallista asbestia.
      Sitten videon lopussa pari siviilin näköistä kaveria (tanssivat juutalaiset) toimittajan takana, pölynsuojat tiukasti kasvoilla, mistä he ovat tietäneet ottaa pölynsuojat mukaan.
      Onko tuo valkopaitainen poliisi (katso korvalehteä) ja nuo siviilit ju......
      Ja vielä:
      Toimittaja Ashleigh Banfield kysyy poliisilta "Tiedätkö mitään noista voimakkaista räjähdyksistä jotka kuulimme"
      Poliisi "En tiedä"
      Toimittaja "Olivatko ne autopommeja"
      Poliisi "Minulla ei ole ajatusta niistä, rouva"
      Toimittaja "Onko teille kerrottu, että meidän pitää poistua tästäkin paikasta"
      Poliisi "Ei...."
      Toimittaja "Etsivätkö ne lisää pommeja"
      Poliisi ".........
      Ja sama naisreportteri jatkaa hiukan kauempaa

http://www.youtube.com/ watch?v=BeGCusfqF8c&feature=related 9/11: Ashleigh Banfield reports secondary explosions

Huomaa taustalla taas samat kaverit, pitkätukkainen ja laukkumies, tällä kertaa ilman pölysuojaimia, ja yrittävät peittää näkyväisyyden tapahtumapaikkaan.

LAUK KUMIES NYÖKKÄÄ MERKIT.SEVÄSTI HIP PITUKKAISELLE.

Siis näiden juutalaisten selän takana tapahtuu vuosituhannen spektaakkelimaisin terrori-isku, mutta miehet eivät ole kiinnostuneita siitä, kaveruksia kiinnostaa enemmän kuvausryhmän työskentely, ja sen toiminnan häirintä.
      Kuvausryhmän jäsen joutuu työntämään miehet sivuun, ja naisreportteri on juuri näyttämässä jotain reunoilta palanutta paperia, ja selittämässä siitä jotain, kun yhteys katkeaa.
      Olisiko noilla kavereilla ollut jotain tekemistä tuohon häiriöön.

Löytyykö samat, S I V A N and P A U L. K U R Z B E R G, O D E D. E L L N E R, O M E R. M A R M A R I, ja Y A R O N. S H M U E L mo ss adin ag entit tästä videosta. Tanssivat is ra elin juu talaiset, joiden -tehtävänä oli dokumentoida 911 tapahtumat. Kuka antoi heille tämän tehtävän? Heidän pakettiautostaan löytyi rä jäh teitä, po rukka pidädettiin 71 päiväksi, mutta laskettiin sitten vähin äänin vapauteen

http://www.youtube.com/ watch?v=tRfhUezbKLw&feature=related Five Dancing Israelis Arrested On 9/11

• 9IIbymoSSad

jezzz asiaaa

• höhlänpöhlä

Ruby on siis vaan tuotemerkki, hömpät.

• Sinisilmäinen pöllö

Moi. Istun itse tässä raivosta kiehuen. Kun minulle tuli tämä puhelu makasin kovassa kuumeessa sängyssä enkä jaksanut inttää vastaan vaan annoin tulla mitä tarjottiin ! En ole ennen tälläiseen retkahtanut koskaan.
      NYT yritän perua seuraavaa lähetystä ja koko juttua. Automaattinen puhelinnumero sanoo, mistä liittymästä vaan soitan, että tästä liittymästä ei voi soittaa numeroon !!!!!
      Ja toinen numero 09-3296 1446 vastaa että heillä on nyt kaikki linjat varattuna, vastaamme kohta.... se kohta ei tule koskaan !

Nyt kirjoitan heille kirjeen Hollantiin, koska suomalaista osoitetta ei löydy mistään. Perun kaikki yhteyden otot minuun, ja jos ei onnistu niin juttu menee kuluttajaasiamiehelle.

Mitäkö tästä opin... ei enää MITÄÄN kauppoja puhelinmyyjän kanssa myyköön mitä tahansa.

• umppalumppa99

höpö höpö, talking people finland. soita nyt ihmeessä ja peruuta. helppoa kun heinänteko ja ne ilmaiset saat pitää.... ihan ilmaiseksi.

• hupsista3

eihän sulle edes myyty mitään, se 14 vrk on aikaa joko HYVÄKSYÄ jäsenyys, eli ei tehdä mitään tai sitten tosiaan ilmoittaa ettet halua liittyä. ihan ok pikkarit, ilmaiseksi

• Hömppää touhua

varokaa sitä talking People finland oy:tä sekä asiakkaat että myös ilmaisten näytteiden tarjoajat ! Hömppää ja kilttiä huiputusta koko firman toiminta.

Luvataan sitä sun tätä ! Työpaikoilla muka hyvä henki, ja pimpeli pom.

Ruotsaalaiset omistajat jotka omistaa myös Sveitsiläisen firman joka partahöyliä, sukkia ja vitamiineja sitten NS MYYJÄT lupaavat ihmisille ilmaiseksi.

Halpamaista hommaa, ei se ole edes kunnon myyntityötä.

60 % jää koukkuun asiakkaista, eli eivät hokaa peruttaa klubi jäsenyyttään !

Hetken tuo Suomessa toimii, kunnes siihenkin joku viranomaistaho puuttuu.

Työntekijöiden vaihtuvuus on suurehko, niinkuin lehtimyynninkin puolella.

• Hermot menee

"Moi. Istun itse tässä raivosta kiehuen. Kun minulle tuli tämä puhelu makasin kovassa kuumeessa sängyssä enkä jaksanut inttää vastaan vaan annoin tulla mitä tarjottiin ! En ole ennen tälläiseen retkahtanut koskaan.
      NYT yritän perua seuraavaa lähetystä ja koko juttua. Automaattinen puhelinnumero sanoo, mistä liittymästä vaan soitan, että tästä liittymästä ei voi soittaa numeroon !!!!!
      Ja toinen numero 09-3296 1446 vastaa että heillä on nyt kaikki linjat varattuna, vastaamme kohta.... se kohta ei tule koskaan !

Nyt kirjoitan heille kirjeen Hollantiin, koska suomalaista osoitetta ei löydy mistään. Perun kaikki yhteyden otot minuun, ja jos ei onnistu niin juttu menee kuluttajaasiamiehelle.

Mitäkö tästä opin... ei enää MITÄÄN kauppoja puhelinmyyjän kanssa myyköön mitä tahansa. "

Täällä prikulleen sama tilanne. Olen todella raivoissani.
      Itse tosin luulin tilaavani Sheiverin, sain sukkia!
      Ja peruin seuraavan kuun lähetyksen siitä 070003007 numerosta mutta sieltähän ei voi perua jäsenyyttä. Eli olen yrittänyt nyt soittaa asiakaspalveluun 09 32961446 ja sieltä ei vastata. Eli en pysty perumaan jäsenyyttäni ollenkaan, puhelinlasku kasvaa ja kivaa on.
      ÄLKÄÄ IKINÄ HYVÄKSYKÖ NÄITÄ PUHELINHUIJAUKSIA!!!

• enni7

Minullekin soitteli noin kuukausi sitten naisihminen, joka kauppasi ILMAISEKSI jotakin sheiveriä ja sen lisäksi olisi tullut pari sukkia.

Kysyin aika moneen kertaan, että mistä yrityksestä hän soittaa, ja sanoi vain että "Infinityltä Helsingistä". Hän siis lupasi minulle jonkin Infinity-sheiverin ja sukat, ja tämä ei maksaisi minulle yhtään mitään, ei edes postimaksua. Hän kertoi monta kertaa, että mikäli haluisin vain tämän ilmaisnäytteen, enkä enää seuraavia maksullisia, niin minun tulee vain peruuttaa koko homma, ja yhteystiedot siihen löytyvät lapusta.

Jossain mielenhäiriössä minäkin suostuin, vaikken ole koskaan aikaisemmin suostunut mihinkään puhelimitse. :D

Naisihminen oli tosi ystävällinen ja kyselin monta kertaa häneltä, miten homma hoituu, jotta voin olla aivan varma. Puhelu myös nauhoitettiin loppupuolelta, ja ihan tarkoituksella kyselin varmistukseksi tuon nauhoituksen aikana, että "Tämä ei siis maksa minulle mitään, ei edes postimaksuja, ja voin halutessani peruuttaa koko homman heti paketin saavuttua", johon myyjätär vastaili vaan, että "Kyllä, näin on."

Mitään "Infinityä Heisingistä" en ainakaan Googlettamalla löytänyt, kun puhelun jälkeen yritin etsiä.

No, eilen sitten saapui postipaketti kotiin, mutta siinä oli vain sukkapari, eikä mitään sheiveriä paljoa näkynyt. No, se ei minua haitannut kuitenkaan, onhan mulla noita höyliä omastakin takaa.

Sukat kuitenkin sain, ja kirjeessä mukana oli numero asiakaspalveluun, 09-32961446, johon juuri äsken soitin. Jonotin arviolta noin minuutin tai vähän yli, ja sitten vastattiin. Vastannut nainen oli myös ystävällinen, eikä hän yrittänyt myydä minulle enää mitään uutta. Kiitteli vain ja kysyi, mitä olin sukista mieltä. En osannut sanoa juuri mitään, koska en ole niitä vielä koittanut. Hän myös kysyi, että onko peruutukselle jokin erikoinen syy, ja vastasin siihen, että eipä mitään erityistä syytä, lähdin tähän mukaan vain sillä ehdolla, että tämän voi peruuttaa.

Peruin tilaukseni näppärästi puhelimitse, ja kirjeen mukaan aikaa perumiselle olisi ollut peräti 15.4.2013 saakka, vaikka halusinkin tehdä sen heti.

Paketin mukaan tulleen kirjeen yhteystiedoissa olivat tiedot Wearus, PO Box 65, 1620 AB, Hoorn, The Netherlands.

En koe tulleeni millään lailla huijatuksi, ainoa että tuo terä jäi puuttumaan, mutta kaipa ne olivat loppuneet tai jotain, en kysynys. Tietenkin nämä jutut vaikuttavat tosi epämääräisiltä, koska on vaikea tai jopa mahdotonta löytää mitään tietoa näistä firmoista, eli uskon, että jotain hämäryyksiä niissä ehkä piilee. Kyllähän ne muuten olisivat avoimemmin esillä ja löydettävissä. Kai.

Muistakaa vaan perua ajoissa, niin kaikki ok. :)

• Hermot menee
        enni7 kirjoitti:

Minullekin soitteli noin kuukausi sitten naisihminen, joka kauppasi ILMAISEKSI jotakin sheiveriä ja sen lisäksi olisi tullut pari sukkia.

Kysyin aika moneen kertaan, että mistä yrityksestä hän soittaa, ja sanoi vain että "Infinityltä Helsingistä". Hän siis lupasi minulle jonkin Infinity-sheiverin ja sukat, ja tämä ei maksaisi minulle yhtään mitään, ei edes postimaksua. Hän kertoi monta kertaa, että mikäli haluisin vain tämän ilmaisnäytteen, enkä enää seuraavia maksullisia, niin minun tulee vain peruuttaa koko homma, ja yhteystiedot siihen löytyvät lapusta.

Jossain mielenhäiriössä minäkin suostuin, vaikken ole koskaan aikaisemmin suostunut mihinkään puhelimitse. :D

Naisihminen oli tosi ystävällinen ja kyselin monta kertaa häneltä, miten homma hoituu, jotta voin olla aivan varma. Puhelu myös nauhoitettiin loppupuolelta, ja ihan tarkoituksella kyselin varmistukseksi tuon nauhoituksen aikana, että "Tämä ei siis maksa minulle mitään, ei edes postimaksuja, ja voin halutessani peruuttaa koko homman heti paketin saavuttua", johon myyjätär vastaili vaan, että "Kyllä, näin on."

Mitään "Infinityä Heisingistä" en ainakaan Googlettamalla löytänyt, kun puhelun jälkeen yritin etsiä.

No, eilen sitten saapui postipaketti kotiin, mutta siinä oli vain sukkapari, eikä mitään sheiveriä paljoa näkynyt. No, se ei minua haitannut kuitenkaan, onhan mulla noita höyliä omastakin takaa.

Sukat kuitenkin sain, ja kirjeessä mukana oli numero asiakaspalveluun, 09-32961446, johon juuri äsken soitin. Jonotin arviolta noin minuutin tai vähän yli, ja sitten vastattiin. Vastannut nainen oli myös ystävällinen, eikä hän yrittänyt myydä minulle enää mitään uutta. Kiitteli vain ja kysyi, mitä olin sukista mieltä. En osannut sanoa juuri mitään, koska en ole niitä vielä koittanut. Hän myös kysyi, että onko peruutukselle jokin erikoinen syy, ja vastasin siihen, että eipä mitään erityistä syytä, lähdin tähän mukaan vain sillä ehdolla, että tämän voi peruuttaa.

Peruin tilaukseni näppärästi puhelimitse, ja kirjeen mukaan aikaa perumiselle olisi ollut peräti 15.4.2013 saakka, vaikka halusinkin tehdä sen heti.

Paketin mukaan tulleen kirjeen yhteystiedoissa olivat tiedot Wearus, PO Box 65, 1620 AB, Hoorn, The Netherlands.

En koe tulleeni millään lailla huijatuksi, ainoa että tuo terä jäi puuttumaan, mutta kaipa ne olivat loppuneet tai jotain, en kysynys. Tietenkin nämä jutut vaikuttavat tosi epämääräisiltä, koska on vaikea tai jopa mahdotonta löytää mitään tietoa näistä firmoista, eli uskon, että jotain hämäryyksiä niissä ehkä piilee. Kyllähän ne muuten olisivat avoimemmin esillä ja löydettävissä. Kai.

Muistakaa vaan perua ajoissa, niin kaikki ok. :)

Hei taas, jatkan tuota kokemustani vielä.

Kiertelin netissä ja etsin valmiiksi kuluttajaviraston yhteystiedot jos en saa tätä yritystä kiinni puhelimitse.
        Löysinkin netin keskustelupalstoilta sähköpostiosoitteen [email protected], johon laitoin asiallisen irtisanomispyynnön kokeilun vuoksi. Sieltä vastattiin vielä saman päivän aikana ja sain ilmeisesti nyt irtisanottua jäsenyyteni. Vastaaja oli Wexsterfieldin asiakaspalvelu. Eli Wearus = Westerfield?

Olin jo kirjoittamassa kirjettä jonka ajattelin postittaa Westerfieldin osoitteeseen jos sähköpostiin ei vastailla. Huomasin siis että sukkien mukana tuli lappu jossa oli Westerfieldin Suomen osoite osoite.

Ja pakko myöntää, oli erittäin mukava ja asiallinen puhelinmyyjä. Itse varmistelin nauhoitteeseen myös vastatessani että kunhan sovittu on paikkansa pitävää ja peruuttaminen niin helppoa kuin luvattiin. (No eihän se ollut...)

Mutta yhteenvetona, kannattaa laittaa tuonne sähköpostiosoitteeseen irtisanomispyyntö (asiakasnumeron kera) niin on myös kirjallinen todiste irtisanomisesta jos myöhemmin tulee riitaa tai muuta hämminkiä tämän kanssa. Huomasin tässä netissä etsiessäni myö aamulehden artikkelin jossa varoitellaan puhelinmuujien ilmaispaketeista.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727835232/artikkeli/kuluttajaliitto varoittaa ala tilaa tata ilmaispakettia tilaus ei lopu siihen.html

Loppu hyvin, kaikki hyvin. (Toivottavasti...)

• enni7
        Hermot menee kirjoitti:

Hei taas, jatkan tuota kokemustani vielä.

Kiertelin netissä ja etsin valmiiksi kuluttajaviraston yhteystiedot jos en saa tätä yritystä kiinni puhelimitse.
        Löysinkin netin keskustelupalstoilta sähköpostiosoitteen [email protected], johon laitoin asiallisen irtisanomispyynnön kokeilun vuoksi. Sieltä vastattiin vielä saman päivän aikana ja sain ilmeisesti nyt irtisanottua jäsenyyteni. Vastaaja oli Wexsterfieldin asiakaspalvelu. Eli Wearus = Westerfield?

Olin jo kirjoittamassa kirjettä jonka ajattelin postittaa Westerfieldin osoitteeseen jos sähköpostiin ei vastailla. Huomasin siis että sukkien mukana tuli lappu jossa oli Westerfieldin Suomen osoite osoite.

Ja pakko myöntää, oli erittäin mukava ja asiallinen puhelinmyyjä. Itse varmistelin nauhoitteeseen myös vastatessani että kunhan sovittu on paikkansa pitävää ja peruuttaminen niin helppoa kuin luvattiin. (No eihän se ollut...)

Mutta yhteenvetona, kannattaa laittaa tuonne sähköpostiosoitteeseen irtisanomispyyntö (asiakasnumeron kera) niin on myös kirjallinen todiste irtisanomisesta jos myöhemmin tulee riitaa tai muuta hämminkiä tämän kanssa. Huomasin tässä netissä etsiessäni myö aamulehden artikkelin jossa varoitellaan puhelinmuujien ilmaispaketeista.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727835232/artikkeli/kuluttajaliitto varoittaa ala tilaa tata ilmaispakettia tilaus ei lopu siihen.html

Loppu hyvin, kaikki hyvin. (Toivottavasti...)

Noniin, sainpa tänään uuden paketin, eil tuo minulle luvattu Infinity-sheiveri tuli tänään. :D Eilen tuli siis sukat, ja ehdin jo aikaisemmin tänään soittamalla tekemään irtisanomisen.

No, laitan nyt sähköpostilla menemään irtisanomisen tuosta terästä, ja vielä vaikka maanantaina soitan ja varmistan.

Aika jännää, että tulivat eri paketeissa, eri päivinä. No, eipä siinä mitään.

Pääsee siis kokeilemaan uusia sukkia uutta terää. :D

Ja kyllä, kun soittaa tuohon 09-numeroo, niin Westerfield sieltä vastaa, eli Wearus = Westerfield, käytännössä.

• Hermot menee

Juu näköjään minullekin sitten tupsahti postissa päivää myöhemmin terät.

Mutta huomasin että asiakasnumerot ovat molemmissa paketeissa erilaiset, joten muistakaahana peruuttaa MOLEMMAT asiakkuuudet, muuten on hyvin pikaisesti postiluukussa uutta tavaraa ja laskua.

Olen edelleen sähköpostiyhteydenvaihdossa asiakaspalvelun kanssa, nyt kun halusin peruuttaa toisenkin jäsenyyden. Sain kyllä peruutusvahvistuksen mutta pyysivät olemaan yhteydessä asiakaspalveluun tuotteiden palauttamisen kanssa. Kysäsimpä nyt siis heiltä ohjeita, että palautanko tuotteet Westerfieldin osoitteeseen (on kyllä selkeästi merkitty mukana tulleeseen lappuun, mutta en oikein ymmärrä tuota vastausta että "ole yhteydessä asiakaspalveluun" joten teen nyt kaiken mahdollisimman varman kautta.) On sen verran kuullut ja lukenut kauhutarinoita siitä kuinka asiakaspalautuksesta ja irtisanoutumisesta huolimatta tavaraa tulee laskuineen postiin ja perintätoimistojen yms. kanssa tapellaan...

Itselleni on aivan se ja sama saanko pitää noita tavaroita vai en. Luulin höylien olevan parempilaatuisia kuin näyttävät olevan. Ja jos haluavat jostain syystä että palautan tuotteet, mitään postikulujahan en maksa, koska 14 päivän palautuoikeus on kuitenkin annettu. :)

Unohdin kysyä tarkempia palautusohjeita, joten täytynee vielä pyytää jokin palautuskoodi tms. ja varmistaa että heillä on postin kanssa tehty asiakaspalautussopimus jotta varmasti menee perille. Ja tietty virallinen asiakaspalautuskuitti pitää muistaa pyytää postilta. Sillä normaalilla postikuitilla ei tee mitään riitatilanteessa. Pelonsekaisin tuntein odottelen mitä tuleman pitää.

• janecky 2

tilausten peruminen onnisttuu sähköpostilla [email protected] osoitteesta. sain asiakaspalautus ohjeet samalla. pyysin kuittausta että tilit on lopetettu ja sen sain.

• cleolidl

niin se mennee, asiakas saadaan äänikuitilla sanomaan kyllä kyllä ja kyllä. olet sitten asiakas sekä kestotilaaja, jos et peruuta . osa ei tajua peruttaa, osan peruutus ei onnistu. firmasta aika paljon tietoa, ei kovinkaan hyvää ruotsin puolelta. täysin paska duuni. valehdellaan shaverin olevan gilette venuksen kaltainen, totuus kolahtaa postiluukusta. romuja. sama firma välittää flexifront, wearus, infinity, ruby jne... sähköpostilla ei pitäisi pystyä perumaan edes mutta näköjään onnistuu.... flexifront huijaus kannattaa googlettaa.... aika kakkaa ja kamala rumba ilmaisen rojun takia. infinity höylä on muuten sama jota lidl myy, cleo merkkisenä. saa teriäkin aikalailla halvemmalla :)

• huhuhuhuhu
      • Vierailija8
        what5 kirjoitti:

[email protected]
        [email protected]
        [email protected]
        [email protected]
        [email protected]
        [email protected]
        kontakt@westerfield

Suomen sähköpostiosoite ei ainakaan enää toimi (viime viikolla vielä toimi, tuttuni sai peruttua tilauksen sitä kautta), eli pitää yrittää keksiä muu keino peruuttaa tilaus. Puhelinnumerostakaan ei vastata (joutuu jonottamaan todella kauan).

What5: Ovatko nuo osoitteet muiden maiden asiakaspalvelun sähköpostiosoitteita? Saisikohan sitä kautta peruttua?

Pitää laittaa kyllä puskaradio tästä soimaan, ettei kukaan mene lankaan tällaisiin huijariyhtiöihin!

• vierailija8
        Vierailija8 kirjoitti:

Suomen sähköpostiosoite ei ainakaan enää toimi (viime viikolla vielä toimi, tuttuni sai peruttua tilauksen sitä kautta), eli pitää yrittää keksiä muu keino peruuttaa tilaus. Puhelinnumerostakaan ei vastata (joutuu jonottamaan todella kauan).

What5: Ovatko nuo osoitteet muiden maiden asiakaspalvelun sähköpostiosoitteita? Saisikohan sitä kautta peruttua?

Pitää laittaa kyllä puskaradio tästä soimaan, ettei kukaan mene lankaan tällaisiin huijariyhtiöihin!

Ilmeisesti uusi sähköpostiosoite onkin [email protected]

• rölliäinen
        vierailija8 kirjoitti:

Ilmeisesti uusi sähköpostiosoite onkin [email protected]

Kiitos tiedosta. Tätä uutta osoitetta on nyt kokeiltu ja viesti tuntui menevän perille kun ei ainakaan virheilmoitusta tullut kuten wearus-osoitteesta. Kuluttaja-asiamieheen seuraavaksi yhteyttä. Laskua en maksa.

• Lakiakin lukenut
        Vierailija8 kirjoitti:

Kuluttajan ja yrittäjän välinen kauppa on kuluttajansuojalain 6 luvun 3 §:ssä tarkoitettua kotimyyntiä, mikäli se tapahtuu muualla kuin elinkeinonharjoittajan tai yrityksen liiketiloissa.
        Kuluttajalla on oikeus saada etämyyntikaupasta vahvistus. Vahvistuksen on oltava jossakin pysyvässä muodossa, esimerkiksi postitse lähetettynä kirjeenä tai tietokoneelle tallennettavassa muodossa. Vahvistuksessa on oltava tieto kaupan keskeisistä sopimusehdoista.
        Jos vahvistus ei sisällä kaikkia tarvittavia tietoja, oikeutesi peruuttaa kauppa pitenee normaalista 14 päivästä kolmeen kuukauteen. Jos et saa lainkaan vahvistusta, sopimus ei ole sitova ja voit perua kaupan.
        Jos perut kaupan vetoamalla vahvistuksen puuttumiseen, peruutusilmoitus on tehtävä myyjälle viimeistään vuoden kuluttua tilauksesta.
        Yrityksellä on näyttövelvollisuus siitä, että tilaus on tehty ja sen sisältö vastaa sovittua, esim. puhelinmyyjän myyntipuheita. Voit peruuttaa kaupan, jos yritys ei pysty näyttämään toteen, että tilaus on tehty ja se vastaa sovittua.
        Tilaamatta toimitettuja tavaroita ei tarvitse maksaa, palauttaa tai edes säilyttää. Käytännössä kannattaa heti ottaa yhteyttä yrityksen asiakaspalveluun, jos yritys lähettää tavaran tai tilausvahvistuksen tuotteesta, jota ei ole tilattu. Näin vältyt laskutukselta ja muilta jälkitoimilta.
        Kuluttajalle tapahtuvasta koti- ja etämyynnistä säädetään kuluttajasuolain (38/1978) 6 luvussa. Kuluttaja-asiamies on vahvistanut ohjeet kotimyynnistä. Kotimyynnissä ostajalle tulee antaa kauppa- ja teollisuusministeriön vahvistaman kaavan (KTM:n asetus 406/2001) mukainen kotimyyntiasiakirja

• honeybunches1

Tuo [email protected] osoite tomii. Laitoin viesti pari päivää sitten että haluan peruuttaa jäsenyyteni, ja myös että haluan kuittaus että kaikki on kunnossa. Sain tänään vastaus:

"Hei,

Jäsenyytenne on irtisanottu 18.4.2013 alkaen.

Palautusta koskevissa asioissa, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse.

Ystävällisin terveisin,

Tino,
      Westerfieldin asiakaspalvelu"

Eli toivon nyt ettei tulee lisää paketteja...

• mie vaan

Ja paketin voi palauttaa osoitteeseen:

Westerfield
      PL 156
      00511 HELSINKI
      sopimustunnus 632318
      - ja maksukuitti mukaan....

• Mummeli-53

Kannattaa käyttää postin asiakaspalautusta, jotta jää todiste.

• minä oon maikki

Täällä taasen yksi typerys, joka herätettiin tuollaisella soitolla. Oli tarjolla ilmaista sheiveriä ja sukkia. Suostuin "tarjoukseen", koska koko ajan painotettiin, ettei myy mitään, eikä veloiteta mistään. Kävin puhelun jälkeen kuitenkin miettimään ja pohtimaan että mitä jos olen tullut huijatuksi. Löysin tämän keskustelun (luojan kiitos) googlettamalla ja tekstejä lukiessani huomasin, että muille on käynyt ihan prikulleen sama juttu kuin minulle.

Nyt vain mietin ja mietin että pitääkö minun todella odotella se muutama viikko, että saan nämä ilmaisnäytteet postissa, jotta voin perua "jäsenyyteni", tosin, enhän ole liittynyt mihinkää tilaukseen tms ;--) ja tässä keskustelussa on niin monia numeroita ja osoitteita, etten oikein tiedä mihin niistä kannattaisi soittaa ja milloin? Little help, please!! :)

• tilailija

Minäkin suostuin vastaanottamaan ilmaiset sukat ja sheiveri-pakkauksen. Sukat tuli jo tänään postissa, sheiverit varmaan sitten parin päivän päästä.
      Soitin jo tänään asiakaspalvelunumeroon (09-32961446) josta vastattiin samantien. Sain yhdellä puhelulla irtisanottua kummankin jäsenyyden. Eli vaikuttaa ihan asialliselta toiminnalta!

• hoplaa3

Itsekin tilasin kyseiset ilmaistuotteet. Äsken soitin asiakaspalveluun ja 10min jonottamisen jälkeen asiallinen nuorimies vastasi puhelimeen. Hyvin helposti tuo peruuttaminen loppujen lopuksi kävi.

• annikki8

Menikö teillä kuinka kauan ilmaisen paketin saamisessa? Olen jo reilu kolmisen viikko odotellut että postiluukusta jotain tupsahtaisi mutta ei mitään..... :3

• Älä vaan erehdy!

HUIJAUSFIRMA! pelkkä postilokero-osoite, puhelinnumeroa ei löydy numeropalvelusta, ei netti sivuja, ei oikeaa sähköposttiosoitetta, älkää menkö lankaan.....

Kuluttajasuojalaki 6 luku 8§
        Elinkeinonharjoittajan tai tämän asiamiehen on kotimyynnissä luovutettava kuluttajalle kotimyyntiasiakirja. Kotimyyntiasiakirjan on oltava kauppa- ja teollisuusministeriön vahvistaman kaavan mukainen!

Kuluttajasuojalaki 2 luku 6§
        Markkinoinnissa ei saa tarjota kulutushyödykkeitä toimittamalla niitä kuluttajille ilman nimenomaista tilausta ja edellyttämällä kuluttajalta maksua, hyödykkeen palauttamista tai säilyttämistä taikka muuta toimenpidettä!

• Jos ei ole tilausta

Kuluttajan ja yrittäjän välinen kauppa on kuluttajansuojalain 6 luvun 3 §:ssä tarkoitettua kotimyyntiä, mikäli se tapahtuu muualla kuin elinkeinonharjoittajan tai yrityksen liiketiloissa.
      Kuluttajalla on oikeus saada etämyyntikaupasta vahvistus. Vahvistuksen on oltava jossakin pysyvässä muodossa, esimerkiksi postitse lähetettynä kirjeenä tai tietokoneelle tallennettavassa muodossa. Vahvistuksessa on oltava tieto kaupan keskeisistä sopimusehdoista.
      Jos vahvistus ei sisällä kaikkia tarvittavia tietoja, oikeutesi peruuttaa kauppa pitenee normaalista 14 päivästä kolmeen kuukauteen. Jos et saa lainkaan vahvistusta, sopimus ei ole sitova ja voit perua kaupan.
      Tilaamatta lähetetyt tuotteet:
      Yrityksellä on näyttövelvollisuus siitä, että tilaus on tehty ja sen sisältö vastaa sovittua, esim. puhelinmyyjän myyntipuheita. Voit peruuttaa kaupan, jos yritys ei pysty näyttämään toteen, että tilaus on tehty ja se vastaa sovittua.
      Tilaamatta toimitettuja tavaroita ei tarvitse maksaa, palauttaa tai edes säilyttää. Käytännössä kannattaa heti ottaa yhteyttä yrityksen asiakaspalveluun, jos yritys lähettää tavaran tai tilausvahvistuksen tuotteesta, jota ei ole tilattu. Näin vältyt laskutukselta ja muilta jälkitoimilta.
      Kuluttajalle tapahtuvasta koti- ja etämyynnistä säädetään kuluttajasuolain (38/1978) 6 luvussa. Kuluttaja-asiamies on vahvistanut ohjeet kotimyynnistä. Kotimyynnissä ostajalle tulee antaa kauppa- ja teollisuusministeriön vahvistaman kaavan (KTM:n asetus 406/2001) mukainen kotimyyntiasiakirja

• Persikkatyttö

Itse sain Step by Step -sukat ja joku toinen tuote pitäisi olla vielä tulossa. On mennyt tosi kauan, sukkien kanssa meni yli kuukausi ja toinen tuote on vielä saapumatta. Ei ole mitään postikuluja tms.
      Mitä nyt selasin näitä sivuja niin pieni kauhistus nousi pintaan että saankos sitä peruttua nyt lainkaan. Siinä vaiheessa alkoi tulla hätä kun huomasi, ettei ole nettisivuja olemassa lainkaan eikä laskusta tms. löytynyt sähköpostiosoitetta.

Kello on juuri nyt n. 11:30 ja soitin ihan pari minuuttia sitten tuonne asiakaspalvelunumeroon (09-32961446), piti odotella joku 3-4 minuuttia ja pari kertaa miesääni ilmoitti että pahoittelut ruuhkasta, sitten nainen vastasi ja kysyi asiaani. Totesin että tahtoisin perua ettei tule enää enempää tilauksia, ei tarvinnut kuin ilmoittaa asiakasnumero laskusta. Nainen kysyi että joku toinen tuote on vielä tulossa, mutta hän perui senkin joten ei tarvitse enää soittaa uudelleen nyt kun soitin jo valmiiksi (piti odottaa vain tuo eka lasku että saa sen asiakasnumeron).

Melko pienellä vaivalla tästä selvisin ja ihan hyväthän sukat nuo on :) mutta en suosittele ottamaan riskiä, jos joutuu käymään läpi samoja ongelmia kuin jotkut kuulostavat käyneen (esim. pitkät odotusajat puhelimessa ja puhelinlaskua kertyy).
      Tulipahan tämäkin koettua, sinänsä tässä ei ollut ongelmaa mutta pyrin vastedes välttämään "ilmaisia puhelintuotteita" jottei synny vastaavaa vaivaa ja (turhaa?) pelkoa siitä, ettei saakaan peruttua.

• Sekavin fiiliksin

Itselleni tuli tuossa tuokokuun viimeinen päivä soittoa, jossa tarjottiin prestigen alushousuja sekä blackstonen sukkia. Tänään nämä sitten tulivat postissa ja peruin molemmat lähetykset samantien soittamalla aiemman kirjoittajien laittamaan numeroon.

Suoraan sanottuna hävettää, että ylipäätänsä lähdin koko juttuun mukaan ja toivon todellakin, että tämä oli sitten varmasti tässä. Hieman epäluuloinen olo on, koska heillä ei ollut mahdollisuutta laittaa edes kirjallista vahvistusta sähköpostitse kaupan peruuntumisesta kun sitä heiltä kysyin. Mutta, itse olen tehnyt nyt sen mitä tässä tilanteessa voi tehdä ja toivottavasti ei tarvitse mennä kuluttajanasiamiehen pakeille.

Ja kuten aiemmin sanottu, välttäkää näitä ja varsinkin jos tuntemattomattomasta numerosta soitetaan, älkää edes vastatko.

• Lankaan mennyt

Sain tänään soiton, jossa mieshenkilö kysyi, haluaisinko näytepakkauksen alushousuista ilmaiseksi. Paketista ei peritä edes postikuluja. Kiireessä suostuin ja nyt kaduttaa. Samalla liityin heidän jäsenekseen, mutta jäsenyyden voi kuuluemma helposti peruuttaa soittamalla näytepaketin mukana tulevaan puhelinnumeroon. Puhelu nauhoitettiin. Osaisiko joku samaan lankaan mennyt ja paketin jo saanut kertoa, mistä yrityksestä on kysymys ja mihin puhelinnumeroon voi ottaa yhteyttä.

• jpk5

Tämähän on hieno juttu kun alkkareita tulee kohtuu edullisesti esim. 1 vuoden ajan. Niin eipä tarvi pitkään aikaan ostella näitä. Erittäin hieno tapa näin jokaisen tarpeeseen. Sittenhän tuon voi perua kun ei enää tarvi lisää.

• tällainenkin

Itselle tuolta kanssa soitettu, pakettia vielä odotellaa, myös step by steb sukat ja infinity aloituspaketista ovat soittaneet ja tulleet nyt postista. Huomenna soittelemaan asiakaspalveluun ja perumaan/lopettamaan asiakkuus.

• Huijjjjattu

Minulle soitti eilen mies joka sai minut suostumaan tilaamaan ilmaiset hipsterit ja bokserit. Heti puhelun jälkeen kadutti kun suostuin ja menin lukemaan netistä kokemuksia... huonoja kokemuksia ihmisillä...huoh... ahistaa!
      Lupasi että kahden viikon kuluessa voin irtisanoutua ja ei velvoita mihinkään..
      Firman nimestä ei selvää saanut, niin epäselvästi sanoi sen ja en älynnyt että olisin pyytänyt tavaamaan sen :D
      Soitin äsken asiakaspalveluun Westerfieldiin, oletan siis että kyseinen firma hujasi minuakin. Täällä nainen sanoi samaa että kun paketit tulee niin soita sitten ja ilmoita asiakasnumerot niin irtisanominen sillä selvä. Kira´jallisena irtisanomisia ei saa heiltä. Kuulema kolme viikkoa että menee paketin tulo suomeen tämä nainen sanoi että paketti tulee hollannista mutta eilinen puhelinmyyjä sanoi että paketti tulee sveitsistä!!!!!!!!!!!!
      Nyt on huijattu olo todellakin!

• VEDÄTYSTÄ

Ei todellakaan ole asiallista myyntiä steb by steb firmalta.Joitain kuukausia sitten minulle tarjottiin ilmainen sheiveri-pakkaus puhelimitse.Minulle kerrottiin että soittamalla annettuun numeroon ,lähetyksen saavuttua, mitään jatkotoimenpitetä ei tulisi.Toimin sovitusti ja sanoin etten tilaa mitään.
      Kuitenkin jonkin ajan kuluttua tuli postilähetyksenä sukat ja n.20euron lasku.Soitin jälleen annettuun numeroon josta ystävällinen mies kertoi että tilaus on peruttavissa viemällä lähetys postiin ja laittamalla annettu numero lähetyksen päälle.
      Millään ei mieshenkilölle nyt mene perille että meillä ei ole täällä sellaista "sukkien kuljettelu"- palvelua joka velvoittaisi kyseisen firman tilaamattomia tuotteita hakemaan postista ja viemään takaisin.Tänään tuli muistutuslasku ja jälleen tänään keskustelin mieshenkilön kanssa joka kovin kovapäiseltä asian ymmärtämisen suhteen vaikutti.Maksua eikä sukkakuljetuksia täältä tule.Viemme asian sitten oikeustoimien kautta eteenpäin jos ei muuten mene jakeluun.Vedättävät varmasti monia hyväuskoisempia ihmisiä ja vanhuksia.Iljettävän epärehellistä pakkomyyntiä.

Älkää lähteko kyseisen firman "sukkaleikkeihin" mukaan.Jos pakolla sukkia tms lähettelevät ÄLKÄÄ PALAUTTAKO TAI MAKSAKO!!!

• onnellinen loppu

Itse haksahdin MMBG:n Precious Underwear ilmaisnäytteisiin reilu kuukausi sitten. Ilmaiskappaleiden tilaaminen tietty liitti kerhoon, jossa pöksyjä lähetään tietyin väliajoin. Tänään tuli paketit ja sain hetken odottelun jälkeen puhelimella peruttua tulevat paketit. Onneksi ei käynyt pahemmin, hiukan kyllä hermostutti odotella tämä aika.

• emppu h

Pari päivää sitten soi känny, pysäytin pyörän.
        Näytössä oli Puh, siis näkymätön soittaja.
        Tällaisia puheluita ei ole tullut vuosiin.
        Olen tehnyt puhelinmarkkinoinnin kiellon, mutta siitä on aikaa.

Ajattelin yhteydenoton olevan jotain tärkeää. Mutta toisessa päässä olikin joku Tarja jostakin OY:sta, ja sanoi että hän ei myy mitään vaan lähettää ilmaisen lahjan. Nainen puhutteli minua useaan otteeseen etu ja sukunimellä.
        Sanoin, etten ota vastaan mitään ilmaista, piilonumerosta soittavalta ja varsinkaan pelkän etunimen manitsevalta. Toisessa päässä ei olisi haluttu uskoa kieltäytymistäni.
        Piti sanoa aika pahasti ennen kun uskoi kuusikymppistä ukkoa.

Tiedoksi kaikille: Maksuton puhelinmarkkinoinnin kielto löytyy numerosta 0600-13404. Automaattinen puheen tunnistin opastaa numerosta. Yksi- kyllä- riittää kolmeksi vuodeksi eteenpäin. Tapahtuma päivittyy ajallaan, eikä tyhjänpäiväisiä puheluita tule.
        Minun kolme vuotta kestänyt markkinointikielto oli umpeutunut. Siksi tämä tyrkytyspuhelu.

• heidi

No mitäs pahaa tuossa nyt oli? Sait ilmaiset alushousut.

Mä oon kans joskus ottanu ilmaiset alushousut ja sukat. Ne oli ihan hyvät ja otin vielä muutamat maksulliset ku oli suht halpoja. Sen jälkeen peruin tilauksen jouduin jonottaa ehkä 5 minuuttia. Mä oon ihan tyytyväinen. Mä en ymmärrä mikä täs on joillekkin niin vaikeeta.

• Sini_silmäinen

Lankesinpa minäkin koskapa tivattuani myyjältä (MMBG AB) sain lupauksen että aliesti Tekstin maksimimäärä 5000 merkkiä
      ushousunäytteen vastaanottaminen ei edellytä yhtään mitään toimenpiteitä, peruutuksia tai muutakaan.Haluavat vain näin tiedoksi että näin upea tuote on olemassa!
      No, kului runsas kuukausi kunnes eilen tuli kaksi pakettia. Toisessa yhdet alkkarit (hyvin tavalliset), toisessa yllärinä jotain ihme pillerietä Apple Cider Vinegar chrome. Ei ollut halaistua sanaa tällaisesta puhelussa. Ja olinkin nyt jäsen ja molemmat tuottet tulevat jatkossa automaattiyesti ellen erikseen peru. Maininta että voi irtisanoa jäsenyytensä löytyi, samoin yksi puhelinnumero, ei nettiosoitetta.Jonotin n 10 min. Irtisanominen otettiin vastaan tyynesti mutta kertomani puhelun kulku ei kuulema joko ole totta tai sitten niin ei saisi olla. Sanoi tarkistavansa puhelunauhotteen. Olipa taas opetus vaikka vähällä pääsinkin. Toki sain yhdet tavanomaiset alkkarit ilmaiseksi ja pillereitä joita en suuhuni laita.

• Lazu

Minulle tuli viime perjantaina (29.11.2013) paketti jota en ole tilannut, mutta en avannut pakettia, vaan lähetän sen sellaisenaan takaisin otan kuitenkin yhteyden poliisiin ja pyydän postista kuitin, että olen lähettänyt kyseisen paketin takaisin, niin saa nähdä kuinka kyseisen yrittäjää leikkivän hepun/heppujen käy ? !

• helpotus

Soitin äsken tuonne Westerfieldin asiakaspalveluun 09 32961446 (ilmainen numero) ja jonotin noin kaksi minuuttia jonka jälkeen siellä vastasi oikein asiallinen asiakaspalvelija. En edes tiennyt oliko ilmainen paketti tulossa heiltä, kun en typeryttäni muistanut kysyä firman nimeä ottaessani näytepakettia vastaan, mutta sieltä sitten nimen avulla löysi että sieltähän ne sukat ja hipstersit on lähteny. Noin 3 viikkoa olen pakettia nyt odottanut ja mies puhelimessa sanoi että vielä noin 1-1,5 viikkoa niin paketin pitäisi saapua. Paketti tulee siis hollannista. Ja postikulujakaan ei tarvitse maksaa. Samaan numeroon voi sitten soittaa ja perua tilauksen mikäli tuotetta ei halua enää uudestaan. Kaikki hyvin loppu hyvin. Älkää siis ihmiset panikoiko mikäli tuotteen saapumisessa kestää kauan. Itse meinasi mennä jo paniikin puolelle. Onneksi täältä löytyi tuo numero. Kiitos siitä!

• alma2

Ei maksanu pakeeti mitään ja oli helppo irtisanoa. Ainoastaan joutu oottaan jonossa 10min ennenku vastas.

• Tuula581

Vaarallista leikkiä kun myyjä antaa kuvan, että tulee näytekappaleet. Sanoin, että en halua kun pitää sitten perua. Myyjä vakuutti ettei mitään velvoitteita. Tänään tuli ja kun luin paperit ja laskun läpi, niin jos en peru alkaa tavaraa tulla niin kauvan kunnes perun tilauksen. Soitin numeroon joka ei vatannut tuntiin vaan soitti odotus musiikkia. Ääni kertoi välillä, että viimeinen peruutus päivä lukee laskussa. Todella kuumottavaa.....kun ei saa ketään kiinni. Kyllä harmittaa.Toivotaan että olis joku sähköposti osoite joka on voimassa. Täytyy vielä soittaa......

• vierailija4
        Tuula581 kirjoitti:

Vaarallista leikkiä kun myyjä antaa kuvan, että tulee näytekappaleet. Sanoin, että en halua kun pitää sitten perua. Myyjä vakuutti ettei mitään velvoitteita. Tänään tuli ja kun luin paperit ja laskun läpi, niin jos en peru alkaa tavaraa tulla niin kauvan kunnes perun tilauksen. Soitin numeroon joka ei vatannut tuntiin vaan soitti odotus musiikkia. Ääni kertoi välillä, että viimeinen peruutus päivä lukee laskussa. Todella kuumottavaa.....kun ei saa ketään kiinni. Kyllä harmittaa.Toivotaan että olis joku sähköposti osoite joka on voimassa. Täytyy vielä soittaa......

'[email protected]' Tuossa osoitteessa peruin tilauksen ja vahvistus sieltä tuli vuorokaudessa peruutuksesta/irtisanomisesta. Itse yritin myös tuloksetta soittaa.. huh helpotus. Ei tarvi enää sekaantua

• Vähän rage

Ihmiset, lakatkaa paineilemasta täst asiasta! Westerfieldin ja MMBG:n aspa-numerot toimii kyllä, malttakaa ny vaa odottaa hetki siin puhelimen pääs, niihinhä vastataa soittojärjestykses ettekä te nyt varmaa oo ainoita soittajia. Ja mitä ku kattoo noit vanhoi kirjotuksii, ettei voi peruu soitol, ni heijä aspa rempattii kokonaa syksyl 2013, et kyl se homma nyt ainaki toimii, jos enne ei. Ja joo, itse olen lähettelemässä näit tutustumispaketteja, joten tiiän kyl, mite homma toimii. Ja jos mietitte mitä soitto maksaa, ni on iha palvelumaksuttomat numerot ja niinku tiiätte, 09-alkuset eli vaa paikallispuhelinhinta. Ja itseki maanantaina soitin ja peruin oman tilaukseni ja 20 sekkaa kuuntelin musaa ja 30s ni olin saanu kaks tuotet peruttuu ja se oli sitte sillä selvä. Ärsyttää lukee ja kuunnella näit ininöi, ku monet on vaa malttamattomii ja näköjää vähä jänishousui. -.-

• ex asiakas

olet ilmeisesti Westfieldin kirjoilla.

• Ovela

Minä otin vastaan tarjouksen ja tosiaan ei tarvinnut maksaa toimituskuluja. Alusvaatteet ei vain todellakaan vastanneet odotuksia, joten peruutan tilauksen ennen kuin itään joutuu maksamaan!

• kisss2

Nostan täm

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe