Kuka sen on perustanut.Ja teillähän ei ole kirkkoja olen niin käsittänyt,onko oikein? tapaatteko toisia uskovia kuinka useasti.Onko siellä mukana lapsia ja onko niillä omia kerhoja niinkuin luterilaisilla.Onko kokouksissa vai sanotaanko niitä kokouksiksi laulua tai jotain musiikia.Pitääkö siitä uskosta kertoa muille(mä oon ujo)enkä haluis saarnata,mutta olen eronnu äsken kirkosta ja nyt haen jotain uutta missä vois jutella Raamatun asioista.Mä en tunne kovin hyvin Raamattua joten opetetaanko teillä sitä.Maksaako Helluntailaisuus jotakin.
Minkälainen on Helluntailainen uskonto
20
2933
Vastaukset
- leahim
helluntailaisuus ja kultismi yleensä,
maksaa yhtäpaljon
kun sinun sielusi!- JUMALAN LAPSI
Kirkosta alunperin eronnu koska kirkossa ei noudateta raamatunopetusta. Niinkuin on sanassa esim. lapsikastetta ei ole raamatussa mainittu. Ei puhuta armolahjoista eikä PYHÄSTÄHENGESTÄ, UUDESTISYNTYMISESTÄ. Alunperin norjasta tuli suomeen joskus 1904 muistaakseni.Onhan meillä kirkot nimi vaan Betania, Saalem tai Helluntaiseurakunta. Lapsille on toimintaa pyhäkouluja, lastenleirejä. Nuorille omat toiminnat. Nuorten iltoja sun muuta. Tavataan toisia uskovia se riippuu miten aktiivisesti itse haluaa toimia. Kokouksia on ainakin meidän seurakunnassa aika paljon. Jokaisella paikkakunnalla toimii nuorten ja lasten jutut enemmän ja vähemmän jokaisessa on kuitenkin jotain järjestetty. Lapset saa tietenkin olla kokouksissa mukana. Eikä lasten tarvii istua paikoillaan vaan saavat myös liikkua kokouksen aikana. On yhteistä laulua, yksin ja kuorolauluja. Iloista ja reipasta on musiikki ja kaunista. On myös soittimia mukana. Pastori saarnaa ja todistuksia on, mutta ei ole pakko todistaa. Kaikki on vapaata. Raamatunsanaa opetetaan koska usko perustuu raamatunsanaan. Välillä on raamattutunteja. Ei maksa mitään vapaaehtoinen uhri kerätään niinkuin kirkossa. Kyllä siellä ujous häviää ja ystäviä löytyy. Käy katsomassa omanpaikkakuntasi seurakunnassa minkälaista on ei välttämättä eka tai muutama käynti vielä anna sitä mitä toivot. Toisilla eka kerta on jo kuin tulis kotiin. Olemme kaikki uskovat sisaria ja veljiä keskenämme. Tervetuloa uskovien joukkoon. JEESUS sinua siunatkoon ja antakoon kodin jostakin seurakunnasta.AMEN
- noudata Raamatun
JUMALAN LAPSI kirjoitti:
Kirkosta alunperin eronnu koska kirkossa ei noudateta raamatunopetusta. Niinkuin on sanassa esim. lapsikastetta ei ole raamatussa mainittu. Ei puhuta armolahjoista eikä PYHÄSTÄHENGESTÄ, UUDESTISYNTYMISESTÄ. Alunperin norjasta tuli suomeen joskus 1904 muistaakseni.Onhan meillä kirkot nimi vaan Betania, Saalem tai Helluntaiseurakunta. Lapsille on toimintaa pyhäkouluja, lastenleirejä. Nuorille omat toiminnat. Nuorten iltoja sun muuta. Tavataan toisia uskovia se riippuu miten aktiivisesti itse haluaa toimia. Kokouksia on ainakin meidän seurakunnassa aika paljon. Jokaisella paikkakunnalla toimii nuorten ja lasten jutut enemmän ja vähemmän jokaisessa on kuitenkin jotain järjestetty. Lapset saa tietenkin olla kokouksissa mukana. Eikä lasten tarvii istua paikoillaan vaan saavat myös liikkua kokouksen aikana. On yhteistä laulua, yksin ja kuorolauluja. Iloista ja reipasta on musiikki ja kaunista. On myös soittimia mukana. Pastori saarnaa ja todistuksia on, mutta ei ole pakko todistaa. Kaikki on vapaata. Raamatunsanaa opetetaan koska usko perustuu raamatunsanaan. Välillä on raamattutunteja. Ei maksa mitään vapaaehtoinen uhri kerätään niinkuin kirkossa. Kyllä siellä ujous häviää ja ystäviä löytyy. Käy katsomassa omanpaikkakuntasi seurakunnassa minkälaista on ei välttämättä eka tai muutama käynti vielä anna sitä mitä toivot. Toisilla eka kerta on jo kuin tulis kotiin. Olemme kaikki uskovat sisaria ja veljiä keskenämme. Tervetuloa uskovien joukkoon. JEESUS sinua siunatkoon ja antakoon kodin jostakin seurakunnasta.AMEN
ohjeita?
Synti kuiskii väärintekijän sydämessä niin ettei hän enää pelkää Jumalaa.
Synti kiehtoo hänen silmänsä niin ettei hän näe eikä vihaa vikojaan. - Anonyymi
JUMALAN LAPSI kirjoitti:
Raamatussa mainitaan kerran kirkkosana muuten koko kirjassa puhutaan vain seurakunnista.
- Sam Andreevitsh
Kiitos kysymyksistä. Tässä joitain lyhyehköjä vastauksia. Itse olen käynyt helluntaiseurakunnissa yli 35 vuotta.
>>> Kuka sen on perustanut.
Ei voi varsinaisesti puhua perustajahenkilöstä. Nykyinen ns. helluntailaisuus syntyi noin 100 vuotta sitten, kun eri puolilla maailmaa etsittiin suurempaa Jumalan Pyhän Hengen vaikutusta elämässä. Varsinkin Jumalan vastaukset tähän etsintään Los Angelesissa v. 1906 olivat yhtenä alkuna nykyiselle "helluntailiikkeelle".
>>> Ja teillähän ei ole kirkkoja olen niin käsittänyt, onko oikein?
Nykyään joillain paikkakunnilla kokoontumishuoneistoja kutsutaan myös kirkoiksi. Yleensä on puhuttu rukoushuoneista. Jossain nimitetään temppeleiksi. Mutta tämä nimikysymys ei ole olennainen asia.
>>> Tapaatteko toisia uskovia kuinka useasti.
Henkilökohtaisia ja paikkakuntakohtaisia eroja on aika paljon. Pienemmillä paikkakunnilla "virallisia" kokoontumisia seurakunnalla on ehkä kaksi kertaa viikossa. Suuremmilla paikkakunnilla selvästi enemmän. Sitten tietysti on paljon eroja siinä, kuinka paljon uskovat tapaavat toisiaan virallisten kokoontumisten ulkopuolella.
>>> Onko siellä mukana lapsia ja onko niillä omia kerhoja niinkuin luterilaisilla.
Lapsia on mukana. Paikkakuntakohtaiset erot ovat tietysti suuria. Kerhoja tai pyhäkouluja saattaa olla pienienkin paikkakuntien seurakunnissa. Kaikissa seurakunnissa ei kuitenkaan ole, jos ei ole ketään, joka ottaisi asiasta vastuun.
>>> Onko kokouksissa vai sanotaanko niitä kokouksiksi laulua tai jotain musiikia.
Musiikkia ja laulua on. Joskus helluntailaisia on kuulemma nimitetty jopa laulavaksi herätysliikkeeksi.
>>> Pitääkö siitä uskosta kertoa muille (mä oon ujo) enkä haluis saarnata, mutta olen eronnu äsken kirkosta ja nyt haen jotain uutta missä vois jutella Raamatun asioista.
Ei varmaan pakko ole kertoa. Hienointa tietysti olisi, jos kokisi sellaisia Jumalan tekoja, ettei voisi olla niistä kertomatta. Tulisi Jumalan vaikuttama sisäinen pakko. Voi tosin olla, että menneinä vuosikymmeninä uskostaan kertomisesta on puhuttu paljon enemmän kuin nykyään, minkä jotkut saattoivat kokea jopa ahdistavana. Toivoisin kuitenkin, että nykyään enemmänkin puhuttaisiin, kuitenkin siten, että se ei aiheuttaisi vääränlaisia paineita ihmisille.
>>> Mä en tunne kovin hyvin Raamattua joten opetetaanko teillä sitä.
Opetetaan kyllä, mutta seurakunnittain voi olla eroja sen suhteen, miten tämä opetus tapahtuu. Enimmäkseen kuitenkin seurakunnan yhteisissä kokoontumisissa. Opetustavat varmasti vaihetelevat. Itse näkisin parhaaksi sellaisen opettamisen, jonka kautta ihminen tulee todella aidosti tuntemaan Jumalan henkilökohtaisesti, oppii tuntemaan oman asemansa Jumalan lapsena, alkaa tehdä sellaisia asioita joita Jumala haluaa hänen tekevän. Tässä Raamatun opetus on yhtenä tärkeänä osana, mutta ei ainoana. Jumala opettaa asioita itsestään myös esim. erilaisten kokemusten kautta.
... Ja sitten helluntaiseurakunnissa aika usein kannustetaan ihmisiä lukemaan itse Raamattua.
>>> Maksaako Helluntailaisuus jotakin.
Ei varsinaisesti. Seurakuntien talous perustuu vapaaehtoisiin, kokoontumisten yhteydessä kerättäviin rahalahjoituksiin. Kukaan ei pysty tarkkailemaan, kuinka paljon joku kolehtihaaviin rahaa laittaa. Itse en laita läheskään joka kerta (ei ole edes käteistä mukana läheskään joka kerta). Sitten kun laitan, niin voin laittaa enemmänkin. Joissain seurakunnissa kuitenkin opetetaan kymmenysten antamisesta, mutta tässä asiassa helluntaiseurakunnissa ei ole mitään yhtenäistä linjaa. Jotkut ovat sitä mieltä, että kymmenysten antaminen kuuluu uskovalle, jotkut toiset taas ovat sitä mieltä, että ei ole mitään tiettyä summaa, joka pitäisi antaa. Ja niistä, jotka eivät opeta olevan mitään tiettyä summaa, osa ajattelee, että uhraaminen alkaa vasta kymmenysten jälkeen, ja osa taas haluaa, ettei kymmenysten antamisesta juuri opetettaisi.
Mutta: tervetuloa/tervemenoa vain tutustumaan! Täydellistä joukkoa ei tietenkään pidä odottaa. Mutta toivottavasti voisit kokea aitoa Jumalan läsnäoloa. - L******lle
Suomalainen helluntaiherätys tänään:
- on rekisteröitynyt Vapaakirkon tapaan kirkkokunnaksi nimeltään "Helluntaikirkko" eli muutamat seurakuntarakennukset ovat nimeltään Helluntaikirkkoja
- yhteys muihin uskoviin on nykypäivää sekä yksilö- että seurakuntaelämässä, tässä esimerkki: http://www.hyvinkaanseurakunta.fi/ajankohtaista/tapahtumakalenteri/2599/yhteiskristillinen_tilaisuus_helluntaiseurakunnassa
- Helluntaiherätyksen musiikkitarjonta on monipuolista, tässä 2 esimerkkiä:
http://www.google.fi/#hl=fi&q=reijo ikonen you tube&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=24eac5ecc6f2f2ba
http://www.youtube.com/watch?v=pdoZvhsERg8
- jokaisessa Suomen kaupungissa on helluntaiseurakunta. Mene rohkeasti kuuntelemaan ja tutustumaan.
- Helluntaiherätys on kristillinen kirkkokunta ja tunnustaa apostolista uskontunnusta, joka pohjautuu yksin Raamattuun
- Helluntaiherätyksellä ei ole veronkanto-organisaatiota. Seurakuntien toiminta rahoitetaan vapaaehtoisuuteen perustuvalla avustamisella- Sari K
vastaajille.Joku väitti että te ette vastais mihinkään mutta mä sain ja olen tyytyväinen kun kerroitte.
- merihukka
Sari K kirjoitti:
vastaajille.Joku väitti että te ette vastais mihinkään mutta mä sain ja olen tyytyväinen kun kerroitte.
Lyhyistä aloituksen kommenteista päätellen aloittaja on ajatteleva ihminen.
Sanoit hiljan eronneesi evl kirkosta. Ehkä olisi hyödyllistä pitää välillä tutkimustauko kuin rynnätä suoraan johonkin toiseen kirkkokuntaan.
Suomi 24 palstoilla pääset tutustumaan yleisimpien Suomessa olevien uskonjärjestöjen oppeihin. Siinä ohessa voisit lukea raamatun vaikkapa kokonaan ja verrata sitä palstan uskovien kantoihin.
Sitten voisit miettiä raamatun aikoja ja yhteyksiä aikalaiseen historiaan ja silloin vallitseviin aatteellisiin virtauksiin.
Mikäli olet nuori, kerkiät olla uskonjärjestöissä vuosikymmeniä, jos siltä sitten tuntuu. Myös ei ole synti tutustua ateistiseen kirjallisuuteen ja filosofiaan.
Yleinen maailman ja todellisuuden (myös historiallinen) ymmärtäminen ei ole syntiä.
Sitten kun tai jos menet uskontoon mukaan, raamattu ja useimmat uskonjärjestöt polkevat lokaan yleisen tiedon turhana tai jopa vahingollisena. Näin tässä väliaikana saisit tuntumaa reaaliseen maailmaan, jossa itsekukin kuitenkin elämme. - tietäväisempikuinsin
merihukka kirjoitti:
Lyhyistä aloituksen kommenteista päätellen aloittaja on ajatteleva ihminen.
Sanoit hiljan eronneesi evl kirkosta. Ehkä olisi hyödyllistä pitää välillä tutkimustauko kuin rynnätä suoraan johonkin toiseen kirkkokuntaan.
Suomi 24 palstoilla pääset tutustumaan yleisimpien Suomessa olevien uskonjärjestöjen oppeihin. Siinä ohessa voisit lukea raamatun vaikkapa kokonaan ja verrata sitä palstan uskovien kantoihin.
Sitten voisit miettiä raamatun aikoja ja yhteyksiä aikalaiseen historiaan ja silloin vallitseviin aatteellisiin virtauksiin.
Mikäli olet nuori, kerkiät olla uskonjärjestöissä vuosikymmeniä, jos siltä sitten tuntuu. Myös ei ole synti tutustua ateistiseen kirjallisuuteen ja filosofiaan.
Yleinen maailman ja todellisuuden (myös historiallinen) ymmärtäminen ei ole syntiä.
Sitten kun tai jos menet uskontoon mukaan, raamattu ja useimmat uskonjärjestöt polkevat lokaan yleisen tiedon turhana tai jopa vahingollisena. Näin tässä väliaikana saisit tuntumaa reaaliseen maailmaan, jossa itsekukin kuitenkin elämme."Sitten kun tai jos menet uskontoon mukaan, raamattu ja useimmat uskonjärjestöt polkevat lokaan yleisen tiedon turhana tai jopa vahingollisena. Näin tässä väliaikana saisit tuntumaa reaaliseen maailmaan, jossa itsekukin kuitenkin elämme. "
- stop tykkänään, naurettava väite tuo.
Olen ollut herätyskristillisten eri ns seurakuntien toimntaa seuraamassa kymmeniä vuosia ja voin sanoa, että puhut vastoin totuutta, vastoin parempaa tietoa.
Ei yleistä tietoa vastaan ole kukaan, en ole kenenkään kuullut tuollaista opettavan missään. Lopeta lörpötys.
- Helluntaiystävä
alkoi Asuzakadulta Los Anglesesista 1900 luvun alussa alkaneesta Pyhän Hengen vuodatuksesta.
http://www.tulta.net/NRK/NRK094.htm- merihukka
Palstan viestien perusteella helluntailiike edustaa evl kirkkkoon nähden taantumuksellista linjaa.
Ihanne on elinikäinen pakkoavioliitto, seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kieltäminen, naispappeuden esittäminen synniksi.
Uskon sisällössä usko on kaikki. Uskoon uskova saa palkkioksi taivaspaikan ja hän on syntivapaa. Se merkitsee kerran uskoon tultua automaattista lahjapalkkiota, kuoleman jälkeen tosin. Helluntailaisen ei tarvitse tehdä muuta kuin uskoa. Hyveellinen elämä ja sen edellyttämät teot eivät merkitse mitään. Usko on kaikki. Helluntailiike ei halua matkia paavinkirkon tai juutalaisuuden edellyttämiä hyviä tekoja.
Liittymällä helluntailiikkeeseen saa sanoa hyvästit ihmisoikeuksien puolustamiselle. Ne ja jäsenyys ovat sovittamattomat.
Tosin, oletan, jäsenjoukoissa on myös niitä, jotka haluaisivat reaalisen näkemyksen nykymaailmaan.
Järjestöjä leimaa salakähmäisyys ja ylhäältä johtaminen. Herätysliikkeessä ei ole varsinaisesti johtoelintä, mutta yksittäiset jäsenet ja seurakunnat ovat tiukasti "salaperäisen johtoelimen" kytkyssä.
Uutta jäsentä paapotaan hetken aikaa. Kun jäsen on tiiviisti mukana, hänet karsinoidaan, tarkkaillaan ja vedetään satojen helluntaisääntöjen verkkoon. Jos jäsenelle tulee vaikeaa tai hän jostain syystä ottaa eroa liikkeeseen, alkaa jäätävä henkinen kiusaaminen. Tällaiseen tilanteeseeen voi joutua, jos opillisesti on yhdenkin sanan verran pielessä.
Tällaiseen johtopäätökseen voi tulla jo parin kuukauden viestiketjujen lukemisen jälkeen. - Kosminen nauraja
merihukka kirjoitti:
Palstan viestien perusteella helluntailiike edustaa evl kirkkkoon nähden taantumuksellista linjaa.
Ihanne on elinikäinen pakkoavioliitto, seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kieltäminen, naispappeuden esittäminen synniksi.
Uskon sisällössä usko on kaikki. Uskoon uskova saa palkkioksi taivaspaikan ja hän on syntivapaa. Se merkitsee kerran uskoon tultua automaattista lahjapalkkiota, kuoleman jälkeen tosin. Helluntailaisen ei tarvitse tehdä muuta kuin uskoa. Hyveellinen elämä ja sen edellyttämät teot eivät merkitse mitään. Usko on kaikki. Helluntailiike ei halua matkia paavinkirkon tai juutalaisuuden edellyttämiä hyviä tekoja.
Liittymällä helluntailiikkeeseen saa sanoa hyvästit ihmisoikeuksien puolustamiselle. Ne ja jäsenyys ovat sovittamattomat.
Tosin, oletan, jäsenjoukoissa on myös niitä, jotka haluaisivat reaalisen näkemyksen nykymaailmaan.
Järjestöjä leimaa salakähmäisyys ja ylhäältä johtaminen. Herätysliikkeessä ei ole varsinaisesti johtoelintä, mutta yksittäiset jäsenet ja seurakunnat ovat tiukasti "salaperäisen johtoelimen" kytkyssä.
Uutta jäsentä paapotaan hetken aikaa. Kun jäsen on tiiviisti mukana, hänet karsinoidaan, tarkkaillaan ja vedetään satojen helluntaisääntöjen verkkoon. Jos jäsenelle tulee vaikeaa tai hän jostain syystä ottaa eroa liikkeeseen, alkaa jäätävä henkinen kiusaaminen. Tällaiseen tilanteeseeen voi joutua, jos opillisesti on yhdenkin sanan verran pielessä.
Tällaiseen johtopäätökseen voi tulla jo parin kuukauden viestiketjujen lukemisen jälkeen.se on parempi ajatella vaan omilla aivoillaan eikä uskoa mihinkään mielikuvitus olentoon.
Älä vaan missään nimessä liity mihinkään lahkoihin ! - JUMALAN LAPSI
Kosminen nauraja kirjoitti:
se on parempi ajatella vaan omilla aivoillaan eikä uskoa mihinkään mielikuvitus olentoon.
Älä vaan missään nimessä liity mihinkään lahkoihin !Helluntaiseurakunnasta saa erota vapaaehtoisesti, eikä kukaan pakota tulemaan takaisin. Mistä moinen kuvitelma. Jos johdetaan lukemaan ateistista kirjallisuutta ja sanotaan jos olet nuori vielä sulla on aikaa tutustua, tuollainen ajattelutapa on suoraan paholaisen syöttämää. Ei meistä kukaan tiedä milloin meidän aikamme on lähteä olipa nuori tai vanha. Jos lähtö tulee yhtäkkiä eikä ole JEESUKSEN oma kyllä pitäis tietää minne on matkalla. Mehän siunataan JUMALAN omaisuuskansaa Israelia. Rukoillaan Juutalaisten puolesta ja rakastetaan heitä. Eikä sanota hyvästi ihmisoikeuksien puolustamiselle vaan rukoillaan asioiden puolesta. Mikä salamyhkäisyys ja salaperäinen johtaja mikä ihme se on. Olemme uskossa JEESUKSEEN ja haluamme elää JUMALAN tahdon mukaan, ei se ole mitään salaperäistä. Mitä edellä on kirjoitettu on paholaisesta, paha haluaa eksyttää ihmisten kautta. Ei ole todella mitään tuollaista. RAKAS ISÄ auta harhaan joutuneita avaa heidän silmänsä JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ. Katso JUMALAN KARITSA..jOH.1:29. Joka tahtoo pelastaa elämänsä..Mark.8:34-38. Autuaita ovat ne..Matt.5:10-12. Kaikille, jotka ottivat HÄNET vastaan..Joh.1:12. Älkää rakastako maailmaa..1Joh.2: 15-17. Maailman ystävyys on vihollisuutta JUMALAA vastaan. Lähtekää pois heidän keskeltänsä..2Kor.6:17-18. Psalmi 91. Oi HERRA auta niitä jotka haluaa etsiä totuutta ettei kukaan saa eksytettyä harhaan. JUMALA ON RAKKAUS.
- Ei tullut yösijaa
mutta tuli syötyä. Kysyisin että mitenkä nämä Pyhän Hengen vuodatuksesta, olevat ihmeet ja merkit, tänä päivänä tomivat käytännössä. Kun olen seurannut näitä eri yhteisöjä. Raamattu tuntee vain yhden seusakunnan, niin näissä yhteistössä toimii ainakin yksi "armolahja"ja se on kerjäämisen lahja.
- merihukka
Ei tullut yösijaa kirjoitti:
mutta tuli syötyä. Kysyisin että mitenkä nämä Pyhän Hengen vuodatuksesta, olevat ihmeet ja merkit, tänä päivänä tomivat käytännössä. Kun olen seurannut näitä eri yhteisöjä. Raamattu tuntee vain yhden seusakunnan, niin näissä yhteistössä toimii ainakin yksi "armolahja"ja se on kerjäämisen lahja.
JUMALAN LAPSI:
" Jos lähtö tulee yhtäkkiä eikä ole JEESUKSEN oma kyllä pitäis tietää minne on matkalla. "
" Älkää rakastako maailmaa..1Joh.2: 15-17. "
" Maailman ystävyys on vihollisuutta JUMALAA vastaan. Lähtekää pois heidän keskeltänsä..2Kor.6:17-18. "
Siteeraukset ovat oikeita. Ne löytyvät raamatusta, UT:sta. Vielä sitten ihmettelette, että raamattu-uskovia pidetään höhlinä. Aivan sama linja on koraanissa. Herää kysymys, kumman jumalan taivaaseen tai helvettiin matkataan!
Ihmisten irtisanouminen joukkomitassa turmion "enkelien" opista ei ole ihme vaan normaalia itsesuojeluvaistoa. Normaaliälyinen ei halua olla tukemassa maailman tuhoamista.
Se tuhoutuu aikanaan tuhoamattakin. Tulevaa auringon "patterien" sammumista ei tarvitse palvoa tai toivoa. Niin vain aikanaan tapahtuu. Materia ei siinä leikissä katoa. Se muuttaa vain muotoaan.
Ensimmäinen siteeraus on suora pelote ja joka ei enää tepsi. "Jos et usko, kuolet". Tai oikeammin, jos et usko, saisit ikuisen elämän kidutuksessa. Tämäkö on inhimillisyyttä? Tällaisen opin edessäkö pitäisi ikänsä ryömiä ja vielä maksaa siitä. Rahan vilahtaminen uskonjärjestön kirstuun olisi välttämätön kidutukselta säästymiselle!
Viimeiset 2 siteraausta uhkuvat UT:n jumalan vihaa maailmaa kohtaan. Uskovien tulisi irtautua todellisuudesta. Minne? Vastaus: Viemään rahaa uskonjärjestön kassaan.
Uskovan tulee jakeiden mukaan vihata maailmaa. Pitäisi toivoa pikaista maailman tuhoamista. Ehkä taustalla piilee ajatus, että jos se ei suostu tuhoutumaan, tuhoutumista tulisi edesauttaa. Vaikkapa atomipommisodalla.
En osaa arvioida, mitä lahkoa edustat, mutta oppi on karmea. Se on UT:sta. UT näkee tulevaisuuden julmana ihmiskunnalle. VT:n jumala, Herra, ei tuhoa maailmaa. Se on tässä suhteessa maailmassa kiinni.
Uskon että tosiuskovista tuntuu miellyttävältä Jumalansa tulevaisuudessa suorittama maailman väivaltainen tuhoaminen ja oma kuviteltu pelastuminen kidutukselta.
Uskovat vielä ihmettelevät, jos kansalaiset nauravat heille. Menkääpä ja koettakaa jossain torilla paasata mainittujen jakeiden pohjalla.
Siteerausten oppi on mitä suurinta henkistä väkivaltaa ihmiskuntaa vastaan. Niitä ihmisiä vastaan, jotka haluavat elää ja rakentaa rauhan maailmaa ja joilla ei tuhoaminen ole mielessä. - JUMALAN LAPSI
merihukka kirjoitti:
JUMALAN LAPSI:
" Jos lähtö tulee yhtäkkiä eikä ole JEESUKSEN oma kyllä pitäis tietää minne on matkalla. "
" Älkää rakastako maailmaa..1Joh.2: 15-17. "
" Maailman ystävyys on vihollisuutta JUMALAA vastaan. Lähtekää pois heidän keskeltänsä..2Kor.6:17-18. "
Siteeraukset ovat oikeita. Ne löytyvät raamatusta, UT:sta. Vielä sitten ihmettelette, että raamattu-uskovia pidetään höhlinä. Aivan sama linja on koraanissa. Herää kysymys, kumman jumalan taivaaseen tai helvettiin matkataan!
Ihmisten irtisanouminen joukkomitassa turmion "enkelien" opista ei ole ihme vaan normaalia itsesuojeluvaistoa. Normaaliälyinen ei halua olla tukemassa maailman tuhoamista.
Se tuhoutuu aikanaan tuhoamattakin. Tulevaa auringon "patterien" sammumista ei tarvitse palvoa tai toivoa. Niin vain aikanaan tapahtuu. Materia ei siinä leikissä katoa. Se muuttaa vain muotoaan.
Ensimmäinen siteeraus on suora pelote ja joka ei enää tepsi. "Jos et usko, kuolet". Tai oikeammin, jos et usko, saisit ikuisen elämän kidutuksessa. Tämäkö on inhimillisyyttä? Tällaisen opin edessäkö pitäisi ikänsä ryömiä ja vielä maksaa siitä. Rahan vilahtaminen uskonjärjestön kirstuun olisi välttämätön kidutukselta säästymiselle!
Viimeiset 2 siteraausta uhkuvat UT:n jumalan vihaa maailmaa kohtaan. Uskovien tulisi irtautua todellisuudesta. Minne? Vastaus: Viemään rahaa uskonjärjestön kassaan.
Uskovan tulee jakeiden mukaan vihata maailmaa. Pitäisi toivoa pikaista maailman tuhoamista. Ehkä taustalla piilee ajatus, että jos se ei suostu tuhoutumaan, tuhoutumista tulisi edesauttaa. Vaikkapa atomipommisodalla.
En osaa arvioida, mitä lahkoa edustat, mutta oppi on karmea. Se on UT:sta. UT näkee tulevaisuuden julmana ihmiskunnalle. VT:n jumala, Herra, ei tuhoa maailmaa. Se on tässä suhteessa maailmassa kiinni.
Uskon että tosiuskovista tuntuu miellyttävältä Jumalansa tulevaisuudessa suorittama maailman väivaltainen tuhoaminen ja oma kuviteltu pelastuminen kidutukselta.
Uskovat vielä ihmettelevät, jos kansalaiset nauravat heille. Menkääpä ja koettakaa jossain torilla paasata mainittujen jakeiden pohjalla.
Siteerausten oppi on mitä suurinta henkistä väkivaltaa ihmiskuntaa vastaan. Niitä ihmisiä vastaan, jotka haluavat elää ja rakentaa rauhan maailmaa ja joilla ei tuhoaminen ole mielessä.JUMALA RAKASTAA jokaista, mutta vihaa syntiä, synnin palkka on kuolema. Kaikki mitä kirjoitin on raamatussa. Jos me mukaudumme maailman mukaan ja haluamme elää ilman JEESUSTA se tie vie ikuiseen kadotukseen. Maailman ystävyys on vihollisuutta JUMALAA vastaan, koska emme elä silloin JUMALAN tahdon mukaan, vaan vaellamme maailman teitä. Lavean tien kulkijat ois paras kääntyä kaidalle tielle. Mitkä raamatunpaikat laitoin niistä näkee mikä on totuus. JEESUKSEEN uskovat saavat jo iloita tässä ajassa, koska mikään ei voi erottaa meitä JUMALAN RAKKAUDESTA JOKA ON KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, MEIDÄN HERRASSAMME.AMEN. Rukoilemme uskomattomien puolesta, että oppisivat tuntemaan totuuden. En pelottele ketään vaan rakkaudessa ihmisiä kohtaan, rakkaudessa jonka olen saanut JUMALALTA. Haluan kirjoittaa totuuden ja totuuden sanan mukaan, en halua enkä pysty tuudittelemaan ketään valheellisilla opeilla, tekisin silloin syntiä JUMALAANI vastaan. Laitoinhan neljä ens. raamatunjaetta jotka ottavat JEESUKSEN vastaan. Ja toiset on niille jotka haluavat mukautua tämän maailman mukaan. Myös psalmi 91 KORKEIMMAN SUOJELUS. VT.ei sikäli päde, koska uusi aika alkoi UT. mukaan JEESUS kumosi RISTINKUOLEMALLA ja TAIVAASEENASTUMISELLAAN VT. LAIN. Emme elä enää lainalla vaan armonalla. JUMALA tekee kaiken niinkuin on suunnitellut emme voi JUMALAA määräillä. Onhan vt. kaikki kirjoitettu mitä tulee tapahtumaan, JEESUKSEN syntymästä ristinkuolemaan. Kyllä olen keskustellut torilla kahden uskomattoman kanssa näistä asioista, kumpikin pyysi rukoilemaan puolestaan. Kunnia JUMALALLE yksin eikä kumpikaan nauranu Olen myös muualla keskustellut uskon asiolla on pyydetty rukoilemaan. KRISTITTYJÄ vainotaan ja surmataan ympäri maailmaa JEESUKSEN tähden halveksitaan ja vihataan. Mitä enemmän vainotaan sitä enemmän rakastamme JEESUSTA. Me haluamme elää rauhassa eikä tuhota maailmaa vaan rukoillaan kaikkien puolesta ja siunataan vainoojiamme. JEESUS sanoi rauhan minä annan teille minin rauhani en minä anna teille niinkuin maailma antaa. JEESUS myös sanoi, jos te olisitte tästä maailmasta maailma teitä rakastaisi, mutta koska ette ole tästä maailmasta maailma teitä vihaa. JEESUS RAKAS auta ja pelasta harhaan mennyt. JUMALA RAKASTAA sua todella paljon. JEESUS ojentaa rakastavan kätensä sua kohti tartutko käteen kiinni vai käännätkö selkäsi JEESUKSELLE, joka kuoli sunkin puolesta. Lue vuorisaarna Matt. 5,6ja 7 luku. JEESUS sinua siunatkoon ja varjelkoon.AMEN. Anna anteesi jos loukkasin.
- kaksi totuutta
kaksi historiaa, helluntailainen versio ja historiallinen jonka takana on rasismia, valtataisteluja, hajaannusta ja "alkuhelluntailaisuuden" jakautuminen kahtia. Tutustu molempiin.
- Anonyymi
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu ja tuoda tilalle ääriluterilaisuuden opit ja saatanan synagoogan valheet.
- Anonyymi
Ei kannata mennä uskontoon mistä et tiedä mitään ja aina kannattaa ottaa perinpohjin selvää mitä kyseinen uskonto oikeasti tarjoo ja onko uskonnon pääjehut huijareita vai ei. Mielestäni uskonto missä on huijareita ei voi olla hyvästä. Jokaisessa uskonnosta löytyy pahoja ihmisiä jotka esittää puhdasta pulmusta ja huijaa uskonnon jäseniä. Usein ne eivät edes itse tiedä että opettavat väärin uskontoa koska he eivät tutki Raamattua oikealla tavalla.
- Anonyymi
Lähes kaikki ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä. Suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Ylläpito on suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k323748Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet501677- 731359
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751201Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1721057Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911041- 84925
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua40819Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49771- 39750