joo eli oon vissiin aika tiukka, oon siiis neiitsyt. sain kuitenki työnnettyä sinne jotain (n. 2,5-3cm leveä)... ensin se sattu pirusti mutta kyllä se siitä sitten helpotti kun väkisin työnsin. onko normaalii että nyt jälkeenpäin esimerkiksi istuessa tuntuu alapäässä vähän kipua, ei mitään suurta, mut sellasta et jotain siellä on tehty...pelottaa eka kerta melkosen paljon ja oli pakko tehdä jotain ennen sitä ettei se olis niin vaikeaa sitte.
immenkalvon venytys
40
5630
Vastaukset
- Kunnos survaisu!
Osta normaalinkokoinen dildo ja survaise se sisään kerralla.
Kivut ovat sen jälkeen taakse jäänyttä elämää.- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
en ajatelllu sitä kyll mitenkään kiduttamisena... tuntuu et eii sisääni mahdu mitään kovin isoa.... koska tuokin sattu aluksi niin paljon mutta sinne se sitten meni eikä sattunuu enää...
ajattelin et eka kerta ois sillä tavalla helpompi kuj olis jo paikat vennyny:D... koska se pelottaa ihan tarpeeksi jo muutenkin ja ajatus siitä on epämiellyttävää mutta kuka haluis elää koko elämänsä selibaatissa ei varmaan mun poikaystävä ainakaan ja itse en haluu seen asian takii jäädä lopullisesti yksin eli sekin on joskus hoidettava alta pois..... - 1+20
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
en ajatelllu sitä kyll mitenkään kiduttamisena... tuntuu et eii sisääni mahdu mitään kovin isoa.... koska tuokin sattu aluksi niin paljon mutta sinne se sitten meni eikä sattunuu enää...
ajattelin et eka kerta ois sillä tavalla helpompi kuj olis jo paikat vennyny:D... koska se pelottaa ihan tarpeeksi jo muutenkin ja ajatus siitä on epämiellyttävää mutta kuka haluis elää koko elämänsä selibaatissa ei varmaan mun poikaystävä ainakaan ja itse en haluu seen asian takii jäädä lopullisesti yksin eli sekin on joskus hoidettava alta pois.....Ei millään pahalla, mutta suhtaudut seksiin vähän väärällä asenteella mielestäni. Seksiin tulisi ryhtyä silloin kun sitä todella haluaa, ei poikaystävän vaatimuksesta/sen vuoksi että kaveritkin. Tarkoitan siis että sen tarkoitus on tuottaa nautintoa eikä päinvastoin eli että tulee kauhea stressi asian vuoksi jne. Toki eka kerta jännittää, mutta loppujenlopuksi se ei ole mikään iso juttu ja sitä on turha stressata. Ja jos ei ekalla yrittämällä onnistus, nii mitäs siitä, edessä on kuitenki vielä moooonia kertoja ja kyllä se siitä..
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
1+20 kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta suhtaudut seksiin vähän väärällä asenteella mielestäni. Seksiin tulisi ryhtyä silloin kun sitä todella haluaa, ei poikaystävän vaatimuksesta/sen vuoksi että kaveritkin. Tarkoitan siis että sen tarkoitus on tuottaa nautintoa eikä päinvastoin eli että tulee kauhea stressi asian vuoksi jne. Toki eka kerta jännittää, mutta loppujenlopuksi se ei ole mikään iso juttu ja sitä on turha stressata. Ja jos ei ekalla yrittämällä onnistus, nii mitäs siitä, edessä on kuitenki vielä moooonia kertoja ja kyllä se siitä..
ei mun poikaystävä painosta siiihen se onsanonut että asialla ei ole kiire todellakaan. mutta tiedän iite sen että sitten kun mun eka kerta koittaa niin see tulee olemaan jokatapauksessa niin pelottava/jännittävää jne kokemus ett on vaiikee kuvitella ett siitä saisin hirveesti nautintoa. ja mä yymmärrän ett mun jutut kuulostaa vähän väärältä asenteelta...en halua olla koko elämääni neitsyyt joten.....oon siis jo 18-vuotta....kaverit ei vaikuta asiaan millään tavalla.... haluaisin itse jo pian päästä neitsyydestä eroon jne....
ja vielä ehkä tyhmän kuuloinen kysymyys mut jos immenkalvo on jo kertaallee revenny tai venynyy nii voiko olla mahdollista että ns. käyttämättömänä se jotenkin umpeutuis uudestaan...? - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ei mun poikaystävä painosta siiihen se onsanonut että asialla ei ole kiire todellakaan. mutta tiedän iite sen että sitten kun mun eka kerta koittaa niin see tulee olemaan jokatapauksessa niin pelottava/jännittävää jne kokemus ett on vaiikee kuvitella ett siitä saisin hirveesti nautintoa. ja mä yymmärrän ett mun jutut kuulostaa vähän väärältä asenteelta...en halua olla koko elämääni neitsyyt joten.....oon siis jo 18-vuotta....kaverit ei vaikuta asiaan millään tavalla.... haluaisin itse jo pian päästä neitsyydestä eroon jne....
ja vielä ehkä tyhmän kuuloinen kysymyys mut jos immenkalvo on jo kertaallee revenny tai venynyy nii voiko olla mahdollista että ns. käyttämättömänä se jotenkin umpeutuis uudestaan...?ja vielä sulle 1 20, kiitos asiallisesta vastauksestasii, vaikka asenteeni on mitä on....
ymmärrän kuulostavani oudolta,tyhmältää,vääräasenteiselt, mutta tää asia vaaan on minulle, muutenkinn vähän ujona ihmisenää niii tosi vaikeaa käsitellä ja en usko olevani ikinä siihen VALMIS, mutta tieedän sen varmasti, että lopun elämääni en neitsyt tahdo olla joten eka kertani tulee kuiitenkin tapahtumaan niin, etten periaaatteessa oole valmis siihen..... - Entinen impi
ja vielä ehkä tyhmän kuuloinen kysymyys mut jos immenkalvo on jo kertaallee revenny tai venynyy nii voiko olla mahdollista että ns. käyttämättömänä se jotenkin umpeutuis uudestaan...?Hei, itse olen kärsinyt samasta vaivasta. Immenkalvoni oli todella tiukka, tuskin sormea sai sisään. Poikaystäväni oli kuitenkin hyvin kärsivällinen. Harrastimme paljon muunlaista seksiä ja hän venytti aukkoani kiihottaessaan minua. Ekaa kertaa ei kannata ajatella liian dramaattisesti. Siihen voi edetä vähitellen, kokeilemalla. Hommat voi aina keskeyttää, jos sattuu. Tärkeintä olisi, että pääsisit mahdollisimman rentoon tilaan. Joskus yhdynnän yrittäminen juuri naisen laukeamisen jälkeen voi auttaa. Myös lantiolihasten jumppaaminen ja niiden rentouttamisen oppiminen auttavat.
Älä koskaan suostu seksiin silloin kun et ole sillä tuulella. Jos et ole tarpeeksi kiihottunut, et pysty myöskään rentoutumaan. Epäonnistumisista tulee helposti vain turhautumia ja kaunaa kumppania kohtaan, joka "aiheuttaa" kivun.
Kipua voi kuitenkin aiheuttaa myös tauti nimeltä vestibuliitti. Siitä löytyy netistä tietoa. - joka "aiheuttaa
Entinen impi kirjoitti:
Hei, itse olen kärsinyt samasta vaivasta. Immenkalvoni oli todella tiukka, tuskin sormea sai sisään. Poikaystäväni oli kuitenkin hyvin kärsivällinen. Harrastimme paljon muunlaista seksiä ja hän venytti aukkoani kiihottaessaan minua. Ekaa kertaa ei kannata ajatella liian dramaattisesti. Siihen voi edetä vähitellen, kokeilemalla. Hommat voi aina keskeyttää, jos sattuu. Tärkeintä olisi, että pääsisit mahdollisimman rentoon tilaan. Joskus yhdynnän yrittäminen juuri naisen laukeamisen jälkeen voi auttaa. Myös lantiolihasten jumppaaminen ja niiden rentouttamisen oppiminen auttavat.
Älä koskaan suostu seksiin silloin kun et ole sillä tuulella. Jos et ole tarpeeksi kiihottunut, et pysty myöskään rentoutumaan. Epäonnistumisista tulee helposti vain turhautumia ja kaunaa kumppania kohtaan, joka "aiheuttaa" kivun.
Kipua voi kuitenkin aiheuttaa myös tauti nimeltä vestibuliitti. Siitä löytyy netistä tietoa.viisas tyttö venyttää yhdessä poikakaverin kanssa ”kokeilemalla”.
Ei yhdynnän tarvitse onnistua ensimmäisellä yrittämällä, harjoittelu ilman onnistumispakkoa on myös hieno kokemus.
On typerää venytellä yksin kotona vaikka ”sattuu pirusti”. Itsensä kiduttaminen ei ole itseensä tutustumista. Ei kai se tiukkuus ole kalvon tiukkuutta vaan pelkoa ja jännittämistä, joskus suorastaan vaginismia tms.
http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=38 - 99999999
joka "aiheuttaa kirjoitti:
viisas tyttö venyttää yhdessä poikakaverin kanssa ”kokeilemalla”.
Ei yhdynnän tarvitse onnistua ensimmäisellä yrittämällä, harjoittelu ilman onnistumispakkoa on myös hieno kokemus.
On typerää venytellä yksin kotona vaikka ”sattuu pirusti”. Itsensä kiduttaminen ei ole itseensä tutustumista. Ei kai se tiukkuus ole kalvon tiukkuutta vaan pelkoa ja jännittämistä, joskus suorastaan vaginismia tms.
http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=38"Ei kai se tiukkuus ole kalvon tiukkuutta"
Kyllä se voi ihan sitäkin olla, ainakin itselläni oli tosi tiukka. Tietysti monilla paikkojen jännittäminen (tai jopa se vaginismi) voivat myös vaikuttaa. Kummasti katosi vaginismitkin, kun hoiti sen kivuliaan tiukan kalvon itse alta pois.
- mulla :D
Minulla siis ihan sama homma. Olen 18-vuotias ja neitsyt, minua pelottaa todella todella paljon tuo seksi. Minulla on nyt sen verran vielä tiukka tuo että en ole edes sormia tohtinut sinne lykätä:'D Gynekologilta piti käydä hakemassa e-pillereitä kuukautiskipuihin ja muihin hommiin, mutta en sinne tohdi mennä sillä pelkään sitä kipua... Nyt olen ajatellut ostavani nettikaupasta jonkin halvan ja pienikokoisen dildon ja paljon liukastetta! eniten pelotta juuri ekassa kerrassa jos vertakin sattuu tulemaan:'D
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"ihanaa" että on muitakiin....:D vaikka varmana voi sanoa että me eii olla ainoita tässä maailmassa.
itsestäni ei kyllä ole dildon ostajaksi:D ekassa kerrassaa pelottaa vaan KAIKKI.. ett jossei se mahdu mun siisään tai jos mun alapää on jotenkin epänormaali tai mulla on vääränlaiinen karvoitus tai mitä jos mua vaan sattuu niin paljon eettä en voi ikinä tehdä sitä tai iihan mitä vaan....:D ajatuskin siitä kunn pitää ottaa housut pois ja levittää jalat niin kammottaaa toosi paljon mutt tiedän vaan ettäen oole koskaan valmis mutta haluan sen silti tehdä....siksi tuntuukin ett mitä nopeammin sen parempi nii ei sitten tarviisi enää jatkossa välttämättä pelätä niin hirveästi...ja siks oon halunnu helpottaa sitä just venyttämällä paikkojani etukäteen...sit pelottaa et ne paikat umpeutuu uudestaan ja kun se eka kerta koittaa niii yllätyn kun ei menekää ollenkaa sisälle..mutt sitten taas kun oon siinä tilanteessa poikaystäväni kanssa että sen vois tehhä nii sitten jänistän kuitenkin...tuntuuett oon vaan hirveä pelkuri enkä saa ikinä tehtyä sitä ja jään yksin loppuelämäksi vaikka tiedän etten oo tosiaan ainoa täss maailmas jota jännittää... - grr55
"ihanaa" että on muitakiin....:D vaikka varmana voi sanoa että me eii olla ainoita tässä maailmassa.
itsestäni ei kyllä ole dildon ostajaksi:D ekassa kerrassaa pelottaa vaan KAIKKI.. ett jossei se mahdu mun siisään tai jos mun alapää on jotenkin epänormaali tai mulla on vääränlaiinen karvoitus tai mitä jos mua vaan sattuu niin paljon eettä en voi ikinä tehdä sitä tai iihan mitä vaan....:D ajatuskin siitä kunn pitää ottaa housut pois ja levittää jalat niin kammottaaa toosi paljon mutt tiedän vaan ettäen oole koskaan valmis mutta haluan sen silti tehdä....siksi tuntuukin ett mitä nopeammin sen parempi nii ei sitten tarviisi enää jatkossa välttämättä pelätä niin hirveästi...ja siks oon halunnu helpottaa sitä just venyttämällä paikkojani etukäteen...sit pelottaa et ne paikat umpeutuu uudestaan ja kun se eka kerta koittaa niii yllätyn kun ei menekää ollenkaa sisälle..mutt sitten taas kun oon siinä tilanteessa poikaystäväni kanssa että sen vois tehhä nii sitten jänistän kuitenkin...tuntuuett oon vaan hirveä pelkuri enkä saa ikinä tehtyä sitä ja jään yksin loppuelämäksi vaikka tiedän etten oo tosiaan ainoa täss maailmas jota jännittää...Kuka sanoi että ekalla kerralla tarvitsee mennä epävarmana maaten kyrpää odottamaan jalat levällään? Jos pelottaa niin ole itse aluksi päällä ja lämmittelyn jälkeen olet alla kun turhat paineet on karkotettu.
- M41
Tuota, en osaa sanoa tuosta immenkalvon venytyksestä, mutta neitsyyden menetyksestä sentään jotain. Eli reilut 20v sitten oltiin tyttöystävän kanssa kokemattomia molemmat. Ja kun ekalla kerralla tyttöystävääni tietysti sattui - neitsyt kun oli. Minä olin 16, tyttöystävä 17.
Mutta ekalla kerralla työnsin vain sen verran, että immenkalvo puhkesi ja lopetin heti, kun tyttöystävä sanoi, että sattuu. Muutaman seuraavankin kerran oli vähän jännittävää, mutta siitä se helpotti.
Mutta pointti on siis, että jos on vakiopartneri, joka kunnioittaa toista niin seksihommaa voi harjoitella yhdessä ilman pelkoa kivusta, koska toinen lopettaa, jos sattuu. Jos näin ei ole, partneri vaihtoon.- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
joo, poikaystävän suhteen eii mitään ongelmaa, sillä tiiedän että hän kunnioittaa ja kuuntelee minua.
ongelmat ovat lähinnä itsessäni ja oman pään sisällää.
kiitos taas asialliseesta vastauksesta...:)
- on sairaalloisten
kontrollifriikkien hölmöilyä.
Aito luonnonmenetelmä on hieno kokemus jota ei kannata menettää. Myös poikakaverisi on typerys jos haluuaa venytettyä.
Miksi et kysy poikakaveriltasi saisko olla aitoa vai esikäsiteltyä neitsyttä?- Peilin eteen
Asiahan on jokaisen naisen/tytön henkilökohtainen asia. Poikaystävän pitäisi arvostaa tyttöä oli hän neitsyt tai ei, tai käyttänyt dildoa tai ei. Muutoinkin eikös kysymys ollut vain siitä, että aloittaja halusi tehdä itselle ekasta kerrasta paremman, ettei tarvitsi niin paljon jännittää/kärsiä, ja hän varmaan tietää itse parhaiten miten siinä onnistuu. Kyllä poikien pitäisi hyväksyä myös se ajatus, että tytöt saavat tyydyttää, tutkia ja kokeilla itseään. Vai tekeekö käteenveto pojista jotenkin esikästeltyjä?
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Peilin eteen kirjoitti:
Asiahan on jokaisen naisen/tytön henkilökohtainen asia. Poikaystävän pitäisi arvostaa tyttöä oli hän neitsyt tai ei, tai käyttänyt dildoa tai ei. Muutoinkin eikös kysymys ollut vain siitä, että aloittaja halusi tehdä itselle ekasta kerrasta paremman, ettei tarvitsi niin paljon jännittää/kärsiä, ja hän varmaan tietää itse parhaiten miten siinä onnistuu. Kyllä poikien pitäisi hyväksyä myös se ajatus, että tytöt saavat tyydyttää, tutkia ja kokeilla itseään. Vai tekeekö käteenveto pojista jotenkin esikästeltyjä?
juu enpä itsekään siiinä mitään kontrollifriikkiä näe jos teen itsellenii jotain etukäteen... ja en kyllä tuollaiista menisi poikaystävältänii myöskään kyseelemään.... kyse ei ole ollut missään viaheessa siitä mitä poikaystäväni haluaa, vaan oman ekan kerran helpottamista..?!
kiitos "Peilin eteen" tästä...:) arvostan todella paljon näitä asiallisia vastauksia, joita tältä palstalta eii ihan aina saa.. ja tuntuu kun kaikki ei oikein ymmärtäisi että meitä ihmisiä on erilaisia ja mielipiteitä yhtä paljon tai sitten seksiasioissa kokeneemmat eivät ymmärrä että eii ole kaikille helppoa senkään aloittaminen...
en minä nyt itseänii ole tietääksini miteenkään piloille venytellyt....ja luulempa, että poikaystäväni haluaisii yhhtä paljon, vaikken olisikaan neitsyt...
oikeastaanhan alkuperäisiin kysymyksiin, joita esitin, en ole edes saanut vastausta:D...mutta ihann hyviä viestejä on tullut silti ja keskustelua tästä pelosta jota itse koen asian suhteen, että kiitos vaan.. - on henkilökohtainen
Peilin eteen kirjoitti:
minulle se on parin yhteinen asia.
Taidat ihan aikuisten oikeasti uskoa, että dildo on lääke pelkoon.
Minä en usko pelonpoistoon dildolla, pidän keskustelua partnerin kanssa parhaana ”lääkkeenä”.
Tuolla sinun logiikallasi pojan pitäisi käyttää jotakin kalun kutistinta jos pelkää, että ei mahdu neitsyen pilluun!
Jos olet sitä mieltä että toisen osapuolen mielipiteistä ei pidä kummankaan välittää, niin se on varmasti sinulle oikea tapa suhtautua parisuhteeseen. Saattaapa hyvinkin toimia, varsinkin ns yhden yön keikoilla.
”hän varmaan tietää itse parhaiten miten siinä onnistuu”
Kas siinäpä vasta oiva neuvo, ei pidä tulla tänne kyselemään neuvoja, kun itse tietää parhaiten miten pelko poistetaan?
”Vai tekeekö käteenveto pojista jotenkin esikästeltyjä?”
—etkö mitää tyhmempää keksinyt, taidat ihan tosissasi luulla, että käteenvedossa venyy isommaksi tai menee jotakin ”rikki”? - Impeyden riisto
on henkilökohtainen kirjoitti:
Minä en usko pelonpoistoon dildolla, pidän keskustelua partnerin kanssa parhaana ”lääkkeenä”.
Tuolla sinun logiikallasi pojan pitäisi käyttää jotakin kalun kutistinta jos pelkää, että ei mahdu neitsyen pilluun!
Jos olet sitä mieltä että toisen osapuolen mielipiteistä ei pidä kummankaan välittää, niin se on varmasti sinulle oikea tapa suhtautua parisuhteeseen. Saattaapa hyvinkin toimia, varsinkin ns yhden yön keikoilla.
Kas siinäpä vasta oiva neuvo, ei pidä tulla tänne kyselemään neuvoja, kun itse tietää parhaiten miten pelko poistetaan?
—etkö mitää tyhmempää keksinyt, taidat ihan tosissasi luulla, että käteenvedossa venyy isommaksi tai menee jotakin ”rikki”?Ei immenkalvoa voi venyttää. Se repeää helposti joko miehen avulla tai dildolla. Yksi ainoa nopea ja voimakas survaisu riittää.
Tunnet viiltävää kipua ehkä sekunnin - kaksi, et kauemmin. Verenvuoto on yksilöllistä eikä sitä pidä säikkyä. Joltain tulee enemmän, joltain vähemmän. Kun immenkalvo on kerran revennyt, se ei kasva entiselleen. Sinulla on pysyvästi reitti auki onneen ja ihanuuteen.
Olen itse jo liki 50wee mies, kerran eronnut ja viettänyt pari viikkoa huvilalla oman firmani palveluksessa toimineen nuoren neitosen kanssa. Hän oli silloin koskematon ja minä puolestani herrasmiehenä kohtelin tyttöä kuin parastakin vierasta häntä sormellakaan hipaisematta. Kävi vain niin, että maittavan illallisen jälkeen tarjosin hänelle mahdollisuutta mennä aitoihin lavatansseihin, koska sieltä saattaisi löytyä mieleinen nuorukainen. Silloin tyttö kertoi totuuden ja antoi ymmärtää, että toivoi minun vievän impeytensä.
Voi Pyhä Sylvi! En vähästä hätkähdä, mutta nyt menin mykäksi. Olinhan silloin 41wee ja hän 18. Hain itselleni tuplaviskin, hänelle tarjosin valkoviiniä. Yritin selittää olevani liian iäkäs, mutta se ei mennyt "perille". Yön hiljaisuudessa kuului vain yksi lyhyt kirkaisu, kun tein sen survaisun pitkän esileikin jälkeen.
Avioiduin kyseisen tytön kanssa syystä, että laukesin sisään ja hän tuli raskaaksi. Kun kumpikaan meistä ei ollut abortin kannalla, meidät vihittiin kirkossa. Nyt meillä on toinenkin lapsi ja aurinko hymyilee ikäerostamme huolimatta. Sain tytöstä super - hyper- mahtavan vaimon, kun unohdin laittaa kondomin silloin ekalla kerralla. Siitäekasta kerrasta vielä, että hän kuvaili omaa tuntemustaan sanomalla jotenkin näin:
Tulikuuman veitsen viilto, sitten ei mitään. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
on henkilökohtainen kirjoitti:
—etkö mitää tyhmempää keksinyt, taidat ihan tosissasi luulla, että käteenvedossa venyy isommaksi tai menee jotakin ”rikki”?en ole alunperin kysynyt yhtään neuvoa pelkojen poistaamineen mutta keskustelu nyt vaan on mennyt siihen...eli kyllä, tiedän itse miten helpotan pelkojanii ja jännitystä, mutta kiitos tästä analyysistä....
- Peilin eteen
juu enpä itsekään siiinä mitään kontrollifriikkiä näe jos teen itsellenii jotain etukäteen... ja en kyllä tuollaiista menisi poikaystävältänii myöskään kyseelemään.... kyse ei ole ollut missään viaheessa siitä mitä poikaystäväni haluaa, vaan oman ekan kerran helpottamista..?!
kiitos "Peilin eteen" tästä...:) arvostan todella paljon näitä asiallisia vastauksia, joita tältä palstalta eii ihan aina saa.. ja tuntuu kun kaikki ei oikein ymmärtäisi että meitä ihmisiä on erilaisia ja mielipiteitä yhtä paljon tai sitten seksiasioissa kokeneemmat eivät ymmärrä että eii ole kaikille helppoa senkään aloittaminen...
en minä nyt itseänii ole tietääksini miteenkään piloille venytellyt....ja luulempa, että poikaystäväni haluaisii yhhtä paljon, vaikken olisikaan neitsyt...
oikeastaanhan alkuperäisiin kysymyksiin, joita esitin, en ole edes saanut vastausta:D...mutta ihann hyviä viestejä on tullut silti ja keskustelua tästä pelosta jota itse koen asian suhteen, että kiitos vaan..Hei, valitettavasti en osaa antaa vastausta alkuperäisiin kysymyksiisi vaikka haluaisin, kun en ole edes "tyttö". Oletko kokeillut kysyä jostain muualta alueelta, josko saisit vastauksen kysymyksiisi? Uskoisin kuitenkin, ettei mistään vakavasta ole kyse. Tuli lähinnä mieleen, että ehkä se väksin työntäminen :) on aiheuttanut jonkin pienen hinkauman joka kuitenkin paranee itsestään, mutta aiheuttaa nyt jälkeenpäin pientä kipua ja tunnetta istuttuassa. Siten varmaan voi käydä jos on unohtanut jättää liukkauden vähän vähemmälle huomiolle, kun on keskittynyt ennemmän siihen sisään työntämisen :D Mutta jos jatkuu kovin pitkään tai on voimakasta kipua, niin kannattaa kyllä mennä lääkärille.
Vähän sellaisen käsityksen olen saannut (ei kokemusta), että "kivun" aiheuttajat kokemattomilla on usein ne, että immenkalvo repeää, ei ole tarpeeksi liukkautta mukana, tai että jännittää lihaksia liiaksi. Eli se, ettei mene sisään tai tekee himean kipeää jälkeenpäin ei suinkaan johdu yksinomaan immenkalvosta tai ole automaattisesti merkki sairaudesta, vaan useimmiten kai johtuu kokemattuumudesta, (eikä kai niistä täysin voi oppia eroon kuin treenaamalla miehen kanssa tai yksin). Immenkalvo tuskin voi umpeutua takaisin.
Ei sulla mitään vääränlaista karvoitust tai värkkiä ole. Jos joku sanoo niin, jätä ne puheet omaan arvoonsa, äläkä anna vaikuttaa. Toivottavasti saat oman sukupuolen edustajilta vastausta kysymyksiisi, kun heillä varmaan on ihan aitoa ja oikeaa tietoa ja kokemusta, (itse kun en tiedä näistä asioistamitään, kunhan mutuilen).
Se itseensä tutustuminen kokeilemalla on ihan oiva ja luvallinen keino vähentää jännitystä ja kipua seksiin ja ekaan kertaan liittyen. Ja varmasti kasvattaa myös itseluottamusta seksiasioiden ja ekan kerrran suhteen :) Kannattaa kuitenkin ehkä malttaa, että kipu on hävinnyt, tai jos ei malta niin ainakin ehkä vähän vähemmän väksin työntää ja huolehtia liukkaudesta :), siis jos tarkoituksesi oli jatkaa tutustumista. Tämä kappale taisi nyt taas mennä pois alkuperäisistä kysymyksistäsi, joten pahoittelut siitä. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Peilin eteen kirjoitti:
Hei, valitettavasti en osaa antaa vastausta alkuperäisiin kysymyksiisi vaikka haluaisin, kun en ole edes "tyttö". Oletko kokeillut kysyä jostain muualta alueelta, josko saisit vastauksen kysymyksiisi? Uskoisin kuitenkin, ettei mistään vakavasta ole kyse. Tuli lähinnä mieleen, että ehkä se väksin työntäminen :) on aiheuttanut jonkin pienen hinkauman joka kuitenkin paranee itsestään, mutta aiheuttaa nyt jälkeenpäin pientä kipua ja tunnetta istuttuassa. Siten varmaan voi käydä jos on unohtanut jättää liukkauden vähän vähemmälle huomiolle, kun on keskittynyt ennemmän siihen sisään työntämisen :D Mutta jos jatkuu kovin pitkään tai on voimakasta kipua, niin kannattaa kyllä mennä lääkärille.
Vähän sellaisen käsityksen olen saannut (ei kokemusta), että "kivun" aiheuttajat kokemattomilla on usein ne, että immenkalvo repeää, ei ole tarpeeksi liukkautta mukana, tai että jännittää lihaksia liiaksi. Eli se, ettei mene sisään tai tekee himean kipeää jälkeenpäin ei suinkaan johdu yksinomaan immenkalvosta tai ole automaattisesti merkki sairaudesta, vaan useimmiten kai johtuu kokemattuumudesta, (eikä kai niistä täysin voi oppia eroon kuin treenaamalla miehen kanssa tai yksin). Immenkalvo tuskin voi umpeutua takaisin.
Ei sulla mitään vääränlaista karvoitust tai värkkiä ole. Jos joku sanoo niin, jätä ne puheet omaan arvoonsa, äläkä anna vaikuttaa. Toivottavasti saat oman sukupuolen edustajilta vastausta kysymyksiisi, kun heillä varmaan on ihan aitoa ja oikeaa tietoa ja kokemusta, (itse kun en tiedä näistä asioistamitään, kunhan mutuilen).
Se itseensä tutustuminen kokeilemalla on ihan oiva ja luvallinen keino vähentää jännitystä ja kipua seksiin ja ekaan kertaan liittyen. Ja varmasti kasvattaa myös itseluottamusta seksiasioiden ja ekan kerrran suhteen :) Kannattaa kuitenkin ehkä malttaa, että kipu on hävinnyt, tai jos ei malta niin ainakin ehkä vähän vähemmän väksin työntää ja huolehtia liukkaudesta :), siis jos tarkoituksesi oli jatkaa tutustumista. Tämä kappale taisi nyt taas mennä pois alkuperäisistä kysymyksistäsi, joten pahoittelut siitä.kiitos kuitenkin kun yritit perehtyää kysymyksiini...:D iitseäni se ei haittaa lainkaan että tässä on poikettu aiiheesta, sillä on ihan mukava nähdä näkökulmia asioihiin ja jollain tavalla osa vastaajista jopa helpottaa jännityystä ekan kerran liittyvien pelkojen suhteen "hyvin se menee" -tyylisillä vieesteillä...:D ja keskustelu on mielenkiintoista, kokemattomana kun tuntuu turvalliselta saada jonkinlaista "lisätietoa"... (täämä on taas niitä minun tapojani helpottaa oloani; ottaa asioista selvää etukäteen ja keskustella niistä) täällä keskusteleminen on vielää niin helppoa kun senvoi tehdä näin nimettömänä ja vieraiden ihmisten kanssa...:) (taas MINUN mieliipide, jos joku on erimieltä niin olkoon...)
kipu on hävinnyyt jo, mikä siis liittyi ihan alkuperäiseen kysymyykseeni. eli se on jo vanhentunut juttu...:)
poikaystäväni, jonka kanssa aion tämän ekan kerran toteuttaaa, ei todellakaan tule minulle sanomaan ja valittamaan värkistäni ja karvoituksistani. sen tiedän aivann varmasti, koska hän on maailman ihanin ihmineen. mutta luonnollisestihan kai jännittämiseen kuuluu MYÖS ajatukset siitä mitä hän AJATTELEE oman päänsää sisällä..
tämä keskustelu onkin tainnut kiinnostaa enemmän miehiä kuin naiisia ainakin vastauksista päätelleen...mutta toki ne "naisekkaatkin" mielipiteen ovat tervetulleita!! :D
kiitos sinulle taas jäälleen vastauksesta. - melkosen paljon
en ole alunperin kysynyt yhtään neuvoa pelkojen poistaamineen mutta keskustelu nyt vaan on mennyt siihen...eli kyllä, tiedän itse miten helpotan pelkojanii ja jännitystä, mutta kiitos tästä analyysistä....
”pelottaa eka kerta melkosen paljon ja oli pakko tehdä jotain …
en ole alunperin kysynyt yhtään neuvoa pelkojen poistaamineen …
pelosta jota itse koen asian suhteen, että kiitos vaan …”
Joo eihän noissa mistään pelosta ole kysymys! - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
melkosen paljon kirjoitti:
”pelottaa eka kerta melkosen paljon ja oli pakko tehdä jotain …
en ole alunperin kysynyt yhtään neuvoa pelkojen poistaamineen …
pelosta jota itse koen asian suhteen, että kiitos vaan …”
Joo eihän noissa mistään pelosta ole kysymys!niin, olen puhunut pelosta, muttaa en ole kysynyt neuvoa niiden lievittämiseen tai poistamiseen, kuten "ei pidä tulla tänne kyselemään neuvoja, kun itse tietää parhaiten miten pelko poistetaan? " -lause antaa ymmärtää...
en nyt ylipäätään ymmäärrää miksi tuosta asiasta pitää nostaa niin iso asia? - ksdkfölsdfk
niin, olen puhunut pelosta, muttaa en ole kysynyt neuvoa niiden lievittämiseen tai poistamiseen, kuten "ei pidä tulla tänne kyselemään neuvoja, kun itse tietää parhaiten miten pelko poistetaan? " -lause antaa ymmärtää...
en nyt ylipäätään ymmäärrää miksi tuosta asiasta pitää nostaa niin iso asia?Tämä tyyppi on luultavasti se sama joka täällä palstalla tapaa vaahdota venyttämistä vastaan :D Näitä vastaavia keskusteluja on useampiakin, hän ei vaan kestä sitä asiaa jostain syystä ja on ilmeisesti jotenkin obsessoitunut asiasta, kun ei pysty jättää omaan arvoonsa sitä mitä neitsyt immenkalvolleen tekee tai jättää tekemättä. Olkoot se hänen ongelmansa :)
Minä olen sitä mieltä, että se on ihan tytön/naisen oma asia haluaako kokeilla itseään ja tuntemuksiaan ennen yhdyntää, se koskee naisen kehoa ja on ennen kaikkea naisen asia, ei ensisijaisesti yhteinen asia. Ehkä tuolla kommentoijalla on jokin fetissi neitsyen korkkaamisesta ja hän ei kestä ajatusta että neitsykäiset itsekin tutustuisivat itseensä ja jopa totuttaisivat paikkojaan venytykseen. Sitten poikaystävä rukka joutuu tyytymään "pilalle menneeseen" :D Vaikka suorempi tapa voisikin olla työstää sitä kipua poikaystävän kanssa (ja eihän tuo venyttäminen sitä tarkoita etteikö MYÖS niin voisi tapahtua), se ei automaattisesti tarkoita että tyttö on täys feikki ja teeskentelevä suorittaja, jos haluaa itse tutustua tuntemuksiinsa ja siten lievittää pelkojaan. Kyllä on oikeus myös ihan yksityiseen kokeiluun ja pelkojen lievittämiseen, vaikka tämä "miehet vastaan venyttämistä ry":n puheenjohtaja ei sitä hyväksyisikään :)
Keskustelu on jo vanha mutta tulipa nyt kommentoitua kumminkin :) - kannattaisi
ksdkfölsdfk kirjoitti:
Tämä tyyppi on luultavasti se sama joka täällä palstalla tapaa vaahdota venyttämistä vastaan :D Näitä vastaavia keskusteluja on useampiakin, hän ei vaan kestä sitä asiaa jostain syystä ja on ilmeisesti jotenkin obsessoitunut asiasta, kun ei pysty jättää omaan arvoonsa sitä mitä neitsyt immenkalvolleen tekee tai jättää tekemättä. Olkoot se hänen ongelmansa :)
Minä olen sitä mieltä, että se on ihan tytön/naisen oma asia haluaako kokeilla itseään ja tuntemuksiaan ennen yhdyntää, se koskee naisen kehoa ja on ennen kaikkea naisen asia, ei ensisijaisesti yhteinen asia. Ehkä tuolla kommentoijalla on jokin fetissi neitsyen korkkaamisesta ja hän ei kestä ajatusta että neitsykäiset itsekin tutustuisivat itseensä ja jopa totuttaisivat paikkojaan venytykseen. Sitten poikaystävä rukka joutuu tyytymään "pilalle menneeseen" :D Vaikka suorempi tapa voisikin olla työstää sitä kipua poikaystävän kanssa (ja eihän tuo venyttäminen sitä tarkoita etteikö MYÖS niin voisi tapahtua), se ei automaattisesti tarkoita että tyttö on täys feikki ja teeskentelevä suorittaja, jos haluaa itse tutustua tuntemuksiinsa ja siten lievittää pelkojaan. Kyllä on oikeus myös ihan yksityiseen kokeiluun ja pelkojen lievittämiseen, vaikka tämä "miehet vastaan venyttämistä ry":n puheenjohtaja ei sitä hyväksyisikään :)
Keskustelu on jo vanha mutta tulipa nyt kommentoitua kumminkin :)lukea tuo:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsetunto
mahtaisiko venyttelystä, sen mainostamisesta tai yllytyksestä olla apua ihan aikuisten oikeasti - ksdkfölsdfk
kannattaisi kirjoitti:
lukea tuo:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsetunto
mahtaisiko venyttelystä, sen mainostamisesta tai yllytyksestä olla apua ihan aikuisten oikeastiEhkä sinunkin kannattaisi lukea tuo :D
http://hikipedia.info/wiki/Pakkomielle
Mahtaisiko säännöllisesti näin pientä juttua vastaan vaahtoaminen kuitenkin kertoa enemmän sinusta kuin niistä, joita kritisoit.
Tämähän menee ihan koomilliseksi jo... :) - pakkomiellekin
ksdkfölsdfk kirjoitti:
Ehkä sinunkin kannattaisi lukea tuo :D
http://hikipedia.info/wiki/Pakkomielle
Mahtaisiko säännöllisesti näin pientä juttua vastaan vaahtoaminen kuitenkin kertoa enemmän sinusta kuin niistä, joita kritisoit.
Tämähän menee ihan koomilliseksi jo... :)käväisi mielessä. Mutta ehkä venyttämisestä ei liene kaikille sitä tekeville tullut pakkomielle.
Olen myös huomannut venyttäjien syömishäiriöt ja miettinyt niiden mahdollista yhteyttä.
Onko sinullakin syömishäiriö? - ksdkfölsdfk
pakkomiellekin kirjoitti:
käväisi mielessä. Mutta ehkä venyttämisestä ei liene kaikille sitä tekeville tullut pakkomielle.
Olen myös huomannut venyttäjien syömishäiriöt ja miettinyt niiden mahdollista yhteyttä.
Onko sinullakin syömishäiriö?Ei ole syömis- eikä muutakaan häiriötä:)
Paitsi ehkä jonkin sortin idiotismi, kun turhan usein sorrun keskustelemaan nettifoorumeilla keskustelukyvyttömien energiasyöppöjen fanaatikkojen kanssa... - fanaatikkojen kanssa
ksdkfölsdfk kirjoitti:
Ei ole syömis- eikä muutakaan häiriötä:)
Paitsi ehkä jonkin sortin idiotismi, kun turhan usein sorrun keskustelemaan nettifoorumeilla keskustelukyvyttömien energiasyöppöjen fanaatikkojen kanssa...”onko normaalii että nyt jälkeenpäin esimerkiksi istuessa tuntuu alapäässä vähän kipua” …”keskustelukyvyttömien energiasyöppöjen fanaatikkojen kanssa...”
”eikä muutakaan häiriötä:)”
Minusta keskustelukumppanien hävytön haukkuminen on vakava käytöshäiriö johon kannattaisi etsiä amattiapua - ksdkfölsdfk
fanaatikkojen kanssa kirjoitti:
”onko normaalii että nyt jälkeenpäin esimerkiksi istuessa tuntuu alapäässä vähän kipua” …”keskustelukyvyttömien energiasyöppöjen fanaatikkojen kanssa...”
”eikä muutakaan häiriötä:)”
Minusta keskustelukumppanien hävytön haukkuminen on vakava käytöshäiriö johon kannattaisi etsiä amattiapuaKontrollifriikiksi haukkuminenhan ei toki sellaista ole? Et nyt ihan pulmunen ole itsekään.
Samalla logiikalla varmaan esimerkiksi esiintymiseen liittyvistä paniikkikohtauksista kärsivä ei saisi käyttää lääkitystä pystyäkseen kestämään kyseiset tilanteet. Kun pitäisi vaan "kohdata pelko". Kuitenkaan sinun mallisi pelon kohtaamiseen ei ole se ainut oikea, vaikka se kovin käsittämättömältä voikin sinusta tuntua.
Mutta eiköhän tämän asian nyt voi antaa olla. Minä ainakin annan, kun ei kerran mitään oikeaa keskustelua kyetä synnyttämään. - haukkuminenhan
ksdkfölsdfk kirjoitti:
Kontrollifriikiksi haukkuminenhan ei toki sellaista ole? Et nyt ihan pulmunen ole itsekään.
Samalla logiikalla varmaan esimerkiksi esiintymiseen liittyvistä paniikkikohtauksista kärsivä ei saisi käyttää lääkitystä pystyäkseen kestämään kyseiset tilanteet. Kun pitäisi vaan "kohdata pelko". Kuitenkaan sinun mallisi pelon kohtaamiseen ei ole se ainut oikea, vaikka se kovin käsittämättömältä voikin sinusta tuntua.
Mutta eiköhän tämän asian nyt voi antaa olla. Minä ainakin annan, kun ei kerran mitään oikeaa keskustelua kyetä synnyttämään.Kuka on haukkunut, missä ja ketä kontrollifriikiksi?
jos kontrollifriikki on sinusta haukkumista niin voi voi sinuakin ressukkaa :)
millainen on kontrollifriikki:
– ahdistuu, jos asiat ei mene oman mielen mukaa
– opiskellessa pitäisi saada ”täydet pinnat”
– pitää kaiken aina viimeisen päälle järjestyksessä
– ei kestä keskeneräisiä asioita ja tilanne pitäis aina olla "hallinnassa"
– ei ymmärrä, jos joku ei olekaan tyytyväinen hänen tekemäänsä ratkaisuun
http://www.kauneusjaterveys.fi/node/23666”Kontrollifriikit ovat usein tunnollisia tyttöjä, jotka polttavat itsensä loppuun … Liiallinen kontrollointi johtaa siihen, että tulee vain suorittaneeksi elämää tunteitaan kuuntelematta … Nautinnollinen ja intohimoinen elämä saattaa jäädä kokonaan väliin … Hyväksy epävarmuus … Sinun ei tarvitse tehdä kaikkea itse.”
- vastausta”
”oikeastaanhan alkuperäisiin kysymyksiin, joita esitin, en ole edes saanut vastausta”
Mikä oli alkuperäinen kysymys? ? ?- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
alkuperäinen kysymys oli että onko normaalia tuntea kipua alapäässä ja että voiko immenkalvo umpeutua takaisin ns. "käyttämättömänä"...
- Naisen anatomiaa
alkuperäinen kysymys oli että onko normaalia tuntea kipua alapäässä ja että voiko immenkalvo umpeutua takaisin ns. "käyttämättömänä"...
Jotkut naiset eivät tunne kipua lainkaan neitsyydestään huolimatta. Ne, jotka tuntevat, kokevat sen ohikiitävän hetket vihlaisuna.
Immenkalvon repeydyttyä se ei enää kasva entiselleen. Reitti on auki aina. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Naisen anatomiaa kirjoitti:
Jotkut naiset eivät tunne kipua lainkaan neitsyydestään huolimatta. Ne, jotka tuntevat, kokevat sen ohikiitävän hetket vihlaisuna.
Immenkalvon repeydyttyä se ei enää kasva entiselleen. Reitti on auki aina.luulemapaa että tunnen kipua koska tunsin sitä sen verraan tuossa kun itse hommailin..vai voiko olla että se meni rikki silloin koskaa nyt on mahtunut paljon paremmin sisääni kuin ennen, kun kokeilin yksi päiivä?
mutta entä jos miehen vehje on isompii kuin mitä olen aiemmin sisääni työntänyyt? sattuuko se sitten...
mietinpä vaan:D...
kiitos asiallisista vastauksista taas!! - miehen vehje on
luulemapaa että tunnen kipua koska tunsin sitä sen verraan tuossa kun itse hommailin..vai voiko olla että se meni rikki silloin koskaa nyt on mahtunut paljon paremmin sisääni kuin ennen, kun kokeilin yksi päiivä?
mutta entä jos miehen vehje on isompii kuin mitä olen aiemmin sisääni työntänyyt? sattuuko se sitten...
mietinpä vaan:D...
kiitos asiallisista vastauksista taas!!isompii kuin mitä olen aiemmin sisääni työntänyyt? sattuuko se sitten... ”
moni nainen ei ole työntänyt sisäänsä mitään pienempää tms, eikä satu siltikään
vaikka työntäisit pienen kynän sisääsi niin sattuu jos pelkäät ja jännität
eniten auttaa jos myönnät olevasi kontrollifriikki ja yrität löytää siihen ”sopivankokoista lääkettä”
ihan alkajaisiksi lakkaa pelkäämästä turhia ja kuvittelemasta ”sattuuko sitten”
älä työntele tavaroia sisääsi vaan hanki aitoa ja ala nauttia elämästä - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
miehen vehje on kirjoitti:
isompii kuin mitä olen aiemmin sisääni työntänyyt? sattuuko se sitten... ”
eniten auttaa jos myönnät olevasi kontrollifriikki ja yrität löytää siihen ”sopivankokoista lääkettä”
älä työntele tavaroia sisääsi vaan hanki aitoa ja ala nauttia elämästähmph...mutta kun nimenomaan kerroin juurii olevani melko varma siitä että minuaa sattuu se...
aitoa olisii kylllä saatavissa heti kun itse vaan päätän siihen ryhtyä.
ja sana kontrollifriikki on minusta edelleenkin hiukaan väärä kuvaamaan tätä tapausta. minusta olsii mukava jos minun juttuja ei arvosteltaisi näin rankasti tai haukuttaisii heti kontrollifriikiksi jos eka kerta pelottaa ja minun tapani lieventää jännitystä ja pelkoaa on asioihin tutustuminen etukäteen.
osaan nauttia kyllä elämästäni ja viellä siihen nauttimiseen ei ole seksiä tarvitty... - monttu auki
miehen vehje on kirjoitti:
isompii kuin mitä olen aiemmin sisääni työntänyyt? sattuuko se sitten... ”
älä työntele tavaroia sisääsi vaan hanki aitoa ja ala nauttia elämästäHiukan hyökkäävä ja loukkaavakin ("sairaalloiset kontrollifriikit") asenteesi antaa sinusta kyllä kehittymättömämmän kuvan kuin tämän ketjun aloittajasta, joka vaikuttaa kyllä varsin tiedostavalta ja fiksulta ihmiseltä. Hän ei vaikuta ollenkaan kontrollifriikiltä minusta, sillä asioihin tutustuminen on tosiaan oikein hyvä tapa käsitellä omia pelkoja, ja hän selvästi osaa käsitellä tilannetta ja tunteitaan. Seksuaalisuus ja siihen liittyvät tunteet EI ole pelkästään yhteinen asia vaan myös yksityinen (tätä yksityisyyttä et ilmeisesti muille suo?), ja jokaisella on kyllä täysi oikeus käsitellä näitä asioita myös yksin. Ajatus äärimmäisestä, neuroottisesta kontrollifriikistä, jonka koko (seksi)elämä on yhtä valhetta on huvittavan äärimmäinen ja kohtalokas. Ihmeellistä, jos yleistät itse tunteitaan käsittelevät ja itseensä tutustuvat ihmiset sellaisiksi.
Ilmeisesti miehelle "aito neitsyys" ja "luonnonmenetelmä" (ihan kuin itseensä koskeminen ei olisi luonnollista...) ovat sellaisia myyttisiä juttuja, joita en ihan ymmärrä -paitsi sen valta-aseman kautta joka miehellä on, jos tytön ei ole sallittu itse itseensä tutustua ollenkaan. Tyttö voi ihan hyvin kokea paljon enemmän luottamusta ja hyviä fiiliksiä ekalla kerralla, kun ei tarvitse pelätä kipua niin paljon. Vai sekö se onkin ongelma? Mieskö haluaa päästä itse todistamaan toisen pelkoa ja kipua? Mikään sääntö ei myöskään kerro, että on pakko kyetä luottamaan sataprosenttisesti ja sitten vasta saa kokeilla seksiä. - viisauksia
monttu auki kirjoitti:
Hiukan hyökkäävä ja loukkaavakin ("sairaalloiset kontrollifriikit") asenteesi antaa sinusta kyllä kehittymättömämmän kuvan kuin tämän ketjun aloittajasta, joka vaikuttaa kyllä varsin tiedostavalta ja fiksulta ihmiseltä. Hän ei vaikuta ollenkaan kontrollifriikiltä minusta, sillä asioihin tutustuminen on tosiaan oikein hyvä tapa käsitellä omia pelkoja, ja hän selvästi osaa käsitellä tilannetta ja tunteitaan. Seksuaalisuus ja siihen liittyvät tunteet EI ole pelkästään yhteinen asia vaan myös yksityinen (tätä yksityisyyttä et ilmeisesti muille suo?), ja jokaisella on kyllä täysi oikeus käsitellä näitä asioita myös yksin. Ajatus äärimmäisestä, neuroottisesta kontrollifriikistä, jonka koko (seksi)elämä on yhtä valhetta on huvittavan äärimmäinen ja kohtalokas. Ihmeellistä, jos yleistät itse tunteitaan käsittelevät ja itseensä tutustuvat ihmiset sellaisiksi.
Ilmeisesti miehelle "aito neitsyys" ja "luonnonmenetelmä" (ihan kuin itseensä koskeminen ei olisi luonnollista...) ovat sellaisia myyttisiä juttuja, joita en ihan ymmärrä -paitsi sen valta-aseman kautta joka miehellä on, jos tytön ei ole sallittu itse itseensä tutustua ollenkaan. Tyttö voi ihan hyvin kokea paljon enemmän luottamusta ja hyviä fiiliksiä ekalla kerralla, kun ei tarvitse pelätä kipua niin paljon. Vai sekö se onkin ongelma? Mieskö haluaa päästä itse todistamaan toisen pelkoa ja kipua? Mikään sääntö ei myöskään kerro, että on pakko kyetä luottamaan sataprosenttisesti ja sitten vasta saa kokeilla seksiä.omasta päästäsi
”jos tytön ei ole sallittu itse itseensä tutustua ollenkaan.”
Jos ei ole tehnyt juuri niinkuin aloittaja:
”ensin se sattu pirusti mutta kyllä se siitä sitten helpotti kun väkisin työnsin.”
Asia on siis mielestäni juurikin täsmälleen noin:
jos ei ole venyttänyt niin, että sattuu pirusti niin sitten ei kyllä ole ollenkaan tutustunut itseensä
Kyllä tuossa itseensä tutustumisessa on juuri se, että pitää sattua pirusti, muuten mies saattaa päästä luonnonmenetelmällä valta-asemaan!
Onneksi edes sinä osaat antaa oikeita neuvoja aloittajalle: pitää kokeilla seksiä ennenkuin luottaa mieheen – että näin:) - ongelmallisuus
monttu auki kirjoitti:
Hiukan hyökkäävä ja loukkaavakin ("sairaalloiset kontrollifriikit") asenteesi antaa sinusta kyllä kehittymättömämmän kuvan kuin tämän ketjun aloittajasta, joka vaikuttaa kyllä varsin tiedostavalta ja fiksulta ihmiseltä. Hän ei vaikuta ollenkaan kontrollifriikiltä minusta, sillä asioihin tutustuminen on tosiaan oikein hyvä tapa käsitellä omia pelkoja, ja hän selvästi osaa käsitellä tilannetta ja tunteitaan. Seksuaalisuus ja siihen liittyvät tunteet EI ole pelkästään yhteinen asia vaan myös yksityinen (tätä yksityisyyttä et ilmeisesti muille suo?), ja jokaisella on kyllä täysi oikeus käsitellä näitä asioita myös yksin. Ajatus äärimmäisestä, neuroottisesta kontrollifriikistä, jonka koko (seksi)elämä on yhtä valhetta on huvittavan äärimmäinen ja kohtalokas. Ihmeellistä, jos yleistät itse tunteitaan käsittelevät ja itseensä tutustuvat ihmiset sellaisiksi.
Ilmeisesti miehelle "aito neitsyys" ja "luonnonmenetelmä" (ihan kuin itseensä koskeminen ei olisi luonnollista...) ovat sellaisia myyttisiä juttuja, joita en ihan ymmärrä -paitsi sen valta-aseman kautta joka miehellä on, jos tytön ei ole sallittu itse itseensä tutustua ollenkaan. Tyttö voi ihan hyvin kokea paljon enemmän luottamusta ja hyviä fiiliksiä ekalla kerralla, kun ei tarvitse pelätä kipua niin paljon. Vai sekö se onkin ongelma? Mieskö haluaa päästä itse todistamaan toisen pelkoa ja kipua? Mikään sääntö ei myöskään kerro, että on pakko kyetä luottamaan sataprosenttisesti ja sitten vasta saa kokeilla seksiä.Lienet ns. vanhan liiton ortodoksifeministi kun pelkäät miesten valta-aseman aiheuttavan ongelmia myös seksissä.
Olen itse ns. kolmannen polven feministien kannalla ;)
"miehet vastaan venyttämistä ry":n puheenjohtajana olen täällä jo useasti suositellut luettavaksi Anna Kontulan kirjasta ”Tästä äiti varoitti” viimeisen luvun kirjoittajan näkemyksiä miehen valta-asemsta.
Uskon, että kaikki viisaata naiset haluavat miehen uskovan olevansa valta-asemassa.
En ole missään vaiheessa yrittänyt väittää olevani oikeassa ja kaikkien muiden väärässä, nämä ovat vain mielipiteitäni. En kuitenkaan pidä siitä, että täällä rohkaistaan pikkutyttöjä venyttämään niin, että sattuu ihan pirusti.
Toistanpa taas itseäni:
Jokainen tehköön itselleen mitä halua, kunhan ei vahingoita muita.
Muiden yllyttäminen tällä on minusta pelkästään typeryyttä
paitsi jos olet dildokauppias tai provisiopalkkainen agentti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559