Kantola rikkoo sapattikäskyn

Anti-ismi

Teetkö Hra Kantola Jumalan kehoituksesta KUUSI PÄIVÄÄ työtä ja kuka on palkanmaksajasi?
Ethän polttele sätkää sapattisin ja juo kahvia adventistien kanssa!
Kantola on tehnyt sapatista hänen omavanhurskauttaan koroittavan koroittavan ismin?

2. Moos. 23:12
KUUSI päivää TEE TYÖTÄSI, mutta lepää seitsemäs päivä.

Sapattikäsky koskee kuusipäiväistä työviikkoa tekeviä ja myös sinua.

14

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

Joku täällä kysyi, mikä estää Kantolaa liittymästä Adventtikirkkoon. Ehkä lainrikkojalta vie aikansa uskoa,
      että hänet sittenkin hyväksyttäisiin joukkoon.

Vaikken ole ketään murhannut,
      olen verta vuodattanut usein, päivittäin.
      Pahat sanat haavat viiltävät,
      vain arvet jäljelle jäävät. Miksi aina käy näin?

Olen, olen, olen syntinen.
      Syntiä teen teoin, sanoin, ajatuksin.
      Päivin sekä öin, tavoin tuhansin. Oon syntinen, syntinen.

Vaikken toisen omaa anasta,
      on aivot täynnä ahneutta, ennen kuin huomaankaan.
      Menestystä toisille suo en,
      olen niin kateellinen, mieleni musaten.

Olen, olen, olen syntinen.
      Päivi sekä öin, tavoin tuhansin. Oon syntinen, syntinen.

En istu linnatuomiota,
      silti oon vankilassa, kaltereiden takana.
      Oma minä hyvän pahentaa,
      kaiken kauniin rumentaa, hapuilen kuin sokea.

Olen olen, olen syntinen.
      Päivi sekä öin, tavoin tuhansin. Oon syntinen, syntinen.

Pet Shop Boys yhtyeen synnintunnustuspsalmi (It's A Sin).
      http://www.youtube.com/watch?v=y7I5UaB7mx4

• näin se on.

minkä laitoit tuohon, niin syntisiä me kaikki olemme ja siksi me juuri tarvitaan Vapahtajaa joka päivä joka hetki. Ja hänen käskynsä osoittaa sen meille että tiedämme että teemme väärin kun ne ovat kirjoitetetut uudesti syntyneen sydämmeen niin ne ilmoittaa meille rikkomuksemme,me olemme kuin Apostoli Paavali sanoi että sitä hyvää minä en tee mitä haluaisin, mutta sitä pahaa jota en halua minä teen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista.

• syntisten sairaala

Me olemme kaikki syntisiä joka ainoa, niin kirkossa kävijät kuin kirkon ulkopuolellakin olevat adventistit. Kirkon tulisikin olla syntisten sairaala johon voi tulla sellaisenaan.
        Papin huulten pitää kuitenkin tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus, sillä hän on Herra Sebaotin sanansaattaja. Myöskin totuus tulee heillä olla sanomisissaan.

naisista ei ole papin tehtäviin.

• syntisten sairaala kirjoitti:

Me olemme kaikki syntisiä joka ainoa, niin kirkossa kävijät kuin kirkon ulkopuolellakin olevat adventistit. Kirkon tulisikin olla syntisten sairaala johon voi tulla sellaisenaan.
        Papin huulten pitää kuitenkin tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus, sillä hän on Herra Sebaotin sanansaattaja. Myöskin totuus tulee heillä olla sanomisissaan.

naisista ei ole papin tehtäviin.

" Myöskin totuus tulee heillä olla sanomisissaan. naisista ei ole papin tehtäviin. "

Minä en noin kehtaa sanoa, sillä nainen minua opetti uskoon aina 15-vuoden ikään saakka.
        Oli kiertävä pyhäkoulu, neljä naista piti kotonaan pyhäkoulua, Miehet olivat missä lie, kylällä pubissa kai.
        Sittemmin nainen minut laittoi pyhäkoulunopettajaksi, naisteologin sain esimiehekseni pyhäkoulutyössäni.
        Kotonakaan ei isä puhunut koskaan mitään uskonasioista vaan nainen, äitini.

Meillä on ev.lut. kirkossa naisia pappeina siksi että miehiä ei kiinnosta se homma.
        Mutta ei missään kirkkokunnassa enää voida estää naista pääsemästä papiksi,
        sillä on korkeimman oikeuden ennakkopäätös siitä, ettei saa syrjiä. Hyvä niin.

• Valon Viesti
        AnttiVKantola kirjoitti:

" Myöskin totuus tulee heillä olla sanomisissaan. naisista ei ole papin tehtäviin. "

Minä en noin kehtaa sanoa, sillä nainen minua opetti uskoon aina 15-vuoden ikään saakka.
        Oli kiertävä pyhäkoulu, neljä naista piti kotonaan pyhäkoulua, Miehet olivat missä lie, kylällä pubissa kai.
        Sittemmin nainen minut laittoi pyhäkoulunopettajaksi, naisteologin sain esimiehekseni pyhäkoulutyössäni.

Meillä on ev.lut. kirkossa naisia pappeina siksi että miehiä ei kiinnosta se homma.

Käärme oli kavalin kaikista ja se pisti aikanaan Eevaakin.
        Tuo myrkky ei poistu naisen ruumiista, vaan hän nainen pyrkii aina myrkyttämään myös miehet.
        Välttäkää siis naisen "sihinää"=opetusta.
        Kuunelkaa mitä Jumalalla on sanottavaa.

• lopeta jo

kantola riikkoo sapattikäskyn jumaloimalla sapattia.

• Häpeällistä on
        AnttiVKantola kirjoitti:

Lasten pariin naiset ovat juuri sopivia, mutta ei miesten eteen alttarin taakse saarnailamaan. Kaikki miehet eivät siihen alistu, mutta heitähän on vähemmistö.

Kyllä naiset kirjoitella voi, niinkuin tälläkin palstalla kirjoitellaan niin naiset kuin miehetkin. Keskustelutuokiot naisten ja miesten välillä uskonasioista ovat myöskin sopivia. Mutta pastoreina alttarin taakse ja muutenkin naisena alttarin taakse meneminen on häpeällistä naisille.

• tyttönen..
        AnttiVKantola kirjoitti:

Sapatin pyhittäjä äiti, jo edesmennyt opetti minullekin uskonasioita. Hän oli muuten hyvin lempeäluontoinen, joten minusta ei tullut koskaan uhmamielistä uskontoa eikä sapattia kohtaan. Isäni Luterilainen ei hän opettanut mitään uskonnosta, hoki välillä ennen uskoontuloaan juutaisuudesta äidilleni. Vanhalla iällä isästä tuli sapatin pyhittäjä ja meni kasteelle.
        Äiti muuten ymärsi, että papin virka kuuluu miehille.

• Häpeällistä on kirjoitti:

Lasten pariin naiset ovat juuri sopivia, mutta ei miesten eteen alttarin taakse saarnailamaan. Kaikki miehet eivät siihen alistu, mutta heitähän on vähemmistö.

Kyllä naiset kirjoitella voi, niinkuin tälläkin palstalla kirjoitellaan niin naiset kuin miehetkin. Keskustelutuokiot naisten ja miesten välillä uskonasioista ovat myöskin sopivia. Mutta pastoreina alttarin taakse ja muutenkin naisena alttarin taakse meneminen on häpeällistä naisille.

Sillä pojat ovat aina poikia. Mielestäni nainen sopii papiksi paremmin kuin mies. Me miehet voimme olla
        suntioita ja kirkon katon paikkaajia. Niin ja lattiaremonttia voimme myös tehdä.

• kuulokkeet korvilla
        AnttiVKantola kirjoitti:

Sillä pojat ovat aina poikia. Mielestäni nainen sopii papiksi paremmin kuin mies. Me miehet voimme olla
        suntioita ja kirkon katon paikkaajia. Niin ja lattiaremonttia voimme myös tehdä.

Parempi kiivetäkin katolle, niin pääsee ainakin silloin naisten yläpuolelle. Parempi onkin asua katonkulmalla kuin naispapin huonetoverina.

• kuulokkeet korvilla kirjoitti:

Parempi kiivetäkin katolle, niin pääsee ainakin silloin naisten yläpuolelle. Parempi onkin asua katonkulmalla kuin naispapin huonetoverina.

Joten nainen sopii erinomaisesti papiksi.

Pojat pysyy aina poikina, pikkupojuja olemme hautaan saakka.
        Naispappeus tuli takapajuiseen Suomeen kymmeniä vuosia myöhemmin (1988) kuin muihin pohjoismaihin.
        Muissa Pohjoismaissa oli naispappeja ehtinyt jo olla kymmeniä vuosia.
        Tanskassa naisia on ollut pappeina vuodesta 1948, Ruotsissa vuodesta 1958 ja Islannissa vuodesta 1975 lähtien.

http://www.helsinginhiippakunta.evl.fi/piispa/

Naistohtorit - http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/188161.shtml

Naisjohtajat -
        http://www.vm.fi/vm/fi/12_Valtio_tyonantajana/13_Johdon_kehittaminen/03_Naisjohtajat_-verkosto/index.jsp

Mutta pojat pysyy aina poikina, mottona tämä kai ... http://www.youtube.com/watch?v=p84svasSbio

• R.yssä

tekevät kuusipäiväistä työviikkoa palkkatyössä.

Lääkäreillä ja sairaanhoitopiirien henkilökunnillakin on vapaapäivänsä, jos vaikka joku adventisti sattuisi olemaan sairaanhoitopiirissä yms. palkkatyössä.

On sikamaisen kohtuutonta vaatia lähimmäisiltään sellaista, mihin ei itsekään kykene.

• Kyllä adventistit sen käsittävät että erityisalat ovat poikkeus. He eivät ole entisaikojen kirjanoppineiden sukua:

Luuk. 13:14
        Kun synagogan esimies näki, että Jeesus paransi sairaan sapattina, hän suutuksissaan sanoi paikalla oleville: "Viikossa on kuusi päivää työtä varten, tulkaa silloin parannettaviksi älkääkä sapattina."

Vaan tällaisia ennemminkin:

Luuk. 14:5
        Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette?
        Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon,
        niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?"

Hmm ... tuosta härästä en olisi niinkään varma, mutta jos laitetaan sen tilalle bemari tai keräkaali.

• kovin onnetonta
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kyllä adventistit sen käsittävät että erityisalat ovat poikkeus. He eivät ole entisaikojen kirjanoppineiden sukua:

Luuk. 13:14
        Kun synagogan esimies näki, että Jeesus paransi sairaan sapattina, hän suutuksissaan sanoi paikalla oleville: "Viikossa on kuusi päivää työtä varten, tulkaa silloin parannettaviksi älkääkä sapattina."

Vaan tällaisia ennemminkin:

Luuk. 14:5
        Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette?
        Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon,
        niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?"

Hmm ... tuosta härästä en olisi niinkään varma, mutta jos laitetaan sen tilalle bemari tai keräkaali.

Sapattikäskyssä kehoitetaan tekemään kuusipäiväistä työviikkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      278
      18443
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10580
    3. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      87
      7593
    4. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      431
      7165
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4678
    6. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4281
    7. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3494
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3038
    9. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2595
    10. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      34
      2392
    Aihe