Olisi mukavaa keskustella Kallen ja muidenkin porvaripökkelöiden kanssa siitä työn osasta,jota työntekijä ei saa itselleen. Marxhan esittää arvoteoriassaan, että kaikki arvo lähtee työstä ja työntekijä ei saa osaa tuottamastaan hyödystä itselleen.
Otetaas nyt sitten esimerkki tuosta Marxin arvoteoriaasta ihan elävästä elämästä ja vaikkapa ihan nykypäivän Suomesta.
"Taksirenki saa palkan,isäntä saa muun. Kun isäntä uusii mersun niin marxin mukaan se mersu sisältää osan rengin palkasta.,sillä isäntä uusii mersun.Se mersu sisältää työn jonka renki teki."
Mitä vittua on vialla,jos isännän ansaitsema tuotto jaetaan renkien kesken. Miksi elättää isäntää joka ei tee mitään.
Marxilainen arvoteoria perustuu nyt nimenomaan pelkästään siihen,että esimerkiksi lapiolla kaivaminen perustuu kaivamiseen eikä suinkaan siihen kuka lapiot omistaa. Myös sosialismissa on näin paitsi että kaivetaan ikäänkuin yhteisllä lapioilla.
Mikähän siinäkin muuten oikein on pointtina?Että Kalle ja muutkin porvaripökkelöt arvostavat paskaduunia vain silloin jos he saavat tehdä sen omin emmein.
Tässä nyt hiukan porvaripökkelöille mietittävää
33
320
Vastaukset
taxi-Mersua niin mitä se renki tekisi? Isäntä on sen Mersun hankinnalla ja jakamalla työtä ansainnut sen osan joka hänelle kuuluu. Taxin tuloista osa kuuluu kuskeille, osa isännälle ja osa sille firmalle koska se taxihan pitää kuolettaa jotta saadaan uusi kun vanha on riittävästi maanteitä seilannut.
Aika outoa tuo komu kuvittelu jotta täällä on kaikki valmiina vain heidän nautittavakseen vaikka edelliset sukupolvet ovat tehneet tämän eteen töitä vuosisatoja. Tosin samahan oli havaittavissa Neukkulassa, investoinnit olivat sangen alhaalla kun ne vanhat paperikoneet jotka sinne jäivät sodan jälkeen olivat vielä käytössä kun aita kaatui, jos olen oikein ymmärtänyt. Suomessa oli mennyt jo monta konesukupolvea hautaan tuon jälkeen. Uudet koneet ovat tehokkaampia ja ympäristöystävällisempiä kun mitataan paperitonnia kohden.
Kommunistit eivät osaa toimia pääomien kanssa ja se on ollut heidän tuhonsa. Se nähdään myös tuon edellisen komun iivanan aivoituksista. Suorita nyt iivana hieman mietiskelyä siitä miten maailma oikeasti rakentuu ja menestyy.- iivan
Sosialismissa valtio maksaa koulutuksen ja opiskelijoilla on yhtä hyvä asema kuin työläisillä. Ei ole mikään uhraus opiskella 10 vuotta sillä aikaa kun toinen tekee työtä saman 10 vuotta. Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. On lapsellista ajatella, että itsensä kehittäminen on uhraus, se on velvollisuus ja lahja. Ei yhteiskunta tarvitse hierarkian yläpäässä tohtorin tutkinnolla pullaa syöviä herroja, jotka tienaavat 10 kertaa enemmän tyhjänpäiväisissä palavereissa persettä penkissä kuluttamalla kuin kunnon työmies. Parempi olisi, että kaikilla olisi saman verran ja kaikki tekisivät yhdessä parhaansa. Työmiehen veroilla se herrakin on opiskellut. Neuvostoliitossa oli maailman korkein koulutustaso ja silti äärimmäisen pienet tuloerot. Ei siellä tohtorit itkeneet opiskelun raskautta, he rakensivat maailman kehittyneintä valtiota ylpeinä siitä, että saivat siihen mahdollisuuden.
iivan kirjoitti:
Sosialismissa valtio maksaa koulutuksen ja opiskelijoilla on yhtä hyvä asema kuin työläisillä. Ei ole mikään uhraus opiskella 10 vuotta sillä aikaa kun toinen tekee työtä saman 10 vuotta. Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. On lapsellista ajatella, että itsensä kehittäminen on uhraus, se on velvollisuus ja lahja. Ei yhteiskunta tarvitse hierarkian yläpäässä tohtorin tutkinnolla pullaa syöviä herroja, jotka tienaavat 10 kertaa enemmän tyhjänpäiväisissä palavereissa persettä penkissä kuluttamalla kuin kunnon työmies. Parempi olisi, että kaikilla olisi saman verran ja kaikki tekisivät yhdessä parhaansa. Työmiehen veroilla se herrakin on opiskellut. Neuvostoliitossa oli maailman korkein koulutustaso ja silti äärimmäisen pienet tuloerot. Ei siellä tohtorit itkeneet opiskelun raskautta, he rakensivat maailman kehittyneintä valtiota ylpeinä siitä, että saivat siihen mahdollisuuden.
"Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. " on juuri kommunistisen riiston periaate.
Huomaa myös, että marx ei sanonut "jokainen halujensa mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan".
.................iivan kirjoitti:
Sosialismissa valtio maksaa koulutuksen ja opiskelijoilla on yhtä hyvä asema kuin työläisillä. Ei ole mikään uhraus opiskella 10 vuotta sillä aikaa kun toinen tekee työtä saman 10 vuotta. Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. On lapsellista ajatella, että itsensä kehittäminen on uhraus, se on velvollisuus ja lahja. Ei yhteiskunta tarvitse hierarkian yläpäässä tohtorin tutkinnolla pullaa syöviä herroja, jotka tienaavat 10 kertaa enemmän tyhjänpäiväisissä palavereissa persettä penkissä kuluttamalla kuin kunnon työmies. Parempi olisi, että kaikilla olisi saman verran ja kaikki tekisivät yhdessä parhaansa. Työmiehen veroilla se herrakin on opiskellut. Neuvostoliitossa oli maailman korkein koulutustaso ja silti äärimmäisen pienet tuloerot. Ei siellä tohtorit itkeneet opiskelun raskautta, he rakensivat maailman kehittyneintä valtiota ylpeinä siitä, että saivat siihen mahdollisuuden.
Vaikka ei olla sosialismissa niin kouluhan ei paljoa maksa meilläkään eikä useimmissa sivistysmaissa, peruskoulutus ainakaan.
Miten kuvittelet yhteiskunnan toimivan jos niitä pullan syöjiä ei ole? Jos kukaan ei ohjaa yhteiskuntaa niin mihin kuvittelet sen päätyvän? Työmiesten verotkin ovat pääoman aikaan saamia joten niitäkään ei ilman herroja löydy, et vaan ole tullut ajatelleeksi koko talouden kiertokulkua.
Jos koulutustaso oli NL:ssa noin korkea niin miksei siellä kehitetty mitään jota olisi ollut kaupoissa ihmisten ostettavana, kadulla kävi kauppa vielä -80 luvulla jopa sukkahousuilla ja taskulaskimilla joista valokennoilla varustetut olivat aivan top tavaraa koska paristojen saanti kangerteli. Oliko meillä esillä kaupan hyllyllä jotain kulutustavaroita jotka olivat NL suunnittelua? Ladatkin olivat Fiatin kopioita.
Miten se maailman kehittynein valtio näkyi 1995 kun kaikki kehitys oli mennyt alas vessasta? jäljellä kun oli vain sekasorto. Nyt on taas uusi tsaari vallassa mutta demokratiaa saadaan vielä odotella pitkään vaikka meidän komumme siitä saarnasivat jo -50 luvulla.
Vielä jää kysymys siitä missä se idiootti on, mieti sinä sitä.- otan osaa
antipunikki kirjoitti:
"Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. " on juuri kommunistisen riiston periaate.
Huomaa myös, että marx ei sanonut "jokainen halujensa mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan".
.................Ilmainen kolujärjestelmä ja itsensä kehittäminen on siis sinun mielestä kommunististsa riistoa.DD
- tietämättömälle
Työeläkeläinen kirjoitti:
Vaikka ei olla sosialismissa niin kouluhan ei paljoa maksa meilläkään eikä useimmissa sivistysmaissa, peruskoulutus ainakaan.
Miten kuvittelet yhteiskunnan toimivan jos niitä pullan syöjiä ei ole? Jos kukaan ei ohjaa yhteiskuntaa niin mihin kuvittelet sen päätyvän? Työmiesten verotkin ovat pääoman aikaan saamia joten niitäkään ei ilman herroja löydy, et vaan ole tullut ajatelleeksi koko talouden kiertokulkua.
Jos koulutustaso oli NL:ssa noin korkea niin miksei siellä kehitetty mitään jota olisi ollut kaupoissa ihmisten ostettavana, kadulla kävi kauppa vielä -80 luvulla jopa sukkahousuilla ja taskulaskimilla joista valokennoilla varustetut olivat aivan top tavaraa koska paristojen saanti kangerteli. Oliko meillä esillä kaupan hyllyllä jotain kulutustavaroita jotka olivat NL suunnittelua? Ladatkin olivat Fiatin kopioita.
Miten se maailman kehittynein valtio näkyi 1995 kun kaikki kehitys oli mennyt alas vessasta? jäljellä kun oli vain sekasorto. Nyt on taas uusi tsaari vallassa mutta demokratiaa saadaan vielä odotella pitkään vaikka meidän komumme siitä saarnasivat jo -50 luvulla.
Vielä jää kysymys siitä missä se idiootti on, mieti sinä sitä.VENÄJÄN KOULUTUSJÄRJESTELMÄ
KOULUTUSJÄRJESTELMÄN PERINTEET
Venäjän koululaitoksella on pitkät perinteet. Venäläisillä onkin korkea peruskoulutuksen taso, ja lukutaitoisten prosentuaalinen osuus on maailman huippuluokkaa myös länsimaat mukaan lukien. Venäläisten korkeaa keskimääräistä koulutustasoa on vielä lisännyt Venäjän itsenäistyminen entisistä Neuvostoliiton maista, koska venäläisten joukossa koulutustaso oli keskimääräistä korkeampi.
Neuvostoliiton aikana koulutus oli ilmaista, kuten myöskin kirjat ja ateriat sekä koulun jälkeinen iltapäivähoito. Neuvostoliittolainen koulutusjärjestelmä sovelsi marxismi-leninismi -ideologian oppeja. Tavoitteena oli korkeatasoisen peruskoulutuksen lisäksi työläisten kouluttaminen ja rekrytoiminen puolueeseen. Tämän johdosta koulutus pyrittiin toteuttamaan samanlaisena kaikille ja olemaan kaikkien saatavilla.
Venäläisessä koulutusjärjestelmässä on aina arvostettu erityisesti luonnontieteitä sekä kirjallisuutta ja taiteita
Neuvostoliiton hajoamisen ja Venäjän itsenäistymisen jälkeen myös koulutusjärjestelmä on jonkin verran muuttunut. Yksityisten koulujen määrä on lisääntynyt ja yliopistoihin ovat tulleet lukukausimaksut. Venäjän federaation eri alueet tai osavaltiot ovat voineet soveltaa järjestelmää tarpeittensa mukaiseksi. Koulutusjärjestelmän hyväksi havaitut perusrakenteet ovat ennallaan, vaikka markkinatalous on tuonut mukanaan eräitä ongelmia.
Venäläiset ovat ylpeitä koulutusjärjestelmästään, mutta toisaalta myös huolissaan sen säilymisestä, jota osoittavat mm. presidentti Putinin kannanotot koulutusjärjestelmää kohtaan. Putinin kaudella koko Venäjän federaation hallintoa on pyritty uudelleen yhtenäistämään
Venäjän valtio takaa lain mukaan Venäjän federaation kansalaisille maksuttoman yleissivistävän koulutuksen, sekä kilpailupohjalta (sisäänpääsykokeet) yhden maksuttoman ammatillisen koulutuksen valtiollisissa ja kunnallisissa oppilaitoksissa. Venäjän federaation koulutusta säätelevän lain mukaan Venäjän kansalaisen tulee saada koulutusta omalla kielellään.
Koulutus jakautuu Venäjällä yleissivistävään ja ammatilliseen koulutukseen. Yleissivistävään koulutukseen sisältyy:
* esikouluopetus 3-6 –vuotiaille
* yleissivistävä ala-asteen koulutus: 1-4. luokat (7-10 vuotiaat)
* yleissivistävä peruskoulutus: 5-9. luokat (11-15 –vuotiaat)
* yleissivistävä keskiasteen koulutus: 10-11. –luokat (16-17 –vuotiaat)
Esikouluopetus kattaa seimet ja lastentarhat. Lastentarhoilla on tärkeä merkitys varhaiskasvatuksessa. Niissä opetetaan musiikkia, kuvataiteita, tanssia, puhetaidon kehittämistä, oikeinkirjoitusta ja matematiikan alkeita.
Yleinen oppivelvollisuus on 15 ikävuoteen saakka. Yleissivistävä ala-asteen koulutus ja yleissivistävä peruskoulutus ovat kaikille pakollisia. Yhdeksänvuotisen koulutuksen päätteeksi suoritetaan loppukoe. Sen suorittamisen jälkeen on mahdollista jatkaa yleissivistävää (täyttä) keskiasteen koulutusta tai keskiasteen ammatillista koulutusta.
Yleissivistävän keskiasteen (täyden) koulun rinnalla toimii kymnaaseja ja lyseoita, jotka voivat olla joko valtiollisia tai yksityisiä. Näissä voivat oppiaineet olla monipuolisempia kuin valtion kouluissa, tai ne voivat olla erikoistuneita joihinkin oppiaineisiin. Ne voivat myös toimia korkeakoulujen yhteydessä valmistamassa oppilaita korkeakouluopintoihin. Yksityisten koulujen tulee omata valtion akkreditointi voidakseen myöntää korkeakouluihin hyväksyttäviä päättötodistuksia. Vuonna 2002 yksityisissä kouluissa opiskeli kuitenkin vain 0,8 % koko oppilasmäärästä.
AMMATILLINEN KOULUTUS
Ammatillisen koulutuksen käsitteeseen kuuluu:
* ammatillinen peruskoulutus
* keskiasteen ammatillinen koulutus
* korkea-asteen ammatillinen koulutus
* korkea-asteen ammatillinen jatkokoulutus
Ammatillista peruskoulutusta voi saada ammattikouluissa mutta myös ammatillisissa lyseoissa. Opetusohjelmat kestävät yhdeksänvuotisen peruskoulun jälkeen 2-4 vuotta ja 11 -vuotisen yleissivistävän koulutuksen jälkeen 1-1,5 vuotta. Loppukokeen suorittaneet saavat diplomin, joka antaa oikeuden ammatinharjoittamiseen.
Keskiasteen ammatillista koulutusta järjestetään teknikumeissa, opistoissa ja collegeissa, jotka yleensä ovat yliopistojen, akatemioiden tai instituuttien yhteydessä. Keskiasteen ammatilliseen koulutukseen tullaan pääsykokeiden kautta.
KORKEAKOULUT
Venäjällä käytetään korkea-asteen ammatillisista oppilaitoksista yhteisnimitystä korkeakoulu. Korkeakouluiksi Venäjällä lasketaan yleisesti yliopistot, akatemia ja instituutit. Korkeakoulut voivat olla valtiollisia, kunnallisia tai yksityisiä. Noin 1500 :ssa korkeakoulussa opiskelee noin 5,5 miljoonaa opiskelijaa. Suosituimpia opiskeluaineita ovat talous- ja oikeustieteet. otan osaa kirjoitti:
Ilmainen kolujärjestelmä ja itsensä kehittäminen on siis sinun mielestä kommunististsa riistoa.DD
Missä Kalle on näin sanonut?
Linkki viestiin ja lainaus tekstistä mukaan.
................tietämättömälle kirjoitti:
VENÄJÄN KOULUTUSJÄRJESTELMÄ
KOULUTUSJÄRJESTELMÄN PERINTEET
Venäjän koululaitoksella on pitkät perinteet. Venäläisillä onkin korkea peruskoulutuksen taso, ja lukutaitoisten prosentuaalinen osuus on maailman huippuluokkaa myös länsimaat mukaan lukien. Venäläisten korkeaa keskimääräistä koulutustasoa on vielä lisännyt Venäjän itsenäistyminen entisistä Neuvostoliiton maista, koska venäläisten joukossa koulutustaso oli keskimääräistä korkeampi.
Neuvostoliiton aikana koulutus oli ilmaista, kuten myöskin kirjat ja ateriat sekä koulun jälkeinen iltapäivähoito. Neuvostoliittolainen koulutusjärjestelmä sovelsi marxismi-leninismi -ideologian oppeja. Tavoitteena oli korkeatasoisen peruskoulutuksen lisäksi työläisten kouluttaminen ja rekrytoiminen puolueeseen. Tämän johdosta koulutus pyrittiin toteuttamaan samanlaisena kaikille ja olemaan kaikkien saatavilla.
Venäläisessä koulutusjärjestelmässä on aina arvostettu erityisesti luonnontieteitä sekä kirjallisuutta ja taiteita
Neuvostoliiton hajoamisen ja Venäjän itsenäistymisen jälkeen myös koulutusjärjestelmä on jonkin verran muuttunut. Yksityisten koulujen määrä on lisääntynyt ja yliopistoihin ovat tulleet lukukausimaksut. Venäjän federaation eri alueet tai osavaltiot ovat voineet soveltaa järjestelmää tarpeittensa mukaiseksi. Koulutusjärjestelmän hyväksi havaitut perusrakenteet ovat ennallaan, vaikka markkinatalous on tuonut mukanaan eräitä ongelmia.
Venäläiset ovat ylpeitä koulutusjärjestelmästään, mutta toisaalta myös huolissaan sen säilymisestä, jota osoittavat mm. presidentti Putinin kannanotot koulutusjärjestelmää kohtaan. Putinin kaudella koko Venäjän federaation hallintoa on pyritty uudelleen yhtenäistämään
Venäjän valtio takaa lain mukaan Venäjän federaation kansalaisille maksuttoman yleissivistävän koulutuksen, sekä kilpailupohjalta (sisäänpääsykokeet) yhden maksuttoman ammatillisen koulutuksen valtiollisissa ja kunnallisissa oppilaitoksissa. Venäjän federaation koulutusta säätelevän lain mukaan Venäjän kansalaisen tulee saada koulutusta omalla kielellään.
Koulutus jakautuu Venäjällä yleissivistävään ja ammatilliseen koulutukseen. Yleissivistävään koulutukseen sisältyy:
* esikouluopetus 3-6 –vuotiaille
* yleissivistävä ala-asteen koulutus: 1-4. luokat (7-10 vuotiaat)
* yleissivistävä peruskoulutus: 5-9. luokat (11-15 –vuotiaat)
* yleissivistävä keskiasteen koulutus: 10-11. –luokat (16-17 –vuotiaat)
Esikouluopetus kattaa seimet ja lastentarhat. Lastentarhoilla on tärkeä merkitys varhaiskasvatuksessa. Niissä opetetaan musiikkia, kuvataiteita, tanssia, puhetaidon kehittämistä, oikeinkirjoitusta ja matematiikan alkeita.
Yleinen oppivelvollisuus on 15 ikävuoteen saakka. Yleissivistävä ala-asteen koulutus ja yleissivistävä peruskoulutus ovat kaikille pakollisia. Yhdeksänvuotisen koulutuksen päätteeksi suoritetaan loppukoe. Sen suorittamisen jälkeen on mahdollista jatkaa yleissivistävää (täyttä) keskiasteen koulutusta tai keskiasteen ammatillista koulutusta.
Yleissivistävän keskiasteen (täyden) koulun rinnalla toimii kymnaaseja ja lyseoita, jotka voivat olla joko valtiollisia tai yksityisiä. Näissä voivat oppiaineet olla monipuolisempia kuin valtion kouluissa, tai ne voivat olla erikoistuneita joihinkin oppiaineisiin. Ne voivat myös toimia korkeakoulujen yhteydessä valmistamassa oppilaita korkeakouluopintoihin. Yksityisten koulujen tulee omata valtion akkreditointi voidakseen myöntää korkeakouluihin hyväksyttäviä päättötodistuksia. Vuonna 2002 yksityisissä kouluissa opiskeli kuitenkin vain 0,8 % koko oppilasmäärästä.
AMMATILLINEN KOULUTUS
Ammatillisen koulutuksen käsitteeseen kuuluu:
* ammatillinen peruskoulutus
* keskiasteen ammatillinen koulutus
* korkea-asteen ammatillinen koulutus
* korkea-asteen ammatillinen jatkokoulutus
Ammatillista peruskoulutusta voi saada ammattikouluissa mutta myös ammatillisissa lyseoissa. Opetusohjelmat kestävät yhdeksänvuotisen peruskoulun jälkeen 2-4 vuotta ja 11 -vuotisen yleissivistävän koulutuksen jälkeen 1-1,5 vuotta. Loppukokeen suorittaneet saavat diplomin, joka antaa oikeuden ammatinharjoittamiseen.
Keskiasteen ammatillista koulutusta järjestetään teknikumeissa, opistoissa ja collegeissa, jotka yleensä ovat yliopistojen, akatemioiden tai instituuttien yhteydessä. Keskiasteen ammatilliseen koulutukseen tullaan pääsykokeiden kautta.
KORKEAKOULUT
Venäjällä käytetään korkea-asteen ammatillisista oppilaitoksista yhteisnimitystä korkeakoulu. Korkeakouluiksi Venäjällä lasketaan yleisesti yliopistot, akatemia ja instituutit. Korkeakoulut voivat olla valtiollisia, kunnallisia tai yksityisiä. Noin 1500 :ssa korkeakoulussa opiskelee noin 5,5 miljoonaa opiskelijaa. Suosituimpia opiskeluaineita ovat talous- ja oikeustieteet.jos kerran asiat noin hyvin olivat. Taidat kertoa tilanteesta miten piti olla etkä todellisuudesta miten oli. Näinhän se kommunismi siellä toimi.
- tietämättömälle
karva.naamari kirjoitti:
jos kerran asiat noin hyvin olivat. Taidat kertoa tilanteesta miten piti olla etkä todellisuudesta miten oli. Näinhän se kommunismi siellä toimi.
http://www.peda.net/veraja/projekti/centraali/jao/venaja/yht/4
tietämättömälle kirjoitti:
http://www.peda.net/veraja/projekti/centraali/jao/venaja/yht/4
selvään kysymykseen. Miksi kävi kuin kävi jos asiat olivat hyvällä tolalla? Vastaa nyt sitten kun minä kysyn samaa!
Kumma juttu kun aihe vaihtuu jos aletaan pääsemään asioiden juurille, se on nyt kuitenkin selvitettävä jotta saadaan asia selväksi.- otan osaa
Työeläkeläinen kirjoitti:
selvään kysymykseen. Miksi kävi kuin kävi jos asiat olivat hyvällä tolalla? Vastaa nyt sitten kun minä kysyn samaa!
Kumma juttu kun aihe vaihtuu jos aletaan pääsemään asioiden juurille, se on nyt kuitenkin selvitettävä jotta saadaan asia selväksi.Jos sinä luulet olevasi nyt jotenkin fiksu tai jotain.Niin voin kyllä kertoa että et ole mikään fiksu.Pikemminkin olet vain pelkkä säälittävä idiootti.
Ja jos luulet että me muut palstalaiset emme ole muka huomanneet että sinä käytät useita nimimerkkejä kirjoitellessasi tä'lle palstalle.Niin tässäkin asiassa olet pahasti väärässä.
Sillä kyllä me normaalijärjellä varustetut ihmiset olemme todellakin huomanneet että jotkin typerät porvarinpökkelöt kirjoittelevat tälle palstalle usealla eri nimimerkillä.Sairaushan varmaan tuokin on.
Ei terveen ihmisen tarvitse ikinä mitään nimiä tai nimimerkkelä vaihdella yhtään mitenkään.
Mutta sitten asiaan.Tämän keskusteluketjun aloittajan aloittama keskusteluhan koski tätä asiaa.
!Olisi mukavaa keskustella Kallen ja muidenkin porvaripökkelöiden kanssa siitä työn osasta,jota työntekijä ei saa itselleen. Marxhan esittää arvoteoriassaan, että kaikki arvo lähtee työstä ja työntekijä ei saa osaa tuottamastaan hyödystä itselleen."
Sinä monine nikkeinesi ole pystynyt tuohon aloittajan aloittamaan keskusteluun vastaamaan yhtään mitenkään järkevästi ja selkeästi.
Pelkkää liirumölaarumia ja puutaheinää vain kirjoittelet joilla ei ole päätä eikä häntää.
Joten kyllä se nyt sinä näytät olevan se tämän palstan toimen suuri paskanjauhaja kalle ohella. otan osaa kirjoitti:
Jos sinä luulet olevasi nyt jotenkin fiksu tai jotain.Niin voin kyllä kertoa että et ole mikään fiksu.Pikemminkin olet vain pelkkä säälittävä idiootti.
Ja jos luulet että me muut palstalaiset emme ole muka huomanneet että sinä käytät useita nimimerkkejä kirjoitellessasi tä'lle palstalle.Niin tässäkin asiassa olet pahasti väärässä.
Sillä kyllä me normaalijärjellä varustetut ihmiset olemme todellakin huomanneet että jotkin typerät porvarinpökkelöt kirjoittelevat tälle palstalle usealla eri nimimerkillä.Sairaushan varmaan tuokin on.
Ei terveen ihmisen tarvitse ikinä mitään nimiä tai nimimerkkelä vaihdella yhtään mitenkään.
Mutta sitten asiaan.Tämän keskusteluketjun aloittajan aloittama keskusteluhan koski tätä asiaa.
!Olisi mukavaa keskustella Kallen ja muidenkin porvaripökkelöiden kanssa siitä työn osasta,jota työntekijä ei saa itselleen. Marxhan esittää arvoteoriassaan, että kaikki arvo lähtee työstä ja työntekijä ei saa osaa tuottamastaan hyödystä itselleen."
Sinä monine nikkeinesi ole pystynyt tuohon aloittajan aloittamaan keskusteluun vastaamaan yhtään mitenkään järkevästi ja selkeästi.
Pelkkää liirumölaarumia ja puutaheinää vain kirjoittelet joilla ei ole päätä eikä häntää.
Joten kyllä se nyt sinä näytät olevan se tämän palstan toimen suuri paskanjauhaja kalle ohella.mitä nimimerkkejä kuvittelet minun käyttävän?
Moni muu täällä seikkailee, yksi koittaa olla jopa työeläkeläinenkin vaan hukkaan menee. Aikoinaan juuri tuollaisten pälliäisten vuoksi rekisteröin nikkini joten minulla ei ole tarvetta. Olen vaan taitanut yllättää komut housut kintuissa eikä selvitystä lähde kiskomallakaan. Se on tyypillistä komuepärehellisyyttä kun salataan todellisuus, näinhän se meni Neukkulassakin.- vai mitä?
Työeläkeläinen kirjoitti:
mitä nimimerkkejä kuvittelet minun käyttävän?
Moni muu täällä seikkailee, yksi koittaa olla jopa työeläkeläinenkin vaan hukkaan menee. Aikoinaan juuri tuollaisten pälliäisten vuoksi rekisteröin nikkini joten minulla ei ole tarvetta. Olen vaan taitanut yllättää komut housut kintuissa eikä selvitystä lähde kiskomallakaan. Se on tyypillistä komuepärehellisyyttä kun salataan todellisuus, näinhän se meni Neukkulassakin.No ainakin nimimerkeillä työeläkeläinen ja karva.naamari on täysin identtinen ip-osoite.
Joten tarviiko minun enempää puuttua tähän asiaan? vai mitä? kirjoitti:
No ainakin nimimerkeillä työeläkeläinen ja karva.naamari on täysin identtinen ip-osoite.
Joten tarviiko minun enempää puuttua tähän asiaan???????????????
vai mitä? kirjoitti:
No ainakin nimimerkeillä työeläkeläinen ja karva.naamari on täysin identtinen ip-osoite.
Joten tarviiko minun enempää puuttua tähän asiaan?kuin leveetä.
- Harvahammas
Mitä vikaa siinä on,että rengit omistavat auton kimpassa eivätkä elätä isäntää. Eivätkö rengit saa silloin isännän osan mikä oikein onkin. Nimittäin ajostahan se raha lähtee eikä omistamisesta.
- Harvahammas.
antipunikki kirjoitti:
"Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. " on juuri kommunistisen riiston periaate.
Huomaa myös, että marx ei sanonut "jokainen halujensa mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan".
.................lukemaasi? Marx sanoo "jokaiselle kykyjensä mukaan ja jokaiselle työnsä mukaan". Vasta valtion kuoleutumisen jne. jälkeen voidaan saavuttaa tilanne, jossa jaetaan tarpeiden mukaan.
Sinä jaat kommunistista hyvää ennen sen toteutumista määrittämällä kommunistisen riiston. Pikkuporvarin materialismin kaipuu näkyy puheissasi, sinun pitää ensin tietää mitä saat ennenkuin yritätkään. Kuka odottaisi kaltaistesi ihmisten tekevän jotakin yhteiseen kimppaan. Stalin hoisi kulakit tavallaan, minä satsaisin valistukseen.
Sosialidemokraattinen pohjoismainen demokratiahan jakaa meille työmme mukaan. Mitä vittua sinulla on sitä ja markkinataloutta vastaan? Mitä sinulla on Keynesiä vastaan, mitä sinulla on Tingsteniä vastaan. Mitä sinulla on muka Erns Wigfosrssia vastaan johon käsityksesi perustuvat.Itseasiassa minulta meni hetki aikaa etsiä paskan lähde, viisikymmenluvun ruotsalainen Wigfors. Siellähän sanotaan tarkemmin se, mitä Kalle nimittää kommunistiseksi riistoksi. Ernst Wigforss, Taloudellinen Kansanvalta, Tammi 1951.
Kalle on Noske mikä noske. Kuuskymmenluvun sosialidemokraatit erkanivat noskelaisuudestaan ja pälkäneläisyydestään yhdistymällä. Edes sosialidemokraateissa tuolle paskalle ei ole sijaa, Kalle julistaakin oppiaan siellä missä on tilaa. Tällä palstalla on tilaa,ellei olisi, Kalle siirtyisi muualle. Missäs paska jos ei rattaassa. - Harvahammas
Työeläkeläinen kirjoitti:
Vaikka ei olla sosialismissa niin kouluhan ei paljoa maksa meilläkään eikä useimmissa sivistysmaissa, peruskoulutus ainakaan.
Miten kuvittelet yhteiskunnan toimivan jos niitä pullan syöjiä ei ole? Jos kukaan ei ohjaa yhteiskuntaa niin mihin kuvittelet sen päätyvän? Työmiesten verotkin ovat pääoman aikaan saamia joten niitäkään ei ilman herroja löydy, et vaan ole tullut ajatelleeksi koko talouden kiertokulkua.
Jos koulutustaso oli NL:ssa noin korkea niin miksei siellä kehitetty mitään jota olisi ollut kaupoissa ihmisten ostettavana, kadulla kävi kauppa vielä -80 luvulla jopa sukkahousuilla ja taskulaskimilla joista valokennoilla varustetut olivat aivan top tavaraa koska paristojen saanti kangerteli. Oliko meillä esillä kaupan hyllyllä jotain kulutustavaroita jotka olivat NL suunnittelua? Ladatkin olivat Fiatin kopioita.
Miten se maailman kehittynein valtio näkyi 1995 kun kaikki kehitys oli mennyt alas vessasta? jäljellä kun oli vain sekasorto. Nyt on taas uusi tsaari vallassa mutta demokratiaa saadaan vielä odotella pitkään vaikka meidän komumme siitä saarnasivat jo -50 luvulla.
Vielä jää kysymys siitä missä se idiootti on, mieti sinä sitä.Valentina Thereshkova kävi ensimmäisenä naisena avaruudessa, samaan aikaan USA:ssa musta, vanha nainen kieltäytyi antamasta bussissa istumapaikkaansa nuorelle, valkoiselle miehelle. Me tiedämme mitä sitten tapahtui. Elä puhu paskaa.
- Harvahammas
karva.naamari kirjoitti:
jos kerran asiat noin hyvin olivat. Taidat kertoa tilanteesta miten piti olla etkä todellisuudesta miten oli. Näinhän se kommunismi siellä toimi.
Maailman parhaat aivot oli kerätty huippuyliopistoihin, he olivat maailman johtajia ja kuitenkin lama iski. Siis miten kävi?
- Harvahammas
Työeläkeläinen kirjoitti:
mitä nimimerkkejä kuvittelet minun käyttävän?
Moni muu täällä seikkailee, yksi koittaa olla jopa työeläkeläinenkin vaan hukkaan menee. Aikoinaan juuri tuollaisten pälliäisten vuoksi rekisteröin nikkini joten minulla ei ole tarvetta. Olen vaan taitanut yllättää komut housut kintuissa eikä selvitystä lähde kiskomallakaan. Se on tyypillistä komuepärehellisyyttä kun salataan todellisuus, näinhän se meni Neukkulassakin.Mitä kinaamaan? On yksinkertaisinta selata tämän palstan historiaa ja katsoa sieltä miten nimimerkit ilmestyvät palstalle ja poistuvat sieltä. Se on vaiva mutta kannattaa. Kannattaa katsoa manniset ja urpot, kannattaa katsoa kiivaimmat keskustelut. Jokainen vähänkin ajatteleva ymmärtää kymmenien nimimerkkien takana olevan yhden sairaan mielen.
Kukaanhan ei tietysti ajattele Työlikäisen olevan sairaan mielen, tuolla tollikkuudella siihen ei edes pystyisi. Elkkä poja kehrakko, anttaka häne ol. - Iivan
iivan kirjoitti:
Sosialismissa valtio maksaa koulutuksen ja opiskelijoilla on yhtä hyvä asema kuin työläisillä. Ei ole mikään uhraus opiskella 10 vuotta sillä aikaa kun toinen tekee työtä saman 10 vuotta. Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. On lapsellista ajatella, että itsensä kehittäminen on uhraus, se on velvollisuus ja lahja. Ei yhteiskunta tarvitse hierarkian yläpäässä tohtorin tutkinnolla pullaa syöviä herroja, jotka tienaavat 10 kertaa enemmän tyhjänpäiväisissä palavereissa persettä penkissä kuluttamalla kuin kunnon työmies. Parempi olisi, että kaikilla olisi saman verran ja kaikki tekisivät yhdessä parhaansa. Työmiehen veroilla se herrakin on opiskellut. Neuvostoliitossa oli maailman korkein koulutustaso ja silti äärimmäisen pienet tuloerot. Ei siellä tohtorit itkeneet opiskelun raskautta, he rakensivat maailman kehittyneintä valtiota ylpeinä siitä, että saivat siihen mahdollisuuden.
"Neuvostoliitossa oli maailman korkein koulutustaso ja silti äärimmäisen pienet tuloerot. Ei siellä tohtorit itkeneet opiskelun raskautta, he rakensivat maailman kehittyneintä valtiota ylpeinä siitä, että saivat siihen mahdollisuuden."
Ihmettelen todella, miten hän on selittänyt itselleen realisosialismin surkeat olot NL:ssa?
Entä sosialismin romahtamisen?
Mistähän johtuu, että muutamassa kuukaudessa NL:n romahtamisen jälkeen, esimerkiksi kodinkone- ja viihde- elektroniikan kaupoissa oli vain lansimaista tavaraa, vaikka sillä oli venäläiseen tavaraan verrattuna 30% rangaistustulli?
Venäjän tuonti Suomeen muodostuu 95% energiasta ja raaka- aineista, missä ovat kulutustavarat? Harvahammas. kirjoitti:
lukemaasi? Marx sanoo "jokaiselle kykyjensä mukaan ja jokaiselle työnsä mukaan". Vasta valtion kuoleutumisen jne. jälkeen voidaan saavuttaa tilanne, jossa jaetaan tarpeiden mukaan.
Sinä jaat kommunistista hyvää ennen sen toteutumista määrittämällä kommunistisen riiston. Pikkuporvarin materialismin kaipuu näkyy puheissasi, sinun pitää ensin tietää mitä saat ennenkuin yritätkään. Kuka odottaisi kaltaistesi ihmisten tekevän jotakin yhteiseen kimppaan. Stalin hoisi kulakit tavallaan, minä satsaisin valistukseen.
Sosialidemokraattinen pohjoismainen demokratiahan jakaa meille työmme mukaan. Mitä vittua sinulla on sitä ja markkinataloutta vastaan? Mitä sinulla on Keynesiä vastaan, mitä sinulla on Tingsteniä vastaan. Mitä sinulla on muka Erns Wigfosrssia vastaan johon käsityksesi perustuvat.Itseasiassa minulta meni hetki aikaa etsiä paskan lähde, viisikymmenluvun ruotsalainen Wigfors. Siellähän sanotaan tarkemmin se, mitä Kalle nimittää kommunistiseksi riistoksi. Ernst Wigforss, Taloudellinen Kansanvalta, Tammi 1951.
Kalle on Noske mikä noske. Kuuskymmenluvun sosialidemokraatit erkanivat noskelaisuudestaan ja pälkäneläisyydestään yhdistymällä. Edes sosialidemokraateissa tuolle paskalle ei ole sijaa, Kalle julistaakin oppiaan siellä missä on tilaa. Tällä palstalla on tilaa,ellei olisi, Kalle siirtyisi muualle. Missäs paska jos ei rattaassa.Mitä sinä oikein sekoilet taas?
"Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan. " on juuri kommunistisen riiston periaate ja tämä tuotantotapa on käytössä kommunismissa eikä sosialismissa. Onko Kalle jossakin viestissään väittänyt sosialismissa olevan voimassa periaatteen "Jokainen kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan."?
Niin, ei olekaan. Joten älä sitten moista väitä.
..................Harvahammas kirjoitti:
Maailman parhaat aivot oli kerätty huippuyliopistoihin, he olivat maailman johtajia ja kuitenkin lama iski. Siis miten kävi?
Kapitalismi ei ainakaan kaatunut vielä. Se elää edelleenkin oltuaan maailman johtava yhteiskuntamuoto kohta 200 vuotta. Sosialismi ei päässyt koskaan siihen asemaan - maailman johtavaksi yhteiskuntajärjestelmäksi - ja toistaiseksi ei mikään maa ole kestänyt yli 75 vuotta moista piinaa. Ja yksikään maa ei ole sitä kestänyt vuottakaan ilman kansalaisten tarkkaa valvontaa ja perusoikeuksien rajoituksia.
Marxin oppien mukaan sosialismiin siirrytään kapitalismin tultua tiensä päähän. Mutta onko yksikään valtio siirtynyt tähän mennessä sosialismiin tälläisissä olosuhteissa? Niin, kaikki on toistaiseksi kommunistien taholta aseilla uhaten sosialismiin viety. Oliko marx tässäkin väärässä - eikö sosialismiin päästä kuin aseilla uhkaamalla? Onko kommunismiä katsoa kansaa aina vain kiväärin piippua pitkin?
Meidän on hyvä pitää mielessä, että neukkula on kommunistien käsitys demokratiasta ja ihmisoikeuksien oikeasta toteuttamisesta. Myös taas tulevissa vaaleissa ensi keväänä.
..................Harvahammas kirjoitti:
Valentina Thereshkova kävi ensimmäisenä naisena avaruudessa, samaan aikaan USA:ssa musta, vanha nainen kieltäytyi antamasta bussissa istumapaikkaansa nuorelle, valkoiselle miehelle. Me tiedämme mitä sitten tapahtui. Elä puhu paskaa.
Niin. Mutta onneksi kapitalistit jo tuolloin kehittelivät aina uusia ja parempia lääkeitä ja hoitomenetelmiä, jotka paransivat ihmisten joka päivästä elämää. Jos me olisimme olleet riippuvaisia kommunistien kehittämistä lääkeaineista ja hoitomenetelmistä niin moni tämänkin palstan vanhimmista kirjoittajista olisivat olleet jo paremmilla keskustelupalstoilla jo aikoja sitten. Kalle uskaltaa väittää, että jokainen yli 20 vuotias suomalainen tuntee ainakin yhden syövästä kapitalistien kehittämillä lääkkeillä ja hoitomenetelmillä parantuneen ihmisen. Mutta yksikään suomalainen ei tunne ensimmäistäkään toveria, joka olisi parantunut syövästä kommunistien kehittämien - siis kehittämien eikä kopioimien - lääkkeiden ja hoitomenetelmien avulla. Kalasnikov on tehokas kommunistien päänsärkypillereiden annostelulaite - kyllä päänsärky lähti oikealla annostelulla nopeasti ja tehokkaasti, ei tosin ilman sivuvaikutuksia.
..................- Iivan
Iivan kirjoitti:
"Neuvostoliitossa oli maailman korkein koulutustaso ja silti äärimmäisen pienet tuloerot. Ei siellä tohtorit itkeneet opiskelun raskautta, he rakensivat maailman kehittyneintä valtiota ylpeinä siitä, että saivat siihen mahdollisuuden."
Ihmettelen todella, miten hän on selittänyt itselleen realisosialismin surkeat olot NL:ssa?
Entä sosialismin romahtamisen?
Mistähän johtuu, että muutamassa kuukaudessa NL:n romahtamisen jälkeen, esimerkiksi kodinkone- ja viihde- elektroniikan kaupoissa oli vain lansimaista tavaraa, vaikka sillä oli venäläiseen tavaraan verrattuna 30% rangaistustulli?
Venäjän tuonti Suomeen muodostuu 95% energiasta ja raaka- aineista, missä ovat kulutustavarat?ja markkinatalouden tuottavuuden välillä. Sehän oli myös elintason mittari.
- Iivan
Harvahammas kirjoitti:
Mitä vikaa siinä on,että rengit omistavat auton kimpassa eivätkä elätä isäntää. Eivätkö rengit saa silloin isännän osan mikä oikein onkin. Nimittäin ajostahan se raha lähtee eikä omistamisesta.
korruptio ja varastaminen, miksi? En tiedä?
tietämättömälle kirjoitti:
VENÄJÄN KOULUTUSJÄRJESTELMÄ
KOULUTUSJÄRJESTELMÄN PERINTEET
Venäjän koululaitoksella on pitkät perinteet. Venäläisillä onkin korkea peruskoulutuksen taso, ja lukutaitoisten prosentuaalinen osuus on maailman huippuluokkaa myös länsimaat mukaan lukien. Venäläisten korkeaa keskimääräistä koulutustasoa on vielä lisännyt Venäjän itsenäistyminen entisistä Neuvostoliiton maista, koska venäläisten joukossa koulutustaso oli keskimääräistä korkeampi.
Neuvostoliiton aikana koulutus oli ilmaista, kuten myöskin kirjat ja ateriat sekä koulun jälkeinen iltapäivähoito. Neuvostoliittolainen koulutusjärjestelmä sovelsi marxismi-leninismi -ideologian oppeja. Tavoitteena oli korkeatasoisen peruskoulutuksen lisäksi työläisten kouluttaminen ja rekrytoiminen puolueeseen. Tämän johdosta koulutus pyrittiin toteuttamaan samanlaisena kaikille ja olemaan kaikkien saatavilla.
Venäläisessä koulutusjärjestelmässä on aina arvostettu erityisesti luonnontieteitä sekä kirjallisuutta ja taiteita
Neuvostoliiton hajoamisen ja Venäjän itsenäistymisen jälkeen myös koulutusjärjestelmä on jonkin verran muuttunut. Yksityisten koulujen määrä on lisääntynyt ja yliopistoihin ovat tulleet lukukausimaksut. Venäjän federaation eri alueet tai osavaltiot ovat voineet soveltaa järjestelmää tarpeittensa mukaiseksi. Koulutusjärjestelmän hyväksi havaitut perusrakenteet ovat ennallaan, vaikka markkinatalous on tuonut mukanaan eräitä ongelmia.
Venäläiset ovat ylpeitä koulutusjärjestelmästään, mutta toisaalta myös huolissaan sen säilymisestä, jota osoittavat mm. presidentti Putinin kannanotot koulutusjärjestelmää kohtaan. Putinin kaudella koko Venäjän federaation hallintoa on pyritty uudelleen yhtenäistämään
Venäjän valtio takaa lain mukaan Venäjän federaation kansalaisille maksuttoman yleissivistävän koulutuksen, sekä kilpailupohjalta (sisäänpääsykokeet) yhden maksuttoman ammatillisen koulutuksen valtiollisissa ja kunnallisissa oppilaitoksissa. Venäjän federaation koulutusta säätelevän lain mukaan Venäjän kansalaisen tulee saada koulutusta omalla kielellään.
Koulutus jakautuu Venäjällä yleissivistävään ja ammatilliseen koulutukseen. Yleissivistävään koulutukseen sisältyy:
* esikouluopetus 3-6 –vuotiaille
* yleissivistävä ala-asteen koulutus: 1-4. luokat (7-10 vuotiaat)
* yleissivistävä peruskoulutus: 5-9. luokat (11-15 –vuotiaat)
* yleissivistävä keskiasteen koulutus: 10-11. –luokat (16-17 –vuotiaat)
Esikouluopetus kattaa seimet ja lastentarhat. Lastentarhoilla on tärkeä merkitys varhaiskasvatuksessa. Niissä opetetaan musiikkia, kuvataiteita, tanssia, puhetaidon kehittämistä, oikeinkirjoitusta ja matematiikan alkeita.
Yleinen oppivelvollisuus on 15 ikävuoteen saakka. Yleissivistävä ala-asteen koulutus ja yleissivistävä peruskoulutus ovat kaikille pakollisia. Yhdeksänvuotisen koulutuksen päätteeksi suoritetaan loppukoe. Sen suorittamisen jälkeen on mahdollista jatkaa yleissivistävää (täyttä) keskiasteen koulutusta tai keskiasteen ammatillista koulutusta.
Yleissivistävän keskiasteen (täyden) koulun rinnalla toimii kymnaaseja ja lyseoita, jotka voivat olla joko valtiollisia tai yksityisiä. Näissä voivat oppiaineet olla monipuolisempia kuin valtion kouluissa, tai ne voivat olla erikoistuneita joihinkin oppiaineisiin. Ne voivat myös toimia korkeakoulujen yhteydessä valmistamassa oppilaita korkeakouluopintoihin. Yksityisten koulujen tulee omata valtion akkreditointi voidakseen myöntää korkeakouluihin hyväksyttäviä päättötodistuksia. Vuonna 2002 yksityisissä kouluissa opiskeli kuitenkin vain 0,8 % koko oppilasmäärästä.
AMMATILLINEN KOULUTUS
Ammatillisen koulutuksen käsitteeseen kuuluu:
* ammatillinen peruskoulutus
* keskiasteen ammatillinen koulutus
* korkea-asteen ammatillinen koulutus
* korkea-asteen ammatillinen jatkokoulutus
Ammatillista peruskoulutusta voi saada ammattikouluissa mutta myös ammatillisissa lyseoissa. Opetusohjelmat kestävät yhdeksänvuotisen peruskoulun jälkeen 2-4 vuotta ja 11 -vuotisen yleissivistävän koulutuksen jälkeen 1-1,5 vuotta. Loppukokeen suorittaneet saavat diplomin, joka antaa oikeuden ammatinharjoittamiseen.
Keskiasteen ammatillista koulutusta järjestetään teknikumeissa, opistoissa ja collegeissa, jotka yleensä ovat yliopistojen, akatemioiden tai instituuttien yhteydessä. Keskiasteen ammatilliseen koulutukseen tullaan pääsykokeiden kautta.
KORKEAKOULUT
Venäjällä käytetään korkea-asteen ammatillisista oppilaitoksista yhteisnimitystä korkeakoulu. Korkeakouluiksi Venäjällä lasketaan yleisesti yliopistot, akatemia ja instituutit. Korkeakoulut voivat olla valtiollisia, kunnallisia tai yksityisiä. Noin 1500 :ssa korkeakoulussa opiskelee noin 5,5 miljoonaa opiskelijaa. Suosituimpia opiskeluaineita ovat talous- ja oikeustieteet.Miksi neukkulan korkeatasoinen ja laajapohjainen koulutusjärjestelmä ei näkynyt kansan hyvinvoinnissa ja pitkässä eliniässä? Ja sen vaikutukset kansan sivistystasoon ja oppineisuuten eivät paljastuneet maailmalle edes kommunistivetoisuuden romahdettua?
Venäläiset taitavat olla taitavia peittelemään ja salaamaan korkean sivistyksensa ja osaamisensa.
Minkähän vuoksi ei yksikään palstan punanuttu vastaa tämän viestin käsittelemään asiaan vaan Kalle saa vastaukseksi korkeintaan kommunistista hullunnaurua.
.............................- vai niin
antipunikki kirjoitti:
Miksi neukkulan korkeatasoinen ja laajapohjainen koulutusjärjestelmä ei näkynyt kansan hyvinvoinnissa ja pitkässä eliniässä? Ja sen vaikutukset kansan sivistystasoon ja oppineisuuten eivät paljastuneet maailmalle edes kommunistivetoisuuden romahdettua?
Venäläiset taitavat olla taitavia peittelemään ja salaamaan korkean sivistyksensa ja osaamisensa.
Minkähän vuoksi ei yksikään palstan punanuttu vastaa tämän viestin käsittelemään asiaan vaan Kalle saa vastaukseksi korkeintaan kommunistista hullunnaurua.
.............................Eihän kalle esimerkikisi avaruuteen mennä ihan tosta vaan.
Kyllä siinä tarvitaan huippuunsa koulutettua henkilökuntaa ja huippuunsa kehitettyjä laitteita että yleensäkkin johonkin avaruuteen voidaan maapallolta lähteä.
Vai eikö kalle sinun mielestäsi neuvostoliittolaiset ole ikinä käyneetkään esimerkiksi juuri avaruudessa?
Tässä nyt oli vain yksi esimerkki todellisesta elämästä Neuvostoliiton todella korkeatasoisesta ja huippuunsa viedystä koulutusjärjestelmästä. vai niin kirjoitti:
Eihän kalle esimerkikisi avaruuteen mennä ihan tosta vaan.
Kyllä siinä tarvitaan huippuunsa koulutettua henkilökuntaa ja huippuunsa kehitettyjä laitteita että yleensäkkin johonkin avaruuteen voidaan maapallolta lähteä.
Vai eikö kalle sinun mielestäsi neuvostoliittolaiset ole ikinä käyneetkään esimerkiksi juuri avaruudessa?
Tässä nyt oli vain yksi esimerkki todellisesta elämästä Neuvostoliiton todella korkeatasoisesta ja huippuunsa viedystä koulutusjärjestelmästä.Käviväthän iivanat avaruudessa - natsien tiedemiesten avustamina.
Ja ei jenkitkään olisi avaruuteen niin nopeasti päässeet ilman natsien apua.
Totuus on joskus tarua ihmeellisempää.
Mutta kerrohan vielä, että missä se venäläisen kansan korkea yleissivistys näkyi neukkulan aikaan ja sen jälkeen - tuntuu iivanat osaavan salata korkean koulutustasonsa tehokkaasti.
...................
- Suksi nyt
Kaiken maailman klovneja pitää näköjään elättää.
Jos sää saatanan tyhjäpäinen persereikäidiootti tosiaan luulet, että nevvostoliitossa oli maailman korkein koulutustaso, niin juokse nopeesti ulos ja kun näät ensimmäisen rekan tai bussin niin hyppää alle. Siellä nevvostoliitossa koulutettiin ihmisistä eläimiä jotka seuraa johtajaa ilman oman ajattelun vaivaa. Varmuuden vuoksi.- iivan
Tämä nykyinen Suomen peruskoulujärjestelmähän kopioitiin aikoinaan juuri tuolta itäblokista.Muistaakseni DDR:stä.
Samoin Ruotsi kopsasi aikoinaan koukujärjestelmänsä itäblokin maasta. - iivan
iivan kirjoitti:
Tämä nykyinen Suomen peruskoulujärjestelmähän kopioitiin aikoinaan juuri tuolta itäblokista.Muistaakseni DDR:stä.
Samoin Ruotsi kopsasi aikoinaan koukujärjestelmänsä itäblokin maasta.Mutta ei hätää.Se on tässä.
http://wapedia.mobi/fi/Peruskoulu#1.
- että..
olet parantumattomasti mielisairas ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833970
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301930- 311770
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231762Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell571699Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271537Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91497- 281491