Juttelin eilen

iaurwen

yhden uskonnottoman 13-vuotiaan kanssa, joka kertoi koulunsa aamunavauksesta. Siellä oli joku "seurakuntatyyppi" puhunut ja sanonut että kirkosta eroaminen ei ole ratkaisu kirkossa ilmeneviin ongelmiin, mutta kirkkoon kuulumalla ja seurakuntavaaleissa äänestämällä voi tuoda esiin oman kantansa jos haluaa esimerkiksi tukea seksuaalivähemmistöjä.

"Mä en kyllä ymmärrä, miks tavallisten ihmisten pitäis maksaa niiden sotkujen selvittelyt. Ja jos kuuluu kirkkoon, niin silloinhan tukee kirkkoa, ja kirkkohan tällä hetkellä syrjii."

Taidatkos tuota paremmin sanoa?

33

379

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AteistinPaskiainen

Mä en vaan tajua, miten tässä maassa ei kukaan suojele lapsia liperilassien ja -leenojen suhteen. Toi on niin Pohjois-Koreaa! 13-vuotiashan ei voi edes erota kirkosta, mutta ite lapsena aivopestyt vanhemmat 90% varmuudella antaa lapselle luvan liittyä kirkkoon, jos se kovasti haluaa. Varmaan vielä pienen onnen kyyneleen tirauttavat simmustaan.

Nämä saatanan perusjuntit on just niitä "itsekkäitä" joihin hihhulit tällä palstalla viittaa. Mitään ajattelemattomia sukupuolirooleihinsa jämähtäneitä keskiluokkaisia tallaajia, jotka ovat itse eronneet kirkosta verotussyistä, mutta omat aivot ei vaan riitä siihen, että pääsis jumalharhasta yli. Ollaan niin saatanan fiksuja omasta mielestään.

VITTU!

• mikä mättää?

että tänäkin päivänä ihmisiä tulee uskoon, Jeesusken omaksi! Ihan tosissaan!

Miksi olet niin vihainen ja katkera?

• mikä mättää? kirjoitti:

Jos ne on aikuisia niin mitä sitten, mutta kun meidän penska tulee koulusta(8v) kertoen, kuinka opettaja on kertoillut esim. ihmeparantumisista tosina asioina, niin kyllä se mun oikeustajuani korpee.

• AteitinP.....

Kielenkäyttösi paljastaa, kuinka "korkea" ja "viisas" elämänkatsomuksesi on ja sen mukaiset ovat näkemyksesikin.

• hgjfjgfhjfjjfjghkhjh
        mikä mättää? kirjoitti:

Kirjoitit taas väärin, sinun kuuluu kysyä itseltäsi: Miksi olen niin vihainen ja katkera?

PS. Miksi olet niin tyhmä ja ennakoitava?

• Jaakob kirjoitti:

AteitinP.....

Kielenkäyttösi paljastaa, kuinka "korkea" ja "viisas" elämänkatsomuksesi on ja sen mukaiset ovat näkemyksesikin.

ja katso tämä ihan ajatuksella
        http://www.youtube.com/watch?v=uC91GYEumyA

• Soso, sos!

tyypillistä ateistin raivoa. Ei tyyppi meinaa mahtua enää edes nahkoihinsa. Menettää täysin fiksun ja tieteen tyylin kontrollin.

Järki nyt paikalleen ja tunteet raameihin?

• Kössönöm
        A.Mikkonen kirjoitti:

Jos ne on aikuisia niin mitä sitten, mutta kun meidän penska tulee koulusta(8v) kertoen, kuinka opettaja on kertoillut esim. ihmeparantumisista tosina asioina, niin kyllä se mun oikeustajuani korpee.

Vai mikä opettaja tuollaisia satuilee?

• valhe riittää
        A.Mikkonen kirjoitti:

on vielä noin rohkeita kansankynttilöitä. No, jos on parantunut, miski ei saisi kertoa? Ei sentää olla ateismipalstalla vaan koulussa.

• sullä jää levy pääll
        hgjfjgfhjfjjfjghkhjh kirjoitti:

Kirjoitit taas väärin, sinun kuuluu kysyä itseltäsi: Miksi olen niin vihainen ja katkera?

PS. Miksi olet niin tyhmä ja ennakoitava?

MIKSI OLET NOIN KATKERA ja VIHAINEN!

• Eskoo
        A.Mikkonen kirjoitti:

elämä itse on aikamoinen ihme. On turha mekastaa ihmeparanemisesta, kun elämä on vielä suurempi ihme.
        Jos vaikka aiheutat veitsellä haavan itsellesi, niin se paranee ihmeellisesti. Muutamilla otuksilla kasvaa uusi raajakin menetetyn tilalle. Jossain pitää olla suunnitelmat, miten se uusi raaja kasvaa.

>>kuinka opettaja on kertoillut esim. ihmeparantumisista tosina asioina, niin kyllä se mun oikeustajuani korpee.

Eikö se ole ihmeparantuminen, jos jollekin sisiliskolle kasvaa uusi raaja?

• khgkhjkhjkhjkhjkhjkj
        sullä jää levy pääll kirjoitti:

MIKSI OLET NOIN KATKERA ja VIHAINEN!

Sinulla taas on jäänyt huomiokyky kytkemättä päälle, minä en ole kysynyt sitä kuin pari kertaa tällä viikolla

• hkkghjkgkghjkgjkghjk
        valhe riittää kirjoitti:

on vielä noin rohkeita kansankynttilöitä. No, jos on parantunut, miski ei saisi kertoa? Ei sentää olla ateismipalstalla vaan koulussa.

Ei koululaisille saa valehdella tollaisia

• Kössönöm
        Eskoo kirjoitti:

elämä itse on aikamoinen ihme. On turha mekastaa ihmeparanemisesta, kun elämä on vielä suurempi ihme.
        Jos vaikka aiheutat veitsellä haavan itsellesi, niin se paranee ihmeellisesti. Muutamilla otuksilla kasvaa uusi raajakin menetetyn tilalle. Jossain pitää olla suunnitelmat, miten se uusi raaja kasvaa.

>>kuinka opettaja on kertoillut esim. ihmeparantumisista tosina asioina, niin kyllä se mun oikeustajuani korpee.

"Eikö se ole ihmeparantuminen, jos jollekin sisiliskolle kasvaa uusi raaja?"

- Ei. Sisiliskot nyt vaan ovat sellaisia.

• Kössönöm kirjoitti:

Vai mikä opettaja tuollaisia satuilee?

Jep, niin pieni kylä ettei saatu et-luokkaa aikaseksi, ollaan ainoot kirkkoon kuulumattomat vanhemmat hänen ikäisissään, mutta meillä on fiksu poka, joka tulee aina noiden jälkeen meiltä kyseleen, ja mä taas yritä kehottaan ajatteleen itse, mutta pyrin oleen sanomatta mitään suoraan.
        Se on mun mielestä ihan hyvä penskan ajatella ite noita asioita, kun ei se niiltä säästy kuitenkaan, eikä tarvi saastyäkään.

• Soso, sos!
        Soso, sos! kirjoitti:

tyypillistä ateistin raivoa. Ei tyyppi meinaa mahtua enää edes nahkoihinsa. Menettää täysin fiksun ja tieteen tyylin kontrollin.

Järki nyt paikalleen ja tunteet raameihin?

Et ole mikään raivotauti Kristitty, joka levittää Sanaansa täällä oma penis korvassaan

• Kössönöm
        A.Mikkonen kirjoitti:

Jep, niin pieni kylä ettei saatu et-luokkaa aikaseksi, ollaan ainoot kirkkoon kuulumattomat vanhemmat hänen ikäisissään, mutta meillä on fiksu poka, joka tulee aina noiden jälkeen meiltä kyseleen, ja mä taas yritä kehottaan ajatteleen itse, mutta pyrin oleen sanomatta mitään suoraan.
        Se on mun mielestä ihan hyvä penskan ajatella ite noita asioita, kun ei se niiltä säästy kuitenkaan, eikä tarvi saastyäkään.

poikasi ei olisi tarvinnut osallistua uskonnon opetukseen. Mutta jos tuo on mielestäsi hyvä noin, niin mikäs siinä.

• Eskoo kirjoitti:

"elämä itse on aikamoinen ihme. On turha mekastaa ihmeparanemisesta, kun elämä on vielä suurempi ihme.
        Jos vaikka aiheutat veitsellä haavan itsellesi, niin se paranee ihmeellisesti. Muutamilla otuksilla kasvaa uusi raajakin menetetyn tilalle. Jossain pitää olla suunnitelmat, miten se uusi raaja kasvaa."
        Sä olet aivan oikeassa, luonto on todella ihmeellinen, ja kokoajan tulee uusia mitä ihmeellisempiä löytöjä, esim. meristä ei ole tutkittu vasta kuin joku naurettava prosenttimäärä, mutta noi asiat kuuluu luonnontieteisiin.

• Kössönöm kirjoitti:

poikasi ei olisi tarvinnut osallistua uskonnon opetukseen. Mutta jos tuo on mielestäsi hyvä noin, niin mikäs siinä.

Kyllä me sitäkin harkittiin, mutta turhaa altistaa kiusaamiselle.

• Eskoo kirjoitti:

joka saa kuulema ihmisiä puhumaan kielillä uskonnollisessa hurmoksessa niin oletko kokent vastaavaa tai seurannut em. tilannetta ?

Ymmärrettävääkö englantia ? Tai hebreaa.

• Ajatelkaas
        A.Mikkonen kirjoitti:

"elämä itse on aikamoinen ihme. On turha mekastaa ihmeparanemisesta, kun elämä on vielä suurempi ihme.
        Jos vaikka aiheutat veitsellä haavan itsellesi, niin se paranee ihmeellisesti. Muutamilla otuksilla kasvaa uusi raajakin menetetyn tilalle. Jossain pitää olla suunnitelmat, miten se uusi raaja kasvaa."
        Sä olet aivan oikeassa, luonto on todella ihmeellinen, ja kokoajan tulee uusia mitä ihmeellisempiä löytöjä, esim. meristä ei ole tutkittu vasta kuin joku naurettava prosenttimäärä, mutta noi asiat kuuluu luonnontieteisiin.

paratiisissa ihminen oli niin viisas ja tiesi Jumalan luomasta luonnosta kaiken, kun jopa sai nimetä
        itse eläimetkin, mutta kun syntiinlankeemus tapahtui, niin ihmisestä tuli tyhmempi ja nyt jokaisen
        täytyy opiskella kaikkea kaikenaikaa..muutama vuosi taaksepäin ihminen osas hoitaa lapset ja muun
        ihan maalaisjärjellä ja nyt siihen kaikkeen on oppikirjat ja kurssit..eikö oo selvää, että ihminen on
        tyhmenemässä uusista löydöistään huolimatta..ja noinhan Raamattukin asian ilmaisee, että: kun he
        luulevat viisaiksi tulleensa, he ovat tyhmiksi tulleet.

• Kössönöm kirjoitti:

Siis ja tämä luokanvalvoja, mikä opettaa heille suurinta osaa aineista, on hyvin uskovainen.

• Ajatelkaas kirjoitti:

paratiisissa ihminen oli niin viisas ja tiesi Jumalan luomasta luonnosta kaiken, kun jopa sai nimetä
        itse eläimetkin, mutta kun syntiinlankeemus tapahtui, niin ihmisestä tuli tyhmempi ja nyt jokaisen
        täytyy opiskella kaikkea kaikenaikaa..muutama vuosi taaksepäin ihminen osas hoitaa lapset ja muun
        ihan maalaisjärjellä ja nyt siihen kaikkeen on oppikirjat ja kurssit..eikö oo selvää, että ihminen on
        tyhmenemässä uusista löydöistään huolimatta..ja noinhan Raamattukin asian ilmaisee, että: kun he

Niinhän siellä teidän kirjassa varmaan lukee, mutta mitä tekemistä sillä on tämän reaalimaailman kanssa?

• Kössönöm
        A.Mikkonen kirjoitti:

Siis ja tämä luokanvalvoja, mikä opettaa heille suurinta osaa aineista, on hyvin uskovainen.

Mutta ei hänellä ole oikeutta tunkea sitä harhaansa kaikkiin aineisiin.

Opettajakaverini oli luokanopettajana ollessaan pakko kuulua kirkkoon, koska muuten ei töitä saanut. Hän sitten erosi kirkosta toistamiseen 2003, kun opettajilta ei enää vaadittu kirkon jäsenyyttä. Hän sanoi, että ei hän uskonnontunneilla juurikaan uskonnosta puhunut, vaan jutusteli niitä näitä etiikasta jne.

• Eskoo
        epikuros kirjoitti:

joka saa kuulema ihmisiä puhumaan kielillä uskonnollisessa hurmoksessa niin oletko kokent vastaavaa tai seurannut em. tilannetta ?

Ymmärrettävääkö englantia ? Tai hebreaa.

Ei se mies puhunut mitään oikeaa kieltä. Olen nähnyt myös miehen kuolevan ja kuivettuvan muumioksi muutamassa minuuutissa. Hänen kanssaan tullut toinen mies sai hänet heräteltyä henkiin ja sitten hän oli taas entistä ehompi. Hän laitteli mustan tukkansa kruunuksi päähänsä.

• pekka-
        Ajatelkaas kirjoitti:

Miten ihmeessä Joulupukki pystyy aattoiltana kiertämään maailman kaikki kodit, joissa uskotaan Joulupukkiin.

On se vaan ihmeellistä. Kiirettä pitää.

• Kössönöm kirjoitti:

Mutta ei hänellä ole oikeutta tunkea sitä harhaansa kaikkiin aineisiin.

Opettajakaverini oli luokanopettajana ollessaan pakko kuulua kirkkoon, koska muuten ei töitä saanut. Hän sitten erosi kirkosta toistamiseen 2003, kun opettajilta ei enää vaadittu kirkon jäsenyyttä. Hän sanoi, että ei hän uskonnontunneilla juurikaan uskonnosta puhunut, vaan jutusteli niitä näitä etiikasta jne.

Kirkkoon kuulimis pakko on ihme jäänne jositan, en kehtaa edes sanoo, isäni joutu joskus saman asian kanssa pähkäileen, ei olis saanu opettajan virkaa, jollei olis ollut kirkon jäsen, mutta tää oli joskus 70 luvilla, mutta että vielä 2000luvun puolella, niin voi lepinkäinen sentään, tietenkin voi olla myös paikkakuntakohtaisia eroja.
        Isä tosin eros heti viran saatuaan(salaa äidiltä, joka onny vähän sellanen tapauskovainen)
        Kuulin näistä ja isän kirkkoonkuulumattomuudesta vasta aikuisena, eli ei kovin näistä kotona puhuttu.
        Ite erosin laiskuuttani vasta joku vuosi sitten eroakirkosta.fi n kautta.

• Kössönöm
        A.Mikkonen kirjoitti:

Kirkkoon kuulimis pakko on ihme jäänne jositan, en kehtaa edes sanoo, isäni joutu joskus saman asian kanssa pähkäileen, ei olis saanu opettajan virkaa, jollei olis ollut kirkon jäsen, mutta tää oli joskus 70 luvilla, mutta että vielä 2000luvun puolella, niin voi lepinkäinen sentään, tietenkin voi olla myös paikkakuntakohtaisia eroja.
        Isä tosin eros heti viran saatuaan(salaa äidiltä, joka onny vähän sellanen tapauskovainen)
        Kuulin näistä ja isän kirkkoonkuulumattomuudesta vasta aikuisena, eli ei kovin näistä kotona puhuttu.
        Ite erosin laiskuuttani vasta joku vuosi sitten eroakirkosta.fi n kautta.

Ei siinä olut paikkakuntakohtaisia eroja, vaan sellainen laki oli. En tiedä koskiko se kaikkia opettajia, mutta luokanopettajia ainakin, jotka joutuivat alaluokilla opettamaan kaikkia aineita. Minkä pätevyyden kirkon jäsenyys antaa yhtään mihinkään?

Ihan yhtä hullua, kuin jos veturinkuljettajilta vaadittaisiin kuulumista ev.lut.kirkkoon.

• Tuolla logiikalla nyt olisi voinut sanoa vaikkapa 1932 seuraavaa: "Kansallissosialistisen puolueen ulkopuolella oleminen ei ole ratkaisu puolueessa ilmeneviin ongelmiin, mutta puolueeseen kuulumalla ja Hitleriä äänestämällä voi tuoda esiin oman kantansa jos haluaa esimerkiksi tukea etnisiä vähemmistöjä."

• Kössönöm

Tulkaa meidän puolueeseen, niin täällä sitten voitte päättää asioista, ei kantsi jäädä ulkopuolelle. Pitäisikö yrittää Persuihin ja alkaa juttelemaan Soinin kanssa avioeroista, ehkäisystä ja aborteista ja kondomien viemisestä Afrikkaan?

• Kössönöm kirjoitti:

Tulkaa meidän puolueeseen, niin täällä sitten voitte päättää asioista, ei kantsi jäädä ulkopuolelle. Pitäisikö yrittää Persuihin ja alkaa juttelemaan Soinin kanssa avioeroista, ehkäisystä ja aborteista ja kondomien viemisestä Afrikkaan?

Pitäiskohän liittyä KD:hen ja muuttaa puolue sisältäpäin? :P

• Tarkkis(ei kirj.)

;-D

• "Siellä oli joku "seurakuntatyyppi" puhunut ja sanonut että kirkosta eroaminen ei ole ratkaisu kirkossa ilmeneviin ongelmiin, mutta kirkkoon kuulumalla ja seurakuntavaaleissa äänestämällä voi tuoda esiin oman kantansa jos haluaa esimerkiksi tukea seksuaalivähemmistöjä."

Jos halutaan muuttaa kirkon kantaa asioihin, siihen voi vaikuttaa parhaiten vain kuulumalla kirkkoon ja äänestämällä kirkollisvaaleissa. Mutta se mitä ne eivät kerro ihmisille on se että jos kirkon nykyisestä erityisasemasta halutaan eroon, tehokkain tapa saavuttaa se on erota kirkosta nimittäin kun tarpeeksi suuri osa ihmisistä ei enää kuulu kirkoon, ei myöskään kirkolla ole enää valtaa ja sen mukana myös katoaa ylipäänsäkin kirkon mielipiteen yhteiskunnallinen merkitys

Hyvä lähtökohta olisi se että alle puolet koko kansasta enää kuuluisi kirkkoon, valitettavasti kirkolla on kulttuurimme perinteisesti kuuluneet ihanteet puolellaan joten yhteiskunnassa vallitsevien ihanteiden pitää muuttua vielä aika paljon ennenkuin myös valtaosa kansasta on valmiita jättämään kirkon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      31
      1247
    2. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      68
      866
    3. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      42
      803
    4. P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys

Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓
      Sinkut
      149
      667
    5. Työttömiä suomalaisia ei saa töihin

Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss
      Maailman menoa
      279
      635
    6. Luonnollisuus

Ja luonnonkauneus on kaunista.
      Ikävä
      91
      619
    7. Mikä on hänen nimen viimeinen tavu?

🎣🎣🎣🎣🎣
      Ikävä
      45
      602
    8. Olet lihonut kuin pullataikina

Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?
      Ikävä
      36
      551
    9. Toivotko jotain tapahtuvan

Että saisit kaivattusi vaimoksesi?
      Ikävä
      52
      536
    10. Et siis halua

enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani
      Ikävä
      47
      520
    Aihe