Köyhyys on oma valinta

siksi köyhä

Köyhä haluaa vain olla kuin sika pellossa.

27

663

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minister

      Tuommosta kannanottoa ei pitäis tietenkään noteerata. Jos et näe, etkä kuule mitään, niin sehän on sinun ongelma. Suomessa on niin paljon köyhyyttä, että sitä ei voi uskoa ennenkuin sen omin silmin näkee.
      Suomalaisessa yhteiskunnassa on tänäpäivänä enemmän kurjuutta ja hätää, sekä henkistä että fyysistä, kuin mitä koskaan sotien jälkeen. Tämä yhteiskunta ei ole enää ihmisen arvoinen, tämä on mätä.
      Piittaamattomuus, ahneus, itsekkyys, toisten riistäminen, ylipäätään inhimillisyyden puute vaivaavat tätä yhteiskuntaa. Nyt en kirjoita enempää, koska säästän sähkölaskussa.

      • Olet laiska

        Mitä siinä kitiset.


      • kymppitonni
        Olet laiska kirjoitti:

        Mitä siinä kitiset.

        no ei sullakaan hyvin mene. kokeile joskus elää 417,45e kuussa


      • Timothy Leary
        kymppitonni kirjoitti:

        no ei sullakaan hyvin mene. kokeile joskus elää 417,45e kuussa

        niin näet mihin rahat riittää!


      • kokemusta on
        kymppitonni kirjoitti:

        no ei sullakaan hyvin mene. kokeile joskus elää 417,45e kuussa

        oliskin toi 417 e käytössä kokonaan mut ainakin mulla siitä vähennetään vuokran omavastuu kun ei täällä ole tarjolla niin edullisia asuntoja kuin noi sossun rajat on 340 on lähempänä totuutta mulla,,


      • Pohjalta yrittäjäksi
        kokemusta on kirjoitti:

        oliskin toi 417 e käytössä kokonaan mut ainakin mulla siitä vähennetään vuokran omavastuu kun ei täällä ole tarjolla niin edullisia asuntoja kuin noi sossun rajat on 340 on lähempänä totuutta mulla,,

        Laitettaisko tonni tuohon päälle, niin tulet paremmin toimeen? Ai kyllä se sinulle sopii, niin varmaan monelle muullekin. Tiedätkö, että se on ihan mahdollistakin. Mene töihin äläkä täällä valita kurjuuttasi. Missä olet parhaimmillasi, opiskele omatoimisesti lisää, perusta itsesi elättävä yritys tai jospa panostat työhakemukseen, ulkoiseen siisteyteen ja pyrit pääsemään töihin vahvalla asenteella ja moraalilla varustettuna.

        jokainen on oman onnensa seppä. Itsestään, eikä helpolla useimmat asiat ei tapahdu. Elämässä pärjäämiseen vaaditaan "munaa". Voivotelulla ja surkuttelemalla elämänlaatu ei parane, vaan teoilla.


      • Olet laiska
        kokemusta on kirjoitti:

        oliskin toi 417 e käytössä kokonaan mut ainakin mulla siitä vähennetään vuokran omavastuu kun ei täällä ole tarjolla niin edullisia asuntoja kuin noi sossun rajat on 340 on lähempänä totuutta mulla,,

        Et ole niitä tienannut, muut ovat ne tienanneet ja lahjoittaneet sinulle.


      • raihnaiset köyheliin
        Olet laiska kirjoitti:

        Et ole niitä tienannut, muut ovat ne tienanneet ja lahjoittaneet sinulle.

        Kyllä ns,köyhien joukossa on myös niitä jotka ovat olleet vaikka yrittäjiä ja perhesuhteissa sitten vaikka vielä vaikka avioero ja siihen päälle mielenterveys myös mennyt niin älkää välkyt muotoilko millaisia köyhät ovat,justiin joo niinkuin kun joku muka rutisis tällä palstalla ihan muuten vaan.Peruspäivärahalla kitkuttavat ja saakeli kun töitä ei vaan löydy.

        Luuserit sitten on sitten taas asia erikseen helvetti joita ei työt kiinnosta vaan monkuaa sossusta rahaa....


      • Röh-Röh
        kymppitonni kirjoitti:

        no ei sullakaan hyvin mene. kokeile joskus elää 417,45e kuussa

        Vuokra maksetaan, elatus sun muita maksuja ei tarvitse maksaa. Ei tv-lupaa, tarkastusmaksuja, ei mitään korvauksia, ei haittaa vaikka velkaa olisi kuinka paljon.

        Onneksi aina löytyy ystävällisiä ja hyväsydämisiä naisia jotka antavat rakkautta, hellyyttä ja rahaa. Tai ei käteistä mutta ostavat kaikkea kivaa.


      • >Suomalaisessa yhteiskunnassa on tänäpäivänä enemmän kurjuutta ja hätää, sekä henkistä että fyysistä, >kuin mitä koskaan sotien jälkeen. Tämä yhteiskunta ei ole enää ihmisen arvoinen, tämä on mätä.

        Ei, vaan kateus ja vertailu on se suurin ahdistusta aiheuttava tekijä. Sotien jälkeen kaikki olivat nykymittapuun mukaan köyhiä. Ei matkusteltu ulkomailla, ei ollut elektroniikkaa, ei nykyaikaisia harrastuksia jne. Kaikki olivat ikään kuin samassa veneessä, paitsi pieni joukko rikkaita perheitä. Nyt tilanne on hieman toinen. Ja sosiaalinen paine varattomuuden kanssa tuo suurta kateutta/ahdistusta niiden ihmisten osalle, jotka eivät onnistu "taloudellisesti". Tuosta vapautuu vain, jos ratkoo tiettyjä juttuja oman pääkropan sisällä!


      • "Suomalaisessa yhteiskunnassa on tänäpäivänä enemmän kurjuutta ja hätää, sekä henkistä että fyysistä, kuin mitä koskaan sotien jälkeen."

        Jeps. Menepä sanomaa tuo sotaveteraaneille ja sodan jälkeen suomea rakentaneille ikäpolville!

        Köyhyys mitataan suhteellisena köyhyytenä, joten aina tulee olemaan "köyhiä". Mutta vuosi vuoden perään tuon "köyhän" elintaso on parempi kuin edellisen vuoden köyhällä. Se on sitten eri asia, jos tuhlaa rahansa ties mihin ja sen jälkeen itkee muiden rahojen perään.

        "Piittaamattomuus, ahneus, itsekkyys, toisten riistäminen....vaivaavat tätä yhteiskuntaa"

        Totta. Yhteiskunnassa alkaa olla todellinen loisijoiden sukupolvi, joka ei häpeä elellä toisten rahoilla ja jatkuvasti itkeä, kuinka heitä kohdellaan väärin, kun ei taas korotettu sitä ja sitä tukea. Suomalainen köyhä elää yhtä maailman parasta elintasoa ja samalla saa syytettyä elättäjiään riistäjiksi, kun he eivät haluaisi luopua yhä suuremmasta osasta tuloistaan.

        Jos itse ansaituista tuloista yli kolmannes lähtee pois, on se kerta kaikkiaan liikaa. Yli 33 % marginaalivero on yksinkertaisesti ryöstö pummeille.


    • oman köyhyyteni?

      Miettisitpä ensin mitä kirjoitat tai tarkentaisit hieman kirjoitustasi!
      Koeta tajuta että ihmisillä on myös sairauksia joiden vuoksi ei voi työskennellä saati kun itse en selviä normaalisti arjestakaan. Nimim. pyörätuoliin turvautuva.

      Köyhyys taas on suhteellista;itse en koe olevani köyhä vaikka pienet on tuloni. Niin kauan kun pystyn lapseni ruokkimaan,vaatettamaan ja rakastamaan ja olen elossa,en ole köyhä.

    • Röh-Röh

      Viimeksi ollut töissä 20 vuotta sitten eikä ole aikomustakaan paskahommiin ikinä enää mennä vaan harrastaa kaikkea kivaa. Kaikkeen ei rahaa tarvita, esim. seksi on aivan ilmaista. Tai oikeastaan se lisää tuloja kun iskee työssäkäyvän naisen.

      • metall-leidi

        No pitää työssä käyvän naisenkin olla epätoivoinen jos lähtee elättämään jotakin "ernestiä".Ei hevillä tule toimeton mies työssä käyvän naisen huusholliin pullasudeksi.
        Molemmat tulevat toimeen omillaan se on ainakin mun mottoni. No olen sen verran emansipoitinut nainen, että minä en kyrvästä maksa.


      • Röh-Röh
        metall-leidi kirjoitti:

        No pitää työssä käyvän naisenkin olla epätoivoinen jos lähtee elättämään jotakin "ernestiä".Ei hevillä tule toimeton mies työssä käyvän naisen huusholliin pullasudeksi.
        Molemmat tulevat toimeen omillaan se on ainakin mun mottoni. No olen sen verran emansipoitinut nainen, että minä en kyrvästä maksa.

        Olisikin aika kohtuutonta jos joku pienipalkkainen opettaja, sairaanhoitaja, jne. yksin joutuisi elättämään, ei toki. Naisia pitää olla monta, kylässä käydään, syödään, juodaan ja naidaan naisen piikkiin. Toki lupaan maksaa "joskus" takaisin mutta kun se päivä tulee olen jossain muualla.

        Kyllä minä ilmaiseksi annan kauniille naisille, toki heistäkin moni hyvää hyvyyttään minua kestitsee. Olen näes liikemies jolla juuri nyt äfäärit menneet vituroilleen mutta yksi iso kauppa pelastaa koko tilanteen. Siitä juuri neuvottelen, tilanne on veitsenterällä. On ihmeellistä millaisia satuja ja tarinoita naiset uskovat!


      • > Kaikkeen ei rahaa tarvita, esim. seksi on aivan ilmaista

        ???
        Jos näin on, niin hyvä!
        Itseasiassa monet maksavat tästä todella paljon. Joko maksullisille palveluntarjoajille tai sitten avioliitossa epäsuorasti. Vaimolle pitää ostaa yhtä sun toista, jotta hän pysyy tyytyväisenä ja antaa....


    • Kauko Peräreikä

      kuin henkisesti köyhä. No,tuskin tajusit.

      • Älä luimi

        Rahaton kuvittelee olevansa älykäs, mikä typerys.


      • keskiarvoinen
        Älä luimi kirjoitti:

        Rahaton kuvittelee olevansa älykäs, mikä typerys.

        Typeryksilläkin on valitettavasti perintöoikeus ja mahdollisuus voittaa lotossa. Toisaalta typerykset eivät uskalla ottaa riskejä.


      • työtön mulukku
        Älä luimi kirjoitti:

        Rahaton kuvittelee olevansa älykäs, mikä typerys.

        En tiedä johtuiko lamasta vai mistä, mutta työelämään en koskaan päätynyt ja jäin pysyvästi työttömäksi -90 luvun puolivälissä. Yritystä ja työhaluja oli, mutta ei vain onnistunut. Lakkasin n. 10 vuoden jälkeen yrittämästä kun huomasin kolmekymppisenä että kysyntää vastakkaisen sukupuolen suunnalta tulee reilusti yli sen mihin pystyn vastaamaan.

        Onnekseni luoja on suonut minulle ulkonäköä. 190cm pituutta, tummat vahvat hiukset ja luonnostaan hoikka, mutta jäntevän lihaksikas vartalo. Alakertaankin annettu enemmän kuin muille. Lisäksi ÄO mitattu 131, mutta mensan testiin en ole hakeutunut. Fyysisten harrastusten ansiosta kunto on erinomainen ja mieskunto antaa jaksaa 10 kertaa vuorokaudessa.

        Kuulostaa provolta, mutta joka sana on totta. Olenkin tehnyt viimeiset vuodet sitä ainoaa asiaa jonka osaan, Nussinut. Ikähaitari on -12/ 20 vuotta ja kyllä naiset pitävät hyvänä. Syöttävät ja juottavat kunhan illalla tulee nannaa. On ollut virastotätiä, opettajaa, sairaanhoitajaa, opiskelijaa ja vaikka mitä.

        Ketään ei ole kiinnostanut mitä teen työkseni vai teenkö mitään.


      • Ota peruna
        työtön mulukku kirjoitti:

        En tiedä johtuiko lamasta vai mistä, mutta työelämään en koskaan päätynyt ja jäin pysyvästi työttömäksi -90 luvun puolivälissä. Yritystä ja työhaluja oli, mutta ei vain onnistunut. Lakkasin n. 10 vuoden jälkeen yrittämästä kun huomasin kolmekymppisenä että kysyntää vastakkaisen sukupuolen suunnalta tulee reilusti yli sen mihin pystyn vastaamaan.

        Onnekseni luoja on suonut minulle ulkonäköä. 190cm pituutta, tummat vahvat hiukset ja luonnostaan hoikka, mutta jäntevän lihaksikas vartalo. Alakertaankin annettu enemmän kuin muille. Lisäksi ÄO mitattu 131, mutta mensan testiin en ole hakeutunut. Fyysisten harrastusten ansiosta kunto on erinomainen ja mieskunto antaa jaksaa 10 kertaa vuorokaudessa.

        Kuulostaa provolta, mutta joka sana on totta. Olenkin tehnyt viimeiset vuodet sitä ainoaa asiaa jonka osaan, Nussinut. Ikähaitari on -12/ 20 vuotta ja kyllä naiset pitävät hyvänä. Syöttävät ja juottavat kunhan illalla tulee nannaa. On ollut virastotätiä, opettajaa, sairaanhoitajaa, opiskelijaa ja vaikka mitä.

        Ketään ei ole kiinnostanut mitä teen työkseni vai teenkö mitään.

        Huora ruokapalkalla, upea ura.


      • työtön mulukku
        Ota peruna kirjoitti:

        Huora ruokapalkalla, upea ura.

        Kiitos vastauksesta. Jos rahasta nussisin niin oikea sana olisi prostituoitu. Nussimisen ilosta nussiminen oikeuttaa sanaan huora vaikka se yhdistetään enemmän vastakkaiseen sukupuoleen.

        Elämä on kyllä huomattavasti parempaa kuin työttömänä ja paskapalkkaisissa hanttihommissa. Itselle vielä tekee raskaita ja likaisiakin hommia, mutta jos muille niin siitä pitäisi saada huomattavasti suurempi rahallinen korvaus.

        Tämä stressitön elämä, fyysinen aktiivisuus, hyvä ruoka ja loputon pillun määrä pitävät kyllä ihmisen nuorena. Kouluaikaisia kavereita kun katsoo niin on kessi kasvanut tai tukka lähtenyt päästä. Itse en näytä juuri parikymppistä vanhemmalta, mitä nyt parta kasvaa vähän nopeammin ;)

        Tietenkään ei ole omaa asuntoa tai eläketurvaa, mutta elämänasenne on "elä päivä kerrallaan" ja aamuisin on mukava tuumailla että mitähän tänään. Huomista pidemmälle ei elämää kannata suunnitella.

        Nyt jokainen luovuttanut työtön, itsetuntonsa menettänyt mies voisi luoda silmäyksen ruokavalioonsa ja laittaa elämänsä kuntoon. Pimppiä riittää jokaiselle ja sitä on tarjolla niin että livettää, nam.


      • Huoralle poka
        työtön mulukku kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Jos rahasta nussisin niin oikea sana olisi prostituoitu. Nussimisen ilosta nussiminen oikeuttaa sanaan huora vaikka se yhdistetään enemmän vastakkaiseen sukupuoleen.

        Elämä on kyllä huomattavasti parempaa kuin työttömänä ja paskapalkkaisissa hanttihommissa. Itselle vielä tekee raskaita ja likaisiakin hommia, mutta jos muille niin siitä pitäisi saada huomattavasti suurempi rahallinen korvaus.

        Tämä stressitön elämä, fyysinen aktiivisuus, hyvä ruoka ja loputon pillun määrä pitävät kyllä ihmisen nuorena. Kouluaikaisia kavereita kun katsoo niin on kessi kasvanut tai tukka lähtenyt päästä. Itse en näytä juuri parikymppistä vanhemmalta, mitä nyt parta kasvaa vähän nopeammin ;)

        Tietenkään ei ole omaa asuntoa tai eläketurvaa, mutta elämänasenne on "elä päivä kerrallaan" ja aamuisin on mukava tuumailla että mitähän tänään. Huomista pidemmälle ei elämää kannata suunnitella.

        Nyt jokainen luovuttanut työtön, itsetuntonsa menettänyt mies voisi luoda silmäyksen ruokavalioonsa ja laittaa elämänsä kuntoon. Pimppiä riittää jokaiselle ja sitä on tarjolla niin että livettää, nam.

        Pyydä pari kaljaa ja muutama silakka palkaksi. Saat varmaan vähän taskurahaakin mukaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9484253


    • Kannattaa olla yritysjohtaja, investointipankkiiri, huippujääkiekkoilija, F1 -kuski, menestyvä yksityisyrittäjä, lääkäri tai lakimies, niin rahaa riittää :) Todellakin, ammatinvalinta ja ennen kaikkea työttömyys on suurin köyhyyttä selittävä tekijä.

    • ÖHKÖLÄN möhkö

      Kaikki köyhät, itse kuulun myös niihin!
      Siis ensi vuonna kuritus jatkuu, koska IRLANTI PORTUGALI ESPANJA, tarvitsevat meidän verorahamme!
      Tuo lista kyllä vielä lisääntyy? joukossa voi hyvinkin olla Suomi!
      Niin..ensi vuonna verot ja energiavero automaksu jne kaikki nousee, eli menemme varmasti takaisin taantuman tielle!
      Koska kulutusta, ei voi kasvattaa, kun ei ole varaa!
      Toivottavasti seurAavissa vaaleissa, löydetään uusi puolue, Ei PERSUJA, koska ovat niin kallellaan EUROOPPAAN!

      • "Siis ensi vuonna kuritus jatkuu, koska IRLANTI PORTUGALI ESPANJA, tarvitsevat meidän verorahamme!"

        Jos kerran olet suomalaisessa mittakaavassa köyhä, et juuri veroja maksa. Miksi ihmeessä silloin puhut "meidän verorahoista"?

        Kyllä ne on ihan muut, jotka nuokin tuet, sekä sinun sossurahat makselee


    • ...

      ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe