Ilmestyskirjan Läpikäyminen Luvuttain 13.11.2010 alkaen

Jeesuksen Nimessä

Osallistu tähän Ilmestyskirja luvuttain rukoillen ja anoen Herran Jeesuksen armoa ja totuutta ja Pyhän Hengen siunausta ja autuutta niinkuin on lupaukset annettu tuossa profetiassa. Herra vaikuttakoon tahtomista ja tekemistä Henkensä kautta rakennukseksi ja vaarin tästä tärkeästä kirjasta otettavaksi.

Palvellaan lähimäisiä tuoden esille se, mitä Herra tahtoo Henkensä kautta suoda armolahjojen ja tavalla ja toisella puhuen. Kiitetään Isää kaikessa Jeesuksen nimessä, sillä Herra on hyvä ja antaa rikkauttaan ja siunaustaan pyhien kirjoituksien ja Henkensä kautta, amen.

Aloituspäivänä lauantai 13.11.2010 rukous ja paastopäivä sen mukaan, miten kukin sen tahtoo vapaudessa viettää, että Herra armoaan ja totuuttaa soisi Henkensä ja sanansa kautta sielujen pelastumiseksi ja rakentemiseksi ja tahtonsa ymmärtämiseksi ja tekemiseksi.

Anotaan Herran Hengessä rakentavaa keskustelua ja myös armolahjojen ja Henkensä elävää puhettä niinkuin tahtoo armolahjoja anottavan ja käytettävän lähimmäistemme parhaaksi. Tuodaan esille rohkeasti ja raittiisti se, minkä saa tavalla ja toisella. Laitetaan vastaukset Ilmestyskirjaa koskevina ja muutoinkin sen mukaan mihin sopivat ajankohtaisesti tai vastauksina aiempiin tai tuleviin. Vapaus kaikessa vallitkoon. Pyritään esittämään asiat lyhyesti ja ytimekkäästi sen mukaan miten kokee.

Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa ja runsaasti hänen sanansa asukoon sydämissämme rakennukseksi itsellemme ja lähimmäisillemme. Kiitos Isälle ja Herralle Jeesukselle että meillä on mahdollisuus näinkin lähestyä nimessään hyvää Herraa ja samoin toisiamme kohtaan pitää yhteyttä. Rukoillaan ja anotaan kaikkien lähimmästemme puolesta, amen.

119

1191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen nimessä

Anotaan siunaustaan ja armoaan Pyhän Hengen opetuksessa ja siinä hyvässä hengellisessä siunauksessa, mitä tahtoo vaikuttaa ja antaa häntä kiitoksen kautta lähestyville.

• vaikka tietysti voi

myös kirjoittaa siitä luvusta, mikä on päivän perässä.

• Isältä Jumalalta

Herran Jeesuksen kautta annettuna kuten Isä kaikessa toimii ainosyntyisen Pojan kautta, Pyhän Hengen kautta kuitenkin tahtoo Isä runsaasti saattaa vanhurskaaseen mielenlaatuun ja tahtonsa tuntemiseen ja tekemiseen ja siten saamme Herraa lähestyä Jeesuksen nimessä kiittäen ja anoen omasta ja kaikkien pyhien puolesta, ja hyvä on niissäkin tehdä Jumalan tahtoa niinkuin on pyhissä kirjoituksissa opetettu ja kehotettu.

• Herran Jeesuksen

Hengen opetuksen ja kaikkinaisen hengellisen hyvän kautta, jonka suo omilleen ja kaikille anoville ja tahtoville sen armon mukaan joka totuuden Hengessä annetaan, kunhan vain kunnioittaen ja kiittäen vastaanotamme.

Näissä seurakuntakirjeen sanomissa näemme Jumalan Hengen mielenlaadun Isän Jumalan rakkaudessa ja armossa ja totuudessa, ja Herra tahtoo totuutta pyhityksessä, sillä ei hänelle ole mieleen puolinaisuus eikä penseys eikä ´vähän sinne päin´ -mielenlaatu. Tietysti Herra on pitkämielinen eikä ketään mihinkään pakota, vaan jättää kaiken tahtomisen ja tekemisen kutsumiensa ihmisten oman tahdon täyttymiseen, niinkuin rakkaus Herraan Jeesukseen totisesti on ja on Herra itse osoittanut rakkauden Isää kohtaan ottamalla ristinsä ja menemällä tahdossaan kaikessa siinä noin kolmen vuoden jaksossa, joka alkoi kasteesta ja päättyi ristille sanoihin: "Se on täytetty" ja tätä samaa myös meiltä odotetaan palavassa rakkaudessa ja puhtaassa ja pyhässä mielenlaadussa ja tahtomisessa ja tekemisessä.

Herra Jeesus on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti.

• Westsider
        Herran Jeesuksen kirjoitti:

Hengen opetuksen ja kaikkinaisen hengellisen hyvän kautta, jonka suo omilleen ja kaikille anoville ja tahtoville sen armon mukaan joka totuuden Hengessä annetaan, kunhan vain kunnioittaen ja kiittäen vastaanotamme.

Näissä seurakuntakirjeen sanomissa näemme Jumalan Hengen mielenlaadun Isän Jumalan rakkaudessa ja armossa ja totuudessa, ja Herra tahtoo totuutta pyhityksessä, sillä ei hänelle ole mieleen puolinaisuus eikä penseys eikä ´vähän sinne päin´ -mielenlaatu. Tietysti Herra on pitkämielinen eikä ketään mihinkään pakota, vaan jättää kaiken tahtomisen ja tekemisen kutsumiensa ihmisten oman tahdon täyttymiseen, niinkuin rakkaus Herraan Jeesukseen totisesti on ja on Herra itse osoittanut rakkauden Isää kohtaan ottamalla ristinsä ja menemällä tahdossaan kaikessa siinä noin kolmen vuoden jaksossa, joka alkoi kasteesta ja päättyi ristille sanoihin: "Se on täytetty" ja tätä samaa myös meiltä odotetaan palavassa rakkaudessa ja puhtaassa ja pyhässä mielenlaadussa ja tahtomisessa ja tekemisessä.

Herra Jeesus on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti.

hyvää opetusta Raamatusta.

• Filadelfi
        Westsider kirjoitti:

Hyvä veljeni, on mistä valita! Kannattaa mainostaa ate- ynnä muissa jumalattomissa/harhaoppi keskusteluissa.

• KK
        Westsider kirjoitti:

evavkliointiin, Jesustielle opastukseen.

• Jeesuksen nimessä

Alkusanat

Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Hän antoi sen tiedoksi palvelijalleen Johannekselle lähettämänsä enkelin välityksellä. Hän esittää siinä Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken näkemänsä. Autuas se, joka tämän profetian sanat lukee, ja autuaita ne, jotka sen kuulevat ja ottavat vaarin siihen kirjoitetusta, sillä aika on lähellä.

Tervehdys Aasian seurakunnille

Johannes seitsemälle Aasian* seurakunnalle: Armo teille ja rauha Häneltä, joka on, joka oli ja joka on tuleva, sekä niiltä seitsemältä Hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, joka on kuolleista nousseitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hän rakastaa meitä ja on päästänyt meidät synneistämme verellään, tehden meidät [armon]valtakunnaksi ja papeiksi Jumalalleen ja Isälleen. Hänelle kunnia ja voima aina ja iäti! Aamen. Katso, Hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät näkevät hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät. Kaikki maan sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan. Näin on käyvä, aamen. "Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.

Johannes Patmos-saarella

Minä, veljenne Johannes, joka kanssanne olen Jeesuksessa osallinen ahdistukseen, valtakuntaan ja kärsivällisyyteen, olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saarella, jonka nimi on Patmos. Herran päivänä* minä olin Hengessä ja kuulin takaani kovan äänen, kuin olisi pasuunaan puhallettu.

Kirjeet seitsemälle seurakunnalle

Ääni sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä se seitsemälle seurakunnalle: Efesoon, Smyrnaan, Pergamoon, Tyatiraan, Sardeeseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan." Kääntyessäni katsomaan, mikä ääni minulle puhui, minä näin seitsemän kultajalkaista lamppua. Lamppujen keskellä näin Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa olivat kuin ahjossa hehkuva välkehtivä vaski, ja hänen äänensä oli kuin paljojen vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan lähti kaksiteräinen terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin aurinko sen paistaessa täydeltä terältä. Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkojensa juureen kuin kuollut. Hän pani oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen. Minä elän. Minä olin kuollut, mutta elän aina ja iäti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. Kirjoita siis, mitä olet nähnyt, mitä nyt on, ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultajalkaisen lampun salaisuus on tämä: Seitsemän tähteä ovat seitsemän seurakunnan enkelit *, ja seitsemän lamppua ovat seitsemän seurakuntaa."

• Jeesuksen nimessä

Toivon, että kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan.

Nimeksi kirjalle sopisi paremmin "Jeesuksen Ilmestys", sillä alkaa niillä sanoilla ja Isä Jumala antoi sen Pojalle, olen kuullut noin 90 jKr (vuosiluvun todenperäisyydestä en osaa sanoa).

Kirjeen alusta näemme hyvin kuinka enkelin välityksellä Johannekselle annettuna Ilmestyksenä, Johannes näkee Jeesuksen hyvin konkreettisesti ja kirkkautensa kasvoista ja muusta Johannes vaipuu kuin kuollut jalkojensa juureen, tämä sama on nähtävissä profeetoissa, kun kohtaavat Herran enkeleitä, tässä kuitenkin enkelin ja Johanneksen päällä olevan Pyhän Hengen vaikutuksesta Johannes saa hyvin todenmukaisen Ilmestyksen.

Noista seitsemästä seurakunnasta kirjoitettaessa saan sellaisen käsityksen, että koska seitsen lamppua ovat taivaallisessa niinkuin olivat Mooseksen kautta saadussa maallisessa, jotka olivat taivaallisen kuva, niin niiden täytyy edustaa myös Jumalan valtakuntaa kaikkina aikoina ja tässäkin hetkessä sitä myös kokonaisuutena. Samoin nuo seitsemän seurakunnan enkeliä, ovat pysyviä, sillä niinkuin oli seitsemän Henkeä, ja enkelit ovat palvelevia henkiä, niinkuin Jeesustakin tulivat palvelemaan kasteen jälkeen ja Jaakob näki tikapuut ja enkelit palveluksessa. Itseasiassa Jeesukseen katsoi seitsemän silmää ja ymmärrän ne Jumalan hengelliseksi siunaukseksi, niinkuin on tässä kirjoitettu:

´Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.´ (Jesaja 11:1-5)

Uskon Jumalan tahtovan myös meissä runsaasti Pyhän Hengen kautta vaikuttavan Jeesuksen, niinkuin Paavali kirjoittaa ´en enää elä minä vaan Kristus minussa´. Aina loppuun asti kuitenkin sielumme elää ja vaikka hengellisen tulee kuolettaa lihan mieli, jonka tulee olla ristiinnaulittu ja kuoletettu Jeesuksen veressä ja vedessä ja Hengessä, sillä ne ovat kolme jotka todistavat meille synnin ja vanhurskauden ja tuomion.

• Filadelfi

Jae 7 ilmoittaa Jeesuksen kaikille näkyvän paluun, ensiksi pilvissä temmaten seurakunnan, sitten jakeen osa: niidenkin jotka hänet lävistivät = pelastuville juutalaisille, ja lopuksi: kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa = Jeesuksen toinen tulemus Öljymäelle, Ilm.19:11-.
        Profeetta Johannes Herran Hengessä sunnuntaina viikon ensimmäisenä päivänä, sai näyn ja näki Jeesuksen kirkastettuna, toisin kuin ylösnousseena aiemmin.

Ilmestyskirjan profetia joka alkoi toteutua vuonna 96, avainjakeen 19 mukaan …mikä nyt on, jossa on ulottuvuutta eli 7seurakunnan tilanteesta ja sen Johannes kirjoitti lukuihin 2-3. Niitä vastaavat seurakunnat ovat olemassa Jeesuksen tullessa, todistaa jakeet seurakuntakirjeissä: 2:5,16,25, 3:3,10,11. Seurakuntien jälkeen tulee toteutumaan avainjakeen loppuosa; mitä tämän jälkeen on tapahtuva, luvut 4-22, joka aikajakso liittyy muun Raamatun ilmoituksen kanssa Israelin hengellisen heräämisen aikaan.
        7 tähteä ovat 7 seurakunnan enkeliä, joka tarkoittaa seurakunnan, Kristus Hengessä julistajaa, enkeli oli myös Johanneksen opas joka on lunastettu ihminen ja yksi vanhimmista Ilm.7:13, 17:1, 19:10.

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

Jae 7 ilmoittaa Jeesuksen kaikille näkyvän paluun, ensiksi pilvissä temmaten seurakunnan, sitten jakeen osa: niidenkin jotka hänet lävistivät = pelastuville juutalaisille, ja lopuksi: kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa = Jeesuksen toinen tulemus Öljymäelle, Ilm.19:11-.
        Profeetta Johannes Herran Hengessä sunnuntaina viikon ensimmäisenä päivänä, sai näyn ja näki Jeesuksen kirkastettuna, toisin kuin ylösnousseena aiemmin.

Ilmestyskirjan profetia joka alkoi toteutua vuonna 96, avainjakeen 19 mukaan …mikä nyt on, jossa on ulottuvuutta eli 7seurakunnan tilanteesta ja sen Johannes kirjoitti lukuihin 2-3. Niitä vastaavat seurakunnat ovat olemassa Jeesuksen tullessa, todistaa jakeet seurakuntakirjeissä: 2:5,16,25, 3:3,10,11. Seurakuntien jälkeen tulee toteutumaan avainjakeen loppuosa; mitä tämän jälkeen on tapahtuva, luvut 4-22, joka aikajakso liittyy muun Raamatun ilmoituksen kanssa Israelin hengellisen heräämisen aikaan.
        7 tähteä ovat 7 seurakunnan enkeliä, joka tarkoittaa seurakunnan, Kristus Hengessä julistajaa, enkeli oli myös Johanneksen opas joka on lunastettu ihminen ja yksi vanhimmista Ilm.7:13, 17:1, 19:10.

pasuunan soidessa. "Mutta jokainen järjestyksessään, esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat
        hänen tulemuksessaan; 1. Kor. 15:23.

sillä itse Herra astuu alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kajahtaessa;
        ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka elämme, jotka olemme jääneet tänne,
        (ei ole antiksen vainoissa tapetut) temmataan yhdessä heidän kanssaan pilviin, Herraa vastaan yläilmoihin,
        ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1. Tess. 4:16-18)

"Älköön kukaan teitä vietelkö millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, tuo kadotuksen poika, vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi, ta jumaloitavaksi nimitetään, niin että jhän istuu Jumalan temppeliin ja esiintyy niinkuin hän olisi Jumala. (2. Tess. 2:3-4) Kun este (usko)poistuu ja luopumus saavuttaa mittansa, hän tulee.

• Westsider

Samoin Jumalan Temppeli on seurakunta Luku 11 kertoo seurakunnan vaiheet antiksen ajassa.
        Jakeessa 12 tempaus. ja jakeessa 13 alkaa Jumalan viha suurella maanjäristyksellöä.
        Seurakunta on siitä osaton.

• Filadelfi
        Westsider kirjoitti:

pasuunan soidessa. "Mutta jokainen järjestyksessään, esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat

sillä itse Herra astuu alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kajahtaessa;
        ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka elämme, jotka olemme jääneet tänne,
        (ei ole antiksen vainoissa tapetut) temmataan yhdessä heidän kanssaan pilviin, Herraa vastaan yläilmoihin,
        ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1. Tess. 4:16-18)

"Älköön kukaan teitä vietelkö millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, tuo kadotuksen poika, vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi, ta jumaloitavaksi nimitetään, niin että jhän istuu Jumalan temppeliin ja esiintyy niinkuin hän olisi Jumala. (2. Tess. 2:3-4) Kun este (usko)poistuu ja luopumus saavuttaa mittansa, hän tulee.

"Älköön kukaan teitä vietelkö millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy,...
        Paavali selittää luvun alussa pelästyneille Tessalonikalaisille jotka luulivat jo tempauksen tapahtuneen ja siten Herran päivän, Jeesuksen tulon Öljymäelle olevan jo käsissä. Mutta heille annetaan tiedoksi tuo esille ottamasi luopumuksen/laittomuuden ihminen joka siis edeltää Herran tuloa kirkkaudessaan.
        7 jakeessa on selvästi ilmoitettu että seurakunta on ainoa pidättävä tekijä, mutta kun se poistuu niin sitten ilmestyy laiton, (sopien 7 v) ja että hän ilmestyy valheen voimalla kadotukseen joutuville kun totuus rakkauteen ei kelvannut.
        Filadelfian valvova seurakunta pelastetaan koetuksen hetkestä, ei hetkessä 3:10 ja sille on sana Minä tulen pian, joka esiintyy seurakunnalle myös viimeisessä luvussa.
        Kirjaimellisesti tulkittuna 11 luvussa on vain kaksi todistajaa, 4 jakeessa on alaviite joka viittaa Sakarjan näkemään, he olivat jo taivaassa tuolloin. Eenok oli profeetta joka kuolemaa kokematta temmattiin taivaaseen on ennustanut lopunajan tuomiosta Juud.14,15.
        Jumalan asenne muuttuu luvusta 6 tuomioksi .

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

"Älköön kukaan teitä vietelkö millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy,...
        Paavali selittää luvun alussa pelästyneille Tessalonikalaisille jotka luulivat jo tempauksen tapahtuneen ja siten Herran päivän, Jeesuksen tulon Öljymäelle olevan jo käsissä. Mutta heille annetaan tiedoksi tuo esille ottamasi luopumuksen/laittomuuden ihminen joka siis edeltää Herran tuloa kirkkaudessaan.
        7 jakeessa on selvästi ilmoitettu että seurakunta on ainoa pidättävä tekijä, mutta kun se poistuu niin sitten ilmestyy laiton, (sopien 7 v) ja että hän ilmestyy valheen voimalla kadotukseen joutuville kun totuus rakkauteen ei kelvannut.
        Filadelfian valvova seurakunta pelastetaan koetuksen hetkestä, ei hetkessä 3:10 ja sille on sana Minä tulen pian, joka esiintyy seurakunnalle myös viimeisessä luvussa.
        Kirjaimellisesti tulkittuna 11 luvussa on vain kaksi todistajaa, 4 jakeessa on alaviite joka viittaa Sakarjan näkemään, he olivat jo taivaassa tuolloin. Eenok oli profeetta joka kuolemaa kokematta temmattiin taivaaseen on ennustanut lopunajan tuomiosta Juud.14,15.
        Jumalan asenne muuttuu luvusta 6 tuomioksi .

Temmataan ylös, "kutsulla: nouskaa tänne ylös" (Ilm 11:12) Jakeessa 13 alkaa se koetukse hetki
        Jumalan viha, josta heidät on luvattu pelastaa. Eikä jakeessa 7 ilmoiteta pidättävää tekijää, vaan
        se ilmoitertaan jakeessa 3: "Älkää antako vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule,
        ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi.

On siis nuo kaksi syytä siihen, että se tempaus ei voi tapahtua ennen näiden esteiden poistumista.
        Näin on huomioitava kokonaisuus

• kirjoitukset
        Westsider kirjoitti:

Ellei nyt jo ole Ilmestyskirjan ymmärrys tutkittu,et ehdi ylösottoon.Periaatteessa tempauksi on kolme,ensimmäiseksi valitut,eli Eli joukko.Siitä maailmalla viimeinen vuosiviikko.Puolivälissä lähtee Elisa joukko pilveen.Viimeiseksi jaa suuri valkopukuinen joukko.Kun Herra Jeesus tulee perustamaan tuhat vuotisen valtakunnan.He jotka ovat henkensä menettäneet viimeisen 3.5-vuoden aikana.Heidät herätetään hallitsemaan Kristuksen kanssa tuhat vuotta,joka on tämän maan päällä.Varsinaisesti tämä ei ole siis ylösotto,vaan henkiin palauttaminen.Ylösotto luku löytyy ILM.12:sta luku ja se oikeastaan selvittää nämä edellä mainitut asiat.Vielä kertaan,ellei nyt ymmärrä Ilmestyskirjan,Danielin ja VT:nprofeettoja,ei myöskään lähde ylösottoon,se on aivan varma.

• Westsider
        kirjoitukset kirjoitti:

Ellei nyt jo ole Ilmestyskirjan ymmärrys tutkittu,et ehdi ylösottoon.Periaatteessa tempauksi on kolme,ensimmäiseksi valitut,eli Eli joukko.Siitä maailmalla viimeinen vuosiviikko.Puolivälissä lähtee Elisa joukko pilveen.Viimeiseksi jaa suuri valkopukuinen joukko.Kun Herra Jeesus tulee perustamaan tuhat vuotisen valtakunnan.He jotka ovat henkensä menettäneet viimeisen 3.5-vuoden aikana.Heidät herätetään hallitsemaan Kristuksen kanssa tuhat vuotta,joka on tämän maan päällä.Varsinaisesti tämä ei ole siis ylösotto,vaan henkiin palauttaminen.Ylösotto luku löytyy ILM.12:sta luku ja se oikeastaan selvittää nämä edellä mainitut asiat.Vielä kertaan,ellei nyt ymmärrä Ilmestyskirjan,Danielin ja VT:nprofeettoja,ei myöskään lähde ylösottoon,se on aivan varma.

ilmestyskirjassa, monenellakin eritavalla.

• Westsider
        kirjoitukset kirjoitti:

"Mutta jokainen vuorollaan; esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan. 1. Kor.22
        "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, (eloon)
        temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. (1. Tess. 4: 16-17)

Ketään ei ole temmattu ylös ennen näitä. Näin Raamatun mukaan. Teinityttöjen profetioihin perustuvat
        superharha eksytykset ovat taas omaa luokkaansa.

"Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, (2. Tess. 2:3)

• Ovi pysyy suljettuna
        kirjoitukset kirjoitti:

on yksi, ainutkertainen tapahtuma. Siis morsiusseurakunnan ylösotto, jonka jälkeen alkaa antikristuksen valtakausi. Siinä ajassa on valtavan paljon ihmisiä, jotka luulevat olevansa uskossa.

• Westsider
        Ovi pysyy suljettuna kirjoitti:

on yksi, ainutkertainen tapahtuma. Siis morsiusseurakunnan ylösotto, jonka jälkeen alkaa antikristuksen valtakausi. Siinä ajassa on valtavan paljon ihmisiä, jotka luulevat olevansa uskossa.

tempausta, ennen antiksen aikaa.
        Ei yli se, mitä kirjoitettu on.

• Jeesuksen nimessä

Efesos

"Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on seitsemän tähteä oikeassa kädessään ja joka käyskentelee seitsemän kultajalkaisen lampun keskellä: Minä tiedän sinun tekosi, vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi sietää pahoja ihmisiä. Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi, vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi. Sinulla on kestävyyttä, ja paljon olet saanut kärsiä minun nimeni tähden etkä ole uupunut. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hylännyt ensimmäisen rakkautesi. Muista siis, mistä olet langennut, nöyrry parannukseen ja tee ensimmäisiä tekoja. Ellet, minä tulen sinun luoksesi ja työnnän lamppusi pois paikaltaan, ellet tee parannusta. Se sinulla kuitenkin on, että vihaat nikolaiittojen* tekoja, joita minäkin vihaan. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Smyrna

Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja nousi kuolleista: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, vaikka eivät ole, vaan ovat Saatanan synagoga. Älä pelkää, mitä tulet kärsimään. Perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teitä koeteltaisiin. Teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'

Pergamon

Pergamonin seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on kaksiteräinen terävä miekka: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä on Saatanan valtaistuin. Sinä pitäydyt minun nimeeni etkä ole kieltänyt uskoasi minuun niinäkään päivinä, jolloin uskollinen todistajani Antipas surmattiin teidän luonanne, siellä, missä Saatana asuu. Minulla on kuitenkin jotakin sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka seuraavat Bileamin oppia, hänen joka neuvoi Baalakia virittämään israelilaisille sen viettelyksen, että he söisivät epäjumalille uhrattua ja harjoittaisivat haureutta. Sinulla on myös niitä, jotka seuraavat nikolaiittojen oppia. Tee siis parannus. Mutta jos et sitä tee, minä tulen pian sinun luoksesi ja sodin heitä vastaan suuni miekalla. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Minä annan voittajalle salattua mannaa ja valkoisen kiven* ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tunne kukaan muu kuin sen saaja.'

Tyatira

Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jonka silmät ovat kuin tulen liekit ja jalat kuin välkehtivä vaski: Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi, sinun uskosi, palvelutyösi ja kärsivällisyytesi, ja että viimeiset tekosi ovat lukuisampia kuin ensimmäiset. Mutta minulla on sinua vastaan se, että suvaitset tuota naista, Iisebeliä. Sanoen itseään profeetaksi hän opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa. Olen antanut hänelle aikaa parannukseen, mutta hän ei halua nöyrtyä parannukseen eikä luopua haureudestaan. Minä heitän hänet tautivuoteeseen ja hänen kanssaan huorin tekevät suureen ahdistukseen, elleivät nöyrry parannukseen hänen teoistaan. Hänen lapsensa minä totisesti surmaan. Kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä tutkin sisimmät ja sydämet. Minä annan teille kullekin tekojenne mukaan. Teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan Saatanan syvyyksiä, kuten he sanovat, minä sanon: minä en pane teidän kannettavaksenne muuta taakkaa. Pitäkää vain, mitä teillä on, kunnes minä tulen. Sille, joka voittaa ja loppuun asti suorittaa minun antamiani tehtäviä*, minä annan vallan hallita kansoja. Hän kaitsee niitä rautaisella sauvalla, särkee niitä kuin saviastioita. Sen vallan minäkin olen saanut Isältäni, ja minä annan hänelle kointähden. Jolla on korvat kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille'."

• Jeesuksen nimessä

Sardes

"Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Hän, jolla on Jumalan seitsemän Henkeä ja seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on nimi, että elät, mutta olet kuollut. Herää valvomaan ja vahvista jäljelle jääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalan edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ota siitä vaari ja tee parannus. Ellet valvo, minä tulen kuin varas, etkä tiedä, millä hetkellä minä sinut yllätän. Sinulla on kuitenkin Sardeessa muutamia harvoja, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat sen arvoisia. Joka voittaa, hänet näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.

Filadelfia

Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Tosi, jolla on Daavidin avain, ja joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa: Minä tiedän sinun tekosi. Minä olen avannut eteesi oven, jota kukaan ei voi sulkea. Tosin sinun voimasi on vähäinen, mutta sinä olet ottanut sanastani vaarin etkä ole kieltänyt nimeäni. Minä annan sinulle Saatanan synagogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia vaikka eivät ole, vaan valehtelevat. Minä panen heidät tulemaan ja kumartumaan sinun jalkojesi eteen tietäen, että minä rakastan sinua. Koska sinä olet noudattanut minun kestävyyteen kutsuvaa sanaani, minäkin pidän sinusta huolen ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, mikä on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan siinä asuvia. Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi. Minä teen voittajasta pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.'

Laodikea

Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alkaja*. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava. Jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, minä oksennan sinut suustani ulos. Sinähän sanot: Minä olen rikas, olen rikastunut enkä mitään tarvitse, etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen, kurja, köyhä, sokea ja ryysyihin puettu*. Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, valkoiset vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä ryysyisyytesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus. Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä käyn hänen luokseen sisälle ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Minä annan voittajan istua kanssani valtaistuimellani, kuten minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille'."

• Jeesuksen nimessä

Taivaallisia näkyjä

Sen jälkeen minä näin: taivaassa oli avattu ovi. Ensimmäinen ääni, jonka olin kuullut kuin pasuunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva"*. Samassa minä olin Hengessä. Taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja, joka oli näöltään kuin jaspis ja sardion. Valtaistuinta ympäröi kuin sateenkaari, näöltään kuin smaragdi, ja sen ympärillä oli 24 valtaistuinta, joilla istui 24 vanhinta puettuina valkeihin vaatteisiin. Heillä oli päässään kultaiset kruunut. Valtaistuimesta lähti salamoita, ääniä ja ukkosen jylinää. Sen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat Jumalan seitsemän Henkeä. Valtaistuimen edessä oli kuin lasinen meri, kristallin näköinen. Sen keskellä ja sen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä. Ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, toinen olento nuoren härän näköinen, kolmannella olennolla oli kuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen. Näillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja he olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. He lausuivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli, joka on ja joka on tuleva." Kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimella ja joka elää aina ja iäti, ne 24 vanhinta lankeavat valtaistuimella istuvan eteen ja kumartaen palvovat Häntä, joka elää aina ja iäti. He heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen: "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaiken. Sinun tahdostasi kaikki on olemassa ja on luotu."

• Westsider

Tässä vielä tyhjänä. Mutta luvussa 15:2 sillä on temmattujen suuri joukko; josta sanotaan:
        "jotka ovat saaneet voiton pedsta ja se kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

Ilm. 7:9. "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota kukaan ei voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä (lasimerellä)
        ja Karitsan edessä.

"Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteesa ja valkaisseet ne Karitsan veressä (Ilm. 7:14)

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Tässä vielä tyhjänä. Mutta luvussa 15:2 sillä on temmattujen suuri joukko; josta sanotaan:
        "jotka ovat saaneet voiton pedsta ja se kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.

Ilm. 7:9. "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota kukaan ei voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä (lasimerellä)
        ja Karitsan edessä.

"Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteesa ja valkaisseet ne Karitsan veressä (Ilm. 7:14)

tyhjänä. Se on varattuna "suuresta ahdistuksesta" temmattavalle seurakunnalle
        Se on se todellinen "Jumalan Israel"

• tahtomista ja
        Westsider kirjoitti:

tekemistä Herra Jeesus tahtoo vaikuttaa, ja asioita todellakin voidaan kaikkialle antaa ihan vapaasti ilman erillistä aikataulua. Jos tahdotaan lukea Ilmestyskirja systemaattisesti pienissä osissa, niin tapahtukoon ja kommentoitakoon. Ilmestyskirja itsessään on sen verran lyhyt kirja, että se on helppoa lukea myös alusta loppuun yhteen menoonkin, mutta keskustelut siitä kyllä vaativat enemmän, jos on halukkuutta ja jotain tahtoo esittää.

Jos peto sotii pyhiä vastaan Ilm. 13:7 on aivan selvää, ettei tempaus voi tapahtua niinkuin jotkut luulevat ennen seitsenvuotisjaksoa, sillä peto tulee vuosiviikon puolessa välissä, ja sen alusta on todennäköisesti saarnattu evankeliumia kaikille kansoille, ja sisältää Jumalan julistuksen pedon merkistä ja maailman tuomioista.

Uskon kuten sinä ja niinkuin on kirjoitettu, että pelastetut tulevat suuresta ahdistuksesta.

• Herrassa Jeesuksessa

Jos tahdomme Jumalan valtakuntaan, meidän tulee ihmisinä myös syntyä elävästä vedestä eli Jeesuksen elävistä sanoista ja tunnustuksesta, kun tunnustamme sydämen uskomme Jeesukseen totuudellisesti ja vanhurskaasti, samoin saamme ottaa vesikasteen ja anoa Pyhän Hengen kastetta ja Jeesus sen antaa häneltä anoville tavalla tai toisella, joko opetuslastensa kätten päälle panemisen kautta, mikä on varmaan yleisin, mutta Jeesus sen sai kyyhkysen muodossa suoraan Isältä Jumalalta, samoin Korneliuksen perhekunta sen sai Pietarin puhuessa eläviä Hengen mukaisia sanoja ja Jeesuksen vaikuttaessa puhuessaan, amen.

• kirjoitukset
        Westsider kirjoitti:

Niin ellei nyt jo ole asiat profetioiden kulusta,jotka ovat kirjoitetut,niin sitten pitää jäädä tänne viimeisen vuoosiviikon ajaksi.

• Jeesuksen nimessä

Sinetöity kirjakäärö

Minä näin, että valtaistuimella istuvan oikeassa kädessä oli kirjakäärö. Se oli molemmin puolin täyteen kirjoitettu ja seitsemällä sinetillä suljettu. Ja minä näin mahtavan enkelin, joka kuulutti kovalla äänellä: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?" Kukaan taivaassa, maan päällä tai maan alla ei kyennyt avaamaan kirjaa ja katsomaan siihen. Minä itkin katkerasti sitä, ettei ollut ketään, joka olisi ollut arvollinen avaamaan kirjan ja katsomaan siihen. Yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Leijona Juudan heimosta, Daavidin juurivesa, on voittanut. Hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."

Karitsa, sinettien avaaja

Minä näin, että valtaistuimen, niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, kuin teurastettu. Hänellä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat Jumalan seitsemän Henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan. Hän tuli ja otti kirjan valtaistuimella istuvan oikeasta kädestä. Kun hän oli ottanut kirjan, ne neljä olentoa ja 24 vanhinta lankesivat Karitsan eteen. Heillä oli kullakin kitara ja kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukouksia. He veisasivat uutta virttä ja sanoivat: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista. Sinä olet tehnyt heidät Jumalallemme [armon]valtakunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä." Minä näin ja kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen, olentojen ja vanhinten ympäriltä. Heidän lukunsa oli 10.000 kertaa 10.000 ja 1000 kertaa 1000 [Sata yksi miljoonaa.]. He sanoivat kovalla äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman, rikkauden, viisauden, väkevyyden, kunnian, kirkkauden ja ylistyksen." Minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja merellä, kaikki mitä niissä on, sanoivat: "Valtaistuimella istuvalle ja Karitsalle ylistys, kunnia, kirkkaus ja valta aina ja iäisesti!" Ne neljä olentoa sanoivat: "Aamen." Vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen palvoivat.

• Kritik

Minun käännöksessä on kantele

• .
        Kritik kirjoitti:

Minun käännöksessä on kantele

.

• Jeesuksen nimessä!

Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä.

• Filadelfi

24 vanhinta lankesivat Karitsan eteen. Heillä oli kullakin kitara ja kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukouksia. He veisasivat uutta virttä ja sanoivat: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista.”
        Katkelma ensimmäisen ylösnousemuksen perille päässeistä, jotka veisaavat kunniaa Kristukselle, jonka päivä on toteutunut seurakunnalle 1Kor.1:7,8, 2Kor.1:1:14, Fil.1:6,10, 2:16.
        Paavalin ensimmäiset kirjoittamat Tess. kirjeissä viimeistä lukuun ottamatta on maininta Kristuksen tulosta.
        Toteutuu Jes.24:23 ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.
        30:29 silloin te veisaatte niin kuin yöllä, kun pyhä juhla alkaa, ja sydämenne riemuitsee…,
        57:1 …sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä, joka on yhtä mitä Paavali kirjeissä.

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

24 vanhinta lankesivat Karitsan eteen. Heillä oli kullakin kitara ja kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukouksia. He veisasivat uutta virttä ja sanoivat: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista.”
        Katkelma ensimmäisen ylösnousemuksen perille päässeistä, jotka veisaavat kunniaa Kristukselle, jonka päivä on toteutunut seurakunnalle 1Kor.1:7,8, 2Kor.1:1:14, Fil.1:6,10, 2:16.
        Paavalin ensimmäiset kirjoittamat Tess. kirjeissä viimeistä lukuun ottamatta on maininta Kristuksen tulosta.
        Toteutuu Jes.24:23 ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.
        30:29 silloin te veisaatte niin kuin yöllä, kun pyhä juhla alkaa, ja sydämenne riemuitsee…,
        57:1 …sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä, joka on yhtä mitä Paavali kirjeissä.

Se tapahtuu, kun seurakunta otetaan ylös, juuri ennen, kun pahuus alkaa näkymään Jumalan vihan
        alkaessa, suurella maanjäristyksellä, (Ilm 11:13) jossa kuolee 7000 ihmistä. ja suuri Babylonkin tuhoutuu
        yhdessä tunnissa. (Ilm 17:§9)

Suuren ahdistuksenajan antikristuksen aikana joutuu seurakunta menemään lävitse"Mutta joka uskossaan vahvana pysyy, se pelastuu"

• Jeesuksen nimessä

Kuusi sinettiä

Minä näin, kuinka Karitsa avasi ensimmäisen seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan kuin ukkosen äänellä: "Tule!" Minä näin valkoisen hevosen, ja sen selässä istuvalla oli jousi. Hänelle annettiin seppele, ja hän lähti saavuttamaan voittoja. Kun Karitsa avasi toisen sinetin, minä kuulin toisen olennon sanovan: "Tule!" Nyt tuli esiin toinen, tulipunainen hevonen. Sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maan päältä, että ihmiset surmaisivat toisiaan. Hänelle annettiin suuri miekka. Kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, minä kuulin kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Minä näin mustan hevosen. Sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. Minä kuulin äänen, joka tuntui tulevan niiden neljän olennon keskeltä, ja se sanoi: "Koiniks-mitta vehnää denarilla, ja ohraa kolme koiniksia denarilla! Mutta älä turmele öljyä ja viiniä." Kun Karitsa avasi neljännen sinetin, minä kuulin neljännen olennon sanovan: "Tule!" Minä näin tuhkanharmaan hevosen. Sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan. Heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, ja heille annettiin valta tappaa miekalla, nälällä, rutolla ja maan petojen surmaamina. Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, minä näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli surmattu Jumalan sanan tähden ja heillä olleen todistuksen tähden. He huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan on siihen, että sinä, pyhä ja tosi Valtias, tuomitset ja rankaiset meidän veremme maan päällä asuville?" Heille kullekin annettiin pitkä valkoinen viitta ja heille sanottiin, että he vielä vähän aikaa odottaisivat rauhallisina, kunnes samalla tavalla surmattuja Jumalan palvelijoita ja veljiä olisi täysi määrä. Minä näin kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin. Tuli suuri maanjäristys, aurinko meni mustaksi kuin karvainen säkkipuku, kuu muuttui kokonaan kuin vereksi, taivaan tähdet putosivat maahan, niin kuin viikunapuu varistaa raakileensa, kun voimakas tuuli sitä pudistaa. Taivas väistyi pois kuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltaan. Maan kuninkaat, ylimykset, sotapäälliköt, rikkaat ja mahtavat miehet, kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin. He sanoivat vuorille ja kallioille: "Kaatukaa meidän päällemme ja kätkekää meidät valtaistuimella istuvan kasvoilta ja Karitsan vihalta! Heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi sen kestää?"

• Jeesuksen nimessä

Aamen.

• Filadelfi

Jonka Jumala lähettää ja Israel eksyy, Jeesuksen sana toteutuu: toinen tulee minun nimessäni ja sen te otatte vastaan. Antikristus aluksi pienenä sarvena, mutta sinettien avaukset todistavat kuinka sotaisa hän on vihanajan edetessä. Marttyyrina uskoontulleet joutuu kuolemaan ja porttouskonto saa valtaa pedon valtakunnan alueella 17 luvun mukaan.

• 1. Kor. 9:24-
        Filadelfi kirjoitti:

Jonka Jumala lähettää ja Israel eksyy, Jeesuksen sana toteutuu: toinen tulee minun nimessäni ja sen te otatte vastaan. Antikristus aluksi pienenä sarvena, mutta sinettien avaukset todistavat kuinka sotaisa hän on vihanajan edetessä. Marttyyrina uskoontulleet joutuu kuolemaan ja porttouskonto saa valtaa pedon valtakunnan alueella 17 luvun mukaan.

´Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa kuten hän, että sen saisitte. Jokainen kilpailija noudattaa itsekuria kaikessa, he saadakseen katoavan seppeleen, me taas katoamattoman. En siis juokse umpimähkään enkä nyrkkeile kuin ilmaan hosuen, vaan minä kuritan ruumistani ja alistan sen tahtooni, etten minä muille saarnannut ehkä itse joutuisi hylättäväksi.´

Hienosti rohkaistaan kilpailemaan ja voittamaan niinkuin Paavalikin kehottaa, kun valkoisella hevosella ratsastajasta tehdään antikristus.

> Jeesuksen sana toteutuu: toinen tulee minun nimessäni <

Jeesuksen opetus ei puhu hänen nimestään vaan omasta nimestään: "Minä olen tullut Isäni nimessä, ettekä te ota minua vastaan. Jos toinen tulee omassa nimessään, hänet te otatte vastaan. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?" (Johannes 5:43-)

Ainakin nuo Israelin 144 000 tulevat ottamaan vastaan Herran Yeshuan, sillä tulevat olemaan Ilmestyskirjan mukaan ensihedelmäksi:

´Minä näin Karitsan seisomassa Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli 144.000, joiden otsiin oli kirjoitettu Hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Minä kuulin taivaasta äänen kuin paljojen vesien pauhinan ja kuin kovan ukkosen jylinän. Kuulemani ääni oli kuin kitaroita soittavien heidän soittaessaan kitaroitaan. He veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä, neljän olennon ja vanhinten edessä. Sitä virttä ei voinut oppia kukaan muu kuin ne 144.000, jotka on ostettu maan päältä. Nämä eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa. He ovat kuin neitsyitä. He seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. He ovat ihmisistä Jumalalle ja Karitsalle ensihedelmäksi ostettuja. Heidän suussaan ei ole havaittu valhetta. He ovat tahrattomia. ´ (Ilm. 14:2)

Olisivatkohan viisaita neitsyitä, sillä heidät voidellaan Herran Yeshuan Hengen öljyllä ilman pienintäkään epäilystä. Lisäksi ilman pienintäkään epäilystä Perkele eksyttää pakanakansat sotimaan Israelia ja Jerusalemia vastaan:

´Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Ne ovat riivaajien henkiä, jotka tekevät ihmeitä. Ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heitä sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei kulkisi rääsyissä, eikä hänen häpeätään nähtäisi! Ne kokosivat heidät paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.´ (Ilm. 16:3-)

Valitettavasti tämän maailman pimeyden ruhtinaan vaikutuksesta kokoaa Perkelekin pakanakansat sotimaan Jerusalemia vastaan, varmaan samoin kuin ´ristiretkissä´.

• ja sopii tuhoa
        Filadelfi kirjoitti:

tuottavina tuohon neljänteen hallavaan (vihreään) hevoseen, sillä sotii pyhiä vastaan ja pyrkivät tappamaan kaikki, jotka eivät ota pedon merkkiä eikä kumarra pedon kuvaa, ja tulevat sopimaan Islamin jihadiin ja sieltä nouseviin Israelia vastaan taisteleviin valtioihin, niinkuin nuo viisi petoa olivat ja ovat tänäänkin. Lisäksi tuosta 8. maasta nousevasta pedosta on kirjoitettu että on yksin niistä viidestä jo olleesta. Rooma on kuudes eikä kuulu viiden joukkoon, toki jotkut näkevät, että jalkojen, jotka kuvaavat roomaa patsaassa, kymmenen varvasta viittaa myös kymmeneen kuninkaaseen ja siten täytyy tulla roomasta. Nuo Danielin leijona ja karhu ja leopardi viittaa Irakiin ja Iraniin ja Kreikkaan, kenties Turkkiin Istanbulin kautta, lisäksi näemme, että nuo Ilmestyskirjan seurakunnat ovat luopuneet uskosta Jeesukseen ja ovat Islamin uskon kautta tulleet Herran Jeesuksen kieltäjiksi Raamatun osoittamalla tavalla, koska ei ole kastettu Jeesukseen kuten on kirjoitettu. Ilmestyskirjan seurakuntapaikkakunnan ovat luopiotilassa nykypäivänä. Jihadin hedelmät ovat yksiselitteisesti Pahan hedelmää murhineen ja valheineen, eikä Paha voi itseään kieltää ja hedelmät kertovat totuudellisesti huonosta puusta. Afganistanista tulleessa islamisti taistelijoista kertovassa dokumentissa taistelijat kertoivat avoimesti, että voitettuaan siellä menevät vapauttamaan Jerusalemin ja sen jälkeen tulevat länsimaihin. Tietenkin olivat koulutetut tähän. Toivottavasti kaikki voi ymmärtää väkevästä eksytyksestä, että monenlaisia voimatekoja on näissä lihankäsivarsiuskonnoissa, vaikka tietenkään ei pahuuden vallat ole saaneet vielä sitä esille tuoda, koska vielä ei ole viimeiset vuodet koittaneet.

Toivottavasti kaikki ymmärtää koetella hedelmät yksinkertaisesti, eikä mennä mukaan valheen henkien syytöksiin mielettömissä selityksissä, millä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

• Sakarja 10:4-
        1. Kor. 9:24- kirjoitti:

´Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa kuten hän, että sen saisitte. Jokainen kilpailija noudattaa itsekuria kaikessa, he saadakseen katoavan seppeleen, me taas katoamattoman. En siis juokse umpimähkään enkä nyrkkeile kuin ilmaan hosuen, vaan minä kuritan ruumistani ja alistan sen tahtooni, etten minä muille saarnannut ehkä itse joutuisi hylättäväksi.´

Hienosti rohkaistaan kilpailemaan ja voittamaan niinkuin Paavalikin kehottaa, kun valkoisella hevosella ratsastajasta tehdään antikristus.

> Jeesuksen sana toteutuu: toinen tulee minun nimessäni <

Jeesuksen opetus ei puhu hänen nimestään vaan omasta nimestään: "Minä olen tullut Isäni nimessä, ettekä te ota minua vastaan. Jos toinen tulee omassa nimessään, hänet te otatte vastaan. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?" (Johannes 5:43-)

Ainakin nuo Israelin 144 000 tulevat ottamaan vastaan Herran Yeshuan, sillä tulevat olemaan Ilmestyskirjan mukaan ensihedelmäksi:

´Minä näin Karitsan seisomassa Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli 144.000, joiden otsiin oli kirjoitettu Hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Minä kuulin taivaasta äänen kuin paljojen vesien pauhinan ja kuin kovan ukkosen jylinän. Kuulemani ääni oli kuin kitaroita soittavien heidän soittaessaan kitaroitaan. He veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä, neljän olennon ja vanhinten edessä. Sitä virttä ei voinut oppia kukaan muu kuin ne 144.000, jotka on ostettu maan päältä. Nämä eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa. He ovat kuin neitsyitä. He seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. He ovat ihmisistä Jumalalle ja Karitsalle ensihedelmäksi ostettuja. Heidän suussaan ei ole havaittu valhetta. He ovat tahrattomia. ´ (Ilm. 14:2)

Olisivatkohan viisaita neitsyitä, sillä heidät voidellaan Herran Yeshuan Hengen öljyllä ilman pienintäkään epäilystä. Lisäksi ilman pienintäkään epäilystä Perkele eksyttää pakanakansat sotimaan Israelia ja Jerusalemia vastaan:

´Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Ne ovat riivaajien henkiä, jotka tekevät ihmeitä. Ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heitä sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei kulkisi rääsyissä, eikä hänen häpeätään nähtäisi! Ne kokosivat heidät paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.´ (Ilm. 16:3-)

Valitettavasti tämän maailman pimeyden ruhtinaan vaikutuksesta kokoaa Perkelekin pakanakansat sotimaan Jerusalemia vastaan, varmaan samoin kuin ´ristiretkissä´.

´Herra Sebaot pitää huolen laumastaan, Juudan heimosta, ja asettaa sen kuin kunniaratsukseen sodassa. Siitä on lähtevä kulmakivi, siitä kiinnityspaalu, siitä sotajousi, siitä lähtevät kaikki käskijät. He ovat kuin sotureita, jotka polkevat [vihollisia kuin] katujen lokaa sodassa. He sotivat, sillä Herra on heidän kanssaan. Häpeään joutuvat hevosilla ratsastajat.´

• valitutkin eksyttää
        Sakarja 10:4- kirjoitti:

´Herra Sebaot pitää huolen laumastaan, Juudan heimosta, ja asettaa sen kuin kunniaratsukseen sodassa. Siitä on lähtevä kulmakivi, siitä kiinnityspaalu, siitä sotajousi, siitä lähtevät kaikki käskijät. He ovat kuin sotureita, jotka polkevat [vihollisia kuin] katujen lokaa sodassa. He sotivat, sillä Herra on heidän kanssaan. Häpeään joutuvat hevosilla ratsastajat.´

mutta Messias Jeesus tahtoo pelastaa ja pyhittää totuudella ja vihaa kaikkea valhetta.

• Filadelfi

Matt.24:3-13 sopii sinettien avauksen tapahtumiin, jossa hän vastasi opetuslapsille Öljymäelle tulemuksen alun merkkejä.
        Jakeet 32-44 sanat ovat kirjoitetut seurakunta aikakauden lopun merkeiksi. Pahuus on kuin Nooan aikana, arkkiin meno on elämää Kristuksessa, joka temmataan pois ennen vihanaikaa ylösnousemuksessa 1Tess.1:10, 4:13-18, 5:9, Ilm.3:10.
        Matt.25:1-10 kertomuksessa on 10 neytsyttä, joista 5 viisasta ovat soviteltavissa Israelin 144000 esikoisjoukkoon, joka vaikuttaa vihan ajan alkupuolella.

• Jeesuksen nimessä
        Sakarja 10:4- kirjoitti:

ja samoin Pyhä Henki tahtoo vaikuttaa taisteluvarustuksen ja näemme että sitä myös lopunaikana niinkuin saamme elää ja tulevina vuosina yhä enemmän, sillä näemme Ilmestyskirjasta näemme että taistelu tulee taivaassa ja Saatana heitetään alas taivaasta ja lähtee sotimaan niitä vastaan, jotka pitävävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen todistuksen Pyhässä Hengessä. Jeesus on kuitenkin voittanut ja hänessä voimme voittaa ottamalla ristimme ja tekemällä tahtoaan ja valvoessamme ja rukoilessamme kaikkien pyhien puolesta. Herra on Hyvä Paimen ja tahtoo paljon saattaa lapsia valtakuntaansa ja Isä halajaa ihmisiä yhteyteensä vanhurskauttaan janoamaan ja lähimmäistään rakastamaan.

• ihmisen kieroutta
        Filadelfi kirjoitti:

vaan tarkoittaa sitä samaa voittamista, josta on kerrottu Jeesuksen kohdalla voittaessaan maailman ja samoin kaikki pyhät saavat voittaa elävän veden ja Pyhän Hengen kautta maailman Herrassaan ja Jumalassaan, amen.

• Ilmestyskirja 3:20-

"Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä käyn hänen luokseen sisälle ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Minä annan voittajan istua kanssani valtaistuimellani, kuten minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille'."

• kirjoitukset
        ja sopii tuhoa kirjoitti:

tuottavina tuohon neljänteen hallavaan (vihreään) hevoseen, sillä sotii pyhiä vastaan ja pyrkivät tappamaan kaikki, jotka eivät ota pedon merkkiä eikä kumarra pedon kuvaa, ja tulevat sopimaan Islamin jihadiin ja sieltä nouseviin Israelia vastaan taisteleviin valtioihin, niinkuin nuo viisi petoa olivat ja ovat tänäänkin. Lisäksi tuosta 8. maasta nousevasta pedosta on kirjoitettu että on yksin niistä viidestä jo olleesta. Rooma on kuudes eikä kuulu viiden joukkoon, toki jotkut näkevät, että jalkojen, jotka kuvaavat roomaa patsaassa, kymmenen varvasta viittaa myös kymmeneen kuninkaaseen ja siten täytyy tulla roomasta. Nuo Danielin leijona ja karhu ja leopardi viittaa Irakiin ja Iraniin ja Kreikkaan, kenties Turkkiin Istanbulin kautta, lisäksi näemme, että nuo Ilmestyskirjan seurakunnat ovat luopuneet uskosta Jeesukseen ja ovat Islamin uskon kautta tulleet Herran Jeesuksen kieltäjiksi Raamatun osoittamalla tavalla, koska ei ole kastettu Jeesukseen kuten on kirjoitettu. Ilmestyskirjan seurakuntapaikkakunnan ovat luopiotilassa nykypäivänä. Jihadin hedelmät ovat yksiselitteisesti Pahan hedelmää murhineen ja valheineen, eikä Paha voi itseään kieltää ja hedelmät kertovat totuudellisesti huonosta puusta. Afganistanista tulleessa islamisti taistelijoista kertovassa dokumentissa taistelijat kertoivat avoimesti, että voitettuaan siellä menevät vapauttamaan Jerusalemin ja sen jälkeen tulevat länsimaihin. Tietenkin olivat koulutetut tähän. Toivottavasti kaikki voi ymmärtää väkevästä eksytyksestä, että monenlaisia voimatekoja on näissä lihankäsivarsiuskonnoissa, vaikka tietenkään ei pahuuden vallat ole saaneet vielä sitä esille tuoda, koska vielä ei ole viimeiset vuodet koittaneet.

Toivottavasti kaikki ymmärtää koetella hedelmät yksinkertaisesti, eikä mennä mukaan valheen henkien syytöksiin mielettömissä selityksissä, millä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

kyllä tulee löysää.ellet nyt jo ymmärrä asioita,kohtaat antikristuksen vihan.Koska vihan aikojakin on kaksi ensin antikristuksen viha,viimeiseksi Jumalan viha.Nämä toteutuvat viimeisen vuosiviikon aikana.

• kirjoitukseesi
        kirjoitukset kirjoitti:

kyllä tulee löysää.ellet nyt jo ymmärrä asioita,kohtaat antikristuksen vihan.Koska vihan aikojakin on kaksi ensin antikristuksen viha,viimeiseksi Jumalan viha.Nämä toteutuvat viimeisen vuosiviikon aikana.

> Koska vihan aikojakin on kaksi ensin antikristuksen viha,viimeiseksi Jumalan viha.

Olet oikeassa.

> Nämä toteutuvat viimeisen vuosiviikon aikana.

Ensimmäinen viha on ensimmäisen puoliskon aikana ja toinen viha toisen puoliskon aikana.

• Westsider
        valitutkin eksyttää kirjoitti:

mutta Messias Jeesus tahtoo pelastaa ja pyhittää totuudella ja vihaa kaikkea valhetta.

antikristuksen ajan vainoja. Se oppi on tarkoitettu tuhoamaan usko, kun koetukset tulevat vaikka
        toisin oli heille opetettu. Eivät enää tiedä, mihin uskoa.

• Jeesuksen nimessä

Kiitetään ja ylistetään ja anotaan Isältä siunausta hengellisestä hyvästä, amen.

• Jeesuksen nimessä

Aamen.

• Jeesuksen nimessä

Israelin sinetöidyt

Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisomassa maan neljällä kulmalla pitämässä kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maalla eikä merellä, eikä mihinkään puuhun. Minä näin toisen enkelin kohoavan auringonnoususta. Hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi kovalla äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta. Hän sanoi: "Älkää vahingoittako maata ja merta, älkää myöskään puita, kunnes olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijoiden otsiin."

Sinetöityjen luvut

Minä kuulin sinetöityjen luvun, 144.000 sinetöityä kaikista israelilaisten heimoista. Juudan heimosta 12.000 sinetöityä, Ruubenin heimosta 12.000, Gaadin heimosta 12.000, Asserin heimosta 12.000, Naftalin heimosta 12.000, Manassen heimosta 12.000, Simeonin heimosta 12.000, Leevin heimosta 12.000, Isaskarin heimosta 12.000, Sebulonin heimosta 12.000, Joosefin heimosta 12.000, Benjaminin heimosta 12.000 sinetöityä.

Kaikkien kansojen pelastetut

Tämän jälkeen minä näin kaikista kansakunnista, heimoista, kansoista ja kielistä olevan suuren joukon, jota kukaan ei kyennyt laskemaan. He seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin viittoihin, ja heillä oli palmunoksat käsissään. He huusivat kovalla äänellä: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka istuu valtaistuimella, ja Karitsalta." Kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen, vanhinten ja neljän olennon ympärillä. He heittäytyivät kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen palvoivat Jumalaa sanoen: "Aamen! Ylistys, kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iäti! Aamen!" Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin viittoihin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Minä vastasin: "Herrani, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja valtaistuimella istuva levittää telttansa heidän ylleen. Heille ei enää tule nälkä eikä jano, aurinko ei polta heitä eikä mikään helle. Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, kaitsee heitä ja johdattaa heidät elämän vesien lähteille, ja Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet heidän silmistään."

• voidaksemme tehdä

Isän Jumalan tahdon Jumalan valtakunnan evankeliumin suhteen ja samoin voimme rakastaa Herraa Jeesusta ainoastaan siinä yhdessä Hengessä, jonka antaa kasteeksi vesikasteen lisäksi. Anotaan kaikkien pyhien puolesta ja pyrkikäämme tuntemaan Isän Jumalan tahto Henkensä opettamina ettemme eksyisi tulkinnoissa, sillä eivät kaikki henget ole Isästä Jumalasta vaan myös valheen isä toimii voimallisesti ja petollisesti, mutta hedelmänsä ovat valhetta totuuden sijaan, samoin muista lihan mielen hedelmistä on kerrottu pyhissä kirjoituksissa ja seurakuntakirjeissä tässä kirjakäärössä. Herra Jeesus on Hyvä Paimen, joka tahtoo pelastaa jokaisen, mutta edellyttää nöyrää sydäntä ihmiseltä ottaa ristinsä ja tunnustaa virheensä ja erheensä, jos minkä saa Jumalan armosta nähdä ja kuulla ja ymmärtää ja käsittää. Ollaan rehellisiä ja rohkeita, sillä Jumala on Hyvä ja vastustajansa paha, mutta tärkeää on pyhittyä kaikessa totuudessa, sillä se on Herran Jeesuksen Isästä ja Jumalasta ja sitä myös tahtoo salatuimpaan saakka. Muistetaan myös ettei meillä ihmisinä ole koskaan taistelu toisia ihmisiä kohtaan vaan ainoastaa pimeydessä vaikuttavia pahuuden henkivaltoja vastaan, jotka tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta eivät voi pysyä totuudessa, sillä vain Pyhä Henki on Totuuden Henki ja siinä tulee Jeesuksen opetuslasten rukoilla ja palvoa Isää ja Vapahtajaa nimessään, amen.

• Filadelfi
        voidaksemme tehdä kirjoitti:

Isän Jumalan tahdon Jumalan valtakunnan evankeliumin suhteen ja samoin voimme rakastaa Herraa Jeesusta ainoastaan siinä yhdessä Hengessä, jonka antaa kasteeksi vesikasteen lisäksi. Anotaan kaikkien pyhien puolesta ja pyrkikäämme tuntemaan Isän Jumalan tahto Henkensä opettamina ettemme eksyisi tulkinnoissa, sillä eivät kaikki henget ole Isästä Jumalasta vaan myös valheen isä toimii voimallisesti ja petollisesti, mutta hedelmänsä ovat valhetta totuuden sijaan, samoin muista lihan mielen hedelmistä on kerrottu pyhissä kirjoituksissa ja seurakuntakirjeissä tässä kirjakäärössä. Herra Jeesus on Hyvä Paimen, joka tahtoo pelastaa jokaisen, mutta edellyttää nöyrää sydäntä ihmiseltä ottaa ristinsä ja tunnustaa virheensä ja erheensä, jos minkä saa Jumalan armosta nähdä ja kuulla ja ymmärtää ja käsittää. Ollaan rehellisiä ja rohkeita, sillä Jumala on Hyvä ja vastustajansa paha, mutta tärkeää on pyhittyä kaikessa totuudessa, sillä se on Herran Jeesuksen Isästä ja Jumalasta ja sitä myös tahtoo salatuimpaan saakka. Muistetaan myös ettei meillä ihmisinä ole koskaan taistelu toisia ihmisiä kohtaan vaan ainoastaa pimeydessä vaikuttavia pahuuden henkivaltoja vastaan, jotka tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta eivät voi pysyä totuudessa, sillä vain Pyhä Henki on Totuuden Henki ja siinä tulee Jeesuksen opetuslasten rukoilla ja palvoa Isää ja Vapahtajaa nimessään, amen.

"Muistetaan myös ettei meillä ihmisinä ole koskaan taistelu toisia ihmisiä kohtaan"
        Matt.24: 48-51 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: "Minun herrani viipyy", ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        Ilmestyskirjaa ei tule lukita 22:10, Danielille sanottiin että profetian sanat pysyvät lukittuina ja sinetöitynä lopun aikaan asti, ja nousemaan osaansa päivien lopussa.

"Nämä ovat ne, jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta".
        Matt.24:15-30 ja Luuk.21:20-27 Jeeesus kertoo vihanajan loppupuolen tapahtumia, joka kohtaa Israelia.
        Luukkaassa Jeesuksen sanasta seurakunnalle: Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä, jae 28. Ja valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä, jae 36. Mm jakeissa 8, 9 on ulottuvuutta, sen jälkeen sitä on tapahtunut kaikkina aikoina, niinpä seurakunnan ylöstempaukselle on vain täydenluvun sisälle tulo Room.11:25.

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

"Muistetaan myös ettei meillä ihmisinä ole koskaan taistelu toisia ihmisiä kohtaan"
        Matt.24: 48-51 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: "Minun herrani viipyy", ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        Ilmestyskirjaa ei tule lukita 22:10, Danielille sanottiin että profetian sanat pysyvät lukittuina ja sinetöitynä lopun aikaan asti, ja nousemaan osaansa päivien lopussa.

"Nämä ovat ne, jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta".
        Matt.24:15-30 ja Luuk.21:20-27 Jeeesus kertoo vihanajan loppupuolen tapahtumia, joka kohtaa Israelia.
        Luukkaassa Jeesuksen sanasta seurakunnalle: Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä, jae 28. Ja valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä, jae 36. Mm jakeissa 8, 9 on ulottuvuutta, sen jälkeen sitä on tapahtunut kaikkina aikoina, niinpä seurakunnan ylöstempaukselle on vain täydenluvun sisälle tulo Room.11:25.

seurakunta, johon kuuluu kaksi säkkipukuista todistajaa jotka ovat sympoli ; pakanoista ja juutalaisista:
        he yhdessä ovat seurakunta, joka on Jumalan temppeli ja pyhä kaupunki.
        Jota temppelin ulompi esipiha, tämä maailma, antiksen johdon alaisena, vainoaa (mittaa) Seurakuntaa,
        Jumalan temppeliä kolme ja puoli vuotta. Kutsun: "nouskaa tänne ylös" saakka. (jae 12)
        Jakessa 13 alkaa Jumalan viha, josta seurakunta on poissa, pahuutta näkemästä"

• Westsider kirjoitti:

seurakunta, johon kuuluu kaksi säkkipukuista todistajaa jotka ovat sympoli ; pakanoista ja juutalaisista:
        he yhdessä ovat seurakunta, joka on Jumalan temppeli ja pyhä kaupunki.
        Jota temppelin ulompi esipiha, tämä maailma, antiksen johdon alaisena, vainoaa (mittaa) Seurakuntaa,
        Jumalan temppeliä kolme ja puoli vuotta. Kutsun: "nouskaa tänne ylös" saakka. (jae 12)
        Jakessa 13 alkaa Jumalan viha, josta seurakunta on poissa, pahuutta näkemästä"

tuota Ilmestyskirjaa vuoden 1992 Raamatun kertomana.

Tulipa tuon kirjan luvusta 11 sitten sinun kannattama tulkinta. Niinpä päätin laittaa sen luetavaksi tähän sen jakeen 12 ja myös 11, koska se niin kiinteästi liittyy samaan, ne menee näin;

"Mutta noiden kolmen ja puolen päivän kuluttua tuli profeettoihin elämän henki, jonka Jumala oli lähettänyt, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi kaikki, jotka sen näkivät. 12 He kuulivat, kuinka taivaasta huudettiin kovalla äänellä: "Nouskaa tänne!", ja vihollistensa nähden profeetat nousivat pilven kannattelemina taivaaseen."

Huomaatko, koko ajan puhutaan profeetoista.
        Ja kyllä käännös on oikein. Samoin vuoden 1938 käännöksessäkin sanalla "he" tarkoitetaan vain noita kahta profeetta. Samoin puhetyyli on kyseiseen paikkaan sidottua kerrontaa.

Seurakunnan tempausta en tuohon saa kuin sanojen merkitystä ja lukemisen ymmärtämistä muuttamalla .

Vielä tuosta vuoden 1992 käännöksestä. Se on haukuttu ja aliarvostettu, mutta autta kuitenkin usein osaltaan Raamatun tulkintoja punnitessa.

• Westsider
        sumunlapsi kirjoitti:

tuota Ilmestyskirjaa vuoden 1992 Raamatun kertomana.

Tulipa tuon kirjan luvusta 11 sitten sinun kannattama tulkinta. Niinpä päätin laittaa sen luetavaksi tähän sen jakeen 12 ja myös 11, koska se niin kiinteästi liittyy samaan, ne menee näin;

"Mutta noiden kolmen ja puolen päivän kuluttua tuli profeettoihin elämän henki, jonka Jumala oli lähettänyt, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi kaikki, jotka sen näkivät. 12 He kuulivat, kuinka taivaasta huudettiin kovalla äänellä: "Nouskaa tänne!", ja vihollistensa nähden profeetat nousivat pilven kannattelemina taivaaseen."

Huomaatko, koko ajan puhutaan profeetoista.
        Ja kyllä käännös on oikein. Samoin vuoden 1938 käännöksessäkin sanalla "he" tarkoitetaan vain noita kahta profeetta. Samoin puhetyyli on kyseiseen paikkaan sidottua kerrontaa.

Seurakunnan tempausta en tuohon saa kuin sanojen merkitystä ja lukemisen ymmärtämistä muuttamalla .

Vielä tuosta vuoden 1992 käännöksestä. Se on haukuttu ja aliarvostettu, mutta autta kuitenkin usein osaltaan Raamatun tulkintoja punnitessa.

Niin näet, että lampunjalat ovat seurakunta. Sitten ilm. 11: 7 kertoo heitä vastaan julistetaan sota.
        Sotaa ei julisteta kahta ukkelia vastaan, mutta kylläkin suurta joukkoa vastaan, jota kukaan ei voinut
        lukea. (Ilm 7:9) Siis Ylöstemmattu seurakunta..

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Niin näet, että lampunjalat ovat seurakunta. Sitten ilm. 11: 7 kertoo heitä vastaan julistetaan sota.
        Sotaa ei julisteta kahta ukkelia vastaan, mutta kylläkin suurta joukkoa vastaan, jota kukaan ei voinut

Ja Dan. 8:24-25 kertoo samasta tapahtumasta ja samasta kolmen ja puolen vuoden ajasta, kuin
        Ilm luku 11: Se kuvaa sympoleja käyttäin seurakunnan viimeiset vaiheet, ennen kutsua: "Nouskaa tänne ylös" (jae 12) Jakeessa 13 alkaa Jumalan viha, josta seurakunta on poissa, pahuutta näkemästä.

• Westsider kirjoitti:

olit lukenut jonkun kirjan, jossa todistetaan tempausta tuohon kohtaan ja ilmeisesti myös kerrotaan samaa kuin sinäkin niistä kahdesta profeetasta?

Tuo ei vaan valitettavasti saa minua vakuuttumaan asiasta.

Esim. tuo Ilm.1:20 kertoo kuinka seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa. Sinä ilmeisesti haluat erottaa niistä seitsemästä kaksi seurakuntaa erilleen ja pitää niitä luvun 11 profeettana?

Mielestäni ne seurakunnat ovat kyseisen nimisiä alueita, jotka ovat ollet olemassa ja taitavat nytkin olla (nimet on saattaneet toki muuttua, en ole tutkinut asiaa).
        Toki ne seitsemän seurakuntaa voi käsittää vertauskuvallisestikin tarkoittamaan koko maailman uskonnollista ilmapiiriä, yhteisöä tai vaikka maanosittain.
        En kuitenkaan erotaisi niistä seitsemästä yhtäkään Ilm.11-luvun kahdeksi profeetaksi.

Tuon 11-luvun 13:sta jakeesta voisi jopa pätellä, kuinka profeettojen nousu pilvessä (iso pilvi muuten jos koko seurakunta nousisi ylös tai sitten pieni seurakunta) ja maanjäristys synnyttää uusia uskovia, sillä "muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian".
        Eli Jumalan vihaan jäisi silti uskovia uutta tempausta vartomaan (tai tapettavaksi).

Ei vaan oikein iske tuo juttu.

• Westsider
        sumunlapsi kirjoitti:

olit lukenut jonkun kirjan, jossa todistetaan tempausta tuohon kohtaan ja ilmeisesti myös kerrotaan samaa kuin sinäkin niistä kahdesta profeetasta?

Tuo ei vaan valitettavasti saa minua vakuuttumaan asiasta.

Esim. tuo Ilm.1:20 kertoo kuinka seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa. Sinä ilmeisesti haluat erottaa niistä seitsemästä kaksi seurakuntaa erilleen ja pitää niitä luvun 11 profeettana?

Mielestäni ne seurakunnat ovat kyseisen nimisiä alueita, jotka ovat ollet olemassa ja taitavat nytkin olla (nimet on saattaneet toki muuttua, en ole tutkinut asiaa).
        Toki ne seitsemän seurakuntaa voi käsittää vertauskuvallisestikin tarkoittamaan koko maailman uskonnollista ilmapiiriä, yhteisöä tai vaikka maanosittain.
        En kuitenkaan erotaisi niistä seitsemästä yhtäkään Ilm.11-luvun kahdeksi profeetaksi.

Tuon 11-luvun 13:sta jakeesta voisi jopa pätellä, kuinka profeettojen nousu pilvessä (iso pilvi muuten jos koko seurakunta nousisi ylös tai sitten pieni seurakunta) ja maanjäristys synnyttää uusia uskovia, sillä "muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian".
        Eli Jumalan vihaan jäisi silti uskovia uutta tempausta vartomaan (tai tapettavaksi).

Ei vaan oikein iske tuo juttu.

että, lampunjalat ovat sympoli, ja tarkoittaa seurakuntaa.

• Jeesuksen nimessä

Seitsemäs sinetti

Kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli tuntia. Minä näin ne seitsemän enkeliä, jotka seisoivat Jumalan edessä, ja heille annettiin seitsemän pasuunaa. Vielä tuli eräs enkeli ja asettui alttarin ääreen kädessään kultainen suitsutusastia. Hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantaviksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle alttarille, joka on valtaistuimen edessä. Suitsutuksen savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen. Enkeli otti suitsutusastian, täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle. Silloin ukkonen jylisi, salamoita leimahteli ja maa järähteli.

Seitsemän pasuunaa

Ne seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän pasuunaa, valmistautuivat puhaltamaan pasuunoihin. Ensimmäinen enkeli puhalsi pasuunaan: tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi ja kaikki vihanta ruoho paloi. Toinen enkeli puhalsi pasuunaan: mereen heitettiin kuin suuri, tulena palava vuori. Kolmannes merta muuttui vereksi, kolmannes meressä elävista eläimistä kuoli, ja kolmannes laivoista hukkui. Kolmas enkeli puhalsi pasuunaan: taivaasta tuli alas suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmannekseen niistä, ja vesilähteisiin. Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui [kuin] koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli käynyt karvaaksi. Neljäs enkeli puhalsi pasuunaan: kolmannes auringosta, kolmannes kuusta ja kolmannes tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmannes niistä pimeni. Sen johdosta kolmannes päivästä oli valoton ja samoin yöstä.

Kotka keskitaivaalla: Voi, voi, voi!

Minä näin ja kuulin keskitaivaalla lentävän kotkan sanovan kovalla äänellä: "Voi, voi, voi maan asukkaita niiden jäljellä olevien pasuunoiden äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa."

• ja rakkautensa

vetää meitä parannukseen Jeesuksen elävien sanojen ja Pyhän Hengen opetuksen kautta.

• Jeesuksen nimessä
        ja rakkautensa kirjoitti:

vetää meitä parannukseen Jeesuksen elävien sanojen ja Pyhän Hengen opetuksen kautta.

sillä on ainoaa hyvää hengellistä sielujemme ravinnoksi ja uudestisyntymäksi taivaallisesta.

• Jeesuksen nimessä

Viides enkeli puhalsi pasuunaan. Minä näin taivaasta maan päälle pudonneen tähden, jolle annettiin syvyyden kuilun avain, ja se avasi syvyyden kuilun. Kuilusta nousi savua kuin suuresta pätsistä, niin että kuilun savu pimitti auringon ja ilman. Savusta lähti maan päälle heinäsirkkoja. Niille annettiin valta, kuten maan skorpioneilla on valta. Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa, ei mitään vihantaa eikä mitään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan. Niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, mutta ei tappaa heitä. Ne vaivasivat heitä skorpionin tavoin sen pistäessä ihmistä. Niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, mutta eivät löydä sitä: he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. Heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaisia. Niillä oli päässään kuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat kuin ihmisten kasvot. Niiden hiukset olivat kuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat kuin leijonien hampaat. Niiden haarniskat olivat kuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun. Niillä oli pyrstöt ja pistimet kuin skorpioneilla, ja pyrstöissään niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta. Niiden kuninkaana oli syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddoon ja kreikaksi Apollyoon*. Ensimmäinen voi-huuto on mennyt. Kaksi voi-huutoa tulee vielä tämän jälkeen. Kuudes enkeli puhalsi pasuunaan. Minä kuulin äänen, joka tuli kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä. Se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufratvirran varrella." Silloin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka tunnilleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä. Ratsuväen joukkojen luku oli 20.000 kertaa 10.000 [200 miljoonaa]. Minä kuulin niiden luvun. Tällaisilta näyttivät minusta näyssä hevoset ja niiden selässä istujat: ratsastajilla oli tulipunaiset, tummansinervät ja tulikiven keltaiset haarniskat. Hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tulta, savua ja tulikiveä. Näistä kolmesta vitsauksesta kuoli kolmannes ihmiskuntaa: tulesta, savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta. Hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä. Niiden hännät olivat kuin käärmeet, ja niissä oli päät, joilla ne tuottivat tuhoa. Jäljelle jääneet ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin, eivät nöyrtyneet parannukseen kättensä teoista, että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia sekä kultaisia, hopeisia, vaskisia, kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä. He eivät nöyrtyneet parannukseen murhistaan, velhouksistaan, haureudestaan ja varkauksistaan.

• nöyrry parannukseen

vaikka ovat saaneet kuulla Jumalan iankaikkisen evankeliumin, mutta joka pimeydessä vaeltaa vihaa valkeutta sillä tekonsa ovat pahat, mutta joka tekee parannuksen se tulee valkeuteen ja tunnustaa syntinsä ja saa anteeksi Jeesuksen nimessä ja voi alkaa vaeltamaan toivottavasti yhä kirkastuvassa ja valkenevassa Elämän Herrassa, kunhan ei lankea ulkokultaisuuteen tai maailman haluihin tai murheisiin tai epäuskossa ja koetuksissa kiellä sielunsa pelastajaa Jeesusta. Monet ovat vaarat jokaiselle uudestisyntyneellä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, mutta jokainen voi palata kun ei ole tehnyt kuoleman syntiä pilkatessaan Herran Henkeä. Yhä uudestaan saamme armoa armon päälle, kunhan vain tahdomme tehdä parannusta ja hyljätä väärän ja pahan ja lihan mielen turmelluksen ja synnin ja laittomuuden. Herra ei hylkää eikä jätä eikä laske anteeksiantamuksen kertoja, mutta tahtoa tarvitaan uudistua vanhurskautensa Hengen opetuksen ja ilmoituksen ja pyhityksen kaidalla tiellä, eikä toisaalta tule taakoja asettaa omille eikä toisten olkapäille, sillä kaikessa saamme turvata autuaina Jeesuksen opetuksen mukaan pelastajaamme ja kiitoksen tuoda Isälle, samoin kunnioituksen, sillä Luojalle se yksin kuuluu eikä luoduille alkuunkaan, eikä taivaassakaan ketään muuta kumarreta kuin Isää ja Poikaa, sillä on Tuomari ja Mestari ja Yksi Herra Jumala, amen.

• Jeesuksen nimessä

Enkeli ja kirjakäärö

Minä näin toisen mahtavan enkelin tulevan alas taivaasta. Hänen verhonaan oli pilvi, sateenkaari oli hänen päänsä päällä, hänen kasvonsa olivat kuin aurinko, ja hänen jalkansa kuin tulipatsaat. Kädessään hänellä oli avattu kirjanen. Hän laski oikean jalkansa meren päälle ja vasemman maalle ja huusi kovalla äänellä, kuin leijona olisi ärjynyt. Hänen huutaessaan puhui seitsemän ukkosta jylisevällä äänellä. Niiden seitsemän ukkosen puhuttua minä yritin kirjoittaa, mutta kuulin äänen taivaasta sanovan: "Sulje sinetillä se, mitä seitsemän ukkosta puhui, äläkä kirjoita sitä." Enkeli, jonka näin seisovan meren ja maan päällä, kohotti oikean kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttaan, joka elää aina ja iäti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, maan ja mitä siinä on sekä meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa. Niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasuunaan, Jumalan salattu suunnitelma käy täytäntöön sen sanoman mukaan, minkä hän on ilmoittanut palvelijoilleen profeetoille. Taivaasta kuulemani ääni puhui minulle uudestaan: "Mene ja ota tuo avattu kirjakäärö, joka on meren ja maan päällä seisovan enkelin kädessä." Minä menin enkelin luo ja pyysin häntä antamaan käärön minulle. Hän sanoi minulle: "Ota ja syö se. Se karvastelee vatsassasi, mutta suussasi se on makea kuin hunaja." Minä otin käärön enkelin kädestä ja söin sen. Se maistui suussani makealta kuin hunaja, mutta syötyäni sen minun vatsaani karvasteli. Minulle sanottiin: "Sinun on taas profetoitava monista kansoista, kansanheimoista, kielistä ja kuninkaista."

• Herrassa Jeesuksessa

sillä on Jumalan Sana, joka vaikuttaa Pyhän Hengen kautta omissaan niitä sanoja, jotka antaa sanottavaksi tahtonsa mukaan.

• 1. Kor. 14 alusta

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, etenkin profetoimisen lahjaa. Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille, vaan Jumalalle. Häntä ei kukaan ymmärrä, koska hän puhuu salaisuuksia Hengessä. Profetoiva taas puhuu ihmisille rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan.

• Jeesuksen nimessä

Temppelin mittaaminen

Minulle annettiin sauvan kaltainen mittakeppi ja sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari sekä laske ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat. Temppelin ulkopuolella oleva esipiha* kuitenkin jätä pois. Älä mittaa sitä, sillä se on annettu muille kansoille*. Ne tallaavat pyhää kaupunkia 42 kuukautta*.

Säkkipukuiset todistajat

Minä annan kahdelle todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää*. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. Jos joku tahtoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka tuhoaa heidän vihollisensa. Heille pahaa yrittävä on siten saava surmansa. Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta heidän profetoimisensa päivinä. Heillä on myös valta muuttaa vesiä vereksi ja lyödä maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat.

Peto surmaa todistajat

Kun he ovat päättäneet todistamisensa, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan. Se voittaa ja surmaa heidät. Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen sanotaan Sodomaksi ja Egyptiksi, ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin. Ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja kansanheimoista katselee heidän ruumiitaan kolme ja puoli päivää sallimatta haudata niitä. Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen, sillä nämä kaksi profeettaa olivat olleet vaivana maan asukkaille. Niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua heihin meni Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi ne, jotka näkivät heidät. He kuulivat kovan äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Vihollistensa nähden he nousivat pilvessä taivaaseen. Sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys. Kymmenes osa kaupungista sortui, ja järistyksessä sai surmansa 7000 nimeä*. Muut pelästyivät ja antoivat kunnian taivaan Jumalalle. Toinen voi-huuto on mennyt. Kolmas voi-huuto tulee pian.

Maailman kuninkuus Herralle

Seitsemäs enkeli puhalsi pasuunaan. Taivaassa kuului valtavia ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Kristukselleen*, ja hän on hallitseva aina ja ikuisesti." Ne 24 vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoilleen ja kumartaen palvoivat Jumalaa sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet käyttänyt suurta voimaasi ja ottanut käsiisi hallituksen. Kansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi [aika] on tullut. On tullut aika tuomita kuolleet sekä palkita palvelijoillesi profeetoille ja pyhille, sinun nimeäsi pelkääville, pienille ja suurille, ja tuhota ne, jotka turmelevat maata." Jumalan temppeli taivaassa avattiin, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään. Tuli salamoita, ääniä, ukkosenjylinää, maa järisi, ja raemyrsky riehui.

• Westsider

Ja sen esikartano on tämä maailma, joka ei kuulu Kristuksen ruumiiseen. "He tallaavat pyhää kaupunkia"
        (seurakuntaa) neljäkymmentä kaksi kuukautta. Seurakunta on tässä kuvattuna myös kahtena säkkipukuisena
        todistajana. (Juutalaiset ja pakanauskovat).
        2. Tess. 2:4 "Kadotuksen poika" asettuu Jumalan temppeliin (vaikkapa Roomassa) ja julistaa olevansa Jumala"
        Vain seurakunnasta käyttää uusi testamentti sanaa: "Jumalan temppeli" Eikä se missään tapauksessa ole Jeerusalemin, ei ensimmäinen eikä viimeinen temppeli. eikä mikään siltä väliltä.

2.Kor. 6:16 "Ja miten sopivat yhteen jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me (seurakunta) olemme elävän Jumalan temppeli, ninkuin Jumala on sanonut: Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa ja he tulevat olemaan minun kansani" (2. Kor. 6:16)
        Kun seurakunta kutsutaan : "Nouskaa tänne ylös" jakeessa 12 Niin jakeessa 13 alkaa Jumalan viha ja
        jakeessa 19 "Jumalan temppeli (seurakunta) aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään
        (seurakunnassa)

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

Ja sen esikartano on tämä maailma, joka ei kuulu Kristuksen ruumiiseen. "He tallaavat pyhää kaupunkia"
        (seurakuntaa) neljäkymmentä kaksi kuukautta. Seurakunta on tässä kuvattuna myös kahtena säkkipukuisena
        2. Tess. 2:4 "Kadotuksen poika" asettuu Jumalan temppeliin (vaikkapa Roomassa) ja julistaa olevansa Jumala"
        Vain seurakunnasta käyttää uusi testamentti sanaa: "Jumalan temppeli" Eikä se missään tapauksessa ole Jeerusalemin, ei ensimmäinen eikä viimeinen temppeli. eikä mikään siltä väliltä.

2.Kor. 6:16 "Ja miten sopivat yhteen jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me (seurakunta) olemme elävän Jumalan temppeli, ninkuin Jumala on sanonut: Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa ja he tulevat olemaan minun kansani" (2. Kor. 6:16)
        Kun seurakunta kutsutaan : "Nouskaa tänne ylös" jakeessa 12 Niin jakeessa 13 alkaa Jumalan viha ja
        jakeessa 19 "Jumalan temppeli (seurakunta) aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään
        (seurakunnassa)

Puutui yksi sana. sorry.

• Jeesuksen nimessä

meille annettu pyhänä ilmoituksena.

• Filadelfi

Teuras- ja ruokauhrin tilapäinen lakkautus, jolloin Jeesuksen sanat toteutuvat Matt.24:15, Dan.9:27.
        Temppelin ja alttarin, sauvalla mittaaminen tarkoittaa niitten valtaamista Jes.11:4, Hes.20:37.
        Ja pakanat tallaavat Jerusalemia 3,5v. vihanajan loppupuolen, jolloin, toinen nimeltään Elia, Mal.4:5,6
        herättää Israelin hengellisesti, suuren ahdistuksen ja Jerusalemin puolen paon aikana Sak.14:2.
        Heidät surmataan 7 maljan loppumaanjäristyksen vaiheilla 16:17-21, Sak.14:4, jolloin Dan.9 mainitut
        Israelin kansan vuosiviikot päättyvät jae 24 sanoin: luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan,
        pahat teot sovitetaan ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan...ja kaikkein pyhin voidellaan.

Vanhimmilla on laajuutta, se edustaa Daavidin ajoista 1Aik.24:1-19, aina Jeesukseen asti Luuk.1:5,8 ollutta papistoa, joka oli jaettu 24 osastoon ja ylösnousseena Ilm.5:10 he yhdessä uudenliiton lunastettu papisto eli seurakunta Ilm.1:6, 20:6 joka on uhrannut hengellisiä uhreja, 1Piet.2:5, kanssa veisaavat: ”Karitsa on ostanut Jumalalle...kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista Hänen kuninkaalliseen ja papilliseen asemaan.”
        Jonka Hebr.11 uskon ”sankareista” päätösjae vahvistaa: sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen.

Aiheesta kirjaimellista tulkintakirjoitusta Googlaa.. Tempauksen ajankohta

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

Teuras- ja ruokauhrin tilapäinen lakkautus, jolloin Jeesuksen sanat toteutuvat Matt.24:15, Dan.9:27.
        Temppelin ja alttarin, sauvalla mittaaminen tarkoittaa niitten valtaamista Jes.11:4, Hes.20:37.
        Ja pakanat tallaavat Jerusalemia 3,5v. vihanajan loppupuolen, jolloin, toinen nimeltään Elia, Mal.4:5,6
        herättää Israelin hengellisesti, suuren ahdistuksen ja Jerusalemin puolen paon aikana Sak.14:2.
        Heidät surmataan 7 maljan loppumaanjäristyksen vaiheilla 16:17-21, Sak.14:4, jolloin Dan.9 mainitut
        Israelin kansan vuosiviikot päättyvät jae 24 sanoin: luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan,
        pahat teot sovitetaan ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan...ja kaikkein pyhin voidellaan.

Vanhimmilla on laajuutta, se edustaa Daavidin ajoista 1Aik.24:1-19, aina Jeesukseen asti Luuk.1:5,8 ollutta papistoa, joka oli jaettu 24 osastoon ja ylösnousseena Ilm.5:10 he yhdessä uudenliiton lunastettu papisto eli seurakunta Ilm.1:6, 20:6 joka on uhrannut hengellisiä uhreja, 1Piet.2:5, kanssa veisaavat: ”Karitsa on ostanut Jumalalle...kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista Hänen kuninkaalliseen ja papilliseen asemaan.”
        Jonka Hebr.11 uskon ”sankareista” päätösjae vahvistaa: sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen.

ja Jumalan temppeli ja alttari on seurakunta johon kuuluu kaksi säkkipukuista totistajaa, jotka
        ovat vain sympoli juutalais- ja pakana kristityistä.

Teppelin esipiha on tämä maailma, joka vainoaa, mittaa seurakuntaa.

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

ja monipuolinen. Kiitos siitä.

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

ja Jumalan temppeli ja alttari on seurakunta johon kuuluu kaksi säkkipukuista totistajaa, jotka
        ovat vain sympoli juutalais- ja pakana kristityistä.

Teppelin esipiha on tämä maailma, joka vainoaa, mittaa seurakuntaa.

johon "laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä
        jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa
        Jumala." (2. Tess. 2:3-4)

Ilm 11: Jumalan temppelin esikartano, joka on Jumalan temppelin ulkopuolella. Siihen asttuu tuo
        laiton, (antikristus) tai on jo asettunut, fyysisesti sen organisaatioon. joka on ekumeenin voimin koottu kirkkolaitos, Babylon (Rooma)

Tämä "esikartano" julistaa sodan ja tallaa pyhää kaupunkia (seurakuntaa) neljäkymmentäkaksi kuukautta.
        Sotaa ei julisteta kahta ukkelia vastaan, mutta kylläkin, suurta joukkoa vastaan, jota kukaan ei voinut lukea.

Elaasta tulee tänne vain Eliaan henki ja se on voiman Henki, joka tulee seurakuntaan ja saa aikaan
        suuria ihmeitä luonnossa.

• kirjoitukset
        Westsider kirjoitti:

(seurakunnassa)

ei varmasti ole.Raamattu todistaa,että Jeesus ristiinnaulittiin ulkopuolella leirin.Ei siis Jerusalemissa.Seurakunta ei lähde mihinkään ylösottoon.Vaan valitut,eli Elia joukko.Siitä alkaa viimeinen vuosiviikko.Niitä on sitten hyvä opetella täällä maan päällä.

• Kritik
        kirjoitukset kirjoitti:

ei varmasti ole.Raamattu todistaa,että Jeesus ristiinnaulittiin ulkopuolella leirin.Ei siis Jerusalemissa.Seurakunta ei lähde mihinkään ylösottoon.Vaan valitut,eli Elia joukko.Siitä alkaa viimeinen vuosiviikko.Niitä on sitten hyvä opetella täällä maan päällä.

Ei missään kohtaa Raamattua.

• Westsider
        Westsider kirjoitti:

(seurakunnassa)

Jae 4 sanoo heistä: "Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä"
        Keitä ovat nuo kaksi öljypuuta? Sakarja 4:14 sanoo: "nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä"
        Keitä seisoo kaiken maan Herran edessä? Ilmestyskirjan luvun 7 mukaan, kaksi joukkoa, 144000 "Jumalamme palvelijan lisäksi, suuri joukko, jota kukaan ei voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan (Koko maan Herran) edessä puettuina
        pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.

Entä lampunjalat? Mitä ne tarkoittavat? Ilm. 1:20 sanoo: "Ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan SALAISUUS on tämä: Ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa"
        Eikä Raamattu tunne lampunjaloille muuta merkitystä, kuin että ne tarkoittavat seurakuntaa. (Johon valon saaneet liitetään)
        Entä Pyhä kaupunki (jae 2) jota ulkopuolella oleva esikartano polkee (vainoaa, tuhoaa) 42 kuukautta. (Ilm. 11:2) Raamattu ei missään kohtaa sano pyhäksi kaupungiksi muuta kuin seurakuntaa, Kristuksen omaa kansaa, jonka hän on verellään lunastanut.
        Tuntuu oudolta, että näinkin selkeään asiaan sekoitellaan väitteitä kahdesta ukkelista, joita vastaan julistetaan oikein sota. Tämä sota julistetaan, nin suurta joukkoa vastaan, jota kukaan ei voinut lukea." (Ilm 7:9)
        Seurakunnan vaiheet antikristuksen vaivanajassa ovat yhtäpitävät Jeesuksen kertomuksen kanssa, suuresta ahdistuksen ajasta ja ylösotosta. Matt. 24 luvussa.

• Jeesuksen nimessä

Aurinkonaisen poika

Taivaassa näkyi suuri merkki: Nainen*, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja päässä seppeleenä 12 tähteä. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää. Taivaassa näkyi toinen merkki: suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua*. Se pyyhkäisi pyrstöllään pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja heitti ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielläkseen hänen lapsensa heti tämän synnyttyä. Nainen synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia kansoja rautaisella valtikalla. Hänen lapsensa temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo. Vaimo* pakeni erämaahan. Hänellä oli Jumalan valmistama paikka, jossa häntä elätettäisiin 1260 päivää*.

Sota taivaassa

Taivaassa syttyi sota. Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota kutsutaan Perkeleeksi ja Saatanaksi, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan. Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä:"Nyt on tullut pelastus ja voima, meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Kristuksensa* valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä Jumalamme edessä, on heitetty ulos. He ovat voittaneet hänet Karitsan veren ja todistuksensa sanan tähden* eivätkä ole henkeään rakastaneet, vaan ovat olleet alttiit kuolemaan asti.

Voi maata ja merta!

Riemuitkaa siis, taivaat, ja niissä asuvat! Voi maata ja merta, sillä Perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska tietää, että hänellä on vähän aikaa!" Kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, se ajoi takaa naista, joka oli synnyttänyt poikalapsen. Niin vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääkseen erämaahan siihen paikkaan, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa* poissa käärmeen näkyvistä. Käärme syöksi kidastaan vaimon jälkeen vettä kuin virran saattaakseen hänet virran vietäväksi. Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastaan. Lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa hänen muita jälkeläisiään* vastaan, niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus. Lohikäärme asettui seisomaan meren hiekalle.

• Westsider

Poikalapsella (seurakunnalla) on valta hallita rautaisella valtikalla, jonka vallan Jeesus antoi.
        Ilm 2: 26-29 : "Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin,, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
        27. ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään- niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-
        28. ja minä annan hänelle kointähden.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo."

• Filadelfi
        Westsider kirjoitti:

Poikalapsella (seurakunnalla) on valta hallita rautaisella valtikalla, jonka vallan Jeesus antoi.
        Ilm 2: 26-29 : "Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin,, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
        27. ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään- niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-
        28. ja minä annan hänelle kointähden.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo."

Jumalan elävä seurakunta on kokenut Kristus-päivän jo ennen suurta luopumusta, 1Kor.15:23 esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan ja se mainitaan Hebr.12:23 >muodostaa taivaissa kirjoitetun esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan

• Westsider

Jeerusalemin hävityksen jälkeen, pakkosiirtolaisuuteen vietyä Herran kansaa, kutsuttiin nimellä Siion.

Jesaja 66:7: "Ennenkuin Siion kipua tuntee, hän synnyttää; ennenkuin hänelle tuskat tulevat ,
        hän saa poikalapsen.

8. Kuka sellaista on kuullut, kuka sellaista nähnyt? Syntyykö maa yhden päivän kivulla, tai synnytetäänkö
        kansa yhdellä haavaa?
        Siionhan tunsi kipua ja samalla jo synnytti lapsensa.

Tässäpä utta näkökulmaa pohdittavaksi, niille jotka etsii totuutta, ilman ennakko luuloja. ja uskomuksia.

• Filadelfi
        Westsider kirjoitti:

Jeerusalemin hävityksen jälkeen, pakkosiirtolaisuuteen vietyä Herran kansaa, kutsuttiin nimellä Siion.

Jesaja 66:7: "Ennenkuin Siion kipua tuntee, hän synnyttää; ennenkuin hänelle tuskat tulevat ,
        hän saa poikalapsen.

8. Kuka sellaista on kuullut, kuka sellaista nähnyt? Syntyykö maa yhden päivän kivulla, tai synnytetäänkö
        kansa yhdellä haavaa?

Tässäpä utta näkökulmaa pohdittavaksi, niille jotka etsii totuutta, ilman ennakko luuloja. ja uskomuksia.

Raamattu sen tulkinnasta, se kieltää jättämästä pois tai lisäämästä sanoja ainakin kolmessa eri paikassa, mm. Sananl.30:5,6. Sen tähden tulee pyrkiä kirjaimelliseen tulkintaan.
        Siion nimenä on käytetty Jerusalemista.
        Lisätulkinta vaimon paosta (ei mainintaa seurakunnan paosta luvussa12) vai onko VT:n se käännetty naiseksi. Israelia nimitetään aviovaimoksi Jes.54:1-6, Jer.3:1-13, josta osa Hoos.2:14-23: Sen tähden, katso, minä taivuttelen hänet, kuljetan hänet erämaahan ja viihdyttelen häntä. Minä annan hänelle sieltä alkaen hänen viinimäkensä ynnä Aakorin laakson toivon oveksi, ja hän on oleva siellä kuuliainen,….Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: ”Minun mieheni”.

• kirjoitukset
        Westsider kirjoitti:

hän saa poikalapsen.

kansa yhdellä haavaa?

Nyt kyllä jytkähti kohdilleen.Tämä Jesajan kohta on sama,kuin ilm.k.12:sta luku.

• kirjoitukset
        Filadelfi kirjoitti:

Raamattu sen tulkinnasta, se kieltää jättämästä pois tai lisäämästä sanoja ainakin kolmessa eri paikassa, mm. Sananl.30:5,6. Sen tähden tulee pyrkiä kirjaimelliseen tulkintaan.
        Siion nimenä on käytetty Jerusalemista.
        Lisätulkinta vaimon paosta (ei mainintaa seurakunnan paosta luvussa12) vai onko VT:n se käännetty naiseksi. Israelia nimitetään aviovaimoksi Jes.54:1-6, Jer.3:1-13, josta osa Hoos.2:14-23: Sen tähden, katso, minä taivuttelen hänet, kuljetan hänet erämaahan ja viihdyttelen häntä. Minä annan hänelle sieltä alkaen hänen viinimäkensä ynnä Aakorin laakson toivon oveksi, ja hän on oleva siellä kuuliainen,….Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: ”Minun mieheni”.

Kysyn sinulta,tiedätkö-mikä on vaimo?

• Jeesuksen nimessä

Kiitetään Isää Jeesuksen nimessä.

• Jeesusen nimessä

Merestä nouseva peto

Minä näin pedon nousevan merestä. Sillä oli 10 sarvea ja 7 päätä. Sarvissaan sillä oli 10 kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä. Näkemäni peto oli leopardin näköinen. Sen jalat olivat kuin karhun, ja sen kita kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa, valtaistuimensa ja suuren vallan. Minä näin, että yksi sen päistä oli kuin kuolinhaavan saanut, mutta sen kuolinhaava parantui*. Koko maa seurasi ihmetellen petoa. Ihmiset kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle. He kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?" Sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja se sai vallan tehdä tätä 42 kuukautta*. Se avasi suunsa pilkkaamaan Jumalaa, hänen nimeään, hänen majaansa* ja taivaassa asuvia. Sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja se sai valtaa kaikkinaisiin sukukuntiin, kansoihin, kieliin ja kansanheimoihin. Sitä kumartavat kaikki ne maan päällä asuvat, joiden nimet eivät ole kirjoitetut maailman perustamisesta asti teurastetun Karitsan elämänkirjaan*. Jolla on korvat, hän kuulkoon. Kuka tahansa vie vankeuteen, hän itse joutuu vankeuteen. Joka tappaa miekalla, hänet on miekalla tapettava. Tässä on tarpeen pyhien kärsivällisyys ja usko.

Karitsansarvinen peto

Minä näin toisen pedon nousevan maasta. Sillä oli kaksi sarvea kuin karitsan sarvet, ja se puhui kuin lohikäärme*. Hän käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maassa asuvat kumartamaan ensimmäistä petoa, jonka kuolinhaava parani*. Hän tekee suuria ihmeitä, saaden tulenkin laskeutumaan taivaasta maahan ihmisten nähden. Hän eksyttää maan päällä asuvia niillä ihmeillä, joita hänen annettiin tehdä pedon nähden, ja hän yllyttää maan päällä asuvia tekemään pedon kuvapatsaan, sen pedon, jossa oli miekanhaava, ja joka oli vironnut eloon. Hänelle annettiin kyky antaa pedon kuvapatsaalle henki, että pedon kuvapatsas puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvapatsasta, tapettaisiin.

Pedon tunnusmerkki ja luku

Se saa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat panemaan tunnusmerkin oikeaan käteensä tai otsaansa*. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla on ymmärrystä, laskekoon [punaisen] pedon luvun. Se on näet ihmisen luku. Sen luku on 666.

• Jeesuksen nimessä

Karitsa ja 144.000

Minä näin Karitsan seisomassa Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli 144.000, joiden otsiin oli kirjoitettu Hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Minä kuulin taivaasta äänen kuin paljojen vesien pauhinan ja kuin kovan ukkosen jylinän. Kuulemani ääni oli kuin kitaroita soittavien heidän soittaessaan kitaroitaan. He veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä, neljän olennon ja vanhinten edessä. Sitä virttä ei voinut oppia kukaan muu kuin ne 144.000, jotka on ostettu maan päältä. Nämä eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa. He ovat kuin neitsyitä*. He seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. He ovat ihmisistä Jumalalle ja Karitsalle ensiryhmäksi* ostettuja. Heidän suussaan ei ole havaittu valhetta. He ovat tahrattomia.

Kolme enkeliä

Minä näin keskitaivaalla lentävän erään toisen enkelin, jolla oli ikuinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuville, kaikille kansanheimoille, sukukunnille, kielille ja kansoille. Hän julisti kovalla äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut. Kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan, maan, meren ja vesien lähteet." Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka julisti: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikkia kansoja." Heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka julisti kovalla äänellä: "Joka kumartaa petoa ja sen kuvaa sekä ottaa sen [tunnus]merkin otsaansa tai käteensä, joutuu hänkin juomaan Jumalan vihan viiniä, mikä sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan. Häntä vaivataan tulella ja tulikivellä pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iäti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvapatsasta, ja jotka ottavat sen nimen merkin. Tässä on [koetuksella] pyhien kestävyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka tästedes kuolevat Herrassa. Henki sanoo, että he saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Seurakunnan sadonkorjuu

Minä näin valkoisen pilven, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan näköinen, päässään kultainen kruunu ja kädessään terävä sirppi. Temppelistä tuli toinen enkeli, joka huusi kovalla äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä sadon korjuun aika on tullut, ja maan sato on kypsynyt." Pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maan sato tuli korjatuksi*.

Rypäleterttujen korjuu

Taivaan temppelistä tuli toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi. Myös alttarista lähti enkeli, jolla oli vallassaan tuli. Hän julisti kovalla äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viiniköynnöksestä, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet." Enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viiniköynnöksen rypäleet, heittäen ne Jumalan vihan suureen kuurnaan. Kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, 1600 vakomitan päähän*.

• Jeesuksen nimessä

sillä sielujemme määränpäästä on kysymys.

• Filadelfi

Yhteensä 144 000 Israelin kaikista sukukunnista, ja joka syntyy Israelin vihan ajan 6 sinetin avaamiseen mennessä, herätyksen tuloksena esikoisena, jotenka sen tempaus tapahtuu jo 12 luvun poikalapsena. Vanhimmat esittää lupauksen toteutumista: seurakuntaa papistona, heidät nähdäänkin jo 4 luvussa, joka alkaa Kreikan kielen käännöksessä ”näiden jälkeen”, siis kirjeitten ja sanojen mitä Henki on seurakunnalle sanonut.
        Israel kansana pelastuu vihan ajan lopussa Sak.13:8,9.

6, 7 kertoo, enkelin jolla on julistettavana iankaikkinen evankeliumi maan päällä asuville, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille, jossa toteutuu Jeesuksen sanan ulottuvuus: Ja sitten tulee loppu Matt.24:14. Sen loppuun saattamista ei tee ihminen vaan lentävä enkeli vihan ajalla.
        Luvun lopussa on kaksi kertaa ”Harmageddonin” taistelusta ja Jeesuksen toisesta tulemuksesta 14-20.

• Herrassa Jeesuksessa

anoen Pyhän Hengen osallisuutta ja opetusta ja siunausta, ja niin pysyttävät itsensä totuudessa ja armossa ja rakkaudessa.

• Jeesuksen nimessä

Viimeiset seitsemän vitsausta

Minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja hämmästyttävän: seitsemän enkeliä, joilla oli viimeiset seitsemän vitsausta. Jumalan viha täyttyy niissä.

Voittajat kristallimerellä

Minä näin kuin kristallisen* meren, tulella sekoitetun. Pedosta, sen kuvasta ja sen nimen luvusta voiton saaneet seisoivat tällä kristallimerellä, ja heillä oli Jumalan kitarat. He veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä: Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias. Sinun tiesi ovat vanhurskaat ja todet, sinä kansojen Kuningas. Kuka ei pelkäisi sinua, Herra, ja ylistäisi nimeäsi? Olethan sinä yksin pyhä. Kaikista kansoista tullaan kumartamaan sinua, sillä sinun vanhurskaat tuomiosi ovat tulleet julki. Sen jälkeen minä näin: Todistuksen majan temppeli taivaassa avattiin. Temppelistä lähti seitsemän enkeliä, seitsemän vitsauksen toimeenpanijat. He olivat puettuja puhtaisiin, hohtaviin pellavavaatteisiin, ja rinnan ympärillä heillä oli kultainen vyö. Yksi neljästä olennosta antoi näille seitsemälle enkelille seitsemän kultaista maljaa täynnä Jumalan vihaa, hänen, joka elää aina ja iäti. Jumalan kirkkaus ja voima täytti temppelin savulla. Kukaan ei voinut mennä sisälle temppeliin, kunnes näiden seitsemän enkelin seitsemän vitsausta oli pantu täytäntöön.

• niinkuin kirjoitettu

on Testamentissaan, sillä Herran rakastaminen on tahtonsa tekemistä Pyhässä Hengessä, amen.

• Filadelfi

7 enkeliä joilla on viimeiset vitsaukset ovat lunastettuja ihmisiä, 17:1, 19:9,10, 21:9, 22:8,9 ovat pelastettu tulevasta vihasta joka alkoi ensimmäisestä sinetistä, sen kokijat käsittävät sen viimeistään 6 sinetissä.
        Dan.8:19 ja sitä seuraavan selityksen mukaan koko vuosiviikko sisältää viimeisen vihan ajan, joka on muuttunut suureksi vihaksi tullessa vihanmaljoihin, 7:25, 9:27,12:7 ja Ilm.11:3, 12:6,14, 13:5.
        Että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan, oli Paavalin sana riitaisille kristityille 1Kor.6:2.

Marttyyrit eivät ole enää alttarin alla, ovat jo vihan ajan ylösnousemuksen kokeneita 20:4.
        Ylösnousemuksen joukoilla on oma laulunsa, Mooseksen virsi, pedosta saadun voiton kunniaksi, he voisivat olla juutalaisia, Karitsan virsi on Jeesuksen kunniaksi.
        Pedonvallan alueella vaino on suurta, ja on siksi rohkaisuksi uskoville kirjoitettu.

• Jeesuksen nimessä

Seitsemän vihanmaljaa

Minä kuulin, kuinka temppelistä sanottiin kovalla äänellä niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa Jumalan vihan seitsemän maljaa maan päälle." Ensimmäinen enkeli lähti ja vuodatti maljansa maalle. Pahoja ja ilkeitä paiseita tuli niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki, ja jotka kumarsivat sen kuvapatsasta. Toinen enkeli vuodatti maljansa mereen. Se tuli kuin kuolleen vereksi, ja kaikki meressä elävät olennot kuolivat. Kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesien lähteisiin, ja ne muuttuivat vereksi. Minä kuulin vesien enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun olet näin tuominnut. Pyhien ja profeettojen verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda. Sen he ovat ansainneet." Minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, oikeat ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi." Neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä kuumuudella. Ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset. He eivät kuitenkaan nöyrtyneet parannukseen, että olisivat antaneet hänelle kunnian. Viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni. He pureskelivat tuskissaan kielensä rikki ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät nöyrtyneet parannukseen teoistaan. Kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufratvirtaan. Sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

Harmagedonia valmistellaan

Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Ne ovat riivaajien henkiä, jotka tekevät ihmeitä. Ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heitä sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei kulkisi rääsyissä*, eikä hänen häpeätään nähtäisi!" Ne kokosivat heidät paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon*. Seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan. Temppelistä ja valtaistuimelta lähti mahtava ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut." Tuli salamoita, ääniä ja ukkosenjylinää sekä valtava maanjäristys, niin ankara ja suuri, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti kun ihmisiä on ollut maan päällä. Suuri kaupunki hajosi kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan. Kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut. Suuria rakeita, talentin* painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle. Ihmiset pilkkasivat Jumalaa raevitsauksen tähden, sillä se oli tavattoman ankara.

• totuuden armossa

kaikille niille, jotka nimessään tekevät parannuksen eli mielenmuutoksen ja anovat elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa ja tahtovat vastaanottaa pyhät kirjoitukset ja niiden kautta oppia tuntemaan tahtonsa ja siten voivat ottaa ristinsä ja tehdä tahtoaan ja seurata Mestariaan ja Vapahtajaansa totuuden armossa ja rakkaudessa ja uskossa, sillä tottelemattomuus on epäuskoa mutta kuuliaisuus on tahtonsa tekemistä. Turvaa Herraan Jeesukseen lähestyessäsi Jumalaa ja anna Mestarin sinua opettaa ja johdattaa tahdossaan, ole kestävä rukoilemisessa ja valvomisessa ja odottamisessa, samoin raittiutta ja kestävyyttä tarvitaan ja Herra ei hylkää eikä jätä sitä, joka vanhurskauttaan janoaa ja parannusta tahtoo tehdä, sillä Luoja halajaa luomiaan ihmisiä lupauksen lapseuteen, amen.

• Jeesuksen nimessä

Portto ja peto

Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, tuli ja sanoi minulle: "Tule, minä näytän sinulle, millaisen tuomion saa se suuri portto, joka istuu paljojen vesien päällä. Sen kanssa ovat maan kuninkaat harjoittaneet haureutta, ja sen haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet." Hän vei minut hengessä erämaahan. Minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä. Peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. Nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan sekä koristettu kullalla, jalokivillä ja helmillä. Hän piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä iljetystä ja hänen haureutensa saastaa. Hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: SUURI BABYLON, MAAN PORTTOJEN JA ILJETYSTEN ÄITI Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä. Nähdessäni hänet minä hämmästyin suuresti. Enkeli sanoi minulle: "Miksi olet hämmästynyt? Minä ilmoitan sinulle tuon naisen ja häntä kantavan [punaisen] pedon salaisuuden, tuon, jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. Peto, jonka näit, on ollut, mutta ei enää ole. Se on vielä nouseva syvyydestä, mutta on joutuva tuhotuksi. Ne maan päällä asuvat, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan maailman perustamisesta asti, hämmästyvät nähdessään pedon, että se on ollut ja mennyt, mutta on jälleen oleva täällä*.

Seitsemän päätä

Tässä on sen merkitys, jossa on viisaus: Ne 7 päätä ovat 7 vuorta*, joilla nainen istuu. Ne ovat myös 7 kuningasta.*. Niistä viisi on kaatunut, yksi [Rooma] on, viimeinen ei ole vielä tullut*. Kun se tulee, se pysyy vähän aikaa*. Peto itse, joka on ollut mutta jota ei enää ole,* on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen. Näkemäsi 10 sarvea ovat 10 kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan kuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi* pedon kanssa. Näillä on yksi ja sama mieli, ja ne antavat voimansa ja valtansa pedolle.

Kristus on lopullinen voittaja

Ne sotivat Karitsaa vastaan*, mutta Karitsa on voittava ne, sillä hän on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas. Kutsutut, valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssaan." Hän sanoi minulle: "Vedet, jotka näit tuolla missä portto istuu, ovat kansoja, väkijoukkoja, kansanheimoja ja kieliä. Näkemäsi kymmenen sarvea ja peto vihaavat porttoa, riisuvat sen paljaaksi ja alastomaksi, syövät sen lihan ja polttavat sen tulessa. Jumala on näet pannut niiden sydämeen täyttää yksimielisesti hänen suunnitelmansa. Ne antavat valtansa pedolle*, kunnes Jumalan sanat täyttyvät. Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki*, joka hallitsee maan hallitsijoita."

• Jeesuksessa voitto!

• Filadelfi

Vihan ajan alussa, jolloin144000 juutalaista on ”poikalapsena”, vallassa on 10 valtioliittouma 12:3,4, Dan.7:24 joka on muotoutunut entisen Rooman vallan alueelle, ja on porttouskonto, joka koostuu menneistä Israelia sortajavaltakuntien alueelta, vainoten uskovia, keskuspaikkanaan pääkaupunki Babylon.

Saatanan menettäessä ilmavallan hallinnan, 12 luvun mukaan, hän antaa täyden vallan uudistuneen Kreikan maailmanvallan pedon kuninkaille Dan.7:8,24,25, 8:9, Ilm.17:8,11, jota kruunut sarvissa merkitsevät 13:1, jotka luovuttavat valtansa ja kuninkuuden Antikristuksen palvonnalle 3,5 vuodeksi 17:17, Dan.11:36, jollaisena, saatanan täydessä vallassa hän ajaa vaimoa, Israelia, menettäen maan avautuessa sotajoukon.
        Luvun lopussa on käsillä siten Antikristuksen asettuminen Jumalan temppeliin Jumalaksi, ja pakanain läsnäoloksi, kaupungin hengellinen nimi tulee voimaan Jes.1:9,10. Luuk.13:33,34. Vanhurskautta pitävät väkevästi voimassa tuona ahdistuksen aikana 2 säkkipukuista profeettaa, jotka tapetaan edellisen luvun vihanmaljan lopputapahtumassa.

• Jeesuksen nimessä

Suuren Babylonin kukistuminen

Sen jälkeen minä näin toisen enkelin tulevan taivaasta alas. Hänellä oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan. Hän julisti kovalla äänellä: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon*! Siitä on tullut riivaajien asuinpaikka, kaikenlaisten saastaisten henkien tyyssija ja kaikkinaisten saastaisten ja vihattavien lintujen olinpaikka. Sen haureuden vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet. Maan kuninkaat ovat harjoittaneet haureutta sen kanssa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet sen hekuman runsaudesta." Minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi sen synteihin osallisiksi ja saisi tekin kärsiä sen vitsauksista*. Sen synnit ulottuvat taivaaseen, ja Jumala on muistanut sen rikokset. Rangaiskaa sitä sen tekojen mukaan ja antakaa sille kaksinkertaisesti sen teoista. Siihen maljaan, johon se on kaatanut, kaatakaa sille kaksin verroin. Niin paljon kuin se on hankkinut itselleen kunniaa ja hekumaa, niin paljon antakaa sille vaivaa ja surua. Se sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena, en ole leski enkä ole näkevä surua'. Sen tähden sen vitsaukset tulevat yhtenä päivänä: kuolema, suru ja nälkä. Se joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on sen tuominnut." Maanpiirin kuninkaat, jotka ovat harjoittaneet haureutta sen kanssa ja eläneet hekumallisesti, itkevät ja parkuvat sitä, kun näkevät sen palon savun. He seisovat loitolla kauhistuen sen vaivaa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!" Maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat sitä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa, kaupaksi tuotua kultaa, hopeaa, jalokiviä, helmiä, pellavakangasta, purppuraa, silkkiä, helakanpunaa, kaikkinaista hajupuuta, kaikenlaisia norsunluuesineitä, kaikenlaisia kalleimmasta puusta, vaskesta, raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä, kanelia, hiusvoidetta, suitsuketta, hajuvoidetta, suitsutuspihkaa, viiniä, öljyä, lestyjä jauhoja, viljaa, karjaa, lampaita, hevosia, vaunuja, orjia ja ihmissieluja. Hedelmät, joita sinun mielesi himoitsi, ovat sinulta menneet, kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä. Kauppiaat, jotka olivat rikastuneet tästä kaupungista, seisoivat loitolla ja kauhistuivat sen vaivaa. Itkien ja surren he sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan, purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla, jalokivillä ja helmillä, kun sellainen rikkaus tuhoutui yhdessä hetkessä!" Kaikki laivurit, kaikki rannikkopurjehtijat, merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla. Nähdessään sen palon savun he huusivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?" Heittäen tomua päänsä päälle he huusivat itkien ja surren: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se tuhoutui yhdessä hetkessä!" Riemuitse siitä, taivas, ja te pyhät, apostolit ja profeetat. Jumala on tuominnut sen ja rangaissut sitä teidän puolestanne. Väkevä enkeli otti kiven, kuin suuren myllynkiven, heitti sen mereen ja sanoi: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä." Sinussa ei enää kuulla kitaransoittajien ja laulajien, huilun- ja torvensoittajien ääntä. Sinusta ei enää löydetä minkään ammatin taituria, eikä sinussa enää kuulla myllyn jyrinää. Sinussa ei enää loista lampun valo, eikä sinussa kuulla enää huutoa yljälle ja huutoa morsiamelle. Sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikkia kansoja. Siitä on löydetty profeettojen ja pyhien verta ja kaikkien maan päällä murhattujen verta.

• nykyaikana kauppa-

järjestöt on luotu maailmanlaajuisesti, että ihmiset voitaisiin koota yhteen tuon saman maailman hengen mielenlaadun mukaan. Vielä ei ole tuo kaupunki noussut pahuuden henkivaltojen voimasta mutta sekin koittaa ja kun pedon merkki tulee niin tuo huuto kuuluu: "Lähtekää ulos siitä". Kaikilla Jumalan valtakuntaan tahtovilla viisailla neitsyillä tulee olla öljy astioissa sillä yö tulee viitaten tuohon 7 vuotisjaksoon ja sen jälkimmäiseen jaksoon, sillä ensimmäisessä Jumalan iankaikkinen evankeliumi julistetaan koko maailmaan niinkuin on tässä Jeesuksen Ilmestyksessä meille tiedoksi annettu ja vaarin otettavaksi. Herra Jeesus on Hyvä Paimen ja opetti anomaan ja anovat saavat ja etsivät löytävät. Herra on hyvä, amen.

• Jeesuksen nimessä

Ylistysvirsi taivaassa

Sen jälkeen minä kuulin taivaasta mahtavan äänen, ikään kuin suuri kansanjoukko olisi sanonut: "Halleluja! Pelastus, kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme. Todet ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa. Hän on tuominnut suuren porton, joka turmeli maata haureudellaan. Hän on rangaissut ja vaatinut palvelijainsa veren hänen kädestään." He sanoivat toistamiseen: "Halleluja!" Sen savu nousee aina ja iäti. Kaksikymmentä vanhinta ja ne neljä olentoa lankesivat maahan ja kumartaen palvoivat Jumalaa, joka istuu valtaistuimella, sanoen: "Aamen, halleluja!" Valtaistuimelta kuului ääni, joka sanoi: "Ylistäkää meidän Jumalaamme, kaikki hänen palvelijansa, te, jotka häntä pelkäätte, pienet ja suuret."

Jumalan hallitus ja Karitsan häät

Minä kuulin kuin suuren kansanjoukon äänen, kuin paljojen vesien pauhinan ja kuin valtavan ukkosenjylinän, joka sanoi: "Halleluja! Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen. Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen [seurakunta]vaimonsa on valmistanut itsensä." Hänen annettiin pukeutua pellavavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: Se puku on pyhien vanhurskautukset*. Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat tosia Jumalan sanoja."

Enkeliä ei saa palvoa

Minä lankesin hänen jalkojensa juureen kumartaen palvomaan häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee. Minä olen [Jumalan] palvelija, kuten sinä ja sinun veljesi, jotka ovat Jeesuksen todistajia. Kumarra ja palvo Jumalaa. Jeesuksen todistus on profetian Henki."

Kristus joukkoineen

Minä näin taivaan auenneena ja valkoisen hevosen. Sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen. Hän tuomitsee ja sotii vanhurskaasti. Hänen silmänsä ovat kuin tulen liekit, ja hänen päässään on monta kruunua. Hänellä on kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse. Yllään hänellä on vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. Häntä seurasivat valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen*.

Harmagedonin taistelu

Hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Viitassa kupeella hänellä on kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra." Minä näin enkelin seisovan auringossa. Hän huusi kovalla äänellä kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa, sotapäällikköjen ja mahtimiesten lihaa, hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa, kaikkien vapaiden ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten." Minä näin pedon ja maan kuninkaat sotajoukkoineen kokoontuneina sotiakseen hevosen selässä istuvaa ja hänen sotajoukkoaan vastaan*. Peto otettiin kiinni ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, millä hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat kumartaneet sen kuvaa. Nämä molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka palaa tulikiveä. Loput saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan. Kaikkinaiset linnut söivät itsensä kylläisiksi heidän lihastaan.

• Filadelfi

Uusi Jerusalem on vaimo, jonka annettiin pukeutua pyhien vanhurskauteen, on pyhien asettumista kaupunkiin.
        Ilm.21:2,9,10 Pyhän kaupungin, Uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota valmistettuna kuin morsian, miehelleen kaunistettu. "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." Hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan luota. Siinä oli Jumalan kirkkaus.

Toteutuu mm Sakarja 14 ..Herran lähteminen liikkeelle, eli Herra Jeesus tulee Öljymäelle.
        Herran päivä on jumalattomille julma, mutta omilleen se on uskon ihanaa täyttymistä.
        Jae 14 : Häntä seurasivat valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen. Ovat kirkastetut pyhät Jes.62:11.

• Jeesuksen nimessä

Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä.

• Jeesuksen nimessä

Saatana suljetaan syvyyteen

Minä näin, miten taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli syvyyden avain ja kädessään suuret kahleet. Hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on Perkele ja Saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi. Hän heitti tämän syvyyteen sekä sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää villitsisi kansoja, kunnes ne tuhat vuotta ovat kuluneet loppuun. Sen jälkeen hänet on päästettävä irti vähäksi aikaa.

Tuhatvuotinen valtakunta

Minä näin valtaistuimia, ja he* istuivat niille, ja heille annettiin hallitus- ja tuomiovalta*. Minä näin niiden sielut, jotka oli surmattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, sekä niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa ja käteensä. He virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat kuluneet loppuun. Tämä on ensimmäinen [vanhurskasten] ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Toisella kuolemalla ei ole heihin valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhat vuotta.

Toinen Googin sota

Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankeudestaan. Hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen ne sotaan*, ja niiden joukkojen luku on kuin meren hiekka. Ne nousivat yli avaran maan ja saartoivat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iski tuli ja tuhosi heidät. Perkele, heidän villitsijänsä, heitettiin tuli- ja tulikivijärveen, jossa ovat myös peto ja väärä profeetta. Heitä vaivataan päivät ja yöt, aina ja iäti.

Viimeinen tuomio

Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sillä istuvan, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille löytynyt sijaa. Kuolleet, suuret ja pienet, minä näin seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin. Avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja. Kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Meri antoi siinä olevat kuolleet, ja Kuolema ja Tuonela antoivat niissä olevat kuolleet. Heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuliseen järveen.

• kirjaan tunnustaessa

suullamme Jeesuksen lähimmäisille ja anoen ja vastaanottaen elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjan Jumalan lapseksi syntymiseksi ja nimemme kirjaan kirjoitetuksi, ja vaikka onkin uskossa eikä näkemisessä niin lupauksensa ovat varmat ja jokainen Herraan turvaava saa avun ja armon kun kunnioittaa ja kiittää ja tahtoo Jumalan valtakunnan osallisuudesta Jeesuksen nimessä, uskossa, toivossa ja rakkaudessa Pyhässä Hengessä. Herran Henki opettaa ja vetää parannukseen eli mielenmuutokseen eikä kukaan joudu pettymään kunhan ei seuraa Pahan valheita ja kavalia juonia ja epäuskoa ja lihan mielen mukaista turmellusta, näistä kaikista Herra Jeesus vapauttaa sillä on voittanut Pahan ja antaa elämän itsessään häneen turvaaville ja lähestyville, amen.

Ollaan rukouksessa ja valvomisessa ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta kestävät, amen.

• Filadelfi

Sanan ulottuvuus?
        Raamatun tutkijat ovat nähneet kirjoituksissa että ensimmäisessä jakeessa on ulottuvuutta kauas taakse nykyisen taivaan ja maan luomisen.
        Taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen 2Piet.3:5,6, 1Moos.1:2.
        Kyseessä ei voi olla Nooan aikuinen vedenpaisumus, koska sen jälkeenkin on sama taivas ja maa, kasvillisuus, eläimet ja ihmis-suku.
        Ja silloisesta maailmasta on langennut enkeli saatana, joka langetti syntiin tämän luomakunnan ensimmäisen ihmisparin, josta Hesekiel 28:13- Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit..Jer.4:23-26.

Pietari jatkaa; mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle.
        Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin Heb.12:26.
        Seuraava luku aloittaa siten Jumalan päivän 2Piet.3:12, maan kolmannanen ja viimeisen vaiheen jossa vallitsee Jumalan alkuperäinen paratiisisuunnitelma, jota asustaa tulelta varjeltu (Dan.3:23-27) pyhien leiristä, jae 9 muodostuvat kansat.

• Jeesuksen nimessä

Uusi taivas ja uusi maa

Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Pyhän kaupungin, Uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota valmistettuna kuin morsian, miehelleen kaunistettu. Ja minä kuulin valtaistuimelta voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän on asuva heidän keskellään, ja he ovat hänen kansansa. Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa ole enää oleva, ei murhetta, ei parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Valtaistuimella istuva sanoi: "Minä teen kaiken uudeksi." Hän sanoi vielä: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet." Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle lahjaksi elämän veden lähteestä. Joka voittaa, perii tämän, ja minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun lapseni*. Mutta pelkurit, epäuskoiset, saastaiset, murhaajat, huorintekijät, noituutta harjoittavat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valehtelijat saavat osansa järvessä, joka palaa tulta ja tulikiveä. Tämä on toinen kuolema."

Uusi Jerusalem

Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joiden seitsemän maljaa olivat täynnä viimeisiä seitsemää vitsausta, tuli ja puhui minun kanssani ja sanoi: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." Hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan luota. Siinä oli Jumalan kirkkaus. Sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, kuin kristallinkirkas jaspiskivi. Siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli 12 porttia ja porteilla 12 enkeliä. Niihin oli kirjoitettu Israelin lasten 12 heimon nimet: Idässä 3 porttia, pohjoisessa 3 porttia, etelässä 3 porttia ja lännessä 3 porttia. Kaupungin muurilla oli 12 perustusta ja niissä Karitsan 12 apostolin 12 nimeä. Hänellä, joka puhui minulle, oli mittakeppinä kultainen ruoko kaupungin, sen porttien ja muurin mittaamista varten. Kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Hän mittasi kaupungin mittakepillä: se oli 12.000 stadionmittaa*. Sen pituus, leveys ja korkeus olivat yhtä suuret. Hän mittasi sen muurin: se oli 144 kyynärää ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta. Sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista. Kaupungin muurin perustukset oli kaunistettu kaikkinaisilla kalliilla kivillä. 1. perustus oli jaspis, 2. safiiri, 3. kalkedon, 4. smaragdi, 5. sardonyks, 6. sardion, 7.krysoliitti, 8. berylli, 9. topaasi, 10. krysoprasi, 11. hyasintti ja 12. ametisti. Sen 12 porttia olivat 12 helmeä. Kukin portti oli yhdestä helmestä. Kaupungin katu oli puhdasta kultaa, kuin läpikuultavaa lasia. Temppeliä en siinä nähnyt. Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa. Kaupunki ei tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta. Jumalan kirkkaus näet valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa. Kansat tulevat vaeltamaan sen valossa, ja maan kuninkaat vievät sinne mahtinsa loiston. Sen portteja ei suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole. Sinne viedään kansojen loisto ja kalleudet. Mitään epäpyhää, ketään kauhistusten tekijää eikä valehtelijaa ei sinne pääse, vaan ainoastaan ne, jotka on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

• Jumalan valtakunnas´

Herran Jeesuksen hallitessa Kuninkaana ja Herrana ja Jumalana, sillä autuuttaan tarjotaan siinä pyhässä kaupungissa, joka on valmistettu jo luomisen yhteydessä Paratiisiin ja Jeesus on suussaan terävä miekka tehnyt jaon ihmisissä uskollisiin ja uskottomiin, ja uskollisina tahtoo pyhittää uskottomat ja rakkautensa vetää meitä parannukseen ja pelastukseen ja valtakuntaansa. Herra Jeesus on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti, autuaat ne, jotka rakastavat ja odottavat ja toivonsa armoonsa asettavat ristinsä jokapäivä ottaen ja Herraansa rakastaen Pyhän Hengen voimassa ja opetuksessa ja johdatuksessa, amen.

• Jeesuksen nimessä

Elämän veden virta ja elämän puu

Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. Sen valtakadun keskellä ja virran kummallakin puolella on elämän puu, joka kantaa 12 hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Jumalan ja Kristuksen hallitus

Mitään kirousta ei enää ole oleva. Siellä on Jumalan ja Karitsan valtaistuin, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä. He näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissaan. Yötä ei enää ole oleva. He eivät tarvitse lampun valoa eivätkä auringon valoa, sillä Herra Jumala valaisee heitä, ja he hallitsevat aina ja iäti. Hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat luotettavat ja todet. Herra, profeettojen henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä on pian tapahtuva. Minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa vaarin tämän kirjan profetian sanoista!"

Vain Jumalaa on palvottava

Minä Johannes kuulin ja näin tämän. Sen kuultuani ja nähtyäni minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka näytti tämän minulle. Hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee. Minä olen Jumalan palvelija kuten sinä, sinun veljesi profeetat ja ne, jotka ottavat vaarin tämän kirjan sanoista. Kumartaen palvo Jumalaa." Hän jatkoi: "Älä sulje sinetillä tämän kirjan profetian sanoja, sillä aika on lähellä.

Väärät ja vanhurskaat

Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen. Joka on vanhurskas harjoittakoon edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Minä tulen pian. Minulla on palkkani mukanani antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi oikeus syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolella ovat koirat, noidat, huorintekijät, murhaajat, epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja harjoittavat. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen sukuaan, kirkas kointähti." Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan. Jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Minä tulen pian." Aamen, tule, Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Aamen.

• AMEN SELA

Ja ison työn olet tehnyt, siitä kiitän ISÄÄ joka on antanut sinulle ahkeruutta ahertaa Hänen Sanansa äärellä.
        Yksi pieni lisäys tuohon kaikkeen, sillä käydessäni läpi noita kannanottoja, niin huomasin erään yhteisen asian, nimittäin kun Ilmestyskirjan profetallista sanomaa tutkii, niin on hyvä ottaa rinnalle seuraavat tekstit jotka valaisevat ja avaavat Ilmestyskirjan valtaisaa sanomaa. Nimittäin Matteus.24, 2.Tess.2-luku, Hesekielin kirja, Danielin kirja ja Jesajan kirja, sillä nämä kuuluvat yhteen ja avaavat toisensa ymmärrettäviksi. Paavalikin viittaa muissakin kirjeissään noihin tapahtumiin, ja niitäkin on hyvä vilkaista joidenkin yksityiskohtien tarkentamiseksi.

• Herran Päivän

tuntemiseksi ja vaarin otettavaksi itsekullekin sen mukaan kuin Jumalan armo vaikuttaa Henkensä kautta. Jumalan armoa ja rauhaa kaikille keskuteluihin osallistuneille ja osallistumattomille ja rukoilijoille ja pyhille ja vanhurskaille ja hengellistä hyvää tahtoville Jeesuksen nimessä.

• Filadelfi

Johanneksen saamat profetiat ovat luotettavat, eikä niitä saa muuttaa. Jeesuksen tulon lupaus ja odotus ilmenevät myös loppusanoissa. Seurakunnalle se merkitsee ylöstempauksen eli Kristuksen odotusta.
        Kiitos Isälle ja mahdollistajalle Jeesuksen nimessä.
        Voisi olla vielä yhteenveto/tiivistelmä.

• Filadelfi

s ¤ I p h *
        o________________1_______________ 2_______________3________ p` I`

o = Kristus päivä, alkaa Israelin viimeinen vuosiviikko 7 vuotta
        s = pedon 10 valtioliitto
        ¤ = Jeesus avaa sinetit
        I = 144000 juutalaista todistajaa sinetöidään
        p = pasuunatuomiot alkavat
        h = heinäsirkkavitsaus
        * = temppelipalvelus alkaa 7,3 kk kuluttua ja kestää 2,9 v. Dan.8:13,14.
        p` = 7 pasuuna joka aloittaa tapahtumasarjan
        I`= 144t. temmataan poikalapsena, jotka 14 luvun esikoisena

s Atv m ________4_______________5_______________ 6________________7 t`Gö

s = Kreikan uudistunut maailmanvalta saa täyden vallan ja väärän profeetan
        A = Antikristus lakkauttaa teuras- ja ruokauhrin, alkaa suuri ahdistus
        t = 2 säkkipuku tuomion profeetan aika joilla on ollut erityisasema
        taivaassa ja herättävät Israelin hengellisesti Mal.4:5,6.
        v = Israel eli vaimo pakenee Sak.14:2, on alueella joka varjellaan Dan.11:41
        m = 7 vihan maljat vihan/suuren ahdistuksen loppuun
        t´ = 2 prof. tapetaan sodan yhteydessä ja temmataan taivaaseen
        G = Harmagedon ja Herran päivä Jeesus tulee pyhinensä Öljymäelle.
        ö = vihan ajan tapettujen Herrassa kuolleitten ylösnousemus ja kansojen tuomio

Uudessa maassa jossa täydellisyys vallitsee, elää elämän puun ansiosta ihmiset ikuisesti.
        Israel kansana on ikuinen, tulee toteutumaan sille annetut lupaukset.
        Meren kadotessa, virtoja on, kansoille tulee laajat maa-alueet.
        Vanhimmille se merkitsee jatkuvuudessa laajuutta, sillä ensimmäisen ylösnousemuksen kokeneet tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen uuden maailman apuhallitsijoita ja pappeja.

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

s ¤ I p h *

¤ = Jeesus avaa sinetit
        h = heinäsirkkavitsaus

Uudessa maassa jossa täydellisyys vallitsee, elää elämän puun ansiosta ihmiset ikuisesti.
        Vanhimmille se merkitsee jatkuvuudessa laajuutta, sillä ensimmäisen ylösnousemuksen kokeneet tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen uuden maailman apuhallitsijoita ja pappeja.

Kaksi miestä vai, suuri joukko?

• Filadelfi
        Westsider kirjoitti:

Kaksi miestä vai, suuri joukko?

Mark.9:12 Elias tosin tulee ensin ja asettaa kaikki kohdalleen, oli Jeesuksen vastaus.
        Profetia voi esitäyttyä, Johannes oli Jeesuksen ensimmäisen tulemuksen Eliaan hengessä, ja oli profetian täyttymystä Jes.40:3.
        2 todistajaa eivät ole symboleja, vaan ovat ihmisiä, profeettoja. Mahdollista on, että he ovat Sakarjan näkemät taivaassa Herran edessä olevat, he eivät voi olla tuon jälkeen eläneistä ihmisistä. Kuolemaa kokematta temmattiin taivaaseen tuomion profeetat Hanok ja Elia. Lisäksi Ilm.11:3 kaksi todistajaa, esitetään 4 jakeessa symbolina, viitaten Sakarjan ilmoitukseen.
        He saavat surmansa pääkaupunki Babyloniaa pitävän viimeisen täyden vallan pedon valtakunnan kuninkaiden sotajoukon ulottumisesta Jerusalemin alueelle Dan.2:42-44, 11:41.

Ilm.7: 9 suuri joukko on suuren ahdistuksen ajan jälkeen ylösnousemuksen kokenut, siinä olevan: he ovat suuresta ahdistuksesta ilmoituksen tähden, joukko koostuu paljolti marttyyreista, ja on näin ollen väliin sijoitettu kuvaus. Suuresta ahdistuksesta kertoo Jeesus Matt.24 ja Dan.12:1 joka kohtaa Israelia jolloin se tulee pelastumaan kansana, 2 todistajan ansiosta, johon on vaikuttanut myös 144000 todistaminen. Elia kerrotaan nimeltä Mal.4:5,6.
        Seurakunta on elävä Kristuksen tullessa 1Tess.4:17. Ilm.2:5 lampunjalan siirtämisellä voidaan tarkoittaa yksilöihmistä, seurakunnan jäsentä.

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

Mark.9:12 Elias tosin tulee ensin ja asettaa kaikki kohdalleen, oli Jeesuksen vastaus.
        Profetia voi esitäyttyä, Johannes oli Jeesuksen ensimmäisen tulemuksen Eliaan hengessä, ja oli profetian täyttymystä Jes.40:3.
        2 todistajaa eivät ole symboleja, vaan ovat ihmisiä, profeettoja. Mahdollista on, että he ovat Sakarjan näkemät taivaassa Herran edessä olevat, he eivät voi olla tuon jälkeen eläneistä ihmisistä. Kuolemaa kokematta temmattiin taivaaseen tuomion profeetat Hanok ja Elia. Lisäksi Ilm.11:3 kaksi todistajaa, esitetään 4 jakeessa symbolina, viitaten Sakarjan ilmoitukseen.
        He saavat surmansa pääkaupunki Babyloniaa pitävän viimeisen täyden vallan pedon valtakunnan kuninkaiden sotajoukon ulottumisesta Jerusalemin alueelle Dan.2:42-44, 11:41.

Ilm.7: 9 suuri joukko on suuren ahdistuksen ajan jälkeen ylösnousemuksen kokenut, siinä olevan: he ovat suuresta ahdistuksesta ilmoituksen tähden, joukko koostuu paljolti marttyyreista, ja on näin ollen väliin sijoitettu kuvaus. Suuresta ahdistuksesta kertoo Jeesus Matt.24 ja Dan.12:1 joka kohtaa Israelia jolloin se tulee pelastumaan kansana, 2 todistajan ansiosta, johon on vaikuttanut myös 144000 todistaminen. Elia kerrotaan nimeltä Mal.4:5,6.
        Seurakunta on elävä Kristuksen tullessa 1Tess.4:17. Ilm.2:5 lampunjalan siirtämisellä voidaan tarkoittaa yksilöihmistä, seurakunnan jäsentä.

"Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. §§:4)
        Ja kun nämä molemmat Raamatun antamat sympoolit ovat kahden kansanjoukon sympolit.

Tuo 1. Tess 4:17 on kuvaus samasta yhdestä ainoasta tempaksesta josta kertoo myöskin Ilm. 11:12
        Harhakuvitelma käpykaartin tempaus Ilm 4:1 ssä. Ei saa tuekseen Raamatusta yhtään jaetta,
        jossa se selvästi niin sanottaisiin. On vain 16 vuotiaan teinitytön, kotikokouksessa antama
        profetia, joka jäi ilman Raamatulla tarkistuksia seilaamaan maailmalle.
        Sen otti käyttöönsä ja palvelijakseen eksyttäjä,

• Filadelfi
        Filadelfi kirjoitti:

s ¤ I p h *

¤ = Jeesus avaa sinetit
        h = heinäsirkkavitsaus

V.1933 käännöksessä virhe, 2 Kun.1:17 ..Jooram tuli kuninkaaksi hänen sijaansa (Jooramin) Joosafatin, Aasan pojan, Juudan kuninkaan (toisena) kahdeksantenatoista hallitusvuotena...
        Suluissa virhe, Jooramin, Juudan kuninkaan valtaantulo on ristiriidassa Raamatun muun ilmoituksen:
        2 Kun.3:1 Jooram, Ahabin poika, tuli kuninkaaksi Samariassa Joosafatin, Juudan kuninkaan kahdeksantenatoista hallitusvuotena, ja hän hallitsi kaksitoista vuotta.
        8:16 Israelin kuninkaan Jooramin, Ahabin pojan, viidentenä hallitusvuotena tuli Jooram, Juudan kuninkaan Joosafatin poika kuninkaaksi.
        Joosafatin on täytynyt hallita siten viimeisiä vuosiaan yhdessä poikansa Jooramin kanssa.
        2 Aik.21:12-15 Elian kirje Jooramille, on toteutunut vähintään runsaat puolivuosikymmentä jälkeen Israelin kuninkaan Ahasjan tuomion, joka oli vähän ennen kuin Herra vei hänet tuulispäässä taivaaseen, jonka eräs lahko lehtisessä tyrmäsi, kompastuen kirjoituksiin, jos kaukana se ei näytä olevan meistäkään.
        Ps.139:16. Kertoo Herran kirjoittavan ennalta tieten, siten Elian kirjeenkin on täytynyt olla jo ennalta valmiina odottamassa vain aikaansa, niin kuin on itse symbolisena taivaassa, valmiina astumaan, 3,5v. jaloon tehtävään maan päällä, (teoltaan Mooseksen ajan kaltaiset) kanssa Hanokin, jälkeen Israelin symboli poikalapsi todistajien.
        Ihmisten eksyessä uskonto porton esityksiin ja sitten saatanan menettäessä enkeliruhtinas Miikaelin voittoisan taistelun, ilmavallan hallinnan, antiksen valtakunnan alueella oleviin suur valenäyttöihin, että kirjoitukset antavat ymmärtää, tarvitaan taivaista asti tuomion profeetat, ei enää Johannesta, vaan nyt jo kaksi, ja ovat vaikuttava läsnäolonäky jo myös sellaisenaan demonisen hengen ajan vaivaamille ihmisille.
        Toimeksiannon tuloksena vuosiviikon jälkeen Israel on valmis laulamaan: Hoosianna Daavidin pojalle…, Daavid itse tulee kirkastettuna hallitsemaan Israelia iäti, ja Kristuksen nujertaessa antiksen uhittelun, koko maailmaa pyhineen, kirjoitusten mukaan.

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

lähetän teille profetta Elian.
        Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isiensä puoleen,
        etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi tuhon omaksi.

Ei Elia tule näkyvällä tavalla enää maan päälle, vaan hänen henkensä on ohjaamassa lopunajan
        seurakuntaa. (Jumalan temppeliä ja pyhää kaupunkia) Ilm. 11:
        Elian henki on siirtynyt seurakuntaan, kuten se siirtyi Elisaan. (2. Kun. 2:15)
        ja tekee ihmeitä ilman määrää, muuttamalla vedet vereksi ja lyömällä maatsa kaikkinaisilla vitsauksilla.
        (Ilm. 11:17)

Hän kulkee Herran edelläkävijänä Elian hengessä ja voimassa, Hän kääntää Isien sydämet lasten puoleen
        ja ohjaa tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaaksensa kansansa (seurakunnan)
        Herran tuloa varten. (Luuk. 1:17

• Westsider
        Filadelfi kirjoitti:

V.1933 käännöksessä virhe, 2 Kun.1:17 ..Jooram tuli kuninkaaksi hänen sijaansa (Jooramin) Joosafatin, Aasan pojan, Juudan kuninkaan (toisena) kahdeksantenatoista hallitusvuotena...
        Suluissa virhe, Jooramin, Juudan kuninkaan valtaantulo on ristiriidassa Raamatun muun ilmoituksen:
        2 Kun.3:1 Jooram, Ahabin poika, tuli kuninkaaksi Samariassa Joosafatin, Juudan kuninkaan kahdeksantenatoista hallitusvuotena, ja hän hallitsi kaksitoista vuotta.
        8:16 Israelin kuninkaan Jooramin, Ahabin pojan, viidentenä hallitusvuotena tuli Jooram, Juudan kuninkaan Joosafatin poika kuninkaaksi.
        Joosafatin on täytynyt hallita siten viimeisiä vuosiaan yhdessä poikansa Jooramin kanssa.
        2 Aik.21:12-15 Elian kirje Jooramille, on toteutunut vähintään runsaat puolivuosikymmentä jälkeen Israelin kuninkaan Ahasjan tuomion, joka oli vähän ennen kuin Herra vei hänet tuulispäässä taivaaseen, jonka eräs lahko lehtisessä tyrmäsi, kompastuen kirjoituksiin, jos kaukana se ei näytä olevan meistäkään.
        Ps.139:16. Kertoo Herran kirjoittavan ennalta tieten, siten Elian kirjeenkin on täytynyt olla jo ennalta valmiina odottamassa vain aikaansa, niin kuin on itse symbolisena taivaassa, valmiina astumaan, 3,5v. jaloon tehtävään maan päällä, (teoltaan Mooseksen ajan kaltaiset) kanssa Hanokin, jälkeen Israelin symboli poikalapsi todistajien.
        Ihmisten eksyessä uskonto porton esityksiin ja sitten saatanan menettäessä enkeliruhtinas Miikaelin voittoisan taistelun, ilmavallan hallinnan, antiksen valtakunnan alueella oleviin suur valenäyttöihin, että kirjoitukset antavat ymmärtää, tarvitaan taivaista asti tuomion profeetat, ei enää Johannesta, vaan nyt jo kaksi, ja ovat vaikuttava läsnäolonäky jo myös sellaisenaan demonisen hengen ajan vaivaamille ihmisille.
        Toimeksiannon tuloksena vuosiviikon jälkeen Israel on valmis laulamaan: Hoosianna Daavidin pojalle…, Daavid itse tulee kirkastettuna hallitsemaan Israelia iäti, ja Kristuksen nujertaessa antiksen uhittelun, koko maailmaa pyhineen, kirjoitusten mukaan.

Ei näillä savisilmillä. Kun Elian henki on siirtynyt seurakuntaan, ja tekee ihmeitä ilman määrää,
        muuttamalla vedet vereksi ja lyömällä maata kaikkinaisilla vitsauksilla. Ilm. 11:5-6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2234
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      25
      1813
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1445
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1274
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1259
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe