Kotikatu hakee oikeutusta

armomurhalle

5

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armomurha aihe

      En tiedä, kuinka paljon ja millä tavalla oltu ko.jaksoa tehdessä yhteydessä aivohalvaus ja dysfasialiittoon.
      Onko tiedusteltu, miten kyseinen armomurha aihe voisi vaikuttaa aivohalvauspotilaisiin ja heidän omaisiinsa, tai onko aihe ihan sopiva ko.sarjaan.
      Ihan kuin kotikadussa suoraan viestitettäisiin tähän jamaan joutuneille ja heidän omaisilleen, että elämä oli nyt tässä.
      Kuin vihjattaisiin, että tälläisen sattuessa, lopeta itsesi.Juurikin haetaan oikeutusta armomurhalle.Uskomatonta!

      Kuitenkin, itselläni on hieman yli 60 vuotias omainen, jolta aivoinfarkti vei lopullisesti puhekyvyn ja näön toisesta silmästä.Halvaus oli myös hänellä toinen ja rajumpi.Siitä huolimatta, pitkän kuntoutusjakson jälkeen, hän joskus jopa matkustelee yleisissä liikennevälineillä ja liikkuu yksin kapungilla.Hänelle ei ole edes tarjottu vammaisavustajaa.
      Tässä kaikessa on omat ongelmansa ja riskinsä, mutta ne eivät ole ilmeisesti niin suuria, että saisivat hänet pysymään yksin 4 seinän sisällä kuolemaa odottamassa.
      Hän siis elää ja asuu itsenäisesti, kunnallisen kotipalvelun avustamana.Hän käyttää myös tulkkipalvelua.
      Tämä on hänen oma tahtonsa.Palvelutaloon menosta hän kieltäytyi jyrkästi.
      Tulipa tämän asian yhteydessä myös mieleen, että hän katselee paljon televisiota kotonaan.
      Voin vain toivoa, ettei hän olisi katsonut kyseistä kotikadun jaksoa.

      Ei tullut edes mieleen armomurha ajatuksia, silloin kun tämä halvaus sattui ja siitä kotiin kuntouttaminen alkoi.Aktivoiduimme kaikki omaiset järjestämään vain hänen elämäänsä mahdollisen helpoksi ja normaaliksi ja auttelemaan kukin mahdollisuuksiemme mukaan.
      Potilaasta näki myös itsestään sen, että hänellä oli sitkeä halu sieltä nousta ja jatkaa elämää.
      Varmasti hänen elämänsä on ajoittain vaikeaa puhekyvyttömänä ja kaikkien muiden halvauksen aiheuttamien ongelmien vuoksi.Epilepsiakohtaukset ym.
      Mutta siltikin hän vaikuttaa tosi sitkeältä ja elämänhaluiselta.

      Siksi tuntui jotenkin pahalta katsoa tälläistä armomurha aihetta.Vaikka se on hyvä, että sarjassa on pyritty käsittelemään kaikenlaisia elämän ilmiöitä.Tuomaan näkyville näitä, niidenkin elämään joiden elämässä ei sellaisia ole, mutta koskaan ei voi tietää milloin tulee.
      Silti olisin nyt odottanut jotakin muuta tässä Elsin tapauksessa, vaikka esimerkkiä sitkeydestä ja toivosta ja muiden toisenlaisesta auttamishalusta ja kannustamisesta näinkin vaikeassa tapauksessa.
      Onko tämä nyt sitä nykyaikaa, pois vaan tieltä kaikki vaivaset ja avuttomat?
      Empatia, onko se nyt vain peitenimi silkalle kylmyydelle ja laskelmoinnille?

      Eikö meillä enää ole aikaa, halua eikä tahtoa olla apuna ja tukena?Vaikeistakin asioista selvitään kun on muita vilpittömänä tukena ja apuna.
      Miksi tehdään niin kuin on kaikille muka helpompaa...halutaan toisen nukkuvan äkkiä pois.
      Manipuloidaan potilaat itse tähän toivottomuuteen, puhumattakaan heidän omaisistaan.

      Uskon kotikadun kyseisen jakson aiheuttavan nyt enemmän kielteistä kuin myönteistä huomiota.
      Itse ainakin pidin hyvin sopimattomana sitä ja jotenkin järkytyin.

      • Uusi äänestäjä

        Kuinka perhesarjassa voidaan esittää moista natsipropagandaa?
        Vähänkin ajattelukykyiset tajuavat että jos "torkkupeittokalterikonnat" eutanasian voimaan se jää vanhusten ja vammautuneiden ainoaksi hoitomuodoksi.
        Tässä maassa on hallituksen, kirkon, lääkäreiden moraalitaso tasan nolla!
        Ainakaan meidän lapset eiät katsele Salkkareita tai Kotikatua.


      • ja sivistymättömiä
        Uusi äänestäjä kirjoitti:

        Kuinka perhesarjassa voidaan esittää moista natsipropagandaa?
        Vähänkin ajattelukykyiset tajuavat että jos "torkkupeittokalterikonnat" eutanasian voimaan se jää vanhusten ja vammautuneiden ainoaksi hoitomuodoksi.
        Tässä maassa on hallituksen, kirkon, lääkäreiden moraalitaso tasan nolla!
        Ainakaan meidän lapset eiät katsele Salkkareita tai Kotikatua.

        Ei tullut sitten katsottua kyseistä jaksoa? Siinä ei kukaan murhannut ketään vaan se sairas mummeli otti omin käsin lääkkeet ja laittoi ne itse suuhunsa. Se on itsemurha eikä murha tai eutanasia.

        Itse omalla kohdallani haluan ehdottomasti olla kyvykäs lopettamaan elämäni itse, koska en halua jäädä hoitajien kidutettavaksi hoitolaitoksiin, jos elän vanhaksi ja tulen avuttomaksi.


    • Kippis ja kulaus

      Liittyen samaiseen kotikadun jaksoon.Olen luullut aina, että konjakkia juodaan hitaasti nauttien.
      Mutta nyt tiedän, että kaadetaan noin puolilasillista ja kulautetaan kerralla kurkkuun.Heh!
      Eikä se yhtään polta kurkussa, ei.
      Tosin Maija Mäkimaan lasissa oli varmaankin vahvaa teetä, joka meni alas tosi sukkelasti.
      Tuskin näin, jos olisi ollut oikeaa konjakkia.

      • Hyvä murha

        No nyt se on ohjeistettu oikein nuorten ohjelmistossa, kuinka HYVÄ murha kannattaa tehdä käytännössä. Siitä perintöä kiirehtivät saavat oivan käytännön mallin "oikeutetusta MURHASTA".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe