Meillä on taloyhtiössä useita 12 liittymän taloyhtiöliittymäryhmiä ja nopeuskin on mukava. Voi katsella elokuvia yms.
Nyt kovasti ihmettelen että kuinka naapurissa seinän takana ahkerasti asuva nuorehko mies voi tietää milloin olen netissä ja ennenkaikkea millä sivuilla olen ja mitä teen. Tai onnistuuko hän muuten seuraamaan tekemisiäni ja puhumisiani tuttujen ja esim työpaikalla työkavereiden kautta niin hyvin että osaa arvailla joskus nappiin suuntia. Aluksi luulin luulleeni omiani mutta...No kännykkään puhumiset kyllä menee seinän läpi helposti. Kovasti hän kuitenkin panostaa tähän seuraamispuoleen kokemukseni mukaan siksi että voi osoittaa valtaansa ja aiheuttaa kiusaa puheilla enenevässä määrin jatkossa. Itselläni on viisi vuotta vanha nopea pöytäkone, HP. Voiko yhteys onnistua muuttelemalla saman ryhmän 12 liittymän piuhoja tuolla taloyhtiön liittymälaitetilassa jonne pääsee kuka tahansa? Tai voiko yhteyden saada koneeseeni seinän läpi (aika hutera muuten tuo seinä) tai ikkunan kautta esim. infrapunalla tms 2-3 metrin etäisyydeltä? Hänellä on kyllä vaikka millaisia laitteita käytössään joko kavereilta tai työpaikalta kotiin tuotuja. Esim nämä suomi24 kirjoitetut kommentit hän osaa myös etsiä. Kuinkas se tapahtuu käytännössä kuka kertoisi yksityiskohtaisesti miten koneen saa selville mistä viestit tulee? Mutta nuo varsinaiset sähköpostit mistä kautta ne vois saada?
Löytyiskö tietäjää ja kertojaa tähän
2
365
Vastaukset
- ruuterkop
Ammattilainen tai osaava harrastelija saa kyllä selville mitä verkossa liikkuu ja millä sivuilla naapurit käyvät.
Ensin kannattaa kuitenkin rauhoittua, hengitellä syvään ja välttää paniikkia. Useinkin tilanteeseen on syynä mielikuvitus ja sattuma. Naapuri saattaa tokaista vastaantullessaan jotain mikä liittyy viime aikoina vierailuihin nettisivuihin, täysin sattumaa.
Se mikä on mahdollista tapahtuu siellä laitetilassa, naapuri on voinut reitittää liikenteen niin, että voi sitä helposti seurata omalla koneella jossa on tarvittavat sovellukset. Ratkaisu on siis ilmoittaa isännöitsijälle, että laitetilan oveen/luukkuun tarvitaan lukko sekä puhelinyhtiölle, että epäilee talojakamon kaapeleiden kytkentää muutetun. Aika outoa, että sinne ylipäätään pääsee asukkaat itse sorkkimaan, näin ei kuulu olla.
Mielenkiinnosta kysyn kuitenkin, että mistä päättelet, että naapuri tietää, että olet juuri täällä käynyt avautumassa? Tuskin siitä naapurilleen kertoo jos on liikennettä seurannut, tuo kun sattuu olemaan rikollista puuhaa.
Infrapunalla vakoilu on nyt sitten jo scifijuttuja. Infrapunayhteys koneeseesi on mahdoton toteuttaa ilman vastaanotinta ja pöytäkoneissa sellaista ei ole, ellet sitten ole erikseen sallaista hankkinut siihen. Joissain kannettavissa on vastaanotin mutta yhteyden muodostumisen huomaisi kyllä.- Uteliasko t-
On tullut aina juteltua ja puuhasteltua noista samoista asioista sekä kotipiirissä että töissä tai aiheista joista sitten kirjoittelen näille 24sivuille kysymyksiä yms. Tosin olen saanut paljon sellaistakin kontolleni joita en ole kirjoittanut tai edes en koskaan menisi kirjoittamaan. Niistä supistaan vain lähinnä muiden kesken joten en voi itse puolustautuakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466130
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253736Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282931- 492620
- 412560
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262026Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691924Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281620