Iloinen valohoidon tuloksista

Tarkemmin kirkasvalohoidon tuomasta ylimääräisestä pirteydestä. Hankin vuosia sitten tehokkaan pöytämallisen kv-laitteen. En muista nyt sen luxitehoa, mutta tehokas se on. Mutta mutta.
Vaimo ei siedä sen valoa, joten hankin Walkee korvatulppa periaatteella toimivan. Otan sen laitteen annosteman 8 min. satsin heti aamupimeällä suosituksen mukaan.

Mitä turkasen merkitystä sillä on tuleeko suotuisa vaikutus lumevaikutuksena vai laitteen todellisesta vaikutuksesta. Tällaisissa asioissa olen mielelläni 'bisnesmiestenhelpponakki'.

8

1491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 156

      Kirkasvalo ei tosiaan sovi kaikille, eikä auta kaikkia. Todistetusti jotkut kaamostyyppisesti oireilevat hyötyvät valohoidosta. Minulle säännöllinen aamuinen kirkasvalo tekee paitsi pirteän mielen, myös vatsanpuruja, joita ei niin vaan hoidetakaan. Käytänkin lamppua lukuvalona illalla. Siihen aikaan se lähinnä rauhoittaa, siis tutkimusten mukaan piristää vähän, mutta nukkumaan mennessä ei saisikaan olla yliväsynyt.

    • axaasxaxz

      Ehkä voisit lopettaa totaalisen nössöilyn ja lakata olemasta niin heikko, että joku pimeys musertaa ihan täysin. Ryhdistäydy!

      • Elämä on

        Kuule kun elämä tuo erilaisia hankaluuksia kuten kaikkien rakkaiden kuoleman esimerkiksi?


    • valopäät
    • jghogfiljdfioghjerio

      Olen käyttänyt kirkasvalolamppua jo monta vuotta joulukuusta huhtikuulle, ja se on ollut tosi tarpeen. Voin paljon paremmin, kuin aikaisempina vuosina keväisin, silloin kun iski aina masennus.

      Laita vaimo toiseen huoneeseen jos ei kestä, kyllä mielenterveys on niin tärkeä ylläpitää! Ja melkein kaikkiin ihmisiin kaamos vaikuttaa, kaikki ei vaan tunnista/tunnusta, ovat vain ilkeitä.

      Korvalampusta mulla ei tietoa, mutta mielummin luenkin aamulehden hyvässä valossa.

      kirkasvalolaitetta suositellaan vain klo 6-10 välisenä aikana, ei siis iltaisin.

      • aina ei päivä pai...

        Tuli jonkun tutkijan juttua D-vitamiinin saannista Suomen oloissa. Hänen mukaansa vain lämpimimmät ja valoisimmat kuukaudet antavat riittävästi D-vitamiinia.
        Hän oli sitä mieltä, että ellei monipuolinen ruokailu takaa tätä vajetta, niin sitten pitää ottaa purkki-lisäaineita. Otaksutaan, että vajaatasoinen vitamiinien saaminen altistaa mm. flunssan tapaisiin oireiluihin.

        Ilmeisesti kirkasvalossa oleilu korvaa jonkun verran vähä aurinkoisen ajan D-vitamiinivajetta.


      • Filipsin laite
        aina ei päivä pai... kirjoitti:

        Tuli jonkun tutkijan juttua D-vitamiinin saannista Suomen oloissa. Hänen mukaansa vain lämpimimmät ja valoisimmat kuukaudet antavat riittävästi D-vitamiinia.
        Hän oli sitä mieltä, että ellei monipuolinen ruokailu takaa tätä vajetta, niin sitten pitää ottaa purkki-lisäaineita. Otaksutaan, että vajaatasoinen vitamiinien saaminen altistaa mm. flunssan tapaisiin oireiluihin.

        Ilmeisesti kirkasvalossa oleilu korvaa jonkun verran vähä aurinkoisen ajan D-vitamiinivajetta.

        Eli työttömien kokoontumispaikassa riittävän suuritehoinen kirkasvalolamppu. Tälläisinä poulihämärinä päivinä siellä voi olla yli kymmenen aamukävijää.
        Toiset sanovat selvästi hyötyvänsä. Itsellä isompia havaintoja noista keinoaurinkoista.


      • Filipsin laite kirjoitti:

        Eli työttömien kokoontumispaikassa riittävän suuritehoinen kirkasvalolamppu. Tälläisinä poulihämärinä päivinä siellä voi olla yli kymmenen aamukävijää.
        Toiset sanovat selvästi hyötyvänsä. Itsellä isompia havaintoja noista keinoaurinkoista.

        Jos kirkasvalohoito tepsii erikoisen hyvin, voisi ajatella tällaisella henkilöllä olevan ns. kaamosmasennusta.

        Erikoisesti päivinä, joiden aikana korvatulppavalon lisäksi otan suurella luxiteholla varustetulla pöytälaitteella kirkasvalossa oleilua päivällä, olen hyvin energinen. Poikkeuksetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe