Käsikirjoitus ja elokuva

melkein ammattilaine

Aion tehdä elokuvan ja minulla on jo kaikki. Melkein kaikki. En tiedä mikä tulisi aiheeksi. Jos teillä on ajatuksia niin voitteko kertoa? älkää sanoko näitä:kauhu, merirosvot, avaruus sota tai taika. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

13

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein ammattilaine

      Saisinko vastausta?!? Olkaa kilttei. Se joka keksii mun mielest parhaimma pääsee siihen elokuvaan. Ja näytän sitte kässärinki tuotantoyhtiölle.
      Sitten tarvitsen aiheen keksimisen jälkeen
      -editoijan/muokkaajan
      -tuottaja avustajan
      -musiikin tekijän (se on jo kyl melkein valmis)
      -näyttelijät
      -lavastaja sunnittelijan
      -valomiehen/naisen
      ja en nyt jaksa niitä kaikkia luetella. Niitä aiheita???

      • Laadunvalvoja

        "... ja minulla on kaikki" muttei tärkeintä eli käsikirjoitusta eikä edes ideaa siihen. Mitä sinulla siis on?
        Ei ole vielä mitään elokuvaa varten.Juuri hyvän idean keksiminen ja sen luominen näkyväksi tarinaksi on käsikirjoittajan tehtävä.Menet nyt perse edellä puuhun ja lujaa. Et saa kuulostamaan itseäsi lähellekään ammattimaista etsiessäsi Suomi 24 palstalta muiden ihmisten ideoita ja työntekijöitä tarinaan, jota ei ole edes olemassa, ei edes aloitettu kirjoittamaan.Pitkän elokuvan kirjoittamiseen menee parhaimmillaan 1½ - 2 vuotta.
        Jo näyttelijöiden valinta oudon heppoisin perustein kertoo suhtautumisesi elokuvan laatuun, jota olet suunnittelemassa. Kirjoittamasi kertoo enemmänkin halusta ohjata kuin välittää laadukkaasta tekstistä.


      • elokuvaa tekemään.
        Laadunvalvoja kirjoitti:

        "... ja minulla on kaikki" muttei tärkeintä eli käsikirjoitusta eikä edes ideaa siihen. Mitä sinulla siis on?
        Ei ole vielä mitään elokuvaa varten.Juuri hyvän idean keksiminen ja sen luominen näkyväksi tarinaksi on käsikirjoittajan tehtävä.Menet nyt perse edellä puuhun ja lujaa. Et saa kuulostamaan itseäsi lähellekään ammattimaista etsiessäsi Suomi 24 palstalta muiden ihmisten ideoita ja työntekijöitä tarinaan, jota ei ole edes olemassa, ei edes aloitettu kirjoittamaan.Pitkän elokuvan kirjoittamiseen menee parhaimmillaan 1½ - 2 vuotta.
        Jo näyttelijöiden valinta oudon heppoisin perustein kertoo suhtautumisesi elokuvan laatuun, jota olet suunnittelemassa. Kirjoittamasi kertoo enemmänkin halusta ohjata kuin välittää laadukkaasta tekstistä.

        Aloittajan viestin "minulla on jo kaikki" saattaa tietysti tulkita sitenkin että hänellä on jo kaikki rahoitus kunnossa. Palkatahan voi parhaan käsikirjoittajan, ohjaajan, editoijan, näyttelijät jne..
        Mikäpä siinä.


      • viestin aloittaja
        elokuvaa tekemään. kirjoitti:

        Aloittajan viestin "minulla on jo kaikki" saattaa tietysti tulkita sitenkin että hänellä on jo kaikki rahoitus kunnossa. Palkatahan voi parhaan käsikirjoittajan, ohjaajan, editoijan, näyttelijät jne..
        Mikäpä siinä.

        rahaa mulla on jo riittävästi.Sitte pitää palkata joku hyvä näytteliä ja muut sekä lavasteet.


      • ketjun aloittaja
        viestin aloittaja kirjoitti:

        rahaa mulla on jo riittävästi.Sitte pitää palkata joku hyvä näytteliä ja muut sekä lavasteet.

        Ajattelin tehä ritari ajasta ja viikinki. Mut jos joku keksis paremman aiheen.


      • hän sama mies
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ajattelin tehä ritari ajasta ja viikinki. Mut jos joku keksis paremman aiheen.

        Jos joku täällä haluaa kirjoittaa mulle aiheen sekä kässärin niin kertokaa.Kuka haluaa niin saa mun sähkö postiosoitteen.


      • kasvaaikuiseksi
        hän sama mies kirjoitti:

        Jos joku täällä haluaa kirjoittaa mulle aiheen sekä kässärin niin kertokaa.Kuka haluaa niin saa mun sähkö postiosoitteen.

        Tänkin viestin aloittaja on varmaan joku 12-vuotias :D Mitä se kertoo elokuvantekijästä kun ei edes osaa kirjoittaa näyttelijä.. "se joka keksii mun mielest parhaimma.." xD Taidat kuvitella sen elokuvanteon nyt vähän helpommaksi kuin mitä se onkaan. Keksi itse se idea, elokuvaus on taiteenlaji, pitää käyttää mielikuvitustaan. En minäkään ikinä kysyisi jossain suomi24:ssa ideaa, aika säälittävää.. Itse mietin ideaa elokuvaan varmaan vuoden mutta ainakin se on oma idea!


      • kotivideoilla
        kasvaaikuiseksi kirjoitti:

        Tänkin viestin aloittaja on varmaan joku 12-vuotias :D Mitä se kertoo elokuvantekijästä kun ei edes osaa kirjoittaa näyttelijä.. "se joka keksii mun mielest parhaimma.." xD Taidat kuvitella sen elokuvanteon nyt vähän helpommaksi kuin mitä se onkaan. Keksi itse se idea, elokuvaus on taiteenlaji, pitää käyttää mielikuvitustaan. En minäkään ikinä kysyisi jossain suomi24:ssa ideaa, aika säälittävää.. Itse mietin ideaa elokuvaan varmaan vuoden mutta ainakin se on oma idea!

        Ei valitettavasti ole välttämättä mikään 12-vuotiaan teksti.
        Tuontyyppisiä käsityksiä omaavia tulokkaita on elokuva-ala täynnä. Ei välttämättä aina ymmärretä kuinka vaativaa elokuvanteko todellisuudessa kaikkine osa-alueineen (käsikirjoitus, kuvaus, äänitys,näyttelijäntyö, ohjaus, lavastus, maskeeraus, puvustus, äänityöt, editointi, tuotanto-asiat, rahoitus, markkinointi) on. Ja vaikka jollain nyt sattuis sitä rahaa olemaan palkata kaikista parhaimmat, niin parhaimmat tokko motivoituisi työskentelemään edes rahan edestä jossain ihan pöljässä leffa-projektissa.


      • palstan aloittaja
        kotivideoilla kirjoitti:

        Ei valitettavasti ole välttämättä mikään 12-vuotiaan teksti.
        Tuontyyppisiä käsityksiä omaavia tulokkaita on elokuva-ala täynnä. Ei välttämättä aina ymmärretä kuinka vaativaa elokuvanteko todellisuudessa kaikkine osa-alueineen (käsikirjoitus, kuvaus, äänitys,näyttelijäntyö, ohjaus, lavastus, maskeeraus, puvustus, äänityöt, editointi, tuotanto-asiat, rahoitus, markkinointi) on. Ja vaikka jollain nyt sattuis sitä rahaa olemaan palkata kaikista parhaimmat, niin parhaimmat tokko motivoituisi työskentelemään edes rahan edestä jossain ihan pöljässä leffa-projektissa.

        Ja minä olen 29 ja te väitätte että olisin 12. Ja se "näytteliä" oli vaan kirjoitus virhe,joka tuli vahingossa.


    • BATAABATAAA

      Itse pyöräyttäisin komedia-leffan, suomessa ei ole ollut yhtään amerikkalais-tyylistä komedia-leffaa!
      eli sellasta yliampuvaa komediaa jossa koetaan noloja tehkiä ja kipua, mutta loppu hyvin kaikki hyvin :)

      • 9+9

        Tai kunpa joku kirjoittaisi leffan, jossa ei ole aiheena:

        1. Avioero
        2. Insesti
        3. Alkoholi
        4. Seksi
        5. Väkivalta
        6. Joulupukki


      • huuhh.
        9+9 kirjoitti:

        Tai kunpa joku kirjoittaisi leffan, jossa ei ole aiheena:

        1. Avioero
        2. Insesti
        3. Alkoholi
        4. Seksi
        5. Väkivalta
        6. Joulupukki

        ei mitään sotaan liittyvää..


      • 11+13
        huuhh. kirjoitti:

        ei mitään sotaan liittyvää..

        eikö just olis helpointa tehdä joku "toiminta"- tai sotajuttu?
        eikä mitään ihmissuhdedraamaan tai sellasta jotaki...
        tulee helposti vähän tylsää juttua, paitsi jos tekee toimintamatskua, tai jotakin jossa on äksöniä
        onko proggikset jäissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe