Miten säästää ruuassa?

halvempaa ruokaa

Ongelmani on liika rahan meno ruokaan ja kaipaisinkin nyt vinkkejä miten voisin säästää ruoka ostoksissa niin ettei kaikki rahat menisi aina ruokaan.En asu yksin joten ruokaa menee enemmän mutta silti kauhistuttaa kun ikinä ei jää ylimääräistä rahaa tilille kun kaikki menee aina kauppaan.

10

2016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuukuus kunniaan

kirjaa ruokamenoistasi? Ehkä kannattaisi aloittaa siitä, että säilytät kaikki ruokakaupan kuitit ja teet niiden perusteella yhteenvedon siitä, mitä ostat ja minkä hintaista se on. Sitten voi ruveta karsimaan löysiä pois.

Kerrohan hieman ostotottumuksistasi. Jos ostat tupakkaa, kaljaa tai siideriä, ne kannattaa jättää heti pois, ja panna säästyneet rahat vaikka sukanvarteen. Se alkaa varsin pian pullistella. Kahvit ja kahvileivät sekä makeiset ovat myös turhia ja haitallisia, valmisruoat taas täysin tarpeettomia.

Kun valmistat ruoat alusta lähtien itse, leivot itse ja käytät hyväksesi tarjouksia, voit säästää huomattavia summia.

• ap

En osta tupakkia enkä alkoholia ja kahvini juon pelkästään maidon kanssa ja valmisruokia emme käytä koska en halua syöttää lapselleni niitä joten teen joka päivä ruuan itse mutta leipominen on vähän jäänyt koska en ole mikään mestari siinä mutta kauppakuitit tosiaan voisi alkaa säästämään että näkisi mihin ne rahat kuluvat.

• Säästän matkusteluun

Kun tulin kaupasta niin aina oli kärry lähes täynnä tavaraa. Rupesin sitten oikein laskemaan ja miettimään mitkä näistä olisin voinut surutta jättää kauppaan, ja kuinka ollakkaan niin nykyään osaan käydä kaupassa ja rahaa jää paljon muuhun tarpeelliseen, vaatii vain hyvää itsekuria jättää vklopun turhat sipsit, jätskit,karkit,keksit yms yms Ruokaan minulla menee nykyään todella vähän ja kuitenkin syön melko terveellisesti. Hämmästyin todella kun huomasin miten paljon voikaan kauppareissussa säästää, sitä ei moni usko.

• ................

Missä käyt kaupassa?

Itse olen alkanut suosimaan osittain Lidliä. Sieltä saa melkein kaikkea mitä tarvitsee. Olen alkanut myös ostamaan hygienia -ja kauneudenhoitotuotteet sieltä. Ostan sieltä nykyään myös sukkia ja vaatteita. Todella hyvälaatuisia siihen hintaan. Monet lastenvaatteetkin on sieltä ja eivät ole uiseissa pesuissa edes menneet miksikään.

• 3

ja rahaa menee siis kaikkineen ruokaan 5, 68 € / päivä, koska toimeentulotukeen ruokarahaa lasketaan 6,67 € päivä kuluni ovat kohdallaan.

• HELPPOOOOOO

JOKA PÄIVÄ KAMAA..JA RUOKAA ,,NIIN JÄÄ SITÄ RAHAA MUUHUNKIN NÄIN HELOPPOA SE ON..
      20V JO

• 1+8

Olen onnellisessa asemassa ,on työpaikka ja kohtuupalkka tositaiseksi. En juo enkä polta, laitan ne rahat jemmaan, n.200/kk. Niillä lomaillaan.
      Käyn kaupassa kerran viikossa ja silloin ostan lihaa,kalaa,vihanneksia, kahvia, juustoa ,kananm. riisiä., perusjuttuja. jugurttia,raejuustoa, hedelmiä jne. Muuten viikolla ostan korkeintaan maitoa.. Perheessä kaksi lasta. Mielestäni syömme hyvin ja välillä herkuttelemmekin. Teen keittoja, laatikoita, ym . Pullat ja kakut leivon itse. Kuukaudessa ruokaan menee n. 200 e. ja syömme mielestäni hyvin 4 krt päivässä eikä kukaan ole valittanut . Ehkä säästää kun käy harvemmin ostoksilla ja suunnittelee etukäteen, mitä ostaa, osan voi pakastaa. Vaatteet ja pesuaineet ym vievät saman verran. Varaa olisi käyttää enemmänkin, mut kun ei tarvi kuluttaa..

• Linu-lanu

Elökkeelle jäätyäni aloin ensi kertaa tutkia kauppakuitteja, ja yllätys yllätys, hinnoissa on todella outoja eroja. Jokin tietty tuote saattaa olla kalliissa kaupassa halpa ja päinvastoin! Esim. eräs jugurtti, jota syön säännöllisesti, maksaa (pakkauksessa 2 pikaria) eräässä Helsingin keskustan marketissa 99 centtiä, Lidlissä kai 1,23 e ja lähikaupassa peräti 1,60 euroa! Jos säännöllisesti ostaa jotain tuotetta, ja on aikaa kierrellä kaupoissa, vertailu kannattaa!

• pers aukinen

Jos ruoan hankinta on lähi siwan varassa päivittäin tulee tosi kalliiksi .Mulla itselläni on varastinti ja keräilymahdollisuus marjat sienet tukkuostoina perunat juurekset ,en saisi eläkettäni riittämään lähiö kaksiossa vuokraan ja ruokaan .Muutin maalle mökkiin vaatimattomiin oloihin enkä ole katunut,jatkan niin pitkään kuin terveys suinkin antaa perään. Sain lisä arvona suuren määrän aloitteellisuutta ,mieli alani koheni huimasti ,en ole siirtoni katunut.

• elliivo

Paras keino säästää on käydä kaupassa vain kerran viikossa.
      Mitä harvemmin käy sitä vähemmän mukaan tarttuu turhaa.
      Kauppalappu on aivan ehdoton. Kirjoitan aina heti muistiin viikon mittaan mieleen tulevat puutteet.
      Lasken myös suunnilleen etukäteen mitä ostokset tulevat maksamaan.
      Tarjouksset kannattaa hyödyntää. Poistohintaisia liha-ja kalatuotteita voi ostaa pakasteeseen isommankin erän.
      Vihanneksissa, hedelmissä ja juureksissa kannattaa käyttää kausituotteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5150
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2329
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1564
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe