Tomaatin raakileet ei kypsy

Ei kypsy ei

Täällä väitettiin, että aivan vihreänäkin kerätyt tomaatin raakileet kypsyvät kerättynä sisällä. No niitä on ollut koreissa tuossa, hieman eri paikoissakin, jo kohta kuukausikaupalla. Eivätkä kyllä kypsy.
Ne jotka olivat kerätessä jo hieman alkamassa punertumaan, ne nyt jollain tavalla kypsyivät, mutta tahtoi niistäkin useimmista jäädä väri melko haaleaksi. Monet alkoivat parhaimmillaan tulla vaan keltaiseksi. Ja samaisista varsista sai kasvaessaan hyviä tummanpunaisia tomaatteja.
Kyllä tomaatti vaatii kypsyäkseen ravinteita varresta ja valoa. On niin roskapuhetta, että tomaatit tyhjästä ottaisivat ravinteet kypsytykseen, sillä se mikä on poimiessa alakokoinen, kova ja aivan vihreän vihreä, niin siitä ei mitään tule. Niissäkin hieman isoimmissa, jotka edes keltaiseksi tulivat ja hieman pehmenivät, jäi se maku jokseenkin kummalliseksi.

3

1193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla kypsyvät

Minä olen monena syksynä kypsyttynä olohuoneen pöydällä, paksun froteepyyhkeen päällä, peittelemättä ja lähes kaikki on kypsyneet. pilaantuneet noukin päivittäin pois (vähän)

• Ei kypsy ei

Nyt on homma hoidossa. Heitin mokomat roskiin, joten poissa silmistä - poissa mielestä.
        Syön silti päivittäin, aika paljonkin, hyviä meheviä ja kauniin punaisia tomaatteja. Kyllä tomaatteja maailmassa riittää.

• Ei kypsy ei kirjoitti:

Nyt on homma hoidossa. Heitin mokomat roskiin, joten poissa silmistä - poissa mielestä.
        Syön silti päivittäin, aika paljonkin, hyviä meheviä ja kauniin punaisia tomaatteja. Kyllä tomaatteja maailmassa riittää.

Ennen muinoin ne raa-at tomaatit kypsytettiin ikkunan edessä terttuna niin, että saivat valoa. Ja kypsyivät.
        Oletkohan saanut geenimuunneltuja tomaatteja? USA:ssahan jo kauan sitten muunnettiin tomaatin geeniä niin, että se säilyi pilaantumattomana kuukausitolkulla. Minäkin sain joskus kaupasta ihan suomalaisena sellaisia - yksi unohtui pöydälle ja se alkoi pilaantua (homehtua) vasta joskus 3 kk:n jälkeen...

Ja tuosta geenimunnellusta vielä se, että Venäjä kielsi suomalaisen sianlihan viennin juuri sen takia, että sikoja oli ruokittu geenimuunnellulla ruualla. Tätähän ei virallisesti tapahdu ja se on laitontakin, mutta kuten venäläinen sananlasku sanoo, niin paperi on paperi mutta käytäntö käytäntö...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe