esko Lehto kertoi Lieksan hyötyneen maahanmuuttajista kymppiuutisissa.. Oletteko samaa mieltä? Lehdon mukaan vuokratalojen talous on saatu tasapainoon. Muutenkin kaupunkiin kaivataan työvoimaa. Hyvä että kaupunginjohtaja uskaltaa ottaa kuuman asiaan kantaa!
Lieksa kymppiuutisissa
65
1122
Vastaukset
Olisin voinut päästä tuon yhtiön hallintoon,
Kunhan katsotaan totuus on kyllä tällä hetkellä tämä, kun taskusta taskuun siirretään varoja, sitähä kunnallishallinto on. eli kikkailua kirjanpidossa.MK- Reviirin vartijat
Etteivät levii Nuseen tai voi tulla muutto sanktiot kuvioihin .
- poikkesin kylässä
saanen kysyä tuleeko Lieksa toimeen ilman Teitä tai mielipiteitänne ?
mutta itse asiaan, pakolaispolitiikam ympärillä on asioita jotka tulisi korjata, kokemuksesta voin kuitenkin sanoa maahantulleista on tullut luotettavampia työntekijöitä kuin monesta Suomalaisesta
pienet kylät pitää saada "henkiin" jollakin tapaa ja kaikki keinot on käytettävä - sairasta meininkiä
Onko laillista touhua tuo kikkailu kirjanpidossa? Vastuutonta touhua päättäjiltä. Ei hyö aattele lieksalaisia yhtään, päättäjät pesevät kätensä vastuusta eläkkeelle jäätyään. Vihaavatko hyö niin meitä lieksalaisia että tarkoituksella tekevät hallaa kun eivät aattele nokkaasa pitemmälle?
poikkesin kylässä kirjoitti:
mutta itse asiaan, pakolaispolitiikam ympärillä on asioita jotka tulisi korjata, kokemuksesta voin kuitenkin sanoa maahantulleista on tullut luotettavampia työntekijöitä kuin monesta Suomalaisesta
pienet kylät pitää saada "henkiin" jollakin tapaa ja kaikki keinot on käytettäväEi sota yhtämiestä kaipaa on sanonta, mutta olen kuitenkin vielä monessa mukana eli vapaaehtoistoiminnassa ja siten kannan korteni kekoon yhteiseksi hyväksi.
Mutta mitä tulee kysymykseen siitä että olen aktiivinen muuten niin siihen minulla on oikeus.
Mitä tulee muuhun asiaan mamuihin niin kaikilla on oikeus elää ja olla siitä olemme keskustelleet jo aikaisemmin.Suomi on sitoutunut ottamaan pakolaisia, mutta tuo ihmiskauppa on huolestuttavaa mistä juuri oli TV kerrottiin.MK- niinpä niin
poikkesin kylässä kirjoitti:
pienet kylät pitää saada "henkiin" jollakin tapaa ja kaikki keinot on käytettäväKorpinen siellä Korpinen täällä - ei vois enää vähemmpi kiinnostaa.....
Ilmeisesti tulen saamaan uuden puvun joa mutta solvaajia voinee odottaa liituraitapuku.MK
markkukorpinen kirjoitti:
Ilmeisesti tulen saamaan uuden puvun joa mutta solvaajia voinee odottaa liituraitapuku.MK
Kun solvaava viesti poistettiin ylläpidon toimesta kohtaani pienenmästin asiasta viedään oikeuteen. sen tiedän.
Mutta miksi alussa totesin raakasti tarkoitan sitä asiaa, että ei henkilöiden pidä lahteä sellaiseen toimeen mukaan luottamushenkilönäkään josta ei tiedä mitään joten tyhjän panttina olemaan.
Minulla ei todella olisi ollut heti tietoa ja taitoa tuosta vuokratalojen hommasta sen sanon ihan rehellisesti ja jo alussa silloin.
Minun taitoni on toisaalla eri ympyröissä johon on jopa koulutus olemassa.MK
- SinL
...hatut täynnä sitä ihtiään, sanon minä. Porukkaa muuttaa poijes, kun ei ole töitä omillekaan tarjota, prkl..
Vuokratalojen talous on saatu tasapainoon joo-o... ja raha minkä kaupunki saa mamuista, revitään suomalaisen veronmaksajan selkänahasta.
Sitten ostellaan autoja, maksetaan autokoulut,.. prkl... Suomessa on ihmisiä, joiden työteko ja työelämään pääseminen on autonhankinnasta kiinni. Reunatieltä kävelee, pyöräilee tai potkii potkurilla muutamassa minuutissa keskustaan. Järjestäisivät ennemmin kimppakyydityksiä, nin se voisi työllistää jonkun suomalaisen taksikuskin.
Tuskin Somaliassa tms.. ansiot on ainakaan paremmat olleet, nin täällä syötetään, juotetaan, ostetaan sitä ja tätä,... kysytään tarvitsetteko vielä jotain? Miten saadaan suomalaiset syrjäytyneet tai muuten elämänsä kanssa heikoilla olevat mamujen asemaan?- nusestako
Vuokratalot onnessaan, samoin kristillinen opisto ja kurssikeskus, opetajia palkattu jo kymmenkunta. linja-auto täynnä kulkijoita. lidli ja oltermanni tienaavat myöskin. niin hyötyäkö? totta helvetissä on. kuulin, että etelä-suomen kaupunkeihin lieksa kouluttaa näistä linja-autonkuljettajia. tulee taas työpaikkoja. kyllä lehto on oikeassa, enemmän hyötyä kuin haittaa. minun puolesta voi tulla vaikka tuhat lisää, kyllä tänne sopii.
- IIKORI.
..Tulee selkeästi ongelmia ellemme hanki työperäisiä maahanmuuttajia..
Noin kuului kutakuinkin sanat ja uutispätkä löytyy täältä:
http://www.katsomo.fi/?progId=53271
Lieksassa 15% työttöminä ja lisää työvoimaa haalitaan mamuista. Eiköhän olisi viisainta yrittää edes työllistää omat työttömät? - Täysin vittuuntunut
IIKORI. kirjoitti:
Lieksassa 15% työttöminä ja lisää työvoimaa haalitaan mamuista. Eiköhän olisi viisainta yrittää edes työllistää omat työttömät?Lieksalaiset työttömät kun eivät lähde töihin.
Keksitään vaikka mitä verukkeita. Ei ole autoa kulkemiseen, lapselle hoitopaikkaa, on juuri nyt suunnittelmassa paikkakunnalta muuttoa ym. ym.
Nyt sitten varmaan tulee työttömien vastine, jossa kommenttini lytätään ilman suurempia perusteluja.
Todellinen syy on se, ettei vain yksinkertaisesti haluta lähteä töihin!
Kun lehto kertoi maahanmuuton kohentaneen taloutta niin alkoi kumma kitinä mahdollisista väärinkäytöksistä.
Olette te yksiä perkeleitä! Mikään ei kelpaa.
Korpiselle terveisiä - viimeistään tuolla aiemmalla kommentillasi munasit itsesi totaalisesti! - Akka Kebnegainen
Täysin vittuuntunut kirjoitti:
Lieksalaiset työttömät kun eivät lähde töihin.
Keksitään vaikka mitä verukkeita. Ei ole autoa kulkemiseen, lapselle hoitopaikkaa, on juuri nyt suunnittelmassa paikkakunnalta muuttoa ym. ym.
Nyt sitten varmaan tulee työttömien vastine, jossa kommenttini lytätään ilman suurempia perusteluja.
Kun lehto kertoi maahanmuuton kohentaneen taloutta niin alkoi kumma kitinä mahdollisista väärinkäytöksistä.
Korpiselle terveisiä - viimeistään tuolla aiemmalla kommentillasi munasit itsesi totaalisesti!Herra/rouva täysin viittuntunut on hyvä ja kertoo kuinka monta työpaikkaa olisi mahdollisesti Lieksassa tarjolla?
Luetteleppas ne työpaikat, kokopäivätyöt ja osaaikaisetkin!
Et löydä niitä kovinkaan montaa ja noin viidellesadalle voisit alkuun keksiä työpaikan. Jos pääset vaihtiin niin keksippäs samantien sille noin tuhannen työttömän joukolle!
Mitä? Meniko luu kurkkuun? - T....... V..........
Akka Kebnegainen kirjoitti:
Herra/rouva täysin viittuntunut on hyvä ja kertoo kuinka monta työpaikkaa olisi mahdollisesti Lieksassa tarjolla?
Luetteleppas ne työpaikat, kokopäivätyöt ja osaaikaisetkin!
Et löydä niitä kovinkaan montaa ja noin viidellesadalle voisit alkuun keksiä työpaikan. Jos pääset vaihtiin niin keksippäs samantien sille noin tuhannen työttömän joukolle!
Mitä? Meniko luu kurkkuun?En minä aio osoittaa sinulle tai kenellekään valmista työpaikkaa, jota sinä sitten moitit ja valitat kun ei saa tarpeeksi palkkaa, vapaata, kun siellä ei soi tauoton mukava musa, eikä...
Katsotaan nyt ensin kun nämä maahanmuuttajat on saatu edes jotenkin kotoutettua.
Suurin osa heistä häipyy muille työmarkkinoille.
Siis sinne mihin lieksalaiset työttömät eivät uskalla lähteä kun pelkona on töihin joutuminen.
ON SE VAAN KUMMA KUN JOTKUT EIVÄT SAA TÖITÄ VAIKKA KUINKA "YRITTÄISIVÄT"!
Minä se olin varmaan vähän pöljä kun en tyytynyt työttömän osaan.
Olisin tietysti voinut makailla kotona, olla tötterön kirjoilla, kirota maahanmuuttajia jotka vievät työt, sossun rahat, naiset, miehet, kanat, siat, lampaat ja suusta hampaat;)
Ovat vääränvärisiäkin, puhuvat outoa kieltä, uskovat väärään jumalaan, nauravat keskenään (meilleköhän ne nauraa?) ja kaiken huipuksi yrittävät kohentaa elämäänsä (joka on ihan luokatonta touhua. Niidenhän pitäisi asua veneen alla Jakutiassa tai jossakin... Niillä pitäisi olla kurjaa tai ainakin kurjempaa kuin meillä OIKEILLA, REHELLISILLÄ(?) suomalaisilla. Mitä ne tänne tuli?).
Mutta kun tuo asenne ei sopinut minulle.
Päätin olla kadehtimatta jo siksikin, etten ole oikein koskaan osannut kadehtia. Mitä sitä sellaista tekemään mitä ei osaa kunnolla.
Minä keskityin omaan elämääni. Lopetin kaljoittelun, joutavan paskajauhamisen ja valituksen. Otin itseäni niskasta. Päätin saada töitä ja sain myös.
Minä tein itsestäni tarpeellisen.
Minulla on ihan oikea työpaikka.
Voihan olla, että jonakin päivänä joudun taas työttömäksi, tulee paha olo, ehkä vähän masennunkin, mutta ihan saatanan varmasti minä nousen taas ja voit olla varma, että löydän taas uuden työn.
Minä kun nyt vaan olen sellainen.
Oikeastaan ainoa mihin minun on pakko suostua on kuolema (olkoon se minulle lempeä).
Itsestäsi se on kiinni. Äärimmäisen harvoin kenestäkään muusta - VAIN ITSESTÄSI!
Kaikki muut syyt ovat tekosyitä!
Joten, minä en suostu hyväksymään tuota teidän kitinäänne.
Ystävällisesti.
Teihin täysin vittuuntunut - Sistosen renki
Korpiselle terveisiä - viimeistään tuolla aiemmalla kommentillasi munasit itsesi totaalisesti!Tästä tuli juuri viime viikolla puhuttua kolmenkin eri henkilön kanssa ja vaikka kaikki olivat eri ikähaarukoissa (30-60v), niin sama loppupäätelmä oli kaikilla: Lieksassa ei vain työ kelpaa kaikille. Siinä missä vanhempi porukka sanoo laiskoiksi, niin nuoremmat puhuvat siitä, että ollaan valikoivampia työn suhteen. Kaikki kanssa toivat esiin sen, että nykyisellään on töitä kuten siivous ja ulkotyöt, jotka EIVÄT oikeastaan kuulu enää suomalaisille. Kyllä se työtönkin kuuluu herrarotuun kun Lieksassa ollaan.
- Töetä koulutetuille.
Sistosen renki kirjoitti:
Tästä tuli juuri viime viikolla puhuttua kolmenkin eri henkilön kanssa ja vaikka kaikki olivat eri ikähaarukoissa (30-60v), niin sama loppupäätelmä oli kaikilla: Lieksassa ei vain työ kelpaa kaikille. Siinä missä vanhempi porukka sanoo laiskoiksi, niin nuoremmat puhuvat siitä, että ollaan valikoivampia työn suhteen. Kaikki kanssa toivat esiin sen, että nykyisellään on töitä kuten siivous ja ulkotyöt, jotka EIVÄT oikeastaan kuulu enää suomalaisille. Kyllä se työtönkin kuuluu herrarotuun kun Lieksassa ollaan.
Tarkastusinsinööri,
Terveydenhoitaja,
Farmaseutti,
Henkilökohtainen avustaja,
Palvelupäällikkö,
Markkinointisihteeri,
Laukkuedustaja,
Tiiminvetäjä,
Monitoimikoneenkuljettaja,
Kokki-tarjoilija,
Pizzamestari,
Ravintolakokki,
Ravintolan tarjoilija,
Kerroshoitaja,
Siis kamalasti näky olevan Liesassa avoimia paikkoja jopa pari paikkaa sopisi mamuillekkin ! - kertoo yrittäjä
Korpiselle terveisiä - viimeistään tuolla aiemmalla kommentillasi munasit itsesi totaalisesti!Niin, niin eipä kelvannut maahanmuuttajalle työ, päivän jälkeen lopetti ja toinen ei tainnu tulla ollenkaan kun on liian raskasta työtä.
- Ammatti on
T....... V.......... kirjoitti:
En minä aio osoittaa sinulle tai kenellekään valmista työpaikkaa, jota sinä sitten moitit ja valitat kun ei saa tarpeeksi palkkaa, vapaata, kun siellä ei soi tauoton mukava musa, eikä...
Katsotaan nyt ensin kun nämä maahanmuuttajat on saatu edes jotenkin kotoutettua.
Siis sinne mihin lieksalaiset työttömät eivät uskalla lähteä kun pelkona on töihin joutuminen.
Olisin tietysti voinut makailla kotona, olla tötterön kirjoilla, kirota maahanmuuttajia jotka vievät työt, sossun rahat, naiset, miehet, kanat, siat, lampaat ja suusta hampaat;)
Ovat vääränvärisiäkin, puhuvat outoa kieltä, uskovat väärään jumalaan, nauravat keskenään (meilleköhän ne nauraa?) ja kaiken huipuksi yrittävät kohentaa elämäänsä (joka on ihan luokatonta touhua. Niidenhän pitäisi asua veneen alla Jakutiassa tai jossakin... Niillä pitäisi olla kurjaa tai ainakin kurjempaa kuin meillä OIKEILLA, REHELLISILLÄ(?) suomalaisilla. Mitä ne tänne tuli?).
Päätin olla kadehtimatta jo siksikin, etten ole oikein koskaan osannut kadehtia. Mitä sitä sellaista tekemään mitä ei osaa kunnolla.
Minä keskityin omaan elämääni. Lopetin kaljoittelun, joutavan paskajauhamisen ja valituksen. Otin itseäni niskasta. Päätin saada töitä ja sain myös.
Voihan olla, että jonakin päivänä joudun taas työttömäksi, tulee paha olo, ehkä vähän masennunkin, mutta ihan saatanan varmasti minä nousen taas ja voit olla varma, että löydän taas uuden työn.
Oikeastaan ainoa mihin minun on pakko suostua on kuolema (olkoon se minulle lempeä).
Itsestäsi se on kiinni. Äärimmäisen harvoin kenestäkään muusta - VAIN ITSESTÄSI!
Ystävällisesti.
Teihin täysin vittuuntunutMinä olen käynyt ammattikurssin ja kun ei sillä ammatilla töitä saa niin olen sitten työtöm. Valtion kuuluu maksa jos ei töitä ole. En meinaa käydä monta kurrsia vaikka mikä olisi ja vaikka käskettäisiin niin en mene tai olen sitten jatkuvasti sairaana.
Saa nuo mamat ottaa minunkin työt jos haluaa.
Ei kiinnosta - Ei iikori
kertoo yrittäjä kirjoitti:
Niin, niin eipä kelvannut maahanmuuttajalle työ, päivän jälkeen lopetti ja toinen ei tainnu tulla ollenkaan kun on liian raskasta työtä.
ja toinen ei tainnut tulla ollenkaan.
Siis tuliko vai ei?
Tuommoinen "tainnut tulla"- otattelu on perseestä ja syvältä. Ala nuolla vaan.
Kohta sitä kerrotaan isona totuutena kylillä vaikkei kukaan tiedä onko asiassa mitään perää.
Te olette ihan sairasta sakkia. - tervetullut uutinen
nusestako kirjoitti:
Vuokratalot onnessaan, samoin kristillinen opisto ja kurssikeskus, opetajia palkattu jo kymmenkunta. linja-auto täynnä kulkijoita. lidli ja oltermanni tienaavat myöskin. niin hyötyäkö? totta helvetissä on. kuulin, että etelä-suomen kaupunkeihin lieksa kouluttaa näistä linja-autonkuljettajia. tulee taas työpaikkoja. kyllä lehto on oikeassa, enemmän hyötyä kuin haittaa. minun puolesta voi tulla vaikka tuhat lisää, kyllä tänne sopii.
Jos pakolaiset ovat pelastaneet Vuokratalot konkurssilta, saatais vaan näille peruslieksalaisillekin yhtä suuret tuet kuin pakolaisille Lieksassa, niin elämähän olis pian kaikilla kuin paratiisissa konsanaan. Ei olis köyhyyttä eikä kipeyttä.
- aivan muualla
Töetä koulutetuille. kirjoitti:
Tarkastusinsinööri,
Terveydenhoitaja,
Farmaseutti,
Henkilökohtainen avustaja,
Palvelupäällikkö,
Markkinointisihteeri,
Laukkuedustaja,
Tiiminvetäjä,
Monitoimikoneenkuljettaja,
Kokki-tarjoilija,
Pizzamestari,
Ravintolakokki,
Ravintolan tarjoilija,
Kerroshoitaja,
Siis kamalasti näky olevan Liesassa avoimia paikkoja jopa pari paikkaa sopisi mamuillekkin !Montako farmaseuttia, terveydenhoitajaa, tarkastusinsinööriä, markkinointisihteeriä arvelet olevan kortistossa työnhakijana? Ei varmasti yhtään. Korkeasti koulutetut ei asu Lieksassa. Mutta millä saat ne muualta muuttamaan meidän mamumaahan. Vuokra-asunnoista huutava pula ja paikkakunta aivan perseestä.
- minua harmittaa
T....... V.......... kirjoitti:
En minä aio osoittaa sinulle tai kenellekään valmista työpaikkaa, jota sinä sitten moitit ja valitat kun ei saa tarpeeksi palkkaa, vapaata, kun siellä ei soi tauoton mukava musa, eikä...
Ystävällisesti.
Teihin täysin vittuuntunutihan niiden oikeiden työttömien puolesta, jotka itsestä riippumattomista syistä joutuvat työelämän ulkopuolella ja tässä vaiheessa pyydän anteeksi, katson ongelmaa kauempaa
mutta. mutta sitten se toinen puoli, se oma saamattomuus ja liian hyvät sosiaalietuisuudet,
itse olen pakolainen, työttömyys pakolainen, pakeniin susirajalta työttömyyttä ja loin itselle työpaikan ja olen joskus pystynyt aina silloin tällöin tarjoamaan, jollekin lähimmäiselle työtä ja toimeentulon ja tiedätkö mita, olen oikea " rynteri", läksiessä etipäin elämässä sain isältäni 70 mk rahaa ja työvoimatoimisto antoi 380 mk alkuavustusta ja vaikeeta ja hirveetä ( ja paskat), halu tehdä töitä ja yrittää ajoi vaikeiden asioiden ohi ja kaikesta huolimatta elämä meni etiäpäin
mutta jotenkin tuntuu, että osa työttömistä on mennyt ajat sitten ulkopuolelle työelämästä ja tyytyvät elämään ossiaaisilla eduilla
teiltä jotka ahluaisitte tehdä työtä kotiseudullanne ja siihen ei ole mahdollisuutta pyydän anteeksi mitä sanon, työttömyyskortistossa ja suunsoittajien joukossa on paljon valkoihoisia Suomalaisia, joita ei etes töihin kannata palkata, itse palkkasin pari timpuria töihin sieltä susirajalta ja oli hirveä työ ja riesa päästä noista " ammattimiehistä" eroon, turvan soitto maistui, kalja maistui, sairasloma maistui, työ ei
Suomessa pitäisi olla rohkeutta kartoittaa työttömyyskortistot ja poistaa sieltä työhön kykenemättömät ja sosiaaliluuserit ja valjastaa työvoimatoimistot palvelemaan "ihan oikeita työttömiä"
Lieksasta ei, eikä mistään muustakaan kylästä poisteta työttömyyttä kokonaan ja siihen ei ole taloudellisia edellytyksiä kapitalistisessa yhteiskunnassa
maahanmuuttajat lähtevät kuitenkin töihin ns. huonommin arvostettuihin ammateihin, tlapäistöihin jne, suomalaiselle pitäisi olla vähintään Nokian tj. vakanssi - HOHOHO
minua harmittaa kirjoitti:
ihan niiden oikeiden työttömien puolesta, jotka itsestä riippumattomista syistä joutuvat työelämän ulkopuolella ja tässä vaiheessa pyydän anteeksi, katson ongelmaa kauempaa
mutta. mutta sitten se toinen puoli, se oma saamattomuus ja liian hyvät sosiaalietuisuudet,
itse olen pakolainen, työttömyys pakolainen, pakeniin susirajalta työttömyyttä ja loin itselle työpaikan ja olen joskus pystynyt aina silloin tällöin tarjoamaan, jollekin lähimmäiselle työtä ja toimeentulon ja tiedätkö mita, olen oikea " rynteri", läksiessä etipäin elämässä sain isältäni 70 mk rahaa ja työvoimatoimisto antoi 380 mk alkuavustusta ja vaikeeta ja hirveetä ( ja paskat), halu tehdä töitä ja yrittää ajoi vaikeiden asioiden ohi ja kaikesta huolimatta elämä meni etiäpäin
mutta jotenkin tuntuu, että osa työttömistä on mennyt ajat sitten ulkopuolelle työelämästä ja tyytyvät elämään ossiaaisilla eduilla
teiltä jotka ahluaisitte tehdä työtä kotiseudullanne ja siihen ei ole mahdollisuutta pyydän anteeksi mitä sanon, työttömyyskortistossa ja suunsoittajien joukossa on paljon valkoihoisia Suomalaisia, joita ei etes töihin kannata palkata, itse palkkasin pari timpuria töihin sieltä susirajalta ja oli hirveä työ ja riesa päästä noista " ammattimiehistä" eroon, turvan soitto maistui, kalja maistui, sairasloma maistui, työ ei
Suomessa pitäisi olla rohkeutta kartoittaa työttömyyskortistot ja poistaa sieltä työhön kykenemättömät ja sosiaaliluuserit ja valjastaa työvoimatoimistot palvelemaan "ihan oikeita työttömiä"
Lieksasta ei, eikä mistään muustakaan kylästä poisteta työttömyyttä kokonaan ja siihen ei ole taloudellisia edellytyksiä kapitalistisessa yhteiskunnassa
maahanmuuttajat lähtevät kuitenkin töihin ns. huonommin arvostettuihin ammateihin, tlapäistöihin jne, suomalaiselle pitäisi olla vähintään Nokian tj. vakanssitämä sun juttus. Eihän tuota kukaan ajatteleva yksilö usko tai sitten olet liikkeellä ihan hupimielessä.
- maahanmuuttajia
IIKORI. kirjoitti:
Lieksassa 15% työttöminä ja lisää työvoimaa haalitaan mamuista. Eiköhän olisi viisainta yrittää edes työllistää omat työttömät?Näin kaupunginjohtaja ylistää yhteisillä verovaroilla pyöritettävää bisnestä. Saahan sitä olla lyhytnäköinen, kunhan vähän aikaa sataa rahaa vuokratalon kirstuun. Miten käynee tulevaisuudessa.
Eihän nää mamut ole työperäisiä muuttajia vaan pakolaisia ja työllistyvät todella paljon huonommin kuin alkuperäisasukkaat kautta Suomen. Täällä niiden työttömyysprosentti olis varmaan 99% - sama työpaikka
Ei iikori kirjoitti:
ja toinen ei tainnut tulla ollenkaan.
Siis tuliko vai ei?
Tuommoinen "tainnut tulla"- otattelu on perseestä ja syvältä. Ala nuolla vaan.
Kohta sitä kerrotaan isona totuutena kylillä vaikkei kukaan tiedä onko asiassa mitään perää.
Te olette ihan sairasta sakkia.ei se toinenkaan tullu duuniin
- tupiskaturpa
Korpiselle terveisiä - viimeistään tuolla aiemmalla kommentillasi munasit itsesi totaalisesti!Jos Lieksan kaupunki työllistää vaan kuntouttavalla työtoiminnalla näitä pitkäaikais syrjäytyneitä työttömiä eli kyrpätyöttömiä. ei mitään työvoima pulaa ole jos olisi työvoimapula todellinen niin palkkatukityöt, työelämävalmennukset/kuntouttavalla työtoiminnalla työllistetyt, nämä pankakosken paskakaaret näitä ei olisi ollenkaan. vaan näinkö kyrpiä ne työttömät sitten ovat. vaan ne työllistää itseään eli työvalmentajat, paskavalmentajat, työvoimaohaaajat, työvoimavirkailijat, sossutantat. noin kymmen kunta asiantuntijaa. rantalan typiskö
- mummokylässä asuva
maahanmuuttajia kirjoitti:
Näin kaupunginjohtaja ylistää yhteisillä verovaroilla pyöritettävää bisnestä. Saahan sitä olla lyhytnäköinen, kunhan vähän aikaa sataa rahaa vuokratalon kirstuun. Miten käynee tulevaisuudessa.
Eihän nää mamut ole työperäisiä muuttajia vaan pakolaisia ja työllistyvät todella paljon huonommin kuin alkuperäisasukkaat kautta Suomen. Täällä niiden työttömyysprosentti olis varmaan 99%Lieksassa on vain yli 50 vuotiaita papparaisia mummoja ja pappoja ruttunaamoja. suurin osa kohta kulkee ajopelinä rollaattori. nuoria tarvittaisiin töihin, rahat tuhaltaan mielipuolityöttömiin joita eivät työnantajat työllistä. tämä vanha väestö tuhoaa Lieksan kauniit maisemat
- .........
Korpiselle terveisiä - viimeistään tuolla aiemmalla kommentillasi munasit itsesi totaalisesti!Tälle neropatille on sattunut vastaan yksi työtön, joka ei ole lähtenyt töihin ja nyt se leimaa kaikki työttömät samanlaisiksi.
- Vakio kerroin
Voisiko joku kertoa että mitä hommia olisi tarjolla ja millä koulutuksella ?
- Luumusoppa
Että jäit ihan kaipaan, et mitäs hommia sitä nyt mahtaskaan olla tarjolla SUOMI24:n kautta.
Jumankaut en paree sano!
Kun istut siinnä koneen äärellä nin me ny helvetti kattoon sinne työppärin sivuille tai mikä se nyt onki.
Googla enste vaik semmonen ku avoimet työpaikat jos ei muuton löydy.
Samal voit sitten unohtaa sen Lieksan. Eli jos siel Lieksas ei o mitään sopivaa niin eikun veks koko kylästä.
Kyl maailmast ain töitä löytyy jos vaan haluu. - Töetä koulutetuille.
Luumusoppa kirjoitti:
Että jäit ihan kaipaan, et mitäs hommia sitä nyt mahtaskaan olla tarjolla SUOMI24:n kautta.
Jumankaut en paree sano!
Kun istut siinnä koneen äärellä nin me ny helvetti kattoon sinne työppärin sivuille tai mikä se nyt onki.
Googla enste vaik semmonen ku avoimet työpaikat jos ei muuton löydy.
Samal voit sitten unohtaa sen Lieksan. Eli jos siel Lieksas ei o mitään sopivaa niin eikun veks koko kylästä.
Kyl maailmast ain töitä löytyy jos vaan haluu.Minä laitoin jo esiin Lieksan avoimet työpaikat!
Totta töriset siitä että ellei ammattia vastaavaa työtä Lieksasta löydy, niin eihä siinä muu auta, kun kamppeet kasaan ja muutaa paikkakuntaa!
- täistyöllisyys
Nyt saimme myös lukea että Irlannin talous on ihan kuralla ! Kreikan juuri hosimme kuntoo ja jäimme odottamaan vain osoitetta ko laskulle ?
Miten EUssa nykyään on näin vaikeaa osata laskea ja tehdä tuottavaa työtä ?- näin lieksassakin
Lieksassa on satoja pitkäaikaistyöttömiä, joista ei ole töihin. On mielentervyesongelmaa, päihteiden käyttöä, avuttomuutta, jälkeenjääneisyyttä. Ihan niinkuin tutkija näitä asioita luetteli. Heidän pitäisi olla eläkkeellä, eikä kortistossa.
- mies meren rannalta
näin lieksassakin kirjoitti:
Lieksassa on satoja pitkäaikaistyöttömiä, joista ei ole töihin. On mielentervyesongelmaa, päihteiden käyttöä, avuttomuutta, jälkeenjääneisyyttä. Ihan niinkuin tutkija näitä asioita luetteli. Heidän pitäisi olla eläkkeellä, eikä kortistossa.
aivan aluksi pitkästä aikaa terveisiä sinne Lieksaan,
niin Lieksa, Nurmes, Juuka, Ilomantsi, Helsinki, Espoo kuin mikä tahansa paikkakunta,
pitävät sisällään erään varsin oudon ja ymmärtämättömän yhtälön, nuoret, terveet, parhaassa työiässä olevat miehet / naiset, jotka vaeltavat paikasta A paikkaan B silmät päässä seisoen ,normaalin käytöksen ulkopuolella ja työ on heille vieras käsite
seurailen ympärillä olevaa maailmaa tämmösessä lähiössä, jossa asuu n. 14 000 ihmistä pienellä alueella ja lähiö on monikulttuurinen on suomalaisten lisäksi afriikan maista, aasian maista, lähi-idästä, venäjältä, virosta ja monesta muusta paikasta ihmisiä, on pakolaisia, on työperäisiä maahanmuuttajia ja alkuasukkaat
tuosta ikkunastani näkyy tuommonen mäen kumpare ja siinä on tämmöisiä isoja vuokrataloja ja niissä taloissa on yksi erikoisuus, kun aamusella heräilee ja katsoo ulos siinä 5- 7 välillä aamulla lähtee sieltä töihin suomessa kouluja käyneet somalit, venäläiset, virolaiset, aasialaiset jne ja muutama suomalainen ja sitten klo 8. 50- 9 lähteen suomalaiset nuoret miehet / naiset paikalliseen ostoskeskukseen kalja-baareihin, läheiseen sos. toimistoon., kelalle ja viinakauppaan,
joskus tuo säälittää, joskus vituttaa
tulee joskus vaihdettua sananen pari kaljaveikkojen kanssa, osa ihan fiksua porukkaa viina vaan vienyt menessään ja osa ei ole sopeutunut suuren kaupungin elämään ja mennään päihteitten maailmaan
näitä kavereita on paljon pääkaupungin työttömyyskortistossa ja osa vaatisi pitkän sopeutumisen työelämään, osa pitäisi siirtää suoraan eläkkeelle
seuraan erään pienen yrityksen toimintaa siellä "susrajalla" ja ongelma kenttä siellä kylissä tuntuu olevan sama
pieni helpotus nyt sinne, tunnne pari lieksalaista tai siitä läheltä ja molemmat ovat töissä
tuo työttömyyskortisto pitäisi uusia ja sieltä poistaa ne jotka sinne ei kuulu
eräs asia minkä haluaisin muuttuvan suomalaisessa työelämässä, on suhtautuminen työhön,
onko se vain semmoinen pakkko millä hankitaan ansiot elämiseen, vaan voisiko työtä kunnioittaa siten, että tekisi sen nk. itselleen eli hyvin ja oppisi nauttimaan työn tekemisestä - totuuden
mies meren rannalta kirjoitti:
aivan aluksi pitkästä aikaa terveisiä sinne Lieksaan,
niin Lieksa, Nurmes, Juuka, Ilomantsi, Helsinki, Espoo kuin mikä tahansa paikkakunta,
pitävät sisällään erään varsin oudon ja ymmärtämättömän yhtälön, nuoret, terveet, parhaassa työiässä olevat miehet / naiset, jotka vaeltavat paikasta A paikkaan B silmät päässä seisoen ,normaalin käytöksen ulkopuolella ja työ on heille vieras käsite
seurailen ympärillä olevaa maailmaa tämmösessä lähiössä, jossa asuu n. 14 000 ihmistä pienellä alueella ja lähiö on monikulttuurinen on suomalaisten lisäksi afriikan maista, aasian maista, lähi-idästä, venäjältä, virosta ja monesta muusta paikasta ihmisiä, on pakolaisia, on työperäisiä maahanmuuttajia ja alkuasukkaat
tuosta ikkunastani näkyy tuommonen mäen kumpare ja siinä on tämmöisiä isoja vuokrataloja ja niissä taloissa on yksi erikoisuus, kun aamusella heräilee ja katsoo ulos siinä 5- 7 välillä aamulla lähtee sieltä töihin suomessa kouluja käyneet somalit, venäläiset, virolaiset, aasialaiset jne ja muutama suomalainen ja sitten klo 8. 50- 9 lähteen suomalaiset nuoret miehet / naiset paikalliseen ostoskeskukseen kalja-baareihin, läheiseen sos. toimistoon., kelalle ja viinakauppaan,
joskus tuo säälittää, joskus vituttaa
tulee joskus vaihdettua sananen pari kaljaveikkojen kanssa, osa ihan fiksua porukkaa viina vaan vienyt menessään ja osa ei ole sopeutunut suuren kaupungin elämään ja mennään päihteitten maailmaan
näitä kavereita on paljon pääkaupungin työttömyyskortistossa ja osa vaatisi pitkän sopeutumisen työelämään, osa pitäisi siirtää suoraan eläkkeelle
seuraan erään pienen yrityksen toimintaa siellä "susrajalla" ja ongelma kenttä siellä kylissä tuntuu olevan sama
pieni helpotus nyt sinne, tunnne pari lieksalaista tai siitä läheltä ja molemmat ovat töissä
tuo työttömyyskortisto pitäisi uusia ja sieltä poistaa ne jotka sinne ei kuulu
eräs asia minkä haluaisin muuttuvan suomalaisessa työelämässä, on suhtautuminen työhön,
onko se vain semmoinen pakkko millä hankitaan ansiot elämiseen, vaan voisiko työtä kunnioittaa siten, että tekisi sen nk. itselleen eli hyvin ja oppisi nauttimaan työn tekemisestäAasialaiset venäläiset ja virolaiset ovat kovia tekemään töitä, mutta että somalit...WOO salli mun nauraa.
- evp. lieksalainen
totuuden kirjoitti:
Aasialaiset venäläiset ja virolaiset ovat kovia tekemään töitä, mutta että somalit...WOO salli mun nauraa.
tulehan poika kahtommaan esim. helsingin, vantaan, espoon bussikuskeja ja kysy kansalaisuutta, tai pyssäytä siivoka ja kysy kansalaisuutta
pimmee ol miunnii muailma siellä äitin kammarissa - totuus on karu
evp. lieksalainen kirjoitti:
tulehan poika kahtommaan esim. helsingin, vantaan, espoon bussikuskeja ja kysy kansalaisuutta, tai pyssäytä siivoka ja kysy kansalaisuutta
pimmee ol miunnii muailma siellä äitin kammarissahttp://www.stat.fi/til/tyokay/2008/tyokay_2008_2010-04-20_fi.pdf
Että aika paljon siellä kotisohvilla myös makaa työttömänä. - järki vituuuuuu
näin lieksassakin kirjoitti:
Pahimmat hölmöt on siirtänyt Työvoimatoimisto sinne Rantalan typpiin sieltä niitä hulluja piisaa on hölmöjärkistä järestää kaikki. kannattaa seurata niitä hölmöjä Rantalan typiskässä juoppoja, sekopäitä paskalle haisevia työttömiä. perse haisee kaljapaska housuista. toinen mokoma niitä hulluja on Pankakosken työkaaressa rantalan typpi voisi olla Pankakosken työkaaressa. siellä voitaisiin palvella kaikki hullut asiamukaiseen järkeen.Työministeriön tilastoissa on 150 tuhatta hullua jotka eivät työllisty. järki on täydessä vitussa
- munat ´paskassa
järki vituuuuuu kirjoitti:
Pahimmat hölmöt on siirtänyt Työvoimatoimisto sinne Rantalan typpiin sieltä niitä hulluja piisaa on hölmöjärkistä järestää kaikki. kannattaa seurata niitä hölmöjä Rantalan typiskässä juoppoja, sekopäitä paskalle haisevia työttömiä. perse haisee kaljapaska housuista. toinen mokoma niitä hulluja on Pankakosken työkaaressa rantalan typpi voisi olla Pankakosken työkaaressa. siellä voitaisiin palvella kaikki hullut asiamukaiseen järkeen.Työministeriön tilastoissa on 150 tuhatta hullua jotka eivät työllisty. järki on täydessä vitussa
juoppopaikkoja lisää saa siellä paskantaa perereiästä persereikä täsätä rioipååååqåqq. munat meni kaljapaskaaa eli umpisukkeliin onko siellä pesijöitä
- ja sen muodostavat
totuus on karu kirjoitti:
http://www.stat.fi/til/tyokay/2008/tyokay_2008_2010-04-20_fi.pdf
Että aika paljon siellä kotisohvilla myös makaa työttömänä.ne maahantulleet jotka tulivat Suomeen ensiksi, pääosin
saanen kysyä sinulta otatko töihin luku ja kirjoidustaitoa vailla olevan ?
maahantulleissa on ongelmia työhön sijoituksessa, mutta minua vituttaa suomaliset sosiaaliluuserit joille ei työ kelpaa
" kun on huono palkka, väärät työajat, paskanen työ, liikaa töitä jne, ei koulutusta vastaavaa,
turpaa toreilla ja turuilla soitetaan, vaan kun töihin luuseri paskantaa housuun" - se on
ja sen muodostavat kirjoitti:
ne maahantulleet jotka tulivat Suomeen ensiksi, pääosin
saanen kysyä sinulta otatko töihin luku ja kirjoidustaitoa vailla olevan ?
maahantulleissa on ongelmia työhön sijoituksessa, mutta minua vituttaa suomaliset sosiaaliluuserit joille ei työ kelpaa
" kun on huono palkka, väärät työajat, paskanen työ, liikaa töitä jne, ei koulutusta vastaavaa,
turpaa toreilla ja turuilla soitetaan, vaan kun töihin luuseri paskantaa housuun"Työtön sosiaalipummi mamu ei vituta, mutta työtön suomalainen vituttaa.
Luepa taulukon liite: pääasiallinen toiminta kansalaisuuden mukaan (mukana kansalaisuudet,joissa yli 500 vakituisesti maassa asuvaa). Vertaa eri maiden työttömyysprosenttia. Kärjessä loistaa somalit, irakilaiset, afganistanilaiset. On kumma kun eivät opi kieltä, vaikka ovat asuneet jopa vuosia Suomessa.
- Penax3
Joopa.... Vajaan kymmenen vuoden kuluttua kantaväestön määrä laskenee jo tuohon 10 tuhannen kieppeille *ennustaa*. Edessä ovat kovat kovat säästökuurit niin valtio- kuin kuntataloudessakin. Mm terveydenhuollossa se ei merkinne ainakaan palvelujen lisääntymistä. Sen sijaan tulemme varmaan huomaamaan, että siellä on entistä pitempiä jonoja. Näitä jonoja tulevat kasvattamaan myös Lieksaan muualta tulleet. Siinä onkin päättäjille miettimistä, kun taloudellisia resusseja tulisi supistaa veronmaksajien vähentyessä ja taas terveyspalvelujen tarve saattaa päin vastoin kasvaa nykyisestään mm maahanmuuttajien ja heidän tarpeidensa myötä. Tulevathan heidän perheensäkin kasvamaan nykyisestään, sehän on ihan luonnollista.
Siinä onkin kompensaatiota kerrakseen.
Turha tuudittautua siihen, että valtion osuus kuluista tulisi olemaan aina sama kuin tänäkin päivänä, eikä kuntatalouden hartioille jäisi, eikä tulisi suurempaa kannettavaa. - IIKORI.
Missähän pilvissä johtajatkin elää?
Mamujen pitäisi ensin opetella suomenkielen taito ja käydä vielä lisäksi ammatillinen tutkinto, että he edes jotakuinkin olisivat samalla viivalla, suomalaisten kanssa !
En tiedä onko nyt buumi, alas ajaa ammattillisten tutkintojen merkitys, työntekijöiden meriiteissä?
Onko tarkoitus juuri tuottaa, ammattitaidottomia halpatyöntekijöitä Lieksaan, paikkaamaan sitä mainittua työvoimapulaa?
Kaupunki paasaa itse, omien työntekijoiden koulutuksesta ja työtehokkuuden nostosta!
Ei kouluttamatonta maahanmuuttajaa, palkkaa kukaan työnantaja, jonka suomenkielentaito on perin huono! - naapurimaassa
Tälläkin palstalla on silmät onnesta tihrussa ylistetty, kun kaupunki on pullollaan maahanmuuttajia joista suurin osa on muslimeita.
Suomessakin kun saavuttavat kriittisen massan silloin alkaa tapahtumaan. Niinkö te hullut luulette, että tyytyvät meidän tapoihimme.
Miksi ei kelpaa normaali suomalainen päiväkoti, täytyy olla islamilainen päiväkoti. Milloin maailmanhistoriassa olette nähneet muslimien sopeutuneen kristittyjen yhteisöön?
http://www.youtube.com/watch?v=l0nKZg4u6Eo&feature=related- Historia tietää
Niillä on verinen menneisyys ,Verinen nykyisyys , Verinen tulevaisuus ?
- Maailman/matkaaja
"Milloin maailmanhistoriassa olette nähneet muslimien sopeutuneen kristittyjen yhteisöön? "
Mm. USA:ssa. On meinaan ollut vähän pakko sopeutua. - WTC iskun
Maailman/matkaaja kirjoitti:
"Milloin maailmanhistoriassa olette nähneet muslimien sopeutuneen kristittyjen yhteisöön? "
Mm. USA:ssa. On meinaan ollut vähän pakko sopeutua.jälkeen. On varmaan pakko pitää mölyt mahassa, muuten tulee noutaja. Mitäs mieltä olet Saksasta, Ranskasta, Tanskasta, Ruotsista jne...
- 34
Maailman/matkaaja kirjoitti:
Mm. USA:ssa. On meinaan ollut vähän pakko sopeutua.http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2010/11/1227423/tallaista-terrori-iskua-saksassa-pelataan
- Home Doma
Eiköhän Somalia ole samanlainen täkahikiä kuin mitä Lieksa Suomessa. Joten maapalloistuminen on tuonut heidät tänne aivan samalla tavalla kuin suomalaiset aikoinaan muuttivat Amerikoihin.
Ei Amerikoissakaan paljon paikallisilta kyselty että saavatko muuttaa ?
Tälläiset asiat ovat suuremman käressä ja siten on hyvä tapa huomata miten rikkaampi elämä saa ihmiset muuttamaan vaikka kuinka kauas !
Jos työ ja kulttuuri ei ala miellyttämään niin silloin voidaan äänestämällä uusia päättäjiä antaa palautetta ! - niimpä niin
Joo onhan se taas niin ,kun otettas uimataidottomille uimataidoton ja vieläpä kieltä osaamaton avuksi mutta kun siitä kerran maksetaan vieläpä 3 vuotta !niilläkö kustannetaan mamujen autokoulut ja autot .Stressitestit Lieksaan olisi tervetullut asia ei mahtaisi kunnian kukko laulaa
- paabominen
Itse ihmettelen että otetaan juuri eri ( kuin me ) uskoisia kun heidän maat ovat juuri Mohammad ja yksiuskoisia ?
Mihin perustuu ettei oteta Euroopasta ihmisiä joilla on koulutus ja siten mahdollisuus alkaa
hommiin heti muutettuaan ?
Irlanti & islanti & Kreikka & Latvia ovat todella sekaisin ja varmasti hakevat mitä vain töitä 3vuodeksi.- voi kääk
Jospa eivät halua tulla? eivät varmaan sinuakaan sinne ottaisi, vaikka haluaisit mennä.
- hullun hommaa
" Itse ihmettelen että otetaan juuri eri ( kuin me ) uskoisia kun heidän maat ovat juuri Mohammad ja yksiuskoisia ?"
Thorska niitä Suomeen haalii. Meinas vielä pakottaa kunnat vastaanottamaan pakolaisia. - metrolla töihin
voi kääk kirjoitti:
Jospa eivät halua tulla? eivät varmaan sinuakaan sinne ottaisi, vaikka haluaisit mennä.
Jos piikki auki kolme vuotta niin eikö porkkanat ole kohdillaan ?
- maksaa..
hullun hommaa kirjoitti:
" Itse ihmettelen että otetaan juuri eri ( kuin me ) uskoisia kun heidän maat ovat juuri Mohammad ja yksiuskoisia ?"
Thorska niitä Suomeen haalii. Meinas vielä pakottaa kunnat vastaanottamaan pakolaisia.Pakotti se sillä kun märäjälahden pakolaiskeskuksen vastustus oli suuri, niin errät 'herrat' keksi perustaa keskuksen reunatielle!
- mm
Lehdon aikana Lieksa on mennyt monessa suhteessa vain alaspäin, sekö se sinne maahanmuuttajatkin hommasi ? Voe hyvä isä. Hirvittää tuo pakolaisten määrä, onko se jo 200 noin pienessä kylässä. Kyllä siitä vielä tulloo kahakka, uskokee pois. Uusnatsit marssii jo etelässä, itse näin omin silmin.
- hyvät ihmiset
Maahanmuutto on suunnaton rikkaus ja voimavara.se että näitä pakolaisia autetaan niin se ei ole keneltäkään pois,valtiohan tämän maksaa.Meillä on moraalinen velvollisuus auttaa sotaa pakoon lähteneitä ihmisiä ja onhan heistä ratkaisu työvoimapulaankin.
- nyt hyvät ihmiset
hyvät ihmiset kirjoitti:
Maahanmuutto on suunnaton rikkaus ja voimavara.se että näitä pakolaisia autetaan niin se ei ole keneltäkään pois,valtiohan tämän maksaa.Meillä on moraalinen velvollisuus auttaa sotaa pakoon lähteneitä ihmisiä ja onhan heistä ratkaisu työvoimapulaankin.
että valtio ei maksa mitään omasta pussistaan, vaan kaikki maksetaan verovaroista, sinun ja minunkin!
- meidän
hyvät ihmiset kirjoitti:
pitää ottaa kaikki Afrikkalaiset, erityisesti somalit tänne. Avataan ilmasilta ja kaikki tänne Suomeen vaan, hyvin soppii... Ne kun on niin työteliäitäkin ja uskovaisia. Ja hirveen hyvin työllistyyt. Ei kukaan jää sossun elätiksi niiku suomalaiset.
Valtiolla kun on tuota rahaa aivan helevetisti, kaikki kustantaa..ei meijän tarvii maksaa mittää. - Hävetkää edes
meidän kirjoitti:
pitää ottaa kaikki Afrikkalaiset, erityisesti somalit tänne. Avataan ilmasilta ja kaikki tänne Suomeen vaan, hyvin soppii... Ne kun on niin työteliäitäkin ja uskovaisia. Ja hirveen hyvin työllistyyt. Ei kukaan jää sossun elätiksi niiku suomalaiset.
Valtiolla kun on tuota rahaa aivan helevetisti, kaikki kustantaa..ei meijän tarvii maksaa mittää.
- Anonyymi00058
Keekerit vetää lieksan nousuun ☝️
- Anonyymi00059
Ei voi kommentoida kun ei voi katsella mtv n kanavia. Harmi kun eivät pääse sopuun ja jalkappollokin jää katsomatta. Hyväiä mainosmiehiä satoja tuhansia 😢 huonoja firmoja molemmat 🤠
- Anonyymi00060
Esimerkilliset, kunnialliset äitykät Annukka ja Mervi mtv ohjelmassa valittamassa maahanmuuttajista.
- Anonyymi00061
Hyvä että vuokratalojen talous saatiin kuntoon. 😃
- Anonyymi00062
Joopa joo, talot on kohta purettua ja tuottoisat koneinsinöörit lähti etelään kelalle kultaa vuolemaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961535- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403921- 163900
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632