Maksoin ekaa kertaa pankkikortilla ja luulin, että myyjälle pitää kertoa se tunnusluku. Luettelin sen pokkana, kunnes myyjä kiirehti kauhuissaan huudahtamaan, että älä minulle sitä kerro, vaan näppäile itse kortinlukijaan! Ja niin kuin sitä joka paikassa painotetaan, että tunnuslukua ei saa koskaan kertoa kellekään ulkopuoliselle. No, sitä kun toimii ennen kuin ajattelee, saattaa käydä juuri näin... Onneksi oli niin rehellinen myyjä, ettei kolkannut minua siihen paikkaan ja näpistänyt pankkikorttiani itselleen.
Tunnuslukuni on...
5
1000
Vastaukset
- sattumoisin-
ainut asiakas ettei muut kuulleet lukua? Toki saat sen vaihdettua pankissa jos haluat varmuuden vuoksi.
- ...........
No, muita asiakkaita oli vähän kauempana siellä myymälässä, olin siis myyjän lisäksi ainut kassalla. Tapauksesta on kuitenkin jo vuosi aikaa eikä pankkitiliä ole tyhjennetty, joten asia lienee kunnossa. Silti hävettää tajuttomasti tuo möläytys. Yksi niistä asioista, joita ei saisi kertoa edes vaikka henkeä uhattais...
- Justh
........... kirjoitti:
No, muita asiakkaita oli vähän kauempana siellä myymälässä, olin siis myyjän lisäksi ainut kassalla. Tapauksesta on kuitenkin jo vuosi aikaa eikä pankkitiliä ole tyhjennetty, joten asia lienee kunnossa. Silti hävettää tajuttomasti tuo möläytys. Yksi niistä asioista, joita ei saisi kertoa edes vaikka henkeä uhattais...
Sen tunnusluvun lisäksi tarvitsee myös sen kortin joten aika paha pelkästään toisella alkaa tiliä tyhjäämään..
- u9
tunnuslukuni vaikka heti teille 5788.
Eikä edes pelota :) Pelkällä tunnusluvulla kun kukaan ei tee yhtään mitään. Me kaikki sitä paitsi tiedämme jo kaikkien tunnusluvut kun vaihtelemme 0-9 numeroita eri järjestykseen.
P.S. olen itse tehnyt tuon saman mokan silloin kun ekaa kertaa tuollaiseen kortinlukijalaitteeseen pääsin tutustumaan. Samoin minulle silloin myyjä meni ihan paniikkiin että ei hänelle kuulu sitä kertoa, vaan näppäillä se laitteeseen :D- Monia uteliaita
Vuosien aikana minultakin on kysytty sekä PIN-kooodia että verkkopankin sisäänkirjautumistunnuksia. Olen tahallani valehdellut säilyttääkseni yksityisyydensuojan (perustuslain toinen luku).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363131Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata812394Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161868Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1941557- 271533
- 771522
- 1091465
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201388Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411381- 801317