Saatat mahdollisesti olla ateisti, jos seuraavat väittämät osuvat kohdalleen:
1. Sinä tarmokkaasti kiellät kristinuskon Jumalan, mutta sinulla ei ole mitään ongelmia muiden uskontojen ja niiden jumaluuksien kanssa.
2. Pidät buddhalaisuutta ateismina, mutta sinulla ei ole hajuakaan käsitteistä "anatta", "arhat", "Avalokiteshvara", "bodhi", "boddhisattva", "buddha-dhatu", "puhdas maa", "samsara", "skandha", "tathaghata-garbha" tai "mahaparinirvana".
3. Tunnet itsesi solvatuksi, kun uskovainen sanoo, että ihmisen ja ihmisapinoiden kehittyminen yhteisestä kantamuodosta on vain se mekanismi, jolla Jumala luo uusia lajeja.
4. Naurat kristityille, mutta sinulla ei ole mitään ongelmaa islamin kanssa, vaikka muslimit vannovat leikkaavasi kurkkusi auki.
5. Naamasi muuttuu vihasta violetiksi, kun julistat kristinuskon nimeen tehdyistä veritöistä. Mutta naamasi ei värähdäkään, kun sinulle mainitaan, että ateististen ideologioiden (pääasiassa kommunismin) nimeen on tapettu enemmän ihmisiä kuin kaikkien muiden uskontojen ja ideologioiden nimeen yhteensä.
6. Sinusta on hölmöä uskoa jumaliin. Mutta uskot ihmiseen, vaikka olet hyvin tietoinen Auschwitzista ja Gulagista.
7. Protestoit päiväkotien ruokarukouksia vastaan, mutta et näe mitään ongelmaa marxilaisen aivopesun kanssa.
8. Uskot että on harvinaisen hölmöä pitää ihmistä mitenkään eriarvoisena olentona muihin eläimiin verrattuna. Silti sinua etovat ja puistattavat sellaiset instanssit, jotka todella kohtelevat ihmisiä kuin teuraseläimiä.
9. Protestoit äänekkäästi rasismia ja fasismia vastaan, mutta sinulla ei ole mitään ongelmia uskontoon perustuvan syrjinnän kanssa.
10. Pidät itseäsi "järkevänä" ja "tieteellisenä" ihmisenä, mutta uskot horoskooppeihin, ennustamiseen, magiaan ja moniin muihin sellaisiin taikauskon muotoihin, joita jopa kristityt pitävät täysin älyttöminä.
11. Pidät moraalirelativismia hyvänä ideana ja kaikkia sen kyseenalaistavia suvaitsemattomina fasisteina, jotka ovat ihmiskunnan pohjasakkaa.
12. Sanot uskovaiselle ihmiselle päin naamaa, että hän on mielisairas, mutta loukkaannut sydänjuuriasi myöten, jos hän samaan hengenvetoon pitää sinua tavallista pahempana Asperger-tapauksena.
13. Pidät sitä, että olet kolmekymmentä ja vielä neitsyt, osoituksena siitä, ettei Jumalaa ole olemassa, koska Jumala ei ole järjestänyt sinulle pääsyä pukille.
14. Nyrpistät nokkaasi lestadiolaisille ja heidän lapsilaumoilleen, mutta itselläsi on tasan nolla (0) jälkeläistä.
15. Olet sitä mieltä, että uskovaisilla ei ole mitään huumorintajua, ja osoituksena siitä haluat poistaa tämän listan.
Oletko ateisti?
25
260
Vastaukset 25
- 16. kohta
Joku kertoo sinulle sellaisen: ohmeellisen tarinann johdatuksesta, rukousvastauksista ym. - lähetät viestin välittömästi poistoon.
- .
.
- tässä naureskelen!
Olen ateisti, mutta
1) en kuluta tarmoani kristinuskoon
2) tunnen luettelemasi käsitteet
3) Itse asiassa arvostan sitä, ettei uskovainen ole niin tyhmä, että uskoisi kreationismiin ja kieltäisi tieteen.
4) en naura kristityille, ellei tämä kerro hyvää vitsejä. Muslimit eivät myöskään lainkaan naurata.
5) Naamani ei muutu koskaan violetiksi. Olen hyvin tarkka ulkonäöstäni. Ateismi on osa kommunismia, mutta kommunismi ei ole osa ateismia. Mä en kuulu siihen osaan ateisteja, jotka ovat omaksuneet ateismin kommunismin myötä. Suoran reitin porukkaa nääs.
6) Onhan se vähän hölmöä uskoa jumaliin. Kaikki sokea usko ja luottamus on typerää. Aina kannattaa ottaa selvää asioista ja kyseenalaistaa. Natsitkaan eivät olis onnistuneet touhussaan, jos ihmiset olis osannet kyseenalaistaa auktoriteetteja. Kristillisessä viitekehyksessähän se Auschwitzkin toimi.
7) En protestoi, kun en ole koskaan käynyt päiväkodissa, enkä tunne niiden tapoja.
8) En mä mun kissoille äänioikeutta antais kaloista puhumattakaan. En silti hyväksy eläville olennoille aiheutettuja kärsimyksiä.
9) Kunnioitan ihmisiä, mutta odotan vastavuoroisuutta, myös uskovaisilta.
10) Olen ihan vaan minänlaiseni ilman mitään lokerointia. Arvostan tiedettä., magiaa en harrasta, mutta joulutontut ovat kivoja.
11) Liian mustavalkoisnen asenne mun makuun. Ahdasmieliset ihmiset ovat rasittavia ja mielikuvituksettomia.
12) Ehei!
13) Täh? mä ryhdyin kolmekymppisenä puumaksi.
14) No, lopultakin osuit lopultakin oikeaan!
15) Älä unelmoi! Jumittuneita ajatuksiasi oli hauska lukea.
Stereotypioiden varaan ei kannata laskea!- .
tuollaista höpöhöpölistaa,naurettavaa.
- #
. kirjoitti:
että se on höpöhöpölista, jos et edes lue sitä?
Naurettavaa... - P.A. Kana
. kirjoitti:
Mitä ristiriitaa on siinä, että nyrpistää nenäänsä lestadiolaisten lapsilaumoille ja on lapseton? Minusta ne kuuluvat hyvinkin loogisesti yhteen. Ei yleensä ihminen, jonka mielestä ei ole järkevää tuottaa niin paljon jälkeläisiä kuin niitä olisi tulollaan, hanki kauheasti lapsia itse. Ristiriitaa voisi olla vaikkapa siinä, että on katolinen eli ei hyväksy ehkäisyä, mutta itse kuitenkin sitä käyttää.
Ateisti ei ole kristinuskonvastainen, hän on ylipäätään uskonnonvastainen ja arvostelee yhtälaisesti kaikkia uskomusjärjestelmiä. Horoskooppeihin ja muuhun humpuukiin uskovat yleensä herkkäuskoiset, eikä ateisti ole sellainen.
Minä pidän maailman epäoikeudenmukaisuutta suurimpana todistuksena siitä, että mitään jumalaa ei ole olemassa. Sen lisäksi, ettei jumalan olemassaoloa ole pystytty tieteellisesti todistamaan.
Uskontoon perustuvaa syrjintää on myös uskonnottomien syrjintä. - 21
# kirjoitti:
että se on höpöhöpölista, jos et edes lue sitä?
Naurettavaa...1. En kiellä kristinuskon jumalaa, en vain usko siihen. syy miksi täällä puhutaan enimmäkseen kristinuskon jumalasta on se että tällä pyörivät uskovaiset ovat enimmäkseen kristittyjä. en ole nähnyt kenenkään täällä julistavan esim ahura-mazdan suurutta, oletko sinä?
2. Itselläsi ei ole hajuakaan käsitteestä ateisti. vai kerrotko mikä noista on jumala?
3. En tunne.
4. Eipä ole muslimeja palstalla näkynyt.
5. Naamani ei muutu minkään väriseksi kertoessani historian tosiasioista eikä niitä kuunnellessa. Ja mitä tulee kommunistien uhreihin niin oletko varma että teot tehtiin koska ei uskottu jumaliin?
6. En halua olla liian filosofinen joten saamieni todisteiden valossa uskon ihmisten olemassa oloon. samaa ei voi sanoa jumalasta.
7. Marxilaisen aivopesun? Missä?
8. Pitää jokseenkin paikkanssa, älyllisellä tasolla ihminen on eläin muiden joukossa mutta tunne tasolla ihminen menee edelle.
9. Missä näet uskontoon perustuvaa syrjintää?
10. Ei pidä paikkaansa, olen kyseisiä asioita kohtaan agnostinen kuten jumalaakin kohtaan.
11. En tiedä mistä puhut joten olet väärässä.
12. En ole koskaan sanonut ihmistä mielisairaaksi pelkästään uskonnon perusteella.
13. En ole kolmeakymmentä enkä neitsyt enkä pidä sitä todisteena jumalan puolesta enkä vastaan.
14. En nyrpistä vaan pidän asiaa jokseenkin huvittavana, muuten olet oikeassa.
15. Tmän palstan uskovaiset ovat jotenkin siitä kummallisesta päästä enkä osaa pitää heitä ainakaan huumorintajuisina. Lista saa olla minun puolestani.
5.
- ++++++++++
Voisin pistää samanlaisen listauksen mistä tunnistat olevasi kristitty mutta minun pitäisi vääristellä koko juttu, kuten sinä teit tossa
Ateismi on vain epäsukoa jumaliin.- miss ei kirj.
Kristinuskon perusväitteet
Kristinusko on tiukasta hierarkisesta yhteyskunnasta derivoitunut uskontojärjestelmä, joka perustuu seuraaviin perusväittämiin:
* Jumala (arab. Allah) on kaikkein suurin. (arab. akhbar)
* Jeesus on Kristus eli messias eli vapahtaja eli Jumalan poika.
* Paavali on kaikista luotettavin tietolähde.
* Paavi on Jeesuksen varamies maan päällä ja ehkäpä vielä Taivaassakin. Paavi on tärkein ihminen (paitsi jos olet protestantti, jolloin tärkein ihminen on Martti Luther tai vaihtoehtoisesti Jean Calvin).
* Hyvät pääsevät Taivaaseen ja pahat joutuvat Helvettiin. (Paitsi jos olet kalvinisti, niin loppusijoituspaikkasi on aivan puhdasta arpapeliä.)
* Pyhiä esineitä ovat Risti, Sädekehä, Jeesusteippi, kirkkovene (kaikkein pyhin) ja pyhä kirja, eli Taru sormusten herrasta.
* Pyhimykset ovat korkea-arvoisempia kuin muut ihmiset. Paitsi jos olet protestantti, jolloin pyhimykset ovat automaattisesti naurettavia.
* Kirkko on pyhä ja aina oikeassa. (Paitsi jos olet protestantti, niin valtio on aina oikeassa, sillä valtionpää on myös kirkon pää.)
* Jumalakin tarvitsee rahaa!
* Pyhät asiat ovat aina tärkeitä.
* Saatana/Antikristus on suurin paha. (Paitsi jos olet protestantti tai ortodoksi, niin Paavi on suurin paha.)
* Evoluutioteoria on vielä tätäkin suurempi paha. (Paitsi jos olet liberaali protestantti, niin kreationismi on sitä ihtiään.) Nykytietojen valossa tämä on täydellistä puppua, mutta se ei estä ihmisiä Euroopassa tai Amerikassa uskomasta niihin. Kaikki järkevät luonnonkansat kieltäytyvät uskomasta moista sontaa.
* Kymmenen käskyä on korkein laki. Niitä ja homoilukieltoa lukuun ottamatta kaikki muut osat Mooseksen laista on lakkautettu tarpeettomana. (Paitsi jos olet protestantti, jolloin koko juttu on lakkautettu)
[muokkaa] Palvontamenot
Palvontamenoissa uhrataan neitsyitä, jotka on sidottu verikiviin jeesusteipillä. Vielä sykkivänä uhrattujen irrotettu sydän poltetaan hiilipannussa. Kirkon tunnusvärejä ovat musta ja verenpunainen. Kirkon palvontamenoja johtaa pappi. Hiljaisuudesta vastaa kanttori. Talonmiehenä on suntio.
Palvontamenot käynnistyvät viikon ainoana perinteisenä vapaapäivänä sunnuntaina liian aikaisin. Tämä ilmentää kärsimyksen erityistä teologista merkitystä kristinuskossa. Lisäksi kirkko saa herättää kaikki lähellä ihmiset aikaisin sunnuntaiaamuna kilkuttamalla kellojaan, vaikka näillä ei olisi aikomustakaan mennä kirkkoon. Yritäpä samaa itse, ja poliisi korjaa sinut talteen laittoman kilpailun takia.
Palvontamenojen tarkoituksena on opettaa ihmiset taistelemaan nukahtamista vastaan. Näin he muistavat Jeesuksen opetuslasten koettelemusta tuona kohtalokkaana yönä Getsemanen kasvitieteellisessä puutarhassa.
[muokkaa] Moraalinvalvonta
Oikeaa moraalia valvomaan perustettiin aikanaan inkvisitio, jota johtaa pääikvisiittori. Roomalaiskatolisesta inkvisitiosta on erilaisia versioita eri kirkkokuntien eri ryhmillä. Mikrosiruja on kehitelty valvomaan paremmin kansalaisten puhtautta, mutta perinteiset kyttäysmenetelmät ovat toistaiseksi eniten käytössä. Ovelin keksintö inkvisitiolaitoksella oli 1800-luvulla keksitty käänteispsykologinen darwinismi. Sen avulla kirkko pystyy helposti havaitsemaan ne yksilöt, jotka poikkeavat oikeasta opista koskien elämän alkuperää. Nykyisistä käänteispsykologisista inkvisiittoreista tehokkain on Dawkins, jonka kirjojen ostajat rekisteröidään Rooman inkvisition keskustietokoneille, ja paikalliset inkvisitiot tarvittaessa ottavat henkilöt kuulusteluihin.
[muokkaa] Maksut
Palvontalaitokselle l. kirkolle maksetaan
a) Sisäänpääsymaksu. Pakollinen kaikille kirkkoon tuleville. Kirkkoon on pakko tulla.
b) Kirkollisvero. Veroa kirkossa käynnistä.
c) Paavinelatusmaksut. Jotta paavi saisi ruokaa, viiniä ja naisia, täytyy maksaa paavinelatusmaksuja.
d) Aneet. Nämä maksettuasi olet synnitön.
e) Taivasvuokra. Näitä maksetaan, jotta kuoltuasi pääsisit Taivaaseen.
f) Hautausmaan vuokra. Jotta sinut voitaisiin haudata kirkon hautausmaalle.
g) Ylimääräismaksut. Papin ja muun henkilökunnan halujen ja himojen mukaan. Useimmiten ylen runsaat, mutta käteinen ei käy.
http://hikipedia.info/wiki/Kristinusko
1. Kirjoitat samanlaista sontaa kuin .
- Yx vaa
Ei ole todistettu että Jumalaa ei ole.
- Yx kans
Yx vaa kirjoitti:
agnostikkoja, ei ateisteja
- selvennys
Yx kans kirjoitti:
agnostikkoja, ei ateisteja
Suurin osa maailman ihmisistä uskoo johonkin jumalaan. Siis agnostikot eivät ole "suurin osa".
- readmorethanonebook
selvennys kirjoitti:
Suurin osa maailman ihmisistä uskoo johonkin jumalaan. Siis agnostikot eivät ole "suurin osa".
Agnostikkokin voi uskoa johonkin jumalaan, tai olla uskomatta. Agnostismi ei ole mikään välimaasto ateismin ja teismin välissä.
- arjuuna
Yx vaa kirjoitti:
Hirmuteot jotka aloittaja luettelee, on kaikki tehty uskon nimissä olitpa kommunisti tai uskovainen, jumala vain eri mutta usko sama
Usko on ihmisen psykologinen perimä, eli perisynti ja sen omaavat myös ateistit ja kommunistit, joten he valtaan päästyään tekevät samoin
Esim. irakissa uskovat ja ateistit,rinta rinnan
jahdatessaan isllamilaisia teroristejä, murhaavat viattomia siviilejä
Joten siinä näemme, että vaikka me ideoloogisesti olemme erilaisia, niin teot ovat samanlaisia.
Kaikki tämä johtuu uskonnoista ja aatteista, jotka ovat pimittäneet kaiken todellisen tiedon, ja toimivat tietämättöminä omasta todellisesta olemassaolostaan, näiden uskontojen ja aatteiden käsikassarana. turvatakseen niiden vallan ihmieleen. - ++++++++
Yx vaa kirjoitti:
Se, että jotakin ei ole todistettu olemattomaksi ei tarkoita sitä, että se jokin olisi olemassa.
- readmorethanonebook
Meinasin olla vastaamatta kun on ihan höpölöpöä mutta tuli tylsä hetki ja kaksikymmentä minuuttia odostusaikaa jäljellä.
"Saatat mahdollisesti olla ateisti, jos seuraavat väittämät osuvat kohdalleen:"
Ekassa lauseessa metsään. Jos korjain koko viestisi se menisi näin: Olet ateisti, jos seuraava väittämä osuu kohdalleen: Et usko teistisiin jumaliin.
Kokeilen huvikseni miten pärjäisin sinun "ateismi" testissäsi.
1. Ei osunut. En kiellä YHWVtä, en vain usko sen olemassaoloon. En myöskään usko muiden uskontojen jumaluuksien olemassaoloon, joten sinun logiikallasi kiellän myös kaikki hindujumalat(ihan kuten sinäkin ilmeisesti).
2. Buddhalaisuus ei ole ateismia, mutta buddhalainen voi olla ateisti.
3. En tunne. Kaksi ystävääni uskovat juuri noin. Mielestäni se on kuitenkin hölynpölyä.
4. Nauran joidenkin kristittyjen ja muiden uskovaisten(mukaanlukien muslimit) epäloogisuuksille.
5. Naamani värähtää aina kun, joku idiootti vetää kommunismi kortin esiin. En tiedä saanko tästä nyt pistettä vai en :(
6. En usko, että ihminen on absoluuttisen hyvä. Sehän olisi hölmöä miten jokin joka tekee pahoja tekoja voi olla absoluuttisen hyvä(tämä on vittuilua).
7. Vastustan kumpaakin. Marxilaista aivopesua en ole kokenut mutta ala-asteella minut kyllä yritettiin pakottaa rukoilemaan.
8. JEE! Sain pisteen. Tai ehkä puolikkaan sillä olen vegaani, joten myös lehmän asettaminen teuraseläimen asemaan puistattaa minua.
9. Tarkoitatko että olisi oikein syrjiä ihmisiä uskontonsa vuoksi, vai että syrjiä uskonnon varjolla? Kumpikin on väärin.
10. En usko.
11. Olen moraalin suhteen relativisti. Moraali ei kuitenkaan ole täysin subjektiivinen siinä mielessä, että se perustuu meillä kaikilla samoihin ominaisuuksiin(kulttuuri, empatiakyky, itsesuojeluvaisto). Pidän absoluuttisen moraalin ideaa kestämättömänä mutten pidä siihen uskovia fasisteina(ainakaan siitä syystä).
12. Yritän olla menemättä henkilökohtaisuuksiin, vaikka joskus kiivastuisinkin. Hassu juttu...Minulla on aspergerin syndrooma.
13. En ole ihan vielä kolmekymppinen, enkä myöskään neitsyt.
14. Pidän lastenhankkimista vastuuttomana, joten en ole todellakaan lisääntynyt. Vähän kyllä kammoan suurperheitä. Taas piste!
15. Tunnen uskovaisia, joilla on hyvä huumorintaju. Todella fundamentalistiset uskovaiset kykenevät harvemmin nauramaan ja vähiten itselleen. En halua poistaa kun käytin juuri ikuisuuden vastatakseni.
Lopputulos: 1,5 pistettä Ja olen ihan ehta pesunkestävä ateisti.- .
Vitun urpot,teillä ole huumoria yhtään enempää kuin hihhuleillakaan,tuo on kopsattu hikipediasta.
Hirveetä selvittelyä,selittelyä - readmorethanonebook
. kirjoitti:
Vitun urpot,teillä ole huumoria yhtään enempää kuin hihhuleillakaan,tuo on kopsattu hikipediasta.
Hirveetä selvittelyä,selittelyäMiksi vastaat minulle? Enkö ottanut tarpeeksi huumorilla?
On muuten vaikeaa tietää milloin joku on tosissaan, kun jotkut kirjoittavat samaa tasoa tosissaan. - .
readmorethanonebook kirjoitti:
Miksi vastaat minulle? Enkö ottanut tarpeeksi huumorilla?
On muuten vaikeaa tietää milloin joku on tosissaan, kun jotkut kirjoittavat samaa tasoa tosissaan.Kuulin sanat,"voin pahoin fyysisesti ja henkisesti,ottakaa minut sisään".??
- readmorethanonebook
. kirjoitti:
Kuulin sanat,"voin pahoin fyysisesti ja henkisesti,ottakaa minut sisään".??
Näyttäisi, että ainoa jolla täällä on ongelma, olet sinä.
Miksi otat kaiken niin vakavissasi?
- miss ei kirj.
Lähde vaan unohtui.
http://hiki.pedia.ws/wiki/Ateismi- .
joka tuon huomasi ja kellä riitti huumoria,muut selittelevät minkä ehtivät.
- readmorethanonebook
. kirjoitti:
joka tuon huomasi ja kellä riitti huumoria,muut selittelevät minkä ehtivät.
Nyt ymmärrän. Jos ei ole lukenut hikipediaa on huumorintajuton.
Suomalainen saunaperinne jossa meis, nainen ja lapset voivat mennä yhdessä (alasti9 saunaan jolloin sepä vasta on pakanallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.331441- 74944
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42873P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓200823Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss313771- 52746
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?40688- 94662
Kyllä on ihmisillä paha olla
Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan119573- 52556