Onko kenelläkään kokemusta siitä, aiheuttaako raaka porkkana kenties joillekin iho-oireita? Ja jos, niin minkälaisia? Muut oireet kyllä tiedänkin, mutta mietin, voiko lapsen ihonkin oireilu johtua raa'asta porkkanasta.
Allerginen raa'alle porkkanalle?
7
1173
Vastaukset
- NN-84
Olen itse allerginen myös raa'alle porkkanalle, ja muutamalle muullekkin kasvikselle (johtuu koivun siitepölyallergiasta) ja minulle tulee ainakin iho oireita jos kosken porkkanaa, perunaa jne. paljain käsin, oireet ovat (kämmenissä) kutiavat pienet vesirakkulat.
- O
Meinaatko olla vielä kauan koulussa? Oltais menossa uimaan n tunnin päästä, kiinnostaako? t: O
- niinjuu
O kirjoitti:
Meinaatko olla vielä kauan koulussa? Oltais menossa uimaan n tunnin päästä, kiinnostaako? t: O
ei pysty, teen tän valmiiksi
- -------
Allergialääkärit tietävätkin tämän jo, aiemmin oli toisin. Oma poikani (nyt jo 29 v) sai vauvana ihottumaa suun ympärille raa-asta porkkanasta. Lopetin sen antamisen. Keitettynä voi sopia paremmin. Pidä kuitenkin taukoa, että iho rauhoittuu.
Koivun siitepölyallergiset voivat myös reagoida mm. raakaan porkkanaan, kuten täällä jo kerrottin.- -------
Myös keitetty porkkana voi aiheuttaa ihottumaa, tästäkin jo tutkimustietoa.
Oma lapseni sai ihottumaa nimenomaan keitetystä porkkanasta, raakaa ei vielä oltu edes kokeiltu.
- Popsipopsi
En ollut nuorena allerginen raa'alle porkkanalle mutta nyt olen ja kovasti. Se ei aiheuta iho-oireita vaan kovan kouristelun hengitystieelimissä ja ruokatorvessa. Sitä yskii ja kakoo kunnes ruokatorvi alkaa matkia oksennusreflekisä ja lopulta oksennat useamman kerran ja lopulta pelkkää vaahtoa. Tila on hirvittävän pelottava ensimmäisellä kerralla mutta sitä alkaa hallita .... kokeilin taas ja näin kävi. Älkää te hakatko päätä seinään vaan uskokaa kerralla.
Raa'at kasvikset olisivat niin hyviä mutta ei kun ei. - rouskis porkkanaa
Aiheutti oireita noin 10-vuotiaaksi asti, sitten alkoi sopia raakana pieninä määrinä. Siitepölyaikaan voi ristireaktioina tulla oireita, vaikka muina vuodenaikoina käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838