http://www.youtube.com/watch?v=PktUzdnBqWI&feature=player_embedded#!
Kauneudesta.
74
741
Vastaukset
sence! :-XD
- kieliopo
Oikeinkirjoitettuna: That makeS senSe.
talteen myöhempää käyttöä varten. Ikävä vain, että tämä menee kyllä kiihkeimmiltä vajakeilta ohi, sillä tuskin he ymmärtävät tuota sanomaa, vaikka kieltä osaisivatkin.
Zelig kirjoitti:
...tämä menee kyllä kiihkeimmiltä vajakeilta ohi"
- joka tuskin ketään palstalaista yllättää...laittaa tämä tuonne Kirkko kuulolla palstalle, mutta en halua saada psrovokaattorin mainetta ainakaan heti. Panevat minut vielä banniin, kun sehän on ostettu foorumi.
Teotwawki kirjoitti:
laittaa tämä tuonne Kirkko kuulolla palstalle, mutta en halua saada psrovokaattorin mainetta ainakaan heti. Panevat minut vielä banniin, kun sehän on ostettu foorumi.
Mainiota. Hyökkäys on paras puolustus.
Zelig kirjoitti:
Mainiota. Hyökkäys on paras puolustus.
on ostanut koko sivun ja mainoksetkin ovat sen mukaiset. Ei siellä laihdutuspillereitä mainosteta tai tietokoneita. Modet ovat kirkon osaksi palkkaamaa väkeä ja osa on vapaaehtoisia.
- Eskoo
Käyttämäsi sana on niin outo, että sitä olisi syytä selventää. Osaatko selittää?
Eskoo kirjoitti:
Käyttämäsi sana on niin outo, että sitä olisi syytä selventää. Osaatko selittää?
henkilöä, jolla on vajavaiset kysyt vastaanottaa tai ymmärtää informaatiota.
- Eskoo
Teotwawki kirjoitti:
henkilöä, jolla on vajavaiset kysyt vastaanottaa tai ymmärtää informaatiota.
olisi vajakkeja. Sinulla ei ollut rohkeutta tunnustaa mitä tarkoitit vajakilla. Se on sinun vajavaisuuttasi.
Eskoo kirjoitti:
olisi vajakkeja. Sinulla ei ollut rohkeutta tunnustaa mitä tarkoitit vajakilla. Se on sinun vajavaisuuttasi.
perustuu väite, että valtaosa ihmisistä on vajakkeja?
- Eskoo
Teotwawki kirjoitti:
perustuu väite, että valtaosa ihmisistä on vajakkeja?
"Sillä tarkoitetaan henkilöä, jolla on vajavaiset kysyt vastaanottaa tai ymmärtää informaatiota."
Vain muutamat ihmiset voivat vastaanottaa ja ymmärtää sinun informaatiotasi. Jossain toisessa maassa asuvat olisivat kaikki vajakkeja. Eskoo kirjoitti:
"Sillä tarkoitetaan henkilöä, jolla on vajavaiset kysyt vastaanottaa tai ymmärtää informaatiota."
Vain muutamat ihmiset voivat vastaanottaa ja ymmärtää sinun informaatiotasi. Jossain toisessa maassa asuvat olisivat kaikki vajakkeja.anglosaksisessa maailmassa pärjäisin varsin hyvin kielitaitoni ansioista.
- goddeloos
Tuon yhden hienon Suomalaisen sanan videossa? :p
Oli hieno pätkä kyllä!Mua vaan nauratti että se suomea puhuva tyyppi oli pukeutunu kun joku eskimo. :D Tosin, nyt kun tuolla sataa luntakin, niin ehkä se on aika osuvaa.
Mutta: "pidämme kauniina sitä, mikä on hyvin tehty", ei ihan oikein mennyt tajuntaan. On sellaisia musiikkilajeja joista en pidä, vaikka kuinka olisi "asiantuntijoiden" mukaan hyvin tehty. Kukas se aikoinaan sanoikaan, että kauneus on katsojan silmissä.
Olipas upea esitys!
Voi kunpa itse pystyisi joskus samanlaiseen.- Eskoo
Kuka on tehnyt kauniit pilvet sinitaivaalle? Kuka on tehnyt sateenkaaren? Kuka on tehnyt niittyleinikin ja monet muut kukat symmetrisesti kauneiksi ja upeiksi väreiltään? Kuka on tehnyt valtameren rannikon kauniiksi katsella?
Sitten voisiko joku vielä selittää, miksi ruoka on hyvää? Omenakin on aivan ihmeellistä ja joku voi pitää mangoa maailman maukkaimpana hedelmänä.
Kyllä näissä kauneus- ja makuelämyksissä selittämistä riittäisi ja sitten olisi vielä selitettävä hajuaistin salat ja kuuloaisti ja tuntoaisti ja vielä muutakin on. Voisi sanoa, että tajuntakin on samaan yhteyteen kuuluvaa.
Ilman tajuntaa ei olisi mitään kauneuttakaan eikä aistinautintoja.
Olisi kiva kuulla, mikä sen tajunnan panee toimimaan.- Eskoo
cei5 kirjoitti:
Ne vaan ovat olemassa.
Mistä syystä nämä luettelemani asiat ovat kauniita? Tuo mies yritti selittää kauneutta, mutta minun mielestäni selittämättä jäi. Onko sinulla muutakin selistystä kuin, ne vain on olemassa?
- esteetikkoate
Eskoo kirjoitti:
Mistä syystä nämä luettelemani asiat ovat kauniita? Tuo mies yritti selittää kauneutta, mutta minun mielestäni selittämättä jäi. Onko sinulla muutakin selistystä kuin, ne vain on olemassa?
Sinä teet ne mielessäsi kauniiksi. Evoluutio on suosinut yksilöitä, jotka pystyvät kokemaan positiivisia tunteita, jopa pelkästä elinympäristöstä, koska positiivissa fiiliksillä on todistetusti terveyttä edistävä vaikutus.
Eskoo kirjoitti:
Sinun mielestäsi kaunis ei ole välttämättä minun mielestäni kaunis. Olen huomannut useasti, että ilkeä ihminen ei ole kaunis. Siihen liittyy mielikuva pahuudesta. Toivottavasti en koskaan naamaasi näe.
- Eskoo
cei5 kirjoitti:
Sinun mielestäsi kaunis ei ole välttämättä minun mielestäni kaunis. Olen huomannut useasti, että ilkeä ihminen ei ole kaunis. Siihen liittyy mielikuva pahuudesta. Toivottavasti en koskaan naamaasi näe.
Se on merkillistä, että jokaiseen viestiin liitetään aina solvaus. Se menettää kuitenkin tehonsa, kun sitä käytetään joka viestissä.
- Eskoo
esteetikkoate kirjoitti:
Sinä teet ne mielessäsi kauniiksi. Evoluutio on suosinut yksilöitä, jotka pystyvät kokemaan positiivisia tunteita, jopa pelkästä elinympäristöstä, koska positiivissa fiiliksillä on todistetusti terveyttä edistävä vaikutus.
Linnuista on kokemuksia, kun itsellänikin on ollut kanarialintu. Ei nämä kauneus- ja muut elämykset ole vain ihmisillä. Monet eläimetkin pystyvät samaan.
Eskoo kirjoitti:
on tämä laulu http://www.youtube.com/watch?v=SlCR6QsvkWQ
Jokainen voi itse luoda mielikuvan onko teoksella uskonnollinen funktio.- goddeloos
Eskoo kirjoitti:
Se on merkillistä, että jokaiseen viestiin liitetään aina solvaus. Se menettää kuitenkin tehonsa, kun sitä käytetään joka viestissä.
"Ateistit yrittävät aina solvata
Se on merkillistä, että jokaiseen viestiin liitetään aina solvaus. Se menettää kuitenkin tehonsa, kun sitä käytetään joka viestissä. "
- Haluat vain nähdä solvauksen joka lauseessa jolloin saat oman pienen sisäisen mielenrauhan. - Eskoo
epikuros kirjoitti:
Jokainen voi itse luoda mielikuvan onko teoksella uskonnollinen funktio.että uskonto on paha ja hylättävä asia. Uskovaisilla se on kuitenkin aivan päinvastaista. Kuka on oikeassa?
Ateistit pitävät itsestään selvänä, että he ovat oikeassa, kun ymmärtävät tiedettä.
Itse pidän ateisteja säälittävän tietämättöminä. Ateistit ovat jääneet ilman opetusta humanismissa ja elämäntaidon asioissa. He ovat imeneet ateismin myrkkyä luullen sitä vapauttavaksi tiedoksi. Käytöksestä se paljastuu, että ovat kuin humalassa jokeltavaa porukkaa. Tiede ei sellaisenaan ole mitään sivistystä eikä se ole mitään elämän ohjetta. - Eskoo
goddeloos kirjoitti:
"Ateistit yrittävät aina solvata
Se on merkillistä, että jokaiseen viestiin liitetään aina solvaus. Se menettää kuitenkin tehonsa, kun sitä käytetään joka viestissä. "
- Haluat vain nähdä solvauksen joka lauseessa jolloin saat oman pienen sisäisen mielenrauhan.Mitäs tämä on?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9472258/46798923 - esteetikko ate
Eskoo kirjoitti:
Linnuista on kokemuksia, kun itsellänikin on ollut kanarialintu. Ei nämä kauneus- ja muut elämykset ole vain ihmisillä. Monet eläimetkin pystyvät samaan.
Kyky nähdä esteettisiä asioita ja siten saada elämää edistäviä fiboja tekee hyvää kaikelle elävälle. Elävän olennon mieli luo kauneuden siihen, mitä tämä katsoo.
Eskoo kirjoitti:
Mitäs tämä on?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9472258/46798923Toivottavasti et koskaan vastaani tule.
epikuros kirjoitti:
Jokainen voi itse luoda mielikuvan onko teoksella uskonnollinen funktio.Rydman muistaakseni kirjoitti tuo oppilaansa muistoksi
Eskoo kirjoitti:
>>Mistä syystä nämä luettelemani asiat ovat kauniita? Tuo mies yritti selittää kauneutta, mutta minun mielestäni selittämättä jäi. Onko sinulla muutakin selistystä kuin, ne vain on olemassa?
Eskoo kirjoitti:
että uskonto on paha ja hylättävä asia. Uskovaisilla se on kuitenkin aivan päinvastaista. Kuka on oikeassa?
Ateistit pitävät itsestään selvänä, että he ovat oikeassa, kun ymmärtävät tiedettä.
Itse pidän ateisteja säälittävän tietämättöminä. Ateistit ovat jääneet ilman opetusta humanismissa ja elämäntaidon asioissa. He ovat imeneet ateismin myrkkyä luullen sitä vapauttavaksi tiedoksi. Käytöksestä se paljastuu, että ovat kuin humalassa jokeltavaa porukkaa. Tiede ei sellaisenaan ole mitään sivistystä eikä se ole mitään elämän ohjetta.Tiede ei ole väittänytkään olevan sivistystä tai elämän ohje.
- Tyräkki
cei5 kirjoitti:
Ne vaan ovat olemassa.
"Ne vaan ovat olemassa. "
Kuulostaa hivenen tyhjältä, et taida itsekään uskoa mitä kirjoitat ):" ne vaan ovat"
Aika hemmetin paljon sattumaa luonnon kauneuden määrä.... - goddeloos
Eskoo kirjoitti:
Mitäs tämä on?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9472258/46798923Kuten sanoin, sinä vain haluat nähdä solvauksia jokapuolella...
- Eskoo
Zelig kirjoitti:
Tiede ei ole väittänytkään olevan sivistystä tai elämän ohje.
kun muut ovat sen jo määritelleet. Katso sanakirjasta.
>>Tiede ei ole väittänytkään olevan sivistystä tai elämän ohje.
Hyvä. Minä kyselin jo aikaisemmin, mistä ateistit ottaa elämänohjeensa, mutta se kysely poistettiin pian.
Vastaamatta se jäi. Vain missexessive selitteli jotenkin ottavansa sen sisältään. Muut vain kiroili tms.
Mistähän ne parhaat ohjeet saisi? - Eskoo
esteetikko ate kirjoitti:
Kyky nähdä esteettisiä asioita ja siten saada elämää edistäviä fiboja tekee hyvää kaikelle elävälle. Elävän olennon mieli luo kauneuden siihen, mitä tämä katsoo.
Ei kaikenlaiset näkymät ja ympäristöt muutu kauniiksi vain siksi, että niitä katsoo. Jos on vaikka entinen mäntymetsä, josta on puut hakattu täysin pois, niin että vain risuja ja kivikkoa on jäljellä, niin se ei ole kaunis. Ennen se oli kaunis, kun solakat puut olivat suoria ja latvat olivat korkealla. Hakkuun jälkeen metsä näyttää hävitetyltä.
Kauneus on siinä elämässä, mitä luonnossa esiintyy. Epäilemättä se jäisi jäljelle, vaikka ihmiset poistuisivatkin. - Eskoo
cei5 kirjoitti:
Toivottavasti et koskaan vastaani tule.
Ei ole järkevää ajatella, että joskus tulisin sinua vastaan. Vaikka tulisinkin, et tietäisi siitä mitään, kun et tunne minua. Siksi tuo ei voi olla todellinen toivomus, vaan se on solvaus.
- esteetikko ate
Eskoo kirjoitti:
Ei kaikenlaiset näkymät ja ympäristöt muutu kauniiksi vain siksi, että niitä katsoo. Jos on vaikka entinen mäntymetsä, josta on puut hakattu täysin pois, niin että vain risuja ja kivikkoa on jäljellä, niin se ei ole kaunis. Ennen se oli kaunis, kun solakat puut olivat suoria ja latvat olivat korkealla. Hakkuun jälkeen metsä näyttää hävitetyltä.
Kauneus on siinä elämässä, mitä luonnossa esiintyy. Epäilemättä se jäisi jäljelle, vaikka ihmiset poistuisivatkin.Luolaihmisinä me jalostuimme luontoympäristöstämme nauttiviksi. Kun luontonäkymää tuhotaan, on luontevaa, että se ei tunnu hyvältä. Minun kissani alkoi oksentelemaan, kun kesämökin vieressä olevaa metsää vedettiin nurin monitoimikoneella. Melu ei ollut kova, mutta turvallinen suojaisa maisema muuttui aukeaksi, mikä ei ole kissalle mieleistä..
- Eskoo
Phoebus kirjoitti:
>>Mistä syystä nämä luettelemani asiat ovat kauniita? Tuo mies yritti selittää kauneutta, mutta minun mielestäni selittämättä jäi. Onko sinulla muutakin selistystä kuin, ne vain on olemassa?
kun olisi katsonut sanakirjasta sen sanan merkityksen. Ateisteilla ja kehitysopin kannattajilla taitaa olla ongelmia luonnon kauneuden selittämisessä. Aikaisemmin se helppoa kun sanottiin, että Jumala on luonut kaiken kauneuden. Ateisti kun ei usko Jumalaan, niin kuka tai mikä sitä kauneutta on luonut?
Vastaapa sinä suoraan, kuka tai mikä on kaiken sen suunnittelun takana, joka on esim. kukissa.
Tässä on suuri puutarha vain parin sadan metrin päässä. Siellä on kesäisin kukissa monenlaista muotoa ja väriä. - goddeloos
Eskoo kirjoitti:
Ei ole järkevää ajatella, että joskus tulisin sinua vastaan. Vaikka tulisinkin, et tietäisi siitä mitään, kun et tunne minua. Siksi tuo ei voi olla todellinen toivomus, vaan se on solvaus.
"Toivomuksesi ei ole todellinen toivomus"
- Mikä sitten on?
"Ei ole järkevää ajatella, että joskus tulisin sinua vastaan. Vaikka tulisinkin, et tietäisi siitä mitään, kun et tunne minua. Siksi tuo ei voi olla todellinen toivomus, vaan se on solvaus. "
- Sinä edelleen näet asiat kuten sinä haluat nähdä. Olet päätynyt pienessä suljetussa mielessäsi tähän johtopäätökseen. Sinä näet ympäristösi juuri kuten sinä haluat nähdä! - Eskoo
goddeloos kirjoitti:
"Toivomuksesi ei ole todellinen toivomus"
- Mikä sitten on?
"Ei ole järkevää ajatella, että joskus tulisin sinua vastaan. Vaikka tulisinkin, et tietäisi siitä mitään, kun et tunne minua. Siksi tuo ei voi olla todellinen toivomus, vaan se on solvaus. "
- Sinä edelleen näet asiat kuten sinä haluat nähdä. Olet päätynyt pienessä suljetussa mielessäsi tähän johtopäätökseen. Sinä näet ympäristösi juuri kuten sinä haluat nähdä!Minä näen ikkunastani kadun yli suuria roskakasoja rakennuksen korjauksen jäljiltä. Kun eivät ole saaneet niitä pois monessa kuukaudessa, voi olla rakennuttajien rahat loppuneet. Rakentajat ovat kiusallaan jättäneet roskakasat ulkooven eteen. Ei ne ole minun toivomusteni mukaan siihen jääneet.
- goddeloos
Eskoo kirjoitti:
Minä näen ikkunastani kadun yli suuria roskakasoja rakennuksen korjauksen jäljiltä. Kun eivät ole saaneet niitä pois monessa kuukaudessa, voi olla rakennuttajien rahat loppuneet. Rakentajat ovat kiusallaan jättäneet roskakasat ulkooven eteen. Ei ne ole minun toivomusteni mukaan siihen jääneet.
"Minä näen ikkunastani kadun yli suuria roskakasoja rakennuksen korjauksen jäljiltä. Kun eivät ole saaneet niitä pois monessa kuukaudessa, voi olla rakennuttajien rahat loppuneet. Rakentajat ovat kiusallaan jättäneet roskakasat ulkooven eteen. Ei ne ole minun toivomusteni mukaan siihen jääneet. "
- Mitä hittoa sinä höpiset? - Eskoo
goddeloos kirjoitti:
"Minä näen ikkunastani kadun yli suuria roskakasoja rakennuksen korjauksen jäljiltä. Kun eivät ole saaneet niitä pois monessa kuukaudessa, voi olla rakennuttajien rahat loppuneet. Rakentajat ovat kiusallaan jättäneet roskakasat ulkooven eteen. Ei ne ole minun toivomusteni mukaan siihen jääneet. "
- Mitä hittoa sinä höpiset?Ympäristöön en voi nyt mitään vaikuttaa.
- goddeloos
Eskoo kirjoitti:
Ympäristöön en voi nyt mitään vaikuttaa.
"Ympäristöön en voi nyt mitään vaikuttaa. "
. Et osaa puuta kaataa? - Eskoo
goddeloos kirjoitti:
"Ympäristöön en voi nyt mitään vaikuttaa. "
. Et osaa puuta kaataa?jos luulet tässä kaupungissa asukkaiden puita kaatelevan. Ne on kaikki kaupungin puita.
Eskoo kirjoitti:
kun muut ovat sen jo määritelleet. Katso sanakirjasta.
>>Tiede ei ole väittänytkään olevan sivistystä tai elämän ohje.
Hyvä. Minä kyselin jo aikaisemmin, mistä ateistit ottaa elämänohjeensa, mutta se kysely poistettiin pian.
Vastaamatta se jäi. Vain missexessive selitteli jotenkin ottavansa sen sisältään. Muut vain kiroili tms.
Mistähän ne parhaat ohjeet saisi?Wikipedia:
"Humanismi on länsimaissa renessanssin myötä noussut kulttuurivirtaus sekä aatteellisena käsitteenä ihmisyyteen perustuva elämänkatsomus.[1] Humanismiksi alettiin 1800-luvun lopulla kutsua keskiajan ja uuden ajan taitteessa syntynyttä, antiikin sivistysihanteeseen perustuvaa, inhimillisyyttä korostava suuntausta. Antiikkiin pohjautuvaa humanismia on kutsuttu klassiseksi humanismiksi."
Jaa, no mitä on sivistysihanne? Ja wikipedia vastaa:
"Paideia (muinaiskreikaksi παιδεία) tarkoitti antiikin Kreikassa "miehen kouluttamista siksi mitä hänestä voi tulla, todellisen ihmisluonnon mukaan" ja käsitti siten ihmisten kasvatuksen ja paremmaksi tekemisen ihanteet. Paideiaan voidaan lukea kaikki sellaiset nykyajan käsitteet kuin koulutus, kasvatus, kulttuuri, sivilisaatio, traditio ja kirjallisuus. Se käsitti ideaalin, jonka mukaan kreikkalaiset hahmottivat maailmansa itselleen ja nuorisolleen.
Koska itsensä hallitseminen oli kreikkalaisille tärkeää, paideia yhdistettynä ethokseen (tavat) teki miehestä hyvän ja mahdollisti toimimisen kansalaisena tai hallitsijana. Koulutus ei sisältänyt varsinaisesti mitään taitoa tai taidetta, josta kreikkalaiset käyttivät nimitystä banausos, koska kreikkalaiset eivät pitäneet sellaista kansalaisen arvon mukaisena. Sen sijaan siihen kuuluivat sellaiset asiat kuin oikeus (vapaus) ja ylevyys (kauneus). Paideiaan sisältyi kaikki se kulttuuriperintö, joka oli kehittynyt läpi sukupolvien."
-Tältä pohjalta väittäisin, että kristityt eivät ole paljoa velkaa antiikin sivistysihanteille tai humanismille. Itse asiassa kristityt pyrkivät eroon kreikkalaisesta sivistyksestä niin paljon, että filosofian laitokset lopetettiin.
- Pidän itseäni jonkinsortin humanistina ja näkisin humanistin jonkinlaisena ihmisenä, joka ajattelee maailman olevan muutettavissa. Ja nimenomaan siten, että sitä voi muuttaa, koska ei ole olemassa mitään täydellistä olentoa, joka olisi luonut jotain muuttumatonta tai valvoisi maailmaa taukoamatta.
- En väitä ateistien olevan humanisteja, koska ateismi-termi ei sinällään ota kantaa muuhun kuin jumaluskon puuttumiseen. Siksi en voi kantaa vastuuta uskonnottomien veljieni ja sisarieni
loukkauksista aateveljinä tai -sisarina. Voin vain pahoitella jos uskonnolliset veli- ja sisarpuoleni ovat loukkaantuneet kiihkeän keskustelun lomassa. Synnittömät ja syyntakeettomat voivat viskellä kiviä aikansa kuluksi.
- Jos puhut moraaliohjeista niin ihmiskunta on rakennellut moraalisäädöksiä varmasti niin kauan kun se on osannut kommunikoida jollain tavalla. En usko, että 2000 vuotta sitten olisi sanottu viimeinen sana moraaliopin taholta.- Eskoo
Zelig kirjoitti:
Wikipedia:
"Humanismi on länsimaissa renessanssin myötä noussut kulttuurivirtaus sekä aatteellisena käsitteenä ihmisyyteen perustuva elämänkatsomus.[1] Humanismiksi alettiin 1800-luvun lopulla kutsua keskiajan ja uuden ajan taitteessa syntynyttä, antiikin sivistysihanteeseen perustuvaa, inhimillisyyttä korostava suuntausta. Antiikkiin pohjautuvaa humanismia on kutsuttu klassiseksi humanismiksi."
Jaa, no mitä on sivistysihanne? Ja wikipedia vastaa:
"Paideia (muinaiskreikaksi παιδεία) tarkoitti antiikin Kreikassa "miehen kouluttamista siksi mitä hänestä voi tulla, todellisen ihmisluonnon mukaan" ja käsitti siten ihmisten kasvatuksen ja paremmaksi tekemisen ihanteet. Paideiaan voidaan lukea kaikki sellaiset nykyajan käsitteet kuin koulutus, kasvatus, kulttuuri, sivilisaatio, traditio ja kirjallisuus. Se käsitti ideaalin, jonka mukaan kreikkalaiset hahmottivat maailmansa itselleen ja nuorisolleen.
Koska itsensä hallitseminen oli kreikkalaisille tärkeää, paideia yhdistettynä ethokseen (tavat) teki miehestä hyvän ja mahdollisti toimimisen kansalaisena tai hallitsijana. Koulutus ei sisältänyt varsinaisesti mitään taitoa tai taidetta, josta kreikkalaiset käyttivät nimitystä banausos, koska kreikkalaiset eivät pitäneet sellaista kansalaisen arvon mukaisena. Sen sijaan siihen kuuluivat sellaiset asiat kuin oikeus (vapaus) ja ylevyys (kauneus). Paideiaan sisältyi kaikki se kulttuuriperintö, joka oli kehittynyt läpi sukupolvien."
-Tältä pohjalta väittäisin, että kristityt eivät ole paljoa velkaa antiikin sivistysihanteille tai humanismille. Itse asiassa kristityt pyrkivät eroon kreikkalaisesta sivistyksestä niin paljon, että filosofian laitokset lopetettiin.
- Pidän itseäni jonkinsortin humanistina ja näkisin humanistin jonkinlaisena ihmisenä, joka ajattelee maailman olevan muutettavissa. Ja nimenomaan siten, että sitä voi muuttaa, koska ei ole olemassa mitään täydellistä olentoa, joka olisi luonut jotain muuttumatonta tai valvoisi maailmaa taukoamatta.
- En väitä ateistien olevan humanisteja, koska ateismi-termi ei sinällään ota kantaa muuhun kuin jumaluskon puuttumiseen. Siksi en voi kantaa vastuuta uskonnottomien veljieni ja sisarieni
loukkauksista aateveljinä tai -sisarina. Voin vain pahoitella jos uskonnolliset veli- ja sisarpuoleni ovat loukkaantuneet kiihkeän keskustelun lomassa. Synnittömät ja syyntakeettomat voivat viskellä kiviä aikansa kuluksi.
- Jos puhut moraaliohjeista niin ihmiskunta on rakennellut moraalisäädöksiä varmasti niin kauan kun se on osannut kommunikoida jollain tavalla. En usko, että 2000 vuotta sitten olisi sanottu viimeinen sana moraaliopin taholta.On selvää, että ateistit vaikuttavat toisiinsa. Paha on vain, kun se vaikutus usein on negatiivista. Kukaan ei yritä neuvoa toista esiintymään kunnon ihmisen tavoin. Vääriä käsityksiä ja valeita levitetään jatkuvasti.
Herjaavia sanoja käytetään yhtenään ja se lisää arvostusta ateistien joukossa.
Esitänkin kysymyksen; Onko ateisteilla mitään hyvän käytöksen opasta?
Kristityillä on Raamattu ja siitä voi kuka tahansa lukea mitä kristityltä voi vaatia. Kristittyjen ohjeet eivät siis ole VT:ssa vaan UT:ssa.
Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut. - kjgkjgkjhkjhkghkj
Eskoo kirjoitti:
On selvää, että ateistit vaikuttavat toisiinsa. Paha on vain, kun se vaikutus usein on negatiivista. Kukaan ei yritä neuvoa toista esiintymään kunnon ihmisen tavoin. Vääriä käsityksiä ja valeita levitetään jatkuvasti.
Kristityillä on Raamattu ja siitä voi kuka tahansa lukea mitä kristityltä voi vaatia. Kristittyjen ohjeet eivät siis ole VT:ssa vaan UT:ssa.
Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut.'Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut.'
Minä kysyin aikaisemmin, oliko huussin keksiminen se joka sai sinut sekaisin, vastasit, että ei ollut, esitänkin jatkokysymyksen, mikä oli syynä sekoamiselles, vai oliko syitä useampi - Eskoo
kjgkjgkjhkjhkghkj kirjoitti:
'Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut.'
Minä kysyin aikaisemmin, oliko huussin keksiminen se joka sai sinut sekaisin, vastasit, että ei ollut, esitänkin jatkokysymyksen, mikä oli syynä sekoamiselles, vai oliko syitä useampihttp://www.google.se/search?q=ecosan -humanure&hl=en&num=10&lr=&ft=i&cr=&safe=images&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=vid:1&source=og&sa=N&tab=wv
Ihmiset näyttävät olevan huussiin tyytyväisiä. - goddeloos
Eskoo kirjoitti:
jos luulet tässä kaupungissa asukkaiden puita kaatelevan. Ne on kaikki kaupungin puita.
*repesin* :D
- kjgkjgkjhkjhkghkj
Eskoo kirjoitti:
http://www.google.se/search?q=ecosan -humanure&hl=en&num=10&lr=&ft=i&cr=&safe=images&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=vid:1&source=og&sa=N&tab=wv
Ihmiset näyttävät olevan huussiin tyytyväisiä.Ei nyt huussista ollut kyse, minun puolesta se on jo loppuunkäsitelty, kysymys oli sinun sekoamisestas
- Eskoo
Ei nyt huussista ollut kyse, minun puolesta se on jo loppuunkäsitelty, kysymys oli sinun sekoamisestas
Siitä riittää puhumista vielä kymmeniksi vuosiksi. Tämä siksi, että nämä muutokset ovat niin suuria ja kalliita. Nyt on päästy vasta hieman alkuun ja huomattu, että muutokset ovat välttämättömiä. Aikaa on käytetty yli 20 vuotta ja vielä enemmän aikaa tarvitaan muutosten läpi viemiseen.
Näet todella suuria asioita olevan tapahtumassa, etkä ymmärrä siitä mitään. Eskoo kirjoitti:
kun olisi katsonut sanakirjasta sen sanan merkityksen. Ateisteilla ja kehitysopin kannattajilla taitaa olla ongelmia luonnon kauneuden selittämisessä. Aikaisemmin se helppoa kun sanottiin, että Jumala on luonut kaiken kauneuden. Ateisti kun ei usko Jumalaan, niin kuka tai mikä sitä kauneutta on luonut?
Vastaapa sinä suoraan, kuka tai mikä on kaiken sen suunnittelun takana, joka on esim. kukissa.
Tässä on suuri puutarha vain parin sadan metrin päässä. Siellä on kesäisin kukissa monenlaista muotoa ja väriä.Evoluutio.
Eskoo kirjoitti:
Milla tavalla se on solvaus?
Tyräkki kirjoitti:
"Ne vaan ovat olemassa. "
Kuulostaa hivenen tyhjältä, et taida itsekään uskoa mitä kirjoitat ):" ne vaan ovat"
Aika hemmetin paljon sattumaa luonnon kauneuden määrä....Kun näet ison lieron sateen jäljiltä maassa, niin ajatteletko, että onpas kaunis liero, kukahan tuonkin on tehnyt?
Eskoo kirjoitti:
On selvää, että ateistit vaikuttavat toisiinsa. Paha on vain, kun se vaikutus usein on negatiivista. Kukaan ei yritä neuvoa toista esiintymään kunnon ihmisen tavoin. Vääriä käsityksiä ja valeita levitetään jatkuvasti.
Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut.Kristittyjen moraalioppi pohjaa juutalaisuuteen ja kristittyjen vapahtaja Jeesus Nasaretilainen oli juutalainen. Kaikki suuret moraaliohjeet ovat VT:sta kuten rakkaudenkaksoiskäsky ja 10 käskyä. Viime aikoina suurta kohua aiheuttaneet KD:ien kommentit homoista perustuvat VT:n näkemykseen homoista.
Ateistit voivat pitää moraalioppinaan vaikkapa Suomen lakia. Suomen laki on paljon inhimmillisempi kuin VT. Suomen laki kieltää mm. orjuuttamisen, kuolemanrangaistuksen ja pedofilian.Eskoo kirjoitti:
Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut."Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut. "
En ole sellaista tarvinnut. Osaan olla ihmisiksi muutenkin.- Eskoo
Zelig kirjoitti:
Kristittyjen moraalioppi pohjaa juutalaisuuteen ja kristittyjen vapahtaja Jeesus Nasaretilainen oli juutalainen. Kaikki suuret moraaliohjeet ovat VT:sta kuten rakkaudenkaksoiskäsky ja 10 käskyä. Viime aikoina suurta kohua aiheuttaneet KD:ien kommentit homoista perustuvat VT:n näkemykseen homoista.
Ateistit voivat pitää moraalioppinaan vaikkapa Suomen lakia. Suomen laki on paljon inhimmillisempi kuin VT. Suomen laki kieltää mm. orjuuttamisen, kuolemanrangaistuksen ja pedofilian.Mihin Jeesusta olisi tarvittu, jos kaikki olisi löytynyt jo VT:sta? Kristinuskon perusta on Jeesuksen opetuksissa. Se on toisenlaista kuin VT:n lait ja säädökset.
Käytin tässä hakusanaa "rakkaus". Näet heti, mitä on UT:ssa ja VT:ssa.
Minä en oikein jaksa kirjoittaa kaikkea mitä tiedän. Toiset ovat kirjoittaneet paljon enemmän, jos haluaa lukea.
Löytyi 39 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.
1. Moos. 20:13
Mutta kun Jumala lähetti minut kulkemaan pois isäni kodista, sanoin minä hänelle: 'Osoita minulle se rakkaus, että, mihin paikkaan ikinä tulemmekin, sanot minusta: hän on minun veljeni'."
2. Sam. 1:26
Minä suren sinua, veljeni Joonatan; sinä olit minulle ylen rakas. Rakkautesi oli minulle ihmeellisempi kuin naisen rakkaus.
2. Sam. 13:15
Mutta sitten valtasi Amnonin ylen suuri vastenmielisyys häntä kohtaan: vastenmielisyys häntä kohtaan oli suurempi kuin rakkaus, jolla hän oli häntä rakastanut. Ja Amnon sanoi hänelle: "Nouse, mene tiehesi".
Sananl. 10:12
Viha virittää riitoja, mutta rakkaus peittää rikkomukset kaikki.
Sananl. 27:5
-----------------Viestin sisältö on liian pitkä! ---------- Piti leikata osa pois.
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
Room. 12:9
Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
1. Kor. 8:1
Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.
1. Kor. 13:4
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
1. Kor. 13:13
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
2. Kor. 5:14
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Ef. 6:23
Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
Fil. 2:2
niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
1. Tim. 1:5
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Hepr. 13:1
Pysyköön veljellinen rakkaus.
1. Piet. 4:8
Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".
1. Joh. 2:5
Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
1. Joh. 2:15
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
1. Joh. 3:17
Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
1. Joh. 4:7
Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
1. Joh. 4:8
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:9
Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
1. Joh. 4:16
Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
1. Joh. 4:17
Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
1. Joh. 4:18
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
1. Joh. 5:3
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
2. Joh. 1:6
Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
Juud. 1:2
Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus. - Eskoo
cei5 kirjoitti:
"Siis aikaisemmin kysyin onko ateisteilla jotain elämäntaidon opasta ja sellaista ei ollut. "
En ole sellaista tarvinnut. Osaan olla ihmisiksi muutenkin.Ateisteilta kun sellainen puuttuu, he tarvitsevat sitä.
Eskoo kirjoitti:
Ateisteilta kun sellainen puuttuu, he tarvitsevat sitä.
lukutaito. En ole tarvnnut mitään opasta ja mitä tuntemiini ateisteihin tulee, niin hekään eivät sellaista tarvitse.
Eskoo kirjoitti:
Mihin Jeesusta olisi tarvittu, jos kaikki olisi löytynyt jo VT:sta? Kristinuskon perusta on Jeesuksen opetuksissa. Se on toisenlaista kuin VT:n lait ja säädökset.
Käytin tässä hakusanaa "rakkaus". Näet heti, mitä on UT:ssa ja VT:ssa.
Minä en oikein jaksa kirjoittaa kaikkea mitä tiedän. Toiset ovat kirjoittaneet paljon enemmän, jos haluaa lukea.
Löytyi 39 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.
1. Moos. 20:13
Mutta kun Jumala lähetti minut kulkemaan pois isäni kodista, sanoin minä hänelle: 'Osoita minulle se rakkaus, että, mihin paikkaan ikinä tulemmekin, sanot minusta: hän on minun veljeni'."
2. Sam. 1:26
Minä suren sinua, veljeni Joonatan; sinä olit minulle ylen rakas. Rakkautesi oli minulle ihmeellisempi kuin naisen rakkaus.
2. Sam. 13:15
Mutta sitten valtasi Amnonin ylen suuri vastenmielisyys häntä kohtaan: vastenmielisyys häntä kohtaan oli suurempi kuin rakkaus, jolla hän oli häntä rakastanut. Ja Amnon sanoi hänelle: "Nouse, mene tiehesi".
Sananl. 10:12
Viha virittää riitoja, mutta rakkaus peittää rikkomukset kaikki.
Sananl. 27:5
-----------------Viestin sisältö on liian pitkä! ---------- Piti leikata osa pois.
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
Room. 12:9
Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
1. Kor. 8:1
Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.
1. Kor. 13:4
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
1. Kor. 13:13
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
2. Kor. 5:14
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Ef. 6:23
Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
Fil. 2:2
niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
1. Tim. 1:5
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Hepr. 13:1
Pysyköön veljellinen rakkaus.
1. Piet. 4:8
Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".
1. Joh. 2:5
Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
1. Joh. 2:15
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
1. Joh. 3:17
Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
1. Joh. 4:7
Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
1. Joh. 4:8
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:9
Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
1. Joh. 4:16
Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
1. Joh. 4:17
Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
1. Joh. 4:18
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
1. Joh. 5:3
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
2. Joh. 1:6
Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
Juud. 1:2
Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.olevan etusijalla ja sitten siteeraat Paavalia ja Johanneksen evankeliumia. Kaikki eksegeetikot tietävät, että Johanneksen jeesuspitoisuus on hyvin lähellä nollaa.
Kerro nyt meille onko rakkauden kaksoiskäsky jotenkin oleellinen vai ei?
Tai miksi niitä 10 käskyä pitää opetella koulussa jos ne ovat ihan sivuraiteilla?
Vai onko sulla Esko oma kirkko (ja uima-allas)?- kjgkjgkjhkjhkghkj
Eskoo kirjoitti:
Siitä riittää puhumista vielä kymmeniksi vuosiksi. Tämä siksi, että nämä muutokset ovat niin suuria ja kalliita. Nyt on päästy vasta hieman alkuun ja huomattu, että muutokset ovat välttämättömiä. Aikaa on käytetty yli 20 vuotta ja vielä enemmän aikaa tarvitaan muutosten läpi viemiseen.
Näet todella suuria asioita olevan tapahtumassa, etkä ymmärrä siitä mitään.Huussi on minun osaltani tällä palstalla loppuun käsitelty, ja sinä et tavalliseen tapaas pysy aiheessa, joka oli, mikä oli sekoamises syy, jos et osaa siihen vastata on turha huussia siihen sekottaa
- Eskoo
Zelig kirjoitti:
olevan etusijalla ja sitten siteeraat Paavalia ja Johanneksen evankeliumia. Kaikki eksegeetikot tietävät, että Johanneksen jeesuspitoisuus on hyvin lähellä nollaa.
Kerro nyt meille onko rakkauden kaksoiskäsky jotenkin oleellinen vai ei?
Tai miksi niitä 10 käskyä pitää opetella koulussa jos ne ovat ihan sivuraiteilla?
Vai onko sulla Esko oma kirkko (ja uima-allas)?Jeesukselle rakkain opetuslapsi. Johannesta sanotaan myös rakkauden apostoliksi. Kristinuskon perusanoma on hyvin tunnettu ja se on näissä Jeesuksen ja Johanneksen puheissa.
Et näytä tuntevan kristinuskoa. - Eskoo
Huussi on minun osaltani tällä palstalla loppuun käsitelty, ja sinä et tavalliseen tapaas pysy aiheessa, joka oli, mikä oli sekoamises syy, jos et osaa siihen vastata on turha huussia siihen sekottaa
on häviävän pieni, mutta huussi on megaluokan asia. Tai voisi sanoa gigaluokkaa koska se vaikuttaa miljardien ihmisten elämää parantavasti. Siinä voi kulua kymmeniä vuosia, mutta se tapahtuu, koska se on välttämätöntä.
Se, mitä sinä pidät tärkeänä, ei todellakaan ole tärkeää. - kjgkjgkjhkjhkghkj
Eskoo kirjoitti:
on häviävän pieni, mutta huussi on megaluokan asia. Tai voisi sanoa gigaluokkaa koska se vaikuttaa miljardien ihmisten elämää parantavasti. Siinä voi kulua kymmeniä vuosia, mutta se tapahtuu, koska se on välttämätöntä.
Se, mitä sinä pidät tärkeänä, ei todellakaan ole tärkeää.Miksi sinä et pysy asiassa
Eskoo kirjoitti:
Jeesukselle rakkain opetuslapsi. Johannesta sanotaan myös rakkauden apostoliksi. Kristinuskon perusanoma on hyvin tunnettu ja se on näissä Jeesuksen ja Johanneksen puheissa.
Et näytä tuntevan kristinuskoa.se, joka kirjoitti Johanneksen evankeliumin ei ollut Jeesuksen opetuslapsi.
Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu noin 70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen toisessa maassa ja kielellä, jota Johannes ei puhunut. Ja apostoli Johannes ei osannut kirjoittaa.
Et näytä tuntevan oman uskontosi historiaa.- Eskoo
Zelig kirjoitti:
se, joka kirjoitti Johanneksen evankeliumin ei ollut Jeesuksen opetuslapsi.
Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu noin 70 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen toisessa maassa ja kielellä, jota Johannes ei puhunut. Ja apostoli Johannes ei osannut kirjoittaa.
Et näytä tuntevan oman uskontosi historiaa.Sanon kuitenkin, että sekosin sinun sekavan kirjoituksesi takia. Ajattelusi ovat kummallista ja harhauttavaa.
Eskoo kirjoitti:
Sanon kuitenkin, että sekosin sinun sekavan kirjoituksesi takia. Ajattelusi ovat kummallista ja harhauttavaa.
mitkään maalliset asiat eivät ole vaikuttaneet Raamatun tai uskontosi syntyyn.
En yritä harhauttaa vaan tuoda esille faktoja.- Eskoo
Zelig kirjoitti:
mitkään maalliset asiat eivät ole vaikuttaneet Raamatun tai uskontosi syntyyn.
En yritä harhauttaa vaan tuoda esille faktoja.Kuka tuollaista olettaa?
Eskoo kirjoitti:
Kuka tuollaista olettaa?
Kysypä keneltä tahansa historioitsijalta miten Raamattu on kasattu?
- pekka-
Kerta kaikkiaan loistava pätkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 952145
- 1001735
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141721Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931336Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31186Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1781157- 64926
- 56906
- 76890
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123868