Meikitön naama

for the first time..

Miehet, onko naisen näkeminen ensimmäistä kertaa ilman meikkiä usein kamala pettymys, että "miten toi onkin noin tavis tai peräti ruma ilman meikkiä, ihan feikkausta sekin nätti naama"? Meikillä kun saa kumminkin aika kivasti paranneltua ulkonäköä, esim. peitettyä ihon arvet.

26

2786

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+4

      naiset voisi herätä ja jättää meikin poissa kokonaan, tai käyttää sitä oikeasti kohtuudella.
      näkee ihan liikaa ylimeikattuja pärstöjä, siis tosi paljon. kohtuus ihan jees, mieluiten ilman.
      kyllä me miehet tykätään silti.
      jos muuten naama on ruma, niin ei sitä rumuutta siitä pois meikillä saa.
      oikeesti pliis naikkoset, jotain rajaa siihen!

      ps. positiivinen yllätys ollu jos näkee naisen ensimmäistä kertaa ilman meikkiä.

    • 18/19-vuotiaaksi

      asti yli kaiken samaa asiaa: tein jopa niin, että jos olin poikakaverilla yötä/toinen oli meillä, niin en nukkunut koko yönä, jotta ehtisin varmasti ennen toisen heräämistä pakkeloida naamani jossain toiselta piilossa. Jostain syystä vähitellen vain vapauduin tästä tavasta, koska huomasin, että ihoni parani huomattavasti, kun sen antoi olla ilman meikkejä. Lisäksi e-pillereillä lienee osuutensa siihen, että nykyisin kasvojen iho on muutamia arpia lukuun ottamatta ainakin tarpeeksi hyväkuntoinen ollakseen ilman meikkiä. Olen ollut koko tämän meikittömän ajan parisuhteessa (laitan tosin ripsaria kulmat, mutten mitään meikkivoiteita tai puutereita, huulipunaa jne.) joten en nyt tiedä, miten menisi, jos tosissaan alkaisin treffailla toisia miehiä tms. kuulisiko valituksia. Toisaalta, yöelämässäkin käydessä olen saanut oikein mukavasti seuraa ja kadullakin kummasti eräät vastaantulijat katselee, tuskin nyt sentään kauhistuksesta meikitöntä pärstää kohtaan:D Enää meikkaan enempi vain juhliin ja jotenkin se näyttää jopa tökeröltä ja raskaalta, en kai sitten vaan osaa meikata:D

      Eli sanoisinko näin, että kannattaa rohkeasti kokeilla mennä ulos ilman meikkiä. Ekat kerrat se kirpaisee, mutta niinhän kaikki tässä elämässä:) Tämän kokeilun jälkeen et ainakaan pelkäisi näyttäytyä miehelle myös ilman, vaikka meikkaamista muuten jatkaisitkin. Mietipä, on sekin hassua, että me naiset kyllä kyetään näyttäytymään alasti miehelle, mutta meikittömyyttä pidetään oudompana asiana?:P

      • 8u384u

        Mäkin olin aivan hysteerinen kun piti olla ilman meikkiä tai edes vähemmän. Onneksi munkin ihoni alkoi parantua aknesta e-pillereiden avulla siinä 17-18v ja kun pitkäaikainen poikaystäväkin tuli kuvioihin niin itsetunto nousi reippaasti. Silti seurustelumme ensimmäinen puoli vuotta, siis miettikää jopa puoli vuotta, meni meikit (meikkivoide) naamassa nukkuessa. Poikaystäväni ei kyllä koskaan huomaa eroa onko mulla meikkivoidetta vai ei koska osaan meikata niin hyvin ja mulla on oikeanlaiset tuotteet. Vieläkin kyllä aristelen olla meikittä jos on joku isompi näppylä mut kyllä sen kestää. Julkisille paikoille tosin on vaikeampi mennä kuin poikaystävän seuraan ilman mitään meikkiä. Mutta eiköhän tää tästä! Pari kesää vielä kunnon rusketuskuuria ja fyysistä kypsymistä niin eiköhän nämä epätasaisuudet tästä lähde (onneksi ei ole mitään pysyviä aknearpia)..


    • M28v

      Yleensä pettymys on suurempi, kun näen aiemmin vain meikittömänä näkemäni naisen ensi kertaa meikattuna. Olen saattanut tavata hänet vaikkapa harrastuksissa ja sitten näenkin hänet baarissa.

      Tuo mainittu ihon arpien peittely peittää samalla myös kaikki yksityiskohdat ja tekee naamasta persoonattoman.

      Lisäksi yhdistän meikkaamisen itsetuntoon ja itsevarmuuteen, ehkä osin tiedostomattani, mutta kuitenkin. Eli meikitön nainen ei ota ulkonäöllisiä paineita vaan uskaltaa olla oma itsensä, ja on siksi paljon, paljon houkuttelevampi kuin meikattu.

      Eli lyhyesti: Ihastun sinuunkin todennäköisemmin silloin kun et ole meikannut kuin silloin kuin olet.

      • ihantositavis

        M28v, onpas todella ihana lukea tuollainen viesti, kun niin ahdistaa lukea muiden "miltä pitää näyttää ja mikä on kaunis"-keskusteluja! Pääsääntöisesti en meikkaa ikinä ja vientiä on koko ikä riittänyt enemmän kuin on ehtinyt ottaa vastaan (seurustelusuhteista johtuen). Olen ihan tavallisen näköinen nainen, ihoni ei ole sieltä parhaasta päästä ja iän puolestakin alkaa jo kohta näyttää vanhalta. Olisin varmasti hotimpi meikkien kanssa. Mutta ulkonäkö ei tarkoita minulle juuri mitään, enkä siksi kaipaa ehostustakaan, vetovoimani perustuu aivan muihin asioihin (ei, minulla ei ole tissejä). Meikkaan muutaman kerran vuodessa ja silloinkin vain kevyttäkin kevyempi meikkivoide ripsiväri. Niin se vaan taitaa olla, että karismaa ei voi peittää, oli naama millainen tahansa, siis meikillä tai ilman. Toivon niin kovasti, että kaikki ulkonäöstään (turhaan) epävarmat naiset ja naisenalut ottaisivat opiksi M28v:n kirjoituksesta. Vaikka onhan niitä miehiä, joille se ulkonäkö on se ykkösjuttu, ei sille mitään voi. Ne ei tosin kuulu mun kohderyhmään ;)


      • Very happy endeed

        Hei ihanaa kuulla! En ole meikannut sitten teinivuosien, edes juhliin ja tunne oloni ok, mutta joskus sitä miettii vieläkin...nyt lopetan miettimisen! Onhan se nyt oikeesti ihan hulluu vääristellä naamansa; enhän valehtele muutenkaan, miksi ulkonäöstäni? YES!


      • ja olen samaa

        Mieltä, että meikittömään naiseen minäkin ihastun ja ihastuinkin ennemmin!


    • Arvottaja

      Yleisesti ottaen nainen on viehättävämpi ja vakavassa mielessä haluttavampi meikittömänä. Poikkeuksena huippurotunaiset, jotka osaavat meikata huomaamattomasti ja tyylikkäästi.

    • ciao9

      Mielestäni monet naiset kyllä näyttävät 'hoteilta' meikattuna, kunhan se on sitten tyylillä tehty. Silloin meikkiä voi olla paljonkin.
      Mutta en ole koskaan ajatellut että naisen näkeminen ilman meikkiä olisi ollut mitenkään pettymys, se on sitten vaan ihan toinen asia.

    • Myös luonnonkauniita. Näkisit vaan mun työkaverin. Ah, mikä pakkaus. Ja vieläpä ihan luonnollinen.

      • Ettei luonnollinen ole sama kuin luonnonmukainen.


    • Vähempi parempi

      Kevyt meikkaus tai meikittömyys ei haittaa ekalla tapaamisella, koska kukaan ei ensimmäisellä kerralla tuijota toisen kasvoja niin pitkään, että huomaisi sieltä jotain pikkuarpia tai vastaavaa.. sitten jos on sellainen räväkkä meikki, niin minun kanssani saa ne toiset treffit unohtaa, koska se kertoo mielestäni vain huonosta itsetunnosta ja sen kanssa tulee sitten vakavassa suhteessa turhan paljon ongelmia.

      Itse toivoisin, että naisella olisi normaali arkimeikki, niin saisi kuvan siitä miten paljon meikit sitä naisen elämää ohjailee..

      • ,,,,,,,,

        Ei räväkkä meikki kerro välttämättä huonosta itsetunnosta. Jonkun tyyliin voi kuulua vaikka se, että meikkaa jotenkin rohkeasti. Sehän vaatii aika hyvänkin itsetunnon, jos kovin erikoisesti uskaltaa meikata.

        Joskus on muuten vaan kiva irrotella. Esim. minä en arkiaamuina jaksa ja ehdi kovin paljon meikata (jos ollenkaan), mutta vaikkapa baariin tai treffeille on kiva laittautua huolellisesti ja ajan kanssa. Silloin mulla on myös meikkiä enemmän kuin arkena, jonkun mielestä ehkä paljonkin. Minä oikein nautin siitä, kun saan tehdä meikin huolellisesti. Olen mielestäni ihan nätti vähälläkin meikillä, mutta sekin on kivaa, kun voi näyttää hieman erilaiselta ja meikata näkyvämmin. Se tuo kivaa vaihtelua.

        Jos vastaani tulisi kauniisti ja voimakkaasti meikattu nainen kauniissa vaatteissa ja huolitellussa ulkoasussa, niin ei mulle ekana tulisi mieleen, että naisella on huono itsetunto. Riippuu toki, miten itsensä kantaa: kukeeko pälyillen ja pää riipuksissa seinänviertä pitkin, vai käveleekö ryhdikkäästi. Laittautuminenhan voi kertoa päinvastoin hyvästä itsetunnosta: uskaltaa olla näyttävä ja naisellinen ja korostaa hyviä puoliaan. Sitten taas joku aina meikittä kulkeva saattaa ajatella, että turha on meikata, kun ei tästä naamasta kuitenkaan hyvän näköistä saa. Ei pelkkä meikki kerro ihmisen itsetunnosta mitään, joten kannattaa tehdä ne päätelmät jotenkin muuten.


      • M28v
        ,,,,,,,, kirjoitti:

        Ei räväkkä meikki kerro välttämättä huonosta itsetunnosta. Jonkun tyyliin voi kuulua vaikka se, että meikkaa jotenkin rohkeasti. Sehän vaatii aika hyvänkin itsetunnon, jos kovin erikoisesti uskaltaa meikata.

        Joskus on muuten vaan kiva irrotella. Esim. minä en arkiaamuina jaksa ja ehdi kovin paljon meikata (jos ollenkaan), mutta vaikkapa baariin tai treffeille on kiva laittautua huolellisesti ja ajan kanssa. Silloin mulla on myös meikkiä enemmän kuin arkena, jonkun mielestä ehkä paljonkin. Minä oikein nautin siitä, kun saan tehdä meikin huolellisesti. Olen mielestäni ihan nätti vähälläkin meikillä, mutta sekin on kivaa, kun voi näyttää hieman erilaiselta ja meikata näkyvämmin. Se tuo kivaa vaihtelua.

        Jos vastaani tulisi kauniisti ja voimakkaasti meikattu nainen kauniissa vaatteissa ja huolitellussa ulkoasussa, niin ei mulle ekana tulisi mieleen, että naisella on huono itsetunto. Riippuu toki, miten itsensä kantaa: kukeeko pälyillen ja pää riipuksissa seinänviertä pitkin, vai käveleekö ryhdikkäästi. Laittautuminenhan voi kertoa päinvastoin hyvästä itsetunnosta: uskaltaa olla näyttävä ja naisellinen ja korostaa hyviä puoliaan. Sitten taas joku aina meikittä kulkeva saattaa ajatella, että turha on meikata, kun ei tästä naamasta kuitenkaan hyvän näköistä saa. Ei pelkkä meikki kerro ihmisen itsetunnosta mitään, joten kannattaa tehdä ne päätelmät jotenkin muuten.

        "Ei räväkkä meikki kerro välttämättä huonosta itsetunnosta. Jonkun tyyliin voi kuulua vaikka se, että meikkaa jotenkin rohkeasti. Sehän vaatii aika hyvänkin itsetunnon, jos kovin erikoisesti uskaltaa meikata."

        Ei se räväkkä meikki ainakaan kerro, että tykkää itsestään eniten just sellaisena kuin on.

        "Laittautuminenhan voi kertoa päinvastoin hyvästä itsetunnosta: uskaltaa olla näyttävä ja naisellinen ja korostaa hyviä puoliaan."

        Eikö hyvällä itsetunnolla ja itseluottamuksella voisi uskoa olevansa riittävän näyttävä ja naisellinen ilman näkyvää meikkiäkin? Jos haluaa korostaa hyviä puoliaan, niin mikäpä siinä, mutta silloin mielestäni raja on se, että jos katsoja arvaa, että meikkiä on käytetty, niin sitä on käytetty liikaa.

        "vaikkapa baariin tai treffeille on kiva laittautua huolellisesti ja ajan kanssa."

        Jos treffattavani tulisi treffeille kunnolla laittautuneena, niin minä miettisin ensimmäisenä, että montakohan kertaa meidän pitää tavata, ennen kuin saa kunnian nähdä hänen todellisen naamansa. Ei sillä näyttävyydellä ole niinkään väliä, vaan sillä, kelpaako itselleen just sellaisena kuin on, ja haluaako näyttää sen puolen itsestään vaikka treffeilläkin.

        Yhtä ainoaa naista en ole vielä tavannut, jota en olisi katsellut mieluummin meikittömänä kuin vaikka arkimeikissäkin.

        "Sitten taas joku aina meikittä kulkeva saattaa ajatella, että turha on meikata, kun ei tästä naamasta kuitenkaan hyvän näköistä saa."

        Silloinhan huono itsetunto näkynee muutenkin.

        "Ei pelkkä meikki kerro ihmisen itsetunnosta mitään, joten kannattaa tehdä ne päätelmät jotenkin muuten."

        Ei mikään toki ole mustavalkoista.


      • Vähempi parempi
        M28v kirjoitti:

        "Ei räväkkä meikki kerro välttämättä huonosta itsetunnosta. Jonkun tyyliin voi kuulua vaikka se, että meikkaa jotenkin rohkeasti. Sehän vaatii aika hyvänkin itsetunnon, jos kovin erikoisesti uskaltaa meikata."

        Ei se räväkkä meikki ainakaan kerro, että tykkää itsestään eniten just sellaisena kuin on.

        "Laittautuminenhan voi kertoa päinvastoin hyvästä itsetunnosta: uskaltaa olla näyttävä ja naisellinen ja korostaa hyviä puoliaan."

        Eikö hyvällä itsetunnolla ja itseluottamuksella voisi uskoa olevansa riittävän näyttävä ja naisellinen ilman näkyvää meikkiäkin? Jos haluaa korostaa hyviä puoliaan, niin mikäpä siinä, mutta silloin mielestäni raja on se, että jos katsoja arvaa, että meikkiä on käytetty, niin sitä on käytetty liikaa.

        "vaikkapa baariin tai treffeille on kiva laittautua huolellisesti ja ajan kanssa."

        Jos treffattavani tulisi treffeille kunnolla laittautuneena, niin minä miettisin ensimmäisenä, että montakohan kertaa meidän pitää tavata, ennen kuin saa kunnian nähdä hänen todellisen naamansa. Ei sillä näyttävyydellä ole niinkään väliä, vaan sillä, kelpaako itselleen just sellaisena kuin on, ja haluaako näyttää sen puolen itsestään vaikka treffeilläkin.

        Yhtä ainoaa naista en ole vielä tavannut, jota en olisi katsellut mieluummin meikittömänä kuin vaikka arkimeikissäkin.

        "Sitten taas joku aina meikittä kulkeva saattaa ajatella, että turha on meikata, kun ei tästä naamasta kuitenkaan hyvän näköistä saa."

        Silloinhan huono itsetunto näkynee muutenkin.

        "Ei pelkkä meikki kerro ihmisen itsetunnosta mitään, joten kannattaa tehdä ne päätelmät jotenkin muuten."

        Ei mikään toki ole mustavalkoista.

        Itse kyllä lisäisin tuohon rajumpaan meikkiin vertaukseksi tatuoinnit. Jos ihmisen itsetunto on kunnossa, niin hän ei todellakaan hae huomiota tatuoinneilla.. tosin kohta ollaan siinä tilassa, että jos haluat hakea huomiota, niin poista tatuointisi.


      • ,,,,,,,,,,,
        M28v kirjoitti:

        "Ei räväkkä meikki kerro välttämättä huonosta itsetunnosta. Jonkun tyyliin voi kuulua vaikka se, että meikkaa jotenkin rohkeasti. Sehän vaatii aika hyvänkin itsetunnon, jos kovin erikoisesti uskaltaa meikata."

        Ei se räväkkä meikki ainakaan kerro, että tykkää itsestään eniten just sellaisena kuin on.

        "Laittautuminenhan voi kertoa päinvastoin hyvästä itsetunnosta: uskaltaa olla näyttävä ja naisellinen ja korostaa hyviä puoliaan."

        Eikö hyvällä itsetunnolla ja itseluottamuksella voisi uskoa olevansa riittävän näyttävä ja naisellinen ilman näkyvää meikkiäkin? Jos haluaa korostaa hyviä puoliaan, niin mikäpä siinä, mutta silloin mielestäni raja on se, että jos katsoja arvaa, että meikkiä on käytetty, niin sitä on käytetty liikaa.

        "vaikkapa baariin tai treffeille on kiva laittautua huolellisesti ja ajan kanssa."

        Jos treffattavani tulisi treffeille kunnolla laittautuneena, niin minä miettisin ensimmäisenä, että montakohan kertaa meidän pitää tavata, ennen kuin saa kunnian nähdä hänen todellisen naamansa. Ei sillä näyttävyydellä ole niinkään väliä, vaan sillä, kelpaako itselleen just sellaisena kuin on, ja haluaako näyttää sen puolen itsestään vaikka treffeilläkin.

        Yhtä ainoaa naista en ole vielä tavannut, jota en olisi katsellut mieluummin meikittömänä kuin vaikka arkimeikissäkin.

        "Sitten taas joku aina meikittä kulkeva saattaa ajatella, että turha on meikata, kun ei tästä naamasta kuitenkaan hyvän näköistä saa."

        Silloinhan huono itsetunto näkynee muutenkin.

        "Ei pelkkä meikki kerro ihmisen itsetunnosta mitään, joten kannattaa tehdä ne päätelmät jotenkin muuten."

        Ei mikään toki ole mustavalkoista.

        "Ei se räväkkä meikki ainakaan kerro, että tykkää itsestään eniten just sellaisena kuin on. "
        Mitä mieltä sä oot hiusten leikkuuttamisesta (hiusmallin muuttamisesta) tai hiusten värjäämisestä? Nekin voi muuttaa ihmistä aika tavalla. Kertooko vaikka hiusten värjääminen siitä, ettei pidä itsestään juuri sellaisena kuin on?

        "Eikö hyvällä itsetunnolla ja itseluottamuksella voisi uskoa olevansa riittävän näyttävä ja naisellinen ilman näkyvää meikkiäkin? Jos haluaa korostaa hyviä puoliaan, niin mikäpä siinä, mutta silloin mielestäni raja on se, että jos katsoja arvaa, että meikkiä on käytetty, niin sitä on käytetty liikaa. "

        Voihan sitä pitää itseään naisellisena vaikka tukka likaisena ja lenkkeilyasussa, mutta laittautuminen ja itsensä koristelu on naisellista, koska sitä me monet tytöt halutaan ja tykätään tehdä.

        Meikkiä ei ole liikaa, vaikka katsoja arvaisikin että meikkiä on käytetty. Tylsäähän se olisi, jos ei saisi koskaan repäistä ja laittaa vaikka tummanpunaista huulipunaa ja punaista kynsilakkaa omaksi ilokseen. Sen kuuluukin näkyä, koska pidän siitä että minulla on huolitellut kauniit kynnet ja vihreitä silmiäni ja kauniin muotoisia huuliani korostava huulipuna. Arvostan toki huuliani ja kynsiäni luonnontilassakin, mutta mielestäni on hauskaa korostaa niitä ja saada aikaan kiva, klassinen look. Pientä piristystä arkeen, samalla tavalla kuin se, jos on ostanut vaikka uuden paidan ja laittaa sen ensi kertaa päällensä ja on taas hieman eri näköinen. Ja ennen kuin ehdit muuta sanoa, niin vaikka käytänkin vaatteina, niin arvostan myös sitä luonnollista alastomuuttani ja pidän itsestäni juuri sellaisena kuin olen.


        "Jos treffattavani tulisi treffeille kunnolla laittautuneena, niin minä miettisin ensimmäisenä, että montakohan kertaa meidän pitää tavata, ennen kuin saa kunnian nähdä hänen todellisen naamansa. Ei sillä näyttävyydellä ole niinkään väliä, vaan sillä, kelpaako itselleen just sellaisena kuin on, ja haluaako näyttää sen puolen itsestään vaikka treffeilläkin. "

        Minä tulisin treffeille just sellaisena kuin olen, vaikka minulla sattuisi olemaan jotain huomattavaa meikkiä naamassa. Minussa on nimittäin muutakin, kuin se pintakerros, enkä muutu luonteeltani erilaiseksi silloin kun laitan meikkiä naamaani. Olen vain huoliteltu ja se kertoo siitä, että ajattelen treffikumppania. On kohteliasta näyttää siistiltä ja huolitellulta! En jätä käymässä suihkussakaan tai kampaamatta tukkaa, vaikka sehän se vasta luonnollista olisikin. Kelpaan tottavie itselleni myös silloin, kun istun haisevana lenkin jälkeen yksin kotona, mutta en halua näyttää esimerkiksi juuri sitä puolta itsestäni treffeillä, vaan haluan näyttää itseni parhaimmillani.


      • ------
        Vähempi parempi kirjoitti:

        Itse kyllä lisäisin tuohon rajumpaan meikkiin vertaukseksi tatuoinnit. Jos ihmisen itsetunto on kunnossa, niin hän ei todellakaan hae huomiota tatuoinneilla.. tosin kohta ollaan siinä tilassa, että jos haluat hakea huomiota, niin poista tatuointisi.

        Meikkaus, tatuoinnit tai muu itsensä koristelu ei kyllä ole mitään huomion hakemista. Niitä voi teettää ja laittaa ihan omaksi ilokseen ja siksi, koska sattuu pitämään niistä. Niin moni meikkaa ja niin monella on nykyään tatuointi, ettei kummatkaan edes herätä juuri huomiota kenessäkään.

        Jos ottaisin itselleni tatuoinnin, niin ottaisin sen vain siksi, koska itse satun pitämään niitä hienoina. Ihan sama mitä muut ajattelee, oli se sitten hyvällä tai pahalla.


      • ..se itsetunto.
        ------ kirjoitti:

        Meikkaus, tatuoinnit tai muu itsensä koristelu ei kyllä ole mitään huomion hakemista. Niitä voi teettää ja laittaa ihan omaksi ilokseen ja siksi, koska sattuu pitämään niistä. Niin moni meikkaa ja niin monella on nykyään tatuointi, ettei kummatkaan edes herätä juuri huomiota kenessäkään.

        Jos ottaisin itselleni tatuoinnin, niin ottaisin sen vain siksi, koska itse satun pitämään niitä hienoina. Ihan sama mitä muut ajattelee, oli se sitten hyvällä tai pahalla.

        Eli sinä et ole tyytyväinen itseesi tuollaisena? Tatuointeja ei voi perustella mitenkään, mikset pidä paitaa, jossa on joku hieno kuvio? Jos muut ovat typeryksiä, niin miksi sinunkin pitää olla?


      • M28v
        ,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        "Ei se räväkkä meikki ainakaan kerro, että tykkää itsestään eniten just sellaisena kuin on. "
        Mitä mieltä sä oot hiusten leikkuuttamisesta (hiusmallin muuttamisesta) tai hiusten värjäämisestä? Nekin voi muuttaa ihmistä aika tavalla. Kertooko vaikka hiusten värjääminen siitä, ettei pidä itsestään juuri sellaisena kuin on?

        "Eikö hyvällä itsetunnolla ja itseluottamuksella voisi uskoa olevansa riittävän näyttävä ja naisellinen ilman näkyvää meikkiäkin? Jos haluaa korostaa hyviä puoliaan, niin mikäpä siinä, mutta silloin mielestäni raja on se, että jos katsoja arvaa, että meikkiä on käytetty, niin sitä on käytetty liikaa. "

        Voihan sitä pitää itseään naisellisena vaikka tukka likaisena ja lenkkeilyasussa, mutta laittautuminen ja itsensä koristelu on naisellista, koska sitä me monet tytöt halutaan ja tykätään tehdä.

        Meikkiä ei ole liikaa, vaikka katsoja arvaisikin että meikkiä on käytetty. Tylsäähän se olisi, jos ei saisi koskaan repäistä ja laittaa vaikka tummanpunaista huulipunaa ja punaista kynsilakkaa omaksi ilokseen. Sen kuuluukin näkyä, koska pidän siitä että minulla on huolitellut kauniit kynnet ja vihreitä silmiäni ja kauniin muotoisia huuliani korostava huulipuna. Arvostan toki huuliani ja kynsiäni luonnontilassakin, mutta mielestäni on hauskaa korostaa niitä ja saada aikaan kiva, klassinen look. Pientä piristystä arkeen, samalla tavalla kuin se, jos on ostanut vaikka uuden paidan ja laittaa sen ensi kertaa päällensä ja on taas hieman eri näköinen. Ja ennen kuin ehdit muuta sanoa, niin vaikka käytänkin vaatteina, niin arvostan myös sitä luonnollista alastomuuttani ja pidän itsestäni juuri sellaisena kuin olen.


        "Jos treffattavani tulisi treffeille kunnolla laittautuneena, niin minä miettisin ensimmäisenä, että montakohan kertaa meidän pitää tavata, ennen kuin saa kunnian nähdä hänen todellisen naamansa. Ei sillä näyttävyydellä ole niinkään väliä, vaan sillä, kelpaako itselleen just sellaisena kuin on, ja haluaako näyttää sen puolen itsestään vaikka treffeilläkin. "

        Minä tulisin treffeille just sellaisena kuin olen, vaikka minulla sattuisi olemaan jotain huomattavaa meikkiä naamassa. Minussa on nimittäin muutakin, kuin se pintakerros, enkä muutu luonteeltani erilaiseksi silloin kun laitan meikkiä naamaani. Olen vain huoliteltu ja se kertoo siitä, että ajattelen treffikumppania. On kohteliasta näyttää siistiltä ja huolitellulta! En jätä käymässä suihkussakaan tai kampaamatta tukkaa, vaikka sehän se vasta luonnollista olisikin. Kelpaan tottavie itselleni myös silloin, kun istun haisevana lenkin jälkeen yksin kotona, mutta en halua näyttää esimerkiksi juuri sitä puolta itsestäni treffeillä, vaan haluan näyttää itseni parhaimmillani.

        Mitäpä näistä riitelemään, jokaiselle sallittakoon oma makunsa. Muistaakseni en väittänyt mitään absoluuttisena faktana vaan ainoastaan mielipiteenäni. Kommentoin nyt kuitenkin vielä, kun kerran kysyttiin.

        Hiusten laitto ei häiritse minua, kunhan tyyli ei ole kovin räikeä. Hiukset menevät mielestäni jossakin määrin tuohon sopivaa-meikkiä-ei-huomaa -kategoriaan. Olennaisempaa on kuitenkin se, että hiusten laittaminen ei mielestäni piilota mitään sillä tavalla kuin meikkaaminen piilottaa ihon yksityiskohtia (epätäydellisyyttä).

        Tässä on looginen ristiriita, tiedän kyllä. Jos haluat tämän perusteella tuomita minut tekopyhänä, niin ihan vapaasti.

        "Olen vain huoliteltu ja se kertoo siitä, että ajattelen treffikumppania. On kohteliasta näyttää siistiltä ja huolitellulta!"

        Oletat asioita treffikumppanisi mausta. Siistiltä ja huolitellulta voi näyttää myös ei-näkyvässä meikissä ja myös ilman meikkiä. Minuun tekee vaikutuksen luonnollinen look, mutta makuja on yhtä monia kuin ihmisiä.

        "Kelpaan tottavie itselleni myös silloin, kun istun haisevana lenkin jälkeen yksin kotona, mutta en halua näyttää esimerkiksi juuri sitä puolta itsestäni treffeillä, vaan haluan näyttää itseni parhaimmillani. "

        Haluat näyttää itsesi omasta mielestäsi parhaimmillasi, ja sinulla on siihen oikeus, mutta siitäkin, milloin sinä näytät parhaalta mahdolliselta, voi olla erilaisia mielipiteitä.

        Tämän ketjun aloittaja kysyi, onko naisen näkeminen ilman meikkiä pettymys, ja minä vastasin omalta osaltani ja perustellen. Makuasioista on turha inttää.


      • --------
        M28v kirjoitti:

        Mitäpä näistä riitelemään, jokaiselle sallittakoon oma makunsa. Muistaakseni en väittänyt mitään absoluuttisena faktana vaan ainoastaan mielipiteenäni. Kommentoin nyt kuitenkin vielä, kun kerran kysyttiin.

        Hiusten laitto ei häiritse minua, kunhan tyyli ei ole kovin räikeä. Hiukset menevät mielestäni jossakin määrin tuohon sopivaa-meikkiä-ei-huomaa -kategoriaan. Olennaisempaa on kuitenkin se, että hiusten laittaminen ei mielestäni piilota mitään sillä tavalla kuin meikkaaminen piilottaa ihon yksityiskohtia (epätäydellisyyttä).

        Tässä on looginen ristiriita, tiedän kyllä. Jos haluat tämän perusteella tuomita minut tekopyhänä, niin ihan vapaasti.

        "Olen vain huoliteltu ja se kertoo siitä, että ajattelen treffikumppania. On kohteliasta näyttää siistiltä ja huolitellulta!"

        Oletat asioita treffikumppanisi mausta. Siistiltä ja huolitellulta voi näyttää myös ei-näkyvässä meikissä ja myös ilman meikkiä. Minuun tekee vaikutuksen luonnollinen look, mutta makuja on yhtä monia kuin ihmisiä.

        "Kelpaan tottavie itselleni myös silloin, kun istun haisevana lenkin jälkeen yksin kotona, mutta en halua näyttää esimerkiksi juuri sitä puolta itsestäni treffeillä, vaan haluan näyttää itseni parhaimmillani. "

        Haluat näyttää itsesi omasta mielestäsi parhaimmillasi, ja sinulla on siihen oikeus, mutta siitäkin, milloin sinä näytät parhaalta mahdolliselta, voi olla erilaisia mielipiteitä.

        Tämän ketjun aloittaja kysyi, onko naisen näkeminen ilman meikkiä pettymys, ja minä vastasin omalta osaltani ja perustellen. Makuasioista on turha inttää.

        "Oletat asioita treffikumppanisi mausta. Siistiltä ja huolitellulta voi näyttää myös ei-näkyvässä meikissä ja myös ilman meikkiä. Minuun tekee vaikutuksen luonnollinen look, mutta makuja on yhtä monia kuin ihmisiä. "

        Tietenkin oletan, jos en paremmin tiedä hänen maustaan. ;) Menen sellaisena, kuin omasta mielestäni näytän parhaimmalta ja oletan sen kelpaavan myös treffikumppanille. Epäreilua, jos joku tuomitsee minut huonoitsetuntoiseksi meikin määrän mukaan.

        Aivan totta, että turha meidän on kiistellä makuasioista. Eniten minua ärsytti kommentti, ettei muka voisi pitää itsestään juuri sellaisena kuin on tai että olisi jotenkin huono itsetunto, jos meikkaa näkyvästi. Minä olen itse aika visuaalinen ihminen ja pidän erikoisen näköisistä tyyleistä muilla (itse näytän todella tavikselta). Jokin outo ja omaperäinen voi olla kaunista tai vähintäänkin kiinnostavan näköistä. Olisi tylsää, jos kaikki olisivat vain aivan luonnollisia.


      • -----------------
        ..se itsetunto. kirjoitti:

        Eli sinä et ole tyytyväinen itseesi tuollaisena? Tatuointeja ei voi perustella mitenkään, mikset pidä paitaa, jossa on joku hieno kuvio? Jos muut ovat typeryksiä, niin miksi sinunkin pitää olla?

        No voi kai sen kääntää niinkin, että jos minulla olisi hinku ottaa tatuointi, niin en olisikaan varmaan täysin tyytyväinen neitseelliseen ihooni, vaan haluaisin siihen koristuksen. Ihan samalla tapaa, kuin jos en ole tyytyväinen hiuksiini, niin menen kampaajalle leikkauttamaan uuden hiusmallin. Kuviollinen paita tai villapipo ei aja sitä samaa asiaa.
        Mitä pahaa siinä on, jos ei haluakaan olla aivan naturel? Ei se kerro huonosta itsetunnosta, jos haluaa toteuttaa omia mieltymyksiään ulkonäössään. Kummeksun muutenkin tätä ehdotonta luonnollisuuden ihannointia. Ihailkaa vapaasti vaikka hikisiä tennissukkia, mutta älkää tuomitko toisten makuja tai mieltymyksiä.

        Tatuoinnit voi perustella varmaan tasan sillä, että KANTAJASTAAN ne ovat hienoja ja hän sattuu pitämään tatuoinneista. Mitä muita perusteluja tarvitaan? Ei sinun tai naapurin mummon niistä tarvitse pitää. Niillä voi toki olla myös jokin syvempi merkitys, mm. itselle tärkeä kuva/teksti/päivämäärä, jonka haluaa ikuistaa ihoonsa. Jotain, jonka haluaa pitää aina mukanaan.

        Ole vain tatuointeja vastaan, ei sinun tarvitse niistä tykätä, mutta on naurettavaa leimata tatuoinnin ottajat jotenkin huonoitsetuntoisiksi.


    • Mies22vkl

      Jos naisella on hyvä iho niin meikittömyys ei haittaa lainkaan, koska nätti on silti. Jos taas on paljon virheitä kasvoissa, joita pyrkii meikillä peittämään niin sen kyllä huomaa jo meikit päällä, että ei ole iho kunnossa. Näin ollen ei mikään yllätys kun meikkien alta paljastuu ihon virheet.

      Eli aika turhaa pelätä meikittömyyttä. Ei se meikki niin paljon peitä kuin jotkut naiset saattavat olettaa.

    • meikittä, meikattuna

      Vaan mikä on meikitön naama... monet naiset sanoo "en mä ole tänään meikannut" kun heillä on "vain" ripsivärit, meikkivoiteet ja puuterit naamassa :P

      Nätti Nakuna -sarjasta pitäis saada Suomiversio ihan heti! Monet ei ymmärrä, että ne iho-ongelmat voi itse asiassa johtua allergisista reaktioista meikkeihin, joita virheitä sitten korjataan meikkaamalla lisää, ja kierre on valmis.

      • Huomaamaton meikki

        Saan usein kuulla miehiltä olevani "luonnonkaunis", he kehuvat kuinka hienoa on kun en käytä meikkiä. No en ole ikinä tyrmännyt kehuja paljastamalla että minulla on joka päivä meikkivoidetta, valokynää, poskipunaa, kulmakynää ja kevyet rajaukset silmissä. Ilmeisesti ripsivärittömyys on yhtä kuin meikittömyys ;)


    • 9+12

      Varmaan riippuu henkilöstä. Toisilla on luonnostaan voimakkaat piirteet, jolloin meikillä ei ole niinkään suurta painoarvoa. Toiset naiset ovat taas aivan totaalisen erinäköisiä, esim. silmät aivan erimuotoiset (ulkonurkasta alaspäin kaartuvat surulliset tai pienet viirut), huulet ja muutkin piirteet olemattomat, iho laikukas. Se pettymys riippuu siitä, paljonko lopputulos poikkeaa luonnollisesta versiosta. Jotkut ovat paremmannäköisiä luonnollisina kuin suttuisina maalipyttyinä, jotkut taas päinvastoin ja valtaosa varmaan jollain siltä väliltä.

    • meikitön nainen

      En meikkaa itse koskaan yhtään, en käytä edes ripsiväriä. Jostain syystä miehet tuntuu tykkäävän ulkonäöstäni paljonkin. Vähän väliä joku on ihastunut. Enkä ole edes tumma vaan vaalea. Eli uskon että miehet yleensä ottaenkin tykkää paljonkin meikittömistä kasvoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5460
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      163
      4231
    3. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4013
    4. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3840
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3171
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      22
      2650
    7. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2490
    8. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      34
      2486
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2316
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2227
    Aihe