Hevonen maksaa viisikymmentä euroa, lehmä kympin ja kana euron. PItää ostaa sata eläintä ja rahaa saa viisisataa euroa.
Pieni laskutehtävä
14
1079
Vastaukset
- Emmily Strange
200 kanaa. 4 hevosta ja 10 lehmää.
- Liisa 41
Piti ostaa sata eläintä ja rahaa on viisisataa euroa. Sinä ostit 214 eläintä ja se oli helppoa.
- Liisa41
Täytyy myöntää että mietin aika kauan ennenkuin keksin sen. Ostin yksi hevonen, 39 lehmää ja 60 kanaa.
- cf
7 hevosta = 350e
6 Lehmää = 60e
87 kanaa = 87e
= 100kpl / 497e
100 Kpl elukoita ja kukaan ei sanonut että 500 tarvitsee käyttää täyteen :)) Näillä mennään.- Juuri siinä että
piti olla tasan. Tämän voi laskea, mutta aika vaikea, kun on 3 tuntematonta- Päättelemällä sen saa tajuttua, mutta aika kauan sitä joutuu pyörittelemään mielessään.
- Diipadaapaduuuu
4 hevosta, 20 lehmää, 100 kanaa.
- Liisa 41
Ostit kyllä viidelläsadalla eurolla mutta sinä ostit 124 eläintä, piti ostaa vain 100.
- pahan pistit
tuo että kysymyksessä on että rahaa saa viisisataa euroa, on harhaanjohtava.
niinkun tuossa joku vastasikin, niin ei sanottu että pitää kaikkia rahoja tuhlata.
kysymyksessä ei tule esille, pitääkö tuo 500 e mennä tasan.
Mutta jos pitää olla tasan 100 eläintä (ei siis sanota sitäkään että pitäisi kaikkia eläinlajeja ostaa)
voisi ostaa vaikka vain lehmiä jos niitä sais sata kappaletta viidellä sadalla.
muuten yhteisjakolaskulla tämä yhtälön äkkiä todetaan mahdottomaksi.
näillä hinnoilla ei mitenkään päin saa sataa eläintä 500 e:lla.- Liisa 41
Eikö kukaan ymmärtänyt minun ratkaisu? Siis, ostin 1 hevonen = 50e. 39 lehmä = 390e. 60 kanaa = 60 e.
Eläimiä on 100 kpl. ja yhteishinnaksi tulee tasan 500 euroa. - Olly
Liisa 41 kirjoitti:
Eikö kukaan ymmärtänyt minun ratkaisu? Siis, ostin 1 hevonen = 50e. 39 lehmä = 390e. 60 kanaa = 60 e.
Eläimiä on 100 kpl. ja yhteishinnaksi tulee tasan 500 euroa.Rok!
- xx-yy-zz
Koska missään ei sanottu että kaikki raha pitäisi käyttää, niin minä ostaisin 100 kanaa, siihen menne 100 euroa. Loput 400 euroa käyttäisin sitten viiniin ja naisiin (laulu on ilmaista) ;)
Eli kysymys pitää tämmöisissä kirjoittaa tarkasti. Jos pitää käyttäää käikkia rahat niin se pitää myös sanoa tehtävän annossa ;) - 12313123123
Ostan sata kanaa ja laitan 400 e säästöön. Järkevintä näin sillä tehtävässä ei käsketty käyttämään koko summaa :)
- lehmät rules
Ostaisin 50 lehmää 500 eurolla.
Sitten möisin välittömästi lehmät lähimpään teurastamoon. Saisin jokaisesta lehmästä 619 euroa (oletukset: lehmän paino 280 kg ja tuottajahinta 2,21 euroa/kg) Koko kaupasta saisin 50 lehmästä näin 30940 euroa. Lopuksi palauttaisin saamani 500 euroa, ja silti saisin pikavoittona yli 30000 euroa.
En välittäisi siitä, että en vastannut kysymykseen oikein, mutta sain ainkin paljon suht ilmaista rahaa. - galih
Hei onko jollain tähän perusteltua ratkaisua? Vastaushan on ilmeisesti 1 hevonen, 39 lehmää ja 60 kanaa mutta onko jotain perustelua? Itse tein tästä yhtälöparin ja vääntelin ja kääntelin mutta en keksiny ratkaisua (tosin todistin että 0=100 (tai sitten jokin meni vikaan :D))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019