Kuin uni uneen
minä synnyin maailmaan
ja mieli on niin
kevyt: kuin kaste aamuun
minä kerran katoan.
- Musô -
runo
39
801
Vastaukset
- no voi olla niin
Olet joutunut tosipilan kohteeksi omalla palstallasi. Siitäkö tuo hilpeytesi nyt johtuu?
- Kössönöm
Vai ihanko varpaasta asti?
- ei kolota, ei
Kössönöm kirjoitti:
Vai ihanko varpaasta asti?
Miksi ne nyt sinua noin trollaavat, siis viime päivinä. No asialla ei ole ainakaan uskovainen. Eilen oli viestien sisältö sellainen.
- Merenptah
ei kolota, ei kirjoitti:
Miksi ne nyt sinua noin trollaavat, siis viime päivinä. No asialla ei ole ainakaan uskovainen. Eilen oli viestien sisältö sellainen.
Kiitos kauniista runosta. Noiden katkerien läyhääjien kommentit jääköön omaan arvoonsa.
- jo on murhetta kerra
Merenptah kirjoitti:
Kiitos kauniista runosta. Noiden katkerien läyhääjien kommentit jääköön omaan arvoonsa.
Ei ole kovin kummoista olla ateisti. Keljuttaa varmaan ja yrittää ihan runolla terästäytyä.
- Baygon aerosoli
ei kolota, ei kirjoitti:
"No asialla ei ole ainakaan uskovainen."
Älä ole naivi! Kyllä palstan häirikkö tunnetaan, ja se ON uskovainen henkilö. Ihan turha väittää muuta. Voin toki kirjoittaa pääasiat hänen kirjoitushistoriastaan parilta viime vuodelta. Niistä löytyy helposti hepun viitekehys, mutta sitten lähtee koko keskustelu poistoon. Uskovaisten kontrolloimalla palstalla ei sovi paljastaa uskovaisten jälkikasvun mädännäisyyttä. - goddeloos
jo on murhetta kerra kirjoitti:
Ei ole kovin kummoista olla ateisti. Keljuttaa varmaan ja yrittää ihan runolla terästäytyä.
Sinusta trolli oikeasti tulee mieleen elokuva Idioluutio ja sen hahmo frito. Ateisti voisi olla Luken näyttelemä Joe Bauers :p
Baygon aerosoli kirjoitti:
"No asialla ei ole ainakaan uskovainen."
Älä ole naivi! Kyllä palstan häirikkö tunnetaan, ja se ON uskovainen henkilö. Ihan turha väittää muuta. Voin toki kirjoittaa pääasiat hänen kirjoitushistoriastaan parilta viime vuodelta. Niistä löytyy helposti hepun viitekehys, mutta sitten lähtee koko keskustelu poistoon. Uskovaisten kontrolloimalla palstalla ei sovi paljastaa uskovaisten jälkikasvun mädännäisyyttä.Kiinnostaisi tietää mikä hänen perimmäinen ongelmansa on.
- beenthere
Kaunis runo elämästä.
- Oikea runoilija
paskaa.
Hieno runo.
Pitää aina muistuttaa itseään, että ei kiirehdi runojen lukemisen kanssa liikaa. Jotain jää niin helposti huomaamatta.- Kössönöm
ovat useimmiten mietiskelyä. Pidän noista vanhoista japanilaisista haikuista ja tankoitsa, koska ne ovat oikeataan, vaikka tavurunoja ovatkin, niin myös aforismeja.
Joillain ihmisillä on taito kiteyttää sanottavansa muutamaan lauseeseen.
- peräkammarin poika
Yks, kaks - pane paremmaks. *lukee Jallua*
- Tosimies.
Kuin kusi lumeen
sinä häviät hautaan
ja sieni on
varpaittesi välissä
aivan mahoton.- goddeloos
Itsekritiikkisi on aiheellista, runosi on todellakin Paska tosimies.
- Kössönöm
ilmeisesti suuriakin, mutta miksi niitä tänne oksennat?
- Tosimies.
Kössönöm kirjoitti:
ilmeisesti suuriakin, mutta miksi niitä tänne oksennat?
Ja atte ei kestä krittiikkiä.
Eikä tämä' ole mikään runopalsta,ja noin paskakin vielä,varmaan hävettää.
Kuka tahansa pystyy raapustamaan tuollaista paskaa. - Kössönöm
Tosimies. kirjoitti:
Kuka tahansa pystyy raapustamaan tuollaista paskaa.että tuo runo on vuosisatoja sitten kirjoitettu, ei minun tekemäni.
- Tosimies.
Kössönöm kirjoitti:
että tuo runo on vuosisatoja sitten kirjoitettu, ei minun tekemäni.
silti,oli kuka tahansa kirjoittaja.
Tosimies. kirjoitti:
silti,oli kuka tahansa kirjoittaja.
kun et ymmärrä edes runoista mitään, saati sitten kaunokirjallisuudesta, puhumattakaan tietokirjallisuudesta. Ihmettelen silti vihamielisyyttäsi. Ei se ole palstan ateistien vika, jos sinä et asioista mitään tajua. Syytä vanhempiasi, jos jotain haluat syyllistää.
:D Löytyyhän siltä tosimieheltäkin herkkä runosuoni..
Voisi tuota symboliikkaa tosin hioa.- ateistilla on tuleva
Tosimies. kirjoitti:
Kuka tahansa pystyy raapustamaan tuollaista paskaa.keran peräsuoli kasvattaaa ja ruokkii koiranputkea.
ateistilla on tuleva kirjoitti:
keran peräsuoli kasvattaaa ja ruokkii koiranputkea.
Jos et tuhkausta halua, tai laivasta meren syvyyksiin katoa, niin kyllä sinäkin koiranputkea tai jotain muuta kasvia pukkaat, ellei sinua autiomaahan haudata kaktusten viereen. Voisi olla muuten ihan hyvä paikka sinunlaisellesi.
- Kössönöm
ateistilla on tuleva kirjoitti:
keran peräsuoli kasvattaaa ja ruokkii koiranputkea.
Jatka toki runoharrastustasi.
mutta miten oikein koet/sisäistät tämän:
"Kuin uni uneen minä synnyin maailmaan"- Kössönöm
jonka koen niin, että kirjoittaja kertoo, miten elämä sattumalta syntyy, eikä jatkosta ole tietoa.
Kössönöm kirjoitti:
jonka koen niin, että kirjoittaja kertoo, miten elämä sattumalta syntyy, eikä jatkosta ole tietoa.
mutta minä en oikein nyt bonjaa, mitä tällä haetaan: 'Kuin uni uneen...
Sillä eikös uni ole valveillaolon vastakohta? Ja maailmassaolo olisi muka jatkuvaa unta, jonka sisälle syntyisi sitten vielä yksi uusi uni? Eli elääkö ihminen kaiken aikaa kuin unessa, olematta ikinä ihan oikeasti valveilla?
Ja toisaalta unestahan aina kuitenkin herätään? Joo, joten tähän kohtaan tietysti sattuisi tuo arvelusi: "eikä jatkosta ole tietoa."
Jotain tällaista mystistä tuli ekaksi mieleeni. Ymmärrätkö?- Kössönöm
tahtis.98 kirjoitti:
mutta minä en oikein nyt bonjaa, mitä tällä haetaan: 'Kuin uni uneen...
Sillä eikös uni ole valveillaolon vastakohta? Ja maailmassaolo olisi muka jatkuvaa unta, jonka sisälle syntyisi sitten vielä yksi uusi uni? Eli elääkö ihminen kaiken aikaa kuin unessa, olematta ikinä ihan oikeasti valveilla?
Ja toisaalta unestahan aina kuitenkin herätään? Joo, joten tähän kohtaan tietysti sattuisi tuo arvelusi: "eikä jatkosta ole tietoa."
Jotain tällaista mystistä tuli ekaksi mieleeni. Ymmärrätkö?Runoilija kuoli 1351.
Kerroin vain oman tuntemukseni ja ajatukseni runosta. Kössönöm kirjoitti:
Runoilija kuoli 1351.
Kerroin vain oman tuntemukseni ja ajatukseni runosta.Ketä tarkoitat?
No enhän minä toki halunut ajatustasi kumota. Tarkoitin vain, etten minä nyt oikein osaa sisäistää tuota mitenkään. Joten tämä runohan onkin 'yksinkertaisuudessaan' sangen mielenkiintoinen.
Tässä sinulle Uppo-Nallen rakkausruno, lausu vaikka rakkaallesi. :)
Vaikka ulkona
sataisi puukkoja
tulen antamaan
sinulle suukkoja.
Vaikka yö ois pikimusta,
et jää vaille rutistusta.
:)Vaikka et tuota minulle laittanutkaan, niin kiitos silti tuosta. Rakkautta ja haleja ei ole koskaan liikaa.
cei5 kirjoitti:
Vaikka et tuota minulle laittanutkaan, niin kiitos silti tuosta. Rakkautta ja haleja ei ole koskaan liikaa.
pitää itselläsikin jos haluat :)
Lämpöiset halit ystävälle ja mukavaa viikonloppua!
Ii ii iloa!
Viisi villakiloa
on villin nallen turkissa.
Ei ilo pysy purkissa.
Kivaa torstaiaamupäivää sinulle ja muillekin!vähän ajastasi jäljessä, tänään on perjantai, heheee :))
Mukavaa viikonloppua sulllekin, soitellaan taas, kun aika on!
Uppis-terveiset. Uppis-terveiset. Uppis-terveiset :)))Anceli kirjoitti:
vähän ajastasi jäljessä, tänään on perjantai, heheee :))
Mukavaa viikonloppua sulllekin, soitellaan taas, kun aika on!
Uppis-terveiset. Uppis-terveiset. Uppis-terveiset :)))Nyt tuli kiire. Olen maaalannut ja listottanut koko viikon, ja pitäis vielä siivota kaikki, kun huomenna tulee vieras viettämään omaansa ja mun miehen synttäreitä meille. Ei kun kanskat heilumaan!
Poikkean taas kunhan ehdin.sedna2003 kirjoitti:
Nyt tuli kiire. Olen maaalannut ja listottanut koko viikon, ja pitäis vielä siivota kaikki, kun huomenna tulee vieras viettämään omaansa ja mun miehen synttäreitä meille. Ei kun kanskat heilumaan!
Poikkean taas kunhan ehdin.hänelle!
Poikkeillaan taas.
- siiten ilo täydentyy
ja unelmoit jopa elämän loppumisesta. Toisinaan annat ymmärtää, että suret kaiken loppumista!
Onneksi uskovaisen ei tarvitse iloita unelmasta, että keran tämä loppuu.- Kössönöm
Kun et mitään runoudesta ymmärrä, niin miksi edes vastaat?
- bella.norva
Tuollaisen voisi ajatella läheisen muistorunoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1072381
- 1051862
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161784Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen981427Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1881376Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41255- 64936
- 56926
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi124923- 76900