Kirkko opettaa rukoilemaan vaikka rukoukset eivät toimi.
Kannatan kirkon lakkauttamista.
Rukoileminen
74
743
Vastaukset
Mitä rukous sinulle merkitsee?
Jos rukous "ei toimi", tarkoittaako se, ettei Jumala vastaa, kuten haluat?
Jumala voi vastata monella eri tavalla.
Minulle Hän vastasi KYLLÄ, kun haaveilin papin työstä. Hän vastasi käytännön elämässä, antamalla kaiken mennä nappiin, Hän vastasi Raamatussa.
Minulle Hän vastasi ODOTA, kun pyysin elämänkumppania. Rukoilin vuosia ja luovutin lopulta ajatellen ettei sitä oikeaa koskaan tulekaan, mutta sitten tuli, kun oli aika.
Minulle Hän vastasi EI, kun hain virkaa seurakunnasta, jossa olin ollut töissä ja josta pidin. Se oli hirveä isku, kun minua ei valittu - ja jälkikäteen olen huomannut, että kun jatkoin sieltä matkaa toiseen työpaikkaan, sain paljon enemmän kuin mitä osasin ajatellakaan siinä uudessa paikassa, sain oppia valtavasti uutta.
Jumala haluaa meille hyvää. Se hyvä, mitä me ajattelemme, ei aina ole meille parhaaksi pitkällä tähtäimellä. Isä meidän -rukouksen pyyntö "Tapahtukoon sinun tahtosi" on tärkeä -> Jumala saa siinä vapaat kädet antaa meille hyvää, Hän haluaa AINA nimenomaan hyvää, mutta se ei aina tarkoita samaa kuin mitä itse haluaisimme ja samalla aikataululla.
Seija H., pappi- Mirka ....
Itsesuggestio on suggestion laji, jossa henkilö pyrkii vaikuttamaan mieleensä. Itsesuggestiota käytetään esimerkiksi rituaaleissa. Niissä henkilö tietyin menetelmin, esimerkiksi mantroja toistamalla, pyrkii muokkaamaan tietoisuudentilaansa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsesuggestio
http://www.netikka.net/herala/Itsesug.htm
JUMALA ON SATUA JA HÖPÖTYSTÄ
MIKSI TUPUTAT SATUJASI TÄÄLLÄ, ETKÄ VOI OLLA REHELLINEN? Mirka .... kirjoitti:
Itsesuggestio on suggestion laji, jossa henkilö pyrkii vaikuttamaan mieleensä. Itsesuggestiota käytetään esimerkiksi rituaaleissa. Niissä henkilö tietyin menetelmin, esimerkiksi mantroja toistamalla, pyrkii muokkaamaan tietoisuudentilaansa.
MIKSI TUPUTAT SATUJASI TÄÄLLÄ, ETKÄ VOI OLLA REHELLINEN?Hei,
Ainakin haluan olla rehellinen. Vaatii rehellisyyttä myöntää sekin, ettei kaikki tässä elämässä ole omissa käsissä. Olen rehellinen, kun sanon sen, että uskon Jumalaan, joka elää, toimii ja vaikuttaa, ja jonka toiminnan ja vaikutuksen olen nähnyt vahvasti omassa ja toisten ihmisten elämässä. En halua valehdella uskovani toisin.
Kaikkea hyvää :)
Seija H., pappi- Lartpa
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei,
Ainakin haluan olla rehellinen. Vaatii rehellisyyttä myöntää sekin, ettei kaikki tässä elämässä ole omissa käsissä. Olen rehellinen, kun sanon sen, että uskon Jumalaan, joka elää, toimii ja vaikuttaa, ja jonka toiminnan ja vaikutuksen olen nähnyt vahvasti omassa ja toisten ihmisten elämässä. En halua valehdella uskovani toisin.
Kaikkea hyvää :)
Seija H., pappi"" uskon Jumalaan, joka elää, toimii ja vaikuttaa""
Toimii ja vaikuttaa vain mielikuvituksessasi. Et hallitse mielikuvitustasi. - Rehellinen N
Hei Seija.
Kun nyt olet täällä rukousten asiantuntijana niin laitapa sitä tutkittua faktaa tänne jotta nähdään että toimiiko ne rukoukset sillee ihan oikeasti vai ovatko ne pelkkää todistamatonta huuhaata. - Kristinuskon kirja
Rehellinen N kirjoitti:
Hei Seija.
Kun nyt olet täällä rukousten asiantuntijana niin laitapa sitä tutkittua faktaa tänne jotta nähdään että toimiiko ne rukoukset sillee ihan oikeasti vai ovatko ne pelkkää todistamatonta huuhaata.Olet maailman arvokkain ihminen, kun Jumala kuulee sinua ja vastaa sinulle. Miksi sinä haluat jatkuvaa tuhoa meille ihmisille alkaen lasten kaikenlaisista pahoinpitelyistä aina tsunameihin ja maailman sotiin saakka ? Pyydä nyt sinua kuulevaa Jumalaa korjaamaa asia, kuten sanoit, Jumala haluaa meilli hyvää.
Minun käsitykseni on, että Jumala antoi tämän maaplaneettamme täysin meidän ihmisten hallittavaksi, eikä ole itse missään tekemisissä konkreettisesti täällä. Jokaisessa meissä on Jumalan henki Jeesuksen mukaan ja se on ainoa asia jota kukin meistä voi henkilökohtaisesti rukoilla. Kaikki muu rukoilu kuten sinun fundamentalistin rukoilu kuviot ovat täyttä utopiaa ja valhetta.
Ystävällisesti todista rukoillullasi minun olevan väärässä !! - Haloo papit ! ! !
Kiinnostaako rehellisten ja riippumattomien tutkijoiden tekemät tutkimukset rukousten toimivuudesta?
Jos ei kiinnosta niin miksi ei?
Hyväksyttekö rehellisten ja riippumattomien tutkijoiden tekemien tutkimusten tulokset?
Jos ette niin miksi ette?
Onko kirkko tehnyt tai teettänyt tutkimuksia rukousten toimivuudesta? - Haloo papit ! ! !
Haloo papit ! ! ! kirjoitti:
Kiinnostaako rehellisten ja riippumattomien tutkijoiden tekemät tutkimukset rukousten toimivuudesta?
Hyväksyttekö rehellisten ja riippumattomien tutkijoiden tekemien tutkimusten tulokset?
Onko kirkko tehnyt tai teettänyt tutkimuksia rukousten toimivuudesta?Pappeja ei taida kiinnostaa kysymykset. Odotellaan.
Haloo papit ! ! ! kirjoitti:
Onko kirkko tehnyt tai teettänyt tutkimuksia rukousten toimivuudesta?Kiinnostaa, hyväksytään, on tehty. :)
ps. täällä valitetaan, että me emme vastaa suoraan, joten koitan skarpata. :)
pappi Sonja- ET VASTANNUT
Kiinnostaa, hyväksytään, on tehty. :)
ps. täällä valitetaan, että me emme vastaa suoraan, joten koitan skarpata. :)
pappi SonjaKiinnostaako rehellisten ja riippumattomien tutkijoiden tekemät tutkimukset rukousten toimivuudesta?
Onko kirkko tehnyt tai teettänyt tutkimuksia rukousten toimivuudesta? - luterilainen.
ET VASTANNUT kirjoitti:
Onko kirkko tehnyt tai teettänyt tutkimuksia rukousten toimivuudesta?Minkälainen on rehellinen ja riippumaton tutkija?
Entäs joku muut tutkimus on toista mieltä niin kumpi niistä on rehellinen ja riippumaton? luterilainen. kirjoitti:
Minkälainen on rehellinen ja riippumaton tutkija?
Entäs joku muut tutkimus on toista mieltä niin kumpi niistä on rehellinen ja riippumaton?Rehellinen ja riippumaton tutkija voi olla jopa hellari:
http://www.markushirsila.com/content/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf
Lue päätelmät sivulta 35.- d
luterilainen. kirjoitti:
Entäs joku muut tutkimus on toista mieltä niin kumpi niistä on rehellinen ja riippumaton?En usko, että riippumatonta ja aidosti objektivista tutkimusta on ihmistieteissä olemassakaan.
Kristinuskon kirja kirjoitti:
Olet maailman arvokkain ihminen, kun Jumala kuulee sinua ja vastaa sinulle. Miksi sinä haluat jatkuvaa tuhoa meille ihmisille alkaen lasten kaikenlaisista pahoinpitelyistä aina tsunameihin ja maailman sotiin saakka ? Pyydä nyt sinua kuulevaa Jumalaa korjaamaa asia, kuten sanoit, Jumala haluaa meilli hyvää.
Minun käsitykseni on, että Jumala antoi tämän maaplaneettamme täysin meidän ihmisten hallittavaksi, eikä ole itse missään tekemisissä konkreettisesti täällä. Jokaisessa meissä on Jumalan henki Jeesuksen mukaan ja se on ainoa asia jota kukin meistä voi henkilökohtaisesti rukoilla. Kaikki muu rukoilu kuten sinun fundamentalistin rukoilu kuviot ovat täyttä utopiaa ja valhetta.
Ystävällisesti todista rukoillullasi minun olevan väärässä !!Et ehkä ole vielä aivan täysin ymmärtänyt, mistä rukoilemisessa on kysymys. Se ei ole maagista korkeampien voimien taivuttelua tanssimaan "oman pillini mukaan", niin kuin kuvaat. Jumala ei tehnyt ihmisestä tiedotonta sätkynukkea, vaan antoi valinnan vapauden ja osa valitsee sitten vaikka mainitsemasi pahoinpitelyjen tekemisen. Ei Jumala sitä hyväksy. Kaikkea kärsimystä tässä maailmassa ei voi ihmisen valinnoillakaan selittää ja selitysyrityksetkin jäävät yleensä aika vajaiksi.
Rukoileva kristitty tuo asiansa ja lähimmäisen ja maailman asiat Jumalalle, mutta on valmis myös toimimaan. Jokainen meistä voi tehdä pienen osansa sen eteen, että maailma olisi parempi paikka elää. Jokainen kristitty on tehtävään kutsuttu.
Kiitos esirukouspyynnöstä, rukoilen puolestasi. En sen puolesta, että olisit väärässä, vaan sinun itsesi puolesta.
Seija H., pappi- luterilainen.
Aatami9 kirjoitti:
Rehellinen ja riippumaton tutkija voi olla jopa hellari:
http://www.markushirsila.com/content/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf
Lue päätelmät sivulta 35.Onko tuo tekemäsi tutkimus?
Joskus uskontoasioissa rehellisenä ja puolueettomana tutkijana on pidetty tunnukstuksellista ateistia :) luterilainen. kirjoitti:
Onko tuo tekemäsi tutkimus?
Joskus uskontoasioissa rehellisenä ja puolueettomana tutkijana on pidetty tunnukstuksellista ateistia :)Eipä ole minun tutkimus.
- b
luterilainen. kirjoitti:
Onko tuo tekemäsi tutkimus?
Joskus uskontoasioissa rehellisenä ja puolueettomana tutkijana on pidetty tunnukstuksellista ateistia :)Aika hauska, hyvä vitsi että puolueetonta tutkimusta rukoilemisessta olisiolemassa
- vb
Et ehkä ole vielä aivan täysin ymmärtänyt, mistä rukoilemisessa on kysymys. Se ei ole maagista korkeampien voimien taivuttelua tanssimaan "oman pillini mukaan", niin kuin kuvaat. Jumala ei tehnyt ihmisestä tiedotonta sätkynukkea, vaan antoi valinnan vapauden ja osa valitsee sitten vaikka mainitsemasi pahoinpitelyjen tekemisen. Ei Jumala sitä hyväksy. Kaikkea kärsimystä tässä maailmassa ei voi ihmisen valinnoillakaan selittää ja selitysyrityksetkin jäävät yleensä aika vajaiksi.
Rukoileva kristitty tuo asiansa ja lähimmäisen ja maailman asiat Jumalalle, mutta on valmis myös toimimaan. Jokainen meistä voi tehdä pienen osansa sen eteen, että maailma olisi parempi paikka elää. Jokainen kristitty on tehtävään kutsuttu.
Kiitos esirukouspyynnöstä, rukoilen puolestasi. En sen puolesta, että olisit väärässä, vaan sinun itsesi puolesta.
Seija H., pappiRukoile minunkin puolestani.
- Filosofian tohtori .
luterilainen. kirjoitti:
Entäs joku muut tutkimus on toista mieltä niin kumpi niistä on rehellinen ja riippumaton?>>>Minkälainen on rehellinen ja riippumaton tutkija?
- v
Filosofian tohtori . kirjoitti:
>>>Minkälainen on rehellinen ja riippumaton tutkija?
En ole uskis, enkä silti usko että rehellistä ja riippumatonta tutkimusta on olemassa ihmistieteissä. Ymmärtäisit sen, jos olisit yliopistossa opiskellut mitään ihmisiin liittyvää (psykologiaa, teologiaa, historiaa, mitä tahansa)
- Uskis
Vai oikein filosofian tohtori :D
- bb
Lartpa kirjoitti:
"" uskon Jumalaan, joka elää, toimii ja vaikuttaa""
Toimii ja vaikuttaa vain mielikuvituksessasi. Et hallitse mielikuvitustasi.et näköjään siäkään
v kirjoitti:
En ole uskis, enkä silti usko että rehellistä ja riippumatonta tutkimusta on olemassa ihmistieteissä. Ymmärtäisit sen, jos olisit yliopistossa opiskellut mitään ihmisiin liittyvää (psykologiaa, teologiaa, historiaa, mitä tahansa)
Mikset usko?
- Mirka ...
Ateisti pääsee ihan yhtä hyvään lopputulokseen ja ilman yhtään rukousta kuin sinä.
Pystytkö todistamaan että rukouksillasi oli todellakin jotain vaikutusta? - luterilainen.
Niin, siellä aurinkorannikolla ei varmaan ole kuultu syksyllä ollutta rasvakeskustelua? Siinähän molemmat osapuolet esittivät omia puolueettomia ja riippumattomia TIETEELLISIÄ tutkimustuloksia rasvojen vaarallisuudesta/terveellisyydestä. Nämä puoluettomat ja riippumattomat (omasta mielestään) saivat aivan päinvastaiset tulokset. Eikö tiede olekaan faktatietoa?
- kokenutt
luterilainen. kirjoitti:
Niin, siellä aurinkorannikolla ei varmaan ole kuultu syksyllä ollutta rasvakeskustelua? Siinähän molemmat osapuolet esittivät omia puolueettomia ja riippumattomia TIETEELLISIÄ tutkimustuloksia rasvojen vaarallisuudesta/terveellisyydestä. Nämä puoluettomat ja riippumattomat (omasta mielestään) saivat aivan päinvastaiset tulokset. Eikö tiede olekaan faktatietoa?
Ei tiede ole totta. Sen tulokset ovat totta vain siihen asti, kunnes tulee uusia, kumoavia tuloksia. Tieteen tekemiseen vaikuttavat myös ihmisen omat toiveet ja esimerkiksi se, että mikä firma tutkimuksen kustantaa.
- ................
Mirka ... kirjoitti:
Ateisti pääsee ihan yhtä hyvään lopputulokseen ja ilman yhtään rukousta kuin sinä.
Pystytkö todistamaan että rukouksillasi oli todellakin jotain vaikutusta?"Ateisti pääsee ihan yhtä hyvään lopputulokseen ja ilman yhtään rukousta kuin sinä."
Ei pääse, eihän ateisti edes halua päästä yhtä hyvään lopputulokseen. Ei ateisti halua Taivaaseen vaan eroon Jumalasta, kadotukseen. - ei tyhmä
Mirka .... kirjoitti:
MIKSI TUPUTAT SATUJASI TÄÄLLÄ, ETKÄ VOI OLLA REHELLINEN?jumala on vaan,olemassa halusimeppa tai emme.
ei tyhmä kirjoitti:
jumala on vaan,olemassa halusimeppa tai emme.
Niin, ja siinä tapauksessa se on luultavasti Allah. Yksi yliluonnollinen mörkö voi olla hyvinkin olemassa, mutta ei kai niitä monta sentään voi olla kuten polyteistisessa kristinuskossa?
- gbgbgbgb
Aatami9 kirjoitti:
Niin, ja siinä tapauksessa se on luultavasti Allah. Yksi yliluonnollinen mörkö voi olla hyvinkin olemassa, mutta ei kai niitä monta sentään voi olla kuten polyteistisessa kristinuskossa?
Heippa,
Yleissivistyksessäsi on ammottava aukko - kristityillä on vain yksi Jumala. Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. 1 1 1=1 tässä tapauksessa. - juutas.
Kyllä kyllä, Jumalalta saa aina joko KYLLÄ, EI tai ODOTA-vastauksen rukouksiin. Eli asia joko toteutuu, ei toteudu tai toteutuu myöhemmin. Niin kuin asiat yleensäkin.
Kokeeksi voit rukoilla myös vaikka pöytälampulta samoja asioita. KYLLÄ, EI ja ODOTA-vastaukset totetutuvat sataprosenttisen varmasti aina.
Voiko siis joku olla oikeasti näin naivi? - kalanmaksajuoma
gbgbgbgb kirjoitti:
Heippa,
Yleissivistyksessäsi on ammottava aukko - kristityillä on vain yksi Jumala. Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. 1 1 1=1 tässä tapauksessa.Ateistien aukkoja täydentää tyhmyys. Jokainen voi todeta sen tältä palstalta.
- Rakkauden ammattilai
................ kirjoitti:
"Ateisti pääsee ihan yhtä hyvään lopputulokseen ja ilman yhtään rukousta kuin sinä."
Ei pääse, eihän ateisti edes halua päästä yhtä hyvään lopputulokseen. Ei ateisti halua Taivaaseen vaan eroon Jumalasta, kadotukseen.Onko sinulla jotain näyttöä siitä että uskikset pääsee taivaaseen?
vb kirjoitti:
Rukoile minunkin puolestani.
Toki rukoilen. Tiesitkö myös, että netitse voit jättää esirukouspyyntösi aika monen seurakunnan sivuilla rukoiltavaksi myös esim jumalanpalveluksessa?
Seija H., pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
Toki rukoilen. Tiesitkö myös, että netitse voit jättää esirukouspyyntösi aika monen seurakunnan sivuilla rukoiltavaksi myös esim jumalanpalveluksessa?
Seija H., pappiEikös sinnekin saa jättää esirukouspalveluita 24h?...Kirkkohan tukee moninaisuutta, kuten Nokia Missionia, Luther-säätiö ja tsilleen..
- sh
mave kirjoitti:
Eikös sinnekin saa jättää esirukouspalveluita 24h?...Kirkkohan tukee moninaisuutta, kuten Nokia Missionia, Luther-säätiö ja tsilleen..
En tiedä, en tunne Nokia Mission palveluita. Nokia Missio toimii erillään kirkosta, samoin Luther-säätiö on itse tehnyt eroa kirkkoon.
- Isä meidän, joka ...
Omassa elämässäni olen kokenut, että rukouksia kuullaan ja niihin vastataan. Tieteellistä todistusta en kaipaa, koska silloin ihmiset (minä itsekin) uskoisivat todisteiden ja tiedon vuoksi, eivät siksi, mitä Jumala on heidän puolestaan tehnyt. Usko ja tieto ovat eri asioita. Kaikille kyselijöille suosittelen: kokeilkaa. Rukoilkaa (vaikka Isä meidän -rukouksen sanoin) ja jääkää odottamaan, mahdollisimman avoimin mielin. Jääköön Jumalan asiaksi osoittaa teidän kohdallanne rukouksen toimivuus / toimimattomuus.
- vain_ihminen
Mitä tarkoittaa, kun sanotaan että rukous ei toimi? Ja mitä on rukous?
Yleisin rukouksen "määritelmä" mitä olen kuullut ja mitä itsekin ajattelen rukouksesta on että rukous on ihmisen ja Jumalan välistä kommunikaatiota, yhteydenpitoa ja yhdessäoloa. Se voi olla myös Jumalan odottamista ja Jumalan ajattelemista.
Jos kokee, ettei saa rukouksen kautta yhteyttä Jumalaan, niin onko se sitä epätoimivaa rukousta? Vai voisiko olla niin, että toisinaan se vastaus on vain hiljaisuus ja kehotus tutkimaan sisintään?
Jos taas ajattelee, että rukous on joku taikasana jonka avulla saa kaiken pyytämänsä, niin en ihmettelekään sitä että tuntuu ettei rukous toimi. Mutta kirkko ei kuitenkaan opeta rukouksesta niin.Vain_ihminen kuvaili juuri sen, mikä rukouksessa on olennaisinta, kiitos :)
Sehän se onkin, mikä meitä ihmisiä turhauttaa, kun Jumala ei suostu vastaamaan niin kuin itse toivoisi. Sen sijaan Jumala vastaa niin kuin meille on parhaaksi. Jos Jumala olisi toteuttanut minun elämässäni kaiken, mitä Häneltä olen pyytänyt, elämäni olisi mennyt ihan metsään :) Tottakai vastauksen odottaminen on turhauttavaa varsinkin, jos näyttää siltä, ettei vastausta kuulu ollenkaan. Mutta siinä se vastaus silloin onkin. Silloin on vähintäänkin kärsivällisyyden opettelemisen paikka.
Hyvät rukoukset mielestäni ovat Jeesuksen opettama: Tapahtukoon Sinun tahtosi ja
suomalaisen miehen rukous: Niinkus tiedät :)
pappi Sonjakuunteleva_kirkko kirjoitti:
Vain_ihminen kuvaili juuri sen, mikä rukouksessa on olennaisinta, kiitos :)
Sehän se onkin, mikä meitä ihmisiä turhauttaa, kun Jumala ei suostu vastaamaan niin kuin itse toivoisi. Sen sijaan Jumala vastaa niin kuin meille on parhaaksi. Jos Jumala olisi toteuttanut minun elämässäni kaiken, mitä Häneltä olen pyytänyt, elämäni olisi mennyt ihan metsään :) Tottakai vastauksen odottaminen on turhauttavaa varsinkin, jos näyttää siltä, ettei vastausta kuulu ollenkaan. Mutta siinä se vastaus silloin onkin. Silloin on vähintäänkin kärsivällisyyden opettelemisen paikka.
Hyvät rukoukset mielestäni ovat Jeesuksen opettama: Tapahtukoon Sinun tahtosi ja
pappi SonjaMun ex vaimo ja lukuisat ystävänsä Afrikkaa myöten rukoilivat paljonkin puolestani, kun erilaiset vaivat tulivat pilaamaan elämääni. Sekä estämään, ettei minusta tulisi homo. Rukoiluilla ei ollut vaikutusta.
Olen rukoillut itse ja odottanut elämääni jotain "Jumalan johdatusta". En huomannut mitään tapahtuvan, ja olenkin havainnut, että elämä ei muutu eikä mitään tapahdu, jos ei itse vaikuta elämänsä kulkuun.
Kun mulla oli kova kriisi rakkaudessa, niin aloin rukoilla jatkuvasti joka paikassa. Yhtäkkiä havaitsin, että sehän on vain itsesuggestioa. Voi saada turvallisen tunteen, jos oikein hokee jotain ajatellen sen auttavan. Siinä tilanteeessa mua auttoi vasta se, kun mieheni ilmoittikin rakastavansa mua yhä. Ja yhä vaan!
En ole nähnyt kenenkään parantuvan rukouksen voimalla, vaikka olen tarkkailut juuri sitä kovastikin.
Eli en usko rukouksen voimaan. Se asia on nähty moneen kertaan.- vain_ihminen
helsinkijokkeri kirjoitti:
Mun ex vaimo ja lukuisat ystävänsä Afrikkaa myöten rukoilivat paljonkin puolestani, kun erilaiset vaivat tulivat pilaamaan elämääni. Sekä estämään, ettei minusta tulisi homo. Rukoiluilla ei ollut vaikutusta.
Olen rukoillut itse ja odottanut elämääni jotain "Jumalan johdatusta". En huomannut mitään tapahtuvan, ja olenkin havainnut, että elämä ei muutu eikä mitään tapahdu, jos ei itse vaikuta elämänsä kulkuun.
Kun mulla oli kova kriisi rakkaudessa, niin aloin rukoilla jatkuvasti joka paikassa. Yhtäkkiä havaitsin, että sehän on vain itsesuggestioa. Voi saada turvallisen tunteen, jos oikein hokee jotain ajatellen sen auttavan. Siinä tilanteeessa mua auttoi vasta se, kun mieheni ilmoittikin rakastavansa mua yhä. Ja yhä vaan!
En ole nähnyt kenenkään parantuvan rukouksen voimalla, vaikka olen tarkkailut juuri sitä kovastikin.
Eli en usko rukouksen voimaan. Se asia on nähty moneen kertaan."Mun ex vaimo ja lukuisat ystävänsä Afrikkaa myöten rukoilivat paljonkin puolestani, kun erilaiset vaivat tulivat pilaamaan elämääni. Sekä estämään, ettei minusta tulisi homo. Rukoiluilla ei ollut vaikutusta.
Kun mulla oli kova kriisi rakkaudessa, niin aloin rukoilla jatkuvasti joka paikassa. ... Siinä tilanteeessa mua auttoi vasta se, kun mieheni ilmoittikin rakastavansa mua yhä. Ja yhä vaan! "
---
Joku saattaisi nähdä noissakin tilanteissa rukousvastauksia. Ihmiset pyysivät Jumalalta sinun identiteettisi muokkaamista, vastaus oli "EI,tämä ihminen on arvokas ja hyvä juuri näin". Sinä pyysit apua rakkaus-kriisiin, vastaus oli "miehesi rakastaa sinua yhä".
Toinen taas näkee, että kyseessä on sattuma, tai asia joka olisi tapahtunut ilman rukoustakin. vain_ihminen kirjoitti:
"Mun ex vaimo ja lukuisat ystävänsä Afrikkaa myöten rukoilivat paljonkin puolestani, kun erilaiset vaivat tulivat pilaamaan elämääni. Sekä estämään, ettei minusta tulisi homo. Rukoiluilla ei ollut vaikutusta.
Kun mulla oli kova kriisi rakkaudessa, niin aloin rukoilla jatkuvasti joka paikassa. ... Siinä tilanteeessa mua auttoi vasta se, kun mieheni ilmoittikin rakastavansa mua yhä. Ja yhä vaan! "
---
Joku saattaisi nähdä noissakin tilanteissa rukousvastauksia. Ihmiset pyysivät Jumalalta sinun identiteettisi muokkaamista, vastaus oli "EI,tämä ihminen on arvokas ja hyvä juuri näin". Sinä pyysit apua rakkaus-kriisiin, vastaus oli "miehesi rakastaa sinua yhä".
Toinen taas näkee, että kyseessä on sattuma, tai asia joka olisi tapahtunut ilman rukoustakin.Totta, vain_ihminen, ajattelin aluksi tuon rakkauskriisin ratkenneen Jumalan avulla. Etsin jo uutta kumppania, joko mies tai nainen, mutta yhtäkkiä havaitsin kaikkien yritysten loppuneen kuin seinään. Mitään ei enää tapahtunut. Ja samassa mieheni lähetti tekstiviestin: "Rakastan sinua!". Asuin silloin Espanjassa ja mieheni Suomessa, olimme erossa puoli vuotta. Mutta oikea rakkaus kestää sellaisetkin!
Ja totta on sekin, että kun elän nyt miehen kanssa, niin se tuntuu olevan mulle sopivampaa kuin oli naisen kanssa. Olin avioliitossa kuitenkin 21 vuotta. Asiat ovat loksahtaneet paikalleen. Ja nyt saan sellaista rakkautta mieheltä mitä en koskaan saanut naisilta. Osaamme olla toisillemme hyviä ja rakastavia. Ikäänkuin kaksi miestä ymmärtävät toistensa ajatusmaailman ja tarpeet paremmin kuin nainen ja mies osaavat ja ymmärtävät toisiaan. Jos rukoilu auttaa, kun ei pyydä jotain tiettyä tapahtuvaksi! Minusta tuli kaikesta huolimatta homo.- jaakk0s
Vain_ihminen kuvaili juuri sen, mikä rukouksessa on olennaisinta, kiitos :)
pappi SonjaKiitos kun opin että Jumalan ajatteleminenkin voi olla rukoilua. Uskon Jumalaan, mutta ajattelin etten rukoile koska en rukoile ääneen. Minusta on tuntunut turhalta lausua ääneen se, minkä hän, jota rukoilen, jo tietää ("Niinkus tiedät"), ja olen nimenomaan ajatellut että lausumisesta tulee sellaista pyytämistä joka ei ole nöyrää.
Tämä ääneti rukoileminen on puolestaan ollut erittäin toimivaa, ja on monestikin käynyt niin, että olen tahtomattani saanut sen, mitä haluan, mutta minkä olen tunnustanut olevani arvoton saamaan. Ja se, että olen saanut, on ollut ihme, sillä tunnustaessani olen luopunut haluamasta. Rukoillessani kysymys on äärimmäisestä rehellisyydestä, rehellisyydestä joka menee syvemmälle kuin mitä muille ihmisille haluaisi itsestään näyttää, sillä muut eivät ymmärtäisi sen vaikeutta minulle.
- Mirka ...
Uskovaiset eivät osaa tulkita mielikuvitustaan ja siksi uskovat ja kuvittelevat rukousten toimivan. Mitään todisteita rukousten toimivuudesta uskikset eivät ole koskaan esittäneet.
Tiede pelastaa joka sekuntti enemmän ihmishenkiä mitä kaikki rukoukset yhteenlaskettuna viimeisen 2000v ajalta."Tiede pelastaa joka sekuntti enemmän ihmishenkiä mitä kaikki rukoukset yhteenlaskettuna viimeisen 2000v ajalta."'
kaikki aika joka vietetään loitsuja lukien (=rukoillen) on pois auttamisesta.Nas.se kirjoitti:
"Tiede pelastaa joka sekuntti enemmän ihmishenkiä mitä kaikki rukoukset yhteenlaskettuna viimeisen 2000v ajalta."'
kaikki aika joka vietetään loitsuja lukien (=rukoillen) on pois auttamisesta.Tottakai esim. lääketieteeseen kannattaa turvautua sairaudessa eikä pelkkiin rukouksiin.
Mutta rukoilla voi myös auttaessaan :) Ja auttaa voi myös rukoillessaan ja rukoillen :)
Tunnen esimerkiksi kirurgeja, jotka rukoilevat ennen leikkausta ja leikkauksen aikana sekä jälkeen, kiittävät Jumalaa onnistumisesta ja pyytävät Hänen apuaan, jos kaikki ei suju toivotulla tavalla.
Oletteko muuten seuranneet, miten monet urheilijat tekevät ristinmerkin vaikkapa mäkihyppysuoritukseen lähtiessään tai juoksijat ja muut yleisurheilijat. Ja kun päästään maaliin, tuli voitto tai tappio, ensin polvistutaan rukoukseen ja vasta sen jälkeen lähdetään kunniakierrokselle. Kunnia Jumalalle ja sitten vasta lippu liehumaan. :) Siinä on rukousta arjessa ja tärkeässä paikassa. He osoittavat miljoonien ihmisten nähden, mistä hakevat apunsa. :)
pappi Sonjakuunteleva_kirkko kirjoitti:
Tottakai esim. lääketieteeseen kannattaa turvautua sairaudessa eikä pelkkiin rukouksiin.
Mutta rukoilla voi myös auttaessaan :) Ja auttaa voi myös rukoillessaan ja rukoillen :)
Tunnen esimerkiksi kirurgeja, jotka rukoilevat ennen leikkausta ja leikkauksen aikana sekä jälkeen, kiittävät Jumalaa onnistumisesta ja pyytävät Hänen apuaan, jos kaikki ei suju toivotulla tavalla.
Oletteko muuten seuranneet, miten monet urheilijat tekevät ristinmerkin vaikkapa mäkihyppysuoritukseen lähtiessään tai juoksijat ja muut yleisurheilijat. Ja kun päästään maaliin, tuli voitto tai tappio, ensin polvistutaan rukoukseen ja vasta sen jälkeen lähdetään kunniakierrokselle. Kunnia Jumalalle ja sitten vasta lippu liehumaan. :) Siinä on rukousta arjessa ja tärkeässä paikassa. He osoittavat miljoonien ihmisten nähden, mistä hakevat apunsa. :)
pappi SonjaNiin, Jumalahan tunnetusti haluaa Tyson Gayn voittavan Usain Boltin sijasta. Ne loitsimista harrastavat kilpailijat kyllä minun havaintojen mukaan unohtavat kiittää taivaallista tonttu-ukkoa kilpailun jälkeen häviöstä, jos sellaien tulee.
- mnmnmnm
Aatami9 kirjoitti:
Niin, Jumalahan tunnetusti haluaa Tyson Gayn voittavan Usain Boltin sijasta. Ne loitsimista harrastavat kilpailijat kyllä minun havaintojen mukaan unohtavat kiittää taivaallista tonttu-ukkoa kilpailun jälkeen häviöstä, jos sellaien tulee.
Mistä nousee tarve lytätä asioita, jotka ovat toisille tärkeitä? Miksi ateistit ovat niin täynnä itsekkyyttä ja vihaa, suvaitsemattomuutta?
mnmnmnm kirjoitti:
Mistä nousee tarve lytätä asioita, jotka ovat toisille tärkeitä? Miksi ateistit ovat niin täynnä itsekkyyttä ja vihaa, suvaitsemattomuutta?
"Miksi ateistit ovat niin täynnä itsekkyyttä ja vihaa, suvaitsemattomuutta?"
Sanoo ihminen, joka uskoo että koko maailmankaikkeuden ja miljardit galaksit luonut olento on äärettömän kiinnostunut juuri Hänestä ja jonka mielestä ihmiset ovat syntisiä paskoja, jotka täytyy jaotella vuohiin ja lampaisiin.- jaakk0s
Aatami9 kirjoitti:
"Miksi ateistit ovat niin täynnä itsekkyyttä ja vihaa, suvaitsemattomuutta?"
Sanoo ihminen, joka uskoo että koko maailmankaikkeuden ja miljardit galaksit luonut olento on äärettömän kiinnostunut juuri Hänestä ja jonka mielestä ihmiset ovat syntisiä paskoja, jotka täytyy jaotella vuohiin ja lampaisiin.Sarkastista ivaa ja sen päälle henkilökohtaista syytöstä jostain mitä toinen ei ole koskaan sanonut. Ateisteilla on monesti taustalla ihan validi ajattelujärjestelmä. Tämä puolestaan on vain kohteeton vihanpurkaus eikä mikään ateistinen kannanotto. Tässä ollaan vihaisia uskoville.
jaakk0s kirjoitti:
Sarkastista ivaa ja sen päälle henkilökohtaista syytöstä jostain mitä toinen ei ole koskaan sanonut. Ateisteilla on monesti taustalla ihan validi ajattelujärjestelmä. Tämä puolestaan on vain kohteeton vihanpurkaus eikä mikään ateistinen kannanotto. Tässä ollaan vihaisia uskoville.
No ei se tietenkään ole ateistinen kannanotto, kun ateismi ei ole mikään oppi jonka pohjalta voisi mitään kannanottoja määritellä. Ja totta helvetissä olen vihainen ihmisille, jotka levittävät ihmiskielteistä, väkivaltaa ihannoivaa ja misogyynistä maailmankuvaa ja vaativat vielä että viattomia lapsia olisi siihen indoktrinoitava yhteiskunnan varoin.
- Mirka ...
Tottakai esim. lääketieteeseen kannattaa turvautua sairaudessa eikä pelkkiin rukouksiin.
pappi Sonja""Tunnen esimerkiksi kirurgeja, jotka rukoilevat ennen leikkausta ja leikkauksen aikana sekä jälkeen""
Voitko todistaa että näillä kirurgien rukouksilla olisi jotain parantavaa vaikutusta?
Itse epäilen että Suomessa olisi yhtään töissä olevaa uskovaista kirurgia. - vain_ihminen
Aatami9 kirjoitti:
No ei se tietenkään ole ateistinen kannanotto, kun ateismi ei ole mikään oppi jonka pohjalta voisi mitään kannanottoja määritellä. Ja totta helvetissä olen vihainen ihmisille, jotka levittävät ihmiskielteistä, väkivaltaa ihannoivaa ja misogyynistä maailmankuvaa ja vaativat vielä että viattomia lapsia olisi siihen indoktrinoitava yhteiskunnan varoin.
"Ja totta helvetissä olen vihainen ihmisille, jotka levittävät ihmiskielteistä, väkivaltaa ihannoivaa ja misogyynistä maailmankuvaa ja vaativat vielä että viattomia lapsia olisi siihen indoktrinoitava yhteiskunnan varoin."
Sama juttu, missä tällaista esiintyy!? Sairasta! vain_ihminen kirjoitti:
"Ja totta helvetissä olen vihainen ihmisille, jotka levittävät ihmiskielteistä, väkivaltaa ihannoivaa ja misogyynistä maailmankuvaa ja vaativat vielä että viattomia lapsia olisi siihen indoktrinoitava yhteiskunnan varoin."
Sama juttu, missä tällaista esiintyy!? Sairasta!Eräässä uskonnossa, joka on ottanut tunnuksekseen muinaisen roomalaisen kidutusvälineen ja jossa harrastetaan ritualisoitua kannibalismia ja vampyrismia.
Aatami9 kirjoitti:
"/../olen vihainen ihmisille, jotka levittävät ihmiskielteistä, väkivaltaa ihannoivaa ja misogyynistä maailmankuvaa /../"
Toivottavasti tällainen uskonnollisuus ei missään vaiheessa rantaudu Suomeen.
Toivottavasti suvaitsevaisuus ja rakentava keskusteleminen kaikin puolin saa jalansijaa. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on aika kyseenalaista. Asiatasolla keskusteleminen voisi olla hedelmällisempää.
Seija H., pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
"/../olen vihainen ihmisille, jotka levittävät ihmiskielteistä, väkivaltaa ihannoivaa ja misogyynistä maailmankuvaa /../"
Toivottavasti tällainen uskonnollisuus ei missään vaiheessa rantaudu Suomeen.
Toivottavasti suvaitsevaisuus ja rakentava keskusteleminen kaikin puolin saa jalansijaa. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on aika kyseenalaista. Asiatasolla keskusteleminen voisi olla hedelmällisempää.
Seija H., pappiVähän myöhäistä, kun se rantautui tänne jo 1000-luvulla ja sen seurauksista on kärsitty siitä lähtien. Tekin, jotka esiinnytte niin suvaitsevina, hymistelette miten kirkossanne on seinät leveällä ja katto korkealla, kyllä tänne mahtuu jokainen kivikautinen taleban, joka maksaa kirkollisveroa.
Mirka ... kirjoitti:
""Tunnen esimerkiksi kirurgeja, jotka rukoilevat ennen leikkausta ja leikkauksen aikana sekä jälkeen""
Voitko todistaa että näillä kirurgien rukouksilla olisi jotain parantavaa vaikutusta?
Itse epäilen että Suomessa olisi yhtään töissä olevaa uskovaista kirurgia.En voi todistaa parantavaa vaikutusta. Osaavat ja älykkäät ihmiset turvautuvat kuitenkin Jumalaan.
Tunnen henkilökohtaisesti erään silmäkirurgin, joka on uskossa ja taitava työssään, sekä järjissään.
pappi SonjaAatami9 kirjoitti:
Vähän myöhäistä, kun se rantautui tänne jo 1000-luvulla ja sen seurauksista on kärsitty siitä lähtien. Tekin, jotka esiinnytte niin suvaitsevina, hymistelette miten kirkossanne on seinät leveällä ja katto korkealla, kyllä tänne mahtuu jokainen kivikautinen taleban, joka maksaa kirkollisveroa.
Milloin olen sanonut noin? On aika erikoista, että sinun täytyy laittaa sanoja minun suuhuni. Mikä siinä pelottaa, että ottaisit todesta ne sanat, jotka olen todella sanonut?
Siunausta elämääsi silti.
Seija H., pappi- vain_ihminen
Aatami9 kirjoitti:
Eräässä uskonnossa, joka on ottanut tunnuksekseen muinaisen roomalaisen kidutusvälineen ja jossa harrastetaan ritualisoitua kannibalismia ja vampyrismia.
Aika järkkyä. Kuulostaa joltain pahalta kultilta.
Onneksi en ole törmännyt tuollaiseen vaan asun kristityssä maassa, jossa jopa maan lipussa on ylösnousemuksen vertauskuva ja ihmiset kannattavat yleisesti ottaen kristillisiä arvoja, toisen ihmisen kunnioittamista, väkivallattomuutta ja vapautta. - jaakk0s
vain_ihminen kirjoitti:
Aika järkkyä. Kuulostaa joltain pahalta kultilta.
Onneksi en ole törmännyt tuollaiseen vaan asun kristityssä maassa, jossa jopa maan lipussa on ylösnousemuksen vertauskuva ja ihmiset kannattavat yleisesti ottaen kristillisiä arvoja, toisen ihmisen kunnioittamista, väkivallattomuutta ja vapautta.Lipussamme oleva risti on kyllä hyvin konkreettisesti ikiaikaisen kidutussurmavälineen kuva ja symbolisoi ensisijaisesti Jeesuksen marttyyrikuoleman kautta hengen voittoa kuoleman(pelon) yli. Kunnia hänelle joka kulki tietoisesti kaikkein kamalimpaan kuolemaan meidän syntiemme tähden.
Ritualisoidulla kannibalismilla Aatami9 viittaa ihan korrektisti viimeistä ehtoollista toistavaan rituaaliin. Hyvin monissa uskonnoissa pyritään syömällä saamaan itselleen syödyn ominaisuuksia. Tätä henkistä primitiiviä käyttää esim. mainonta taitavasti hyväkseen laittamalla muropaketin kylkeen solakan ja terveen ihmisen kuvan.
Vampyrismi puolestaan on fantasiaa mikä muutenkin selittää näiden esitettyjen uskontotulkintojen fantastisuutta. - terkkaripari
Aatami9 kirjoitti:
Vähän myöhäistä, kun se rantautui tänne jo 1000-luvulla ja sen seurauksista on kärsitty siitä lähtien. Tekin, jotka esiinnytte niin suvaitsevina, hymistelette miten kirkossanne on seinät leveällä ja katto korkealla, kyllä tänne mahtuu jokainen kivikautinen taleban, joka maksaa kirkollisveroa.
Oletko vainoharhainen?
Hae lääkkeet apteekista. - Mirka ...
En voi todistaa parantavaa vaikutusta. Osaavat ja älykkäät ihmiset turvautuvat kuitenkin Jumalaan.
Tunnen henkilökohtaisesti erään silmäkirurgin, joka on uskossa ja taitava työssään, sekä järjissään.
pappi Sonja>>>En voi todistaa parantavaa vaikutusta.>Osaavat ja älykkäät ihmiset turvautuvat kuitenkin Jumalaan.
- kuulehan...
terkkaripari kirjoitti:
Oletko vainoharhainen?
Hae lääkkeet apteekista.Kasva aikuiseksi ja opettele lukemaan mitä se kirjottaa
- jaakk0s
Mirka ... kirjoitti:
>>>En voi todistaa parantavaa vaikutusta.>Osaavat ja älykkäät ihmiset turvautuvat kuitenkin Jumalaan.
Sorry vaan mutta mä oon uskovainen ja ihan huippuälykäs. Ja tarvitsen avukseni Jumalan, en mitään olematonta mielikuvitus--hemmoa (sori mun on korjattava sun kirotus vihhret vaika ottkin varrmasti ällykäs). Toi sun argumentti on ihan puhdasta potaskaa vailla mitään pohjaa. Ja kaikkee hyvää!
Milloin olen sanonut noin? On aika erikoista, että sinun täytyy laittaa sanoja minun suuhuni. Mikä siinä pelottaa, että ottaisit todesta ne sanat, jotka olen todella sanonut?
Siunausta elämääsi silti.
Seija H., pappihttp://www.youtube.com/watch?v=YR_TszfWJEs
Tässä sulle rautalangasta mitä "siunauksen" toivottaminen todellisuudessa merkitsee, kun se tehdään tietoisesti taikauskottomalle ihmiselle.- jaakk0s
Aatami9 kirjoitti:
Eräässä uskonnossa, joka on ottanut tunnuksekseen muinaisen roomalaisen kidutusvälineen ja jossa harrastetaan ritualisoitua kannibalismia ja vampyrismia.
Ja tarkennetaan vielä ettei risti ollut vain roomalaisten kidutusväline vaan esim. ristiin-, rastiin- Y-muotoon tai pelkkään pystypuuhun naulitsemista on käytetty surmakeinona ammoisista ajoista lähtien. Olivat käytössä esim. antiikin Kreikassa monien muiden surma- tai kidutustapojen ohella. Se, naulittiinko Jeesus ristimuotoon vai yhdistyikö legenda muuten vain maailmalla suosittuun ristisymboliin (esim. kiinalaisten numero 10, egyptiläisten ankh jne) on kyseenalainen. Itse kannatan joka tapauksessa tulkintaa Jeesuksen tarinasta missä merkitystä on vain legendalla ja hengellä, ei yksityiskohdilla.
- Ateisti? not
Mirka ... kirjoitti:
>>>En voi todistaa parantavaa vaikutusta.>Osaavat ja älykkäät ihmiset turvautuvat kuitenkin Jumalaan.
>>>Osaavat ja älykkäät ihmiset turvautuvat kuitenkin Jumalaan.
- kukaminäolen jamissä
Lukekaapa tämän ketjun kaikki viestit niin huomaatte että ateismin kannattajat ovat mieleltään sairaita.
Hirveitä johtopäätöksiä ja olettamuksia ja sanojen lappamaista uskovien suuhun. Kipeää touhua. - Mirka ...
Minä taas kannatan uskontojen kriminalisoimista.
Please, olkaa uskovaiset rehellisiä jos vain pystytte.Hei,
Kiitos, pyrimme siihen, kuin myös hyvään ja rakentavaan keskustelukulttuuriin, jossa aikuiset keskustelevat asiakysymyksistä. Rukous on tärkeä aihe, siksi kiitos aloittajalle, että otit aiheen keskusteltavaksi.
Seija H., pappi
Mitä merkitystä sillä oikeasti on, jos rukous ei aina toimi. Sehän on pelkkä pyyntö ja sen sitten Jumala hyväksyy tai ei hyväksy...Itsesuggestion vaikutus on joskus hyvästä ja jos rukous toimii vain sillä periaatteella, niin mitä siinä on pahaa. Rukoilkoot kun siltä tuntuu. Ei se ole minulta pois ja jos on lähimmäisistään edes pikkuisen huolta kantava, niin miksi ei voi heille suoda sitä iloa, jos se kerran antaa heille hyvän mielen.
Mä oon joillakin rukouslistoilla, eikä se mua ahdista. Keltä rukoilu on oikeasti pois? Ihmisillä on harrastuksia, useimamat ihan hyödyttömiä ja pidettäköön rukousta vaikka harrastuksena. Tutkimustuloksen kylläkin luin, missä oli tutkittu rukouksen voimaa, eikä siinä saanu kovinkaan korkeita pisteitä asia. Ihmisillä oli oikeasti hätä (sairaus) ja tälläisillä ihmisillä rukoileminen aiheuttikin sitten ongelmia...Ei tullut oikeanlaista rukousvastetta, niin se lisäs sitten ahdistusta. Mikä nyt oikeastaan on ihan järkeenkäypä tulos. Siltikin rukoilu on sopivaa terapiaa monella ja jos sen avulla saa helpotusta elämään, niin keltä se oikeasti on pois?
Sitten on näitä rusinapulla-teologeja, jotka sanoo rukoilemisen ja raamatun lukemisen yhdistettävän...Haistakoon he paska. Mikäli Jumala haluaa oikeasti pelastaa ihmisiä, niin ei siinä joudu kiertämään kirkkoa kolme kertaa vastapäivään, sylkemään joka kolmannella askeleella olkan ylitse ja lausuttavan takaperin Isä meidän-rukousta. Kyllä sen tekstin pitää auteta ihan muillakin opeilla tai muuten on suurin osa ihmiskunnasta tuomittu etukäteen kadotukseen. Ketä oikeasti voi pyytää rukoilemaan Jumalaa, josta vasta hankkii tietoja? Sitähän saisi rukoilla sataa erillaista jumalaa päivässä, eikä siltikään ihmisikä riittäisi niitten kaikkien läpi käymiseen..- Ateisti? not
Mirka tiesitkö että ei tarvi olla uskovainen uskoakseen jumalaan?
ja teille jotka luulette että rukousta ei kuulla, jumala kuulee kaiken ja näkee kaiken.
hän tietää ajatuksesikin. - Mirka ...
Ateisti? not kirjoitti:
Mirka tiesitkö että ei tarvi olla uskovainen uskoakseen jumalaan?
ja teille jotka luulette että rukousta ei kuulla, jumala kuulee kaiken ja näkee kaiken.
hän tietää ajatuksesikin."""Mirka tiesitkö että ei tarvi olla uskovainen uskoakseen jumalaan?"""
Mitä sä sekoilet! Kyllä jumalaan uskominen vaatii todella paljon vainoharhaista uskomista.
"""ja teille jotka luulette että rukousta ei kuulla, jumala kuulee kaiken ja näkee kaiken.
hän tietää ajatuksesikin."""
Sä olet todella sekaisin. Olet hyvä esimerkki aivopesun toimivuudesta ja tehokkuudesta.
Et todellakaan hallitse mielikuvitustasi. Sääli että uskontojen nimissä saa tehdä tälläistä tuhoa.
Uskonnot pitäisi kriminalisoida. - .-.-.-
Mirka ... kirjoitti:
"""Mirka tiesitkö että ei tarvi olla uskovainen uskoakseen jumalaan?"""
Mitä sä sekoilet! Kyllä jumalaan uskominen vaatii todella paljon vainoharhaista uskomista.
"""ja teille jotka luulette että rukousta ei kuulla, jumala kuulee kaiken ja näkee kaiken.
hän tietää ajatuksesikin."""
Sä olet todella sekaisin. Olet hyvä esimerkki aivopesun toimivuudesta ja tehokkuudesta.
Et todellakaan hallitse mielikuvitustasi. Sääli että uskontojen nimissä saa tehdä tälläistä tuhoa.
Uskonnot pitäisi kriminalisoida.Mirka, kunhan kasvat ja aikuistut, huomaat varmasti, että maailmassa on paljon eri tavoin ajattelevia ihmisiä ja opit antamaan tilaa ja arvoa monenlaisille ajattelutavoille sekä näkemään sen, etteivät ne uhkaa sinua, ei sinun tarvitse tuhota maailmaa tieltäsi, vaan voit antaa sen olla ja vapautua itsekin nauttimaan elämästä vihaamisen sijaan. Nuoruuteen kuuluu ehdottomuus, ymmärrän sen, mutta koeta suhtautua toisiin ihmisiin edes jonkinlaisella kunnioituksella, "tee toisille sitä mitä toivoisit itsellesi tehtävän."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162018Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1581494Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551357- 551138
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1601110Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75966Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36867- 52864
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62852- 56811