Miksi tequila on niin äkkipikainen?

asioita pohdiskeleva

Tätä olen pohdiskellut ja päätin kysellä tätä tietäviltä.

Tequila on ihan eri maata kuin viski ja rommi. Noh, gini pääsee lähemmäksi mutta silti: Mikä tekee tequilasta niin äkäisen? Ekaksi ei tapahdu yhtään mitään ja sitten yhtäkkiä bum!

10

7057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohdiskellu

      tuotakin ja 00.07 pohdiskelit viskihommia. Joo, aamulla voit herättyäsi tsekata mitä pohdiskelusi ovat tuottaneet. Hyvää yötä ja kauniita unia.

    • ---

      kaikki 40-volttinen viina menee päähän että bum.
      Ei pelkästään tequila.

    • asioista tietävä?

      siemaiset tequilan 4 cl:n snapsina (ja useampia peräkanaa) kerralla huiviin mutta whiskyä lipitellään hitaammin ja siitä ero?
      Tuskin niissä muuten voi eroja olla, koska prosentit kait on liki samoja.

      • (=)

        Tequila on pakko silpaista huiviin laakista, kun muistuttaa maultaan pontikan ja ruunan kusen sekoitusta.
        Jos viskiä vedetään samaan tahtiin, tehovaikutus on sama.


      • a sian tuntija
        (=) kirjoitti:

        Tequila on pakko silpaista huiviin laakista, kun muistuttaa maultaan pontikan ja ruunan kusen sekoitusta.
        Jos viskiä vedetään samaan tahtiin, tehovaikutus on sama.

        Aidossa tequilassahan on sitä kaktuksista saatavaa ainetta, meskaliinia. Suomessa myytävä tequila on täyttä paskaa jota myydään hirvittävään hintaan. Eikä sisällä tuota ihanasti huumaannuttavaa ainetta.


      • itse alkoholisti
        a sian tuntija kirjoitti:

        Aidossa tequilassahan on sitä kaktuksista saatavaa ainetta, meskaliinia. Suomessa myytävä tequila on täyttä paskaa jota myydään hirvittävään hintaan. Eikä sisällä tuota ihanasti huumaannuttavaa ainetta.

        Ei ole aidossa tekiilassa mitään meskaliinia. Meskaliini on peyotesta saatava huume, agavesta tehdään meskalia, joka on tekilan kaltainen tavallinen alkoholijuoma.


      • whisky rules!
        a sian tuntija kirjoitti:

        Aidossa tequilassahan on sitä kaktuksista saatavaa ainetta, meskaliinia. Suomessa myytävä tequila on täyttä paskaa jota myydään hirvittävään hintaan. Eikä sisällä tuota ihanasti huumaannuttavaa ainetta.

        Hyi helvetti kun se maistuukin pahalta ja tosiaan on silpastava kerralla, muuten ei hommasta tule mitään. Toinen hirvitys on grappa, taskulämpimänä.

        Mulla on halolla päähän -känni tullut kerran fernetistä, sen jälkeen en ole mustaan alkoon koskenut. Tosin join silloin koko pullon, mutta hissukseen :D


      • Tequillero
        whisky rules! kirjoitti:

        Hyi helvetti kun se maistuukin pahalta ja tosiaan on silpastava kerralla, muuten ei hommasta tule mitään. Toinen hirvitys on grappa, taskulämpimänä.

        Mulla on halolla päähän -känni tullut kerran fernetistä, sen jälkeen en ole mustaan alkoon koskenut. Tosin join silloin koko pullon, mutta hissukseen :D

        Hyi helvetti, kuka käskee ostamaan pahaa tequilaa? Vain huono ts. alkon halvin tequila maistuu pahalta, koska se ei edes varsinaisen määritelmän mukaan ole tequilaa, vaan mitä lie vessanpesulitkua. Oikea tequila on valmistettu ja pullotettu meksikossa, sen etiketistä löytyy NOM. tunnus ja 100% Blue Agave tms. merkintä. Lyön vetoa että sellaista et ole edes nähnyt, saati maistanut, lähinnä siksi että se on hinnakasta eikä sitä juurikaan saa Alkosta. Toki tänä päivänä, ts. 8 vuotta myöhemmin sieltä löytyy jokunen hyväkin tequila, mutta edelleen ollaan kaukana huippulaadusta. Saksalainen sierra ja muut euroopassa pullotetut kurat ovat markkinaykkösiä pelkästään hintansa vuoksi, koska jokainen hölmö ostaa kerralla kaksi pulloa, ensimmäisen ja viimeisen. Ostahan vaikka Patron silver, sitä saa pikkupullossa ja testaa miltä tequilan tulisi maistua?


    • juoma_mestari

      Teqila on meksikolaista pontikkaa.

    • Tequilassa on hulluruohoa eli abshinttiä. Se saa näkemään vihreää kun pitäis panna punaista perunaviinaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe