Miksi kirjoittelet palstalle?

m30.

Itse kirjoittelen siksi, että toivon, että kerran vielä näkisin sen, kun joku nainen kirjoittaa miehistä empaattisesti ja ymmärtävästi. Että osuisin palstalle silloin, kun joku nainen ihan rehellisesti ja puhtaasta sydämestä kirjoittaisi ymmärtävänsä miksi miehet palstalla ovat vihaisia, ja sanoisi että niin hänkin olisi, jos häntä kohdeltaisiin kuten kellokäyrän väärällä puoliskolla olevia miehiä kohdellaan. Vielä kun tämä nainen valkkaisi palstan miesten joukosta jonkun, jonka kanssa haluaisi lähteä treffeille, niin päiväni olisi pelastettu. En tarkoita, että hänen tarvitsisi lähteä minun kanssani treffeille, löydän kyllä aina joskus treffiseuraa ihan IRL. Tarkoitan sitä, että jos tämä empaattinen fantasianainen haluaisi lähteä treffeille jonkun palstan miehen kanssa (palstan miehiksi ei lasketa sitten mitään pilkallisia YTM:iä), niin hän osoittaisi konkreettisilla teoillaan, että näkee palstan miehet oikeina, täysivaltaisina miehinä, toisin kuin useimmat naiset näkevät meidänkaltaiset miehet syrjittävinä olentoina niin netissä kuin tosielämässäkin.

Sellaisen fantasian takia jaksan aina muutaman päivän välein palata katsomaan tänne palstalle. Olen romantikko, toivon että löytyisi joku nainen, joka vielä palauttaisi uskoni naisiin.

Mutta miksi sinä kirjoittelet tänne palstalle? Kerro nyt siitä vastineeksi.

50

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ihmeessä

      haluaisin lähteä treffeille kiukkuisen, katkeran, naisia mollaavan ja naisiin halveksuvasti ja ilkeästi suhtautuvien miesten kanssa treffeille??? Lisäksi näille tyypeillehän ei edes tavisnainen kelpaa, vaan pitää olla KAUNIS nainen. Ja sitä täällä itketään, kun kaunis nainen ei kiinnostu.

      • m30.

        vedät kaikki palstan miehet yhdeksi yksiköksi? Täällä on erilaisia miehiä, joita yhdistää se, että naiset kohtelevat heitä epäreilusti.

        Minulle kelpaa tavisnainen. Haluaisin ihan tavallisen perusnaisen, mielellään toki jonkin verran älykkään tai pohdiskelevan tai luovan, ja sitten sitoutumishalua saisi olla paljon. Mutta sellaista en saa. Saan vain naisia, jotka pettävät, tai jättävät, tai yrittävät kontrolloida minua loputtomasti, tai haluaisivat oikeasti jonkun supermiehen ja katselevat koko ajan muita miehiä. Niin ja ovat tästä kaikesta huolimatta itse varsin tavallisen näköisiä, ja naisellisuudessakin on puutteita vähintään yhtä paljon kuin minulla miehekkyydessä.

        Kerropa nyt sitten siitä, miksi SINÄ kirjoittelet tänne palstalle.


      • uiholuhlhl

        yrittänyt ymmärtää näitä miehiä. Luultavasti et edes halua ymmärtää näitä miehiä vaan otat kaiken heidän kirjoittamansa haukkumiset aseeksi heitä vastaan jotta heitä ei edes tarvitsisi ymmärtää. Uskotko kaiken netissä kirjoitetun todeksi. Jos uskot niin suosittelen pitämään taukoa netistä. Jippu ja Samuli sanoi sen laulussaan "elämä ilman rakkautta vie helvettiin".


      • Miksi ihmeessä
        m30. kirjoitti:

        vedät kaikki palstan miehet yhdeksi yksiköksi? Täällä on erilaisia miehiä, joita yhdistää se, että naiset kohtelevat heitä epäreilusti.

        Minulle kelpaa tavisnainen. Haluaisin ihan tavallisen perusnaisen, mielellään toki jonkin verran älykkään tai pohdiskelevan tai luovan, ja sitten sitoutumishalua saisi olla paljon. Mutta sellaista en saa. Saan vain naisia, jotka pettävät, tai jättävät, tai yrittävät kontrolloida minua loputtomasti, tai haluaisivat oikeasti jonkun supermiehen ja katselevat koko ajan muita miehiä. Niin ja ovat tästä kaikesta huolimatta itse varsin tavallisen näköisiä, ja naisellisuudessakin on puutteita vähintään yhtä paljon kuin minulla miehekkyydessä.

        Kerropa nyt sitten siitä, miksi SINÄ kirjoittelet tänne palstalle.

        "Miksi vedät kaikki palstan miehet yhdeksi yksiköksi?"

        Koska kaikkia yhdistää sama kitinä.

        "Kerropa nyt sitten siitä, miksi SINÄ kirjoittelet tänne palstalle."

        En kirjoittele juurikaan tänne, kunhan joskus lueskelen.


      • Ei se satu
        m30. kirjoitti:

        vedät kaikki palstan miehet yhdeksi yksiköksi? Täällä on erilaisia miehiä, joita yhdistää se, että naiset kohtelevat heitä epäreilusti.

        Minulle kelpaa tavisnainen. Haluaisin ihan tavallisen perusnaisen, mielellään toki jonkin verran älykkään tai pohdiskelevan tai luovan, ja sitten sitoutumishalua saisi olla paljon. Mutta sellaista en saa. Saan vain naisia, jotka pettävät, tai jättävät, tai yrittävät kontrolloida minua loputtomasti, tai haluaisivat oikeasti jonkun supermiehen ja katselevat koko ajan muita miehiä. Niin ja ovat tästä kaikesta huolimatta itse varsin tavallisen näköisiä, ja naisellisuudessakin on puutteita vähintään yhtä paljon kuin minulla miehekkyydessä.

        Kerropa nyt sitten siitä, miksi SINÄ kirjoittelet tänne palstalle.

        Millä tavalla epäreilusti?

        Se on epäreilua jos pettää tai rikkoo lupaukset. Sitä tekevät molemmat sukupuolet.

        Mutta se ei ole epäreilua, jos ei alunperinkään kiinnostu jostain ihmisestä.


      • Miksi ihmeessä
        uiholuhlhl kirjoitti:

        yrittänyt ymmärtää näitä miehiä. Luultavasti et edes halua ymmärtää näitä miehiä vaan otat kaiken heidän kirjoittamansa haukkumiset aseeksi heitä vastaan jotta heitä ei edes tarvitsisi ymmärtää. Uskotko kaiken netissä kirjoitetun todeksi. Jos uskot niin suosittelen pitämään taukoa netistä. Jippu ja Samuli sanoi sen laulussaan "elämä ilman rakkautta vie helvettiin".

        Kuva, jonka tätä kautta miehistä olen saanut ei ole kovin hyvä: Naiset ovat paskoja, lutkia. Kaikki miehen ongelmat juontaa juurensa naisista. Eletään jonkun harhaisen parisuhdemarkkinateorian periaatteiden mukaan ja selitetään sillä kaikki elämän ongelmat. Lisäksi kitistään, kun ne kauniit naiset eivät huomaa ja tee aloitetta.

        Lisäksi kaksinaismoralismi pistää silmään. Naiset ovat lutkia, mutta samassa tilanteessa olevat miehiä ytm:iä.

        Pah.


      • m30.
        Ei se satu kirjoitti:

        Millä tavalla epäreilusti?

        Se on epäreilua jos pettää tai rikkoo lupaukset. Sitä tekevät molemmat sukupuolet.

        Mutta se ei ole epäreilua, jos ei alunperinkään kiinnostu jostain ihmisestä.

        On epäreilua, jos nainen ei kiinnostu oman tasoisistaan, tai edes hiukaan omaa tasoaan paremmista miehistä. Hyvin suuri osa suomalaisista (ja varmaan yleensäkin länsimaisista) naisista kiinnostuu vain itseään huomattavasti tasokkaammista miehistä. Tasokkuus ei tietenkään tarkoita kaikille samaa, se voi tarkoittaa erilaisia yhdistelmiä esimerkiksi miehen komeutta, varakkuutta, sosiaalista pelikykyä, fyysistä isokokoisuutta, yhteiskunnallisiin standardeihin sopivuutta tai sopimattomuutta, aggressiivisuutta, eksoottisuutta jne. Niin tai näin, sama asia pysyy kesät talvet: hyvin suuri osa suomalaisista naisista ei kelpuuta kuin itseään selkeästi tasokkaamman miehen.


      • Ei se satu
        m30. kirjoitti:

        On epäreilua, jos nainen ei kiinnostu oman tasoisistaan, tai edes hiukaan omaa tasoaan paremmista miehistä. Hyvin suuri osa suomalaisista (ja varmaan yleensäkin länsimaisista) naisista kiinnostuu vain itseään huomattavasti tasokkaammista miehistä. Tasokkuus ei tietenkään tarkoita kaikille samaa, se voi tarkoittaa erilaisia yhdistelmiä esimerkiksi miehen komeutta, varakkuutta, sosiaalista pelikykyä, fyysistä isokokoisuutta, yhteiskunnallisiin standardeihin sopivuutta tai sopimattomuutta, aggressiivisuutta, eksoottisuutta jne. Niin tai näin, sama asia pysyy kesät talvet: hyvin suuri osa suomalaisista naisista ei kelpuuta kuin itseään selkeästi tasokkaamman miehen.

        Tuossa ei ole mitään epäreilua. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kiinnostua kenestäkään. Ja kääntäen: jokaisella on oikeus kiinnostua kenestä tahansa.

        Ei ole liioin olemassa mitään tasoja. Katso ympärillesi. Näet kaikenlaisia pariskuntia, kaikenlaisia ihmisiä jotka ovat löytäneet kumppanin. Suurin osa heistä ei varmaan ole koskaan kuullutkaan tasoista tai markkina-arvoteorioista.


      • m30.
        Ei se satu kirjoitti:

        Tuossa ei ole mitään epäreilua. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kiinnostua kenestäkään. Ja kääntäen: jokaisella on oikeus kiinnostua kenestä tahansa.

        Ei ole liioin olemassa mitään tasoja. Katso ympärillesi. Näet kaikenlaisia pariskuntia, kaikenlaisia ihmisiä jotka ovat löytäneet kumppanin. Suurin osa heistä ei varmaan ole koskaan kuullutkaan tasoista tai markkina-arvoteorioista.

        Markkina-arvoteorian toteutuminen ei vaadi sitä, että yksilöt ovat kuulleet teoriasta tai ovat mitenkään tietoisia asemastaan markkinoilla. Oikeastaan, jos naiset olisivat laajemmin tietoisia markkina-arvoteoriasta, se voisi vähentää sitä, että naiset tavoittelevat itseään selkeästi tasokkaampia miehiä.

        Markkina-arvoteoria ei ole mikään visio, jonka mukaan ihmisten pitäisi toimia. Markkina-arvoteoria on ihmisten, ja erityisesti naisten, parisuhde-elämän valintoja tarkastelevaa tutkimusta. Ei ole tarkoitus, että todellisuus kuvaa markkina-arvoteoriaa. Tarkoitus on, että MARKKINA-ARVOTEORIA KUVAA TODELLISUUTTA.


      • Ei se satu
        m30. kirjoitti:

        Markkina-arvoteorian toteutuminen ei vaadi sitä, että yksilöt ovat kuulleet teoriasta tai ovat mitenkään tietoisia asemastaan markkinoilla. Oikeastaan, jos naiset olisivat laajemmin tietoisia markkina-arvoteoriasta, se voisi vähentää sitä, että naiset tavoittelevat itseään selkeästi tasokkaampia miehiä.

        Markkina-arvoteoria ei ole mikään visio, jonka mukaan ihmisten pitäisi toimia. Markkina-arvoteoria on ihmisten, ja erityisesti naisten, parisuhde-elämän valintoja tarkastelevaa tutkimusta. Ei ole tarkoitus, että todellisuus kuvaa markkina-arvoteoriaa. Tarkoitus on, että MARKKINA-ARVOTEORIA KUVAA TODELLISUUTTA.

        Kenenkään ei joka tapauksessa kannata ryhtyä parisuhteeseen periaatteella "kelpuutanpa nyt tuon". Kyllä sen pitää lähteä ihastumisesta ja rakastumisesta. Minkä muun takia parisuhteeseen ylipäänsä kannattaisi lähteä?

        Tai, ainakin itse olen mieluummin yksin kuin lähden etsimään parisuhdetta sinänsä, siis periaatteella "tuo kelpaisi, tuo ei, tuolle minä kelpaisin, tuolle en". Parisuhde syntyy sitten, jos joku "kolahtaa" ja tunne on molemminpuolinen.


      • m30.
        Ei se satu kirjoitti:

        Kenenkään ei joka tapauksessa kannata ryhtyä parisuhteeseen periaatteella "kelpuutanpa nyt tuon". Kyllä sen pitää lähteä ihastumisesta ja rakastumisesta. Minkä muun takia parisuhteeseen ylipäänsä kannattaisi lähteä?

        Tai, ainakin itse olen mieluummin yksin kuin lähden etsimään parisuhdetta sinänsä, siis periaatteella "tuo kelpaisi, tuo ei, tuolle minä kelpaisin, tuolle en". Parisuhde syntyy sitten, jos joku "kolahtaa" ja tunne on molemminpuolinen.

        Tuo "kolahduksesi" tarkoittaa sitä, että alitajuntasi arvostelee miehiä markkina-arvoteorian mukaisesti.


      • Ei se satu
        m30. kirjoitti:

        Tuo "kolahduksesi" tarkoittaa sitä, että alitajuntasi arvostelee miehiä markkina-arvoteorian mukaisesti.

        Jos se on markkina-arvoteorian toteutumista, että yleensä ihastun normaaleihin/tanakoihin 170-175 cm pitkiin (suomalaisiin) savuttomiin ja raittiisiin tai lähes raittiisiin miehiin, joilla on samanlainen huumorintaju ja samanlaiset arvot kuin minulla, niin sittenhän se on ihan toimiva teoria. Kaikki suurimmat ihastukseni nimittäin asettuvat noihin "raameihin".


      • m30.
        Ei se satu kirjoitti:

        Jos se on markkina-arvoteorian toteutumista, että yleensä ihastun normaaleihin/tanakoihin 170-175 cm pitkiin (suomalaisiin) savuttomiin ja raittiisiin tai lähes raittiisiin miehiin, joilla on samanlainen huumorintaju ja samanlaiset arvot kuin minulla, niin sittenhän se on ihan toimiva teoria. Kaikki suurimmat ihastukseni nimittäin asettuvat noihin "raameihin".

        Menestyneitä yrittäjiä?
        Bodareita?
        20 cm:n miehiä?
        Supliikkimiehiä, jotka eivät häpeä mitään edes selvinpäin?
        Eksoottisia miehiä Etelä-Amerikasta?
        Raaka-Raneja raksalta, jotka eivät ymmärrä tai välitä puoliakaan siitä mitä puhut, ja ovat siksi niin brutaalin seksikkäitä?


      • vastuuelämästä
        Miksi ihmeessä kirjoitti:

        Kuva, jonka tätä kautta miehistä olen saanut ei ole kovin hyvä: Naiset ovat paskoja, lutkia. Kaikki miehen ongelmat juontaa juurensa naisista. Eletään jonkun harhaisen parisuhdemarkkinateorian periaatteiden mukaan ja selitetään sillä kaikki elämän ongelmat. Lisäksi kitistään, kun ne kauniit naiset eivät huomaa ja tee aloitetta.

        Lisäksi kaksinaismoralismi pistää silmään. Naiset ovat lutkia, mutta samassa tilanteessa olevat miehiä ytm:iä.

        Pah.

        Juuri näin!

        Mies ei osaa katsoa peiliin, kaikki on aina jonkun muun vikaa.


      • Ei se satu
        m30. kirjoitti:

        Menestyneitä yrittäjiä?
        Bodareita?
        20 cm:n miehiä?
        Supliikkimiehiä, jotka eivät häpeä mitään edes selvinpäin?
        Eksoottisia miehiä Etelä-Amerikasta?
        Raaka-Raneja raksalta, jotka eivät ymmärrä tai välitä puoliakaan siitä mitä puhut, ja ovat siksi niin brutaalin seksikkäitä?

        edes tuon suluissa olevan sanan _suomalaisiin_?

        Kuinka monia raittiita tai lähes raittiita (ja savuttomia) Raaka-Raneja tunnet?

        Vastaavatko käsitteet "normaali/tanakka" ja "bodari" mielestäsi toisiaan?

        20 cm pitkiä miehiä en ole koskaan edes tavannut. (Joo joo, tiedän mihin viittaat, mutta olen aika moneen kertaan täällä kertonut etten edes saa orgasmia yhdynnässä ja joskus olen maininnut senkin, että pitkä penis aiheuttaa vain kipua tökkimällä kohdunkaulaa.)

        Menestyneitä yrittäjiä.. ei ole ollut yksikään. Kenenkään tulotasoa en ole kysellyt, mutta oletan että ainakin viimeisimmässä suhteessa tienasin itse enemmän. Akateeminen koulutus oli kyllä molemmilla.

        Supliikkimiehiä? En ihan tiedä mitä tuo tarkoittaa. Sosiaalisesti taitavia ovat kyllä olleet, mutta sellaisena pidän itseänikin. On pakkokin olla, kun tekee työtä missä joutuu puhumaan isoille ihmisjoukoille ja olemaan esillä.

        Oliko vielä muita stereotypioita?


      • Corto Maltese
        Ei se satu kirjoitti:

        Tuossa ei ole mitään epäreilua. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kiinnostua kenestäkään. Ja kääntäen: jokaisella on oikeus kiinnostua kenestä tahansa.

        Ei ole liioin olemassa mitään tasoja. Katso ympärillesi. Näet kaikenlaisia pariskuntia, kaikenlaisia ihmisiä jotka ovat löytäneet kumppanin. Suurin osa heistä ei varmaan ole koskaan kuullutkaan tasoista tai markkina-arvoteorioista.

        "Ei ole liioin olemassa mitään tasoja. Katso ympärillesi. Näet kaikenlaisia pariskuntia, kaikenlaisia ihmisiä jotka ovat löytäneet kumppanin."

        No ei se ihan näin ole. Näetkö usein pariskuntia, joissa on kaunis nainen ja ujo ja läski mies? Tai Komea ja puhelias mies ja joku päinvastainen nainen.


      • Ei se satu

        että mitä me siitä saisimme??


      • hahhahhhaa
        Ei se satu kirjoitti:

        että mitä me siitä saisimme??

        tajuaakohan se nyt paremmin kun sille juttelee sen omalla kielellä?


      • realisti.

        Niin mikset päästä jokaista halukasta homoa ähkimään päällesi?


      • Ei noin
        m30. kirjoitti:

        Menestyneitä yrittäjiä?
        Bodareita?
        20 cm:n miehiä?
        Supliikkimiehiä, jotka eivät häpeä mitään edes selvinpäin?
        Eksoottisia miehiä Etelä-Amerikasta?
        Raaka-Raneja raksalta, jotka eivät ymmärrä tai välitä puoliakaan siitä mitä puhut, ja ovat siksi niin brutaalin seksikkäitä?

        Ja tässä sitten tulee tämä MATin ongelma. Nuo kaikkiko ovat ylemmän tason tasokkaita miehiä? Ihan poikkeuksetta? Jokainen eteläamerikkalainen, Raksa-Rane, yrittäjä ja salilla käyvä mies on YTM.

        No, käyhän tää huumorista tietenkin.


    • Ei se satu

      ja jäin koukkuun. En ota tätä vakavasti. Toki toivoisin, että joskus jollakin lukijalla silmät avautuisivat (esimerkiksi vaikkapa tuosta naisten orgasmiasiasta, josta äsken kirjoitin), mutta en oikeasti usko että niin tapahtuisi.

      Kun olen saanut tästä palstasta tarpeekseni niin siirryn jollekin toiselle palstalle. Ei tulisi mieleenkään lähteä tapaamaan ketään kirjoittajista luonnossa, tämähän on silkkaa viihdettä. Olen kyllä tavannut ihmisen ja aloittanut seurustelun nettituttavuuden perusteella, mutta se tuttavuus perustui yhteiseen harrastukseen eikä siihen että molemmat sattuivat olemaan sinkkuja. Ensimmäisessä tapaamisessamme ei ylipäänsä ollut kyse treffeistä vaan asian harrastajien yhteisestä tapaamisesta. Kiinnostus heräsi omalta puoleltani vasta sen tapaamisen aikana ja ilmeisesti tunne oli molemminpuolinen, koska jokusen tapaamisen jälkeen halusimmekin tavata vain kaksin.

      Aikansa kutakin, ja silloin kun koneella istun eikä ole tulipalokiire niin tämä palsta nyt yleensä tulee avattua toiseen ikkunaan. Ja toisessa on tietysti facebook :-)

    • 5+15

      Tuota noin. Minä kyllä ymmärrän monia kirjoittelijoita täällä, ymmärrän miksi he ovat katkeria ja mistä tällainen käytös johtuu. Mutta, kuten aiemmassa ketjussa kerran sanoinkin, jossain vaiheessa ei enää jaksa ymmärtää, kun saa miljoonannen kerran haukut vastineeksi. Harva nainen, joka on uusi palstalla, aloittaa vittuilemalla ja vänkäämällä. Mutta nopeasti käy selväksi, mikä on pelin henki, eikä siinä vaiheessa tee mieli ystävystyä kenenkään kanssa. Palstan miehet eivät olisi tyytyväisiä mihinkään empatiaan tai ymmärrykseen, vaan pelkästään matelevaan mielistelyyn. Ainoastaan naiskirjoittelija, joka sanoisi aina mieskirjoittajan olevan oikeassa ja olevan hauska ja hieno ihminen, myöntäisi olevansa koko miessukupuolta huonompi ja tyhmempi, ja haukkuisi muut naiset maan rakoon, kelpaisi tälle palstalla.

      Anonyymifoorumilta en kyllä valitsisi missään nimessä treffikumppaneita, vaikka vaikuttaisivat kuinka ihanilta ihmisiltä, joten se siitä. Sitä paitsi mistä naisten pitäisi valita? Suurin osa kaikista ihmisistä kirjoittelee vaihtuvilla nimimerkeillä, vakkareita on esim. Älymies ja Naisasialooseri, joista toinen vihjailee että joskus vielä tulee ammuskelemaan naisia ja toinen kehuskelee sillä, että ahdistelee naisia, joilta on saanut pakit. Kuka onnekas nainen pääsee ensimmäiseksi treffeille?!

      Ellen sekoita sinua johonkin muuhun, ap (nimimerkkisi kun ei ole kovin omaperäinen) niin muistaakseni sinäkin olet täällä marissut monta kertaa jonkun tapaamasi naisen käytöksestä, pieniä yksityiskohtia analysoiden todisteena naissukupuolen kammottavuudesta. Se on paljon pienempi synti kuin tappamisella uhkailu, mutta tuskin kovin moni nainen on innosta pyöreänä, jotta pääsisi treffeille miehen kanssa, joka hakee nokka nyrpyssä virheitä.

      • 5+15

        En ole varma, miksi käyn täällä. En haluaisi käydä, enkä kyllä saa tästä paljon irti edes hupimielessä. Nykyään käyn onneksi harvemmin. Kuitenkin tulee aina sellainen ajatus mieleen, että jos joku on mielestäni väärässä, eikä ole kyseessä mikään makuasia vaan periaatekysymys tai vääristynyt käsitys, niin silloin pitää löytyä sen verran kärsivällisyyttä ja moraalista selkärankaa, että sanoo jotain. Vaikka saisikin päälleen haukkuryöpyn anonyymeiltä kirjoittajilta. En siis käy täällä keskustelemassa sinkkuudesta vaan sanomaan edes jotain epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Samasta syystä kirjoitan yleisönosastoille ja sanon sanottavani poliittisillakin palstoilla. Hiljaisuus on myöntymistä.

        On se muuten huvittavaa, kun sanoo tällä palstalla jotain pitääkseen naisten puolta, niin miehet kokevat sen heti miesten mollaamisena. Kertaakaan en ole miehiä nimitellyt sioiksi tai paskoiksi tai miksikään muuksi, en ole tosiasioita tai tilastoja vääristellyt, enkä ole koskaan huomannut yleistäneeni mitään asiaa koskemaan ihan kaikkia miehiä aina ja kaikkialla aamen, kuten kyllä palstalla tehdään naisista joka toisessa viestissä. Mutta silti lähes kaikissa keskusteluissa, joihin olen osallistunut, miehet ovat ottaneet pulttia pelkästään siitä, kun olen puolustanut naisia tai yrittänyt tarjota vaihtoehtoista naisen näkökulmaa. Keskustelun aihe ei ole muistaakseni koskaan liittynyt millään tavalla itseeni tai omiin elämänkokemuksiini, vaan olen kokenut, että keskustelun aiheena olevia naisia kohtaan ollaan oltu epäoikeudenmukaisia ja aihetta vääristelty rankalla kädellä. Sitä ei saisi koskaan sanoa, palstan miesten mielestä.

        Jos naiset eivät pidä toistensa puolta, sitä ei tee kukaan. Näin se vaan on. Täällä saa onneksi vain haukkuja, joten on helpompi olla rohkea: oikeassa elämässä uhataan jopa väkivallalla, jos nainen menee naista puolustamaan. Mutta kiva olo tulee siitä, kun joskus miinuksien seassa saa peukkuja ylöspäinkin muilta lukijoilta. Tulee sellainen olo, että onneksi ei ole ihan yksin kuitenkaan.


      • Ei se satu
        5+15 kirjoitti:

        En ole varma, miksi käyn täällä. En haluaisi käydä, enkä kyllä saa tästä paljon irti edes hupimielessä. Nykyään käyn onneksi harvemmin. Kuitenkin tulee aina sellainen ajatus mieleen, että jos joku on mielestäni väärässä, eikä ole kyseessä mikään makuasia vaan periaatekysymys tai vääristynyt käsitys, niin silloin pitää löytyä sen verran kärsivällisyyttä ja moraalista selkärankaa, että sanoo jotain. Vaikka saisikin päälleen haukkuryöpyn anonyymeiltä kirjoittajilta. En siis käy täällä keskustelemassa sinkkuudesta vaan sanomaan edes jotain epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Samasta syystä kirjoitan yleisönosastoille ja sanon sanottavani poliittisillakin palstoilla. Hiljaisuus on myöntymistä.

        On se muuten huvittavaa, kun sanoo tällä palstalla jotain pitääkseen naisten puolta, niin miehet kokevat sen heti miesten mollaamisena. Kertaakaan en ole miehiä nimitellyt sioiksi tai paskoiksi tai miksikään muuksi, en ole tosiasioita tai tilastoja vääristellyt, enkä ole koskaan huomannut yleistäneeni mitään asiaa koskemaan ihan kaikkia miehiä aina ja kaikkialla aamen, kuten kyllä palstalla tehdään naisista joka toisessa viestissä. Mutta silti lähes kaikissa keskusteluissa, joihin olen osallistunut, miehet ovat ottaneet pulttia pelkästään siitä, kun olen puolustanut naisia tai yrittänyt tarjota vaihtoehtoista naisen näkökulmaa. Keskustelun aihe ei ole muistaakseni koskaan liittynyt millään tavalla itseeni tai omiin elämänkokemuksiini, vaan olen kokenut, että keskustelun aiheena olevia naisia kohtaan ollaan oltu epäoikeudenmukaisia ja aihetta vääristelty rankalla kädellä. Sitä ei saisi koskaan sanoa, palstan miesten mielestä.

        Jos naiset eivät pidä toistensa puolta, sitä ei tee kukaan. Näin se vaan on. Täällä saa onneksi vain haukkuja, joten on helpompi olla rohkea: oikeassa elämässä uhataan jopa väkivallalla, jos nainen menee naista puolustamaan. Mutta kiva olo tulee siitä, kun joskus miinuksien seassa saa peukkuja ylöspäinkin muilta lukijoilta. Tulee sellainen olo, että onneksi ei ole ihan yksin kuitenkaan.

        muuten itse ylipäänsä lukeneeni naisen haukkuneen täällä miehiä esimerkiksi halveksuttaviksi. Sen sijaan miehet käyttävät paljon pahempiakin nimityksiä naisista - ja silti elämän suurin ongelma tuntuu olevan se, ettei saa sitä ah, niin halveksuttavaa naista kumppaniksi.


      • m30.
        Ei se satu kirjoitti:

        muuten itse ylipäänsä lukeneeni naisen haukkuneen täällä miehiä esimerkiksi halveksuttaviksi. Sen sijaan miehet käyttävät paljon pahempiakin nimityksiä naisista - ja silti elämän suurin ongelma tuntuu olevan se, ettei saa sitä ah, niin halveksuttavaa naista kumppaniksi.

        Naisilla olisi mahdollisuus käyttäytyä kunnioitettavastikin. Ikävä kyllä suurin osa naisista valitsee halveksuttavuuden.


      • Ei se satu
        m30. kirjoitti:

        Naisilla olisi mahdollisuus käyttäytyä kunnioitettavastikin. Ikävä kyllä suurin osa naisista valitsee halveksuttavuuden.

        ...


      • aaaaaaaaaaaaaaaaa
        m30. kirjoitti:

        Naisilla olisi mahdollisuus käyttäytyä kunnioitettavastikin. Ikävä kyllä suurin osa naisista valitsee halveksuttavuuden.

        Aluksi minäkin jaksoin kirjoittaa rohkaisevasti ja myötätuntoisesti ja positiivisesti, mutta ei siitä mitään muuta saanut kuin vastaväitteitä, valitusta, haukkumista. No ajattelin että siinähän rypevät katkeruudessan ja pikkumaisuudessaan. En tiedä miten luulevat asenteellaan ketään ikinä saavan, mutta omapahan on asiansa.

        Enää en paljon jaksa kirjoitella. Joskus käyn lueskelemassa juttuja (jotka ovat pääsosin samaa valitusta ja haukkumista kuukaudesta toiseen), joskus kommentoin jotain. Vakavasti tällä palstalla ei oikein jaksa kirjoitella mistään asiasta. Vakioruikuttajilla kun on sellainen ihmeellinen asenne että aina kaikki aiheet pitää johdatella samaan vanhaan aiheeseen, ja aina pitää väittää vastaan ja olla kusipäinen.

        Niin, ja ikimaailmassa en lähtisi treffeille sellaisen miehen kanssa joka halveksii naisia niinkuin moni tällä palstalla. En myöskään ikinä lähtisi treffeille sellaisen miehen kanssa joka tosissaan pokkana selittää jostain markkia-arvoista ja tasoista. Tiedostan myös sen, että palstalla ihan normaalitkin miehet joskus kirjoittelevat, mutta heidän sanat hukkuvat sinne vakioruikuttajien valituksen ja haukkumisen tulvaan.


      • *

        Sitä en ymmärrä miksi täällä ei saa naisten kanssa keskustelua aikaiseksi vaikka olisi kuinka ystävällinen ja haluaisi rakentavassa hengessä jutella. Tuntuu että näiden riitapukareiden kanssa naiset jaksavat kyllä vääntää vaikka kuinka.

        Itse olen yrittänyt herättää mm. keskustelua siitä millainen sinkkumiehen rooli on nykyään, toiveena että naiset ymmärtäisivät millaisiin stereotypioihin sinkkumies joutuu aina törmäämään. Naisten käsitykset miehen elämästä ovat joskus niin kummallisia, että haluaisin edes omalta kohdaltani saada oikaistua pahimpia väärinkäsityksiä. Joskus se on täällä onnistunut, mutta useimmiten ei...


      • päässsä
        aaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Aluksi minäkin jaksoin kirjoittaa rohkaisevasti ja myötätuntoisesti ja positiivisesti, mutta ei siitä mitään muuta saanut kuin vastaväitteitä, valitusta, haukkumista. No ajattelin että siinähän rypevät katkeruudessan ja pikkumaisuudessaan. En tiedä miten luulevat asenteellaan ketään ikinä saavan, mutta omapahan on asiansa.

        Enää en paljon jaksa kirjoitella. Joskus käyn lueskelemassa juttuja (jotka ovat pääsosin samaa valitusta ja haukkumista kuukaudesta toiseen), joskus kommentoin jotain. Vakavasti tällä palstalla ei oikein jaksa kirjoitella mistään asiasta. Vakioruikuttajilla kun on sellainen ihmeellinen asenne että aina kaikki aiheet pitää johdatella samaan vanhaan aiheeseen, ja aina pitää väittää vastaan ja olla kusipäinen.

        Niin, ja ikimaailmassa en lähtisi treffeille sellaisen miehen kanssa joka halveksii naisia niinkuin moni tällä palstalla. En myöskään ikinä lähtisi treffeille sellaisen miehen kanssa joka tosissaan pokkana selittää jostain markkia-arvoista ja tasoista. Tiedostan myös sen, että palstalla ihan normaalitkin miehet joskus kirjoittelevat, mutta heidän sanat hukkuvat sinne vakioruikuttajien valituksen ja haukkumisen tulvaan.

        enää ei sympatiaa heru eikä mitään todella järkevää jaksa kirjoittaa. Palsta on mennyt viimeisen vuoden aikana ihan pilalle. Sheriffi olisi paikallaan.

        Sympatiaa ei heru varsinkaan kun huomaa sen faktan, että palstan vanhatpojat ovat vain seksin perässä, eivät he mitään suhteita edes halua. Heille nainen on vain esine hyötykäyttöön, ei lihaa ja verta, tunteita ja ajatuksia.

        Turhaa auttaa tahi tsempata sellaista joka haluaa vain lyödä turpaan auttajaansa.

        Niin, ja ikimaailmassa en lähtisi treffeille sellaisen miehen kanssa joka halveksii naisia niinkuin moni tällä palstalla. En myöskään ikinä lähtisi treffeille sellaisen miehen kanssa joka tosissaan pokkana selittää jostain markkia-arvoista ja tasoista. Tiedostan myös sen, että palstalla ihan normaalitkin miehet joskus kirjoittelevat, mutta heidän sanat hukkuvat sinne vakioruikuttajien valituksen ja haukkumisen tulvaan. 100% samat sanat!


    • Trampoliner

      Hieno aloitus. Kirjoittelen tänne osaksi viihteen vuoksi kun satun olemaan vapaalla tai töiltäni ehdin nettiä selatessa.

      En ole romantikko vaan aika kyyninen ihminen.
      Mutta ajatus siitä että tänne ilmaantuisi nainen joka ymmärtäisi edes joitakin miesten juttuja täällä ja olisi vieläpä nuori on kieltämättä vähintään kutkuttava.
      Ehken sydäntä lämmittävä. Sellaista vain en ole vielä nähnyt.

      Vain "Ei se satun" tapaisia vittuilevia egomaanikkoja tai joitakin joiden kuvaaminen naiseksi empatian puolesta olisi loukkaus naisia kohtaan. Käyttäisin näistä "naisista" nimitystä "palstalutkat" jos ironiaan mennään.

      Odotellen siis että joku fiksu nainen joskus näkisi asioita muualta kuin omasta olemattomasta elämän horisontistaan ja pimppaelämyksistään käsin.

      En jää pidättelemään hengitystäni kuitenkaan.

      • Miessshh

        katson asioita eriväristen lasien läpi, tai en käy riittävästi palstalla, mutta mun mielestä "ei se satu"-kirjoittajan kommentit eivät yleensä ole mitenkään hyökkääviä tai vittuilevia.

        Muutenkin ajatus siitä, että naisten pitäisi vain antaa miehille mitä nämä haluavat, on jotenkin outo. Kyllä naisetkin jotain motivaatiota siihen tarvitsevat. Ajattelepa itsesi naisen asemaan, kun olet empaatikko.


      • Trampoliner
        Miessshh kirjoitti:

        katson asioita eriväristen lasien läpi, tai en käy riittävästi palstalla, mutta mun mielestä "ei se satu"-kirjoittajan kommentit eivät yleensä ole mitenkään hyökkääviä tai vittuilevia.

        Muutenkin ajatus siitä, että naisten pitäisi vain antaa miehille mitä nämä haluavat, on jotenkin outo. Kyllä naisetkin jotain motivaatiota siihen tarvitsevat. Ajattelepa itsesi naisen asemaan, kun olet empaatikko.

        Olet varmasti sitten lukenut eri kirjoituksia kuin minä tuolta naiselta ja monilta muiltakin.
        Ei paljon jää ilmaa heidän ja noiden pahimpien lutkittelijoiden väliin. Senpä takia on palstalutkia ja lutkittelijoita.

        Minulta jäi tämä "antavat miehille mitä haluavat" kohta nyt epäselväksi.
        Odotan palstalle naista joka osoittaa empatiaa sekä näkee asioita laajemmalti.
        En lue jokaista ketjua joten en sellaisia ole vielä nähnyt.

        Empatiaan ei tarvita motivaatiota, se on motivaatio itsessään. Joten argumentaatiosi on aika heikko.
        Sinä et ole muuten miestä nähnytkään. Suosittelen hametta päällesi ellet jo pidä sellaista tällä hetkellä ihan että tuntisit empatiaa.


      • ed.
        Trampoliner kirjoitti:

        Olet varmasti sitten lukenut eri kirjoituksia kuin minä tuolta naiselta ja monilta muiltakin.
        Ei paljon jää ilmaa heidän ja noiden pahimpien lutkittelijoiden väliin. Senpä takia on palstalutkia ja lutkittelijoita.

        Minulta jäi tämä "antavat miehille mitä haluavat" kohta nyt epäselväksi.
        Odotan palstalle naista joka osoittaa empatiaa sekä näkee asioita laajemmalti.
        En lue jokaista ketjua joten en sellaisia ole vielä nähnyt.

        Empatiaan ei tarvita motivaatiota, se on motivaatio itsessään. Joten argumentaatiosi on aika heikko.
        Sinä et ole muuten miestä nähnytkään. Suosittelen hametta päällesi ellet jo pidä sellaista tällä hetkellä ihan että tuntisit empatiaa.

        "Sinä et ole muuten miestä nähnytkään. Suosittelen hametta päällesi ellet jo pidä sellaista tällä hetkellä ihan että tuntisit empatiaa."

        Tasokas läppä. Laitoin tuon nimimerkiksi vain, koska epäilet kuitenkin kaikkia eri mieltä olevia naisiksi. Menepä nyt syömään punaista lihaa ja ampumaan pihalle haulikolla.


    • Ei noin

      Siinäpä se syy muutaman viime päivän yliaktiivisuudelle netissä.

      Facebookissa ja mesessäkään viitsi roikkua kun kaikki "oikeat" ihmiset on töissä.

    • realisti.

      Käyn täällä päivänä-parina viikossa ja useimmiten töissä luppoajalla.

      Yritän lähinnä puhua järkeä näille atm-pojille, koska mielipiteet eivät näytä olevan tästä maailmasta. Ja hyvää viihdettähän tää on muutenkin

    • En taida olla vielä paljoa kirjoitellut mitä nyt ilman nimimerkkiä vähän.
      No joo empä tiedä ajankuluksi, kun ei oo muutakaan tekemistä.

      Uloskaan ei viitti lähteä on niin kylmä. No nyt näyttää siedettävältä -10, eilen oli vajaa -20.

    • Mies1985

      Olen utelias parisuhteisiin, deittailuun ja naisten psykologiaan liittyviä asioita kohtaan ja pystyn myös purkamaan omia juttujani.

      Aloituksessasi taas olet aika ristiriitainen kun väität saavasi seuraa mutta kirjoitat silti hyvin katkerasti kuin yrittäen syyllistää naisia kiinnostumaan sinusta tai/ja kavereistasi.

      Kukaan tämän palstan miehistä ei ole tehnyt mitään (luen tähän myös itseni) minkä vuoksi kenenkään naisen pitäisi lähteä heidän kanssaan treffeille ellei heitä itseään kiinnosta. Moni on sen sijaan vain aukonut naisille päätä ja uhkaillut kryptisesti tai suoraan, sekä yrittänyt katkeruudessaan samaistua esim.murhaajiin. Mitään vastaavaa käytöstä en ole naisilta tällä palstalla kohdannut, vaikka jotain typerää kastraatioläppää harvinaisesti onkin nähty. Itsekkin olen välillä jotain vähän sovinistista heittänyt mutta en tietääkseni mitään pahempaa; kuitenkin tiedostan että olen niin tehnyt enkä yritä naamioida sitä miksikään "pariutumiskulttuurin kritiikiksi" tai muuksi pseudotieteeksi.
      Tosiasia on että suuri osa palstan aktiivisista vakiokirjoittelijoista on vähintään lutkittelijoita ja pahimmillaan verisiä onnettomuuksia ja psykopaatteja kuolaavia kunnon miehiä. Eli samalla kun yritetään nähdä yhtäläisyyksiä oman itsen ja ihmislihaa syövän tuntemattoman miehen välillä valitetaan siitä miten naiset rakastavat väkivaltaisia, paskoja jne.

      Vihainen saa olla mutta on oikeasti aika epätoivoista yrittää saada seuraa katkerana ja vihaisena ja vaatia vielä muita ymmärtämään se 'oikeutettu' vihaisuus ja lepyttämään se viha tekemällä omat ennakkoluulot tyhjiksi. Sellaista terapeutin roolia kukaan nainen tuskin haluaa; jossa saa todistaa olevansa jotain muuta kuin mitä mies kyynisyydessään naisista uskoo.

      • Ei se satu

        aika ristiriitainen persoona. Välillä saat minut näkemään punaista ja tekisi mieli takoa järkeä mailalla päähäsi ja sitten, out of the blue, tulee taas tosi hyvä ja järkevä kirjoitus.


      • Bravo.
        Ei se satu kirjoitti:

        aika ristiriitainen persoona. Välillä saat minut näkemään punaista ja tekisi mieli takoa järkeä mailalla päähäsi ja sitten, out of the blue, tulee taas tosi hyvä ja järkevä kirjoitus.

        Niin siis silloin kun se on samaa mieltä kanssasi, halveksii muita miehiä ja ihannoin sun idiotismiasi?


    • vinkkusinkku

      Eksyin tänne, ällistelin hetken suu auki, sitten kävin täällä viihdyttämässä itseäni naureskellen Suomen hulluimmille idiooteille, parin viikon jälkeen kyllästyin ja nykyisin piipahdan silloin tällöin katsomassa, ellei ole parempaa tekemistä. Onneksi useimmiten kuitenkin on.

    • ?!??!

      Laitoin plussan aloitukselle ja yhtäkkiä plussat tippuivat neljästä yhteen mitä prkl

      • Ei se satu

        käy joskus minullekin ja siksi erityisen hyvän kommentin kohdalla kirjoitan tarvittaessa kehut. Yleensä kyllä käytän vain plussia.


      • Reipas Poikamies
        Ei se satu kirjoitti:

        käy joskus minullekin ja siksi erityisen hyvän kommentin kohdalla kirjoitan tarvittaessa kehut. Yleensä kyllä käytän vain plussia.

        Toivoisin että voisin olla parempi mies. En sellainen palstan "hyvä-mies l-koodi", vaan sellainen normaalimies josta joku kiva minunlainen nainen oikeasti voisi tykätä heti alussa ja ajan mittaan rakastua.

        Sellainen mies joka ei jää pelkäksi naisen kamumieheksi.

        Toivo siitä että treffieni jälkeen suudeltaisiin eikä sanottaisi nopeasti kääntyen "palaillaan".

        Voin totisesti sanoa että olen tänä vuonna parantanut elämääni omilla valinnoillani valtavasti.

        Paljon on silti edessä. Hetkeäkään en anna katkeruuden vallata enää sydäntäni. Kipu kasvattaa. Kun on kerran rakastanut tietää mitä se on menettää.


    • sdgasdgas

      täällä viihdearvosta vittuilemassa peräkammari(homo)pojille. Koska ne vittuilee muille on jonkun vittuiltava niille. Tasapaino säilyy.

    • Ei kuulu sinulle. Idiootti.

    • Vituttaa kun
      • Nuo naiset ovat

        halveksittavia.


      • Inhottavaa kun

        YTM:t saavat montaa naista ja meille ATM:lle ei riitä yhtäkään


    • kierä

      ..yhden kerran aikaisemmin :) kun arvelin jotta kohennanpa palstan tason saman tien, kun kahtelin tänne.
      Arvelin, että täällä varmaan sielukkaat sinkut sulassa sovussa sekä sopivassa suhteessa siististi sivistäytyvät..
      mutta mitä havaitsinkaan: rakkausrujot ruikuttajat ja markkina-arvoteorioitsijat ("..rakkaasta surkeudestaan kiinnipitävät..") enimmäkseen naisia panettelevat ja mielensä mustia maisemia maailmalle maalailevat ja marmatantaansa maistelevat... no joo, se siitä osioista

      Taisi olla nenäpäivän kieppeitä, kun vastasin vähän erilaisempaan (naisen) aloitukseen Miehen roolit nyky-yhteiskunnassa. Aloittaja oli ilmeisesti tosissaan ja yritti saada kootuksi tiivistetysti kaikenlaista, mitä aiheen ympärillä lähimenneisyydessä on kirjoiteltu (varmaan aika paljon). Ja tunnustella mitä miehet tästä koko aikaa tapahtuvasta muutoksesta ajattelevat. Mutta aihe ei tainnut oikein ottaa tulta. Tietty, yleisesti on aika työläs tiivistää kattavasti suuresta informaatiomassasta (mitä on puhuttu ja kirjoitettu, ja joissakin tehtävissä tuota on tehtävä oikein töikseen), mutta kukin kohdallaan voi vapaasti olla mieltä mitä haluaa. Kun yhteiskunnallinen muutos on niin, että nainen on entistä riippumattomampi miehestä, niin tämä vaatii mieheltä ns.uutta joustavuutta, koska naisen ei ole useinkaan pakko jäädä "miesloukkuun" enää.
      Mutta nyt tais luiskahtaa jo itse asiaan; elikkä siis kommentoin siksi, että aihe on sen verran yleinen, että voisi kokeilla kenties toisaallakin kuin Sinkut-palstalla

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe