Iranin kristillisten seurakuntien johtajat pelkäävät Iranin korkeimman uskonnollisen johtajan ajatollah Ali Khamenein viime kuussa pitämän puheen mahdollisesti yllyttävän lisääntyviin vainoihin. Ajatollah Khamenei piti puheen kansalle Qomissa, jossa hän varoitti ”kotikirkkojen verkostosta, joka uhkaa islamin uskoa ja pettää nuoria muslimeja”.
Ajatollahin kommentit olivat osa puhetta jossa nostettiin esille myös muita islamia uhkaavia tekijöitä, kuten Hollywoodin elokuvat, islamin kanssa ristiriidassa olevat sarjakuvat, sekä filosofiat ja uskonnot kuten sufilaisuus (mystinen suuntaus islamissa), nihilismi ja bahai-uskonto.
”Tämä on tietääkseni ensimmäinen kerta kun hän on julkisesti noussut kotikirkkoliikettä vastaan ja maininnut sen”, kertoo eräs seurakunnan johtaja Iranista. ”Tällaisilla puheilla on usein pitkäkantoisia vaikutuksia maassa. Ei niin että Iranin kansa hyökkäisi väkivaltaisesti kristittyjä vastaan, mutta kulissien takana turvallisuusjoukot ja uskonnollinen poliisi ryhtyvät toimiin. Sitä seurakuntien johtajat pelkäävät eniten tällä hetkellä.”
Toisaalta puheessaan Khamenei on ensimmäistä kertaa myöntänyt kotikirkkoliikkeen olemassaolon Iranissa.
Lukemattomia kristittyjä on vangittuna uskonsa tähden Iranissa. Seurakunta kokee päivittäin rajoituksia ankaran hallinnon alaisuudessa, ja kristittyjä ja seurakuntia tarkkaillaan.
http://ihmisoikeus.blogspot.com/2010/11/ali-khamenein-varoitti-iranilaisia.html
Iranin ajatollah varoitti kansalaisiaan muista uskonnoista
ihmisoikeus
0
286
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512