Terve
Eli ensiautoa olen etsimässä ja päädyn aika varmasti Volvoon. Isälläni on V70 -00 mallinen ja kyllä on mukava ainakin matkustajana olla, edes 500 km matka ei käy tylsäksi. Muttei minulla riitä rahat V70 joten suuntasin katseeni 850 Volvoon.
Eli tarkemmin mielessä on T-5R tai R malliset, mieluiten se T-5R koska siinä on kaikki mahdolliset varustelutasot. Automaattia ajattelin. Sedan tai farmari, molempi hyvä. Mutta eteen tulee kysymys:
Kannattaako noita 850 T-5R jotka ovat yli 300tkm ajaneet edes harkita? Olisivathan ne halvempia ja helpompia löytää. Alle 200tkm tuntuu olevan kiven alla joten ajattelin että joku 250tkm olisi vielä hyvä.
Mitä kokeneemmat sanovat? Kuuluuko tämä 850 kestävien kastiin ja onko sitä mahdollista itse korjata? Varaosia luulisi löytyvän...
Kiitos ja kumarrus!
Ensiauto?
11
521
Vastaukset
- Halpisautoilija
T5 tai T5r - siinä tukka suoristuu. Autohan on kestävää sorttia. Jos suorituskyky ei ole tärkeä (ja budjettikin asettaa rajoituksia) niin katsoisin kyllä ennemmin noita vapaasti hengittäviä 10v tai 20v malleja. Osat ovat edullisempia ja luultavasti korjausten tarve keskimäärin vähäisempi simppelimmän tekniikan ansiosta. Minusta tuo 20v on jo aika reipas kulkemaan (taitaa mennä 9 sekunnissa sataseen), riippuu tietysti siitä mihin on tottunut.
Mitäs Puranen neuvoisit tässä?- volvo_puranen
Kun ostat sen vm.96 850 Volvon.Jossa ei ole turboa ja ihan manuaalilla mennään tulee tekniikkaa tutuksi kun näitä korjailee joka mies jos lenkki avain vain pysyy kädessä.Kun ostaa hyvän yksilön jossa autoa on huollettu ja itse huollat sen niin huolettomia ja halpoja kilometrejä edessä.Katso että kilometrejä on alle 300tkm ja laitan listan jotka katsot autosta.Olen jokaiselle ensiauton ostajalle sanonut elä osta vanhaa dieseliä ,eikä vanhaa turboa autoa sekä ne normi vältä vanhaa nelivetoa.Linkki siihen osta kunnon Volvo autotalliisi se kun vaaditaan jos haluaa pitää huoltokulut pienenä.
http://www.volvofinns.com/index.php?topic=306.0 - T-5R
Tosiaan juurikin tuohon T-5R malliin tähtään, siinä kun on nimittäin kaikki mahdollinen varustelu. Automaatti ja ilmastointi on minulle ehdottomia, mitä sillä manuaalillakaan tekee? Suurimman osan ajoistani tulen tekemään kaupungissa, mutta tulen myös tekemään niitä 500km matkoja aina välillä.
Kyllähän tuollainen 2.4 170hv koneellakin oleva olisi varmasti hyvä ja tehokas, mutta niissä on harvemmin hyvää varustelutasoa. Ja onhan se parempi, jos autossa on tehoakin aina tarpeentullen olemassa.
Miten muuten tuon sedan mallin kanssa, onko tilava takapenkki ja takakontti -osastot? Tietysti farmari olisi parempi vaihtoehto, niitä vaan tuntuu olevan vähemmän. Kulutus lienee samaa luokkaa, olisipa se sitten vapaasti hengittävä tai ahdettu jos ajotyyli on samanlaista?
Eli yli 300tkm ajettuja ei edes kannata harkitakkaan? - Halpisautoilija
T-5R kirjoitti:
Tosiaan juurikin tuohon T-5R malliin tähtään, siinä kun on nimittäin kaikki mahdollinen varustelu. Automaatti ja ilmastointi on minulle ehdottomia, mitä sillä manuaalillakaan tekee? Suurimman osan ajoistani tulen tekemään kaupungissa, mutta tulen myös tekemään niitä 500km matkoja aina välillä.
Kyllähän tuollainen 2.4 170hv koneellakin oleva olisi varmasti hyvä ja tehokas, mutta niissä on harvemmin hyvää varustelutasoa. Ja onhan se parempi, jos autossa on tehoakin aina tarpeentullen olemassa.
Miten muuten tuon sedan mallin kanssa, onko tilava takapenkki ja takakontti -osastot? Tietysti farmari olisi parempi vaihtoehto, niitä vaan tuntuu olevan vähemmän. Kulutus lienee samaa luokkaa, olisipa se sitten vapaasti hengittävä tai ahdettu jos ajotyyli on samanlaista?
Eli yli 300tkm ajettuja ei edes kannata harkitakkaan?Kyllä tuota ilmastointia ja automaattia saa muihinkin kuin T5:seen. T5:sen hinnalla voi saada aika vähän ajetun V/S70:n vaparikoneella. Turbokone ja automaatti ja paljon kilsat ei ole paras mahdollinen yhdistelmä niinkuin puranenkin jo totesi, mutta en tyrmääkään, jos satut hyvän ja huudattamattoman ja ropeloimattoman löytämään. Noissa Volvoissa nuo manuaalilootat on lähes ikuisia, automaatit ei. En ostaisi yli 300 tkm ajettua automaattia.
Kyllä se turbo syö enemmän. Sanoisin T5:lle keskikulutukseski kymmenen litraa sadalle ja vaparille 8,5-9 litraa. Omaa kokemusta on vain takavetoisista 200, 300, 700 ja 900 sarjoista. Mutta aikanaan selvitin aika tarkasti näitä etuvetojakin, kun olin autoa ostamassa. Ostin kuitenkin 940 farkun tilan ja pieteettisen työkalumaisen vankkuuden takia. Mutta siinä ei paljon varusteita ole, eikä kulje raketin lailla. - T-5R
Halpisautoilija kirjoitti:
Kyllä tuota ilmastointia ja automaattia saa muihinkin kuin T5:seen. T5:sen hinnalla voi saada aika vähän ajetun V/S70:n vaparikoneella. Turbokone ja automaatti ja paljon kilsat ei ole paras mahdollinen yhdistelmä niinkuin puranenkin jo totesi, mutta en tyrmääkään, jos satut hyvän ja huudattamattoman ja ropeloimattoman löytämään. Noissa Volvoissa nuo manuaalilootat on lähes ikuisia, automaatit ei. En ostaisi yli 300 tkm ajettua automaattia.
Kyllä se turbo syö enemmän. Sanoisin T5:lle keskikulutukseski kymmenen litraa sadalle ja vaparille 8,5-9 litraa. Omaa kokemusta on vain takavetoisista 200, 300, 700 ja 900 sarjoista. Mutta aikanaan selvitin aika tarkasti näitä etuvetojakin, kun olin autoa ostamassa. Ostin kuitenkin 940 farkun tilan ja pieteettisen työkalumaisen vankkuuden takia. Mutta siinä ei paljon varusteita ole, eikä kulje raketin lailla.Taidan olla huono etsiä sitten. Nimittäin nuo 850 hinnat ovat korkeimmillaan siellä 9 000 kohdilla. Meinasin kuitenkin autoon laittaa max. 5 - 7t€. Kyllä sillä saisi jo alle tai hieman yi 200tkm ajetun 850 T5 ostettua, mutten ole vielä nähnyt V70 mitään mallia myytävän alle 9 000 euron hinnalla, joka olisi vielä lähellekkään 200tkm. Ne ovat vielä arvokkaita autoja ne.
Sekin meidän V70 on hieno auto, ottaisin mielelläni samanlaisen vaan ei tunnu löytyvät alle tai hieman yli 200tkm kohtuuhinnoin. Siksi aloin katsella 850 Volvoa. Pitääpä jataa mietintää... Kiitos vinkeistä! - Halpisautoilija
T-5R kirjoitti:
Taidan olla huono etsiä sitten. Nimittäin nuo 850 hinnat ovat korkeimmillaan siellä 9 000 kohdilla. Meinasin kuitenkin autoon laittaa max. 5 - 7t€. Kyllä sillä saisi jo alle tai hieman yi 200tkm ajetun 850 T5 ostettua, mutten ole vielä nähnyt V70 mitään mallia myytävän alle 9 000 euron hinnalla, joka olisi vielä lähellekkään 200tkm. Ne ovat vielä arvokkaita autoja ne.
Sekin meidän V70 on hieno auto, ottaisin mielelläni samanlaisen vaan ei tunnu löytyvät alle tai hieman yli 200tkm kohtuuhinnoin. Siksi aloin katsella 850 Volvoa. Pitääpä jataa mietintää... Kiitos vinkeistä!Että etsit sitä T5:sta. vaparikoneisia V/=:iä saa kyllä Noin 200 tkm kilsoilla tuohon sinun hintahaarukkaan.
- T-5R
Halpisautoilija kirjoitti:
Että etsit sitä T5:sta. vaparikoneisia V/=:iä saa kyllä Noin 200 tkm kilsoilla tuohon sinun hintahaarukkaan.
No katos, on noita näköjään. Kyllähän tuon V70 tosiaan ottaisin ennemmin. Mitenkä suuria kilometrimääriä noillakin saa ajettua jos autostaan pitää huolta? Laadussa tuskin eroa verrattuna 850?
- Halpisautoilija
T-5R kirjoitti:
No katos, on noita näköjään. Kyllähän tuon V70 tosiaan ottaisin ennemmin. Mitenkä suuria kilometrimääriä noillakin saa ajettua jos autostaan pitää huolta? Laadussa tuskin eroa verrattuna 850?
Tuo ekan sukupolven V70 kuin 850:nenkin. Toisen sukupolven V70 (se pyöreämuotoinen) on kuulemma hiukan epäluotettavampi, mutta muuten hyvä auto. Työkaverilla on 400 tuhatta ajettu seiskakymppinen, vaparikoneella kylläkin, mutta pelaa ihan ok. Ja varsinkin kori tuntuu kestävän hyvin, ei lainkaan ruostetta. Niveliä välillä vaihdellen näyttää pärjäilevän.
- Volvo S70
...olen piakkoin ensiautoa katselemassa ja Volvo kiinnostaa todella paljon. Mitäs mieltä olette tuollaisesta S/V70:sta, itseäni kiinnostaa aika lailla. S40 on toinen vaihtoehto, mutta tuo ensimmäinen kiinnostaa enemmän.
- volvo_puranen
Paljon käytössä valuuttaa sen kertoo minkälaisen auton saa.Huolto ja ylläpito huollatko itse vain korjaamot siihenkin menee helposti se 1000€ jos viallisen auton ostaa.Välttäkää noitaa autoja joissa on se sähköinen kaasuläppä Made By ITALY tuli 99 jota kesti tuhon 02 mallivuoteen
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2408166
Kun muistaa sen vanhoja autoja ei kannata merkkihuolloissa käyttää itse tekee niin pääsee niille 50€ tuntipalkoille helposti.Kumpi 70 vai 40 ota tuo 70 vääräleuvat puhuu näistä 40 että on niitä Pirkka Volvoja.Kun siihen malliin pitää saada joku halvempi vaihtoehto - T-5R
Älä vain sitä S40 mene hankkimaan. Varustelutaso on paljon huonompi, kuin noissa S/V70 malleissa vakionakin. Se S40 on pikkuauto, jos yhtään matkatavaroita meinaa kuljettaa niin parempi on se unohtaa.
Itse päädyn joko 850 tai V70.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892