minkä kanssa valkoviiniä vois sekotella?!

HJÄLP!

Sopisko limsa tai mehu valkkarin kanssa? Muutama lasi menee alas sellasenaan, mut sitten tökkii.

19

11800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle kiitos käy

      Viinit juodaan tietenkin lähtökohtaisesti sellaisinaan. Sivistysmaissa katsottaisiin pitkään sellaista onnetonta typerystä, joka haluaa pilata hyvän viininsä sotkemalla siihen mitään muita juomia.

      Ellei viini putoa sellaisenaan, et taida olla oikea ihminen juomaan viiniä. Kaikki eivät ole. (Tai viini on huonoa – sellainenkin on toki mahdollista).

      Viinimaissa jatketaan kuitenkin joskus viiniä ihan tavallisella vedellä (lapsille ruokajuomaksi tai aikuisille janojuomaksi). No, samaan sarjaan luetaan sitten sangriat ja vastaavat...

      Olen joskus tehnyt köyhän miehen kuoharia jatkamalla valkkaria vichyvedellä, eikä se varmasti aivan kaikista huonoin vaihtoehto ole.

      Kaikki makeat litkut ovat ajatuksenakin kammottavia.

      "Happamia, sanoi kettu kun muniaan nuoli."

      • HJÄLP!

        mulle nyt vaan ei mene alas kuin se pari lasia valkkaria ja that's it. en tietääkseni asu niissä sun mainitsemissa ''sivistysmaissa'' vaan ihan täällä suomessa. oisko mitään, jos saisin neuvoja enkä jonkun nenäkkään viini''asiantuntijan'' kommenttia?
        oon hiton kyllästynyt siidereihin, ne kun on niin makeita. viinaa-ei kiitos. kuoharii saa ihan sellasenaan ihan ok hintaan, ei mun tartte mitään blandailla...
        enkä oo mikään lapsi, enkä halua janojuomaa, joten unohdetaan se vedellä jatkaminen....

        vieläkö löytyy ohjeita?


      • ......
        HJÄLP! kirjoitti:

        mulle nyt vaan ei mene alas kuin se pari lasia valkkaria ja that's it. en tietääkseni asu niissä sun mainitsemissa ''sivistysmaissa'' vaan ihan täällä suomessa. oisko mitään, jos saisin neuvoja enkä jonkun nenäkkään viini''asiantuntijan'' kommenttia?
        oon hiton kyllästynyt siidereihin, ne kun on niin makeita. viinaa-ei kiitos. kuoharii saa ihan sellasenaan ihan ok hintaan, ei mun tartte mitään blandailla...
        enkä oo mikään lapsi, enkä halua janojuomaa, joten unohdetaan se vedellä jatkaminen....

        vieläkö löytyy ohjeita?

        No vähän vaikea tietää mikä sulle maistuu - BTW, kaikki siiderit eivät ole makeita, Strongbow suorastaan tikkuisen kuivaa, Crowmoorin kuiva omenasiideri ei maistu mulle, kuiva päärynä jo parempi, vaikka kuiva niin ei tikkumainen.

        Jos olis ihan pakko blandata valkkaria, niin valitsisin tosi kuivan valkkarin ja jatkaisin spritellä, sitä teen noissa sivistysmaissa kesällä. Yleensä kyllä valitsen sellaisen viinin, jota voin juoda ilman blandaamista, valkkareista saan usein pääsärkyä, mutta Lambruscosta en, onneksi en kuohuvista enkä sampanjastakaan.

        Oletko kuullut pikkupulloista, niistä saa lasin-kaksi eikä tarvi sotkea muuta mukaan.


      • HJÄLP!
        ...... kirjoitti:

        No vähän vaikea tietää mikä sulle maistuu - BTW, kaikki siiderit eivät ole makeita, Strongbow suorastaan tikkuisen kuivaa, Crowmoorin kuiva omenasiideri ei maistu mulle, kuiva päärynä jo parempi, vaikka kuiva niin ei tikkumainen.

        Jos olis ihan pakko blandata valkkaria, niin valitsisin tosi kuivan valkkarin ja jatkaisin spritellä, sitä teen noissa sivistysmaissa kesällä. Yleensä kyllä valitsen sellaisen viinin, jota voin juoda ilman blandaamista, valkkareista saan usein pääsärkyä, mutta Lambruscosta en, onneksi en kuohuvista enkä sampanjastakaan.

        Oletko kuullut pikkupulloista, niistä saa lasin-kaksi eikä tarvi sotkea muuta mukaan.

        juu, kylhän niitä dry-siidereitä on maistettu, ihan ok ne on. menee alas kyllä...
        sprite viiniä kokeilen tässä viikonloppuna.
        ja pikkupullot.....
        se vaan, että se litrahinta tuppaa olemaan suurempi pikkupulloissa ku suuremmissa, opiskelihabudjetissa ei oo niin hirveesti joustoa että jos porukalla ostetaan ei pikkupullo riitä


      • Minulle kiitos käy
        HJÄLP! kirjoitti:

        mulle nyt vaan ei mene alas kuin se pari lasia valkkaria ja that's it. en tietääkseni asu niissä sun mainitsemissa ''sivistysmaissa'' vaan ihan täällä suomessa. oisko mitään, jos saisin neuvoja enkä jonkun nenäkkään viini''asiantuntijan'' kommenttia?
        oon hiton kyllästynyt siidereihin, ne kun on niin makeita. viinaa-ei kiitos. kuoharii saa ihan sellasenaan ihan ok hintaan, ei mun tartte mitään blandailla...
        enkä oo mikään lapsi, enkä halua janojuomaa, joten unohdetaan se vedellä jatkaminen....

        vieläkö löytyy ohjeita?

        Jos joku ei pidä jostakin juomasta ja haluaa kuitenkin ehdoin tahdoin juoda sitä (sotkettuna), häneen saa ja pitääkin suhtautua kuin lapseen.

        Minä en edes yritä juoda kermalikööriä – en sellaisenaan enkä minkään kanssa – koska en pidä siitä.

        Valkoviiniä juon hyvinkin mielelläni, mutta sellaiset hyllyt kierrän kaukaa, joissa lukee "Magyar Fehér Bor" tai "Liebfraumilch". Noiden viinien valmistajien käsitys valkoviinistä poikkeaa liikaa omastani.


      • milkea
        HJÄLP! kirjoitti:

        mulle nyt vaan ei mene alas kuin se pari lasia valkkaria ja that's it. en tietääkseni asu niissä sun mainitsemissa ''sivistysmaissa'' vaan ihan täällä suomessa. oisko mitään, jos saisin neuvoja enkä jonkun nenäkkään viini''asiantuntijan'' kommenttia?
        oon hiton kyllästynyt siidereihin, ne kun on niin makeita. viinaa-ei kiitos. kuoharii saa ihan sellasenaan ihan ok hintaan, ei mun tartte mitään blandailla...
        enkä oo mikään lapsi, enkä halua janojuomaa, joten unohdetaan se vedellä jatkaminen....

        vieläkö löytyy ohjeita?

        ei o pakko ottamaan sellaista käytännön kun isomassan pömpeleita vaikka missä,maassa olic ne,,,sama juttu pihvin kanssa,,,er,maku hyvaksy erilaist viinia,,
        mut valkarilla sopi mainiosti hyvä anananas,mehun,,,,,vähän 0.7 v, : 1dl jös on kuiva viini-1.5


      • Anonyymi

        Snobistinen kommentti joka kertoo ettei ulkomaan matkoilla ole tavallisen kansan parissa aikaa vietetty. Olen monessakin välimeren ja keski-euroopan maassa viettänyt aikaa paikallisten kanssa jotka blandaavat viiniä kokiksen tai spriten kanssa, mineraalivedestä puhumattakaan.


    • BA

      Olen "ei tiukkapipoinen" viininharrastaja. Viiniä voi aivan hyvin lantata vichyllä, spritellä tai sidukalla. Itse käytän vichyä usein, koska silloin tunkkaisempi viini raikastuu ja prosentitkin laimenee. Viini on nautittavaksi ja itse en suosi etikettisääntöjä, nehän on vain ihmisten keksimiä. Monesti ihmiset, jotka eivät ole paljon juoneet viinejä, alkaa maku tökkimään. Kun viinien maistelua jatkaa, niin vähitellen pääsee sen salaisuuksiin ja alkaa tykkäämään runsaimmista viineistä maultaan. Alkoss monesti myyjät suosittelevat liian "maukkaita" viinejä aloittelijoille, jolloin jos saat sellaista viiniä mistä et pidä , voit helposti sanoa lähes kaikille yäk.
      Viinisarjasta El Copero löytyy sekä valkkari että punkku ja ns. aloittelijoiden viinejä, samoin valkkari nimeltä Tollo ja punkku nimeltä Hygo ovat hyviä ensikertalaisille, mutta silti voi varautua noihin lanttauksiin.
      Jos itse tarjoan vierailleni viinejä, on minulla aina vichyä ja spriteä tarjolla.
      Hyviä viinihetkiä!

    • viinviini

      Älä juo viiniä jos et saa alas kaikkea. Itse en lähtis sekottelemaan mitää aineita sekaan. Hiilihappoja voisisin mutta en mitään juomaa.

    • un_minuit
    • Eräs Italiassa asunut ystäväni sanoi, että siellä nuoriso juo valkoviiniä spriten kanssa ja punaviiniä kokiksen kanssa. Pakotti minutkin maistamaan jälkimmäistä ihan baarissa, kun sanoin etten viineistä perusta. Ei ollut huonompi vahtoehto. Kannattaa kokeilla jos sulta jo valkkari löytyy ja haluat jotain uutta kokeilla. :)

      • Anonyymi

        Unkarissa myös tuo (halpa) punaviini+coca cola on suosittu yhdistelmä.


    • vaikkajauhetta

      Minä laitan kuivaan valkkariin jo dry apple sidukkaa tai sitten makuvissyä, esim vihreä omena.
      Mulle sopii tämä enkä käytä ollenkaan makeita viinejä.
      Tulee raikkaan kuplivaa valkkaria ! Ja kuivaa sen olla pitää.

    • Kokeilija2

      Tyrnimehua ja vähän sokeria valkkarin sekaan. Aika hyvää.

    • kuukletus

      Ulkomailla juodaan valkoviini-spritzereitä eli esim. soodavettä eli hiilihapotettua vettä tai tonic-vettä (hieman makeampaa) 1,25 dl ja valkkaria 2,5 dl. Lisää ohjeita löydät, kun googletat esim. sanoilla 'white wine spritzer' tai yleisesti 'wine spritzer'.

    • suomineitoitaliasta

      Miksi viiniä pitäisi juoda enemmän kuin kaksi lasia? Jos ei enempi maistu, niin laita korkki kiinni kahden lasin jälkeen. Toki valkoviiniä voi laimentaa vedellä, kivennäisvedellä, spritellä tai mehulla, eikä se ole moukkamaista, mutta moukkamaista on juoda paljon.

      Viini on jalo viisasten juoma, ei sitä kuulu juoda humalahakuisesti litratolkulla. Känniääliöt juo olutta, lonkeroa tai sidukkaa, ja viinaa päälle.

    • Valkkarinenä

      Kirkasta viinaa, Spriteä ja valkkaria. Tulee hyvää...

    • Anonyymi

      Jgkf

    • Anonyymi

      Kylmä valkoviini ja hapotettu mineraalivesi 50/50 on kesällä jääpalojen kera aika mukava yhdistelmä. Siihen voi vielä lisätä sitruunankuoren jos haluaa siitä drinkkimäisemmän.

      Itse blandaan yleensä punaviiniä coca colan kanssa, mutta kyllä se toimii myös valkkarin kanssa.

      Valkoviini + sprite tai vastaava sitruunasooda on myös oikein toimiva yhdistelmä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe