Millä tavalla helluntaiseurakuntalaiset suhtautuvat satanismiin ja okkultismiin=?
Helluntai?
18
316
Vastaukset
- : )
minäkin.
- Elämääkokenutvanhin
ainoastaan pelonsekaisella tuntemuksella.
Itse käyn "hyökkäykseen", en lihasvoimalla vaan Herran Hengen avulla, jos tielleni johdatetaan näitä henkilöitä. Sellaista kokemusta minulla heistä on, että "Hän, joka meissä on on suurempi kuin se, joka on tästä maailmasta". Eli olen nähnyt tällaisten henkilöiden suuren hädän, kun "isäntä" onkin ruvennut riehumaan, kohdatessaan väkevämmän voiman ja nähnyt heidän myös vapautuvan ja tulevan aidosti uskoon sekä täyttyvän Pyhän Hengen voimalla ja liittyvän seurakuntaan.- miisuliini
pelonsekaisuus palvelee? Koko uskovaisuus on tehty pelon ympärille. Nyt kuitenkin ihmisten pitäisi jo olla kehittyneempiä kuin 2000 luvulla eikä toista kauhua enää tarvita pitääkseen ihmiset aisoissa.
Jos tuntee että joku on pahasta niin eikö riitä pelkkä valon lähettäminen?
Miten muuten profetoiminen eroaa selvänäöstä? Tai energiaparannus pyhän hengen parantamisesta?
Tai rukoilu Jumalan kanssa keskustelusta?
Samoja asioita eri nimillä ja eri vuosituhansilta, minun mielestäni. - kaikki mahdollista
hädän rimpuilevien uskovaisten silmissä. Eiköhän kummassakin klaanissa niitä hätääntyneitä ole ollut.
Oiskohan molemmilla suurin hätä se että ovat kadottaneet itsensä ja terveenjärkensä, tiedä häntä.
- pelolla ne suhtautuu
Ihan niin kuin ihminen reagoi yleensä kaikkeen mitä ei kykene ymmärtämään, pelolla ensisijaisesti. Helluntailaiset pelkäävät satanisteja aivan yhtä paljon kuin ei-uskovaiset ihmiset pelkäävät helluntailaisia. Satanismi on olemassaolon lihallinen folosofia eikä saatananpalvontaa, joka taas on täysin eri asia kuin satanismi. Satanisteja ei tarvitse pelätä, koska satanismin perusfilosofia kieltää väkivallan käyttämisen missään muussa kuin selviytymistaistelussa tai safkan hankkimiseksi pöytään, jolloin väkivallan kohde on eläin. Tässä usein lainaamani ote LaVeyn käskyistä
9. Älä tee pahaa lapsille.
10. Älä tapa ei-ihmiseläimiä paitsi itsepuolustukseksi tai ravinnoksesi.
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
Käskyjen 10 ja 11 sisältö tulee ymmärtää siten, että ei-ihmiseläimellä tarkoitetaan kontekstissaan myös toisia ihmisiä. Käskyn 11. komento tuhota häiritsijä ei tarkoita suoraa väkivaltaa ellei kyse ole puhtaasti itsepuolustuksesta. Tuhota voi myös hengellisellä tasolla käyttämällä esimerkiksi satanismin sisältämää magiaa tai langettamalla myöhemmin häiritsijän ylle kirouksen.
Käsky nro 9. on yksiselitteisen selvä. Satanisti ei koskaan vahingoita lasta tai lapseksi luettavaa nuorta mistään syystä.
Helluntailaisten pelkoreaktio on ymmärrettävä. Ihminen käyttäytyy kuin mikä tahansa eläin luonnossa, koska me olemme evoluution muokkaamia "viisaaksi" kutsuttuja eläimiä. (Uskallan kyseenalaistaa homo sapiensin viisauden muuten) Jokainen eläin pelkää sitä mitä ei ymmärrä tai pitää itselleen jotenkin vieraana, myös ihminen. Pelko konkretisoituu jos pelättävä asia on aidosti vaarallinen. Satanismi ei ole vaarallista, mutta helluntailaisuus saattaa sitä usein olla.
Satanistit tuomitsevat saatananpalvojien touhun hyvin jyrkästi. Hautaristien kaatelu, verileikit, sadismi ja lapsiuhrit eivät koskaan kuulu satanismin piiriin, eivätkä satanistit missään nimessä hyväksy näitä rikoksia. Satanismi on nautinnon filosofia eikä typerää wanna be saatananpalvontaa. Satanistien ja palvojien välillä on ollut jopa väkivaltaisia yhteenottoja kun satanistit ovat joko estäneet saatananpalvojien rikoksen tai käyneet takomassa näille järkeä päähän. Tarinat verta imevistä gootti satanisteista voi unohtaa lastensatuina ja kummituskertomuksina. Gooteilla ja satanisteillakaan ei ole mitään yhteistä, eikä varsinkaan vampirismilla ja satanismilla.- pelolla ne suhtautuu
Rooman poliisi on perustanut SAS-lyhenteen tuntevan 15 poliisin erikoisjoukon taistelemaan saatananpalvontaa vastaan. Italiassa nimenomaan saatananpalvonta siis ilmeisesti on aito ongelma, tai se halutaan saada näyttämään sellaiselta. SAS on muuten alunperin lyhenne sanoista "special air service", ja sen sotilasyksikön kaikki miehet palvelevat nimenomaan erikoisjoukoissa. Osuva lyhenne poliisin erikoisyksikölle, josta kai muualla länsimaissa käytettäisiin tuttavallista yleisnimeä "SWAT". Joka tapauksessa erikoiskoulutettu, huipputeknologiaa apunaan käyttävä ja hampaisiin asti aseistettu erikoispoliisiyksikkö. Liekö aidosti tarpeellinen siihen käyttöön johon SAS Roomassa perustettiin?
- frihet55
Kielteisesti.
Se mistä Jumala ei pidä, eivät miellytä Hänen lapsiaan.
Samalla kun esitit kysymyksen tahtoisin sinulta kysyä, mitä ne antavat sinun elämääsi?- kysyjä??? nyt vastaa
Satanismi on antanut loistavan itse- ja omanarvontunnon sekä kykyä ymmärtää koko maailmaa ja sen ihmisiä. Satanismi on myös opettanut minua elämään ilman väkivaltaa ja arvostamaan muita ihmisiä. Kristinuskossa se oli täysin mahdotonta koska kristinuskon käsitys synnistä on sairas.
- frihet ilm, kirj.
kysyjä??? nyt vastaa kirjoitti:
Satanismi on antanut loistavan itse- ja omanarvontunnon sekä kykyä ymmärtää koko maailmaa ja sen ihmisiä. Satanismi on myös opettanut minua elämään ilman väkivaltaa ja arvostamaan muita ihmisiä. Kristinuskossa se oli täysin mahdotonta koska kristinuskon käsitys synnistä on sairas.
Raamattu opettaa hyvin selkokielellä, että rakasta lähimmäistäsi, niin kuin itseäsi.
Opettaa myös sen, että tee se toiselle, mitä itsellesi tahdot, näin nii ku suomennettuna.
Minä elin eri okultismin pauloissa jo pikku poikana ja tiedän niiden "opetukset".
satuinpa spiritieminkin kahleisiin ja näin kuinka saatana, niiden kautta ihmiset orjuutti.
Eli niin kuin Raamattu kirjoittaa uudenkin testamentin sivuilla, että Jumala on RAKKAUS, niin kuin Hän voisi muuta lapsiltaan tahtoakkaan, kuin rakkaudellista vaellusta.
Minäkään en ilman Jeesusta avustuksia hädänalaisille veisi, mutta kuten Sana opettaa "Kristuksen rakkaus vaatii meitä hyviin tekoihin".
Eli näin opettaa Jumalan sana. - frihet55
Kirjoitit "loistavan itse- ja omanarvontunnon sekä kykyä ymmärtää koko maailmaa ja sen ihmisiä."
Tiedät varmaan, että herrallasi on myös nuo mainitsemasi "arvot" eli ei saatana arvio itseään alas ja tuntee myös hyvin maailmaa ja ihmisiä, vaan ei kykene Jumalan tuntemukseen eikä ymmärrä Jumalan aivoituksia, muutoin ei esim. olisi mistään hinnasta Jeesusta ristin kuolemaan päästänyt.
Piti myös kirjoittaa spiritismi, vaan eihän tää virheiden kirjoitus tunnu loppuvan.
Eli Jeesus Kristus on luvannut viedä aloittamansa työn päätökseen ja myös minukin kohdalla. - mietteitä minulta
Olen kanssasi pitkälle samaa mieltä siitä, että satanismi antaa itse- ja omanarvontunnon ja roimasti kykyä ymmärtää maailmaa. Satanismi tuottaa väkivallattoman yksilön koska satanismi kieltää hyvin yksiselitteisesti väkivallan muusta syystä kuin ruoan hankkimiseksi tai itsepuolustukseksi. Ja kristinuskon käsitys syntisyydestä on todellakin nimenomaan sairas.
Pitäisin itseäni satanistista lihallisuuden ja järjen filosofiaa toteuttavana ateistina, en siis varsinaisesti satanistina siinä mielessä miten LaVeylainen satanisti määritellään. En usko Jumala vs Saatana asetelmaan hengellisesti, enkä usko yliluonnolliseen Jumalaan ihmisen itsensä ulkopuolella. Ihminen on itse Jumala tai Saatana, mutta saatana edustaa vapauksia, järkeä, logiikkaa ja nautintoa, jolloin lähtökohtaisesti kyseessä on symboli, jolle on annettu nimi. Jumala taas edustaa tässä valossa kieltoja, rajoituksia, humpuukiin sokeasti uskomista, nautinnon kieltämistä ja maanpäällistä kärsimystä. Oikeastaan kaikkea sitä minkä vuoksi uskovaiset ovat auttamattomasti väärässä asiassaan.
Satanistina en ole henkilökohtaisesti oppinut koskaan arvostamaan muita ihmisiä satanismin filosofian kautta, toisaalta olen kokenut suoraan ettei siihen ole syytäkään koska muut ihmiset, etenkään uskovaiset eivät arvosta minua. Lähinnä kysymys on kyvystä sietää muita ihmisiä. Enempää tuskin voi vaatiakaan, etenkin kun toisilla ei ole kykyä arvostaa minua ihmisenä tai vakaumustani. - frihet55
mietteitä minulta kirjoitti:
Olen kanssasi pitkälle samaa mieltä siitä, että satanismi antaa itse- ja omanarvontunnon ja roimasti kykyä ymmärtää maailmaa. Satanismi tuottaa väkivallattoman yksilön koska satanismi kieltää hyvin yksiselitteisesti väkivallan muusta syystä kuin ruoan hankkimiseksi tai itsepuolustukseksi. Ja kristinuskon käsitys syntisyydestä on todellakin nimenomaan sairas.
Pitäisin itseäni satanistista lihallisuuden ja järjen filosofiaa toteuttavana ateistina, en siis varsinaisesti satanistina siinä mielessä miten LaVeylainen satanisti määritellään. En usko Jumala vs Saatana asetelmaan hengellisesti, enkä usko yliluonnolliseen Jumalaan ihmisen itsensä ulkopuolella. Ihminen on itse Jumala tai Saatana, mutta saatana edustaa vapauksia, järkeä, logiikkaa ja nautintoa, jolloin lähtökohtaisesti kyseessä on symboli, jolle on annettu nimi. Jumala taas edustaa tässä valossa kieltoja, rajoituksia, humpuukiin sokeasti uskomista, nautinnon kieltämistä ja maanpäällistä kärsimystä. Oikeastaan kaikkea sitä minkä vuoksi uskovaiset ovat auttamattomasti väärässä asiassaan.
Satanistina en ole henkilökohtaisesti oppinut koskaan arvostamaan muita ihmisiä satanismin filosofian kautta, toisaalta olen kokenut suoraan ettei siihen ole syytäkään koska muut ihmiset, etenkään uskovaiset eivät arvosta minua. Lähinnä kysymys on kyvystä sietää muita ihmisiä. Enempää tuskin voi vaatiakaan, etenkin kun toisilla ei ole kykyä arvostaa minua ihmisenä tai vakaumustani.Kirjoituksesi perusteella ymmärrän nyt kantasi.
Jos tuntisit elävän Jumalan, niin tietäisit myös Hänen tahtonsa.
Jeesus muuten ei kiellä sinulta mitää, eli kun kirjoitit "Jumala taas edustaa tässä valossa kieltoja, ", niin olet täysin hako teillä.
Kaikki asiat evät kylläkään ole eduksi, eikä kaikki rakenna, eli on hyvä hyljätä esim. synti.
Tiedäthän että synnin orja tekee asiota orjuuden vuoksi, esim. poltaa tupakkaa, vaan kun on kokenut vapauden kristuksessa, niin ei ENÄÄ TARVITSE TEHDÄ KAIKKEA MITÄ AIEMMIN OLI PAKKO. - mietteitä minulta
frihet55 kirjoitti:
Kirjoituksesi perusteella ymmärrän nyt kantasi.
Jos tuntisit elävän Jumalan, niin tietäisit myös Hänen tahtonsa.
Jeesus muuten ei kiellä sinulta mitää, eli kun kirjoitit "Jumala taas edustaa tässä valossa kieltoja, ", niin olet täysin hako teillä.
Kaikki asiat evät kylläkään ole eduksi, eikä kaikki rakenna, eli on hyvä hyljätä esim. synti.
Tiedäthän että synnin orja tekee asiota orjuuden vuoksi, esim. poltaa tupakkaa, vaan kun on kokenut vapauden kristuksessa, niin ei ENÄÄ TARVITSE TEHDÄ KAIKKEA MITÄ AIEMMIN OLI PAKKO.Voin tietysti kopioida tähän kaikki ne Raamatun jakeet joissa Jeesus kieltää suoraan jotakin ihmisiltä tai kohdat, joissa käsketään kivittää, ristiinnaulita, tappaa, murhata tai hävittää kokonaisia kaupunkja maan tasalle, mutta se ei nyt liene tarpeellista. Idean varmaan ymmärsit silti, eli sen miksi nimenomaan olen satanismin filosofiaa toteuttava ateisti enkä kristinuskoinen. Raamatun sisältö on sen verran tuttu, että tunnen "vapautta kristuksessa" kohtaan hyvin syvää inhoa. Olen vapaa ilman häntä ja uskoa.
Syntiä ei ole olemassakaan. On vain kristittyjen käsitys muun maailman syntisyydestä. Itse asiassa sama idea löytyy myös juutalaisuudesta ja islamista ja sen perusteella on kaikissa kolmessa seemiläisessä uskonnossa koetettu määritellä toiset ihmiset b-luokan kansalaisiksi tai "dhimmeiksi", joita saa käytännössä kohdella orjina tai vankeina. Syntiselle on monta nimitystä: vääräuskoinen, uskoton, kafiiri, Jumalaton ja niin edelleen.
Ateistina en nimitä ketään syntiseksi tai kohtele uskonnollisin perustein b-luokan kansalaisena. Sitä voinee jo pitää kunnioituksena kaikkia muita ihmisiä kohtaan. En valitettavasti saa samanlaista vastakaikua takaisin, koska suurin osa maailman uskovaisista haluaisi nähdä minut kivitettynä, ristiinnaulittuna, raajat katkottuna vastakkaisilta puolilta tai jotakin yhtä mukavaa. Miten mikäkin uskonto vääräuskoisen tai uskonnottoman ihmisen kohtalon sattuu määrittelemään. Buddhalaiset eivät vaadi vääräuskoiselle kuolemaa (tai pakkokäännytystä) vaan myötätuntoa ja oikeutta elämään sellaisena kuin on.
- Anonyymi00014
Saatana on Kuningas 🔥
- Anonyymi00015
Demokrates kirjoitti:
Haista paska.💩🖕
Entäpä se toisen posken kääntäminen? Vai käönnätkö mieluummin persposken? 😂
- Anonyymi00016
Niin tosiaan, miten helluntailaiset suhtautuvat tuohon heille niin tärkeään Valontuojaan ?
He kuitenkin pitävät sitä suurempana vaikuttajana elämässään, se on kokoajan kaikkialla, sitä pitää vartioida ja torjua ettei pääse ihan kokonaan valtoihinsa ottamaan.
Ja niitä Valontuojan valtoja sitten on monenlaista ja moista.
Miten he kestävät sen jatkuvat uudestisyntymän jälkeen alkavat hyökkäykset ja hienovaraiset houkuttelut ?
- Anonyymi00017
Helluntailaiset sanoutuvat täysin irti satanismista ja okkultismista, koska ne ovat pimeyden ruhtinaan leiriin kuuluvien ominaisuuksia ja helluntailaiset seuraavat valkeuden teitä, jota Jeesus Kristus edustaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1014006Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693850Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks432237Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä562214- 582104
- 521766
- 271439
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101228Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151193- 601129