Gusto-kapselikeittimet

hflygflug

Tuleeko niillä yhdestä kapselista yksi kupillinen kahvijuomaa? Paljonko yhden kapselin hinta on? Tai paljonko maksaa monipakkaus ja montako kapselia siinä on?

9

6921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Capsule

      Ostimme muutama päivä sitten Dolce Gusto -keittimen. Ekat kupilliset on jo nautittu ja hyvää on! Kapseleita on montaa sorttia ja niistä tulee siis kuppi per kapseli. Jotkut kahvit (esim. cappuccino tai latte) vaativat maitolisän eli myös maitokapselin kupilliseen.
      Pakkaus kapseleita maksaa n. 5,10 e ja paketissa on aina 16 kapselia (16 annosta). Maitokapselin vaativissa mauissa on 8 kahvikapselia niille maitokapseliparit eli 8 yhteensä kupillista. Koska paketin hinta on sama, on esim. cappuccinon ja latten kuppihinta siis tupla.

      Kapselikahvi on mielestäni fantastista. Maku vie pikamatkalle keski-Euroopan kahviloihin, ei niinkään perinteiseen suomalaisen suodatinkahviin. Muutaman kupin testin jälkeen oli ilo huomata, ettei kapselikahvi (ainakaan vielä) närästytä kuten tavallinen suodatinkahvi.

      Kahvi-hifistelijät ehkä naureskelevat alle 1.000 euron kahvinkeittimille, mutta itse en maista oman kapselikeittimen kahvissa eroa milanolaisen tai wieniläisen kahvilan kupposiin.
      Aromikasta joulun odotusta!

      • kahvi-kalle

        onko nuo kahviekuppien koot jotain hyvin pieniä? siis espresso tyyliin


      • Capsule
        kahvi-kalle kirjoitti:

        onko nuo kahviekuppien koot jotain hyvin pieniä? siis espresso tyyliin

        Guston kapselikahvin määrän voi itse valita, mutta useimmista tulee ohjeen mukaan tehtynä n. 2 dl/annos. Espressoa tietysti vähemmän. Vesimäärä säädetään itse, joten 'laimeamman' mukillisen saa esim. 2,2 desillä vettä ja päinvastoin. Omaan makuuni passaavat hyvin nuo ohjemäärät.


      • uuno457
        Capsule kirjoitti:

        Guston kapselikahvin määrän voi itse valita, mutta useimmista tulee ohjeen mukaan tehtynä n. 2 dl/annos. Espressoa tietysti vähemmän. Vesimäärä säädetään itse, joten 'laimeamman' mukillisen saa esim. 2,2 desillä vettä ja päinvastoin. Omaan makuuni passaavat hyvin nuo ohjemäärät.

        Olin itse lähellä ostaa kyseisen vekottimen, mutta tarkemmin laskettuna esim. maitokahvin hinnaksi / kk tulee 2 hengeltä suht. kova. Esim. 2 kuppia päivässä on n. 75 eur / kk kavereille kanssa eli nopeasti yli 100 eur / kk pelkään kahviin. Näillä hinnoilla jopa muutaman sadan - 1000 euron kahviautomaatin kuolettaa nopeasti verrattuna papujen ja pussiespresson hintoihin.

        Tällaisen laitteen ostaminen esim. "köyhälle opiskelijalle" on suorastaan ajattelematonta.


      • Capsule
        uuno457 kirjoitti:

        Olin itse lähellä ostaa kyseisen vekottimen, mutta tarkemmin laskettuna esim. maitokahvin hinnaksi / kk tulee 2 hengeltä suht. kova. Esim. 2 kuppia päivässä on n. 75 eur / kk kavereille kanssa eli nopeasti yli 100 eur / kk pelkään kahviin. Näillä hinnoilla jopa muutaman sadan - 1000 euron kahviautomaatin kuolettaa nopeasti verrattuna papujen ja pussiespresson hintoihin.

        Tällaisen laitteen ostaminen esim. "köyhälle opiskelijalle" on suorastaan ajattelematonta.

        Jos haluaa juoda päivittäin useita kupillisia erikoiskahveja, kannattanee hankkia kalliimpi kone ja siihen 'pussiespressot". Veikkaan, että Gusto räätälöitiin meille, jotka juovat erikoiskahveja muutaman kupin viikossa. -Ei ole suurta alkuinvestointia ja paniikkia kuolettaa sitä juomalla erikoiskahvia ylettömästi.

        Asiasta on toki montaa mieltä, mutta itse pidän erikoiskahveista juuri nimensä veroisina -erikoisena extrana, hemmotteluna. Ajattelen, että cappuccinosta ym. häviäisi hemmottelufiilis, jos niitä joisi paljon ja päivittäin. Normikahvi on sitten asia erikseen -sitä menee kannukaupalla.


    • Käpalainen.

      Tavall. kahvi on varmaan paras tuottaa keittimellä, mutta erikoiskahvien juomiseen laite houkuttaisi.
      Erikoiskahvit, esim. latte, ovat kahviossa sen verran hintavia, että satasen hankintahinnan saisi äkkiä kuoletettua, jos haluaa juoda 4 erikoiskahvikupillista/ v:ko. Koskee minun laistani kahvijuojaa, joka juo n. 6000 kupillista/ v., voidaan silti huomata, että laihaa.

      Kone ei sovi juhliin. Laitteen kapasiteetti ei riitä. Pitäisi olla siis monta konetta.

    • Myydäänkö kapseleita tavallisissa ruokakaupoissa vaan saako niitä vain tilaamalla?

      • Näin se on

        Kyllä myydään. Ainakin kaikissa marketeissa.


    • turha ostosko

      mitä tehdä kun kapselin luukku ei aukea,se on jumissa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2979
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      417
      2861
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      91
      2103
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      330
      1711
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1652
    Aihe