friisiläishepan ruokinta

hepotytteli

voisiko joku kertoa vähän friisiläisten ruokinnasta, kun en itse ainakaan ole saanut paljoa tietoa tästä. jostain luin friisiläisten omistajien kirjoittamia ruokajuttuja, mut nekin erosivat kaikki toisistaan tosi paljon.. jos joku viitsisi kertoa vähän. miten paljon heinää, kauraa ja mahdollisia muita vitamiineja päivässä? entäs tuo sipuli, voiko sitä antaa ihan raakana ja miten usein? entäs porkkanat ja omenat, miten paljon ja miten usein? ja että mihin aikoihin päivästä olis viisasta antaa ruuat, mitä milloinkin... onko heinää hyvä antaa 4 vai 5 kertaa päivässä? kiitän suuresti mahd. vastauksista!

3

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK

Riippuu oikeesti tosi paljon hevosesta,ja mihin sitä käytetään.Kauraa annetaan jopa litra kerrallaa esim.jollekkin kilpahevoselle kun taas jollekin hevoselle joka on kevyessäkäytössä annetaan 1-2dl.

• uljas musta

Laitappa sähköpostia Friesien van Vitikkalaan, siellä paljon friisiläisiä ja sieltä saat varmasti vastauksen friisiläisten ruokintaan liittyvissä asioissa. http://www.vitikkalanrustholli.com/
      Tiedätkö tälläisen sivuston kun Luontoäidin hevoset? Siellä lukee paljon kaikkea ruokinnasta ja muusta. Heillä on oma friisiläinenkin tietääkseni, joten ovat perehtyneet asiaan. http://www.luontoaidinhevoset.com/

Jos saan kysyä, minkälainen friisiläinen sinulla on? :-)

• pummis

Tuolla Luontoäidin hevosilla on muutamakin friisi ja miusta hän toimii myös kansainvälisesti mm Norjaan päin.Jos luonnollinen hoito kiinnostaa niin hän on oikia,muut taitannee olla enimmäkseen juuri sitä massa ruokinta populaarikansaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe