Olen uskovainen, mutta en sitten ilmeisesti tarpeeksi hyvä sellainen. Tuntuu kuin seurani ei kelpaisi muille uskoville. On tehty ohareita ym. Kun ehdottelee näkemistä, niin ei saa mitään vastausta. Mahdoton yrittää sopia näkemistä. Monet eikkarit ovat olleet paljon ystävällisempiä, sydämellisempiä ja vieraanvaraisempia. Kerrankin oltiin sovittu yhden uskovan kanssa, ollessani vieraassa kaupungissa, että menen hänen luokseen yöksi. Noh, sitten illalla tuleekin viesti, etten voikaan mennä heille yöksi. Okei, vieras jätetään ilman kattoa ja yösijaa, mikäpäs siinä. Pääsin sitten onneksi toiseen paikkaan yöksi.
En luota kyllä enää muihin uskoviin. Sen sijaan eikkareiden seuraan kelpaan. He pyytävät mukaansa ja ovat oikeasti ilahtuneita näkemisestäni. He pitävät enemmän yhteyttä muutenkin. Monet eikkarit ovat reilumpaa porukkaa kuin nämä uskovaiset. Olisikin joku aito, uskova ystävä. Onhan mulla niitä pari, mutta siihen sitten jääkin. Ei paljoa huvita mennä seurakuntaan, kun siellä saa istua yksinänsä. Jotkut myös käyttävät uskoaan väärin muihin ihmisiin. Syyllistävät uskolla milloin mitäkin asiaa. Kiitos, olen saanut tarpeekseni! Raamattua luen päivittäin ja rukoilen myös. Uskoni aion säilyttää, mutta en enää yritä luoda muihin uskoviin mitään suhteita. Turhaa se on kumminkin. Nimenomaan uskovat on niitä, ketkä pettää ja jättää ja unohtaa. Jos esim. kirjoitan jostain positiivisesta jutusta, mitä on tapahtunut, ni se on varmaa, ettei siihen kukaan uskovainen kommentoi mitään.
Sisäänpäinlämpenevät uskikset
38
559
Vastaukset
- averea
pysyisit niiden eikkareiden parissa vaan. :)))
- Ap
Joo, niin täytyy tehdä! Juurihan kerroinkin, miten en aio yrittää luoda enää mitään kontaktia uskovaisiin ihmisiin. Oon niin kyllästynyt siihen, että joidenkin uskovaisten kanssa ei saa olla edes omaa mielipidettä, ilman että siitä pitää tehdä kamalaa riitaa ja väittelyä. Ihmeen moni kieltää myös apuaan, jos sitä tarvitsisi. Heille päin kyllä apu sitten kelpaakin. Kylään ei viitsitä tulla koskaan, vaikka miten pyytäisi. Jos esim. kerron, etten pidä Benny Hinnistä, niin johan aletaan syyttämään ko puhujan mustamaalaamisesta. Ihmisiä myös syyllistetään työttömyydestä ja/tai sairastumisesta. Sairastumista pidetään välillä kuin Saatanan kosketuksena.
Oon niin totaalisen kypsynyt niihin juttuihin, kun ihmetellään miten uskovainen voi olla masentunut, kärsiä peloista ym. Tiedän myös uskovaisia, ketkä eivät voi lähteä edes kuntosalille eikkarin kanssa, jos se sellaista erehtyy ehdottamaan. Pitäkää piirinne!! - averea
Ap kirjoitti:
Joo, niin täytyy tehdä! Juurihan kerroinkin, miten en aio yrittää luoda enää mitään kontaktia uskovaisiin ihmisiin. Oon niin kyllästynyt siihen, että joidenkin uskovaisten kanssa ei saa olla edes omaa mielipidettä, ilman että siitä pitää tehdä kamalaa riitaa ja väittelyä. Ihmeen moni kieltää myös apuaan, jos sitä tarvitsisi. Heille päin kyllä apu sitten kelpaakin. Kylään ei viitsitä tulla koskaan, vaikka miten pyytäisi. Jos esim. kerron, etten pidä Benny Hinnistä, niin johan aletaan syyttämään ko puhujan mustamaalaamisesta. Ihmisiä myös syyllistetään työttömyydestä ja/tai sairastumisesta. Sairastumista pidetään välillä kuin Saatanan kosketuksena.
Oon niin totaalisen kypsynyt niihin juttuihin, kun ihmetellään miten uskovainen voi olla masentunut, kärsiä peloista ym. Tiedän myös uskovaisia, ketkä eivät voi lähteä edes kuntosalille eikkarin kanssa, jos se sellaista erehtyy ehdottamaan. Pitäkää piirinne!!Kirjoitit:
"Ihmisiä myös syyllistetään työttömyydestä ja/tai sairastumisesta."
Oon sanaton.,.,
Se ei ole oikein. - Ap
averea kirjoitti:
Kirjoitit:
Oon sanaton.,.,
Se ei ole oikein.Ei minustakaan ole, mutta sellaista tapahtuu toisinaan. Joskus jollekin on profetoitu ikäviä asioita tapahtuvaksi muutaman päivän sisällä ja profetian saaja on mennyt aivan paniikkiin. Hengellisten asioiden väärinkäyttöä tapahtuu NIIN paljon ja jopa taloudellisen hyödyn tavoittelua. Kukaan eikkari ei ole onnistunut satuttamaan niin kuin toinen uskovainen, ajattelemattomilla kommenteillaan tai teoillaan.
Raha ohjaa monen uskovaisenkin elämää ja tiedän uskovaisten perustamia yhdistyksiä missä ollaan yritetty harrastaa veron kiertoa ja saatukin kovat sakot kun on jääty kiinni. Tai on käytetty rahoja omiin tarpeisiin. Itsekin tei kerran projektia uskovaiselle ihmiselle ja palkkion saaminen kesti ja kesti, vaikka se piti saada heti projektin teon jälkeen. Eniten kuitenkin harmittaa, että on niin vaikea löytää aitoja uskovia ystäviä. Uskovaisiin tutustuminen on kiven takana. Pällistellään vaan kadulla tai muualla mutta ei haluta jutella. Aivan kummallista porukkaa! - Pyssy Sormunen
eikkari?
- Anonyymi
averea kirjoitti:
Kirjoitit:
Oon sanaton.,.,
Se ei ole oikein.Niin, kun kansanradiota kuuntelee, niin työttömyydestä kyllä saa tuta, että aina töitä löytyy, jos vain tekee.
Ehkä moni sairauskin on itseaiheutettua- syödään ja juodaan, huomenna kuollaan. - Anonyymi
Ap kirjoitti:
Ei minustakaan ole, mutta sellaista tapahtuu toisinaan. Joskus jollekin on profetoitu ikäviä asioita tapahtuvaksi muutaman päivän sisällä ja profetian saaja on mennyt aivan paniikkiin. Hengellisten asioiden väärinkäyttöä tapahtuu NIIN paljon ja jopa taloudellisen hyödyn tavoittelua. Kukaan eikkari ei ole onnistunut satuttamaan niin kuin toinen uskovainen, ajattelemattomilla kommenteillaan tai teoillaan.
Raha ohjaa monen uskovaisenkin elämää ja tiedän uskovaisten perustamia yhdistyksiä missä ollaan yritetty harrastaa veron kiertoa ja saatukin kovat sakot kun on jääty kiinni. Tai on käytetty rahoja omiin tarpeisiin. Itsekin tei kerran projektia uskovaiselle ihmiselle ja palkkion saaminen kesti ja kesti, vaikka se piti saada heti projektin teon jälkeen. Eniten kuitenkin harmittaa, että on niin vaikea löytää aitoja uskovia ystäviä. Uskovaisiin tutustuminen on kiven takana. Pällistellään vaan kadulla tai muualla mutta ei haluta jutella. Aivan kummallista porukkaa!Sinä se rahasata puhut, eri suupielillä, eri makuisesti, milloinkin.
Olet kuin Leo Melleri. Sanomalehti ja kyllä alkaa saarnat.
Sinä kun näet kolehtihaavin, niin jopa alkaa rahapuheesi pulppuamaan.
Eiköhän jokainen omasta pussisa- omaansa anna sinne, mihin katsoo asiaa kuuluvan.
mutta, sinä naukumisest toisten uhraamiseen vingut kuin vanha palosireeni, tai porsaanpoikanen karsinassa.
Sellanen vinkuminen vuosien saatossa, että vaihda jo levy.... Sinähän saat omillasi tehdä mitä haluat, mutta ei sinulla minun rahanköyttöön ole mitään nokankoputtamista.
Pidän seurakuntakotini itse kunnossa...
- JUMALAN lapsi
olemaan yksin tuntuu ettei kukaan uskova välitä. Anna heidän olla. Meidän pitäs olla yhtä suurta perhettä jossa JEESUS on pää me jäseniä. Meidän kuuluis rakastaa toisiamme ja pitää toisistamme huolta. Ei pidä paikkaansa jokaisella on omat juttunsa. Rakasta ja siunaa jokaista tervehdi jos eivät vastaa jatka siitä huolimatta. Mitä enemmän rukoilet heidän puolestaan ja siunaat heitä muista myös rakastat siitä huolimatta. JUMALA tulee tekemään ihmeitä sun kohdallas. Joskus uskova joutuu toisten uskovien hyljättäväksi ei se Sinusta johdu JUMALA tekee sussa työtä. Tulet huomaamaan mitä HERRA on varannu sulle ja sun elämääs. Paholainen tietää JUMALAN suunnitelman ja estää toisia uskovia lähestymästä sua. Yrittää saada sut luopumaan uskosta. Kiitä HERRAA kaikesta ja tiedä et koskaan ole yksin, vaan JUMALA on sua lähempänä kuin voit edes kuvitella. JEESUS on sun paras ystävä jolle voit puhua kaikki eikä HÄN hylkää, eikä petä. Puhu HERRALLE kaikki asias hän haluaa kuunnella ja auttaa. SIUNAUSTA Sinulle uskon tiellä. Tapahtui mitä vaan älä luovuta. JUMALALLA on suunnitelma Sun varalle. 1.Kor.13 luku.
- Ap
Kyllä, juuri tuollaiselta tuntuu! Ettei kukaan välitä. Paitsi ehkä ne pari ystävääni. Tämäkin viestiketju on hyvä osoitus siitä, miten varauksellisia uskovaiset ovat. Jos olisin laittanut toiselle palstalle ilmoituksen, että haetaan baari-seuraa ja uusia ystäviä, niin olisin aivan varmasti saanut yhteydenottopyyntöjä. Uskovainen olen vielä juuri sen takia, että Jeesus on se joka ei ole pettänyt ja jättänyt.
Ainakin täälläpäin uskiksilla on tapana joskus laitella joku yleinen viesti, että kokous siellä ja siellä, siihen aikaan, puhujana se ja se. Tervetuloa paikalle! Mutta kukaan ei halua henk.koht. lähteä kanssani seurakuntaan ja tarjoa seuraansa. Jos nään jonkun "tutun" srk:ssa ja menen juttelemaan, niin se juttelee jonkun aikaa niitä näitä, kunnes sanoo menevänsä kaverinsa kanssa alakertaan kahville. Mutta ei sitten pyydetä sinnekään mukaan.
Yleensäkin kaikki yhteinen tekeminen tuntuu olevan useimpien uskovaisten kanssa sitä, että tulee juuri noita ilmoituksia kokouksista ja tuntuu että seurakunta on ainoa paikka missä heitä voi nähdä. Heitä on mahdoton saada tulemaan kylään, tai on mahdoton kyläillä heidän luonaan. Jos taas ei käy seurakunnassa, niin heitä on mahdoton nähdä muuten vapaa-ajalla. Tämmöisen esimerkinkö Jeesus teille helluntailaisille ihmisten kohtaamisesta jätti? - JUMALAN lapsi
Ap kirjoitti:
Kyllä, juuri tuollaiselta tuntuu! Ettei kukaan välitä. Paitsi ehkä ne pari ystävääni. Tämäkin viestiketju on hyvä osoitus siitä, miten varauksellisia uskovaiset ovat. Jos olisin laittanut toiselle palstalle ilmoituksen, että haetaan baari-seuraa ja uusia ystäviä, niin olisin aivan varmasti saanut yhteydenottopyyntöjä. Uskovainen olen vielä juuri sen takia, että Jeesus on se joka ei ole pettänyt ja jättänyt.
Ainakin täälläpäin uskiksilla on tapana joskus laitella joku yleinen viesti, että kokous siellä ja siellä, siihen aikaan, puhujana se ja se. Tervetuloa paikalle! Mutta kukaan ei halua henk.koht. lähteä kanssani seurakuntaan ja tarjoa seuraansa. Jos nään jonkun "tutun" srk:ssa ja menen juttelemaan, niin se juttelee jonkun aikaa niitä näitä, kunnes sanoo menevänsä kaverinsa kanssa alakertaan kahville. Mutta ei sitten pyydetä sinnekään mukaan.
Yleensäkin kaikki yhteinen tekeminen tuntuu olevan useimpien uskovaisten kanssa sitä, että tulee juuri noita ilmoituksia kokouksista ja tuntuu että seurakunta on ainoa paikka missä heitä voi nähdä. Heitä on mahdoton saada tulemaan kylään, tai on mahdoton kyläillä heidän luonaan. Jos taas ei käy seurakunnassa, niin heitä on mahdoton nähdä muuten vapaa-ajalla. Tämmöisen esimerkinkö Jeesus teille helluntailaisille ihmisten kohtaamisesta jätti?mutta ikävä kyllä kaikki on totta. Ollaan omissa piireissä eikä sinne oteta mukaan toisia. Toiset joutuvat jäämään yksin. Ei JEESUS ole tarkoittanut tällaista, vaan kuuluis rakastaa jokaista en itsekkään ymmärrä tällasta. Sanoin kerran rukous piirissä tästä asiasta, miten JUMALA voi hyväksyä meidät taivaaseen, jos emme tässä ajassa voi hyväksyä toisiamme. Miten voimme taivaassa hyväksyä tässä ajassahan meidän tulee jo hyväksyä toisemme. En minäkään todella ymmärrä miten voimme päästä taivavskotiin jos emme tässä ajassa elä ja hyväksy toisiamme ja ole yhtä suurta perhettä. Emme todellakaan elä niinkuin JEESUS opetti. Jos rupee puhumaan uskoasioista vaikka kaupassa tai kadulla toiselle uskovaiselle, toiset heistä vilkuilee ympärilleen ettei vaan kukaan kuulis ja tulevat vaivautuneiksi. Miksi ite haluan puhua uskosta niinkuin puhunkin mitä useampi uskomaton kuulee sitä parempi, saavatpahan kuulla uskosta. Häpeääkö toiset uskoa seurakunnan ulkopuolella. Sehän on sama kuin JEESUSTA häpeäis. Halutaan mieluummin puhua maallisista asioista, vaan kun minua ei pahemmin kiinnosta puhua maallisista asioista uskovien kanssa. Yks uskova talvella sanoi rukoiletko hänen puolestaan sanoin rukoilen oltiin kaupassa. Sanoi seuraavan kokouksen alussa rukoile sanoin ei, kun heti kysyi missä. Mentiin ulos lumipenkan taakse vaikka siitä kulki kävelyteitä ympäri ei se ollu kui olevinaan näkösuoja. Pysähdyin ja sanoin tässä rukoilen rupes nauramaa eihän tässä voi. Aloin rukoilemaan ja rukoilin myös en ees ajatellut kuuliko toiset tai näkikö kukaan. Oli monta vuotta rukoillu ja muutama muukin hänelle, että täyttyis PYHÄLLÄHENGELLÄ ja sais uusin kielin ylistää JUMALAA. Samana iltana hän todella sai uusin kielin ylistää. Kunnia yksin JUMALALLE. Ei HÄN kato aikaa eikä paikkaa niinkuin ei meidänkään pitäis. Vaan näyttää uskomme eikä hävetä HERRAAMME. JEESUS Sinua siunatkoon älä hylkää JEESUSTA. JEESUS RAKASTAA SUA TODELLA. Jokainen joka tunnustaa minut ihmisten edessä.Matt.10:32-33. 2.Kor.3 luku.
- Ap
JUMALAN lapsi kirjoitti:
mutta ikävä kyllä kaikki on totta. Ollaan omissa piireissä eikä sinne oteta mukaan toisia. Toiset joutuvat jäämään yksin. Ei JEESUS ole tarkoittanut tällaista, vaan kuuluis rakastaa jokaista en itsekkään ymmärrä tällasta. Sanoin kerran rukous piirissä tästä asiasta, miten JUMALA voi hyväksyä meidät taivaaseen, jos emme tässä ajassa voi hyväksyä toisiamme. Miten voimme taivaassa hyväksyä tässä ajassahan meidän tulee jo hyväksyä toisemme. En minäkään todella ymmärrä miten voimme päästä taivavskotiin jos emme tässä ajassa elä ja hyväksy toisiamme ja ole yhtä suurta perhettä. Emme todellakaan elä niinkuin JEESUS opetti. Jos rupee puhumaan uskoasioista vaikka kaupassa tai kadulla toiselle uskovaiselle, toiset heistä vilkuilee ympärilleen ettei vaan kukaan kuulis ja tulevat vaivautuneiksi. Miksi ite haluan puhua uskosta niinkuin puhunkin mitä useampi uskomaton kuulee sitä parempi, saavatpahan kuulla uskosta. Häpeääkö toiset uskoa seurakunnan ulkopuolella. Sehän on sama kuin JEESUSTA häpeäis. Halutaan mieluummin puhua maallisista asioista, vaan kun minua ei pahemmin kiinnosta puhua maallisista asioista uskovien kanssa. Yks uskova talvella sanoi rukoiletko hänen puolestaan sanoin rukoilen oltiin kaupassa. Sanoi seuraavan kokouksen alussa rukoile sanoin ei, kun heti kysyi missä. Mentiin ulos lumipenkan taakse vaikka siitä kulki kävelyteitä ympäri ei se ollu kui olevinaan näkösuoja. Pysähdyin ja sanoin tässä rukoilen rupes nauramaa eihän tässä voi. Aloin rukoilemaan ja rukoilin myös en ees ajatellut kuuliko toiset tai näkikö kukaan. Oli monta vuotta rukoillu ja muutama muukin hänelle, että täyttyis PYHÄLLÄHENGELLÄ ja sais uusin kielin ylistää JUMALAA. Samana iltana hän todella sai uusin kielin ylistää. Kunnia yksin JUMALALLE. Ei HÄN kato aikaa eikä paikkaa niinkuin ei meidänkään pitäis. Vaan näyttää uskomme eikä hävetä HERRAAMME. JEESUS Sinua siunatkoon älä hylkää JEESUSTA. JEESUS RAKASTAA SUA TODELLA. Jokainen joka tunnustaa minut ihmisten edessä.Matt.10:32-33. 2.Kor.3 luku.
Itsekin olen törmännyt samanlaiseen tilanteeseen, että jotkut ihmiset eivät suostu rukoilemaan kadulla tai muulla näkyvällä paikalla. Helluntai-kokouksissa sitten hypitäänkin pöydillä ja ylistellään suureen ääneen. Miksi se on niin hävettävää, jos joku näkee tämän rukous-tilanteen? Ja miten ne eikkarit voivat tai ylipäätään haluavat koskaan tulla uskoon, jos se pienikin kontakti mitä he uskovaiseen yrittävät luoda, tyrmätään? Ootteko te helluntailaiset olevinaan niin paljon parempia ja puhtaampia ihmisiä, että kaikki "vieras" pitää ylimielisesti sivuuttaa ja tyrmätä.
Itse olen kokenut uskovaisen ihmisen taholta jopa fyysistä väkivaltaa. Myös henkistä väkivaltaa olen kokenut. Uskovaiset ihmiset eivät todellakaan ole mitään pulmusia tai enkeleitä tai parempia kuin muut. Syntinen ihminen olen minäkin, mutta en ole koskaan ajatellut olevani parempi kuin muut. Ihmisenä en ole muiden yläpuolella. Valitettavan usein uskovaiset haluavat olla vain omissa piireissään ja hehkuttaa onnellista elämäänsä. Ulkopuolisia tai uusia ei haluta mukaan. Olen kyllästynyt siihen, että mua kohdellaan ku jotain roskaa. Taidanpa mennä viikonloppuna baariin, siellä ainakin saa seuraa.
Teille uskovaisille kun ei toisen uskovaisen seura kelpaa!! - helenaC
Ap kirjoitti:
Itsekin olen törmännyt samanlaiseen tilanteeseen, että jotkut ihmiset eivät suostu rukoilemaan kadulla tai muulla näkyvällä paikalla. Helluntai-kokouksissa sitten hypitäänkin pöydillä ja ylistellään suureen ääneen. Miksi se on niin hävettävää, jos joku näkee tämän rukous-tilanteen? Ja miten ne eikkarit voivat tai ylipäätään haluavat koskaan tulla uskoon, jos se pienikin kontakti mitä he uskovaiseen yrittävät luoda, tyrmätään? Ootteko te helluntailaiset olevinaan niin paljon parempia ja puhtaampia ihmisiä, että kaikki "vieras" pitää ylimielisesti sivuuttaa ja tyrmätä.
Itse olen kokenut uskovaisen ihmisen taholta jopa fyysistä väkivaltaa. Myös henkistä väkivaltaa olen kokenut. Uskovaiset ihmiset eivät todellakaan ole mitään pulmusia tai enkeleitä tai parempia kuin muut. Syntinen ihminen olen minäkin, mutta en ole koskaan ajatellut olevani parempi kuin muut. Ihmisenä en ole muiden yläpuolella. Valitettavan usein uskovaiset haluavat olla vain omissa piireissään ja hehkuttaa onnellista elämäänsä. Ulkopuolisia tai uusia ei haluta mukaan. Olen kyllästynyt siihen, että mua kohdellaan ku jotain roskaa. Taidanpa mennä viikonloppuna baariin, siellä ainakin saa seuraa.
Teille uskovaisille kun ei toisen uskovaisen seura kelpaa!!Kiltti ketjun aloittaja, onko sinun pakko käyttää nimitystä eikkari? Tuntuu pahalta. Jumala näkee ihmisen sydämeen, Hän näkee, onko siellä uskoa ja kaipausta Hänen puoleensa. Moni "eikkari" rukoilee hiljaa itsekseen ja uskoo pienesti, pyytää apua Jumalalta. Ja Jumala kuulee pienen ihmisen pienen huokauksen. Ei todista pakonomaisesti omasta uskostaan. Tällaiset uskovaisten oman uskon todistelut vääntävät mahaani. Kirkastavatko ne oikeasti Kristusta? Ehkä silloin kun painopiste on Jumalan toiminnassa eikä ihmisen teoissa tai "ratkaisussa".
Nimitys "eikkari" taitaa tulla niistä piireistä, joissa "pelastuminen" on jonkin selkeän kaavan mukaista. Kuka ei ole"ottanut Jeesusta vastaan" sillä tavalla kun se on ihmisten toimesta määritelty, hän on "eikkari". Noh, minä olen muinoin "ottanut Jeesuksen sydämeeni", mutta vieraantunut tuosta ihmisten jaottelusta. Ja sitä paitsi, uskonko siksi, että haluisin välttää helvetin vai onko uskoni pienen ihmisen kaipausta Jumalan puoleen. Jumala lahjoittaa uskon. Jumala lahjoittaa rakkauden.
Pyydä hartaasti, että Jumala kasvattaisi sinua edelleen lapsenaan. Mitä, jos jättäisit nuo uskovat happanemaan omaan erinomaisuuteensa. Jumalaa sinun ei tarvitse jättää eikä Hän jätä sinua. - Ap
helenaC kirjoitti:
Kiltti ketjun aloittaja, onko sinun pakko käyttää nimitystä eikkari? Tuntuu pahalta. Jumala näkee ihmisen sydämeen, Hän näkee, onko siellä uskoa ja kaipausta Hänen puoleensa. Moni "eikkari" rukoilee hiljaa itsekseen ja uskoo pienesti, pyytää apua Jumalalta. Ja Jumala kuulee pienen ihmisen pienen huokauksen. Ei todista pakonomaisesti omasta uskostaan. Tällaiset uskovaisten oman uskon todistelut vääntävät mahaani. Kirkastavatko ne oikeasti Kristusta? Ehkä silloin kun painopiste on Jumalan toiminnassa eikä ihmisen teoissa tai "ratkaisussa".
Nimitys "eikkari" taitaa tulla niistä piireistä, joissa "pelastuminen" on jonkin selkeän kaavan mukaista. Kuka ei ole"ottanut Jeesusta vastaan" sillä tavalla kun se on ihmisten toimesta määritelty, hän on "eikkari". Noh, minä olen muinoin "ottanut Jeesuksen sydämeeni", mutta vieraantunut tuosta ihmisten jaottelusta. Ja sitä paitsi, uskonko siksi, että haluisin välttää helvetin vai onko uskoni pienen ihmisen kaipausta Jumalan puoleen. Jumala lahjoittaa uskon. Jumala lahjoittaa rakkauden.
Pyydä hartaasti, että Jumala kasvattaisi sinua edelleen lapsenaan. Mitä, jos jättäisit nuo uskovat happanemaan omaan erinomaisuuteensa. Jumalaa sinun ei tarvitse jättää eikä Hän jätä sinua.No anteeksi, en tarkoittanut sillä mitään loukkaavaa! Enkä halua lokeroida ihmisiä uskon mukaan. Mutta en oikein keksinyt muutakaan termiä, millä erottaisin uudestisyntyneet kristityt niistä muista. Toki Jumala näkee ihmisen sydämeen, enkä tarkoita sitä, että jokainen "eikkari" olis joku täys ateisti. Mutta onhan siinä eroa, että onko ihmisellä Pyhä Henki vai ei. Olen samaa mieltä siitä, että ihmisen ei tarvi todistella Jumalan edessä mitään. Liian usein ihmiset katsovat ulkoisia merkkejä ja sen perusteella luokittelevat toisten uskoa.
En tosiaan jaksa enää yrittää sosialisoitua uskovaisten suuntaan. Turhaa se on kuitenkin. Jos jossain törmään aitoon, rehelliseen uskon ihmiseen, niin olen onnellinen. Mutta jos ei seurani kelpaa, niin olkoon keskenään. Olen käynyt myös luterilaisissa tilaisuuksissa ja -kas kummaa, siellä saa lähes aina jonkinlaista juttuseuraa muista. Mutta jos helluntaikirkkoon erehtyy yksin menemään, niin yksin sieltä saa poistuakin. Harmi vaan, että ne luterilaiset tilaisuudet ovat monesti muuten vähemmän antavia. Mut nuo helluntailaiset.. ne ei oikestaan KOSKAAN soittele, eivät pyydä seuraansa, eivät kanssaan srk:n eikä mihinkään. Kehottavat kyllä tulemaan johonkin kokoukseen, mutta kun paikanpäälle menee, niin hyvä kun tuntevat. - Michaela...
helenaC kirjoitti:
Kiltti ketjun aloittaja, onko sinun pakko käyttää nimitystä eikkari? Tuntuu pahalta. Jumala näkee ihmisen sydämeen, Hän näkee, onko siellä uskoa ja kaipausta Hänen puoleensa. Moni "eikkari" rukoilee hiljaa itsekseen ja uskoo pienesti, pyytää apua Jumalalta. Ja Jumala kuulee pienen ihmisen pienen huokauksen. Ei todista pakonomaisesti omasta uskostaan. Tällaiset uskovaisten oman uskon todistelut vääntävät mahaani. Kirkastavatko ne oikeasti Kristusta? Ehkä silloin kun painopiste on Jumalan toiminnassa eikä ihmisen teoissa tai "ratkaisussa".
Pyydä hartaasti, että Jumala kasvattaisi sinua edelleen lapsenaan. Mitä, jos jättäisit nuo uskovat happanemaan omaan erinomaisuuteensa. Jumalaa sinun ei tarvitse jättää eikä Hän jätä sinua.helenaC! -Jumala näkee sinne ihmisen sydämeen.
- Michaela...
Ap kirjoitti:
No anteeksi, en tarkoittanut sillä mitään loukkaavaa! Enkä halua lokeroida ihmisiä uskon mukaan. Mutta en oikein keksinyt muutakaan termiä, millä erottaisin uudestisyntyneet kristityt niistä muista. Toki Jumala näkee ihmisen sydämeen, enkä tarkoita sitä, että jokainen "eikkari" olis joku täys ateisti. Mutta onhan siinä eroa, että onko ihmisellä Pyhä Henki vai ei. Olen samaa mieltä siitä, että ihmisen ei tarvi todistella Jumalan edessä mitään. Liian usein ihmiset katsovat ulkoisia merkkejä ja sen perusteella luokittelevat toisten uskoa.
En tosiaan jaksa enää yrittää sosialisoitua uskovaisten suuntaan. Turhaa se on kuitenkin. Jos jossain törmään aitoon, rehelliseen uskon ihmiseen, niin olen onnellinen. Mutta jos ei seurani kelpaa, niin olkoon keskenään. Olen käynyt myös luterilaisissa tilaisuuksissa ja -kas kummaa, siellä saa lähes aina jonkinlaista juttuseuraa muista. Mutta jos helluntaikirkkoon erehtyy yksin menemään, niin yksin sieltä saa poistuakin. Harmi vaan, että ne luterilaiset tilaisuudet ovat monesti muuten vähemmän antavia. Mut nuo helluntailaiset.. ne ei oikestaan KOSKAAN soittele, eivät pyydä seuraansa, eivät kanssaan srk:n eikä mihinkään. Kehottavat kyllä tulemaan johonkin kokoukseen, mutta kun paikanpäälle menee, niin hyvä kun tuntevat.oikeasti uudestisyntynyt Jumalan Hengestä? Ei kaikki, jotka sanovat Herra Herra, pääse taicasten valtakuntaan, vaan ne, jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon? Usko koetellaan monesti siinä, miten suhtaudutaan lähimmäiseen.
- Anonyymi
Uskovan itsekkin olen rukoillut uskon sisarien ja veljien puolesta, mutta samanlaista ulkopuolisuutta uskovien keskuudessa kokenut kuin aloittaja, etenkin nais uskovat on tosi valikoiva, jos laittaa johonkin saarnan kommenttia niin ei saa vastausta edes sanallisesti "saarnaajan omaa mielipidettä" jos epämiellyttävä kommentti, mutta muille kyllä sydäntykkäykset laitetaan, sanotaan että lihallinen ihminen ei kestä kuulla totuutta, mutta jos katsoo kuinka monella saarnaajalla on kommentti osio laitettu suljettuun tilaan, niin taitaa suurin osa olla, eli ei siis kestetä kuulla lihallista mielipidettä, ja tai vaikka olisi hengellinen mielipide niin, jätetään ulkopuolelle, sellaista on tullut huomattua, eikä se kyllä TUE uskonveljen uskoa, jos toisia tuetaan ja toisia ei, kun se pitäisi uskovan tukea KAIKKIA uskonveljiä/sisaria heidän uskon tiellään, pitäisi myös TERVEHTIÄ uskon toveriaan. Ja ihan hyvällä vaan!!!
- Anonyymi
Ap kirjoitti:
Yleensäkin kaikki yhteinen tekeminen tuntuu olevan useimpien uskovaisten kanssa sitä, että tulee juuri noita ilmoituksia kokouksista ja tuntuu että seurakunta on ainoa paikka missä heitä voi nähdä. Heitä on mahdoton saada tulemaan kylään, tai on mahdoton kyläillä heidän luonaan. Jos taas ei käy seurakunnassa, niin heitä on mahdoton nähdä muuten vapaa-ajalla. Tämmöisen esimerkinkö Jeesus teille helluntailaisille ihmisten kohtaamisesta jätti?Hihastasko sinua pitää veteää alakerran kuppilaan srk. kahville.
Etkö osaa kuunnella yleistä kutsua, että alakerrassa on kahvit ja lompsit sinne ite.
Näkyy olevan vain tarkoitusvinkuhenki- kahville olen itse aina päässyt, vaikka en kuulu puljuun, en odota, että minua vielä pitää syöttää - nisua suuhun ja kuppi suun alle.
Kyllä ne senkin varmasti tekevät, jos rollaattorilla kuljet ja käsi vapisee. - Anonyymi
Ap kirjoitti:
Teille uskovaisille kun ei toisen uskovaisen seura kelpaa!!Näin sivullisena huomaa, että panettelujen hurmahenget on liikkeellä.
Kerran katsoin Hesassa, kun rautatieasemalla eräs lankapuhelinten aikana hoiti rukous- julitekoja kansan nähden. Ei se oikein näytä uskottavalle.
Ja sinusta pitäisi sellaista tehdä. Eikös siinä uskiksilta mene kasvot, jos aseman lattialla alkaa kokoustilaisuudet julkiseksi.
tuolla ulkomailla, jossa ei ole kristillisyyttä, niin siellä jos joku risahtaa töissä, ja suomalainen hoitaa koneen kuntoon, - siellä lyödään rukousmatto kentälle, ja huudetaan suomalaista apuun, mutta itse kumartelevat, mihin kumartavat.
Sellaiseksiko uskonnollisuus pitäisi mennä. Eikö synagoogat olekaan kokoontumispaikkaa ja tai se koti- alttarit. - Anonyymi
Ap kirjoitti:
No anteeksi, en tarkoittanut sillä mitään loukkaavaa! Enkä halua lokeroida ihmisiä uskon mukaan. Mutta en oikein keksinyt muutakaan termiä, millä erottaisin uudestisyntyneet kristityt niistä muista. Toki Jumala näkee ihmisen sydämeen, enkä tarkoita sitä, että jokainen "eikkari" olis joku täys ateisti. Mutta onhan siinä eroa, että onko ihmisellä Pyhä Henki vai ei. Olen samaa mieltä siitä, että ihmisen ei tarvi todistella Jumalan edessä mitään. Liian usein ihmiset katsovat ulkoisia merkkejä ja sen perusteella luokittelevat toisten uskoa.
En tosiaan jaksa enää yrittää sosialisoitua uskovaisten suuntaan. Turhaa se on kuitenkin. Jos jossain törmään aitoon, rehelliseen uskon ihmiseen, niin olen onnellinen. Mutta jos ei seurani kelpaa, niin olkoon keskenään. Olen käynyt myös luterilaisissa tilaisuuksissa ja -kas kummaa, siellä saa lähes aina jonkinlaista juttuseuraa muista. Mutta jos helluntaikirkkoon erehtyy yksin menemään, niin yksin sieltä saa poistuakin. Harmi vaan, että ne luterilaiset tilaisuudet ovat monesti muuten vähemmän antavia. Mut nuo helluntailaiset.. ne ei oikestaan KOSKAAN soittele, eivät pyydä seuraansa, eivät kanssaan srk:n eikä mihinkään. Kehottavat kyllä tulemaan johonkin kokoukseen, mutta kun paikanpäälle menee, niin hyvä kun tuntevat.Jos menen johonkin ja lähtiessä tuppaa joku matkaan, olen senverran varovainen, ettei se onnistu... Kaikkea on maailmassa ja turvallisuus vaatii hieman tutustumista pidemmän aikaa.
Jos joku nainen pyrkii matkaan, tai mies- onkohan kaikki ok. Jos olet majoitusta vailla, ota ensin selvää mistä tulee, vaikka pastorilta, ehkä olet hengissä vielä seuraavana aamuna.
- Michaela...
ei ole paljon ollenkaan. Usko Jumalaan, rukoile, lue raamattua. Uskonnollisuutta, nimikristillisyyttä, lahkoutta ym. on pilvin pimein. Oikea seurakunta onkin hengellinen Kristuksen ruumis, pyhien yhteys, joka on ulkopuolella näiden kuppikuntien. Pahimpia vainoojia, epäluotettavia, syrjiviä jne. on juuri mm. luulouskovaisissa. Monessa ei kristityssä saattaa ollakin paljon enemmän "kristillisiä" piirteitä omaavia piirteitä. Se, joka pelastuu, tulee olemaankin yllätys. Jumalan sana sanoo mm. että Jumala on valinnut omansa ennenkuin tämä oli äitinsä kohdussa. Monessa kuppikunnassa annetaan ymmärtää, että itse valitaan Jumala. "Te ette valinneet minua, vaan Minä valitsin teidät". "Jumala ei valintaansa kadu".
Samanlaiset kokemukset, kuin sinulla, oli minullakin aikanaan uskoon tultuani. Paljon on opittu ja nähty. Koskaan en ole kuulunut mihinkään lahkoon. Vain muutaman samanhenkisen tiedän.
Tutki ja koettele kaikki Jumalan sanalla ja Hengellä!- Ap
Olen huomannut samaa, että monessa ei-kristityssä onkin paljon enemmän laupeutta ja armollisuutta. Uskon kans siihen ajatukseen, että taivaaseen tulee pääsemään moni, kenestä muut ovat varmoja etteivät pääse. Samoin ulkopuolelle jää niitä, kenen on oletettu pääsevän taivaaseen. Uskon että Jumala on valinnut jokaisen meistä, mutta kaikki meistä ei halua valita tietoisesti Jumalaa. Usein myös arvioidaan ihmisiä ulkoisten tekijöiden perusteella. Ajatellaan että etupenkin rohkea ylistäjä ja rukoilija on jotenkin enemmän uskovainen kuin takapenkin hiljainen sunnuntai-kävijä. Mutta niin kuin Raamatussa sanotaan, niin ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Hännästä voikin tulla pää ja päästä häntä. Liian monet luottavat ja ottavat sokesti vastaan kaiken, mitä pastorit heille puhuvat. Tervettä arviointiakaan ei välttämättä hyväksytä. Rehellinen ja Jumalan mielen mukainen toiminta ja usko kestää kyllä epäilynkin.
Joskus väittelyitä ja riitoja tehdään typeristä pienistä asioista. Kuten että saako ruokajuomana käyttää viiniä ja onko soveliasta syödä sianlihaa. Mä en vaan voi ymmärtää sitä ylimielisyyttä! Sitä jos joitain kohdellaan ku halpaa makkaraa eikä pidetä minään. - Michaela...
Ap kirjoitti:
Olen huomannut samaa, että monessa ei-kristityssä onkin paljon enemmän laupeutta ja armollisuutta. Uskon kans siihen ajatukseen, että taivaaseen tulee pääsemään moni, kenestä muut ovat varmoja etteivät pääse. Samoin ulkopuolelle jää niitä, kenen on oletettu pääsevän taivaaseen. Uskon että Jumala on valinnut jokaisen meistä, mutta kaikki meistä ei halua valita tietoisesti Jumalaa. Usein myös arvioidaan ihmisiä ulkoisten tekijöiden perusteella. Ajatellaan että etupenkin rohkea ylistäjä ja rukoilija on jotenkin enemmän uskovainen kuin takapenkin hiljainen sunnuntai-kävijä. Mutta niin kuin Raamatussa sanotaan, niin ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Hännästä voikin tulla pää ja päästä häntä. Liian monet luottavat ja ottavat sokesti vastaan kaiken, mitä pastorit heille puhuvat. Tervettä arviointiakaan ei välttämättä hyväksytä. Rehellinen ja Jumalan mielen mukainen toiminta ja usko kestää kyllä epäilynkin.
Joskus väittelyitä ja riitoja tehdään typeristä pienistä asioista. Kuten että saako ruokajuomana käyttää viiniä ja onko soveliasta syödä sianlihaa. Mä en vaan voi ymmärtää sitä ylimielisyyttä! Sitä jos joitain kohdellaan ku halpaa makkaraa eikä pidetä minään.Kaikki täytyy koetella Jumalan sanalla ja Hengellä. Jos se kielletään, niin voi olla varma, ettei olla silloin Jumalan asialla. Voi kuulostaa hurjalta, mutta moniko pastori, seurakunnasta riippumatta on edes uskossa? Mitä enemmän tutkii vilpittämästi ja rehellisesti, nojautuen täysin Jumalan sanaan, ei voi kuin ihmetellä. En tarkoita, että itse olisi muita parempi, mutta itse haluan aina vaan olla rehellinen, myös itseni suhteen, oli se sitten kivaa kuultavaa tai ei, koska itselläkään ei ole varaa mihinkään vääryyteen. Kaikesta kun joutuu aikanaan vastaamaan.
Pääasia olisi tietenkin, että ihmisiä pelastuisi. Se on tietenkin Jumalan vallassa oleva asia. - Anonyymi
Ap kirjoitti:
Joskus väittelyitä ja riitoja tehdään typeristä pienistä asioista. Kuten että saako ruokajuomana käyttää viiniä ja onko soveliasta syödä sianlihaa. Mä en vaan voi ymmärtää sitä ylimielisyyttä! Sitä jos joitain kohdellaan ku halpaa makkaraa eikä pidetä minään.Haisee asenteellinen halu väittelyyn - puheesi. Senverran paljastat itsestäsi, että uskonnollisuus on tuttua, ja henkesi, että kaivelet verta omasta nenästäsi.
Ei siten, että joku sinua täällä löisi, mutta sinä itse vertauskuvallisesti haastat toisia ottelemaan, pukeutuen valkoiseksi enkuleksi.
Ei vastakääntynyt, puhu sianlihan syömisestä, ja viininjuomisesta.
Päinvastoin, vastakääntynyt ei korvaa lotkauta viinilasilliselle, kun siitä pääsee irti.
- Michaela...
lopunaikana, sanoo raamattu. Suurin osa on oikeasti totuudesta eksynyttä ja luopunutta "kristikansaa". "Vain harvat löytävät", "kun Jeesus tulee takaisin, löytäneekö Hän uskoa maan päältä". Kaikkien puolesta tulee silti rukoilla, vihamiestenkin, sillä emme voi tietää, mikä Jumalan suunnitelma on kunkin ihmisen kohdalla. Sillä Jumalahan ei tahdo kenenkään hukkuvan. Hänellä on hyvä tahto, mutta ihminen ei ole tahtonut Häntä kuunnella ja totella.
- Anonyymi
Siinäpä se- kun mittailet, että ei toisilta löydy uskoa, mutta katsokaa minua.
Sitten paukkuu henkselisi housuissasi.... hokaatko?
- Michaela...
synnitön olevansa, katsokoon ettei lankea. Sydämestähän ne synnit lähtevät; ylpeys, omavanhurskaus, rakkaudettomuus, eriseuraisuus, lahkot, vilppi, ...."kurjaa, köyhää ja sairasta he eivät kädestä ottaneet". Yksi hyvä merkki on laupias samarialainen.
- R.yssä
havainnut yleisenä ilmiönä seurakunnassa, ettei siellä oikein kukaan tervehdi vierailevaa uskovaa ja toivota rauhaakaan. Ainoastaan srk:n vahtimestari toivottaa kaikki tulijat tervetulleiksi senkummemmin heitä erottelematta. Eikä srk:n vakioporukka suinkaan edes kokouksen jälkeisessä kahvitilaisuudessa istu srk:ssa vierailevan pöytään, vaan vierailija saa yleensä istua yksinään ja kahvin juotuaan lähteä niine hyvineen yksin ulos ovesta.
Ettei Sinun "kiitti, nyt riitti" ajatuksesi ja mielipiteesi asiassa ole mistään ns. 'tuulesta temmattu', jos joku mielipiteen esittäjä moista ajattelee ja ajatuksensa noin sanoiksi pukee.
Se on erittäin huono piirre srk:ssa, että vaikka srk:n porukka tietää itsekin toimivansa rakkaudettomasti lähimmäisiään kohtaan, niin minkäänlaista parannusta asian suhteen ei tehdä, vaan kaikki jatkuu samanlaisena kuin ennenkin. Ei siltikään parannusta tee, vaikka vieraileva itse olisi kuinkakin positiivisella asenteella kuvioissa mukana.
Että tällaista rakkautta lähimmäisistään huolehtivassa seurakunnassa, jonka pitäisi olla perhe ja koti kaikille..- Ei selväpäisiä
Oteta mukaan koska siinä on vaara että hän paljastaisi totuuksia jossanin vaiheessa.Täytyy olla ja ajatella kaikesta samalla lailla eikä kysellä mitään.Toinen keino on se että heittäydyt täysin tyhmäksi ja kyselet niin saat heti paljon ystäviä.Mutta älä kysele viisaita,koska heillä ei ole niihin vastauksia.Se saa heidät nolostumaan.Mutta kysymys kuulukin sitten;miksi hakeutuisit sellaisten seuraan? jatka etsimistä kuitenkin omana itsenäsi niin niitä oikeita uskovia kyllä joskus tupsahtaa elämääsi.Niitäkin on ja selvästi haluaisit sellaiseen järkevään seuraan.
- Ap
Rohkaisevaa, vaikka tietysti myös ikävää, että muillakin samoja kokemuksia! En halua tarkoituksella mollata ketään tai osoitella nimenomaan helluntailaisia, mutta oma kokemukseni on se, että nimenomaan helluntailaiset ovat näitä pahimpia eriseuraisuuden harjoittajia. Varsinkin ne, ketkä olleet tyyliin koko ikänsä tai suurimman osan siitä mukana srk:ssa, niin pitävät etäisyyttä muihin.
Olen laittanut esim. hienon syntymäpäiväkortin, enkä saa vastaukseksi mitään tietoa, onko kortti ylipäätään mennyt perille. Sanotaan, että olisi kiva nähdä, mutta tosiasiassa kaikki tapaamiset perutaan, ei vastata viesteihin jne. Luvataan tulla kylään, mutta koskaan ei tulla. Näköjään kaikki aika halutaan viettää vaan siellä omien parissa. Kuvaavaa on myös se, että monista muista seurakunnista vierailee paljon ihmisiä myös helluntaisrk:ssa, mutta jostain syystä monet helluntailaiset karttaa muita kirkkokuntia ja niiden järjestämiä tilaisuuksia. Helluntailaiset haluavat pitää suuren etäisyyden muihin kuin näihin omiin ihmisiin.
Harvoin saa edes puoli-tutulta ihmiseltä kutsua tulla samaan kahvipöytään.
Sitä minäkin ihmettelen, että ei haluta edes yrittää tehdä asiaan parannusta. Onko täällä ketään helluntailaista, joka haluaisi selittää, että miksi ulkopuolisiin suhtaudutaan noin hemmetin tylysti ja viileästi?? Miksi se tutustuminen teidän kanssanne on niin vaikeaa? - JUMALAN lapsi
Ap kirjoitti:
Rohkaisevaa, vaikka tietysti myös ikävää, että muillakin samoja kokemuksia! En halua tarkoituksella mollata ketään tai osoitella nimenomaan helluntailaisia, mutta oma kokemukseni on se, että nimenomaan helluntailaiset ovat näitä pahimpia eriseuraisuuden harjoittajia. Varsinkin ne, ketkä olleet tyyliin koko ikänsä tai suurimman osan siitä mukana srk:ssa, niin pitävät etäisyyttä muihin.
Olen laittanut esim. hienon syntymäpäiväkortin, enkä saa vastaukseksi mitään tietoa, onko kortti ylipäätään mennyt perille. Sanotaan, että olisi kiva nähdä, mutta tosiasiassa kaikki tapaamiset perutaan, ei vastata viesteihin jne. Luvataan tulla kylään, mutta koskaan ei tulla. Näköjään kaikki aika halutaan viettää vaan siellä omien parissa. Kuvaavaa on myös se, että monista muista seurakunnista vierailee paljon ihmisiä myös helluntaisrk:ssa, mutta jostain syystä monet helluntailaiset karttaa muita kirkkokuntia ja niiden järjestämiä tilaisuuksia. Helluntailaiset haluavat pitää suuren etäisyyden muihin kuin näihin omiin ihmisiin.
Sitä minäkin ihmettelen, että ei haluta edes yrittää tehdä asiaan parannusta. Onko täällä ketään helluntailaista, joka haluaisi selittää, että miksi ulkopuolisiin suhtaudutaan noin hemmetin tylysti ja viileästi?? Miksi se tutustuminen teidän kanssanne on niin vaikeaa?tutustun toisiin uskomattomiin ja eri uskonkuntiin kuuluvien kanssa helposti. Paitsi kieltämättä jostain syystä oman seurakuntalaisten kanssa on vaikeampaa. Ehkä siksi koska olen vissiin liian avoin, sanon mielipiteeni suoraan en kiertelle ja kaartele asioden ympäri. Puhun myös avoimesti kokemuksistani esim. Kun JUMALA puhuu PYHÄNHENKENSÄ kautta, ja sanon jos JUMALA kehottaa jollekin sanomaan jotain suoraan. Kai uskovat ei tykkää siitä, mutta mieluummin elän JUMALALLE mieliksi enkä mielistele ihmisiä. JUMALAA meidän kuuluu kunnioittaa ja totella enemmän kuin ihmisiä. Kiitos JEESUS. AMEN. Kiitosvirsi JUMALAN ihmeellisestä avusta.Ps.66.
- Ei sen kummempaa
Ap kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen, että ei haluta edes yrittää tehdä asiaan parannusta. Onko täällä ketään helluntailaista, joka haluaisi selittää, että miksi ulkopuolisiin suhtaudutaan noin hemmetin tylysti ja viileästi?? Miksi se tutustuminen teidän kanssanne on niin vaikeaa?syystä, että haluavat lahkoilla, ja se taas ei ole Jumalasta.
- WG
Ei sen kummempaa kirjoitti:
syystä, että haluavat lahkoilla, ja se taas ei ole Jumalasta.
ne tänä päivänä lämpene edes sisäänpäin. Tapahtuu mitä tahansa, niin samaa kylmää, alakuloista, ilotonta kuoleman odotusta.
- JUMALAN lapsi
WG kirjoitti:
ne tänä päivänä lämpene edes sisäänpäin. Tapahtuu mitä tahansa, niin samaa kylmää, alakuloista, ilotonta kuoleman odotusta.
Kukas puhui ihmisille uskosta jos oltais kaikki ilottomia, kylmiä ja alakuloisia. JEESUS sanoi jos te olisitte tästä maailmasta maailma omaansa rakastaisi, mutta koska ette ole tästä maailmasta maailma teitä vihaa. Eihän nyt kuolemaa pidä jäädä odottamaan tulee se odottamattakin uskovilla on jokaisella oma tehtävänsä emme saa jäädä vaan sisälle istumaan. Vaan mennään kadotettujen ihmisten luo puhumaan heille JEESUKSESTA ja pelastustiestä. ELÄMÄ ON KRISTUS KUOLEMA ON VOITTO.AMEN. 1Joh.5 luku.
- Anonyymi
Ei selväpäisiä kirjoitti:
Oteta mukaan koska siinä on vaara että hän paljastaisi totuuksia jossanin vaiheessa.Täytyy olla ja ajatella kaikesta samalla lailla eikä kysellä mitään.Toinen keino on se että heittäydyt täysin tyhmäksi ja kyselet niin saat heti paljon ystäviä.Mutta älä kysele viisaita,koska heillä ei ole niihin vastauksia.Se saa heidät nolostumaan.Mutta kysymys kuulukin sitten;miksi hakeutuisit sellaisten seuraan? jatka etsimistä kuitenkin omana itsenäsi niin niitä oikeita uskovia kyllä joskus tupsahtaa elämääsi.Niitäkin on ja selvästi haluaisit sellaiseen järkevään seuraan.
Voi mitä farisealaista puhetta..... olen vaara- paljastan itseni totuuden torvena,, niinhän se on.... taitaa lammas olla aika musta itse..
Huomaa- että puheesi paljastaa, kuin aurinko- missä hengessä olet puhumassa.. - Anonyymi
JUMALAN lapsi kirjoitti:
Kukas puhui ihmisille uskosta jos oltais kaikki ilottomia, kylmiä ja alakuloisia. JEESUS sanoi jos te olisitte tästä maailmasta maailma omaansa rakastaisi, mutta koska ette ole tästä maailmasta maailma teitä vihaa. Eihän nyt kuolemaa pidä jäädä odottamaan tulee se odottamattakin uskovilla on jokaisella oma tehtävänsä emme saa jäädä vaan sisälle istumaan. Vaan mennään kadotettujen ihmisten luo puhumaan heille JEESUKSESTA ja pelastustiestä. ELÄMÄ ON KRISTUS KUOLEMA ON VOITTO.AMEN. 1Joh.5 luku.
pelastustiet ovat liikennemerkillä merkitty---- että tikasautot pääsee talon luo..
; ) )))) savusukeltajat etsivät kadonneita. Myös osakkeeseen kuolleita löytyy, mädäntyneenä, ettei enää edes sukupuolta pysty päättelemään. He ovat kadotettuja tässä ajassa. Et käynyt heidän luonaan, vaan kirkossa kävi poru, se minä, minä, poru, että taluttakaa minua, viekää kahville minut, pankaa kolehtiin minun puolesta edes nappi jne.
Olette surkeita, jos ja kun ette silitä minun päätä.... ja puheista näkee, ettei ole eilisen teeren poikii
- Anonyymi
Missä hengessä seurakunnissa mennään ?
Jospa kyse on sisäsiitoisesta kerhotoiminnasta, lihassa. - Anonyymi
Samaa olen huomannut lut. seurakunnissakin ja toisaalta onkin parempi, että eivät tuppautuisi kimppuun, kun ei missään tiedä minkälainen luonne on tuppautumassa. On syytä olla varovainen.
Tosi ei mikään ole syvempää yksinäisyyttä kuin yksin joukossa.- Anonyymi
pääkirkossa Jumalanpalveluksessa ei käydä kimppuun .
sunnuntai - Jumalanpalvelus on nimenomaan Jumalanpalvelus .
sen ajan sentään olettaisi jokainen pyhittävän Jumalanpalvelukseen .
ystäviä voi tavata muuallakin kuin kirkon jumalanpalveluksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379