2. Kun. 4:42
Baal-Salisasta tuli mies, joka toi uutisleipää Jumalan miehelle.
Hän toi kaksikymmentä ohraleipää, ja pussissa hänellä oli uutta viljaa.
Elisa sanoi palvelijalleen: "Anna nämä väelle ateriaksi."
43 "Kuinka minä voin jakaa tästä sadalle miehelle?" palvelija kysyi.
Elisa vastasi: "Jaa ne heille syötäväksi, sillä näin sanoo Herra: 'Ruoka riittää, ja sitä jää ylikin.'"
44 Palvelija jakoi väelle ruoan, ja he söivät, ja siitä jäi ylikin, niin kuin Herra oli sanonut.
38 Elisan palatessa Gilgaliin sillä seudulla oli nälänhätä. Kun profeetanoppilaat olivat koolla Elisan luona, hän sanoi palvelijalleen: "Pane iso pata tulelle ja keitä oppilaille ruokaa." [2. Kun. 2:3,5, 2. Kun. 6:1]
39 Muuan oppilas lähti niitylle malvoja keräämään. Hän löysi villin köynnöskasvin ja keräsi siitä villikurpitsoita niin paljon kuin sai vaatteissaan kulkemaan. Takaisin tultuaan hän paloitteli kurpitsat pataan, sillä kukaan ei osannut epäillä niitä.
40 Mutta kun keittoa annettiin miehille ja he maistoivat sitä, he huusivat: "Jumalan mies, padassa on kuolema!" Syömisestä ei tullut mitään.
41 Elisa sanoi silloin: "Antakaa minulle jauhoja." Hän heitti jauhot pataan ja sanoi: "Jakakaa nyt kaikille." Niin he söivät, eikä padassa enää ollut mitään myrkyllistä.
Matt.14:16
Mutta Jeesus sanoi: "Ei heidän tarvitse mihinkään mennä. Antakaa te heille syötävää."
17 "Ei meillä ole mukana muuta kuin viisi leipää ja kaksi kalaa", he vastasivat.
18 "Tuokaa ne tänne minulle", sanoi Jeesus.
19 Hän käski väkijoukon asettua nurmelle. Sitten hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja lausui kiitoksen. Hän mursi leivät ja antoi palat opetuslapsille, ja opetuslapset jakoivat ne väelle.
20 Kaikki söivät kyllikseen, ja tähteeksi jääneitä paloja kerättiin kaksitoista täyttä korillista.
21 Syömässä oli noin viisituhatta miestä ja lisäksi naisia ja lapsia.
Mark. 16:18
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita;
he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Jeesuksen leipäihme 2.Kun.4.
5
195
Vastaukset
Joh. 6:53
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa,
ei teillä ole elämää itsessänne.
Uskon kautta - pro fide1. adventtina P-Korea pommitti eteläkorealaista saarta ja asukkaat joutuivat pakenemaan mantereelle.
Nyt P-Korea uhittelee jo koko maailmaa ...
http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pohjois-Korea Maassa on tuhansia ydinsentrifugeja/1135262016928
Pohjois-Koreassa tapetaan, jos saadaan tietää, että on käynyt kirkossa. Etelä-Koreassa sitävastoin kristityt
ovat suosiossa. Soulissa. pääkaupungissa sijaitsevista helluntaiseurakunnista yksi on maailman suurin helluntaiseurakunta, yli miljoona jäsentä. Hyvin näkyvästi, ei missään maan alla.
ETELÄ-KOREAN MENESTYSIHME
Nythän on niin että menestysteologia ON menestysteologiaa ja sellainen usko voittaa maailman:
1. Joh. 5:4
sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
1. Joh. 5:5 :
Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
Laitan linkin menestysteologiaan, siinä tosin on vääriäkin syytöksiä, nimittäin tuo JDS-oppi on vastustajien
keksimä sanonta ja siksi uskonliikkeessä onkin alettu sanomaan, että Jeeuss kuoli RIITTÄVÄSTI.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia
Niin se vaan on että uskonliike voittaa maailman. Helluntailaisten maailmanliiton puheenjohtajaa
Yonggi Chotakin tietokirjat luonnehtivat uskonliikeläiseksi, menestysteologiksi. Ja kuka voisi väittää vastaan. Onhan miljoona aktiivista jäsentä seurakunnassa erilainen haaste kuin 20 jäsentä, jotka käyvät
vain jouluna ja pääsiäisenä.
http://www.youtube.com/watch?v=nGDVcqALatg
http://www.google.com/images?oe=UTF-8&gfns=1&q=david yonggi cho&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=KMz0TJ_UDcfDswbk35zaBA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=2&ved=0CDQQsAQwAQ&biw=964&bih=435
http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/David_Yonggi_Cho&ei=KMz0TJ_UDcfDswbk35zaBA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CEgQ7gEwCA&prev=/search?q=david yonggi cho&hl=fi&prmd=ivbIlm. 13:17
ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Kun antikristuksen valtakausi tulee ja pääsee täyteen mittaansa, ei käydä kauppaa sunnuntailla tai sapatilla -
leipä menee kortille, eikä Raamattu lupaa, että siihen aikaan saisi leipää edes ihmeen kaupalla.
Peto hävittää ne, jotka eivät suostu kieltämään Kristusta ja ottamaan pedonmerkkiä.
Kyse on varmaankin niistä tyhmistä neitsyistä, jotka kyllä olivat Jumalan lapsia, mutta eivät olleet
valvoneet tilaansa. Havahtuvat hereille, että eihän ollutkaan kyse sapatista tai sunnuntaista, mutta
nyt on kyse leivästä ja Kristuksen kieltämisestä.
Me hyvinvointivaltion kristityt olemme vaaravyöhykkeessä torkahtaa, sillä emme ole joutuneet opettelemaan mitään hintaa maksamaan Jeesuksen tunnustamisesta.Mark. 8:14
Ja he olivat unhottaneet ottaa mukaansa leipää,
eikä heillä ollut muassaan venheessä enempää kuin yksi leipä.
Yksi leipä riittääkin kun se leipä on Kristus Jeesus! Sillä ...
Joh. 6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
Joh. 6:35
Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä;
joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa,
ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
Tämä täytyy uskossa sulautua meihin niinkuin leipä sulaa vatsassa ...
JEESUKSEN TOTINEN (=todellinen) LEIPÄIHME:
Joh.6:52
Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Mutta jos sanomme, että me emme ristiinnaulinneet Häntä, kuinka me sitten voisimme Hänen lihastaan
tulla ravituksi uskon kautta ja hänen verensä hinnalla puhdistua?
Adventtiterveisin,
AnttiJeesus tuli kaivolle vettä noutamaan ilman ammennusastiaa ja kelvottomaan aikaankin. Onneksi siellä oli halveksittuun sekakansaan kuuluva nainen astioineen vedenhaussa, kellonaikaan jolloin ei ollut odotettavissa, että juutalaiset tai miehet vettä hakisivat.
Joh. 4:11
Nainen sanoi hänelle: "Herra, EIPÄ sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä;
mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
Ihmekö? Tässä - tietämisen ihme ja rakastamisen ja että tiedostaa puutteet! :
Joh.4:16
Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle:
"Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad981673- 541093
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4361070- 1701013
- 57792
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126772- 83720
- 51698
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38665- 57661