Tulo Nazarethiin

Kirjuri 30.11.

Tulemme Netsherin`in Galilin kautta Migdaliin josta päädyimme taloomme Netsheriinissä. Jocif osti talonsa takaisuin 265.752 dinaarilla. Josta sain takaisin 325752 dinaria, kun talo olikin alunperin minun tekemäni ja minulle tuli lunastyshetkeni, riemuvuosi ja velat piti lopettaa. Minulla ei ollut näet kokorahaa ostohetkellä. Tapathi sekrothia ( riemuvuoden lunastusta ) en saanut heti, kunhan olisin maksanut kokonaisen kauppahinnan. Kolatti, sukulainen oli myyjänä tuolloin, vaikea tilallinen, jolla oli toinenkin talo, rikaskin. Silloinen aika oli hyvinkin vaikeaa taloudellisestikin ja vaikeuksia riitti.

Jeshanina minä olin normaalikasvua vähän pitempi, enkä ollut veljieni näköinen. Minun kasvojeni piirteet olivat yleistä vaaleammat ja silmäni olivat siniharmaat ja tuliset. Voidaan sanoakin olevani jopa pohjoisen kansojen näköinen, josta ystävänikin minua moittivat. Kysyivät jopa olinko Hawlattan so. ukomaalainen. Sirtistä kotoisin alkuperältäni? Vastasin olevani vaalein tuntemani Jitshreeliläinen. Hiukseni olivat ajoin hyvinkin vaaleat auringossa. Lapsena minulla olivat aivan vaaleat hiukset, joka olikin erikoista. Äidilläni oli tummanruskeat hiukset ja kauniit kasvot ja hyvä käyntikin. ( olemus )

Minun, Jestsin ( Hoshanii ) nuoruuteni oli hyvinkin tavallinen. Jetshiwassa kävin oppimassa uskonnollisia asioita ja sainkin jäljentää Jeshaanin kirjaa (Jesajan) josta piti maksaa aika paljon Rabhainille. Minulla ei ollut kovin hyvä käsiala. Olin harras uskon nuorimies. Tapasin Michtalin Mirchiamin, josta ensin pidin hyvästi ja myöhemmin rakastuin. Minun elämäni oli paljon vaikeampaa, kun on yleensä luultu!!!

Oli köyhyyttä oli tuskaa ja tauteja riittämiin. En milloinkaan ole nähnyt tämänkaltaista ylellisyyttä, kun nyt on tässä lihassa olevien keskellä. Minä useinkin kärsin hammaskivuistani ja kiroilinkin joskus. Joskus kalastin Kinsorethistäkin ja joskus jopa Hajardenistakin so. Jordan virrasta. Useimmiten en saanut kalasia, joskus kuitenkin jonkusen sittenkin. Minä ” Jetsi ” ( tarkoittaa Juutalaista yleensä ) olin useinkin ahdistettu, siitä mitä äitini minulle kertoi so. tulevasta tehtävästäni ja so. televasta kärsimystiestäni, joka olikin jo etukäteen minulle määrätty. Sainkin siitä tuskaisasta tiestä lisävarmuuden lukiessani Jesajan kirjaa. Kauheat ajatukset vaivasivat minua unissanikin, joista useinkaan ei loppua tullut. Äitini Mirchiam, oli nähnyt näkyjä minulle tulevasta Karman tiestä so. kohtalon tiestä.

1

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjuri 30.11.

Josif sai takaisin talon hinnasta 37.254 pientä Dinaria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      42
      5128
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      101
      2088
    3. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      30
      2006
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      114
      1851
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1808
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1720
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      235
      1024
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      45
      944
    9. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      931
    10. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      54
      873
    Aihe