Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kertokaapa 'panomiehet'

Utelias Tapsa

Kertokaapa pojat, mitä sellaista saatte maksulliselta naiselta, jota ilman elämässänne muuten jäisitte? Onko se jännitystä, vallan tunnetta kenties ylemmyyttä? Vastaukseksi ei riitä peppu- tai ryhmäseksi, hyvä suihinotto tai mahtava panomaratooni. Noihin pystyy jokainen normaali suomalaismies halutessaan ja ilman rahaa. Suomesta löytyy naisia, joita reipas seksuaalinen iloittelu kiinnostaa, tasapuolisesti, vapaaehtoisesti ja maksutta. Mitä muuta prostituutti sinulle tekee kuin putsaa lompakkosi? Onhan niin, että ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Niinpä seksin ostamista ei tulisi kriminalisoida. Tyhmyydestä kun on kohtuutonta vielä sakottaakin.

55

6814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoraton mies

      nyhveröiden ainut tapa saada pilukkaa.

    • prost

      sanoisin, etteivät nuo asiakkaat mitään kummoista saakaan. tänään juuri soitti mies, joka ei ole aikaisemmin maksullisissa käynyt ja kysyin motiivia. tämä sanoi, että tahtoo vain kokeilla ja hänelle totesin, että eipä tämä ei-maksullisesta seksistä eroa muuten, kuin että toiminta on vain suorempaa.

      itse olen nuori ja vielä ikäistänikin nuoremman näköinen. näin ollen se, mitä jotkut saavat/hakevat, on nimenomaan ikäiseni seura. harvalla5-6-kymppisellä on enää mahdollisuutta saada baarista parikymppistä seuraa.

      rahathan tässä vain menee asiakkailta, mutta toisaalta, jos jollain on sen verran ylimääräistä, että liikenee, niin sehän on vain positiivista minun kannaltani ja tottakai aion sen edun hyväkseni käyttää :).

      • prost

        to mies kävi ja akti kesti vajaat 5 minuuttia,... eli satanen meni tältä kuin taivaan tuuliin. jotkut pokat osaavat sentään vaatia rahalleen vastinetta ja tahtovat käyttää koko puolituntisen minuutin tarkkuudella,...


      • Utelias Tapsa
        prost kirjoitti:

        to mies kävi ja akti kesti vajaat 5 minuuttia,... eli satanen meni tältä kuin taivaan tuuliin. jotkut pokat osaavat sentään vaatia rahalleen vastinetta ja tahtovat käyttää koko puolituntisen minuutin tarkkuudella,...

        Kokemuksesi antaa kyllä aika yksiulotteisen ja masentavan kuvan suomalaisesta miehestä. Totuus taitaa kuitenkin olla vielä se, että maksullista seksiä hankkivat miehet ovat kuitenkin marginaalinen ryhmä. Tulee mieleen, että kuka oikein olikaan se, jota hyväksikäytettiin?


      • Huoripukki.
        Utelias Tapsa kirjoitti:

        Kokemuksesi antaa kyllä aika yksiulotteisen ja masentavan kuvan suomalaisesta miehestä. Totuus taitaa kuitenkin olla vielä se, että maksullista seksiä hankkivat miehet ovat kuitenkin marginaalinen ryhmä. Tulee mieleen, että kuka oikein olikaan se, jota hyväksikäytettiin?

        mies nyt noin masennu toisten edesottamuksista.Täydellä varmuudella me osataan ottaa vastuu omista asioistamme.Kuulumme sellaiseen ryhmään että varmasti osaisimme järjestää paremmin sinunkin elämäsi kuin sinä itse.

        Kaikki todellakin viittaa siihen.Yksinkertaisinta psykologiaa on että ne jotka puuttuvat toisten tekemisiin sinun tavallasi eivät ole tarpeeksi kyvykkäitä hoitamaan omia asioitakaan.

        Kuulut yhteiskunnan kärsivään ryhmään,vain oman kyvyttömyytesi takia.


      • Utelias Tapsa
        Huoripukki. kirjoitti:

        mies nyt noin masennu toisten edesottamuksista.Täydellä varmuudella me osataan ottaa vastuu omista asioistamme.Kuulumme sellaiseen ryhmään että varmasti osaisimme järjestää paremmin sinunkin elämäsi kuin sinä itse.

        Kaikki todellakin viittaa siihen.Yksinkertaisinta psykologiaa on että ne jotka puuttuvat toisten tekemisiin sinun tavallasi eivät ole tarpeeksi kyvykkäitä hoitamaan omia asioitakaan.

        Kuulut yhteiskunnan kärsivään ryhmään,vain oman kyvyttömyytesi takia.

        Koetappa lukea tuo avaus uudelleen oikein hitaasti ja pyydä sitten jotakuta läheltäsi kertomaan sinulle mitä siinä lukee.


      • Huoripukki
        Utelias Tapsa kirjoitti:

        Koetappa lukea tuo avaus uudelleen oikein hitaasti ja pyydä sitten jotakuta läheltäsi kertomaan sinulle mitä siinä lukee.

        sinäkin ottaa kuten annoin ymmärtää rauhallisesti kun on toisista kysymys ja pidä selvillä mitä itse kirjoitat ja mihin muut vastaa.Minulla ei yleensä ota kovin paljon aikaa asian ymmärtämisessä ja olen myös hyvä ymmärtämään ne oikein.Yksinkertaisuudellasi ei tunnu olevan rajoja.Toisilta kyseleminen on kyllä enemmän sinulle ominaista kuin minulle.


      • Natalie

        Itse olen ollut alalla neljä vuotta ja voin kokemuksella kertoa, että mitä miehet saavat tullessaan prostituoidun luo. Miesten motiivit voidaan karkeasti jakaa neljään ryhmään ja ne ovat:

        1.) Miehet, jotka eivät saa seksiä tarpeeksi tai eivät ollenkaan. Oma nainen antaa liian harvoin, tai omaa naista ei ole olemassa.

        2.) Miehet, jolla on vaimo jolta saa seksiä, mutta he itse eivät halua. Puheiden mukaan vaimo on läski, ruma, yököttävä, haiseva tai jotain vastaavaa.

        3.) Miehet, jotka hakevat erilaista seksiä. Sellaista mihin oma nainen ei suostu tai mitä mies ei koskaan kehtaisi edes ehdottaa. Ja temput saattavat olla hyvinkin tavanomaisia, esim. suihinotto laukeamiseen asti tai sitomisleikit.

        4.) Miehet, jotka haluavat nimenomaan seksiä huoran kanssa. Heitä kiihottaa ajatus että saa panna "likaista huoraa" tai että seksistä on vaara jäädä kiinni omalle vaimolleen.

        Ja on paljon naisia, jotka eivät suostu miehensä leikkeihin. On se esimerkiksi aika kummaa, että oma vaimo ei muka millään pysy ottamaan suihin, vaikka se on hänen miehensä suurin fantasia ja sen takia mies joutuu turvautumaan prostituoituun. Yksi mies valitti kun oma nainen ei kuulemma millään voi kasvattaa pitkiä kynsiä tai hankkia rakennekynsiä. Hän sanoi kiihottuvansa niistä paljon. Että kyllä ne syyt saattavat olla hyvinkin pieniä ja vähäpätöisen kuuloisia.

        Itse olen täysin suomalainen, terve nuori nainen. En koe olevani pakotettu mihinkään. Minulla olisi ammatti kampaajana, mutta ei varmaan tarvitse arvata kummasta tienaa enemmän. Jos tällä hetkellä tienaan yli 5000 euroa käteen kuukaudessa, siihen ei yksikään kampaaja pysty. Naapureille olen valehdellut ammattini yrityksen johtajaksi ja kai se vähän tottakin on. Kehoni on yritys ja minä sen johtaja.


      • Vautsi!
        Natalie kirjoitti:

        Itse olen ollut alalla neljä vuotta ja voin kokemuksella kertoa, että mitä miehet saavat tullessaan prostituoidun luo. Miesten motiivit voidaan karkeasti jakaa neljään ryhmään ja ne ovat:

        1.) Miehet, jotka eivät saa seksiä tarpeeksi tai eivät ollenkaan. Oma nainen antaa liian harvoin, tai omaa naista ei ole olemassa.

        2.) Miehet, jolla on vaimo jolta saa seksiä, mutta he itse eivät halua. Puheiden mukaan vaimo on läski, ruma, yököttävä, haiseva tai jotain vastaavaa.

        3.) Miehet, jotka hakevat erilaista seksiä. Sellaista mihin oma nainen ei suostu tai mitä mies ei koskaan kehtaisi edes ehdottaa. Ja temput saattavat olla hyvinkin tavanomaisia, esim. suihinotto laukeamiseen asti tai sitomisleikit.

        4.) Miehet, jotka haluavat nimenomaan seksiä huoran kanssa. Heitä kiihottaa ajatus että saa panna "likaista huoraa" tai että seksistä on vaara jäädä kiinni omalle vaimolleen.

        Ja on paljon naisia, jotka eivät suostu miehensä leikkeihin. On se esimerkiksi aika kummaa, että oma vaimo ei muka millään pysy ottamaan suihin, vaikka se on hänen miehensä suurin fantasia ja sen takia mies joutuu turvautumaan prostituoituun. Yksi mies valitti kun oma nainen ei kuulemma millään voi kasvattaa pitkiä kynsiä tai hankkia rakennekynsiä. Hän sanoi kiihottuvansa niistä paljon. Että kyllä ne syyt saattavat olla hyvinkin pieniä ja vähäpätöisen kuuloisia.

        Itse olen täysin suomalainen, terve nuori nainen. En koe olevani pakotettu mihinkään. Minulla olisi ammatti kampaajana, mutta ei varmaan tarvitse arvata kummasta tienaa enemmän. Jos tällä hetkellä tienaan yli 5000 euroa käteen kuukaudessa, siihen ei yksikään kampaaja pysty. Naapureille olen valehdellut ammattini yrityksen johtajaksi ja kai se vähän tottakin on. Kehoni on yritys ja minä sen johtaja.

        persettä jakamalla enemmän tienaa kuin kampaajana.

        Samalla menettää osan ihmisarvostaan ja saa kunniamaininnan SÄÄLITTÄVÄ HUORA, jonka päälle jokainen kunnon kansalainen RÄKÄSEE haisevan KLIMPIN.


      • pillupoliisi
        Vautsi! kirjoitti:

        persettä jakamalla enemmän tienaa kuin kampaajana.

        Samalla menettää osan ihmisarvostaan ja saa kunniamaininnan SÄÄLITTÄVÄ HUORA, jonka päälle jokainen kunnon kansalainen RÄKÄSEE haisevan KLIMPIN.

        Toisaalta "kunnon kansalaiset" ovat gallupien mukaan vähemmistönä. Mitäs luulet, mitä me huonommin kasvatetut ajattalemme kaltaisistasi naismaisista holhousta tarvitsevista sekopäistä?


      • naikkonen
        Natalie kirjoitti:

        Itse olen ollut alalla neljä vuotta ja voin kokemuksella kertoa, että mitä miehet saavat tullessaan prostituoidun luo. Miesten motiivit voidaan karkeasti jakaa neljään ryhmään ja ne ovat:

        1.) Miehet, jotka eivät saa seksiä tarpeeksi tai eivät ollenkaan. Oma nainen antaa liian harvoin, tai omaa naista ei ole olemassa.

        2.) Miehet, jolla on vaimo jolta saa seksiä, mutta he itse eivät halua. Puheiden mukaan vaimo on läski, ruma, yököttävä, haiseva tai jotain vastaavaa.

        3.) Miehet, jotka hakevat erilaista seksiä. Sellaista mihin oma nainen ei suostu tai mitä mies ei koskaan kehtaisi edes ehdottaa. Ja temput saattavat olla hyvinkin tavanomaisia, esim. suihinotto laukeamiseen asti tai sitomisleikit.

        4.) Miehet, jotka haluavat nimenomaan seksiä huoran kanssa. Heitä kiihottaa ajatus että saa panna "likaista huoraa" tai että seksistä on vaara jäädä kiinni omalle vaimolleen.

        Ja on paljon naisia, jotka eivät suostu miehensä leikkeihin. On se esimerkiksi aika kummaa, että oma vaimo ei muka millään pysy ottamaan suihin, vaikka se on hänen miehensä suurin fantasia ja sen takia mies joutuu turvautumaan prostituoituun. Yksi mies valitti kun oma nainen ei kuulemma millään voi kasvattaa pitkiä kynsiä tai hankkia rakennekynsiä. Hän sanoi kiihottuvansa niistä paljon. Että kyllä ne syyt saattavat olla hyvinkin pieniä ja vähäpätöisen kuuloisia.

        Itse olen täysin suomalainen, terve nuori nainen. En koe olevani pakotettu mihinkään. Minulla olisi ammatti kampaajana, mutta ei varmaan tarvitse arvata kummasta tienaa enemmän. Jos tällä hetkellä tienaan yli 5000 euroa käteen kuukaudessa, siihen ei yksikään kampaaja pysty. Naapureille olen valehdellut ammattini yrityksen johtajaksi ja kai se vähän tottakin on. Kehoni on yritys ja minä sen johtaja.

        Kumpi on tyhmempi: Nainen, joka ei ota rakennekynsiä, koska ei itse niitä ilmeisesti halua vai mies, joka on ottanut vaimokseen/naisekseen naisen, jolla ei ole rakennekynsiä, vaikka rakennekynsistä kiihottuukin? Mies pettää _rakennekynsien_ takia?!?!!! Jättäisikö hän vaimonsa, jos tämä saisi syövän ja hiukset tippuisivat päästä?

        Ovatko miehet (tai ainakin tämä yksittäinen mies) yhtä älykäs ja järkevä kuin naiset keskimäärin? Ja miettikää, miksi naiset kiinnittävät niin paljon huomiota ulkonäköönsä...


      • Anonyymi
        Huoripukki. kirjoitti:

        mies nyt noin masennu toisten edesottamuksista.Täydellä varmuudella me osataan ottaa vastuu omista asioistamme.Kuulumme sellaiseen ryhmään että varmasti osaisimme järjestää paremmin sinunkin elämäsi kuin sinä itse.

        Kaikki todellakin viittaa siihen.Yksinkertaisinta psykologiaa on että ne jotka puuttuvat toisten tekemisiin sinun tavallasi eivät ole tarpeeksi kyvykkäitä hoitamaan omia asioitakaan.

        Kuulut yhteiskunnan kärsivään ryhmään,vain oman kyvyttömyytesi takia.

        Panokulut kuuluu sosialisoida terveysministeriön butjettiin, näin myös köyhät saa pilluva.


    • pillupoliisi

      Miksi vain normaalit saavat saada seksiä? Miksi "reppanat" eivät saisi saada edes niitä "säälittäviä" kokemuksia?

      Eikös vallan ja ylemmyydentunne ola naisia kohtaan jokaisessa seksisuhteessa ja koko elämässä? Minulla aiankin on ja monen muunkin olen kuullut (maksutta naivan) sanoneen, että normaalissa seksissäkin on kyse alistussuhteista aina. Psyykkeessä siis.

      Minusta vain feministit vouhkaavat juuri vallasta ja ylemmyydestä, koska se heitä ahdistaa ja heistä tuntuu, että seksi on paremmin kahleissa ja torjuttua ja turvallista, kun alistusjutuista ei saa puhua vaan ne kieltää.

      • moonman

        Prostituoidun käyttämiseen liittynee todellakin hallitsemisen tunne, reppana joka ei kykene kohtaamaan naista "tasasella" maksaa saadakseen esineellistää naisen ja kokea hallitsemisen huumaa.



        Tuo kertoo jo aika vakavasta persoonallisuushäiriöstä ja minun on täysin mahdoton käsittää tuota vallan ja ylemmyydentunteen huumetta koska itselläni ei tuota häiriötä ole, vastaavasti kaiketi kyseisellä tavalla vinoutunut persoonallisuus ei voi ymmärtää miten mies voi kokea naisen samanarvoiseksi leikkikumppaniksi hallittavan seksilelun sijasta.


      • pillupoliisi
        moonman kirjoitti:

        Prostituoidun käyttämiseen liittynee todellakin hallitsemisen tunne, reppana joka ei kykene kohtaamaan naista "tasasella" maksaa saadakseen esineellistää naisen ja kokea hallitsemisen huumaa.



        Tuo kertoo jo aika vakavasta persoonallisuushäiriöstä ja minun on täysin mahdoton käsittää tuota vallan ja ylemmyydentunteen huumetta koska itselläni ei tuota häiriötä ole, vastaavasti kaiketi kyseisellä tavalla vinoutunut persoonallisuus ei voi ymmärtää miten mies voi kokea naisen samanarvoiseksi leikkikumppaniksi hallittavan seksilelun sijasta.

        Yrittääkös neiti vääntää huorissakäyntiä raiskaukseksi ja vielä toivoo varmaan koko kanalauman alkavan näin kotkottaa ja sitä mukaa koko Suomen yhteiskunnan, kuten aina käy näissä tapauksissa? Surkeaa. Kyllä luulisi aidossa seksissä olevan enemmän alistamista kuin huorissa käynnissä. Sehän tapahtuu tasan tarkkaan huoran ehdoilla.


      • Utelias Tapsa

        Olet siis sitä mieltä, että maksullista seksiä tarvitsevat 'reppanat', jotta he saisivat edes niitä 'säälittäviä kokemuksia'. Tämä oli ensimmäinen selkeä syy, jonka ilmeisesti seksistä maksamista harrastava ihminen pystyi ilmoittamaan.

        Mikäli elät parisuhteessa, voin vain sääliä kumppaniasi. Ei ole helppoa jos mies alistaa ja pettää. Mielestäni toiminnastasi on lähimmäisen kunnioittaminen kaukana. Alan ammattilaisille terveisiä, että näiltä kavereilta kannattaakin ottaa rahat pois. En usko, että he kunnioittavat teitä yhtään enempää kuin omia puolisoitaankaan.


      • pillupoliisi
        Utelias Tapsa kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että maksullista seksiä tarvitsevat 'reppanat', jotta he saisivat edes niitä 'säälittäviä kokemuksia'. Tämä oli ensimmäinen selkeä syy, jonka ilmeisesti seksistä maksamista harrastava ihminen pystyi ilmoittamaan.

        Mikäli elät parisuhteessa, voin vain sääliä kumppaniasi. Ei ole helppoa jos mies alistaa ja pettää. Mielestäni toiminnastasi on lähimmäisen kunnioittaminen kaukana. Alan ammattilaisille terveisiä, että näiltä kavereilta kannattaakin ottaa rahat pois. En usko, että he kunnioittavat teitä yhtään enempää kuin omia puolisoitaankaan.

        Eikös se reppana ollut juuri ilman puolisoa?

        Mutta onko se huorissa käynti nyt oikein pettämistä, kun yleensä teikäläiset jauhavat, että se on sama kuin runkkaaminen joten pitäisi vain runkata senkin edestä? Eikös se pikemminkin estä pettämistä, kun hakee vaihtelua mieluummin maksullisista palveluista?

        Pettämisestä jauhavat tässä asiassa yleensä naiset, joten Tapsa taitaa ollakin nainen?


      • Utelias Tapsa
        pillupoliisi kirjoitti:

        Eikös se reppana ollut juuri ilman puolisoa?

        Mutta onko se huorissa käynti nyt oikein pettämistä, kun yleensä teikäläiset jauhavat, että se on sama kuin runkkaaminen joten pitäisi vain runkata senkin edestä? Eikös se pikemminkin estä pettämistä, kun hakee vaihtelua mieluummin maksullisista palveluista?

        Pettämisestä jauhavat tässä asiassa yleensä naiset, joten Tapsa taitaa ollakin nainen?

        Joko sulla kasvaa genitaaleissa karvoja?


      • Panija
        Utelias Tapsa kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että maksullista seksiä tarvitsevat 'reppanat', jotta he saisivat edes niitä 'säälittäviä kokemuksia'. Tämä oli ensimmäinen selkeä syy, jonka ilmeisesti seksistä maksamista harrastava ihminen pystyi ilmoittamaan.

        Mikäli elät parisuhteessa, voin vain sääliä kumppaniasi. Ei ole helppoa jos mies alistaa ja pettää. Mielestäni toiminnastasi on lähimmäisen kunnioittaminen kaukana. Alan ammattilaisille terveisiä, että näiltä kavereilta kannattaakin ottaa rahat pois. En usko, että he kunnioittavat teitä yhtään enempää kuin omia puolisoitaankaan.

        sinä vain toisten kumppaneita.Onhan se hyvä kun joku osaa ottaa vastuun toisten tekemisistä.Valitettavasti tällaiset henkilöt eivät vain osaa ottaa vastuuta omista asioistaan,joissa varmaankin olisi tarpeeksi tehtävää.Sinunlaisilta otetaan rahat pois.Me annamme ne pois oman etumme takia.Osaamme nimittäin arvostaa NAISIA.


      • Utelias Tapsa
        Panija kirjoitti:

        sinä vain toisten kumppaneita.Onhan se hyvä kun joku osaa ottaa vastuun toisten tekemisistä.Valitettavasti tällaiset henkilöt eivät vain osaa ottaa vastuuta omista asioistaan,joissa varmaankin olisi tarpeeksi tehtävää.Sinunlaisilta otetaan rahat pois.Me annamme ne pois oman etumme takia.Osaamme nimittäin arvostaa NAISIA.

        Ja sinä annat rahasi prostituoiduille oman etusi vuoksi, koska arvostat naisia. Sehän on hienoa, monelle miehelle yleensä raha on ollut esimerkiksi perhettäkin tärkeämpää.


      • moonman
        pillupoliisi kirjoitti:

        Yrittääkös neiti vääntää huorissakäyntiä raiskaukseksi ja vielä toivoo varmaan koko kanalauman alkavan näin kotkottaa ja sitä mukaa koko Suomen yhteiskunnan, kuten aina käy näissä tapauksissa? Surkeaa. Kyllä luulisi aidossa seksissä olevan enemmän alistamista kuin huorissa käynnissä. Sehän tapahtuu tasan tarkkaan huoran ehdoilla.

        Jos seksuaalisuuden kytkee alistamiseen niin silloin on kyllä todellakin kysymys seksuaalisesta parafiliasta eli perversiosta jonka taustalla on lapsuudenaikaisen persoonallisuudenkehityksen vakava häiriö.

        Ymmärrän toki että ko. persoonallisuushäiriön omaavan henkilön on mahdotonta ymmärtää sellaisten henkilöiden käyttäytymistä joilla tuota häiriötä ei ole.


      • Psykiatri
        moonman kirjoitti:

        Jos seksuaalisuuden kytkee alistamiseen niin silloin on kyllä todellakin kysymys seksuaalisesta parafiliasta eli perversiosta jonka taustalla on lapsuudenaikaisen persoonallisuudenkehityksen vakava häiriö.

        Ymmärrän toki että ko. persoonallisuushäiriön omaavan henkilön on mahdotonta ymmärtää sellaisten henkilöiden käyttäytymistä joilla tuota häiriötä ei ole.

        Parafilioita hoidetaan nykyään erinomaisin tuloksin oheisen linkin kaltaisilla yksityispraktiikoilla.

        http://www.sexpert.fi

        Ikävä vain, ettei KELA vieläkään ymmärrä tukea tätä kansakuntaa tervehdyttävää toimintaa.


      • Panija
        Utelias Tapsa kirjoitti:

        Ja sinä annat rahasi prostituoiduille oman etusi vuoksi, koska arvostat naisia. Sehän on hienoa, monelle miehelle yleensä raha on ollut esimerkiksi perhettäkin tärkeämpää.

        sekavaa mutta ei se niin tärkeää ole että tarvitsee ruveta tarkentamaan.Tiedän kyllä että meitä on moneksi.


      • Tuomari
        Psykiatri kirjoitti:

        Parafilioita hoidetaan nykyään erinomaisin tuloksin oheisen linkin kaltaisilla yksityispraktiikoilla.

        http://www.sexpert.fi

        Ikävä vain, ettei KELA vieläkään ymmärrä tukea tätä kansakuntaa tervehdyttävää toimintaa.

        taitaa itse olla massiivisen psykoterapian tarpeessa.


      • moonman
        Tuomari kirjoitti:

        taitaa itse olla massiivisen psykoterapian tarpeessa.

        tunnen muutaman kallonkutistustieteen diplomifakiirin työasioiden parista ja olen kysynyt heiltä ... ei ole tarvetta =)

        En myöskään tarvitse €-merkkisiä paperilappuja jos haluan viettää yön naisseurassa mukavissa merkeissä =)


    • Pukki

      yksinkertaiseen kysymykseen ei ole mitään aihetta vastata.Kysyjä ei ole sillä tasolla että pystyisi ottamaan vastaan mitään muuta kuin omat jo lopullisesti pinttyneet mielipiteensä.

      • Huoraton mies

        tilannetta, että saisin naista pelkästään rahalla.

        Miltä se tuntuu?


      • miesihminen
        Huoraton mies kirjoitti:

        tilannetta, että saisin naista pelkästään rahalla.

        Miltä se tuntuu?

        voittavasi valehtelemalla?


      • Pukki
        Huoraton mies kirjoitti:

        tilannetta, että saisin naista pelkästään rahalla.

        Miltä se tuntuu?

        se vaikea ymmärtää.Olis luullut jo asian selviävän.Kyllä se hyvältä tuntuu ja sitä saa silloin kun haluttaa.Eikä tarvitse miehisyyttään osoittaa olemalla isättömien lapsien huoltajana.


    • höpöttäjä

      tyhmä on se joka kysyy...

    • hävijä

      ainoastaan kohdella eikä ole välilisiä kuluja.
      Kapakat taksit hotelit ei hyödy minusta.

    • Utelias Tapsa

      Oppiakseen jotain on syytä kysyä.

      Arvoisat vastaajat pystyivät antamaan kaksi syytä ostaa seksiä. Lopuissa vastauksista korostettiin omaa vastuuta sekä kritisoitiin avaajan persoonaa, pääasiassa epäasiallisesti ja tunneperäisesti.

      Syyt olivat: 'reppanallakin tulee olla oikeus saada säälittäviä kokemuksia', jonka esitti Pillupoliisi ja Panija, jonka mukaan on hänen oman etunsa mukaista antaa rahansa prostituoidulle, koska hän arvostaa naisia.

      Toivottelenkin pojille nautinnollisia hetkiä maksullisen rakkauden parissa. Kuten arvelinkin, asiallisia perusteluja arvon herrat eivät toiminnalleen voineet esittää. Tästä voitanee vetää se johtopäätös, että suomalainen seksinostaja on vahvasti tunteella toimiva yksilö, jonka tarpeet ja mielihalut ovat piilossa jopa häneltä itseltään. Jotenkin tulee mieleen nelivuotiaat, joiden toimintaa ohjailevat vastaavankaltaiset motiivit. Mikäli perustelut olisivat olleet vakuuttavia, olisin saattanut liittyä seksinostajien joukkoon. Nyt kuitenkin joudun tyytymään avauksessa kuvamaani 'tylsään' seksielämään.

      • ron

        "Vastaukseksi ei riitä peppu- tai ryhmäseksi, hyvä suihinotto tai mahtava panomaratooni. Noihin pystyy jokainen normaali suomalaismies halutessaan ja ilman rahaa. Suomesta löytyy naisia, joita reipas seksuaalinen iloittelu kiinnostaa, tasapuolisesti, vapaaehtoisesti ja maksutta."

        Huvittuneisuudessani voisin heittää pari kommenttia tuohon yllä olevaan ihmettelyyn.

        Eli vaikka moni suomalainen saisikin noita yllämainittuja "palveluita" ilmaiseksikin mutta kysymys kuuluu kuinka helposti? Jos satut asumaan esimerkiksi suuremman kaupungin ulkopuolella, niin kuinka helppoa on järjestää itselleen esim. pari tyttöä harrastamaan ryhmäseksiä?! HUOMATTAVASTI helpommalla pääsee kun ottaa muutaman satasen mukaan ja tilaa pari maksullista. Yksinkerta, eikö?

        Entäpä sitten nämä varatut "vaihtelun" vaihtelun haluiset miehet, joilta emäntä ei suostu ottamaan suihin.. kiinnijäämisriski paljon pienempi maksullisissa!


      • Panija

        perusteluj miksi ostamme seksiä ei ole tarpeellista esittää sellaisille joilta kumminkin puuttuu kyky ottaa vastaan informaatiota.

        Luulisin myös että et ole oikea henkilö arvioimaan mikä on asiallista ja mikä ei.Asiallisia ihmisiä käsitellään asiallisesti ja ja vähemmän asiallisia vähemmän asiallisesti.Siksi vähemmän asiallisilla ei myöskään ole mitään mahdollisuutta oppia mitä asiallisuus tarkoittaa.

        Paras tapa olla oppimatta mitään on kysellä asioita omaan ryhmään kuuluvilta joitten vastaukset jo suurin piirtein tietää.Kavereilta ei yleensä opi mitään.Tätä voi myös kutsua tynnyrissä kasvamiseksi.Olet tuon nelivuotias vertailun myös nähtävästi oppinut korkeatasoisten keskustelujen myötä kavereitten kanssa.


      • Utelias Tapsa
        Panija kirjoitti:

        perusteluj miksi ostamme seksiä ei ole tarpeellista esittää sellaisille joilta kumminkin puuttuu kyky ottaa vastaan informaatiota.

        Luulisin myös että et ole oikea henkilö arvioimaan mikä on asiallista ja mikä ei.Asiallisia ihmisiä käsitellään asiallisesti ja ja vähemmän asiallisia vähemmän asiallisesti.Siksi vähemmän asiallisilla ei myöskään ole mitään mahdollisuutta oppia mitä asiallisuus tarkoittaa.

        Paras tapa olla oppimatta mitään on kysellä asioita omaan ryhmään kuuluvilta joitten vastaukset jo suurin piirtein tietää.Kavereilta ei yleensä opi mitään.Tätä voi myös kutsua tynnyrissä kasvamiseksi.Olet tuon nelivuotias vertailun myös nähtävästi oppinut korkeatasoisten keskustelujen myötä kavereitten kanssa.

        Hyvää kesää sullekkin. Nyt kun sinulla on paljon vapaa-aikaa voitkin koettaa selvittää edes itsellesi sen, miksi maksat siitä, mitä miljoonat suomalaismiehet saavat ilmaiseksi.

        Koska kuulumme eri ryhmiin, olen oppinut sinulta sen, että suomalainen seksinostaja ei pysty selittämään saati perustelemaan toimintaansa. Näin ollen vastuullisuudesta puhumiselta putoaa täydellisesti pohja pois.

        Poikaystäväsi kertoi että olet kaikinpuolin melko asiallinen kaveri.


      • Panija
        Utelias Tapsa kirjoitti:

        Hyvää kesää sullekkin. Nyt kun sinulla on paljon vapaa-aikaa voitkin koettaa selvittää edes itsellesi sen, miksi maksat siitä, mitä miljoonat suomalaismiehet saavat ilmaiseksi.

        Koska kuulumme eri ryhmiin, olen oppinut sinulta sen, että suomalainen seksinostaja ei pysty selittämään saati perustelemaan toimintaansa. Näin ollen vastuullisuudesta puhumiselta putoaa täydellisesti pohja pois.

        Poikaystäväsi kertoi että olet kaikinpuolin melko asiallinen kaveri.

        lailla.Kerrohan sitten kun saat naidaksesi.


      • Pukki
        Utelias Tapsa kirjoitti:

        Hyvää kesää sullekkin. Nyt kun sinulla on paljon vapaa-aikaa voitkin koettaa selvittää edes itsellesi sen, miksi maksat siitä, mitä miljoonat suomalaismiehet saavat ilmaiseksi.

        Koska kuulumme eri ryhmiin, olen oppinut sinulta sen, että suomalainen seksinostaja ei pysty selittämään saati perustelemaan toimintaansa. Näin ollen vastuullisuudesta puhumiselta putoaa täydellisesti pohja pois.

        Poikaystäväsi kertoi että olet kaikinpuolin melko asiallinen kaveri.

        olla sama typerys kuin tuolla metsästys netin puolella,jolle oli tullut enemmän tai vähemmän neuroosiksi vaatia perusteluja toisten edesottamuksista.Noin yksinkertaisia ei voi kovinkaan montaa olla.

        Jo aloituskirjoituksesi paljasti että olet joko 15 vuotias tai myöhässä henkisessä kehityksessä.Tarpeesi vaikuttaa älykkäältä on kyllä huomattavasti suurempi kuin kykysi.

        Tuotakaan toisten vapaa-aikaa sinun on turha kovin paljon mietiskellä.Sellaiset asiat on vähän liian vaikeita sinulle.

        Naisenkin saatat ilman rahaakin saada jos tuuri käy.Suurin osa naisista on kumminkin samalla tasolla kanssasi.Saahan ne kumminkin jonkinlaisen elättäjän lapsilleen.


      • Raitis ilma Suomessa
        Pukki kirjoitti:

        olla sama typerys kuin tuolla metsästys netin puolella,jolle oli tullut enemmän tai vähemmän neuroosiksi vaatia perusteluja toisten edesottamuksista.Noin yksinkertaisia ei voi kovinkaan montaa olla.

        Jo aloituskirjoituksesi paljasti että olet joko 15 vuotias tai myöhässä henkisessä kehityksessä.Tarpeesi vaikuttaa älykkäältä on kyllä huomattavasti suurempi kuin kykysi.

        Tuotakaan toisten vapaa-aikaa sinun on turha kovin paljon mietiskellä.Sellaiset asiat on vähän liian vaikeita sinulle.

        Naisenkin saatat ilman rahaakin saada jos tuuri käy.Suurin osa naisista on kumminkin samalla tasolla kanssasi.Saahan ne kumminkin jonkinlaisen elättäjän lapsilleen.

        ja itähuorat heti takaisin rajan tuolle puolelle!


      • Pukki
        Raitis ilma Suomessa kirjoitti:

        ja itähuorat heti takaisin rajan tuolle puolelle!

        toki.Suomi voi vain tulla paremmaksi jos vaikka jonkun kerran sattuisi lipsahtamaan että sisäsiittoisuus edes vähän vähenisi.

        Luonnollisesti tulos olisi aina parempi jos entisiä vois ulos heittää haisemasta.Esim Ruotsissa jo alkaa tuntua sivistyksen merkkejä kokonaan toisella tasolla.

        Raittiista ilmasta ei takuulla se tiedä mitään joka ei sitä koskaan ole kokenut.


    • kertokaapas panomiehet

      kuule,kyllä työstä aina palkka on saatava.vai teetkö itse ilmaiseksi duunia?epäilen,ettet tee..

      • moonman

        "Seksi" "panomiesten" (reppanoiden) kanssa on työtä näiden puutteellisten taitojen ja omaan napaan tuijottavien asenteiden vuoksi kun taas seksi miesten kanssa on huvia näiden taitojen ja toisen huomioonottavan asenteen vuoksi.


    • M26

      kertaa kävin iteki rahani tuhlaamassa naiseen venäjällä kalastusreissulla,ja vaikka aika paljon on tullu täällä suomessaki touhuttua voin aivan kirkkain silmin sanoa että en sellasta kyytiä oo täälläpäin kokenut.eikä toi hintakaa päätä huimannu.annoin vielä vähä extraaki.
      ihmetyksekseni tyttö ei lähtenytkään heti poies vaa tuli perässäni suihkuun.
      aamulla otettii viäl uusiks,eikä pyytäny enää ees maksua.käyn kyllä toisteki!!!

    • vonkaaja

      Ei tarvii pillun ympärillä surrata.. ja vongata näiltä suomalaisilta pihtareilta koko päivää pillu..
      Voi mennä ja panna ja saa jotain muutakin kun vanhaa haisevaa mummoa.

      Ja huorat osaa asiansa.. Moni ämmä kehuskelee, että on hyvä sängyssä, mutta sitten ne on aivan surkeita.. ja harva osaa käyttää alapäätään niin kuin pitää.. Naiset! Siellä on lihaksia! (tiedoksi)

      Siinä pointteja

    • PeraS

      Nykyään en juuri muutenkaan vilkuile muita maksullisia eikä maksuttomia naisia, kun on tuo erotiikkapuoli tällä hetkellä kondiksessa. Mutta yksi asia, josta ei juuri puhuta on se, että miehellä saattaa olla joko vakipartnerinsa kanssa mennyt vaikkapa henkisellä alueella "sukset ristiin" joka vaikuttaa erootiseen kanssakäymiseen. Tai sitten on jostain syystä tilanne, ettei kunnollista vakipartneria ole. Erotiikka on kuitenkin sekä miehille että naisille tärkeä alue. Jos ko. alue on toimimattomassa tilassa, vaikuttaa se ihmisen asennoitumiseen muihinkin asioihin, kun mm. itsetunto on alhaalla.
      Osaavan ammattilaisen on mahdollista saada miehen lukkiutunut tilanne "auki" ja näin miehen on mahdollista tuntea hienoista ylpeyttä seksuaalisesta toimivuudestaan jolla saattaa olla positiivista vaikutusta suhtautumiseen lähiympäristöään kohtaan. Olkootkin, että koko touhu perustuu tietynlaiseen illusioon, konsepti on usein toimiva osaltaan siitäkin syystä, että mies saa olla hetken (erooottisesti)"oma itsensä" vailla vakituisen perhe/parisuhteen tuottamaa painolastia. Sinänsä paradoksaalista, että kun mies kokee prostituoidun jäljiltä miehekkyytensä toimivan, saattaa tällä olla olla positiivista vaikutusta jopa miehen vakisuhteeseen, jos sellainen on.

      -Pera

      • Panija

        melkein hymyilyttämään tuo vertauksesi.Kyllä ne sukset on ristissä tosi monella Suomenkin maassa.

        Kyllähän varmaan tiedätkin tilastot pari suhteitten katkeamisesta.Se on surkeaa luettavaa.Tuntuis että on kävellyt puuta päin alamäessä jos ihmettelee miksi jotkut ostaa seksiä.

        Suomessa tulee useammalle kuin muutamalle huomattavasti kalliimmaksi seksi niinsanottujen maksuttomien naisten kanssa.Lapsiahan tietysti täytyy syntyä mutta lapsilla on myös oltava isä.Näistä kiihkeimmistä seksin oston vastustajista suurella todennäköisyydellä tulee elättäjiä.

        Niillä miehillä nimittäin jotka nämä asiat jotenkin ymmärtää on myös kyky järjestää oma yhteis elämä.Eroaminen on pahin mihin ihmiset yleensäkään yhteiselämässä pystyy.Huoraaminen on jokatapauksessa huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ero.On nimittäin varmaa että suurin osa eroista johtuu siitä kun toinen haluaa ja toinen ei jaksa.

        Tiedän vallan mainiosti että tämän ymmärtäminen vaatii suurimmalle osalle ylipääsemättömän suuria henkisiä voimia.Joten tätä keskustelua en tule jatkamaan.


    • fabio

      enpä moneen tyttöön ole törmänny jotka antaa esim.kunnon peppu seksiä,mutta ei tarvitse huorien kanssa ainakaan kokea sitä noyryytystä että ehdotat tytölle nyt haluan vetää sinua persees... niin muija katsoo kun vierasta sikaa..ja peli menetetty..huoralle kerrot mitä haluat ja saat sen ilman sen surullisempia häslinkejä..

      • ihahahahaaaaaa

        vaikka hevoselle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ole alan palveluiden käyttäjä, mutta lukemani perusteella syyt ko. palveluiden käyttöön ovat moninaisia ja palveluita käyttävät edustavat suunnilleen kaikkia yhteiskuntaluokkia ja elämäntilanteita.

      Miehet ovat jo lähtökohtaisesti varsin spontaaneja halujensa osalta ("tässä ja nyt"), jolloin palveluiden käyttö on helppoa, suoraa, heti saatavilla ja vaihteluakin tuovaa sen sijaan, että polttaisi paljon aikaa tavatakseen ja kohdatakseen potentiaaleja seksikumppanneita. Tämä myöskin tilanteissa jolloin mies ei ole valmis ja / tai halukas seurustelusuhteeseen elämäntilanteensa vuoksi jne.

      Sitten varatut miehet ovat oma ryhmänsä, joilla ei joko ole riittävästi ja helposti saatavilla seksiä kotona tai haluamansa sellaista. Luonteeltaan patologiset pettäjät ovat sitten vielä oma lukunsa.

      * Näin suomalaiset käyttävät maksullista seksiä: ”Ostimme mieheni kanssa kolmannen pyörän”

      "Jollekin seksipalveluiden käyttäminen on tapa huolehtia tarpeista arjen kiireessä, toiselle väylä fantasioiden toteuttamiseen, sanoo seksuaaliterapeutti."

      - https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005794912.html

      * Miksi naiset maksavat seksistä? - "Niin voin tutustua alistuvaan puoleeni riskeeraamatta työtäni"

      - https://www.voice.fi/ilmiot/a-160884

      "Seksityöntekijä Adam kertoo, millaista seksiä naiset ostavat"

      - https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009252257.html

      ps. En lukenut kaikkea vanhasta ja pitkästä ketjusta, mutta ylempänä 'kampaaja' kertoi tienaavansa 5000e / kk 'sihteerinä', josta herää kysymys taloudellisten asioiden hoidosta, sekä tulevasta eläkekertymästä tai siis sen puutteesta.

      Maissa joissa toiminta on laillista, niin jotkut fiksummista ovat tehneet siitä itselleen pitkäjänteisen busineksen laittaen runsaasti sivuun erilaisiin sijoituksiin, myös asuntoihin sijoittaen. Yhdessä dokkarissa haastateltiin sveitiläistä naista, joka oli lopettamassa alalla ja oli saanut omansa lisäksi sijoitettua useampaan sijoitusasunttoon, joista kuittasi säännölliset tulot.

      Mutta riskeeraa olla haastava ja henkisestikin kuluttava 'ammatti' pidemmän päälle. Siltikin alalla vapaaehtoisesti toimivia on ja osa heistä on mielenosoituksissa maissa, joissa toiminta on kielletty, vaikka palvelujen ostamisen kieltämällä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloittajan kysymykseen yksi näkemys lisää:
      - Helppoa (ei tarvitse vängätä tai viekoitella)
      - Halpaa (yksi setti ei tunnu lompakossa miltään)
      - Mukavaa (antavat nautinnollisen olon)
      - Esteettisesti viehättävää (nättejä maksullisia riittää)
      - Vaihtelunhalu (kiinnostavaa kokeilla erilaisia)
      Tiedoksi, en halua alistaa, halveksia enkä riistää ketään, maksan mitä palveluntarjoaja pyytää. On hänen oma asia, että miksi hän on alalle päätynyt.

      • Anonyymi

        "Tiedoksi, en halua alistaa, halveksia enkä riistää ketään, maksan mitä palveluntarjoaja pyytää. On hänen oma asia, että miksi hän on alalle päätynyt."

        Tuossa tullaan palstan teemaan, eli siihen "onko prostituutio väärin?"

        Tiivistäen voi sanoa sen olevan aina väärin silloin kun joku siihen pakotetaan vastoin tahtoaan.

        Voidaan myös todeta tekopyhäksi ja älyllisestikin epärehelliseksi kertoa, ettei halua riistää ketään ja samaan aikaan sulkea aktiivisesti silmänsä todellisuudelta, olematta siitä edes huolissaan ja edes yrittämättä varmistua tilanteesta. Lisäksi, toiminnallaan rahoittaa ihmiskauppaa harjoittavia epäinhimillisen väkivaltaisia rikollisrinkejä.

        Useiden arvioiden mukaan vaikkapa Espanjassa noin 90% maksullisista ovat sitä vastoin tahtoaan, eli win-win-diilistä kiinnostuneille varsin haasteellista kohdata ne 10%:a.

        Mikä mahtanee olla tilanne Suomessa ja toisissa maissa.

        Alalla vapaaehtoisesti toimivat ovat osoittaneet mieltään maissa joissa toiminta on tavalla tai toisella kiellettyä, sillä he kertovat rikollisten toiminnan kontrollin olevan entistäkin vaikeampaa, sillä toiminta on siirtynyt nettiin ja "maan alle" ja he joutuvat toimimaan turvattomimmissa olosuhteissa.

        "“90% of the 200,000 to 400,000 prostitutes working in Spain are doing so against their will.” {NY Times}"

        - https://www.elephantjournal.com/2012/04/90-of-the-200000-to-400000-prostitutes-working-in-spain-are-doing-so-against-their-will-ny-times/

        - https://www.theolivepress.es/spain-news/2021/06/01/sex-work-and-the-city-residents-on-spains-costa-del-sol-rally-together-to-tackle-concerns-regarding-prostitution/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiedoksi, en halua alistaa, halveksia enkä riistää ketään, maksan mitä palveluntarjoaja pyytää. On hänen oma asia, että miksi hän on alalle päätynyt."

        Tuossa tullaan palstan teemaan, eli siihen "onko prostituutio väärin?"

        Tiivistäen voi sanoa sen olevan aina väärin silloin kun joku siihen pakotetaan vastoin tahtoaan.

        Voidaan myös todeta tekopyhäksi ja älyllisestikin epärehelliseksi kertoa, ettei halua riistää ketään ja samaan aikaan sulkea aktiivisesti silmänsä todellisuudelta, olematta siitä edes huolissaan ja edes yrittämättä varmistua tilanteesta. Lisäksi, toiminnallaan rahoittaa ihmiskauppaa harjoittavia epäinhimillisen väkivaltaisia rikollisrinkejä.

        Useiden arvioiden mukaan vaikkapa Espanjassa noin 90% maksullisista ovat sitä vastoin tahtoaan, eli win-win-diilistä kiinnostuneille varsin haasteellista kohdata ne 10%:a.

        Mikä mahtanee olla tilanne Suomessa ja toisissa maissa.

        Alalla vapaaehtoisesti toimivat ovat osoittaneet mieltään maissa joissa toiminta on tavalla tai toisella kiellettyä, sillä he kertovat rikollisten toiminnan kontrollin olevan entistäkin vaikeampaa, sillä toiminta on siirtynyt nettiin ja "maan alle" ja he joutuvat toimimaan turvattomimmissa olosuhteissa.

        "“90% of the 200,000 to 400,000 prostitutes working in Spain are doing so against their will.” {NY Times}"

        - https://www.elephantjournal.com/2012/04/90-of-the-200000-to-400000-prostitutes-working-in-spain-are-doing-so-against-their-will-ny-times/

        - https://www.theolivepress.es/spain-news/2021/06/01/sex-work-and-the-city-residents-on-spains-costa-del-sol-rally-together-to-tackle-concerns-regarding-prostitution/

        Vaikea sanoa tuohon, en ole kokeillut alan palveluja Espanjassa. He keiden kanssa olen ollut tekemisissä, niin eivät ole vaikuttaneet vastentahtoisilta. He ovat aina se osapuoli, joka tekee aloitteen. Totuuttahan toiminnasta ei voi tietää.


    • Harrastin aiemmin maksullisia naisia, koska se oli ainoa tapa saada seksiä nuorelta ja kauniilta naiselta. Naismenestykseni "amatööripuolella" oli täysin olematon. Ei voi mitään kun naisia ei kiinnosta, vaikka olen työssä käyvä mies, pidän puhtaudestani huolen, enkä ole ylipainoinen. Olen vain liian lyhyt ja liian tylsä, eikä niille asioille voi mitään.

      Nykyään voisin halutessani yhä ostaa seksiä, mutta ei enää juuri kiinnosta.

    • Anonyymi

      H­­­e­­i! Ku­­ts­­­um­­me sinu­­t kä­­ym­­ään u­­udess­a chatis­sa! Mei­­tä on yl­­­i mil­­joona! 👉 https://ryhmaseksi.pics/H/H4x3L2

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe