Kateelliset ja katkerat ihmiset.

Mies varjojen takaa

Missä on ihmisyys? Kävelen kohti kahvilaa, miettien jo tietoisena siitä että saan vastaan hymyilevät kasvot. Mutta tietäen myös sen, että poistuessani alkaa vittuilu ja nälvintä seläntakana. Sinä varmaan tällä hetkellä mietit, että olet sen pakostakin ansainnut. Mutta se ei ole niin. Tein kirjanpitoa asiasta. Kahden viikon aikana kävi 67 eri ihmistä pöydässä tervehtimässä. (istun aina ryhmässä missä 5-6ihmistä)
Näistä haukuttiin heti heidän poistuessaan 64 ihmistä. Kaikki nämä ihmiset ovat jollakin eri tavalla tuttuja toisilleen. Ei tietenkään pidä yleistää, tämä ei todellakaan koske kaikkia. Mutta ihmettelen miten ihmiset hakevat toisistaan vikoja jos eivät löydä, niin keksivät. Olen seurannut paikkakunnallani yhden ihmisen jatkuvaa nälväilyä. Hän kärsii ja voi huonosti. Minä puutuin ja autoin ja sain katkeruutta osakseni. En ymmärrä ihmisten pahantahtoisuutta. Miksi olla PAHA. Yksi elämä, miksi sitä ei voisi elää tyylillä. Auta toisia ja nauti elämästä. Jos joku tekee virheen, niin kerro miten asian voisi tehdä toisin. Meistä jokainen on persoona omalla tavallaan ja sitä tulee kunnioittaa. Ihmisyys ja inhimillisyys on hyve joka ikävä kyllä on katoamassa.

11

1786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeany

no eka tulee mieleen, et jokanen vaan ajattelee laumassa pysymistä. Pako jakaa lauman alfa-uroksen mielipiteet, jos aikoo pysyä laumassa. Sillon kun puhutaan laumasta niin yksilöllisyyttä ei ole. Laumasta liikaa erottuvaa yksilöä hyljeksitään.

On se ihminen sellanen otus, että yleensä se ajattelee vaan itteään - SORRY :)

• ystävällinen ihminen

Myös ystävällisyys on itsekästä--->saa hyvän mielen!

• SonyjA
        ystävällinen ihminen kirjoitti:

Myös ystävällisyys on itsekästä--->saa hyvän mielen!

Löysin tällaisen tuolta youtubesta. Onkohan hänkin yksi niistä 64:stä?

• ihmettelen minäkin

sä kirjoitat asiaa :) pitää uskaltaa olla erilainen ja etenkin sellainen kuin on. Kun itse tuntee itsensä ei ole tarvetta haukkua muita ja nälviä toisille ja eikä paljoon toisten haukut sinusta kaada elämääsi suuntaan ei toiseen.

• Rawez

Tiedän tunteen. Olen huomannut,että varsinkin vanhemmat ihmiset - ainakin mun lähipiirissä - ovat huomattvan kateellisia, katkeria ja kettuilevat kaikille selän takana yms. Onko heidän oma elämä ollut jotenkin onneton ja kurja, kun täytyy pyrkiä kompensoimaan omaan hyvyyttä ja paremmuutta muita alistamalla ja mollaamalla. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Laumakäyttäytyminen varmasti selittää osan tapauksista, mutta yksi termi tällaiselle käytökselle on varmasti narsismi, ja siitä johtuva empatian puute. Nimenomaan tuo empatian puute tietyillä ihmistyypeillä tuntuisi olevan se seikka, joka sallii ihmisen käyttäytyä töykeästi muita ihmisiä kohtaan; narsistihan ei kykene tuntemaan miltä tuntuu olla se loukattu tai haukuttu osapuoli ja ajattelee vaan omaa hyvinvointiaan. Monesti kuvittelee vielä olevansa muita paljon parempi, viisaampi ja kauniimpi ihminen. Eikä tietenkään ole koskaan väärässä. Ajatusmaailma on siis täysin vääristynyt ja syyllisyyden tunne puuttuu. Esimerkiksi murhaajilla yms. tuskin on kovinkaan kovaa syyllisyyden tuntoa; varsinkin jos rikos on tehty täydessä ymmärryksessä. Ajatus vähän poukkoili, mutta veikkaisin, että on vain ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti ymmärrä tekojensa tai käyttäytymisensä seurauksia - eikä kykene astumaan muiden saappaisiin.

• paitsi että että

oletko ottanut huomioon, että yksi paskanpuhuja työpaikalla voi estää työurasi kehittymisen tai pahimmillaan johtaa siihen että sinua syytetään kaikesta, mikä menee pieleen. Omalle kohdalleni on sattunut tällainen tapaus. Sain aiheettomat syytökset mm. siitä, että olisin hukannut firman avaimet. Työpaikan harjoittelijalle oli unohtunut firman avaimet taskuun, vaikka vastuu asiasta oli ko. harjoittelijalla eikä hänen työnsä ohjaus ole millään tavalla minun vastuullani. Anteeksipyyntöä en paskanpuhujalta saanut, kun paljastuikin että avaimet on harjoittelijalla. Olisi ehkä ollut aiheellista, vaan eihän tuollaisilla ole käytöstapoja.

• Samoja kokemuksia

Todellakin laumasieluja. Kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä. Totuus on, että kukaan ei ole parempi toista, eikä oikeutettu haukkumaan toisia. Yksi nälvijä joukossa ja ns. vahvatahtoinen johtajatyyppi, niin kukaan ei uskalla vastaan sanoa, vaan haukutaan vain tavan mukaan. Vai olisiko niin, että ei keksitä muuta puheenaihetta. Lähde lätkimään sellaisesta seurasta, etsi parempaa seuraa.

Selän takana juoruileminen on pahinta laatua. Jos on jotain oikeasti moittimista, sanoisivat suoraan kasvokkain.

Minulla on työelämässä ollut samantapaisia kokemuksia, en kylläkään tiedä onko minua haukuttu, työtovereita ym. kuitenkin.

• jegertytto

edelleen upeasti vastattu

• Mielestäni se että arvostelee tai puhuu paskaa selän takana,kertoo arvostelijan huonosta itsetunnosta,.Hän näkee omat puutteensa muissa ihmisissä ja näin ollen hän kertoo itsestään. Kateudella on kaksi puolta. On venäläistä kateutta,naaouri ostaa uuden auton,no minäpä tuikkaan sen tuleen ja sitten on amerikkalaista kateutta, minä poikapa pyrin omilla ansioillani samaan ja ostan samanlaisen auton kuin naapurinikin. Elämäntapa muutos sen sijaan voisi auttaa katkeruuteen,asiat eivät enää jatku niin kuin ne ovat aina tähän asti olleet. Parempia päiviä.

• Katkerolla

Maailmassa kaikkeen pahuuteen liittyy tavalla tai toisella KATEUS.
        Tässä tyypillisimpiä kateuden muotoja:

Miellyttäminen.
        Poissa olevasta puhutaan aina pahaa, koska sen tiedetään olevan useimmalle porukassa miellyttävä aihe ja aiheella saavutetaan yhteisön huomio ja päästään joukon keskipisteeksi.
        Mukana naurajat tai aiheesta innostuvat eivät vaan ymmärrä että eivät välty itsekkään poissa olevan kohtelulta, siis kannattaa muistaa tämä !

Katkeruus.
        Mitä minulla ei ole, ei sitä pidä toisellakaan oleman!
        Sytykkeenä voi olla parisuhde,auto,asunto,raha,työ jne..
        Kateus tekee ihmisestä katkeran, ja katkera ihminen on erittäin juoni tyydyttääkseen koston himoaan saadakseen ympärillä olevat paheksumaan myös tuota kostonsa kohdetta.
        Katkera ihminen hyvin usein paljastaa itsensä ja motiivinsa ennen pitkää huomaamattaan.

Manipulointi.
        Taitava oman edun tavoittelija pyrkii pudottamaan kilpailijansa niin kaveriporukasta kuin harrastuksista, eikä hän lopeta ennenkuin yhteisö on mieleinen.

Maailma olisi parempi paikka elää kaikille, ja myös sille katkeruutta kantavallekkin mikäli negatiivinen suhtautuminen käännettäisiin positiiviseksi ajatteluksi.
        Jokaisen pitäisi osata ymmärtää se, että miksi joku haluaa puhua pahaa toisesta, mikä on syy tähän käytökseen ja mihin tällä halutaan pyrkiä ?

• pävö

Sitä on liian helppoa osoittaa sormella ihmistä joka teki väärin ja unohtaa että vääryyden tekijä onkin lähempänä tai ehkä ajattelee että se oma vääryys jää helpommin mielestä tai toisten mielestä kun osottaa et toikin on tehny vääriin.Omalle lapselleni sanoin et voi ja saa tehdä väärin mut niistä täytyy ottaa opiksi ettei samaa vääryyttä tee uudestaan se on jo tyhmyyttä.Pitää opetella nauramaan itselle silloin ei näe ihmisiä niin suppeasti sehän on vaan mukavaa kun me ollaan eilaisia ja se et osaa asennoitua oikein toistebn tekemisille kun muistaa mitä itse on tehny.Mun mielestä se oli hauska ja opettavainen juttu kun naapurin naiset kohtasivat kaupassa ja toinen sanoi kylläpä teillä myöhään valvotaan kun valot paloivat vielä keskiyön jälk.ja toinen vastasi et teillä valvotaan vielä myöhempään kun teillä nähdään koska meillä nukkuun mennään.Arvostelijat voi jättää omaan onneensa ja olla itse sanavalmis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7504
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2166
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1830
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1161
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe