retkille

pas malmas

Cran Canarian matkaajilta kysyisin mitä mieltä olette retkitarjonnasta ja mille retkelle kannattaa mennä ja kokemuksia.Mukava rannalla tietysti on ottaa aurinkoa ja shoppailla ja illalla luuhata baareissa mutta minä ainakin haluaisin käydä ainakin kolmella retkellä kun eka kertaa sinne tulen.Inglesin kaupunkikierros ilmeisesti aika suppea,käydäänkö myös maspalomasin puolella?

10

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttolintu43

      Kömmi bussiin n:o 18 Avenida de Tirajanan(pitkä suora katu Inglesin länsipuolella, etelästä pohjoiseen)varrella, osta lippu San Bartholomeen, joka on eteläisen Gran Canarian pääkaupunki= pikkukylä, johon on siirretty joitakin virastoja. Siinä matkalla näet upeita vuoristomaisemia, ohitat kamelitarhan, muinaisten hauta-alueen, sievän kylän FATAGA 1000 palmun laaksossa. Bussilippu n. 5 €. San Bartholomessa kannattaa mennä viehättävään pikku museoon bussin päätepysäkin lähellä, poliisiasemaa vastapäätä. Sinne pitäisi ehtiä ennen kl.12, sillä niillä on iltapäivällä siesta. Näköalat SB:ssa ovat hienot, jos on nälkä, ota lounas jossain pikku baarissa (katso, missä paikalliset käy) ja sitten voit istua vaikka kaupungin muurilla koivet roikkuen alas ainakin siksi, kunnes pieni aasi yrittää työntää sinut alas.:)) Voi ostaa lipun myös hei vaikka San Mateoon, jossa kannattaa kävellä ympäriinsä, että löytää ihastuttavan kuppilan, jossa kokeilla saaren erikoisuuksia. Tai sitten Santa Brigidaan, jossa kannattaa pysähtyä, ennenkuin jatkaa matkaa Las Palmasiin Pargue San Telmoon(bussiasema), josta voi ottaa bussin Inglesiin. Muuten voi SB:stä palata samaa tietä ja pysähtyä Fatagassa, missä kävellään pikku kujilla ja nautitaan näkymistä 1000 palmun laaksossa. Bussilippu pysähdyllä n.6 €.

      • Kiitos muuttiolintu43:lle! Juuri tällaisia helmiä eli mahtavia vinkkejä varten nämä palstat on luotu! Ihanaa kun joku viitsii jakaa kokemuksiaan kun on saariin tutustunut ajan kanssa. Olen varma että muillakin talviasukeilla olisi tällaisia vinkkejä jaettaviksi. Niitä odotellessa lähden kokeilemaan muuttolinnun reittiä ensi reissullani. Onneksi on enää 28 yötä odotettavaa. :)


      • viajesx2 kirjoitti:

        Kiitos muuttiolintu43:lle! Juuri tällaisia helmiä eli mahtavia vinkkejä varten nämä palstat on luotu! Ihanaa kun joku viitsii jakaa kokemuksiaan kun on saariin tutustunut ajan kanssa. Olen varma että muillakin talviasukeilla olisi tällaisia vinkkejä jaettaviksi. Niitä odotellessa lähden kokeilemaan muuttolinnun reittiä ensi reissullani. Onneksi on enää 28 yötä odotettavaa. :)

        Tuota samaa reittiä pitkin minäkin yritän vuokra-autolla löytää tieni San Bartolomeen 22.12. :)


      • muuttolintu43
        blues_brother kirjoitti:

        Tuota samaa reittiä pitkin minäkin yritän vuokra-autolla löytää tieni San Bartolomeen 22.12. :)

        siitä edelleen bussilla n:o 18 San Bartholomeukseen. Mutta jos vuoristoajelu on tuttua, niin tunnet säännöt, esim. kulmissa, joissa ei ole näkyväisyyttä. Taxit, bussit, kuorma-autot ovat siellä vähemmän vaarallisia, ne antavat tietä tai odottavat pysähtyen paikoilla, missä ei voi ohittaa, mutta turistit autoissaan aiheuttavat toisinaan tilanteita. -Jos tulee onnettomuus, ei Kanarialla saa siirtää autoa pois, ennenkuin poliisi on paikalla, muuten ei vakuutus maksa mitään. Tämän kertoi meille autovakuutus-mies.


      • muuttolintu43 kirjoitti:

        siitä edelleen bussilla n:o 18 San Bartholomeukseen. Mutta jos vuoristoajelu on tuttua, niin tunnet säännöt, esim. kulmissa, joissa ei ole näkyväisyyttä. Taxit, bussit, kuorma-autot ovat siellä vähemmän vaarallisia, ne antavat tietä tai odottavat pysähtyen paikoilla, missä ei voi ohittaa, mutta turistit autoissaan aiheuttavat toisinaan tilanteita. -Jos tulee onnettomuus, ei Kanarialla saa siirtää autoa pois, ennenkuin poliisi on paikalla, muuten ei vakuutus maksa mitään. Tämän kertoi meille autovakuutus-mies.

        En minäkään säänöistä mitään tiedä mutta kuuntelen ja soitan "tööttiä" mutkissa. :) Mitä muuta säännöistä pitäisi tietää


      • muuttolintu43
        blues_brother kirjoitti:

        En minäkään säänöistä mitään tiedä mutta kuuntelen ja soitan "tööttiä" mutkissa. :) Mitä muuta säännöistä pitäisi tietää

        Aja 100% sääntöjen mukaan. Turvavyö itsellä ja matkustajalla. Alkoholia ei saa olla enempää kuin kork. 0.25 promilliä. Nopeusrajoitus paikkakuntien sisällä 40 km/t, ulkopuolella korkeintaan 90 km/t. Parkkipaikat: valkoisella merkityt ei maksua, sinisellä merkityt, maksullisia, keltaisella merkityillä paikoilla viedään auto ja tulee sakko ja kuluja. Joissakin kaupungeissa kävelee pääkadun vinoparkkialueilla lappuliisoja ja lappumiehiä keltaisessa jakussa, joille kuuluu maksaa parkkimaksu. Jos niitä ei näy ja sinä menet kävelylle, laittavat he lapun, jonka voi maksaa heille, kun näkee heitä, näin on esim. Vecindariossa. Nykyään testaavat poliisit alkoholin ohessa myös huumeaineet.
        Vuoristossa on autoilijoilla oma systeeminsä ohittamiseen. Koetetaan katsoa etukäteen, tuleeko ketään vastaan lähiaikoina. Sisäkaistalla olevat hakevat mahdollisen paikan, jossa voi ajaa vähän sivuun ja odottavat sitten, että rekat, bussit ja pickupit ohittavat. Ei pidä ajaa kulmaan ja töötätä, jos iso ajoneuvo tulee vastaan, vaan on odotettava ja töötättävä varmuuden vuoksi ja pienille autoille ja kaiken sorttisille pyöräilijöille. Tankki täyteen aina, koska vuorilla on tankkipaikkoja harvassa ja nekin ovat auki usein vain klo 14:een pikku kylissä. Viltti autoon, jos joutuu yöpymään.


      • muuttolintu43
        muuttolintu43 kirjoitti:

        Aja 100% sääntöjen mukaan. Turvavyö itsellä ja matkustajalla. Alkoholia ei saa olla enempää kuin kork. 0.25 promilliä. Nopeusrajoitus paikkakuntien sisällä 40 km/t, ulkopuolella korkeintaan 90 km/t. Parkkipaikat: valkoisella merkityt ei maksua, sinisellä merkityt, maksullisia, keltaisella merkityillä paikoilla viedään auto ja tulee sakko ja kuluja. Joissakin kaupungeissa kävelee pääkadun vinoparkkialueilla lappuliisoja ja lappumiehiä keltaisessa jakussa, joille kuuluu maksaa parkkimaksu. Jos niitä ei näy ja sinä menet kävelylle, laittavat he lapun, jonka voi maksaa heille, kun näkee heitä, näin on esim. Vecindariossa. Nykyään testaavat poliisit alkoholin ohessa myös huumeaineet.
        Vuoristossa on autoilijoilla oma systeeminsä ohittamiseen. Koetetaan katsoa etukäteen, tuleeko ketään vastaan lähiaikoina. Sisäkaistalla olevat hakevat mahdollisen paikan, jossa voi ajaa vähän sivuun ja odottavat sitten, että rekat, bussit ja pickupit ohittavat. Ei pidä ajaa kulmaan ja töötätä, jos iso ajoneuvo tulee vastaan, vaan on odotettava ja töötättävä varmuuden vuoksi ja pienille autoille ja kaiken sorttisille pyöräilijöille. Tankki täyteen aina, koska vuorilla on tankkipaikkoja harvassa ja nekin ovat auki usein vain klo 14:een pikku kylissä. Viltti autoon, jos joutuu yöpymään.

        ajaessa saa sakkoa 200 € ja 3 pistettä liikennevirastoon. Jos tulee onnettomuus, on varmasti syyllinen, jos on käyttänyt handyä: tarkkaavaisuus weg.
        Vielä "kireistä kulmista". Pysähtyminen on välttämätöntä ja sen ymmärtää, kun katsoo isojen
        kulkuneuvojen kääntymistä kireässä kulmassa: ne vievät koko tien leveyden. Ja autoilija on vastuussa koko rempasta, joka ajaa takana, siis jos ajat kulmaan ja olisi pakko peruuttaa kulmasta, kun bussi tai rekka jo on poikittain tien yli ja sen pitäisi ajaa kulmasta edelleen ja takana tulevat ovat luottaneet sinuun, niin tulee aikamoinen meteli, jos joutuvat peruuttamaan.
        Ammattiautoilijoiden yhteispeli on ihailtavaa, mutta ilman sitä ajaminen vuoristossa olisi mahdotonta.


      • pas malmas
        muuttolintu43 kirjoitti:

        ajaessa saa sakkoa 200 € ja 3 pistettä liikennevirastoon. Jos tulee onnettomuus, on varmasti syyllinen, jos on käyttänyt handyä: tarkkaavaisuus weg.
        Vielä "kireistä kulmista". Pysähtyminen on välttämätöntä ja sen ymmärtää, kun katsoo isojen
        kulkuneuvojen kääntymistä kireässä kulmassa: ne vievät koko tien leveyden. Ja autoilija on vastuussa koko rempasta, joka ajaa takana, siis jos ajat kulmaan ja olisi pakko peruuttaa kulmasta, kun bussi tai rekka jo on poikittain tien yli ja sen pitäisi ajaa kulmasta edelleen ja takana tulevat ovat luottaneet sinuun, niin tulee aikamoinen meteli, jos joutuvat peruuttamaan.
        Ammattiautoilijoiden yhteispeli on ihailtavaa, mutta ilman sitä ajaminen vuoristossa olisi mahdotonta.

        pelkurimainen turisti lähtee matkanjärjestäjän saarikierrokselle niin taitaa ne komeimmat maisemat jäädä näkemättä vai miten on? Mutta hyviä neuvoja olen runsaasti saanut ja aion
        kyllä retkeillä niin paljon kuin uskallan


      • muuttolintu43
        pas malmas kirjoitti:

        pelkurimainen turisti lähtee matkanjärjestäjän saarikierrokselle niin taitaa ne komeimmat maisemat jäädä näkemättä vai miten on? Mutta hyviä neuvoja olen runsaasti saanut ja aion
        kyllä retkeillä niin paljon kuin uskallan

        tekemistä pelkuruuden kanssa, enemmänkin hyvän tai huonon tasapainokyvyn kanssa. Jos tuntee ja tietää itsensä, että kärsii myrskyssä merelle ja että linja-autossa tulee helposti huono olo, olisi parasta, jos tekee reissut pienin erin, että pääsee takajaloilleen seisomaan aina, kun on huono olo. Siksi mm. kannatan omatoimireissuja bussilla tai autolla. Bussiin ei tarvitse ostaa lippua koko matkalla kerralla, niin näkee enemmän ja voi paremmin.


      • pas malmas
        muuttolintu43 kirjoitti:

        tekemistä pelkuruuden kanssa, enemmänkin hyvän tai huonon tasapainokyvyn kanssa. Jos tuntee ja tietää itsensä, että kärsii myrskyssä merelle ja että linja-autossa tulee helposti huono olo, olisi parasta, jos tekee reissut pienin erin, että pääsee takajaloilleen seisomaan aina, kun on huono olo. Siksi mm. kannatan omatoimireissuja bussilla tai autolla. Bussiin ei tarvitse ostaa lippua koko matkalla kerralla, niin näkee enemmän ja voi paremmin.

        Olipa hyvä että juttu kääntyi siihen Pentti Korpelan kirjaan jonka olemassaolosta en edes tiennyt ollenkaan.Nyt kirjastosta sen lainasin ja on kyllä mielenkiintoinen kirja,seikkaperäistä opastusta komeita kuvia ja muutakin tietoa saaresta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1143
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1006
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      842
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      106
      792
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      224
      624
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      569
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe