Olen jo muutaman vuoden ajan suunnitellut osallistuvai koelauluihin, mutta aina on tullut jokin este tai jännitys on ollut liian kova. Nyt 26-vuotiaana olen vihdoin päättänyt parhaani mukaan karistaa jännityksen ja osallistua helsingin koelauluihin.. Tosin jännitys edelleen todella kova, ja kynnys mennä yksin on suuri. Mahtaisiko täältä löytyä samojen ajatusten kanssa painivaa tyttöä, joka haluisi mennä koelauluihin kanssani? En ole ilmoittautunut etukäteen, joten odotusaika tulee varmasti olemaan pitkä, joten senkään puolesta "kaveri" ei olisi pahitteeksi. Ja jos jollakulla on vinkkejä lauluvalinnan tai jännityksen suhteen, olisi mukava kuulla niistä:-)
Seuraa koelauluihin?
2
255
Vastaukset
- 100 män
Älä valitse liian vaikeaa kappaletta. Opettele se kunnolla ennen kuin menet sinne koelauluihin.
HUOM!
Tämän luulisi kaikkien tajuavan. Opettele 2 laulua sekä englanninkielinen, että suomenkielinen. Jos olet päättänyt laulaa englanniksi ja tuomarit pyytävätkin laulamaan suomeksi voit luontevasti alkaa laulamaan suomeksi kun ei tarvitse miettiä minkäköhän laulun laulaisin. Aina tosin pelkällä lauluäänellä ja hyvällä esiintymisellä ei pärjää.
Lauluvinkkejä mulla kyllä olisi ja varmasti sellaisia joilla erottuu joukosta siis jos osaa laulaa. Biisit on hyviä, mutta ei välttämättä supertunnettuja suomessa vielä. Jos vähänkään tajuaa niin ymmärtää. Enhän mä tässä voi alkaa niitä sanomaan silloin kaikki tietäis ja vois vetää niitä.
Mine (musiikkivideo)
http://www.youtube.com/watch?v=XPBwXKgDTdE
Myspace
http://www.myspace.com/taylorswift- Miettikää nyt vähän
On typerää valita joku biisi vain siksi, että sitä ei vielä pienessä Suomessa tunneta. Laulajan pitää osata valita itselleen sopivia kappaleita, oli se sitten tunnettu tai ei, jos valitsee liian vaikean, tuntemattoman tms kappaleen, eikä se sovi omalle äänelle, mennään rytinällä pusikkoon. Lisäksi koelaulutilanteessa kappaletta ei kuunnella 10-15 sekuntia pidempään, eli jos siinä ei muuta aluksi lauleskella kuin "a-a-a-a-a-au" niin on takuuvarmaa että tuomaristo pyytää toisen biisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1476822Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142508Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471720Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141401Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891252- 711107
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271049- 63976