Alkusynnystä

Yksi kreationistien punaisista vaatteista, Ureyn–Millerin koe; niin olikos arsenikki yksi niistä yhdisteistä mitä kokeessa syntyi, joka tiettyjen piirien mukaan on elämälle myrkyllistä? Kreationistit voisivat ystävällisesti tarkentaa.

9

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmaa

      Voisithan sinäkin tarkentaa, miten syntyi mikrobi, joka käyttää arsenikkia energialähteenään.

      • Tästä syystä kreationisteja ei kukaan ota tosissaan. Aukkojen jumala, kuka ottaa sen tosissan?

        Ja voisitko sen vielä kertoa miksi mikrobi käyttäisi arseenia energialähteenään? Kyseessä on aivan toinen mekanismi. Jos tutustuisit aiheeseen, tietäisit, et luulisi.


      • tosissaan?
        ravenlored kirjoitti:

        Tästä syystä kreationisteja ei kukaan ota tosissaan. Aukkojen jumala, kuka ottaa sen tosissan?

        Ja voisitko sen vielä kertoa miksi mikrobi käyttäisi arseenia energialähteenään? Kyseessä on aivan toinen mekanismi. Jos tutustuisit aiheeseen, tietäisit, et luulisi.

        Kreationisteilla ei ole aukkoa alussa, niinkuin sinulla näkyy olevan. Jos sinulla on aukko alussa, kuka ottaa sinut tosistaan?

        Olisko mikrobilla muuta mahdollisuutta? Kyseessä on kuitenkin toimiva mekanismi. Tätä voisi verrata siihen, miksi tietyt kasvit voivat kasvaa myrkkykasassa, johon toiset eivät kykene.


      • tosissaan? kirjoitti:

        Kreationisteilla ei ole aukkoa alussa, niinkuin sinulla näkyy olevan. Jos sinulla on aukko alussa, kuka ottaa sinut tosistaan?

        Olisko mikrobilla muuta mahdollisuutta? Kyseessä on kuitenkin toimiva mekanismi. Tätä voisi verrata siihen, miksi tietyt kasvit voivat kasvaa myrkkykasassa, johon toiset eivät kykene.

        mieti sitä. Miksi ne kykenevät selviämään niissä olosuhteissa. Olisko jokin paljon mielenkiintoisempi syy kuin jumal-harha taustalla?

        Mitä tietämättömyteen tulee, on täysin absurdi olemus että kaikki keksittävissä oleva olisi keksitty. Tietämättömyys, se on yksi ihmismielen käyttövoimista, se lisää tiedonhalua, halua käsittää ja ymmärtää.

        Olisi vaihteeksi mukava kuulla siitä ensimmäisestä kreationismia tukevasta kokeesta tai havainnosta. Sekä syyn siihen miksi kreationistit käyttävät uskonnollista teosta lähteenään.


    • Möttöskä 1

      Ureyn-Millerin koe juuri todistaa, että evokit ovat väärässä arveluineen. Kokeessa syntyi lukuisia elämän kannalta myrkyllisiä seoksia, jotka kuvitteellisella alkumaapallolla olisivat tehneet monimutkaiset orgaaniset molekyylit mahdottomiksi.

      • Koska kreationsitit esittelevät koejärjestelyn missä vahvistetaan/falsivoidaan älykkään suunnittelian osuus. Mikä olisi kreationismin Michelsonin–Morleyn koe? Eli koe missä möttöskä&co etsivät olemassaolematonta..

        Nykyisen kaltaisen elämän kannalta myrkyllisiä. Kyseessä olikin alkusynnyn simulaatio. Olet jälleen kerran väärässä. Kukaan ei tiedä missä olosuhteissa elämä on mahdollista.

        Viimeisimmän havainnon perusteella on tiedossa että fosfori voi korvaantua arseenilla. Elämä ei tarvitse auringonvaloa, eikä happea. Nämä ovat maapallolla havaittuja faktoja.

        Lisäksi nestemäinen vesi ei välttämättä ole tarpeen. Eikä edes hiilikään. Eli kysymys kuuluukin, mitkä ovat elämän tuntomerkit, mitä pitäisi etsiä elämää etsiessä? Aikaisemmin elämän etsiminen oli veden etsintää. Mutta voiko elämä käyttää jotain muuta nestettä aineenvaihdunnassaan?

        Offtopic; kun kerran tunnut olevan hyvässä vauhdissa, selitä mikä huijaus tässä on kyseessä
        http://www.youtube.com/watch?v=5o7QPErf4g8


      • Jaakob
        ravenlored kirjoitti:

        Koska kreationsitit esittelevät koejärjestelyn missä vahvistetaan/falsivoidaan älykkään suunnittelian osuus. Mikä olisi kreationismin Michelsonin–Morleyn koe? Eli koe missä möttöskä&co etsivät olemassaolematonta..

        Nykyisen kaltaisen elämän kannalta myrkyllisiä. Kyseessä olikin alkusynnyn simulaatio. Olet jälleen kerran väärässä. Kukaan ei tiedä missä olosuhteissa elämä on mahdollista.

        Viimeisimmän havainnon perusteella on tiedossa että fosfori voi korvaantua arseenilla. Elämä ei tarvitse auringonvaloa, eikä happea. Nämä ovat maapallolla havaittuja faktoja.

        Lisäksi nestemäinen vesi ei välttämättä ole tarpeen. Eikä edes hiilikään. Eli kysymys kuuluukin, mitkä ovat elämän tuntomerkit, mitä pitäisi etsiä elämää etsiessä? Aikaisemmin elämän etsiminen oli veden etsintää. Mutta voiko elämä käyttää jotain muuta nestettä aineenvaihdunnassaan?

        Offtopic; kun kerran tunnut olevan hyvässä vauhdissa, selitä mikä huijaus tässä on kyseessä
        http://www.youtube.com/watch?v=5o7QPErf4g8

        ravenlored

        Turhaa spekulointia sillä, mitä aineita pitäisi olla, että elämä olisi mahdollista,
        Jotta elämä olisi mahdollista tarvita


      • Jaakob kirjoitti:

        ravenlored

        Turhaa spekulointia sillä, mitä aineita pitäisi olla, että elämä olisi mahdollista,
        Jotta elämä olisi mahdollista tarvita

        ravenlored

        Joku teknillinen ongelma katkaisi viestini.

        Turhaa spekulointia sillä, mitä aineita pitäisi olla, että elämä olisi mahdollista.
        Jotta elämä olisi mahdollista tarvitaan Jumala. Ilman Häntä ei ole mitään elämää. Hän luo ne olosuhteet, jotka tarvitaan, että nykyisen kaltainen elämä on mahdollista.


      • Jaakob kirjoitti:

        ravenlored

        Joku teknillinen ongelma katkaisi viestini.

        Turhaa spekulointia sillä, mitä aineita pitäisi olla, että elämä olisi mahdollista.
        Jotta elämä olisi mahdollista tarvitaan Jumala. Ilman Häntä ei ole mitään elämää. Hän luo ne olosuhteet, jotka tarvitaan, että nykyisen kaltainen elämä on mahdollista.

        Ihminen kopeudessaan luo itselleen jumalan jonka avulla nostaa itsensä harhoineen kaiken muun ylä'puolelle. Pelottavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe