Voiko tuota enään paremmin sanoa.
http://www.yle.fi/radio1/asia/suoraa_puhetta/manifesti_jokainen_lapsi_on_syntyessaan_uskonnoton_27143.html
Tänään klo. 12.15 Yle1
Manifesti..
26
341
Vastaukset
- beenthere
Tulipa toivoton olo, kun kuunteli kansan mietteitä.
- DarkNH
Siinä oli taas sitä itteään. Sopivasti totta ja valhetta sekaisin. Maa on pyöreä siksi.
- Uzkis
DarkNH kirjoitti:
Siinä oli taas sitä itteään. Sopivasti totta ja valhetta sekaisin. Maa on pyöreä siksi.
Entäs sitten mitäs häh, ei vois vähempää kiinnostaa, Siunausta kaikille.
- Kössönöm
"annikki, 4.12.2010 klo 13.41
Tästä evoluutiosta ja luomisteoriasta.
Olen itse ollut atk-ohjelmia kehittämissä ja olen
intuitiomaisesti käsittänyt, että näinhän Jumalakin
taisi maailman luoda pikkuhiljaa havainnoimalla uusien
lajien mahdollisuuden käyttämällä hyödyksi edellisiä luomistöitänsä. Kehitysopissa näiden lajien syntyyn
joudutaan olettamaan hirveitä vuosimääriä joita on todella vaikea uskoa. Jumalan olemassaoloon on paljon
helpompi uskoa."
- Niinku että mitä?- beenthere
Voi hyvänen aika. Mitä ihmettä ihmisten päissä oikein liikkuu?
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Mitä ihmettä ihmisten päissä oikein liikkuu?
mutta näin tuon jutun ihan silmissäni. Jumala siis katsoi mitä tuli keksittyä ja sitten se ajatteli, että hmm, mitenkäs tuota vähän parantelisi.
- Kössönöm
"ne jotka eivät usko jumalaan, joutuvat helvettiin". Näin siis Tuula Turunen, kristitty lukiolainen. Vaikkakin hänen käsityksensä mukaan helvetti on sitä, että sitten vaan on kuollut ja olemassaolo lakkaa:)))))
Mikä helvetti se muka on? Sehän on fakta.- valinta.
Helvetti on fakta. Raamatun mukaan sieltä ei pääse pois vaikka haluaisi (tietenkin).
- khjkhjkhjkhjkhjkhjkh
valinta. kirjoitti:
Helvetti on fakta. Raamatun mukaan sieltä ei pääse pois vaikka haluaisi (tietenkin).
Sinä et näköjään tiedä mitä sana fakta tarkoittaa
- Kössönöm
valinta. kirjoitti:
Jään odottelemaan todistetta.
- rx75
Helvetti oli aluneperin "kadotus". Keskiajalla ns. kiirastuli tuli kuvioihin pelottelemaan uskovaisia ja epäileviä maksamaan veroja ja olemaan ruodussa :)
Eli oli ihminen uskovainen tai ei, mitään kiduttavaa paikkaa joka olisi taivaan vastakohta, ei ole kuin joidenkin uskontojen tarinoissa koska eivät ole tajunneet Helvetin alkuperäistä ideaa uskonnollisessa traditiossa.
Mutta onkossillä meille mitään väliä, antaa piruparkojen pelätä.
Tuula (tämä kristitty) sanoi, ettei hän kestäis ajatusta, että hän lakkaa vaan olemasta. Siitä ilmeisesti uskonnossa on kysymys. Sitten sen ajatuksen ympärille on kehitelty uskonto.
missxcessive kirjoitti:
Se on se kuolemanpelko.
Tuo tyttö sen sanoi niin selkeästi, että siitä uskonnossa on kysymys.
- miss ei kirj.
Kolahtiko?
- En ymmärrä
miss ei kirj. kirjoitti:
Kolahtiko?
piti kolahtaa?
- Tosimies.
jää tuolla henkiselle tasolle.
Heitä kutsutaan ateisteiksi.- khjhkjhkhkhjkhjkhjkh
Tosipistemies on päässyt pakkopaidasta, saas nähdä miten kauan kestää ennenkuin eilinen kohtaus toistuu
- Tosimies.
khjhkjhkhkhjkhjkhjkh kirjoitti:
Tosipistemies on päässyt pakkopaidasta, saas nähdä miten kauan kestää ennenkuin eilinen kohtaus toistuu
kohtauksia,sekoitat taas minut paranoideissasi johonkin toiseen.
Sinä olet kyllä mielissairain ihminen kenen kanssa koskaan olen keskustellut. - kjhkhjkhkjhkjhkhjkhj
Tosimies. kirjoitti:
kohtauksia,sekoitat taas minut paranoideissasi johonkin toiseen.
Sinä olet kyllä mielissairain ihminen kenen kanssa koskaan olen keskustellut.Pidätkös peiliä näytön vieressä, että sinun on helpompi jutella itses kanssa?
- Rompix
Tykkään kuunnella noita juttuja, mutta en ole ihan varma onko sopivaa tirskua kun fundis soittaa sinne ja julistaa "KOTI USKONTO ISÄMMMAAA!" -aatettaan suu vaahdossa.
Itse kyllä pitelin mahaa ja nauroin kaksinkerroin silmät kyynelissä, mutta toimittajan pitäisi pystyä hillitsemään itsensä tai edes laittaa mikki mutelle jos tirskuttaa. xDLievää myötähäpeää tunsin itsekin. Toki se oli ristiriitainen tunne, kun samalla ajatteli että, voi mitä soopaa mumma laukoo.
- bella.norva
Kukaan ei uskonhapatukset päässä maailmaan synny. Kaikki on opittua. Tympii uskovaisten selitykset, että he löysivät jeesuksen. Eivät he sitä löytäneet, vaan se on päähän juntattu. Tuntuu joskus siltä, että kun nämä selittävät oman "uskoontulemisensa" että siinä on jonkinlaista erikoisuudentavoittelua.
- rx75
Mihin sinä uskoisit jos sinulle ei olisi opetettu mitään? Että ukkonen on jotain yliluonnollista ja aurinkoa pitää palvoa jotta se aamulla tulisi esiin jne?
Näin ihmiset aloittivat uskonnot, tietämättömyydestä. Ihminen on tietämätön luonnostaan ja oppii jos haluaa tai jos opetetaan.
Kyllä ateismi on aivan yhtä opittua kuin uskonnotkin, moraaliset arvot ja muu "inhimillinen toiminta".
Aivan taatusti jos heität vauvan autiolle saarelle ja pidät sen hengissä mutta ilman toisen ihmisten vuorovaikutusta ja tietoa muiden oppimasta tiedosta - hän (jos ei sekoa yksinäisyyteensä) alkaa pitää tiettyjä luonnonvoimia yliluonnollisina.
Me olemme vain ihmisiä :D rx75 kirjoitti:
Mihin sinä uskoisit jos sinulle ei olisi opetettu mitään? Että ukkonen on jotain yliluonnollista ja aurinkoa pitää palvoa jotta se aamulla tulisi esiin jne?
Näin ihmiset aloittivat uskonnot, tietämättömyydestä. Ihminen on tietämätön luonnostaan ja oppii jos haluaa tai jos opetetaan.
Kyllä ateismi on aivan yhtä opittua kuin uskonnotkin, moraaliset arvot ja muu "inhimillinen toiminta".
Aivan taatusti jos heität vauvan autiolle saarelle ja pidät sen hengissä mutta ilman toisen ihmisten vuorovaikutusta ja tietoa muiden oppimasta tiedosta - hän (jos ei sekoa yksinäisyyteensä) alkaa pitää tiettyjä luonnonvoimia yliluonnollisina.
Me olemme vain ihmisiä :D"Kyllä ateismi on aivan yhtä opittua kuin uskonnotkin"
Ateismi ei ole mikään oppi, joten väittämäsi on järjetön.- Kössönöm
rx75 kirjoitti:
Me olemme vain ihmisiä :Dkukaan ole "opettanut" ateismia. Ihan itsekseni olen ajatellut, että jumaluskossa ei ole mitään järkeä, koska jumalista ei ole mitään todisteita. Ja huomautan, että kasvoin kodissa, jossa kristinusko oli itsestäänselvyys.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814