Hei kaikki evokit. Isänmallisuus on hyvä aate eikö totta. Mutta

a.

edistääköhän se ihmislajin säilymistä vai ei?
Vai onko meitä taas harhautettu?

7

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen sen verran isäni mallinen, että puhelimessa meidän ääniämme ei erota toisistaan edes lähisukulaiset.

    • A.E.A.

      Missä vaiheessa kristityistä muuten tuli isänmaallisia? Alunperinhän usko yhdisti ekumenisesti kaikkia kristittyjä ja Euroopan alkuperäinen kristillinen kirkko oli täysin ylikansallinen organisaatio? Onko isänmaallistuminen seurausta kristittyjen muusta maallistumisesta?

      • a.

        Asia on juuri kuten sanoit. Kirkon hajaannus johtui kirkon sulautumisesta politiikan välineeksi, ja kun politiikka jakautui Rooman jakauteuessa niin kirkko tuli viiveellä perässä.
        Yhtä kaikki, niin siinä kävi että kirkon ylimmäksi auktoriteetiksi nousi vähitellen poliittinen päätäntävalta.


        Tänä päivänä tuo useaan kertaan jakautunut poliittinen päätäntävalta sanelee Suomen ev.lut. kirkolle että mikä on "Jumalan" tahto. Ts poliittisten päättäjien tahto.
        Ile ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök.


      • V.loco
        a. kirjoitti:

        Asia on juuri kuten sanoit. Kirkon hajaannus johtui kirkon sulautumisesta politiikan välineeksi, ja kun politiikka jakautui Rooman jakauteuessa niin kirkko tuli viiveellä perässä.
        Yhtä kaikki, niin siinä kävi että kirkon ylimmäksi auktoriteetiksi nousi vähitellen poliittinen päätäntävalta.


        Tänä päivänä tuo useaan kertaan jakautunut poliittinen päätäntävalta sanelee Suomen ev.lut. kirkolle että mikä on "Jumalan" tahto. Ts poliittisten päättäjien tahto.
        Ile ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök.

        Arkipaivaa ja uskontoa ei pitaisi sotkea keskenaan! Paivittamattomat muinaiset kirjoituskokoelmat eivat saa vaikuttaa nykyajan lakiteksteihin.

        " ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök."

        Paavi eli jumalan sijainen maanpaalla ei ole mitaan muuta kuin tavallinen vanhus joka tekee kaikkensa etta rahahanat pysyisivat jatkossakin auki..Keskieuroopan kirkkojen paljous lahinna yokottaa,joka notkelmaan on kyhatty piruntorjuntabunkkeri-parhaisiin laaksoihin jopa kaksi..Porukkaa ei nykyaikana riita likikaan jokaiseen bunkkeriin,mistakohan syysta?


      • a.
        V.loco kirjoitti:

        Arkipaivaa ja uskontoa ei pitaisi sotkea keskenaan! Paivittamattomat muinaiset kirjoituskokoelmat eivat saa vaikuttaa nykyajan lakiteksteihin.

        " ja Vanhanen ym. samanhenkiset ovat mukana sanelemassa Jumalan tahtoa kirkossamme. Yök."

        Paavi eli jumalan sijainen maanpaalla ei ole mitaan muuta kuin tavallinen vanhus joka tekee kaikkensa etta rahahanat pysyisivat jatkossakin auki..Keskieuroopan kirkkojen paljous lahinna yokottaa,joka notkelmaan on kyhatty piruntorjuntabunkkeri-parhaisiin laaksoihin jopa kaksi..Porukkaa ei nykyaikana riita likikaan jokaiseen bunkkeriin,mistakohan syysta?

        Pakkasella meidän kyläkirkkoomme ei tule sunnuntaina kuin alle viisi mummoa.


    • uffaffaa 23

      Saako perustelut, kiitos?

      • a.

        vaan jakaa sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe