SÄÄSTÖPOSSU PARAS SÄÄSTÖ

40vuotias

Minä en rahojani mihinkään pankiin pistäisi, ties mihin rahani siellä katoavat. Joten minullapa onkin uskollinen säästöpossu, jonne pistän palkastani (jonka saan siis käteisenä, sillä minulla ei tietenkään ole tiliä) aina noin kymmenesosan. Siellä rahani pysyvät hyvin tallella eikä tarvitse mitään pankkisähellystä, sitä inhoan
Ja hyvin ehtii kertyä eläkkeelle mennessäni rahaa.

6

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raha vain paperia

      vanhat possut säästi, ei enää. Inflaatio syö ne possusi kolikot ja setelit.
      Eläkkeellä et niillä paljon kahvia enempää saa ostettua.

      • raha on arvoa

        Pah mitkään inflaatiot rahojani syö, pankissa rahani syö kaiken maailman tekniset laitteet. Yksikin maailmanlaajuinen sähkökatko niin kaikkien pankkitiedot hukassa ja kaikki sekaisin paitsi minä kun minun rahani ovat säästöpossussa


      • Sijoittaja78
        raha on arvoa kirjoitti:

        Pah mitkään inflaatiot rahojani syö, pankissa rahani syö kaiken maailman tekniset laitteet. Yksikin maailmanlaajuinen sähkökatko niin kaikkien pankkitiedot hukassa ja kaikki sekaisin paitsi minä kun minun rahani ovat säästöpossussa

        Huomaa varsin hyvin, että et ole talousasioista aivan täysin perillä. On perusteltua pistää rahaa säästöön. Laittaminen sitä säästöpossuun ei tuo korkoa mutta ei myöskään tuo sulle kulujakaan. Kuitenkin rahalla on olemassa aika-arvo joka tarkoittaa saman samaa kuin inflaatio.

        Jos esimerkin ottaa esille niin 1900-luvun alussa mitä 100 mk Suomessa oli, niin silloin se oli erittäin suuri rahasumma. Tätä nykyä vastaava summa tarkoittaisi yli 5 000 euroa.

        Laitan itsekin rahaa säästöön mutta haen sille tuottoa osakkeista ja ja hyvinä vuosina jolloin korot ovat 4 -5% luokkaa. Suosin korkorahastoja.

        - nimimerkillä rahoitusalaa opiskeleva -


    • Golden ounce

      Kun olet saanut possuun täytettä, mene ja osta kultaharkko(ja) tulevaisuuden turvaksi. Helpompi piilottaa kuin possusi, nimittäin saattaapi joskus tulla joku ja viedä rahasi muun kaluston yhteydessä. Todennäköisesti arvo vielä kasvaa ja jos jokin iso mullistus tulee, saattaa olla ainoa maksuväline jolla on todellista arvoa.

      • vai niin

        kuulostaa hyvältä


      • Sijoittaja78

        Ai siis että kultaa kannattaa silloin ostaa kun se on kallista ja myydä ne sitten kun se on halpaa, niinkö?
        Kyllä mulla vaan on ihan toisenlainen filosofia. Kulta itsessään ei tuota mitään. Sen arvo vain vaihtelee päivittäin. Kultaa on kuitenkin pidetty kautta-aikojen ns. turvasatamana myös sijoittajapiireissä.

        Kriisien puhkiessa kullan hinta samantien nousee kun kaikki muu tuntuis romahtavan. Jolloin kysyntä ylittää tarjonnan. Sitten taas päinvastoin kun hyvät vuodet ovat edessä niin kullan hinta laskee kun tarjontaa taas on enemmän kuin kysyntää.

        En väitä kuitenkaan, etteikö kultaa ei kannattais ostaa. Kyse on pikemminkin ajoituksesta. Jos lähtee tarkistamaan kullan hintaa raaka-ainepörssistä viimeisen 30 vuoden ajalta niin saattaa yllätys olla edessä.

        Pansku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe