Sulkavan ja Savonlinnan

KUNTALIITOS

toisi moniin väestökadosta johtuviin ongelmiin ratkaisun.Yhtenä esimerkkinä Kaipolan koulun säilyminen.Nythän Savonlinnan puolelta raijataan lapset Kallislahden kouluun asti,Pihlajalahden koulun lakattua .Koulun lakattua,myös muut palvelut käyvät vähitellen kannattamattomiksi,tai jäävät vain turistien varaan.Lapsille ja nuorille perheille tarjottavat palvelut ovat kaiken perusta.Vanhukset,ja eläkeläiset joutuvat siirtymään läheistensä luo asutuskeskuksiin,koska syrjäkylillä ei ole tarjolla palveluja,tai ne kuntakeskuksista ostettuina tulisivat niin kalliiksi,ettei niitä voi käyttää.Matkakulut kun lisäävät hintaa.Myöskin Sulkavan lukio ja ylä-aste olisi edullisempi vaihtoehto Savonlinnalle,kuin kaupunkiin asti meneminen jolloin matka pitenee jopa puolella.

7

711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

      Jos liitoksen jälkeen kunnan nimi ois Sulkava, niin sitten

      • SULKALINNA

        Olavinkatu olisi Sulkakatu.Mitä erikoista siinä Sulkava nimessä nyt sitten on,sehän on kala,ja taitaa kuulua särkikaloihin,joten ei mikään arvokala.Sulkavahan on kuntana tilanteessa että väki vähenee vauhdilla,ja ne jotka kuntaan jäävät,siirtyvät sillan yli,ja sinne jäävät.Jotkut,joilla on varaa siirtyvät aina Savonlinnaan asti,Sosterin palvelut kun tavoittaa kaupungista parhaiten.Mietippä sitä.


      • pedersören poika
        SULKALINNA kirjoitti:

        Olavinkatu olisi Sulkakatu.Mitä erikoista siinä Sulkava nimessä nyt sitten on,sehän on kala,ja taitaa kuulua särkikaloihin,joten ei mikään arvokala.Sulkavahan on kuntana tilanteessa että väki vähenee vauhdilla,ja ne jotka kuntaan jäävät,siirtyvät sillan yli,ja sinne jäävät.Jotkut,joilla on varaa siirtyvät aina Savonlinnaan asti,Sosterin palvelut kun tavoittaa kaupungista parhaiten.Mietippä sitä.

        alistavaa, autoritääristä ja velkaista savonlinnaa. Täällä meidän on hyvä olla omassa lintukodossamme. Annetaan päätösvallan pysyä kotikulmilla. Kunta on rikas ja kaunis, kyllä me pärjätään. Tulee uutta lomakeskusta ja yrittäjyyslukiokin on. Ei mitään syytä ottaa velkaista kirjastojenlakkauttajakuntaa isännäkseen.


      • sinäpä sen sanoit
        pedersören poika kirjoitti:

        alistavaa, autoritääristä ja velkaista savonlinnaa. Täällä meidän on hyvä olla omassa lintukodossamme. Annetaan päätösvallan pysyä kotikulmilla. Kunta on rikas ja kaunis, kyllä me pärjätään. Tulee uutta lomakeskusta ja yrittäjyyslukiokin on. Ei mitään syytä ottaa velkaista kirjastojenlakkauttajakuntaa isännäkseen.

        saattaapi oopperajuhlatkin aiheuttaa lieveilmiöitä verkkaiseen elämänmenoon.Joku ulukomualaine saattas tulla vaikka kysymään ravintolapalveluja,tai hotellia.Hui kauhistus,ku nolottas.Pitäs sanova vaan että männöövät KUKKAPIÄHÄ.Mitenhän se sanotaan ulukomuan kielellä.


      • sinäpä sen sanoit kirjoitti:

        saattaapi oopperajuhlatkin aiheuttaa lieveilmiöitä verkkaiseen elämänmenoon.Joku ulukomualaine saattas tulla vaikka kysymään ravintolapalveluja,tai hotellia.Hui kauhistus,ku nolottas.Pitäs sanova vaan että männöövät KUKKAPIÄHÄ.Mitenhän se sanotaan ulukomuan kielellä.

        Heleppoa. Savonlinnaa ja sen suuruushullua johtajaa ei kaivata. Kaupungin rakennusjärjetys yms ei sovi maaseudulle ja tässä on vain tarkoitus muutenkin kupata rahat kaupungin ytimelle. Loppuu muut palvelut syräseuduille ja mahdollinen yhteiskunnallinen infrastruktuurinen kehitys. Osataan omat rahat tuhlata täälläkin ja liitytään sitten. Ei kai meillä ole niin vallanhaluisia poliitikkoja kuin Savonrannalla?


    • Realistiko?

      Mutta oikeasti, mitenkähän pitkään tässä oikein sätkitään? Joku heitti tuon lukion, kuinkahan paljon on tullut yhteishaussa osumia... Veikkaan että lukio lähtee seuraavaksi, sitten ylä-aste.. Sitten muut palvelut. Mitä jää? Kuihtuvat soudut? Ny kiireen vilkkaa miettimään kuntaliitoksia!

      • Iso Iivari

        Saimaan saaristokaupunki - Savonlinna - Sulkava - Puumala - todellista Saimaan saaristoa.
        Avioliitossakin nimet muuttuvat, ja on tosi onnellisia liittoja. Ja aina jää se omaasukua nimi joka saattaa olla päänimeä tunnetumpi, itsestään se riippuu.
        Pienemmillä kunnilla pitäisi olla sen verran tulevaisuudennäkemystä, että aletaan nyt kasata suurempia yksiköitä kun saamme rauhassa rakentaa omalla tavallamme, ennen kuin kiihkeät demarit tai jotkut muut pakottavatt kuntaliitoksiin. Silloin on miettimiset mietitty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe