Liitykirkkoon.fi -banneri pois 9. joulukuuta jälkeen?

Kuinka moni ateisteista on samaa mieltä kanssani, että kyseinen "Liitykirkkoon.fi" - banneri tulee häipyä tältä sivustolta OITIS...kysymys on vain kirkon markkinoinnista ja kirkon jäsenyyden kasvattamisesta. Siihen saakka kirkko saa pitää "Liitykirkkoon.fi" -banneriaan, mutta sen jälkeen alan mittaviin oikeustoimiin saaden moisen bannerin tai linkit pois tältä sivustolta, MIKÄLI ei "eroakirkosta.fi" -banneria/linkkiä ilmesty oikealle bannerien joukkoon!!!

83

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rompix

      Olen erimieltä kanssasi. Jokainen saa tuhlata rahansa mihin haluaa (lain rajoissa tietenkin). Kirkko on päättänyt ostaa Suomi24:lta mainostilaa ja sillä on siihen kaikki oikeudet.

      Minusta tuo lastenkirkko-banneri on paljon kyseenalaisempi, sillä se markkinoi uskontoa lapsille. Lapset, maksullinen uskonto ja internet-mainonta on yhtälönä jo hyvin vaarallinen.

      • luterilainen.

        Ateisti1982 voisi uhata erota kirkosta jos ei banneri poistu. :)

        www.liitykirkkoon.fi

        www.eroakirkosta.info


      • luterilainen. kirjoitti:

        Ateisti1982 voisi uhata erota kirkosta jos ei banneri poistu. :)

        www.liitykirkkoon.fi

        www.eroakirkosta.info

        "Ateisti1982 voisi uhata erota kirkosta jos ei banneri poistu. :) "

        Puolisoni on kirkossa, mutta ei se minua haittaa ollenkaan. Mutta kysymys onkin suuremmasta eli siitä että ne uskovaiset jotka ovat kristinuskossa tai missä hyvänsä uskossa voivat tehdä aivan mitä hyvänsä, eivätkä vain ne pelkät islamilaiset.

        Minä en vaan ymmärrä, että kirkkoon tulisi liittyä uudelleen vielä 2010-luvulla, kun sieltä on kerran pois lähtenyt!


      • luterilainen.
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Ateisti1982 voisi uhata erota kirkosta jos ei banneri poistu. :) "

        Puolisoni on kirkossa, mutta ei se minua haittaa ollenkaan. Mutta kysymys onkin suuremmasta eli siitä että ne uskovaiset jotka ovat kristinuskossa tai missä hyvänsä uskossa voivat tehdä aivan mitä hyvänsä, eivätkä vain ne pelkät islamilaiset.

        Minä en vaan ymmärrä, että kirkkoon tulisi liittyä uudelleen vielä 2010-luvulla, kun sieltä on kerran pois lähtenyt!

        Sitten kun saatte lapsia, niin puoliso voi tuoda ne kastettavaksi ja liittää kirkkoon.


    • sdgsdg

      adblock hoitaa mainokset pois...

    • sumusyreeni

      Ei oikein toimi täällä, koska kukaan ei voi tietää montako ääntä yksi ja sama kirjoittaja antaa eri nimimerkeillä.

      Älä nyt muuten viitsi.
      Jos olet ateisti, niin uskosi luulisi olevan sen verran vahva, tai elämän asenteesi noin niinkuin muuten, ettei yksi pieni mainos yhdellä nettisivulla mielenrauhaasi noin kovasti hetkauttaisi.

    • Olen kyllä samaa mieltä, että kirkkoon ei ole mitään syytä liittyä ja se on haitallinen instituutio Suomessa, mutta eipä tuota kieltääkään voi. En myöskään kieltäisi Perssuomalaisten ja Krisselidemokraattien vaalimainontaa, vaikka ne ovat yhteiskunnalle haitallisia ilmiöitä.

      • tajokinen

        syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteita sisälle kaupunkiin!


      • tajokinen kirjoitti:

        syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteita sisälle kaupunkiin!

        No sepä hyvä. Pesen vaatteitani säännöllisesti, joten olen autuas ja minulla on valta syödä elämän puusta. Jokaiseen kaupunkiin, jossa olen käynyt olen päässyt sisään.


      • Aatami9 kirjoitti:

        No sepä hyvä. Pesen vaatteitani säännöllisesti, joten olen autuas ja minulla on valta syödä elämän puusta. Jokaiseen kaupunkiin, jossa olen käynyt olen päässyt sisään.

        vaatteiden pasun kanssa, mutta minusta on kurja juttu puulle, jos joku syö siitä elämän.

        Minäkin olen päässyt aina kaikkiin kaupunkeihin joihin olen yrittänytkin, mutta kerran muistan, että oli vaikea löytää Joensuusta ulos.


    • jokurajasentäs

      koko ajan, eikö muka riitä jo???!

      • Siis emme todellakaan mainosta vaan me haluamme elämän jossa ei ole uskoa...ymmärrätkö? Olen todellakin siinä uskossa, että "KAIKILLA uskovaisilla on sahnapurua aivojensa tilalla". Periaatteessa mä jopa tiedän, että uskovaisten aivojen tilalla on sahanpurua koska eivät ymmärrä mitään!


      • Ateisti. Todellinen.
        ateisti1982 kirjoitti:

        Siis emme todellakaan mainosta vaan me haluamme elämän jossa ei ole uskoa...ymmärrätkö? Olen todellakin siinä uskossa, että "KAIKILLA uskovaisilla on sahnapurua aivojensa tilalla". Periaatteessa mä jopa tiedän, että uskovaisten aivojen tilalla on sahanpurua koska eivät ymmärrä mitään!

        Kerrohan minulle, kuka sinulle on antanut mandaatin puhua minun puolestani? Kirjoitat "me ateistit" muodossa. Sinä olet valitettavasti höyrypää, fundamentalisti, kolikon kääntöpuoli.

        ***Periaatteessa mä jopa tiedän, että uskovaisten aivojen tilalla on sahanpurua koska eivät ymmärrä mitään!***

        Tiedätkö sanonnan, että monesti kritiikki kertoo enemmän kritisoijasta, kuin kritiikin kohteesta. Kannattaisi mielummin keskustella, kuin hyökätä ja haukkua, vaikka olisit kuinka oikeassa. Ja toiseksi, älä jää sihteeritasolle suutasi soittamaan, vaan mene esimiesten puheille. Tiedätköhän sinä poju nyt ihan oikeasti, mitä olet tekemässä, muuta kuin tekemässä itsesi naurun alaiseksi? Jotain on vialla, jos sinulle nauraa ateisti ja uskovainenkin.


      • Ateisti. Todellinen. kirjoitti:

        Kerrohan minulle, kuka sinulle on antanut mandaatin puhua minun puolestani? Kirjoitat "me ateistit" muodossa. Sinä olet valitettavasti höyrypää, fundamentalisti, kolikon kääntöpuoli.

        ***Periaatteessa mä jopa tiedän, että uskovaisten aivojen tilalla on sahanpurua koska eivät ymmärrä mitään!***

        Tiedätkö sanonnan, että monesti kritiikki kertoo enemmän kritisoijasta, kuin kritiikin kohteesta. Kannattaisi mielummin keskustella, kuin hyökätä ja haukkua, vaikka olisit kuinka oikeassa. Ja toiseksi, älä jää sihteeritasolle suutasi soittamaan, vaan mene esimiesten puheille. Tiedätköhän sinä poju nyt ihan oikeasti, mitä olet tekemässä, muuta kuin tekemässä itsesi naurun alaiseksi? Jotain on vialla, jos sinulle nauraa ateisti ja uskovainenkin.

        Taidat kääntyä uskoon, jollet ole varuillasi!!!


    • Tango_Delirium

      En kannata ajatustasi. Asia on mainostilaa myyvän tahon ja mainostilaa ostavan tahon välinen.

      • Mainostaminen on säädetty Suomessa lailla ja mainostaminen on Suomessa kielletty. Vetoan siihen!

        Nykyisin telkkarissakaan ei saa näyttää enää siiderimainoksia, miksi täällä netissä saa pitää moisia "Liitykirkkoon.fi" -bannereita, joka on yhtä vaarallista esimerkiksi nuorelle lapselle. Mainos kuin mainos!

        Se on aivan sama mitä kirkko on ostanut oikeudet jonnekin bannereihin ja tilaa sille, mutta kirkon tulee toimia lain puitteissa. sietäisivät hävetä, jos edes hävetä osaavat. Ettekö te kirkon puoltajat ymmärrä että tällainen mainostaminen on rikollista. Olen aina tajunnut, ettette te mitään ymmärrä kuin sen mitä Raamatussa kerrotaan ja sen sisällöstä....muista asioista veisaatte viis!

        Kerran sitä syntiä koko kirkkokin tekee, mutta näköjään saavat yläkerrasta kaiken anteeksi.


      • Tango_Delirium
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mainostaminen on säädetty Suomessa lailla ja mainostaminen on Suomessa kielletty. Vetoan siihen!

        Nykyisin telkkarissakaan ei saa näyttää enää siiderimainoksia, miksi täällä netissä saa pitää moisia "Liitykirkkoon.fi" -bannereita, joka on yhtä vaarallista esimerkiksi nuorelle lapselle. Mainos kuin mainos!

        Se on aivan sama mitä kirkko on ostanut oikeudet jonnekin bannereihin ja tilaa sille, mutta kirkon tulee toimia lain puitteissa. sietäisivät hävetä, jos edes hävetä osaavat. Ettekö te kirkon puoltajat ymmärrä että tällainen mainostaminen on rikollista. Olen aina tajunnut, ettette te mitään ymmärrä kuin sen mitä Raamatussa kerrotaan ja sen sisällöstä....muista asioista veisaatte viis!

        Kerran sitä syntiä koko kirkkokin tekee, mutta näköjään saavat yläkerrasta kaiken anteeksi.

        Liitykirkkoon.fi ei toimi lainvastaisesti (vai toimiiko?) tai ole lainvastainen sivusto. S24 saa siis myydä sille mainostilaa, piditpä siitä tai et. Niin se nyt vain menee.


      • luterilainen.
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mainostaminen on säädetty Suomessa lailla ja mainostaminen on Suomessa kielletty. Vetoan siihen!

        Nykyisin telkkarissakaan ei saa näyttää enää siiderimainoksia, miksi täällä netissä saa pitää moisia "Liitykirkkoon.fi" -bannereita, joka on yhtä vaarallista esimerkiksi nuorelle lapselle. Mainos kuin mainos!

        Se on aivan sama mitä kirkko on ostanut oikeudet jonnekin bannereihin ja tilaa sille, mutta kirkon tulee toimia lain puitteissa. sietäisivät hävetä, jos edes hävetä osaavat. Ettekö te kirkon puoltajat ymmärrä että tällainen mainostaminen on rikollista. Olen aina tajunnut, ettette te mitään ymmärrä kuin sen mitä Raamatussa kerrotaan ja sen sisällöstä....muista asioista veisaatte viis!

        Kerran sitä syntiä koko kirkkokin tekee, mutta näköjään saavat yläkerrasta kaiken anteeksi.

        Kylläpä olet suvaitsematon :)


      • Tango_Delirium kirjoitti:

        Liitykirkkoon.fi ei toimi lainvastaisesti (vai toimiiko?) tai ole lainvastainen sivusto. S24 saa siis myydä sille mainostilaa, piditpä siitä tai et. Niin se nyt vain menee.

        Mainokset ovat lainvastaisia. Liitykirkkoon.fi on mainos/banneri. Ota nyt laput silmiltäsi pois!


      • luterilainen. kirjoitti:

        Kylläpä olet suvaitsematon :)

        Uskovaiset ovat suvaisemattomia, koska eivät suvaitse esimerkiksi homojen vihkimistä tai naispappeja...koska, koska, koska, koska ...siitä lukee jossakin Raamatussa, joka ei ole lakikirja!


      • Tango_Delirium
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mainokset ovat lainvastaisia. Liitykirkkoon.fi on mainos/banneri. Ota nyt laput silmiltäsi pois!

        Ilmoittanet siis sen lainkohdan, jonka mukaan mainostaminen on lainvastaista.


      • luterilainen.
        ateisti1982 kirjoitti:

        Uskovaiset ovat suvaisemattomia, koska eivät suvaitse esimerkiksi homojen vihkimistä tai naispappeja...koska, koska, koska, koska ...siitä lukee jossakin Raamatussa, joka ei ole lakikirja!

        Suomessa lainsäädännössä ei ole homojen avioliitto tai vihkimistä, joten ei sitä voi kirkkokaan tehdä.

        Naispappeus on ollut jo aika kauan luterilaisessa kirkossa.


      • Kimmo Koo
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Ilmoittanet siis sen lainkohdan, jonka mukaan mainostaminen on lainvastaista.

        "Alaikäisille suunnattua tai alaikäiset yleisesti tavoittavaa markkinointia pidetään hyvän tavan vastaisena erityisesti, jos siinä käytetään hyväksi alaikäisen kokemattomuutta tai herkkäuskoisuutta,"

        :-) Minusta on mielenkiintoista, että pääosa suomalaista vastustaa islamilaisia kouluja, mutta haluaa pitää uskonnonopetuksen koulussa. Sama asia on joko uskonnollista propagandaa tai kulttuuriperinnön siirtämistä riippuen siitä kuka sitä katsoo. Minusta kyse on aina lapsen uskonnonvapauden loukkaamisesta.


      • Tango_Delirium
        Kimmo Koo kirjoitti:

        "Alaikäisille suunnattua tai alaikäiset yleisesti tavoittavaa markkinointia pidetään hyvän tavan vastaisena erityisesti, jos siinä käytetään hyväksi alaikäisen kokemattomuutta tai herkkäuskoisuutta,"

        :-) Minusta on mielenkiintoista, että pääosa suomalaista vastustaa islamilaisia kouluja, mutta haluaa pitää uskonnonopetuksen koulussa. Sama asia on joko uskonnollista propagandaa tai kulttuuriperinnön siirtämistä riippuen siitä kuka sitä katsoo. Minusta kyse on aina lapsen uskonnonvapauden loukkaamisesta.

        Kyseinen lainkohta ei kiellä mainontaa ylipäänsä. Liitykirkkoon.fi puolestaan on aivan yhtä laillinen kuin eroakirkosta.fi.

        Ja epäselvyyksien välttämiseksi huomautan, että en kannata nykymuotoista (tunnustuksellista) uskonnonopetusta.


      • Kimmo Koo kirjoitti:

        "Alaikäisille suunnattua tai alaikäiset yleisesti tavoittavaa markkinointia pidetään hyvän tavan vastaisena erityisesti, jos siinä käytetään hyväksi alaikäisen kokemattomuutta tai herkkäuskoisuutta,"

        :-) Minusta on mielenkiintoista, että pääosa suomalaista vastustaa islamilaisia kouluja, mutta haluaa pitää uskonnonopetuksen koulussa. Sama asia on joko uskonnollista propagandaa tai kulttuuriperinnön siirtämistä riippuen siitä kuka sitä katsoo. Minusta kyse on aina lapsen uskonnonvapauden loukkaamisesta.

        Kirkko rikkoo markkinoinnin sääntöjä. Varsinkin lapsia pitäisi suojella tuolta, mutta mitä tekee valtio? Suojelee yritystä joka harjoittaa harhaanjohtavaa markkinointia.


      • Evolutionisti-74
        cei5 kirjoitti:

        Kirkko rikkoo markkinoinnin sääntöjä. Varsinkin lapsia pitäisi suojella tuolta, mutta mitä tekee valtio? Suojelee yritystä joka harjoittaa harhaanjohtavaa markkinointia.

        Ne lapsethan noita mainoksia lukee ja menee heti kirkumaan äidiltä, että veisipä se nyt pikku-Liisankin kirkkoon. Aikuisethan päättää lasten kirkkoon kuulumisesta koko lapsuuden, aina kasteesta täysikäisyyteen asti. Ehkä tuttavieni lapset eivät ole sitten evoluution terävintä kärkeä, mutta en kyllä usko heidän käyvän vielä 5-12-vuotiaina Suomi24 KIRKKO-aiheisilla keskustelupalstoilla, mikä käyvät täällä ollenkaan.

        Huomautan vielä sen, että jos nyt lapseni haluaisi mennä kirkkoon, niin omapahan on asiansa. En minä sitä rupea kieltämään. Vanhemmat ne mukulansa kieroon kasvattaa, ei kirkko, enkä itse näe kirkon opettamaa nöyryyttä mitenkään huonona asiana. Itsekin olin aikoinani isonen, vaikka kohta vuosikymmeniin en ole enää kirkkoon astunut. Kirkko ei instuutiona ole sen huonompi asia kuin ay-liikkeetkään. Ei niistä kukaan välitä, mutta kyllä niistä kerran pari elämässä iloakin on, ja rahaa vievät molemmat. Itse väittäisin armeijaa, huonoja kouluja ja monia muita asioita huonommiksi instituutioiksi kuin kirkkoa. Kirkko on just niin hyvä tai huono ku siellä kävijät on. Onko AP:n vaimo kusipää? Purkaako AP aggressioitaan täällä rölläämällä S24:n palstoilla?

        Ei mut vakavasti, nyt vittu oikeesti jotain rotia siihen järjen ja tunteiden erottamiseen.

        -Evolutionisti


      • Kimmo Koo
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Kyseinen lainkohta ei kiellä mainontaa ylipäänsä. Liitykirkkoon.fi puolestaan on aivan yhtä laillinen kuin eroakirkosta.fi.

        Ja epäselvyyksien välttämiseksi huomautan, että en kannata nykymuotoista (tunnustuksellista) uskonnonopetusta.

        Suomessa on oman uskonnon opetusta, jossa opetetaan juuri niitä asioita tosina, joita täälläkin kirkonedustajat pitävät legendoina kuten vedenpaisumusta. Minusta on hyvin huolestuttavaa, että uskonnonopetuksessa ei ole rajaa sadun ja toden välillä. Lukiossakin opetetaan, että Paavali ei kirjoittanut kaikkia Paavalin kirjeitä vaan osan niistä kirjoitti Paavalin apulaiset. Minusta toisen nimissä kirjoitettu kirje on väärennös. Opetuksen pitäisi aina nojautua totuuteen ja siksi myös tunnustukseton oman uskonnon opetus pitäisi lopettaa.

        "Kyseinen lainkohta ei kiellä mainontaa ylipäänsä. Liitykirkkoon.fi puolestaan on aivan yhtä laillinen kuin eroakirkosta.fi."

        Et sattunut huomaamaan hymiötä. Minusta kirkonjäsenyys ei ole laitonta tai välttämättä edes huono valinta. Sen kauppaaminen alaikäisille on moraalisesti väärin, mutta vanhukselle se voi hyvinkin parantaa elämisen laatua. Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.


      • Tango_Delirium
        Kimmo Koo kirjoitti:

        Suomessa on oman uskonnon opetusta, jossa opetetaan juuri niitä asioita tosina, joita täälläkin kirkonedustajat pitävät legendoina kuten vedenpaisumusta. Minusta on hyvin huolestuttavaa, että uskonnonopetuksessa ei ole rajaa sadun ja toden välillä. Lukiossakin opetetaan, että Paavali ei kirjoittanut kaikkia Paavalin kirjeitä vaan osan niistä kirjoitti Paavalin apulaiset. Minusta toisen nimissä kirjoitettu kirje on väärennös. Opetuksen pitäisi aina nojautua totuuteen ja siksi myös tunnustukseton oman uskonnon opetus pitäisi lopettaa.

        "Kyseinen lainkohta ei kiellä mainontaa ylipäänsä. Liitykirkkoon.fi puolestaan on aivan yhtä laillinen kuin eroakirkosta.fi."

        Et sattunut huomaamaan hymiötä. Minusta kirkonjäsenyys ei ole laitonta tai välttämättä edes huono valinta. Sen kauppaaminen alaikäisille on moraalisesti väärin, mutta vanhukselle se voi hyvinkin parantaa elämisen laatua. Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.

        Et sattunut huomaamaan sulkeita? Ja muutenkin tässä oli kysymys siitä, onko mainonta ylipäänsä ja kirkon mainonta nyt erityisesti väärin.


      • luterilainen. kirjoitti:

        Suomessa lainsäädännössä ei ole homojen avioliitto tai vihkimistä, joten ei sitä voi kirkkokaan tehdä.

        Naispappeus on ollut jo aika kauan luterilaisessa kirkossa.

        "Suomessa lainsäädännössä ei ole homojen avioliitto tai vihkimistä, joten ei sitä voi kirkkokaan tehdä. "

        Tavaksi tulleella tavalla tahdon tässä kohden taas muistuttaa, että kirkon piirissä esiintyy vastustusta sitä kohtaan, että lakia muutettaisiin siten, ettei puolisoiden tarvitsisi välttämättä jatkossa olla eri sukupuolta.


      • Kimmo Koo kirjoitti:

        Suomessa on oman uskonnon opetusta, jossa opetetaan juuri niitä asioita tosina, joita täälläkin kirkonedustajat pitävät legendoina kuten vedenpaisumusta. Minusta on hyvin huolestuttavaa, että uskonnonopetuksessa ei ole rajaa sadun ja toden välillä. Lukiossakin opetetaan, että Paavali ei kirjoittanut kaikkia Paavalin kirjeitä vaan osan niistä kirjoitti Paavalin apulaiset. Minusta toisen nimissä kirjoitettu kirje on väärennös. Opetuksen pitäisi aina nojautua totuuteen ja siksi myös tunnustukseton oman uskonnon opetus pitäisi lopettaa.

        "Kyseinen lainkohta ei kiellä mainontaa ylipäänsä. Liitykirkkoon.fi puolestaan on aivan yhtä laillinen kuin eroakirkosta.fi."

        Et sattunut huomaamaan hymiötä. Minusta kirkonjäsenyys ei ole laitonta tai välttämättä edes huono valinta. Sen kauppaaminen alaikäisille on moraalisesti väärin, mutta vanhukselle se voi hyvinkin parantaa elämisen laatua. Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.

        Tarkoitat varmaan kuoleman laadun parantamiseen?


      • Kimmo Koo
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan kuoleman laadun parantamiseen?

        Usko tuo vanhenevalle ja sairaalle ihmiselle elämään mielekkyyttä. Tilastollisestikin uskovaiset sairaat pärjäävät paremmin kuin "tavalliset" ihmiset.

        Marx sanoi asian kauniisti "uskonto on kukat kahleissa" tai "uskonto on oopiumia kansalle" (Marxin aikana oopium oli muotihuume, johon rahvaalla ei ollut varaa. Uskonto soi samalla tavalla hetken lohdutuksen.) Nuorille ja lapsille uskonto tuo usein ahdistusta.


      • herttainenhertta
        Kimmo Koo kirjoitti:

        Usko tuo vanhenevalle ja sairaalle ihmiselle elämään mielekkyyttä. Tilastollisestikin uskovaiset sairaat pärjäävät paremmin kuin "tavalliset" ihmiset.

        Marx sanoi asian kauniisti "uskonto on kukat kahleissa" tai "uskonto on oopiumia kansalle" (Marxin aikana oopium oli muotihuume, johon rahvaalla ei ollut varaa. Uskonto soi samalla tavalla hetken lohdutuksen.) Nuorille ja lapsille uskonto tuo usein ahdistusta.

        Saatat vanhusten kohdalla olla oikeassa. Uskonnon lohtu voi tulla sen sisällöstä, siihen liittyvistä perinteistä tai hyvistä muistoista.

        Marxin koko lainaus puhuu kylläkin sorretuista ja voisi sopia esimerkiksi Taleban-naisiin: "Uskonnollinen kurjuus on yhtäältä todellisen kurjuuden ilmaus ja toisaalta vastalause tätä todellista kurjuutta kohtaan. Uskonto on ahdistetun luontokappaleen huokaus, sydämettömän maailman sydän aivan kuten se on hengettömien olosuhteiden henki. Se on kansan oopiumia."

        Onko sinulla linkkiä tutkimukseen, jonka mukaan uskovaiset sairaat pärjäävät paremmin?


      • luterilainen. kirjoitti:

        Suomessa lainsäädännössä ei ole homojen avioliitto tai vihkimistä, joten ei sitä voi kirkkokaan tehdä.

        Naispappeus on ollut jo aika kauan luterilaisessa kirkossa.

        "Suomessa lainsäädännössä ei ole homojen avioliitto tai vihkimistä, joten ei sitä voi kirkkokaan tehdä."

        Johtuu siitä, että on olemassa konservatiisiä ihmisiä Eduskunnassa kansaa edustamassa ja joita tukee kirkko!


      • Kimmo Koo kirjoitti:

        "Alaikäisille suunnattua tai alaikäiset yleisesti tavoittavaa markkinointia pidetään hyvän tavan vastaisena erityisesti, jos siinä käytetään hyväksi alaikäisen kokemattomuutta tai herkkäuskoisuutta,"

        :-) Minusta on mielenkiintoista, että pääosa suomalaista vastustaa islamilaisia kouluja, mutta haluaa pitää uskonnonopetuksen koulussa. Sama asia on joko uskonnollista propagandaa tai kulttuuriperinnön siirtämistä riippuen siitä kuka sitä katsoo. Minusta kyse on aina lapsen uskonnonvapauden loukkaamisesta.

        "Minusta on mielenkiintoista, että pääosa suomalaista vastustaa islamilaisia kouluja, mutta haluaa pitää uskonnonopetuksen koulussa."

        Tai sitä että maahanmuuttajat olisivat suuri uhka Suomelle, kuten Tukholmassa kävi. Sanonpa vaan, että mitään eroa ei ole uskonnolla oli se sitten kristinusko tai islaminusko, koska ylipäätänsä uskonto aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa, eikä kristinusko ole tästä mikään poikkeus!!

        Uskonnon opetus pois kouluista oitis. Siinä piilee suuri vaara ja sitä ollaan Suomessa väheksytty, ettei kristinuskosta mitään vaaraa yhteiskunnalle olisi!!

        Jos persut pääsevät Suomessa valtaan niin alkaa takuulla jonkinlainen uskontojen välinen tappelu...olen antimilitaristi! Minä en osallistu uskonnollisiin välisiin sotiin...en ymmärrä tätä Suomen isänmaallisuuttakaan täysivaltaisesti. Sodat ovat aina joko poliittisia tai uskonnollisia ja isänmaallisuus on uskonnollista!


    • Eki from Tre.

      Kannatan uskontojen kriminalisoimista ja kirkon lakkauttamista.

      • luterilainen.

        Se toteutettiin Albaniassa jossa sitten teloitettiin vastustajat, sekö on sinun mallimaasi.


      • luterilainen. kirjoitti:

        Se toteutettiin Albaniassa jossa sitten teloitettiin vastustajat, sekö on sinun mallimaasi.

        Kosto elää ranualla? :D

        Siis ikuista rauhaa ei todellakaan saada, jollei uskontoja kriminalisoitaisi!


    • Kiva, että kysyt. En ole oma-aloitteisesti kehdannut murjottaa vaahtoamisestasi.

      Ajatus siitä, että kirkko omalla palstallaan mainostaa kirkkoon liittymistä on mielestäni aivan hyväksyttävä.

      Mitä lastenkirkkoon tulee, niin voihan se edesauttaa muutamia vanhempia ohjaamaan lapsiaan syvemälle indoktrinaatioon, mutta yhteiskunnassa, joka muutenkin tukee tuollaista, kyse on merkityksettömästä mainoksesta.

      Ja tosiaan, mainokset eivät kiusaa eivätkä bannerit syö tekstiltä tilaa, kun ne kerran adblock'lla napsauttaa pois näkyvistä.

      • "Ja tosiaan, mainokset eivät kiusaa eivätkä bannerit syö tekstiltä tilaa, kun ne kerran adblock'lla napsauttaa pois näkyvistä. "

        Sekö sitten ratkaisee asian lakipuolen, että adblockilla vaan roskat maton alle...sinustako siivous on tällöin tehty?

        eroakirkosta.fi -banneri tuonne bannereiden joukkoon, kiitos!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        "Ja tosiaan, mainokset eivät kiusaa eivätkä bannerit syö tekstiltä tilaa, kun ne kerran adblock'lla napsauttaa pois näkyvistä. "

        Sekö sitten ratkaisee asian lakipuolen, että adblockilla vaan roskat maton alle...sinustako siivous on tällöin tehty?

        eroakirkosta.fi -banneri tuonne bannereiden joukkoon, kiitos!

        "Sekö sitten ratkaisee asian lakipuolen, että adblockilla vaan roskat maton alle...sinustako siivous on tällöin tehty? "

        No ei adblock tietenkään ratkaise lakipuolta, joka ilmeisesti tosin on jo kunnossa. Jos kirkko haluaa mainostaa jotain palstalla, ja S24 mainoksen sivulleen laittaa, niin asia on aivan kunnossa. Jos VATA haluaa oman mainoksensa, niin voihan se sitä tarjota. Ehkä sinulla ei ole kuitenkaan oikeutta eroakirkosta.fi -mainosta sinne neuvotella ilman VATAn tehtäväksiantoa.


      • A10097 kirjoitti:

        "Sekö sitten ratkaisee asian lakipuolen, että adblockilla vaan roskat maton alle...sinustako siivous on tällöin tehty? "

        No ei adblock tietenkään ratkaise lakipuolta, joka ilmeisesti tosin on jo kunnossa. Jos kirkko haluaa mainostaa jotain palstalla, ja S24 mainoksen sivulleen laittaa, niin asia on aivan kunnossa. Jos VATA haluaa oman mainoksensa, niin voihan se sitä tarjota. Ehkä sinulla ei ole kuitenkaan oikeutta eroakirkosta.fi -mainosta sinne neuvotella ilman VATAn tehtäväksiantoa.

        Siis sä puolla rikollisuutta Suomessa!?


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Siis sä puolla rikollisuutta Suomessa!?

        En käsittääkseni puolla rikollisuutta, mutta lukisin mielelläni perusteet ajatuksellesi.


    • Tämä on kirkon sivusto ja meillä on oikeus bannereihimme. Jos riepoo, niitä ei tarvitse katsella :) Miten yksi banneri saisi ihmiset liittymään kirkkoon, jos se ei kerran anna mitään hyvää. Turha siitä on kiukutella.

      pappi Sonja

      • Miten yksi televisiomainos saa ilmiset juomaan siideriä!?!?! Minkä takia sellaisen piti televisiosta poistaa? Siksi koska sillä haluttiin ennakkoehkäistä, ettei ihmiset pilaisi terveyttää...sama ajatus on Liitykirkkoon.fi -bannerilla.

        Kirkon tulisi kriminalisoida kokonaan, koska kirkko ei noudata Suomen lakia vaan se noudattaa jotakin omaa kirkkolakiansa. Missä kirkko sinusta noudattaa Suomen lakia? Tekevät kaikkensa siinäkin, että kirkon jäsenyys kasvaisi ja sättivät että on olemassa "eroakirkosta.fi" -sivusto.


      • Tämä on Suomi24.fi -sivusto, eikä Kirkon sivusto!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Miten yksi televisiomainos saa ilmiset juomaan siideriä!?!?! Minkä takia sellaisen piti televisiosta poistaa? Siksi koska sillä haluttiin ennakkoehkäistä, ettei ihmiset pilaisi terveyttää...sama ajatus on Liitykirkkoon.fi -bannerilla.

        Kirkon tulisi kriminalisoida kokonaan, koska kirkko ei noudata Suomen lakia vaan se noudattaa jotakin omaa kirkkolakiansa. Missä kirkko sinusta noudattaa Suomen lakia? Tekevät kaikkensa siinäkin, että kirkon jäsenyys kasvaisi ja sättivät että on olemassa "eroakirkosta.fi" -sivusto.

        "Tekevät kaikkensa siinäkin, että kirkon jäsenyys kasvaisi"

        Myös mm. Suomen Keskusta ja Kuopin Työttömät ry pyrkivät kasvattamaan jäsenmääräänsä. Rikkovatko ne silloin jotakin lakia?

        "sättivät että on olemassa "eroakirkosta.fi" -sivusto."

        Siihen heillä on oikeus, vaikka heidän perustelunsa ovatkin roskaa.

        En myöskään kannata siiderimainosten kieltämistä televisiosta.


      • salakütt
        ateisti1982 kirjoitti:

        Miten yksi televisiomainos saa ilmiset juomaan siideriä!?!?! Minkä takia sellaisen piti televisiosta poistaa? Siksi koska sillä haluttiin ennakkoehkäistä, ettei ihmiset pilaisi terveyttää...sama ajatus on Liitykirkkoon.fi -bannerilla.

        Kirkon tulisi kriminalisoida kokonaan, koska kirkko ei noudata Suomen lakia vaan se noudattaa jotakin omaa kirkkolakiansa. Missä kirkko sinusta noudattaa Suomen lakia? Tekevät kaikkensa siinäkin, että kirkon jäsenyys kasvaisi ja sättivät että on olemassa "eroakirkosta.fi" -sivusto.

        "Missä kirkko sinusta noudattaa Suomen lakia? "

        Kaikessa siinä, missä laki koskee kirkkoa.
        Kerropa sinä, mitä lakeja kirkko ei mielestäsi noudata.


      • Kössönöm

        Eikö olisi suotavampaa antaa rahat köyhille (kun sitä kuitenkin mainostatte tekevänne) jos ei kerran kirkon jäsenmäärä kasva näitten mainostenne ansiosta. Päinvastoin, jäsenmäärä vähenee koko ajan.


      • Kimmo Koo

        Minusta on aivan samantekevää maksaako kirkko liity kirkkoon mainoksesta, mutta minusta on moraalisesti kyseenalaista, että kirkko vaatii valtiolta lisää rahaa ja syytää sitä tällaiseen mainontaan.

        Kysymys moraalista on oikeasti paljon laajempi. Eroakirkosta.fi ei saanut aikanaan _ostaa_ 18 vuotta täyttäneiden nuorten nimiä ja osoitteita, jotta he olisivat voineet lähettää kirjeen, jossa kertoisivat nuorten oikeudesta eroa kirkosta. Kirkko on kuitenkin lehtitietojen mukaan lähettänyt kirjeitä kirkosta eronneille jotta he liittyisivät kirkkoon. Miten kirkolla voi olla eronneiden osoitteita, sillä eikö kirkon jäsenrekisteri ole väestörekisteri? Miten kirkko silloin pääsee käsiksi _entisten_ jäsenten tietoihin?

        Kirkko on heikoilla, jos se käyttää oikeuksia joita se kieltää toisilta!


      • Aatami9 kirjoitti:

        "Tekevät kaikkensa siinäkin, että kirkon jäsenyys kasvaisi"

        Myös mm. Suomen Keskusta ja Kuopin Työttömät ry pyrkivät kasvattamaan jäsenmääräänsä. Rikkovatko ne silloin jotakin lakia?

        "sättivät että on olemassa "eroakirkosta.fi" -sivusto."

        Siihen heillä on oikeus, vaikka heidän perustelunsa ovatkin roskaa.

        En myöskään kannata siiderimainosten kieltämistä televisiosta.

        Ymmärrätkö sinä sitä vääryyttä mitä mainoksilla saadaan aikaan eli "aivopesulla"? Olkoon se sitten Keskusta, Työttömät, Hurstin leipäjonot, SPR, Kirkko, Ateistit, Hartwall, Elisa, Saunalahti jne. Mä haluaisin olla niistä tietämätön!

        Mainonnan mukaan ajattelevat niin, että "sellaista ei ole mitä ei ole mainostettu". Kyllä sä rautakauppaan joudut menemään, jos sä esimerkiksi haluat pihalaatotuksen tms. vai tuleeko ne pihaan ittellään ja just sellainen laatta mitä sä olet ajatellut?

        Nykyihminen kulkee noiden mainosten perässä eli ei käytä omia aivojaan eli tahtoo että muut käyttävät sen puolesta.

        Mietitään vaikka tätä sähköistä asiointia. Mitä hyvää siinä on? Kyl mä olettaisin, että ihmiset kävisivät rautakaupoissa ja kauppahalleissa, jos oikeasti tarvitsevat jotakin esim. hinnan niistä pihalaatoista tai joulukinkkua saati että kirjoittaisivat sähköpostia jokaiseen rautakauppaan mitä teillä pihalaatat maksaa kpl/m2 tai kauppahalliin mitä teillä joulukinkut maksaa kilolta.

        Netti on tehnyt tämän "Grande katastrofin", ettei persettään tarvitse enää nostaa ylös tuolista. Ruuatkin voit tilata nykyisin Gastronautilta! :D


      • salakütt kirjoitti:

        "Missä kirkko sinusta noudattaa Suomen lakia? "

        Kaikessa siinä, missä laki koskee kirkkoa.
        Kerropa sinä, mitä lakeja kirkko ei mielestäsi noudata.

        Siis kirkko työpaikkanakin on äärimmäisen rasistinen? Suomen laki kieltää työsyrjimisen.


      • Aatami9 kirjoitti:

        "Tekevät kaikkensa siinäkin, että kirkon jäsenyys kasvaisi"

        Myös mm. Suomen Keskusta ja Kuopin Työttömät ry pyrkivät kasvattamaan jäsenmääräänsä. Rikkovatko ne silloin jotakin lakia?

        "sättivät että on olemassa "eroakirkosta.fi" -sivusto."

        Siihen heillä on oikeus, vaikka heidän perustelunsa ovatkin roskaa.

        En myöskään kannata siiderimainosten kieltämistä televisiosta.

        Eikö kirkon sanoma ole vähän niin kuin mainos esim. Golgate hammastahna on paras tahna ja sitten sellainen "valkaisuhymy".

        Samaan perustuu tämä liity kirkkoon mainostaminen...eikö kirkolla ollutkaan köyhät tärkeempiä vaan nämä mainokset helkkarin mainokset kysyy nimimerkki "Kimmo Koo", otsikkona: "Moraalinen kysymys".

        Onko kirkko porvarillistumassa? Ennenhän siellä sai käydä vieläpä työväki ja muutkin köyhät!?


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Ymmärrätkö sinä sitä vääryyttä mitä mainoksilla saadaan aikaan eli "aivopesulla"? Olkoon se sitten Keskusta, Työttömät, Hurstin leipäjonot, SPR, Kirkko, Ateistit, Hartwall, Elisa, Saunalahti jne. Mä haluaisin olla niistä tietämätön!

        Mainonnan mukaan ajattelevat niin, että "sellaista ei ole mitä ei ole mainostettu". Kyllä sä rautakauppaan joudut menemään, jos sä esimerkiksi haluat pihalaatotuksen tms. vai tuleeko ne pihaan ittellään ja just sellainen laatta mitä sä olet ajatellut?

        Nykyihminen kulkee noiden mainosten perässä eli ei käytä omia aivojaan eli tahtoo että muut käyttävät sen puolesta.

        Mietitään vaikka tätä sähköistä asiointia. Mitä hyvää siinä on? Kyl mä olettaisin, että ihmiset kävisivät rautakaupoissa ja kauppahalleissa, jos oikeasti tarvitsevat jotakin esim. hinnan niistä pihalaatoista tai joulukinkkua saati että kirjoittaisivat sähköpostia jokaiseen rautakauppaan mitä teillä pihalaatat maksaa kpl/m2 tai kauppahalliin mitä teillä joulukinkut maksaa kilolta.

        Netti on tehnyt tämän "Grande katastrofin", ettei persettään tarvitse enää nostaa ylös tuolista. Ruuatkin voit tilata nykyisin Gastronautilta! :D

        Maailma tuntuu olevan kovin syvältä mielestäsi: lapsilla on puhelimia, vaikka wanhaan hywään aikaan (vuonna 91?) ei ollut, tuotteita saa mainostaa, kaikki uskovat tuputtavat sinulle uskontoa, ja kirkkoakaan ei ole haastettu oikeuteen siitä, että heillä on netissä liitykirkkoon-mainos. Oletko harkinnut anger management-kurssia?


      • Aatami9 kirjoitti:

        Maailma tuntuu olevan kovin syvältä mielestäsi: lapsilla on puhelimia, vaikka wanhaan hywään aikaan (vuonna 91?) ei ollut, tuotteita saa mainostaa, kaikki uskovat tuputtavat sinulle uskontoa, ja kirkkoakaan ei ole haastettu oikeuteen siitä, että heillä on netissä liitykirkkoon-mainos. Oletko harkinnut anger management-kurssia?

        Onko se hyväksi että Gastronautti tuo niille ihmisille ruuat, jotka vielä pääsevät kävelemään kauppaan. Liikunta on kuitenkin terveellisempää kuin uskonto!

        "Maailma tuntuu olevan kovin syvältä mielestäsi: lapsilla on puhelimia, vaikka wanhaan hywään aikaan (vuonna 91?) "

        Taisin olla alakoulussa. Mikäs niissä ajoissa on huonoa?

        Kaikkea muuta kuin kirkkoa saisi syyttää solvauksesta? Et taida olla ateisti vaan joku hellari!?


      • luterilainen.
        Kimmo Koo kirjoitti:

        Minusta on aivan samantekevää maksaako kirkko liity kirkkoon mainoksesta, mutta minusta on moraalisesti kyseenalaista, että kirkko vaatii valtiolta lisää rahaa ja syytää sitä tällaiseen mainontaan.

        Kysymys moraalista on oikeasti paljon laajempi. Eroakirkosta.fi ei saanut aikanaan _ostaa_ 18 vuotta täyttäneiden nuorten nimiä ja osoitteita, jotta he olisivat voineet lähettää kirjeen, jossa kertoisivat nuorten oikeudesta eroa kirkosta. Kirkko on kuitenkin lehtitietojen mukaan lähettänyt kirjeitä kirkosta eronneille jotta he liittyisivät kirkkoon. Miten kirkolla voi olla eronneiden osoitteita, sillä eikö kirkon jäsenrekisteri ole väestörekisteri? Miten kirkko silloin pääsee käsiksi _entisten_ jäsenten tietoihin?

        Kirkko on heikoilla, jos se käyttää oikeuksia joita se kieltää toisilta!

        Kaipa kirkolla on selvillä kuka on sen jäsen ja kuka on eronnut tänä syksynä.

        Yritykset lähettää mainoksia entisille asiakkailleen, eikä siinä ole mitään sen kummallisempaa.


      • Kimmo Koo
        luterilainen. kirjoitti:

        Kaipa kirkolla on selvillä kuka on sen jäsen ja kuka on eronnut tänä syksynä.

        Yritykset lähettää mainoksia entisille asiakkailleen, eikä siinä ole mitään sen kummallisempaa.

        Yrityksillä on itsensä ylläpitämä asiakasrekisteri, mutta kirkko käyttää väestörekisteriä, joka on viranomaisten ylläpitämä eli sinne esimerkiksi päivitetään osoitteen muutokset. Viranomaisilla - myös kirkon palveluksessa olevilla - on oikeus hakea sieltä vain viranhoidossa tarvittavia tietoja. Mihin lakiin perustuu kirkon oikeus käyttää ilmaiseksi (?) viranomaistietoja jäsenkalasteluun varsinkin kun eroakirkosta.fi -yhteisölle ei niitä edes myyty. Kyse on minustakin pikemmin moraalinen kuin juridinen. Varmaan on turha sanoa kuka on tässä tapauksessa pahis.


      • jos niistä ei mitään hyötyä ole. Tänäänkin on eronnut taas jälleen kerran yli 200 ihmistä kirkosta. On ihan turha ruikuttaa että kirkosta eronneet vievät leivän köyhien suusta, kun itse tuhlaatte rahaa tyhjän kauppaamiseen. Tavallisessa firmassa olisi markkinointipäällikölle näytetty jo ovea.

        http://eroakirkosta.fi/static/tilastot/tuntikohtaiset_erot

        2010-12-07 00:00 0
        2010-12-07 01:00 2
        2010-12-07 02:00 6
        2010-12-07 03:00 7
        2010-12-07 04:00 9
        2010-12-07 05:00 11
        2010-12-07 06:00 11
        2010-12-07 07:00 13
        2010-12-07 08:00 14
        2010-12-07 09:00 16
        2010-12-07 10:00 21
        2010-12-07 11:00 36
        2010-12-07 12:00 46
        2010-12-07 13:00 57
        2010-12-07 14:00 66
        2010-12-07 15:00 76
        2010-12-07 16:00 89
        2010-12-07 17:00 106
        2010-12-07 18:00 128
        2010-12-07 19:00 138
        2010-12-07 20:00 157
        2010-12-07 21:00 181
        2010-12-07 22:00 202
        2010-12-07 23:00 213


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Tämä on Suomi24.fi -sivusto, eikä Kirkon sivusto!

        Tämä on nimenomaan kirkkohallituksen ylläpitämä ja maksama palsta Suomi24.fi -palvelussa. Todella omituista vouhottamista tämä sinun yhden miehen? ristiretkesi...


      • Gagarin
        ateisti1982 kirjoitti:

        Onko se hyväksi että Gastronautti tuo niille ihmisille ruuat, jotka vielä pääsevät kävelemään kauppaan. Liikunta on kuitenkin terveellisempää kuin uskonto!

        "Maailma tuntuu olevan kovin syvältä mielestäsi: lapsilla on puhelimia, vaikka wanhaan hywään aikaan (vuonna 91?) "

        Taisin olla alakoulussa. Mikäs niissä ajoissa on huonoa?

        Kaikkea muuta kuin kirkkoa saisi syyttää solvauksesta? Et taida olla ateisti vaan joku hellari!?

        Kannataisiko mennä hetkeksi jäähylle? Olet kovin herkästi syyttämässä muita, mutta etkö näe itseäsi? Hyvin käyttäytyvä ihminen käyttäytyy itse hyvin, mutta ei koskaan vaadi sitä toisilta, koska sitä kutsutaan hyväksi käytökseksi. Sinulla tuntuu olevan kovin väkevä näkemys siitä, millainen ateistin tuli olla; miten ei-uskoa oikein.

        p.s Aatami9 ei ole hellari.


    • vai "vapaata" muka

      Eiköhän se riitä täysin, että pidätte ne omat bannerinne siellä omalla sivustollanne.
      Vai onko siellä myös "Liity kirkkoon" -mahdollisuus?

    • 7+1

      on 9.12. ?

      • laitan ison remmin pyörimään, vaikka se olisi viimeinen tekoni!


      • Tango_Delirium
        ateisti1982 kirjoitti:

        laitan ison remmin pyörimään, vaikka se olisi viimeinen tekoni!

        Jäämme suurella mielenkiinnolla odottamaan.


      • Tango_Delirium kirjoitti:

        Jäämme suurella mielenkiinnolla odottamaan.

        parempi että sunkaltainen uskovainen ois sinä hetkellä jossakin taivaassa kuin maan kamaralla....ettei olisi vaan niin että joudut itse helvettiin!!!??? :D


      • ateisti1982 kirjoitti:

        parempi että sunkaltainen uskovainen ois sinä hetkellä jossakin taivaassa kuin maan kamaralla....ettei olisi vaan niin että joudut itse helvettiin!!!??? :D

        Tuntuuko sinusta koskaan siltä, että sinulla luistaisi se isoremmi?


      • Tango_Delirium kirjoitti:

        Jäämme suurella mielenkiinnolla odottamaan.

        Suomi taitaa olla todellakin kristinuskoa eniten uskovin valtio? Vähiten uskovia taitaa olla USA:ssa


      • Tango_Delirium
        ateisti1982 kirjoitti:

        parempi että sunkaltainen uskovainen ois sinä hetkellä jossakin taivaassa kuin maan kamaralla....ettei olisi vaan niin että joudut itse helvettiin!!!??? :D

        Se, että olen eri mieltä kuin sinä, ei tee minusta uskovaista.


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Suomi taitaa olla todellakin kristinuskoa eniten uskovin valtio? Vähiten uskovia taitaa olla USA:ssa

        Perstuntumalla väittäisin Vatikaanin olevan pahiten lirissä kristinuskoon, mut tää on vain mun mutu...


      • Tango_Delirium kirjoitti:

        Se, että olen eri mieltä kuin sinä, ei tee minusta uskovaista.

        Tunnusta reilusti vaan, että olet uskovainen. Minäkin olen hellari. ;-)


      • Tango_Delirium
        Aatami9 kirjoitti:

        Tunnusta reilusti vaan, että olet uskovainen. Minäkin olen hellari. ;-)

        No joo, uskishan minäkin olen. Vakaumuksellinen Tapion kannattaja. :)


      • peukut pystyyn
        mave kirjoitti:

        Tuntuuko sinusta koskaan siltä, että sinulla luistaisi se isoremmi?

        on kaikista paras tekstari mitä täältä olen lukenut. Tuhat peukkua pystyyn.


    • Evolutionisti-74

      Jaahas, taas on täällä röllit mellastamassa. Mee /b/:hen mesoamaan, siellä porukat jaksaa sentään kuunnella sua. Mitä taas mainokseen tulee, niin kai sitä nyt mainostaa saa omalla alueellaan? Mitä taas lasten oikeuksiin tulee, niin lapsillahan ei ole itsemääräämisvaltaa ennen kuin täyttävät 15 vuotta. Tai no 12-vuotiaina saavat ehdottaa asuinpaikkaa. Ja kas kummaa, konfirmaatio tapahtuu sinä vuonna kun lapsi täyttää 15, eli ei tarvitse periaatteessa kirkkoon sitoutua muodollisesti ollenkaan, jos ei se äidin pikku nilkkakuula sitä halua.

      Ja siis näin sivuhuomautuksena uskovaisten pää ei ole täytetty sahanpurulla. Eräs sarjamurhaaja-ateisti nimittäin jenkkilän puolella otti asiasta selvää ihan itse. Uhreista ei ollut pulaa, kun 92% jenkeistä on hartaita kristittyjä ainakin tilastojen mukaan. Eroa kirkosta jos haluat, mutta älä yritä saada sitä kriminalisoitua. Minäkin tykkään enemmän CityMarketista, mutta en minä silti Prismaa ole viranomaisille syöttämässä.

      Itse siis kyllä ihan uskon Big Bangiin ja evoluutioon jne., mutta en minä lähde muille tuputtamaan ajatusmaailmaani tai haukkumaan kavereita, jotka uskoo vaikkapa materian syntyneen Korkeammasta Voimasta. Hitostako minä tiedän vaikka joku olisikin keksinyt miten materiaa luodaan tyhjästä. Ei se naapurin peelo oo yhtään huonompi ihminen ku mun kämppää vainoava peelo. Huonoja ihmisiä on vaimonhakkaajat, juopot ja vihan voimalla elävät ihmiset. Niitä paskiaisia löytyy molemmista leireistä ihan yhtä paljon. Toiset järkeilee sen olevan käsky Jumalalta, toiset taas järkeilee sen vaan tarkoittavan sitä, että he ovat parempia joko omien kykyjensä tai geeniperimänsä takia.

      Lisäksi vielä semmoinen juttu, että sota ei ole riippuvainen uskontojen olemassaolosta. Jos olisit puistokemisti käynyt armeijan ja/tai koulun, niin ymmärtäisit sodan olevan politiikan jatke, ja niin kauan kuin ihmisiä on, niin on myös poliitikoita. Ellet sitten halua anarkiassa elää, mikä passaa ihan hyvin kunhan kerkeän ostaa haulikon ennen siihen ryhtymistä.

      Raivoa lapsilles (mikäli niitä on tai tulet saamaan) ja kiellä niitä menemästä alle sadan metrin päähän kirkosta. Onneksi se ei rajoita niiden vapauksia, toisin kuin joku kehottava mainos.

      • Olen samaa mieltä kaikissa muissa kohdissa, mutta en siinä, että lapsen liittäminen imeväisikäisenä uskonnolliseen yhdyskuntaan on oikein ja hänestä tulee automaattisesti sen täysvaltainen ja ennenkaikkea -velvollisuuksinen jäsen, jos hän ei erikseen aikuisena siitä eroa. Minusta sen pitäisi mennä toisin päin. Rippikoulun käynyt ja konfirmoitu (tai mitä kirkkohallitus nyt keksiikin kriteereiksi määrätä) saisi itse liittyä tai erota kirkosta.


      • "Ja siis näin sivuhuomautuksena uskovaisten pää ei ole täytetty sahanpurulla."

        Minä uskon että uskovaisilla on sahanpurua aivojensa tilalla ja sillä siisti! Uskovaisetkin uskovat siihen että Jumala on olemassa, vaikka siitä ei ole ikänä jälkeäkään näkynyt ja sillä siisti!!


    • vastapäinen mies

      Aloituksesta voisi kuvitella että Ateisti1982 olisi halunnut tarkistaa ovatko muutkin ateistit hänen kannallaan ennen kuin ryntää panemaan ison remmin päälle. Nyt kun kannatusta ei esiinny ja rationaalisemmin ajattelevat ateistit suorastaan vastustavat ajatusta niin Ateisti1982 ei osaakaan ottaa nöyrästi vastaan toisten mielipiteitä vaan yhä jankuttaa asiansa puolesta.

    • Dara

      kanssasi sama mieltä. Mielestäni kirkolla on sama oikeus ostaa mainostilaa kuin muillakin. Eroakirkosta.fi -banneri olisi tietenkin ihan yhtä hyvä, jos sellaisen sivuston ylläpitäjät haluaisivat ostaa Suomi24:sta ja sijoittaa sellaisen vaikkapa Kirkosta eroamispalstalle.

      Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin kirkko kuitenkin on ostanut tämän palstan ja sen mainostilan omaan käyttöönsä. Näin ollen katson että sillä toki on oikeus sitten saada rahoilleen vastinettakin.

      • Hei,

        Mikäli jotakuta teistä keskustelijoista kiusaa se, että täällä puhutaan kirkkoon ja uskoon liittyvistä asioista, tai että täällä pidetään esillä mahdollisuutta liittyä kirkkoon, on toki mahdollista myös itse valita olla käymättä tällä sivustolla ja osallistua vain sellaisiin keskusteluihin, joissa on mukana samalla tavoin ajattelevia, keskustelupalstoja varmaan netissä on melkein joka lähtöön.

        Seija H., pappi


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Mikäli jotakuta teistä keskustelijoista kiusaa se, että täällä puhutaan kirkkoon ja uskoon liittyvistä asioista, tai että täällä pidetään esillä mahdollisuutta liittyä kirkkoon, on toki mahdollista myös itse valita olla käymättä tällä sivustolla ja osallistua vain sellaisiin keskusteluihin, joissa on mukana samalla tavoin ajattelevia, keskustelupalstoja varmaan netissä on melkein joka lähtöön.

        Seija H., pappi

        www.eroakirkosta.fi


      • Kössönöm
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Mikäli jotakuta teistä keskustelijoista kiusaa se, että täällä puhutaan kirkkoon ja uskoon liittyvistä asioista, tai että täällä pidetään esillä mahdollisuutta liittyä kirkkoon, on toki mahdollista myös itse valita olla käymättä tällä sivustolla ja osallistua vain sellaisiin keskusteluihin, joissa on mukana samalla tavoin ajattelevia, keskustelupalstoja varmaan netissä on melkein joka lähtöön.

        Seija H., pappi

        jos vastaisitte kysymyksiin, jotka liittyvät valtionkirkkoon. Mutta ne te kierrätte kaukaa.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Mikäli jotakuta teistä keskustelijoista kiusaa se, että täällä puhutaan kirkkoon ja uskoon liittyvistä asioista, tai että täällä pidetään esillä mahdollisuutta liittyä kirkkoon, on toki mahdollista myös itse valita olla käymättä tällä sivustolla ja osallistua vain sellaisiin keskusteluihin, joissa on mukana samalla tavoin ajattelevia, keskustelupalstoja varmaan netissä on melkein joka lähtöön.

        Seija H., pappi

        Siinä on tilastoitu kirkosta eronneiden määrä, jos papit osaavat nyt edes numeroita katsella ilman Raamatun kohtia:

        http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot

        Muistin, että monet uskovaiset eivät pysty tulkitsemaan matematiikkaa, koska peruskoulussakin on niin ikäviä aineita, jotka perustuvat Raamatun ulkopuolisiin käsitteisiin!


      • bella.norva
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Mikäli jotakuta teistä keskustelijoista kiusaa se, että täällä puhutaan kirkkoon ja uskoon liittyvistä asioista, tai että täällä pidetään esillä mahdollisuutta liittyä kirkkoon, on toki mahdollista myös itse valita olla käymättä tällä sivustolla ja osallistua vain sellaisiin keskusteluihin, joissa on mukana samalla tavoin ajattelevia, keskustelupalstoja varmaan netissä on melkein joka lähtöön.

        Seija H., pappi

        mutta te palkolliset häivytte kuin pieru saharaan, jos tulee vähänkin kinkkisempiä kysymyksiä. Itsepä pestisi valitsit, vai pakotettiinko sinut siihen?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4414
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2385
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      183
      1139
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1076
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe