Miten saan loppumaan huijauksen ?

läpeensä kyr*******t

Olin eilen illalla ihan asiallisella nettisivulla, kun yht`äkkiä eteen pompsahti ilmoitus, että olen 999 kävijä sivulla, ja samassa ilmoitettiin että voin osallistua i phone puhelimen arvontaan. No ajattelin että voishan kokeilla, jos sattuis vaikka voittamaan. Siinä kysyttiin puhelin- numeroa, ja kun laitoin sen tuli tekstiviesti jossa oli koodi jota sitten kysyttiin siinä sivulla, laitoin koodin, mutta sitten tulin katumapäälle, enkä jatkanut enää pitemmälle, vaan suljin sen sivun.
Tänään alkoi tulla tekstareita toinen toisensa perään, enkä tiedä miten ne saisi loppumaan, joudunko irtisanomaan liittymän, ja vaihtamaan numeron, joka vaihtoehto on katastrofaalinen.
Aion ilmoittaa poliisille huomenna, jos siitä olisi jotain apua.
Soitinkin siihen numeroon josta viestit tulivat, mutta se tuuttasi varattua aina.
Kun en ole laittanut nimeäni mihinkään sopimukseen, niin pitääkö minun maksaa mahdolliset laskut, kun epäilen että viestit maksaa jotain vaikka en itse niitä lähetäkään.
Kun saan selville osoitteen mistä ne tulee, lähden sormenleikkajien kanssa pikku visiitille.

21

2030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijaritlähettelee

Poliisi ei varmaan tuollaiselle pysty tekemään mitään. Sinun kannattaa ensi tilassa ottaa yhteyttä omaan puhelinoperaattoriisi ja pyytää heitä estämään kaikenlainen viestittely tuosta numerosta. Älä nyt hyvänen aika ala soittelemaan siihen numeroon! Se saattaa olla tämän viestittelijän tarkoituskin eli saat mahtavat puhelinlaskut, jos heillä on joku helkkarinmoinen maksu siinä.

Näissä puhelinjutuissa tuon maksamisen kanssa on siinä suhteessa kiusallista, että sinähän maksat sille operaattorille sen summan, minkä hän sinulle laskussa ilmoittaa. Operaattori sitten maksaa tälle "kusettajalle". Joten voi olla vaikeaa kiistää ja erotella laskusta mitään.

Puolisolleni kävi vähän saman tyylisesti. Hän joutui maksamaan operaattorille, mutta summa ei ollut kuin nelisenkymppiä. Operaattori kyllä sulki kaikki mahdolliset viestihanat tällaisilta kusettajilta. Tuolloin puolisoni ei ollut itse aktiivisesti tehnyt yhtään mitään saadakseen maksullisia viestejä. Niitä vain alkoi yhtäkkiä tulla kuin apteekin hyllyltä.

• Herkkäuskoista

"Tuolloin puolisoni ei ollut itse aktiivisesti tehnyt yhtään mitään saadakseen maksullisia viestejä. Niitä vain alkoi yhtäkkiä tulla kuin apteekin hyllyltä."

Vai että alkoi tuosta vaan yht'äkkiä tulla tekstareita pyytämättä ja yllätyksenä kuin Jäätteenmäelle fakseja. No niin varmaan.

KUKAAN ei ole ikinä alkanut saada maksullisia tekstareita ilman että itse on jotenkin asiaan ensin vaikuttanut. Aivan 100 % varmasti se sinunkin puolisosi on itse antanut netissä kännykkänumeronsa johonkin joka on mahdollistanut nuo viestit. Tehnyt esim. jonkun ah niin hassun persoonallisuustestin Facebookissa, tai "kuka olit entisessä elämässäsi" -tyyppisen hömelöhomman, tai tilannut jonkun kuvan tai soittoäänen tai jotakin. Netti on täynnä tuollaisia houkutuksia ja hölmömmät meistä niihin lankeavat.

Mutta ihan ilmasta niitä viestejä ei kyllä itsestään ala tulla!

• Ei viesteille!
        Herkkäuskoista kirjoitti:

"Tuolloin puolisoni ei ollut itse aktiivisesti tehnyt yhtään mitään saadakseen maksullisia viestejä. Niitä vain alkoi yhtäkkiä tulla kuin apteekin hyllyltä."

Vai että alkoi tuosta vaan yht'äkkiä tulla tekstareita pyytämättä ja yllätyksenä kuin Jäätteenmäelle fakseja. No niin varmaan.

KUKAAN ei ole ikinä alkanut saada maksullisia tekstareita ilman että itse on jotenkin asiaan ensin vaikuttanut. Aivan 100 % varmasti se sinunkin puolisosi on itse antanut netissä kännykkänumeronsa johonkin joka on mahdollistanut nuo viestit. Tehnyt esim. jonkun ah niin hassun persoonallisuustestin Facebookissa, tai "kuka olit entisessä elämässäsi" -tyyppisen hömelöhomman, tai tilannut jonkun kuvan tai soittoäänen tai jotakin. Netti on täynnä tuollaisia houkutuksia ja hölmömmät meistä niihin lankeavat.

Mutta ihan ilmasta niitä viestejä ei kyllä itsestään ala tulla!

Jospa opettelisit lukemaan tai ainakin sisäistämään viestin sisällön. Kirjoittahan mainitsee, ettei puoliso aktiivisesti tehnyt mitään saadakseen maksullisia viestejä. Siis saadakseen maksullisia viestejä!! Hän ei ole aktiivisesti hankkinut maksullisia viestejä! Joko ymmärsit? Hän on saattanut vastata kilpailuun, tms., mutta sellainen toimintahan ei tarkoita, että HALUAT MAKSULLISIA VIESTEJÄ. Vaan haluat palkinnon kilpailusta.

• Herkkäuskoista
        Ei viesteille! kirjoitti:

Jospa opettelisit lukemaan tai ainakin sisäistämään viestin sisällön. Kirjoittahan mainitsee, ettei puoliso aktiivisesti tehnyt mitään saadakseen maksullisia viestejä. Siis saadakseen maksullisia viestejä!! Hän ei ole aktiivisesti hankkinut maksullisia viestejä! Joko ymmärsit? Hän on saattanut vastata kilpailuun, tms., mutta sellainen toimintahan ei tarkoita, että HALUAT MAKSULLISIA VIESTEJÄ. Vaan haluat palkinnon kilpailusta.

Jos oma-aloitteisesti laittaa kännykkänumeronsa sivulle, jonka alalaidassa lukee, että antamalla kännykkänumeronsa sitoutuu maksullisen tekstiviestipalvelun asiakkaaksi, niin kyllä minun on aika vaikea nähdä miten se voisi olla muuta kuin "aktiivista" toimintaa.

• koettu toisin
        Ei viesteille! kirjoitti:

"Jospa opettelisit lukemaan tai ainakin sisäistämään viestin sisällön"

Älä luule että kaikki käy kuten sinulla on käynyt,
        ei minullakaan ensimmäiseen 15 vuoteen kun olen kännykän omistanut tullut mitään harmia,
        mutta tulipa nyt,

>tuli aivan salaiseen, oli tullut jo useita viestejä kun laitoin virrat päälle, ulkomaanmatkani jälkeen,
        enkä tosiaan siitä ole koskaan soittanut, enkä numeroa kenellekään antanut,
        Numero on 4 henkilön tiedossa yhtiössämme ja vain meidän väliseen viestintään.

Käräjillä asia ratkaistiin, tietysti meidän eduksi, muutama tonni tuli "yrittäjälle" korvauksia ja mittaamattomasti harmia nuorelle miehelle.

• Herkkäuskoista

Ensinnäkin, internetin käytön ensimmäinen sääntö on että noihin ponnahdusikkunoihin ei ikinä, ei IKINÄ reagoida muuta kuin sulkemalla ne. Itse asiassa jokaisella joka vähän jotain jostain tietää, on selain joka estää ponnahdusikkunat kokonaan. Niistä ei koskaan seuraa mitään hyvää.

Jos olisit siinä iPhonen himossasi vaivautunut lukemaan sen sivun, jossa kysyttiin puhelinnumeroasi, niin olisit nähnyt että sen alalaidassa on lukenut säännöt, joiden mukaan antamalla puhelinnumerosi sitoudut maksullisen palvelun tilaajaksi. Siinä on myös ollut tiedot siitä, mitä viestit maksavat per kappale (luultavasti vähintään euron, melko varmasti enemmän). Ja samalla sivulla on myös ollut ohjeet siitä, miten palvelusta sanoudutaan irti.

Irtisanomisohjeet pitäisi olla myös noissa saamissasi tekstiviesteissä, tai ainakin linkki nettisivulle tms. josta saa lisätietoa. Jos et itse saa asiasta selvää, niin kirjoita tähän ketjuun yksi saamistasi viesteistä KOKONAAN. Ehkä joko ystävällinen sielu googlaa sinulle toimintaohjeet.

Poliisilla ei ole mitään kiinnostusta tällaista kohtaan, koska ei ole tapahtunut mitään rikostakaan. Toisen typeryyden ja ahneuden sekä lukutaidottomuuden hyväksikäyttö ei ole rikollista toimintaa.

• "kokenut?surffaaja"

Itselleni kävi tänään samalla lailla ja sopivasti kun tuli sivusta jotain muita kysymyksiä joihin vastasin ja siinä samalla erehdyin tekemään virheen ja laittamaan puhelinnumeroni alkoi tulla lisäviestiä ja -kysymystä näytölle. En missään vaiheessa ollut huomannut mitään tekstiä säännöistä ja tietoa että olisin osallistunut johonkin maksulliseen chattiin. Sitten parin tunnin päästä oli puhelimeni alkanut piipata jatkuvasti tekstiviestin merkiksi. Kun itse kuulin piippaukset, tajusin että nyt taisi tulla kalliita viestejä. Soitin heti omalle operaattorilleni (DNA) asiakaspalveluun, josta keskeytettiin tämä maksullinen palvelu. Olin ehtinyt jo saada 105 maksullista viestiä. Minulle neuvottiin että kannattaa tehdä heti reklamaatio joko viesteissä olleeseen infonumeroon tai maililla osoitteeseen [email protected]. Tein tämän heti ja lisäksi lähetin kuluttajaneuvojalle viestin tästä huijaripalvelusta. Suosittelen että kaikki, jotka ovat joutuneet jymäytetyiksi, lähettäisivät reklamaation ja vaatisivat rahojen palautusta sekä ilmoittaisivat kuluttajaneuvontaan, joka voisi varoittaa ihmisiä näistä huijareista, jotka voivat rahastaa suuria summia etenkin lapsilta ja nuorilta tälläisillä houkuttelevilla kilpailuilla.

• viisastunut
        "kokenut?surffaaja" kirjoitti:

Itselleni kävi tänään samalla lailla ja sopivasti kun tuli sivusta jotain muita kysymyksiä joihin vastasin ja siinä samalla erehdyin tekemään virheen ja laittamaan puhelinnumeroni alkoi tulla lisäviestiä ja -kysymystä näytölle. En missään vaiheessa ollut huomannut mitään tekstiä säännöistä ja tietoa että olisin osallistunut johonkin maksulliseen chattiin. Sitten parin tunnin päästä oli puhelimeni alkanut piipata jatkuvasti tekstiviestin merkiksi. Kun itse kuulin piippaukset, tajusin että nyt taisi tulla kalliita viestejä. Soitin heti omalle operaattorilleni (DNA) asiakaspalveluun, josta keskeytettiin tämä maksullinen palvelu. Olin ehtinyt jo saada 105 maksullista viestiä. Minulle neuvottiin että kannattaa tehdä heti reklamaatio joko viesteissä olleeseen infonumeroon tai maililla osoitteeseen [email protected]. Tein tämän heti ja lisäksi lähetin kuluttajaneuvojalle viestin tästä huijaripalvelusta. Suosittelen että kaikki, jotka ovat joutuneet jymäytetyiksi, lähettäisivät reklamaation ja vaatisivat rahojen palautusta sekä ilmoittaisivat kuluttajaneuvontaan, joka voisi varoittaa ihmisiä näistä huijareista, jotka voivat rahastaa suuria summia etenkin lapsilta ja nuorilta tälläisillä houkuttelevilla kilpailuilla.

asiaksapalveluun, ja pyytäkää estoa noille tekstareille, esim. DNA laittaa silloin eston P3.
        Kaikki kännykän käyttäjät kun tekisivät sen, alkaisi tulla huijareille vaikeuksia.

• gfds
        "kokenut?surffaaja" kirjoitti:

Vai että "etenkin lapsilta ja nuorilta". Tosiaan. Nettiin kasvanutta sukupolvea ei ihan noin helpolla jymäytetä.

Eiköhän niitten huijareiden kohteena ovat juuri ne kohta eläkkeelle jäävät sotaveteraanien lapset tai sitä vanhemmat. Sinisilmäisiä netin käyttäjiä joilla on niin iso ego etteivät voi uskoa tulleen jymäytetyksi.

• presiis

Kyllä minäkin olen kyseisen laitteen voittanut jostain arvonnasta, ainakin yhdellä sivustolla olevan mainonnan mukaan, mutta en ikinä tekisi sitä virhettä että klikkaisin siinä olevaa linkkiä. En usko tällaisiiin juttuihin, koska ne ovat mun mielestän aina pelkkää huijausta. En myöskään tarvitse kyseistä laitetta, joten miksi edes kokeilisin arpaonneani. Pääset kaikista tällaisista huijauksista eroon sillä, että et koskaan klikkaa ja avaa mitään tällaisia mainoksia. Älä laita puhelinnumeroasi millekään sivustolle netissä, vaikka sitä miten kysytään. Mulla on tosin käytössä dna-prepaid- liittymä, jonka saa kyllä vaihdettua toiseen, jos moka sattuisi. Mutta en tätä numeroa anna kellekään muulle kuin omille sukulaisille ja ystäville sekä terveyskeskukseen ja joihinkin virastoihin. Ei ole tullut ikinä mitään maksullisia tekstiviestejä eik'ä soittele puhelinmyyjät. Älä sinäkään hanki enää itsellesi maksullisia tekstiviestejä ja yritä päästä eroon näistä nyt tulevista.

• asiasta pihalla

meille kävi samoin.En tiedä osallistuneeni mihinkään,mutta yhtäkkiä alkoi puhelimeen tulla viestiä ;kaiken kaikkiaan kahdessa päivässä 107 kpl.Mihinkään en vastannut(kävin trivicellin sivuilla,jossa ilmoitetaan,että viestejä tulee 3 kertaa viikossa ja vastaanmatta jättäminen lopettaa viestit)Pyysin, operaattorilta erittelyn,josta näkee,etten ole viestin viestiä lähettänyt.Tyhmä kun olin,en tiennyt ,ettei riitä puhelimeen laitettu esto vaan ko.huijari pystyy silti lähettämään maksullisia viestejä ellei operaattori estä,eli lisää laskua tulossa.Yhdessä viestissä kerrottiin,että olen vastannut 4/10 kysymykseen oikein,millähän välineellä?Lasku on kuulemma maksettava,vaikka minä en ole mitään yhteyttä ottanut kyseiseen "firmaan".Olen yli 60 kymppinen,joten mitkään tietovisat puhelimella eivät edes kiinnosta.Ihmettelen mistä tämä lähti liikkeelle,olen käynyt läpi kyseisen ajan sivuhistoriat ja en löydä mitään yhteydenottoa tähän huijariin.eli 3 osa eläkkeestä menee heille ja tulossa lisää.Hyvää Joulua

• asiqasta pihalla

vielä lisäys;trvicellin sivuilla sanotaan;voit peruuttaa palvelun milloin tahansa yksinkertaisesti lopettamalla kysymyksiin vastaamisen;kas kummaa yhtään vastausta ei lähetetty ja 107 viestiä kahdessa päivässä vielä joulukuun laskuttamattomat;eli eikö enää mitään suojaa ole näiltä huijareilta?

• asiasta pihalla
        asiqasta pihalla kirjoitti:

vielä lisäys;trvicellin sivuilla sanotaan;voit peruuttaa palvelun milloin tahansa yksinkertaisesti lopettamalla kysymyksiin vastaamisen;kas kummaa yhtään vastausta ei lähetetty ja 107 viestiä kahdessa päivässä vielä joulukuun laskuttamattomat;eli eikö enää mitään suojaa ole näiltä huijareilta?

ja vielä;kun esto puhelimeen oli laitettu(joka ei ollut riittävä ilman operaattorin sulkua)emme nähneet yhtään viestiä;eli miten olisimme voineet niihin vastata.

• huijattu7

Niin kävi myös minulle. Ehti tulemaan 101 viestiä (13.-14.12) ennenkuin sain loppumaan. DNA:n asiakaspalvelu kertoi Aspiro Mobile Finland Oy:n olevan kilpailun takana ja trivicellin. Aspiron asiakaspalvelu väitti, että kyseessä olisi "chat to people". No molemmat sitten stopattiin ja toistaiseksi lisää ei ole enää tullut, kun vielä pantiin kaikki mahdolliset estot tekstiviesteihin. Molemmille (DNA ja ASPIRO) olen myös reklamoinut kuluttajaviraston ohjeen mukaan. Siis hetki odotellaan vastausta ja sitten kuluttajavirastoon. Missään ohjeessa ei varmaan lue , että osallistuminen "kisaan" maksaa useita kertoja "osallistumismaksun", josta summa voi olla satoja tai tuhansia euroja. Vai onko joku löytänyt tälläisen kohdan?
        Luulisi DNAllakin olevan intressejä puuttua tämänmuotoiseen huijaukseen oman imagonsakin takia? Vai onko DNA konkurssin partaalla, kun rahaa kerätään epäillyttävin keinoin? Eiks' tää olis' jo ryhmäkanteen paikka?
        Kyllä meitä huijattuja on tässäkin tapauksessa jo aika paljon päätelleen niistä ihmettelevistä ja sekavista tekstareista, joista vaaditaan maksettavaksi euron kappale?

• petetty röyhkeästi
        huijattu7 kirjoitti:

Niin kävi myös minulle. Ehti tulemaan 101 viestiä (13.-14.12) ennenkuin sain loppumaan. DNA:n asiakaspalvelu kertoi Aspiro Mobile Finland Oy:n olevan kilpailun takana ja trivicellin. Aspiron asiakaspalvelu väitti, että kyseessä olisi "chat to people". No molemmat sitten stopattiin ja toistaiseksi lisää ei ole enää tullut, kun vielä pantiin kaikki mahdolliset estot tekstiviesteihin. Molemmille (DNA ja ASPIRO) olen myös reklamoinut kuluttajaviraston ohjeen mukaan. Siis hetki odotellaan vastausta ja sitten kuluttajavirastoon. Missään ohjeessa ei varmaan lue , että osallistuminen "kisaan" maksaa useita kertoja "osallistumismaksun", josta summa voi olla satoja tai tuhansia euroja. Vai onko joku löytänyt tälläisen kohdan?
        Luulisi DNAllakin olevan intressejä puuttua tämänmuotoiseen huijaukseen oman imagonsakin takia? Vai onko DNA konkurssin partaalla, kun rahaa kerätään epäillyttävin keinoin? Eiks' tää olis' jo ryhmäkanteen paikka?
        Kyllä meitä huijattuja on tässäkin tapauksessa jo aika paljon päätelleen niistä ihmettelevistä ja sekavista tekstareista, joista vaaditaan maksettavaksi euron kappale?

antako puhelimenne numeroa mihinkään netissä, vaikka lupaisivat kuun taivaalta, kysymyksessä on aina huijaus, ja olet maksumiehenä. Erehdyin tekemään niin, kun luvattiin Iphone- kännykkä arvonnassa.
        Tuloksena oli tekstiviestejä yli sata kpl, joista piti sitten maksaa 1€/kpl Olen tehnyt poliisille rikosilmoituksen kyseisestä huijauksesta, ja muidenkin petettyjen pitäisi tehdä.

• Turpiin vaan ja onne
        petetty röyhkeästi kirjoitti:

antako puhelimenne numeroa mihinkään netissä, vaikka lupaisivat kuun taivaalta, kysymyksessä on aina huijaus, ja olet maksumiehenä. Erehdyin tekemään niin, kun luvattiin Iphone- kännykkä arvonnassa.
        Tuloksena oli tekstiviestejä yli sata kpl, joista piti sitten maksaa 1€/kpl Olen tehnyt poliisille rikosilmoituksen kyseisestä huijauksesta, ja muidenkin petettyjen pitäisi tehdä.

tutkintapyynnön. Ilmoitin myös verottajalle, että tutkivat tuleeko alv -tilitykset ajallaan. Tuskin tutkivat, mutta ilmoitin kuitenkin. Siellä on niin idioottiporukkaa töissä, että huijarit saa huijata rauhassa ja rehellisistä väännetään tulkinnoilla rikollisia.

• peloton uhri
        Turpiin vaan ja onne kirjoitti:

tutkintapyynnön. Ilmoitin myös verottajalle, että tutkivat tuleeko alv -tilitykset ajallaan. Tuskin tutkivat, mutta ilmoitin kuitenkin. Siellä on niin idioottiporukkaa töissä, että huijarit saa huijata rauhassa ja rehellisistä väännetään tulkinnoilla rikollisia.

Samoin. Vien nettihuijauksen kaikille mahdollisille tahoille käsiteltäväksi.

• Supon mies
        huijattu7 kirjoitti:

Eiks' tää olis' jo ryhmäkanteen paikka?

Mun mielestä kannattaisi liittyä peliongelmaisten ryhmään keskustelemaan tästä asiasta. Joillain vaan lähtee mopo käsistä ja paukutellaan hulluna tekstareia kaiken maailman tekstiviestikilpailuihin. Näin se vaan menee!

• 19+8

Etkö yhtään lukenut mitä sivulla sanotiin? Olet antanut puhelinnumerosi sivulle, saanut vahvistus koodin puhelimeesi ja vielä laittanut "tilausvahvistus koodinkin" sivustolle. Tuo ei oikeastaan vaikuta enää minkään sortin huijaukselta. Käyppäs nyt sivustolla ja selvitä mitä olet tilannut ja miten tilaus peruutetaan. Huijausta tai teityn tyyppistä hämäystä voisi olla jos sivustolla ei ole ohjeita, miten tilaus peruutetaan.

Laita sivuston nimi tai osoite tänne, niin joku lukutaitoinen voi kertoa miten tilaus peruutetaan. Tumpeloiden kannattaa ehkäistä nämä sillä, että laittaa viihde/palvelu viesti eston puhelimeen.

Oh, tämä olikin suht vanha viesti, asia lienee jo ratkennut. Olisi mukava tietää, miten asiassa kävi.

• vanha juttu mut...

Pakko vastata kun itselläni täysin sama tilanne.

En ole antanut puhnroa tai osallistunut mihinkään kuitenkin sain näitä Olet voittanut -viestejä.

Minulla ongelma poistui helposti:

Olin asentanut ajankuluksi Super Sudoku ohjelman. Sain ilmoituksen ja aloin selvittää mistä nämä viestit johtui. Poistin Sudokun asennuksen, ja samantien katosi myös ilmoitus että olen voittunut IPADIN.

Katsokaapaa muutkin mitä ilmaisia ohjelmia olette asentaneet ja yksitelen ilmoituksen tullessa poistatte niitä. Kun ilmoitus "voitosta" katoaa, niin samalla selvisi syykin.

Näin ongelma katosi minulta.

Ja muuutenkin nuo ilmaiset sovellukset onpetollisia. Ne voivat käyttää data liikennettä ihan taustalla, vaikkei ne olisi käytössäkään, eli varokaa niitä, jos ei ole rajatonta nettiä.

• kilpailut pois
        vanha juttu mut... kirjoitti:

Pakko vastata kun itselläni täysin sama tilanne.

En ole antanut puhnroa tai osallistunut mihinkään kuitenkin sain näitä Olet voittanut -viestejä.

Minulla ongelma poistui helposti:

Olin asentanut ajankuluksi Super Sudoku ohjelman. Sain ilmoituksen ja aloin selvittää mistä nämä viestit johtui. Poistin Sudokun asennuksen, ja samantien katosi myös ilmoitus että olen voittunut IPADIN.

Katsokaapaa muutkin mitä ilmaisia ohjelmia olette asentaneet ja yksitelen ilmoituksen tullessa poistatte niitä. Kun ilmoitus "voitosta" katoaa, niin samalla selvisi syykin.

Näin ongelma katosi minulta.

Ja muuutenkin nuo ilmaiset sovellukset onpetollisia. Ne voivat käyttää data liikennettä ihan taustalla, vaikkei ne olisi käytössäkään, eli varokaa niitä, jos ei ole rajatonta nettiä.

tyttäreni sai myös tuommoisen voittoviestin ja vastaili, viestissä oli hinta 30 euroa ja että olisi viimeinen viesti. nyt laskua 167 euroa, erittelyn saa vasta kuukauden jälkeen koska laskutuskausi on vasta alkanut. reklamointia tulossa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      911
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60